פליטים בצפון תל אביב

תקדישו כמה רגעים
אני רוצה להתוודות.
כמו כולם גם אני שמעתי על העניין הזה עם הפליטים מדארפור ושכנותיה באפריקה.
ואני מודה.
מודה ששמעתי (רדיו) קראתי כמעט כל מילה (עיתונים) וראיתי ככל שניתן היה (בטלויזיה).
ואכן – זזתי באי נוחות בכורסא, אמרתי שאפריקה נורא רחוקה (גם כשהיא נמצאת במקלטים מעופשים בדרום העיר ליד התחנה המרכזית) ו…- המשכתי הלאה.
למרות – שאני דווקא אחת כזו שאכפת לה. ואני פעילה ומתנדבת בכמה מקומות. אבל, נו ….כמה כבר אפשר?
עד לשבוע שעבר.

לפני כמה ימים מישהו שפך (ממש ככה) מתוך אוטובוסים מאה אפריקאים (מאריתראה וחוף השנהב) ברחוב שאני גרה בו – ונעלם!
יש ברחוב שלי (שדרות מוצקין בתל אביב ) מבנה ישן של מרפאת קופת חולים שאיננה פעילה (ולפני ראש השנה ופסח משמש את העמותה שאני מתנדבת בה לארגון חבילות המזון שאנחנו מחלקים) – ולשם הביאו אותם.

אמצע תל אביב, אמצע 2008, אמצע הכי צפונבון שאפשר (והכי לא תחנה מרכזית שאפשר) – ומאה אנשים נמצאים שם כשרכושם היחיד זה כמה סמרטוטים שהם לובשים וטוב ליבם של השכנים.
אין להם כלום!!!!!!!!!!!!!!!! אין להם אוכל ! אין להם מים! אין שמיכות ! (הם ישנים על הרצפה) אין בגדים ! אין!!! מה שיש להם זה רק – האין!

לקח לנו (תושבי הרחוב ) כמה ימים להבין שהם פשוט נטושים שם ושאיש לא מתייחס ומטפל בהם. לקח לנו שלושה ימים להבין – ששלושה ימים הם לא אכלו!!!! והם, בנימוס המקסים שלהם בשקט ובהתנהגות מעוררת הערצה – פשוט ישבו, שתקו ורק הביטו בעוברים ושבים.
מאז – אנחנו עושים ככל יכולתנו לעזור להם. שכנים מביאים מזון, אוספים בגדים וכו' אם כי לאורך זמן זה קצת בעייתי להאכיל מאה איש כל יום.

ואני שכבר חשבתי שעיניים של פליט שאומר "אני רעב" זה משהו שאמא שלי השאירה באירופה לפני 60 שנה, פתאום מוצאת את זה מול העיניים שלי כמעט בתוך הבית שלי – ופשוט לא יכולה לשאת את זה.

לא יכול להיות שאני אתכסה בפוך נעים בלילה וארדם בבטחון שיש לי ארוחת בוקר כשבמרחק 50 מטר ממני – מאה איש רעבים ורועדים מקור. (אינעל העולם – לא יכלו להשאיר אותם בתחנה המרכזית ולתת לנו להמשיך לחשוב שהכל בסדר ולהתעסק אם האספרסו שלנו יצא טוב הבוקר….?)

ועכשיו – אליכם.

אם יש לכם בבית שמיכות, בגדים מוצרי חשמל (קומקומים, תנורים וכו') שאתם לא צרכים, אם לאנשים שסביבכם יש דברים כאלו. אם אתם יכולים במקומות העבודה/חברים/משפחה לעשות מגבית שבה כל אחד יתן איזה 10 – 20 שקלים (ורצוי כמובן יותר ) , תעשו קניה/איסוף של מזון (וגם בגדים שמיכות', נייר טואלט, כלים חד פעמיים, סבון ) – ושמישהו יביא להם את זה (מוצקין 4) – זה יהיה מקסים מצידכם.

אם אתם קשורים לשרותי הסעדה כמו מסעדות או חברות קייטרינג שמוכנים להעביר שאריות מזון שבסוף היום מושלכות סתם לזבל אבל הם במצב טרי טוב ואסטטי ומספיק טוב לאכילה – אנא הסבו את תשומת ליבם לעניין.
עוד משהו חשוב – הם כולם מצוידים באישורי עבודה ומשוועים לעבוד – אז גם כאן אם יש למישהו רעיון , זה יהיה מעולה.

המון תודות לכולכם ושיהיה לכם היום הכי טוב שאפשר

נורית ריגלר

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור  On מרץ 8, 2008 at 3:28 pm

    אם אני מעוניין לעזור, יש מישהו שמארגן את זה, שאפשר להתקשר איתו או שפשוט לבוא ולהביא ?

