תתביישו לכם!

מפחיד, מטומטם, אידיוטי, גזעני ואנטישמי. אלו האסוציאציות שעורר בי המעשה האווילי שנעשה באור יהודה בשבוע שעבר, שם החליטו להקדים את ל"ג בעומר ולשרוף מאות עותקים של ספרי הברית החדשה.

 

הטענה היא, שעקב פעילות מיסיונרית בעיר בקרב האוכלוסייה האתיופית, "נאלצו" פרנסי העיר – כן, השריפה הגדולה נערכה בחסות סגן ראש העירייה עוזי אהרון – לצאת במבצע ביעור זה. כאן בארץ היהודים, אלו שסבלו יותר מכולם במלחמה הארורה ההיא, אנו היהודים שורפים ספרים של דת אחרת.

אחד הדברים שהעלו בי יותר גועל מהכל הייתה תגובתו של ד"ר אפרים זורוף, מנהל מכון ויזנטל בישראל, למעשה המביש. הוא הסכים כי מדובר במעשה בעל אסוציאציות שלילות מתקופת השואה, ועל כך נתונה לו תודת כולנו.

הוא הוסיף: "מן הראוי היה למצוא דרך הרבה יותר מכובדת והגונה להיפטר מהספרות הזו, אבל הבעיה המרכזית היא הפעילות המיסיונרית עצמה. אנחנו חייבים לכבד את כתבי הקודש של הנצרות ושל האיסלם, אבל אסור לנו לאפשר פעילות מיסיונרית בקרב בני הנוער שלנו בארץ". יופי אפרים, תן הצדקה לשריפה הבאה. מתי תלמדו? מעשה כזה מגנים ללא שום תירוצים ושום פתח להצדקות.

 

מחאה נגד הרוב הדומם

 

הגועל שעלה בי ממעשה זה, התעלמותה של המערכת הפוליטית מהמעשה ואי הוקעת המעשה באופן מוחלט על ידי כל גווני האוכלוסייה גמלו בליבי את ההחלטה להביא לכם שיר של מרטין נימלר, כומר פרוטסטנטי גרמני, רחמנא ליצלן, ומתנגד לנאציזם. שירו זה בא כמחאה נגד הרוב הדומם בגרמניה בתקופת הנאצים:

"לא הרמתי את קולי
בגרמניה לקחו הנאצים תחילה את הקומוניסטים,
אני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קומוניסט,
ואז הם לקחו את היהודים,
ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי יהודי,
ואז הם לקחו את חברי האגודים המקצועיים,
ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר אגוד מקצועי,
ואז הם לקחו את הקתולים,
ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פרוטסטנטי,
ואז הם לקחו אותי,
אך באותה עת כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני".

אני החלטתי להרים את קולי. בושו והיכלמו לכם, אסור לעשות דברים מסוג זה במדינה שחרטה את המילה דמוקרטיה על דגלה, ועל כמה וכמה מדינה שחרטה את המילה יהודית על דגלה. עד מתי נטמון ראשינו בחול? אתה שומע ד"ר זורוף? אתה שומע עוזי אהרון? אתם שומעים אותי אזרחיה השפויים של מדינת ישראל?

 

אני מרים את קולי בשאגה רמה – לא עוד, אני מאמין ומקווה שאני לא לבד, אבל לא אכפת לי להיות היחיד שאומר זאת, אתם אינכם חלק ממני או מהמדינה שאני רוצה להיות חלק ממנה, אני מוקיע אתכם מתוכי, עדיף לי להישאר לבד כל עוד אני לא בחברתכם.

עכשיו אתם קומו והשמיעו קול זעקה, כי אם לא, לא ירחק היום בו תמצאו את עצמכם לבד.

 

המאמר התפרסם לראשונה באתר NANA10 בתאריך 27-05-2008

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אהרון תמוז  On מאי 27, 2008 at 10:33 pm

    1.לא רוצים מיסיון ?
    שהמדינה לא תפקיר את הרעבים

  • הני  On מאי 27, 2008 at 10:40 pm

    אם לא תוסיף אף מילה אני מסכים על כל מילה שלך,] ממש כל מילה בסלע!

    אבל אני כן רוצה להוסיף, גם אם המדינה לא דואגת הפתרון הוא לא שריפת ספרים!

