מכתב לוחמים אתיופים

מכתב הלוחמים לשר הביטחון : לא נשרת כל עוד ישנה גזענות

בעקבות השבתת בתי הספר בעיר פ"ת ההולכת ומסתמנת כגזענית ,חברו מספר קצינים ולוחמים אתיופים לנקיטת עמדה ברורה ופנו במכתב לשר הביטחון ברק : " במלחמה הקרובה לא נילחם " הצטרפו לעצומה גם אתם.

מערכת הפורטל (המכתב פורסם בפורטל יופי)

בעיר פ"ת רועשים גועשים היצרים ומידי תקופה צצה לה בעיה נוספת עם הקהילה האתיופית בעיר ,זה החל לפני שנה עם הודעת ראש העיר ותושבי שכונות כי לא יקבלו יותר אתיופים בסביבתם עקב ירידת ערך הדירות בעיר וזה המשיך עם אפליית תלמידות בית הספר "למרחב" והפגנה סוערת שנערכה בעקבות חשיפת הפרשה ובימים אלו עולה פרשה נוספת שנקשרת למערכת החינוך המפלה לרעה את יוצאי אתיופיה וקוראת להשבית את החינוך הדתי כל עוד לא יעמוד ראש העיר יצחק אוחיון בהבטחתו לפזר תלמידים יוצאי אתיופיה גם בבתי הספר הפרטיים.

בתגובה למקרים הללו וכי "הגיעו מיים עד נפש " אמש הודיעו מספר קצינים ולוחמים קרביים מהקהילה האתיופית כי ברשותם חתימות של חובשי מדים יוצאי אתיופיה ובפנייתם לשר הביטחון אהוד ברק הם קובלים על הגזענות המשתוללת בעיר פ"ת וכי לא יצאו למילואים במלחמה הבאה ולא ילבשו את מדי צה"ל וישרתו מדינה שמפלה את משפחותיהם בשל צבע עורם.

להלן המכתב :

לכבוד

רב אלוף (במיל') אהוד ברק

שר הביטחון

תל- אביב

 

שלום רב,

 

הנדון: לוחמי מילואים שמקרב יוצאי אתיופיה בשליחות אזרחית לשוויון בחינוך

 

אנו לוחמים, אנשי מילואים  הנמנים עם קהילת יוצאי אתיופיה, שירתנו את מדינת ישראל נאמנה ועודנו עושים זאת; לאורכן של שנים לחמנו  בקרבות ובמלחמות ישראל, מתוך תחושת מחויבות ונכונות להקרבה. דרכנו זו מונחת באמצעות התובנה כי ראשית לכל הן החובות האזרחיות לפני דרישתן של זכויות, אך אנו גם מוצאים שאין באחד כדי לבטל את השני. לדאבוננו, ככל שהעניין נוגע בקהילת יוצאי אתיופיה, אנו מוצאים ביטויים יום-יומיים שיש בהם להוכיח כי זכויותינו האזרחיות אינן נאמדות במשקל השווה לכלל החברה בישראל. חמור העניין במיוחד לנוכח הפיכת הדבר לכדי מדיניות הנהוגה בידי גורמים הקשורים במערכות ממשלתיות.

 

גם במסגרת הצבאית נאלצנו לעבור כברת דרך ארוכה,  כדי לאפשר לנו מתן התרומה שאנו דורשים מעצמנו, עבור מדינת ישראל. הדרך ארוכה וראשיתה החל במתן הכלים הנחוצים עבור התלמיד, כדי  שבבואו להתגייס או להמשיך את לימודיו, יהיה בידיו לממש את יכולותיו באופן המלא. מכאן הקשר שבין מערכת החינוך והמערכת הצבאית המהווה נדבך חשוב בהליך השילוב בחברה הישראלית.

 

למרבה כאבנו, אנו מוצאים מקרים רבים בהם המערכת החינוכית על זרועותיה מעפילה קשיים על תלמידים יוצאי אתיופיה, במקרים רבים נוהגת כלפיהם ביחס מפלה וגזעני.  על כך לא נבליג עוד!

