המשך ללחם עבודה

שר התמ"ת אלי ישי הודיע היום כי חזר בו מכוונתו להסיר את הפיקוח על מחירי הלחם!!!!

 לאחר שהממשלה החליטה על הסרת הפיקוח על מחירי הלחם (ראו את הכתבה שלי בנושא) הודיע השר ישי ביום ראשון כי לא יחתום על הסרת הפיקוח עקב הודעת בעלי המאפיות והספקים על העלאת מחירי הלחם בעשרות אחוזים. בעלי המאפיות והספקים טענו כי ההתיקרות אמורה לפצות אותם על ההפסדים מהעבר.

כמובן שיכול להיות כי כל נושא זה קשור לפירוש של המקובל הרב בצרי שטען כי רעידת האדמה שהורגשה אתמול בישראל, 5.1 בסולם ריכטר הינה בשל ייקור מחירי הלחם "שגרם לקיטרוג בעולם ולרעידת האדמה" – על פי הרב "זהו עונש שמגיע בגלל צער העניים". המקובל שנאם אמש בישיבת השלום בירושלים ציטט את הנביא עמוס שאמר כי רעידות האדמה נגרמות בעקבות ייקור התבואה.

ואני אומר מה זה משנה, בזכותי, בזכות צער העניים או בזכות השר ישי שאחראי לכל המהלך, כל עוד ימשיך הפיקוח על מחירי הלחם, ולעם יש מה לאכול ורעידות אדמה לא ישנו, הכל טוב!
השאלה הקריטית היא עד מתי!
תשובות לשר ישי….
הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • בטי  On נובמבר 26, 2007 at 11:15 pm

    יופי של טור.
    אולי נסדר לך איזה חצר הנתיבות?
    🙂

  • הני  On נובמבר 27, 2007 at 7:32 am

    אבל אם יש הצעות קונקרטיות אני מוכן לשקול 🙂
    הני

  • אהרון תמוז  On נובמבר 30, 2007 at 10:56 pm

    היום צפיתי ביומן ערוץ 1 בכתבה על הספר תהודות זהות
    מסתבר ששמואלוף נולד וגדל באיזור עשיר בחיפה והגברת מירה האם מספרת לכל העולם שהבן שלה לא חווה את הדברים שעליהם הוא מספר

    המשך יבוא

  • הני  On דצמבר 1, 2007 at 1:09 am

    לעיתים נדמה שאנחנו שומעים רק את מה שאנחנו רוצים לשמוע.

    אכן גם אני צפיתי בכתבה, וראיתי את אימו של מתי, ובראשי עלתה ההשוואה הבלתי נמנעת לסקר שערכו בקרב חסרי הבית בעשר הערים הגדולות בארה"ב בתחילת שנות השביעים, ובו נשאלה השאלה "מהי הבעיה החשובה ביותר ממשלת ארה"ב תצטרך להתמודד עימה בעשור הקרוב?" כ-70% מסך התשובות היו קומוניזם! אתה מבין אנשים חסרי בית, ללא ביטוח רפואי ותעסוקה חשבו על קומוניזם.

    תודעה!!!! הינה כואבת, אך עם זאת מפקחת.

    בנוסף, אני מעריך שראית ושמעת את תגובתו של מתי למה שאימו אמרה, כמו גם את אשר סבתו אמרה. אתה יכול לקחת מהכתבה מה שתרצה אך לפחות גם יכול להכיר בעובדה כי ישנם המון אנשים שאינם רוצים ו/או מעוניינים לראות את המציאות הזו.

    כמו כן, אני מפנה אותה למה שמתי אמר בסוף הכתבה, על הותו חלק מקבוצה שקופחה ומודרה.

    הייתי מציע לראות הכול ולא רק מה שעוזר לטיעונך, או נוח לך לשמוע. אפילו אם האמת קשה מרה ולא נעימה…

    בברכה
    הני

  • אהרון תמוז  On דצמבר 1, 2007 at 1:41 am

    בניגוד לשמואלוף שגדל בבית עשיר נולדתי במעברה למשפחה שידעה גם ימים של רעב. הילדות שלי עברה בדירה צפופה
    אבל
    הילדים והנכדים של ההורים שלי כולם הצליחו והצליחו יפה

    היכולת של ההורים שלי לחלץ את העגלה מהבוץ מרשימה הרבה יותר מכתיבת תיזה לדוקטורט והכוונה היא לא לפגוע בך.

  • הני  On דצמבר 1, 2007 at 1:46 am

    אהרון, כפי שאני טוען בכיתתי ובהרצאותי הסיםור היחידי שלך אינו משקף את האמת הכללי, וכך גם הסיפור שלי. שהרי על מה יש לי להלין? אני דוקטור ומרצה הסגל המרכז הבינתחומי!