    הני

  • לש.א.פ  On מאי 27, 2008 at 10:52 pm

    הייתי מזועזע אך לא מופתע. יש לברר את העובדות (סגן ראש העיר אהרון טען כי לא הוא אירגן אלא השבאב המקומי) ולהעמיד לדין את המארגנים על פגיעה ברגשות הציבור ופגיעה בדת.

    התגברות מקרים נוספים ודומים, שאני רואה חוט המקשר בניהם הוא למשל המקרה הבא:
    http://news.walla.co.il/?w=//1288552

    החמור מכל הוא לא האספסוף שמבצע לינצ'ים, זה תמיד היה, אלא תמיכת רבנים מפורסמים ונחשבים במעשים, אותם יש להעמיד לדין בהקדם על הסתה.

    הקישור בין המקרים בעיני זאת האלימות הפאשיסטית המתפרצת, ואוזלת ידו של השלטון המרכזי בלמנוע אותה. הדבר הטראגי הוא שהקורבנות הניצחיים של הפאשיזם (גם ב"פרהוד", אהרון, תאשים את פעילות היהודים בעיראק), לאורך כל ההיסטוריה קורבנות המעשים הללו הם בראש ובראשונה היהודים. מה זה 60 שנה על סרגל ההיסטוריה? חצי פסיק, ועמישראל לא זוכר, לא יודע, ולא רוצה לשמוע.

    ברכות הני על הזעקה, יש לה מקום, להלחם בבורות ובשנאה, בכל מקום.

  • אהרון תמוז  On מאי 27, 2008 at 11:04 pm

    בין 1903 ל 1908 סבתא שלי שהתה תקופה ממושכת במוסד פרוטסטנטי עקב מחלה. את הסיפור שמעתי מאבא שלי שמת בגיל 92 צלול עד יומו האחרון. מברור שערכתי עם נוצרים שבקיאים בהיסטוריה של העדות הנוצריות התברר שבזמן השלטון העותומני פעלו מוסדות נוצריים למען כלל האוכלוסיה רק למטרות חסד

    השהיה של סבתא במוסדות נוצרים לא גררה אותנו להאמין במשיחיותו של ישוע

  • אהרון חבר  On מאי 28, 2008 at 12:15 am

    הני זובידה
    אני מוסיף את זעקתי לזעקתך. עד לאן נרד?

  • הני  On מאי 28, 2008 at 7:04 am

    שלום לכולם,

    לש.א.פ.אכן כן, חשבתי על הלינץ הירושלמי בהקשר זה, וזה באמתץ נראה לי מטורף, יותר מהכל הייתה תגובת עורך דינם של חלק מהילידים ששוחררו היום שטען כי יש למצות את הדין עם האשמים אך גם הזכיר כי היו שם יותר ממאה ילדים שלא נטלו חלק במעה אלא רק היו שם…..אם זה לא מטורף אני לא יודע כבר מה….

    אהרון הנסיון של סבתך, כמה שהוא מועיל לטיעון שלי אינו במקומו, וכך גם לא סיפורים על מאות אם לא אלפי יהודים שניצלו בזמן השוואה על ידי נוצרים שטיפלו בהם כבשלהם, הנקודה היא העיקרון ואף לא דבר מעבר לכך…..

    ועל עיקרון זה אינני מוכן להתפשר

    הני

  • הני  On מאי 28, 2008 at 7:05 am

    יש עוד הרבה לאן לצערי, אני מקווה שלא נבדוק זאת מעשית….

  • הני  On מאי 28, 2008 at 11:07 am

    סרטון מצמרר ממצלות האבטה של הקניון בירושלים בוא נקלטו עשרות בני נוער רודפים אחר שני בני נוער ערבים בדרכם לביתם, מכים ודוקרים אותם, אכן יש כאלו שלא הכו הם עמדו וצפו!!!!

    ללא קול, אבל במקרה הזה אני לא חושב שיש צורך בקול.

    http://www.haaretz.co.il/common/pages/PuArtGet.jhtml?itemNo=987622&pic=%2Fhasite%2Fimages%2F0.gif&pTitle=85+%F9%F0%E5%FA+%E4%E0%F8%F5&showDate=n&PicOrText=text&width=400&commNo=1

    התמונות הן קשות.
    הני

  • צבי  On מאי 28, 2008 at 3:22 pm

    כל הכבוד
    צבי

  • לש.א.פ  On מאי 28, 2008 at 8:26 pm

    עם כל הכבוד, כמה שהסיפור האישי שלך מרגש הוא לא רלבנטי. בעיקר בגלל הנטייה של הכנסייה הקתולית לנצר ילדים יהודים בזמן שהחביאו אותם במנזרים – ראה האח דניאל והאב לוסטז'יה וגם בגלל שזהו סיפור אחד מיני רבים.