 

אנו, לוחמי מילואים הנמנים עם  קהילת יוצאי אתיופיה, נצא במאבק נגד מוסדות חינוך המסרבים לקבל את אחינו הקטנים לקרבם, וזאת בשל מוצאם; נצא במאבק נגד מערכת חינוך המאפשרת לבתי-הספר לחנך את הדור הבא לאפליה וגזענות. אנו נדרוש כי יינתנו לתלמידים יוצאי אתיופיה האמצעים הראויים לקראת שילובם בצבא ובמוסדות להשכלה גבוהה. עבורנו העיקרון של שוויון הזדמנויות לכל אינו בבחינת סיסמה ריקה מתוכן, אלא עיקרון מדריך שיש לחייבו בכל חלק מחלקיה המוסדיים של מדינת ישראל.

 

אדוני שר הביטחון, אנו מאמינים בשליחותנו כלוחמים אך גם בשליחותנו כאזרחים. שליחותנו האזרחית הינה גם לדאוג לקיומם של שוויון זכויות בחברה, לבד מחובתנו להיקרא לדגל בעת מלחמה ובכל עת של סכנה למדינת ישראל. עתה אנו נקראים להתגייס למאבק אחר, עבור עתיד ילדינו. לא די להרבות עבורנו במחאות על נכונותם הרבה של יוצאי אתיופיה להתגייס ליחידות קרביות ולשרת נאמנה את מדינתנו. עתה, אנו נבקש מאדוני, שר הביטחון, להתגייס ולדרוש עבורנו את מירב האמצעים שיזמנו את שילובנו המטיב בחברה הישראלית. שכם לשכם נלחם עבור חוסנה החברתי-ביטחוני של מדינת ישראל.

 

 

 

בברכת לוחמים,

 

 

סמ"ר (במיל') סמואל מולט, ירושלים

סמ"ר (במיל') עודד סבהט,באר שבע

סמ"ר (במיל') ליאור היילו, נתיבות

סמ"ר (במיל') זוודו דניאל, באר- שבע

סמ"ר (במיל') שלמה פטגו, פרדס חנה

סמ"ר (במיל') סולומון אקובאי, קריית גת

סמ"ר (במיל')  בנימין מולה , נתיבות

סמ"ר (במיל') גטנט סמאי , נתיבות

סמ"ר (במיל') צגאי ליאור, רמלה

סמ"ר (במיל') מרו סנבטו, עפולה

סמ"ר (במיל') סמצ'או דסטאו, אשקלון

*** להוספת שמך לעצומה לחץ כאן ***

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חד גדיא  On אפריל 14, 2008 at 11:26 am

    אם קליטת העילה לא מתחלקת בצורה שווה בין כולם, הקולטים נפגעים מכך.

  • הני  On אפריל 14, 2008 at 3:04 pm

    גם את כשלון הקליטה האתיופית אתה רוצה להמיט על ראשה של העדה האתיופית?

    היינו אתה מאשים אותם בצרות של החברה הקולטת?

    אם הבנתי לא נכו אני מתנצל מראש, ואשמח להבהרה.
    הני

  • חולי  On אפריל 14, 2008 at 4:38 pm

    אהלן הני,
    הגישה שלהם לא מוצאת חן בעיני.
    שיויון זכויות וכו הוא לא דבר שקונים על ידי שרות בצבא או בצורה אחרת. שיוויון צריך להיות הבסיס שבכלל לא נתון לויכוח, סחר מכר, או קומבינות בכל חברה שהיא.
    אם כי את ההכרזה: "במלחמה הבאה לא נלחם" אני רואה כך או כך כמצויינת…

  • הני  On אפריל 14, 2008 at 8:32 pm

    אכן כן, התמימות והניקיון שלהם, והדרך בה נטמעו אל החברה הישראלית היא מדהימה!

    ראה אין הם יוצאים כנגד אותם ערכים שבשמם הם מופלים….