    אך הסיפורים האישיים שלי ולשך אינם משקפים את התמונה הכוללת, וזו כפי שמצטייר מן המחקרים הינה עגומה ביותר לילידי ארצות המזה"ת אפריקה ואסיה. אם תרצה אשמח לשלוח לך שורה של פרסומים אקדמיים, פוזיטיביסטיים שעוסקים בפערים בהשכלה בהכנסה, ואף בהעברות הבין-דוריות.

    הורי הגיעו לארץ גם ללא דבר, והצליחו יפה מאוד עם שלשת ילדיהם, אך אין זה אומר שאם אני מביט על התמונה הכללית שמזרחיים קופחו בישראל וכי יש אי-שוויון מבני שמשפיע עליהם.

  • אהרון תמוז  On דצמבר 1, 2007 at 4:21 pm

    נניח והקשת כמאטפורה תרחיק מתוכה עושי צרות אוהדי פלסתינאים,תונמכי בל"ד ותומכי זכות השיבה

    מה הלאה ?

    האם לבלום את תופעת החד הוריות על ידי זה שימררו את חייהן או לתמוך בקיצבאות נדיבות ?

    אני לא ממציא שום דבר חדש "מלכודת הרווחה" זהו דבר שקיים מזמן

  • הני  On דצמבר 1, 2007 at 5:48 pm

    אני לא מבין, מי הם אלו "עושי הצרות אוהדי פלשתינים"? מה זאת אומרת? מי שהוא בעד שתי מדינות לשני עמים צריך להרחיקו? מה מדברי נתן לך לחשוב שאני בעד דבר כה גזעני וטוטליטרי?

    מדוע למרר את חיי החד הוריים?

    אני ממש לא מבין על מה אתה מבסס את דבריך. אם במלכודת הרווחה אתה מתכוון, לעובדה שמי שנכנס למערכת הרווחה לא יותא ממנה, אזי אכן כן זה נושא מוכר, השאלה היא מי מרכיב את אותה אוכלוסיה.

    לצערי אני חושב שאני מדר על מודעות, ואתה מנסה לדבר מתוך מרכז האתוס הציוני אולי אף מבלי אפילו לשים לב לכך.

    אנא הבהר לי את העיטון האחרון על מנת שאוכל לענות יותר ממוקד

    הני

  • אהרון תמוז  On דצמבר 1, 2007 at 7:27 pm

    עושי הצרות הפם אלה שמנסים להשריש את השקר שהערבים לא רדפו ופגעו ורצחו ביהודי המזרח הנתינים אלא הציונים

    לגבי משפחות חד הוריות

    עד לפני שלושים שנה בחורה לא היתה מביאה ילד לעולם מחוץ למסגרת הנישואים כי הנורמות החברתיות לא איפשרו זאת. הנורמות השתנו והחברה הישראלית לפחות איפשרה הטבות וקיצבאות למשפחות חד הוריות

    מי שמנסה למגר את התופעיה ולגרום לבחורה לחשוב טוב לפני שהיא מביאה ילד לעולם ללא נישואים זה לא אני אלא השלטון שהחליט לקצץ בהבטחת הכנסה לחד הוריות

    לי אין מספיק נתונים לענות אם זה נכון או לא נכון לעשות כך

  • הני  On דצמבר 1, 2007 at 7:52 pm

    תראה באותה מידה, אפשר לקרוא לאלו שמאמינים בציונות שהם מנסים להשריש את השקר שהערבים הם אלו שרדפו את היהודים ולא הציונים. זהו ויכוח לגיטימי, ואני לא מבין מדוע אתה חושב שלך יש את המפתח לאמת. ישנן דעות רבות והויכוח קיים, אני מרגיש כי העובדה שאתה בא מקרב יהודי עירק הינה הסיבה שאתה חש יצר כה עז כנגד קבוצה מסויימת. הייתי משקיע מעט יותר בטיעון ופחות ברגש, לא על מנת להסכים עימו, אלא על מנת להבין את בסיסיו ולהתוכח עימו מתוך אותה פלטפורמה.

    לגבי אמהות חד-הוריות, העובדה שבעבר זה לא נעשה, אינה הופכת את הפרקטיקה ללא נורמטיבית. גם אי מתן הקצבות ראויות לחד הוריים אינה מוציאה דרך חיים משפחתית זו מחוץ לקולקטיב, שהרי השלטון מקצץ גם לעניים, למובטלים, לערבים ועוד ועוד, זוני הדרה של כל מי ששונה בעיני השלטון, לא חלק מאותה אליטה שלטת. וביטוח לאומי אינה הדרך היחידה. הנסיון להפוך זאת לשאלה של חד הוריים הינה יותר מידי צרה. ביטול הסובסידיות ללחם בא על חשבון כל המעמד התחתון!!!