    כוונתי הייתה כי לדעתי אתה וכמו רוב היהודים בישראל מסיקים מן הרדיפות והפוגרומים ביהודים לאורך ההיסטוריה, עד השואה והפרהוד, במקרה האישי שלך, מסר יהודי ומצומצם בלבד, במקום להסיק מסר אוניברסלי, אותו דווקא היהודים צריכים ואמורים לבטא ולזעוק הכי חזק שיש – לא עוד.

    דוגמאות במדינת ישראל למסר הקורבניות היהודית, ולא למסר אוניברסלי נגד גזענות ניתן למצוא בזיהוי המיידי שנעשה בין הערבים לנאצים, תוך החלפת העם הגרמני בשכנינו. בעוד ניתן למצוא בשפע דוגמאות אקטואליות בנות ימינו, כמו האימרה האומללה והמתנשאת של שרת החוץ, המופקדת על המו"מ עם הפלסטינים (וראש הממשלה הבא?) ש"ביום שהפלסטינים ישכחו את הנכבה, האסון שלהם, יהיה שלום". דרך הצעות חוק הקוראות להוריד ממעמדה את הערבית כשפה לאומית במ"י, כמו גם לאסור על הפגנות ואיזכור הנכבה ועד מעשי קיצון – פוגרומים בנערים ערבים בערב יום השואה (!!!).

    הזעקה היא אותנטית ויש חובה להשמיעה. לצערי, הזעקה תשמע רק אם אלה היו נערים יהודים שהיו עוברים לינץ' בידי נערים ערבים או שהייתה נערכת שריפת ספרי תורה. אז ורק אז נציגי הממסד בישראל והממסד היהודי בחו"ל היו זועקים זעקה אותנטית מבלי לחשוב פעמיים.
    הלוואי ונראה ימים טובים יותר.

  • הני  On מאי 28, 2008 at 8:47 pm

    צביקה נשמה תודה!

    לש.א.פ. מסכים עימך, זהו בדיוק המקום שחשבתי שהיהודים יצעקו ממנו הכי חזק, אתה יודע מה לפעמים דברים באים בהפוכה, ממש כמו במקרה הזה.

    הני

  • ליאורה  On מאי 28, 2008 at 9:08 pm

    הני, האם יש גבול ואיפה הוא עובר? האם "מותר" לשרוף את המיין קאמפף? האם ההתנגדות היא עקרונית לשריפת ספרים או רק לספרים מסויימים?
    ומי מחליט?

  • הני  On מאי 28, 2008 at 9:11 pm

    לא שורפים ספרים, לא שורפים כלום צריך להיות סבלניים כלפי כולם, לא רוצים לא קוראים, אבל לא צריך לשרוף.