    יפה, אך מלא תמימות
    מסכים עימך אך זוהי מחאתם ואני מביא אותה כי אני חושב שהמחאה צודקת.
    הני

  • אזרח.  On אפריל 14, 2008 at 9:24 pm

    דמגוגיה.
    http://www.yopi.co.il/article.asp?Cat=%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94&ArtId=532

    את הגזענות אין צורך להסביר.רואים אותה לא רק נגד האתיופים ,גם נגד אחרים.לצערי,קשת הורידה את הקליפ בו נראה עו"ד רם כספי אומר את הדברים האלה:

    "אתיופים זה סוג ב' חבל שהם באו ועכשיו הם גם רוצים להביא את הפלאשמורה האלה, ויש לנו על הראש גם את אלה ההודים אף אחד מהם לא היה צריך לעלות ארצה, אם אתה שואל אותי (בפניה לחברו,ולצלם מולו ) את הרוסים הייתי מעלה בין אם יהודי או לא עוד מיליון לישראל."

    http://www.keshet-tv.com/VideoPage.aspx?MediaID=23766

    כספי אמר את הדברים הגזענים הללו,ואלה שהיו לידו נדו בראשם לאות הסכמה.
    באשר לדמגוגיה.
    את האתיופים,אשר כרגע הם קבוצה חלשה,בגלל הגזענות והתנאים הסביבתיים הגרועים המונעים מהם לפרוץ הלאה,
    (אם נותנים כלים,יש תוצאות)
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/718/214.html

    אולי עוד נהיה טייסים"

    כ-20 בני נוער ממוצא אתיופי קיבלו היום כנפי טיסה בטקס סיום קורס טיס אזרחי שיזמה עמותת "יעלים"

    דווקא אותם שמים ומכוונים לאיזורים שבהם כבר יש כבר קבוצות חלשות אחרות.במקום ליישב אותם ביישובים מבוססים בעלי קבוצות חזקות יותר,אשר יכולות לתרום ולמשוך את האתיופים לכיוון טוב יותר,המדיניות היא להפנות אותם לכיוון מקומות כ… לוד, קריית משה שברחובות,ולשאר שכונות ויישובים בארץ ,שבקושי מתמודדים עם התושבים הנזקקים שלהם.במקום לחזק את החוליות החלשות,מחלישים אותן יותר.וכאשר התושבים באותם המקומות מתלוננים על המדיניות הממשלתית הזו,אז כל הזעם מופנה אליהם,במקום להבין שזו מדיניות ממשלתית גזענית ומובנית.

    באשר לאתיופים ולצבא.ידוע שכאשר קבוצה מסויימת ממודרת ,חברי אותה הקבוצה מנסים להשתייך, ע"י המוסד הזה הנקרא צבא.זו גם כן מדיניות מכוונת.עיין ערך בדווים ודרוזים.לצעיר הבדווי והדרוזי אין הרבה חלופות.את האדמה לקחו וצמצמו לו.אם אין לו אדמה לבנות עליה,לעבד ולהתפרנס ממנה,אז מה שנשאר לו זה להתגייס לצבא.כך ממלאים את שורות הצבא שמתדלדלות בגלל בריחת בני ה"אליטות" ובני מעמד הביניים הגבוה.

  • איריס ח.  On אפריל 14, 2008 at 11:27 pm

    מסכימה עם חולי כמובן. האתיופים בלי ספק נטמעו טוב אם הם הבינו שזכויות בישראל נקנות בדם…ושלנשים אין בכלל דריסת רגל שם…
    אבל אני מסכימה גם הם הני, כמובן: כי זו המחאה שלהם וחוסר השוויון שממנו הם סובלים. ובמקום בו הם עומדים, שהוא אותו מקום שבו מזרחים אחרים עומדים בו: זה הדבר שהם הכי רוצים, להיות שייכים. רק אשכנזים שהם התגלמות הישראליות יכולים לצאת נגד זה ולמחות. כדי למרוד במשהו, אתה צריך להיות קודם כל שייך.
    והנה על גבולות האסור והמותר ולמי מותר למחות איך, או לצאת מהשורה:
    http://www.kedma.co.il/index.php?id=1833