  • אדמית  On דצמבר 1, 2007 at 8:24 pm

    האשכנזים שהיו במעברה יצאו ממנה הרבה יותר מהר בזכות קשרים עם חבריהם שלא היו במעברה והיו אדוני התרבות והשלטון כאן בארץ המתפתחת. המזרחים שהיו במעברה הצליחו לחלץ את עצמם בלי הקשרים האלה ויש מהם שעד היום עוד נמצאים בה. אולי האוהל השתנה ובמקומו יש ארבע קירות בשיכון ג', אבל זו עדיין מעברה.
    ובקשר לאמא של מתי, גם אם אמא שלי הייתה צופה בשידור היא הייתה אומרת שהיא לא מבינה למה אני חושבת ככה כי הרי היא גידלה אותי בבית בורגני בלי שום סממן מזרחי, זה היה מפעל החיים שלהם, של ההורים שלנו, לגדל אותנו כמו "ישראלים" בלי שום סממן מזרחי, שלא נדבר על זה, כדי למחוק את זה. להם היה מבטא אז אנחנו הדור החדש בלי המבטא והצברי לחלוטין, כאילו אם נמחק את זה, זה ייעלם. עכשיו, כשהם רואים אותנו מדברים על מזרחיות זה כמו סיוט שקם לתחייה, כישלון בחינוך שלהם.
    ועוד דבר-
    אף אחד לא אומר שהיהודים בארצות האיסלם לא נרדפו על ידי הערבים שם ושהכול היה נפלא, יש את אלה שחיו בחצר המלך ויש את אלה שחיו בפחד מתמיד מפורענות ערבית,
    אבל זה לא מוריד מערך הדיכוי שחוו המזרחים כאשר הגיעו לכאן, זאת לא תחרות איפה היה יותר גרוע, לא מבינה את הטרמינולוגיה הזו שמשווה בין שם לכאן ועל בסיס זה מקישה שהדיכוי הציוני היה בסדר.
    רק מתוך ההכרה בשונות נוכל ליצור כאן אחדות. רק מתוך כבוד הדדי בין התרבויות שעדיין לא קיים כאן לצערי, נוכל ליצור בסיס לאוניברסליות כאן ובעולם בכלל.

  • אהרון תמוז  On דצמבר 1, 2007 at 10:56 pm

    החלטה שלא לשתף פעולה בשום פנים ואופן עם סמדר לביא,נעים חלסצ'י ומתי שמואלוף היא החלטה אישית . בסופו של דבר לא נבחרתי על ידי ציבור. אני יכול להצביע על עובדה שהקשת שתקציבה השנתי הוא 400000 שקל ממןמנת על ידי הקרן החדשה לישראל ולא על ידי דמי חבר או תורמים פרטים

    אין היום יורש לאליהו שחמון או משפחות ששון וכדורי שמסכים לממן את הקשת אפילו בשקל אחד.לא שלמה אליהו ,לא בינו צדיק ולא משפחות נמורדי ועקירב

    לא הבנתי מה הני התכוון במשפט זה

    "אני מרגיש כי העובדה שאתה בא מקרב יהודי עירק הינה הסיבה שאתה חש יצר כה עז כנגד קבוצה מסויימת"

    פירוש ראשון הוא ההזדהות עם מדינת ישראל שעם חסרונותיה לא מגרדת את הקרסוליים של טבח האשורים,הפרהוד,תלייתם של פייסל ונורי סעיד ,שלטון סאדאם ,רדיפת הנוצרים והטירור של השנים האחרונות.

    םירוש שני שעיראקים לא יודעים סובלנות מהי

    כאשר אלה מופיע סרטון ב יוטיוב עם אלה שוחט ואחרים בתחתית הדף מופיע

    Adding comments has been disabled for this video.

    אני בטוח שכיוונת לפירוש השני
    הפליקס במלואו

  • הני  On דצמבר 2, 2007 at 5:33 pm

    אם ההחלטה שלך היא אישית, אזי יופי אין לי שום בעיה עם זה. אני גם מסכים שזכותך להתנגד לדעתם ולהחזיק בדעה מנוגדת.

    זאת בדיוק כפי שאתה צריך לכבד את דעתם ולהבין שלא כולם מסכים עימך או עם הפירושים שלך להסטוריה או לדרך בה התרחשו מאורעות.

    לגבי הסרטון, שהוא מרתק, בעיני, אני בטוח שאתה מסכים עימי שלעיתים בתגובות הן אידיוטיות וחסרות שחר, אתה מוזמן לקרוא את תגובה 7 בקישור מטה שהופנתה אלי לא בשל ידיעה מה מוצאי אלא בדיוק בשל אותה סטריאוטיפיזציה שעליה מדברת אלה
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=524386&sid=126

    לסיכום, אני מבין ומכבד את זה שאתה לא מסכים עם דעתם של אלה, סמדרנעים ומתי, אך הייתי שמח אם היית מכיר בעובדה שדעתם היא לגיטימית כפי דעתך….

    בברכה
    הני

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s