    ככה דרך אגב אף אחד לא מחליט בשביל כולם, כל אחד לעצמו, את יודעת זה אפשרי…
    הני

  • ליאורה  On מאי 28, 2008 at 9:17 pm

    🙂

  • אהרון תמוז  On מאי 28, 2008 at 10:00 pm

    חֲזוֹן יוֹחָנָן פֶּרֶק יז
    יז וַיָּבֹא אֶחָד מִן־שִׁבְעָה הַמַּלְאָכִים הַנֹּשְׂאִים שֶׁבַע הַקְּעָרוֹת וַיְדַבֵּר אֵלַי לֵאמֹר בֹּא וְאַרְאֲךָ אֶת־מִשְׁפַּט הַזּוֹנָה הַגְּדוֹלָה הַיֹּשֶׁבֶת עַל־מַיִם רַבִּים׃ 2 אֲשֶׁר זָנוּ אַחֲרֶיהָ מַלְכֵי הָאֲדָמָה וַיִּשְׁכְּרוּ שֹׁכְנֵי תֵבֵל מִיֵּין תַּזְנוּתָהּ׃ 3 וַיְּבִיאֵנִי בָרוּחַ הַמִּדְבָּרָה וָאֵרֶא וְהִנֵּה אִשָּׁה יֹשֶׁבֶת עַל־חַיָּה אֲדֻמָּה כַתּוֹלָע מְלֵאַת שְׁמוֹת גִּדּוּפִים וְלָהּ שִׁבְעָה רָאשִׁים וְעֶשֶׂר קְרָנָיִם׃ 4 וְהָאִשָּׁה לְבוּשָׁהּ אַרְגָּמָן וְשָׁנִי וְהִיא מֻכְלָלָה בַּזָּהָב וְאֶבֶן־יְקָרָה וּפְנִינִים וּבְיָדָהּ כּוֹס זָהָב מְלֵאָה תוֹעֵבוֹת וְטֻמְאַת תַּזְנוּתָהּ׃ 5 וְעַל־מִצְחָהּ כָּתוּב שֵׁם בְּדֶּרֶךְ סוֹד בָּבֶל הַגְּדוֹלָה אֵם הַזֹּנוֹת וְתוֹעֲבוֹת הָאֲדָמָה׃ 6 וָאֵרֶא אֶת־הָאִשָּׁה שְׁכוּרָה מִדַּם הַקְּדֹשִׁים וּמִדַּם עֵדֵי יֵשׁוּעַ וָאֶשְׁתּוֹמֵם עַל־הַמַּרְאֶה שַׁמָּה גְדוֹלָה׃ 7 וַיֹּאמֶר אֵלַי הַמַּלְאָךְ לָמָּה זֶּה הִשְׁתּוֹמַמְתָּ אֲנִי אַגִּיד לְךָ אֶת־סוֹד הָאִשָּׁה וְהַחַיָּה הַנֹּשֵׂאת אֹתָהּ בַּעֲלַת שִׁבְעַת הָרָאשִׁים וַעֲשֶׂרֶת הַקְּרָנָיִם׃ 8 הַחַיָּה אֲשֶׁר רָאִיתָ הִיא הָיְתָה וְאֵינֶנָּה וְהִיא תַּעֲלֶה מִתְּהוֹם וְתֵרֵד לַאֲבַדּוֹן וְיֹשְׁבֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שְׁמָם אֵינֶנּוּ נִכְתָּב בְּסֵפֶר הַחַיִּים מִיּוֹם הִוָּסֵד תֵּבֵל יִשְׁתּוֹמֲמוּ בִּרְאֹתָם אֶת־הַחַיָּה אֲשֶׁר הָיְתָה וְאֵינֶנָּה וְתָבוֹא׃ 9 זֶה הַמּוּבָן וּבוֹ חָכְמָה שִׁבְעַת הָרָאשִׁים שִׁבְעַת הָרִים הֵמָּה אֲשֶׁר הָאִשָּׁה יֹשֶׁבֶת עֲלֵיהֶם׃ 10 וְשִׁבְעָה מְלָכִים הֵמָּה חֲמִשָּׁה מֵהֶם נָפְלוּ וְהָאֶחָד יֶשְׁנוֹ וְהָאַחֵר עוֹד לֹא־בָא וְהָיָה כִּי יָבוֹא עָמֹד יַעֲמֹד לִזְמַן מְעָט׃ 11 וְהַחַיָּה אֲשֶׁר הָיְתָה וְאֵינֶנָּה וְהוּא שְׁמִינִי וְהוּא מִן־הַשִּׁבְעָה וְיֵרֵד לַאֲבַדּוֹן׃ 12 וְעֶשֶׂר הַקְּרָנַיִם אֲשֶׁר רָאִיתָ עֲשָׂרָה מְלָכִים הֵם אֲשֶׁר לֹא־קִבְּלוּ מַלְכוּת עַד־הֵנָּה רַק לְשָׁעָה אַחַת מֶמְשָׁלָה כַמְּלָכִים יְקַבְּלוּ עִם־הַחַיָּה׃ 13 וְלָהֶם עֵצָה אֶחָת וְאֶת־כֹּחָם וְאֶת־מֶמְשַׁלְתָּם יִתְּנוּ לַחַיָּה׃ 14 הֵמָּה יִלָּחֲמוּ בַשֶׂה וְהַשֶׂה יוּכַל לָהֶם כִּי הוּא אֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים וּמֶלֶךְ הַמְּלָכִים וַאֲשֶׁר עִמּוֹ קְרוּאִים וּבְחִירִים וְנֶאֱמָנִים הֵמָּה׃ 15 וַיֹּאמֶר אֵלָי הַמַּיִם הָהֵם אֲשֶׁר רָאִיתָ אֲשֶׁר הַזּוֹנָה יֹשֶׁבֶת עֲלֵיהֶם עַמִּים וַהֲמֹנִים הֵמָּה וְגוֹיִם וּלְשֹׁנוֹת׃ 16 וְעֶשֶׂר הַקְּרָנַיִם אֲשֶׁר רָאִיתָ וְהַחַיָּה הֵמָּה יִשְׂנְאוּ אֶת־הַזּוֹנָה וְעָשׂוּהָ גַּלְמוּדָה וַעֲרֻמָּה וְאָכְלוּ אֶת־בְּשָׂרָהּ וְאֹתָהּ יִשְׂרְפוּ בָאֵשׁ׃ 17 כִּי הָאֱלֹהִים נָתַן בְּלִבָּם לַעֲשׂוֹת אֶת־עֲצָתוֹ וְלַעֲשׂוֹת עֵצָה אַחַת וְלָתֵת אֶת־מֶמְשַׁלְתָּם לַחַיָּה עַד כִּי־יִשְׁלְמוּ דִּבְרֵי הָאֱלֹהִים׃ 18 וְהָאִשָּׁה אֲשֶׁר רָאִיתָ הִיא הָעִיר הַגְּדוֹלָה אֲשֶׁר־הִיא גְבֶרֶת מַמְלְכוֹת הָאָרֶץ׃