  • ליאור  On אפריל 16, 2008 at 9:57 pm

    אם כל הכבוד לקהילה האתיופית ההכרזה כי לא תצא למלחמה הבאה (ולצערי תהיה כזאת) היא לא מקובלת. אם כל אחד שמרגיש מקופח במדינה הזו יודיע שהוא לא יוצא למלחמה אז בקרוב מאוד לא יצא איש למלחמה.
    אני מגנה את האפליה נגדם ואני מגנה את עיריית פ"ת באופן כללי על הרבה דברים. אבל מה מונע את מהדרוזים גם לצאת בהצהרה כזו (ובוא נודה על האמת, הם יותר מקופחים מהאתיופים) או המרוקאים, הרוסים או כל מגזר אחר?

  • אזרח.  On אפריל 16, 2008 at 11:05 pm

    המקופחים.הם אומרים דברים חריפים ביותר.

    http://www.karmel.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=651

    שים לב במיוחד לדברים הנאמרים בסרטון השלישי.

  • הני  On אפריל 16, 2008 at 11:56 pm

    מה הבעיה, אם המדינה ששולחת אותך למות לא מסוגלת לדאוג לך לשרותים הבסיסיים מדוע שלא תוכל לסרב להילחם בשמה?

    אני לא מבין מדוע אתה חושב שזו מחאה לא לגיטימית.

    הייתי בנוסף מציע שתקרא את הפוסטים של איריס ח. ושל אזרח.

    והייתי שמח מאוד לקבל מעט הבהרות לגבי עמדתך, יש לי כמה דוגמאות בראש אך אני זקוק להבהרות על מנת להשתמש בהן…

    שלך
    הני

  • ליאור  On אפריל 18, 2008 at 12:35 am

    אני חושב שהאפליה כנגד העדה האתיופית היא נוראית. היחס של מדינת ישראל אליהם הוא נוראי בערך כמו שמדינת ישראל התנהגה לכ העולים שהגיעו לכאן, אם לא יותר גרוע.
    יש הרבה סוגים של מחאות במסגרות חוקיות של מדינה דמוקרטית המאפשרת לך למחות.
    במידה כזו יכולים האתיופים להגיד שהם גונבים מכוניות במחאה על מצבם. יש חוק בישראל שאומר שעליך להתייצב לצבא. חוק. נכון או לא, זה לא הדיון.

  • הני  On אפריל 18, 2008 at 12:42 am

    אני לא יודע איפה קראת על מחאה אזרחית, אבל ממה שאני לומד וקורא לעיתים די קרובות זו עומדת בניגוד לחוקים כתובים. הדוגמאות מהראש הן: אי תשלום מיסים, סרוב להילחם, סרוב להתגיס ועוד.
    אני לא מבין למה אתה חושב שהחוקים קדושים הם בסך הכל יציר אדם, ומחאה אזרחים יכולה לעבור על כמה, עצמתה של הדמוקרטיה נמדדת דווקא בסובלנות לאקטים מסוג זה.

    התנגדות לא אלימה, הינה מחאה לגיטימית, בייחוד כשזו אינה פוגעת באחרים.

    שלך
    הני

  • ליאור  On אפריל 18, 2008 at 12:04 pm

    במדינה דמוקרטית יש לי זכות חוקית להפגין, להתארגן פוליטית, אלה גם שיטות לא אלימות והינן מחאות לגיטימיות.
    סירוב לצאת לשירות מילואים כן פוגע באחרים.

    השאלה שלי היא מי מחליט מה לגיטימי ומה לא? האתיופים יכולים לומר שמעתה הם נוסעים מאוד לאט בנתיב השמאלי, משלמים על הכל בעשרות אגורות, משתמשים בכל הנייר טואלט במשרדי הממשלה.
    כל השיטות האלה הן חוקיות לגמרי ובעיני גם ישיגו הד תקשורתי יותר גדול.