  • הני  On מרץ 8, 2008 at 4:44 pm

    ניתן להגיע למקום ולעזור. יש אופציה שמחר יעבירו את הפליטים. אך היום כולם שם.
    הני

  • עירית  On מרץ 8, 2008 at 6:10 pm

    אכן חשוב לעזור בכל דרך, אולם גם להתייחס לעובדה המדהימה והמבישה ש"מישהו שפך כמה אפריקאים": מי המישהו הזה? כנראה מישהו ששמע ממישהו שקובע מדיניות בנוגע לפליטים שאין כסף (או לא שמע דבר ושוכני האוטובוס היו שוכנים אצלו אם לא היה בעל תושיה ויוזמה..),שטוב יהיה אם ה"צפונים" שגם ככה עסוקים באספרסו שלהם קצת יותר מידי, יקחו אחריות עליהם.

  • שרה בכור  On מרץ 8, 2008 at 9:35 pm

    אני לא מצאתי אותם.
    אני מוכנה להתגייס ולגייס עוד אנשיםולעשות כל שניתןת האם יש משהו שיכול מעט להנחות
    מי בשלטונות שלנו מטפל בהם
    אז בוא נתחיל מכאן מי שמוכן לסייע שירשם כאן

    לא אוכל לסיים את הצעתי מבלי לחזור ולומר לך תודה רבה שאתה אתה
    כל הכבוד
    אתה מרגש אותי בכל פעם כבראשונה
    באהבה
    שרה

  • הני  On מרץ 8, 2008 at 10:51 pm

    עירית אכן כן, בעיה, אך אני לא מוצא פתרון בתגובתך.

    שרה היום המון אנשים עסקו בנושא, אני הייתי שם אישית עם בגדים ואוכל. מסתבר שאלו כ-100 גברים ללא נשים או ילדים. הם נמצאים ברחוב מוצקין, אך רוב הסיכויים שמחר הם יועברו משם.
    אני באמת לא יודע יותר מכך בשלב זה, אם יהיו עדכונים אשמח להעלות אותם לאתר.
    תודה על העידוד והרצון לעזור
    אולי בכל זאת יש עתיד עם אנשים כמוך
    שלך בהרבה אהבה
    הני

  • נעמה  On מרץ 10, 2008 at 4:07 pm

    אני מנסה לתווך בין מישהי שאוספת בגדים ורוצה לתרום אותם לפליטים. אבל חייבים מס' טלפון שיהיה למי להתקשר ולתאם. לא כולם תל אביבים ויכולים פשוט לבוא. ואם אנשים רוצים לשלוח משהו מרחוק הם רוצים לדעת לאן בדיוק ואיך.

  • הני  On מרץ 10, 2008 at 6:15 pm

    את צודקת במאה אחוז, וניסיצתי ליצור קשר עם הדמויות שעסקו בנושא, אך לא קיבלתי עדיין תשובה.
    אני מאוד מעריך את הרצון אך כרגע זה הטוב ביותר שיש לי. אני עצמי הייתי שם ביום שבת וראשון והרדברים עדיין עמדו במקום.

    שלך
    הני

  • שירה  On מרץ 11, 2008 at 1:00 pm

    מי שמעוניין לעזור בנושא הפליטים יכול לפנות למרכז הפיתוח לפליטים אפריקאים
    African Refugee Development Center
    Oley Hagardom Street 503/7
    Jerusalem, 93801
    Phone 054 6388 633
    Email info@ardc-israel.org
    Fax 0777110909
    אם תישלחו להם מייל הם יישמחו ליצור איתכם קשר ולהציע לכם דרכים לעזרה.

  • הני  On מרץ 11, 2008 at 1:44 pm

    שירה, תודה רבה לך על האינפורמציה החשובה
    הני

  • שירה  On מרץ 13, 2008 at 1:32 pm

    אתם עדיין בקשר איתם?? אתם יודעים מה הם צריכים ומה כדאי להביא להם לשם??
    לחם, קופסאות שימורים וכו' צריך?

  • הני  On מרץ 13, 2008 at 1:46 pm

    בשלשה ימים האחרונים לא הייתי שם, אבל ראי שני פוסטים מעליך דרך ליצור קשר
    הני

  • מוני יקים אנטי ציוני  On מרץ 30, 2008 at 3:43 pm

    להיות יהודי טוב זה לא להיות ציוני דתי או מזרחי , זה לעשות "תיקון עולם . מי שעושה זאת כמו ביחס לפליטים הוא קודם כל אדם טוב בעולם שלא תמיד טוב כל כך. תצליחו ותמשיכו ללא לאות

Trackbacks

להשאיר תגובה