  • אהרון תמוז  On מאי 28, 2008 at 10:36 pm

    http://www.bach-cantatas.com/Texts/BWV227-Heb.htm

  • הני  On מאי 28, 2008 at 11:36 pm

    אהרון, אני כרגיל לא מבין אותך, אבל בטוח שאתה מבין את עצמך וזה העיקר….

    הני

  • ליאור  On מאי 30, 2008 at 7:45 pm

    חשוב לציין שהמעשה הזה הוא מעשה פלילי במדינת ישראל.
    מתוך חוק העונשין (עוזי גל הוא עו"ד כך שאני מניח שהוא יכול להסיק את המסקנות לבד) –

    " 170.
    [א/146] ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו – מאסר שלוש שנים."

  • הני  On מאי 30, 2008 at 10:09 pm

    בדיוק בדקתי את זה, ולא מצאתי חוק נגד פעילות מסיונרית למרות שכולם מדברים על חוק זה, אבל קיבלתי אינפורמציה כי קיים חוק נגד חילול ספרי קודש, ואתה ברוב טובך סיפקת לי את ההפניה המדויקת.

    הרבה תודה
    הני

  • אהרון תמוז  On מאי 30, 2008 at 10:49 pm

    מתוך המרת דת בויקיפדיה

    המרת דת במדינת ישראל
    בשנת תשל"ח נוספו לחוק העונשין במדינת ישראל שני סעיפים שבאו למנוע המרת דת עקב פיתוי חומרי:

    סעיף 174א: "הנותן או מבטיח לאדם כסף, שווה כסף או טובת הנאה חומרית אחרת כדי לפתות אותו להמיר דתו או כדי שיפתה אדם אחר להמיר דתו, דינו – מאסר חמש שנים או קנס 50,000 לירות".
    סעיף 174ב: "המקבל או מסכים לקבל כסף, שווה כסף או טובת הנאה חומרית אחרת תמורת הבטחה להמיר דתו או לגרום לכך שאדם אחר ימיר דתו, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס 30,000 לירות".
    (סכומי הקנסות הנקובים בחוק בערכים נושנים, כפי שהיו בעת אישור החוק בכנסת, מתעדכנים באופן אוטומטי לפי סעיף 64 לחוק העונשין. על-פי נתוני הלמ"ס, 50 אלף לירות בשנת 1978 שוויין כ-43 אלף שקלים חדשים ב-2006 [1])

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%AA_%D7%93%D7%AA

    החוק הוא חוק מטומטם לא ראוי שנתקבל ע"י מנחם בגין לפי דרישות אגודת ישראל. רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי להגיש כתב אישום על "עברה" זו ומעולם לא הוגש כתב אישום

    הכנסיה הקתולית ,הכנסיות הפרוטסטנטיות דהיינו
    הכנסיה הלותרנית
    הכנסיה הקלויניסטית
    הכנסיה האנגליקנית לא עוסקות במיסיון

    מי שעוסק במיסיון הם עדי יהוה ויהודים משיחיים שיש עליהם ביקורת קשה מצד המיינסטרים של הכנסיות הנוצריות

    יש ברחבי העולם בקרב הכנסיות האוונגליסטיות ידידים בלב ובנפש לעם ישראל ובמאה ה 21 הרדיפות על רקע דתי של ערבים מוסלמים כלפי מיעוטים

    ראה
    הקופטים במצרים
    המרונים בלבנון
    התרקפים והכורדים בעיראק

  • הני  On מאי 31, 2008 at 8:41 am

    זהו אינו חוק נגד פעילות מיסיונרית, עדי יהווה לא מבטיחים שום פיתוי חומרי, אם כבר ש"ס מבטיחים יותר פיתויים חומריים!