  • הני  On אפריל 18, 2008 at 12:47 pm

    אזי ליאור, הויכוח הוא לא על המחאה עצמה אלא מה אתה או אני רואים כלגיטימי!

    הייתי אומר שאתה מתבונן מתוך נקודת ראותך, וזו זכותך אך הייתי מציע לתת לאחרים גם זכות לבטא את מחאתם בדרך בה הם מוצאים לנכון.

    אני חייב לציין כי נושא הנייר טואלט מצא חן בעיני מאוד, יש לי פוסטר בעניין במשרדי. נראה כי נושא העכוז הוא מרכזי בעניני מחאה 🙂

    הני

  • ליאור  On אפריל 19, 2008 at 1:40 am

    אין לי ספק שעל זה הויכוח. אני מציע שהמחאה תישאר בגדר החוקי.

  • הני  On אפריל 19, 2008 at 1:02 pm

    ליאור,

    אתה מדבר על מה שחוקי ולא מזיק בעינך ולתפיסתך. נסיעה איטית על השמאל היא לא חוקית, ונשפטים על כך!

    אבל אני מבין שאתה מאלו שמכונים במחוזותינו "פריארים" וזה כואב לך שאתה נושא בעול ואחרים לא, וזה מה שהופך את המלאה הזו כל כך קרובה אליך רגשית ובעיתית. אך היות ונראה לי שאנו מסכימים על הדרך ולא על הביצוע, וזה הרבה יותר ממה שיש לי עם רבים, אזי בוא נמשיך להתווכח על הביצוע!
    בנתיים אני רוצה לאחל לך ולכל אהובים, כמו גם לחברי הבלוג וכל אהוביהם חג שמח ושקט

    שלכם
    הני

  • חולי  On אפריל 19, 2008 at 1:21 pm

    המדינה היא לא אירגון שמתפקידו להחליט מה מוסרי ומה לא.

    לכל בנדם בכל מקום בעולם יש את הזכות הבסיסית ביותר, שאין לשום גוף, אירגון, מוסד, או איש, הזכות או האפשרות למנוע או לבטל, והיא הזכות לא לצאת למלחמה.

  • הני  On אפריל 19, 2008 at 1:26 pm

    אני מסכים עמך, אך יש אחרים שלא מסכימים עימנו.

    וזו זכותם…

    חג שמח
    הני

  • לש.א.פ  On אפריל 25, 2008 at 12:51 am

    אני מאמין כי אין עוררין על הקיפוח והאפליה כנגד קהילת ביתא ישראל בכל הנוגע לקליטתם בישראל, ומהתהליכים הנובעים מכך.
    התרעומת העיקרית שלי היא כי כיום, בזמן המודרני, משופע האמצעים החומריים, הטכנולוגים והתקשורתיים, המדינה בוחרת להתנהג אליהם באותו דפוס פטרנליסטי ומקובע בו נהגה משנות עצמאותה ולא להפיק לקחים.

    עם זאת, צר לי כי אחיי האתיופים בוחרים לבטא את מחאתם דרך הפרזימה הצרה והשחוקה לעייפה של "החוסן והביטחון, בלה בלה בלה". יתכן ומה שנאמר כאן בתבונה הוא אכן נכון וכי בשביל לבטא מחאה אחרת אתה צריך להיות קודם כל שייך. אך עדיין, זה מעציב אותי.

  • הני  On אפריל 25, 2008 at 6:24 am

    אני מסכים עם כל מילה.
    הני

  • סחתיין  On מאי 4, 2008 at 7:17 pm

    לוחמי צה"ל אני מצדיעה לכם על נקיטת הצעד הכל כך חיוני וחיובי ועל הרעיון המבריק הזה, אני מצדדת בכם ונפעמת מהפגנת האיכפתיות וניצול הדמוקרטיה גם בתוך מע" צבאית
    אני מקווה שיצטרפו עוד רבים ליוזמה שלכם

  • רס"ל ערן אייצאו  On אוגוסט 15, 2008 at 6:16 pm

    כאשר מגיע הצלצול הגואל, אתן לא יוצאות מהשיעור (חלילה תתערו בחברת הבנות החסודות שכן יוצאות להפסקה), אל דאגה לא נפלה אתכן, לכן תהיינה הפסקות משלכן שם תוכלו לשחק כאוות נפשכן ללא מפריע.
    כאשר מסתיים יום הלימודים תמתינו רגע בצד עד שהאוטובוס יאסוף את בנות בית הספר החסודות לבתיהן ואחרי שהן תתפזרנה לביתן תגיע מונית מיוחדת ותקח אתכן נסיעת ספיישל יעני VIP.
    הכיתה שלכן תהיה מיוחדת, מורה ל4 תלמידות לכאורה חזון אחרית הימים, דבר שלא קורה במתוקנות שבמדינות העולם.
    ועל מנת שתוכלנה להקדיש את זמנכן לידע והעשרה וללא טרדות והפרעות מיוחדות, כיתתכן תהיה בקצה המסדרון ולא בשורת הכיתות הרגילה.
    אתן גם זוכות ליחס מיוחד למה ללמוד אצל מספר מורים מקצועיים, אתן תקבלנה מורה אחת שתלמד אתכן את כל מה שאתן צריכות לדעת,מתימטיקה,אנגלית,ספורט וכו`.
    אם היינו קוראים על זה בשיעור היסטוריה בזמן לימוד על גרמניה בשנות ה30 ומה שעברו שם יהודים היינו מכנים אותם נאצים גזענים.
    אם היינו קוראים על זה בעיתון כידיעה על בית ספר מסויים באזור המיד ווסט בארה"ב בה מפלים תלמידים כושים בבית ספר לבן היינו מכנים אותם כפריים בורים וגזעניים.
    אם היינו לומדים על זה בשיעורי ידע עם ומדינה על חוקי ההשפלה במדינות האיסלאם היינו אומרים על הערבים את מה שאנו חושבים עליהם ממילא.
    איך היינו קוראים לזה אילו זה היה קורה במחוזותינו?
    לא אי שם במהלך ההיסטוריה הקצרה שלנו ,אלא כאן והיום ישראל 2007.
    ולא באיזה ישוב ספר בפריפריה אלא בלב המרכז בעיר שמכנה עצמה "אם המושבות" הלוא היא פתח תקווה.
    בית הספר הציוני דתי "למרחב" בו לומדות 4 תלמידות ממוצא אתיופי וחוות את הכתוב לעיל יום יום שעה שעה מיום פתיחת שנת הלימודים השס"ח.
    כמובן שכאשר מנסים לרדת לשורש הענין אז התירוצים רבים ומגוונים, חלילה שזה בגלל צבע העור,בטח ובטח לא בגלל המוצא, ובטח לא רחמנא ליצלן מטעמים גזעניים.
    הסיבה תחזיקו חזק כי זה ההסבר הכי מניח את הדעת שתוכלו לשמוע
    ראש אגף החינוך " הן הופרדו כי אורח חייהן אחר"
    מנהל הבית ספר "לא ניתן לשבץ אותן עם התלמידות האחרות כי הן אינן דתיות מספיק"
    אכן סיבות מוצדקות וראויות ונטולות גוון גזעני נטו.
    תשפטו אתם..

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוגוסט 15, 2008 at 6:43 pm

    מבחינה זו אין חדש תחת השמש , אותן שיטות גזעניות שנוסו בעבר על התימנים ואחר קום מדינת הגזע על כל שאר העליות הלא אשכנזיות ,מופעלות כעת על האתיופים שבנוסף לגזענות הרגילה של האשכנזים יש גם את ענין ציבעם השחור הבולט שאינו לרוח האשכנזית הכוזרית המצויה.
    אם האתיופים לא יתאחדו כיום למאבק בכל האמצעים כולל השימוש בנשק אז הדור הבא ישלם את המחיר ומצב ניחשולם יונצח כעבדים השחורים של מעמד העל של הכוזרים הלבנים הנאורים…בחורבן הציונות הגזענית ננוחם

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s