    זהו אינו חוק נגד פעילות מסיונרית אלא נגד ךיתוי חומרי להמרת דת, אני עדיין תר אחר חוק נגד פעילות מיסיונרית….

    בברכה
    הני

  • אהרון תמוז  On מאי 31, 2008 at 9:05 pm

    הדבקת תווית של גזענות יהודית לאירוע האלימות נגד ערבים בפסגת זאב היא קלה, ומכילה יסוד מוכר של ביקורת עצמית שטוחה וחד כיוונית. כמעט בכל האזורים בהם חיה אוכלוסייה מעורבת יהודית וערבית ישנה עויינות הדדית מתמדת ואלימות לפרקים, (אולי פרט לאולימפוס-" נווה שלום").

    ברמלה, לוד עכו ויפו אלימות בין יהודים וערבים מתרחשת חדשות לבקרים. המדובר בערים מוחלשות בהן קודים של אלימות מחלחלים גם לאזורים ה"נורמטיבים". הערבים לא בהכרח בצד הפגוע במקרים אלו . ברמלה ולוד משפחות פשע של ערבים משתלטים על עסקים יהודיים או לוקחים מס פרטי הקרוי "פרוטקשן". המשטרה העצלה מעלימה עין ויהודים הופכים לקורבן של מיעוט ערבי מדוכא על סף התפרצות.

    פסגת זאב הממוקמת בין כפרים ערבים במזרח ירושלים היא מקרה דומה. מדובר בשכונה גדולה בפריפריה של ירושלים שברובה מאוכלסת בבני מעמד בינוני נמוך. יש בה מאסה לא מבוטלת של מזרחים שהגיעו משכונת מוסררה. בשל הסמיכות לכפרים ערבים ישנה נוכחות ערבית בשכונה שחלקה שלילית וביטוייה הם: הצקות, גנבות ואלימות יזומה.
    אחד ממוקדי האש בפסגת זאב, בדומה לערים מעורבות אחרות נעוץ במגע שבין נערות יהדיות לגברים ערבים. בדרך כלל מדובר בניצול של נערות מבתים עם קשיי תפקוד שנקנות בנזיד סיגריות וסיבוב בסובארו.

    המשכיל המזרחי השמאלן, האוניברליסט והפמניסטי יתקשה להבין שקשרים אינטימיים בין יהודיות לערבים נתפסים כצורמים ומוקצים. מה לעשות שמרבית המזרחים איתרע מזלם והם טרם זכו בכרטיס כניסה לבועת הרב תרבותיות של ה"מזרחים החדשים". אדווארד סעיד וד'ר סמי שלום שטרית לא שוכנים אצלם במדף הספרים המנטלי ופרטיקולריות יהודית עדין מבעבעת בנשמתם.

  • הני  On מאי 31, 2008 at 9:22 pm

    בתור מי שאמר: "גורשתי מהאתר של קדמה ואני לא יכול ולא רוצה להגיב שם"

    אתה מתעקש להביא את הויכוח מקדמה אל פתח הבלוג שלי. כאן זה לא קדמה, ולא אנשי קדמה הם המתדיינים כאן, זהו הבלוג שלי, אנא אל תעשה זאת.

    דון בדברים שעומדים על הפרק ואל תערב מין שלא במינו. אתה מוזן לנסות לפתח נקודות כאן, אך עליך להבין כי זהו מקום שונה, יש מקום לכל דעה, ואם לא הרשו לך שם אנא אל תנצל את העובדה שאני נותן כאן במה חופשית להעלות התנגחויות עם אתר אחר ואנשים אחרים.

    אני לא נוהג לצנזר ו/או למחוק דעות אנא אל תביא אותי למקום הזה.

    היה ניתן לעשות זאת בפשטות מבלי להזכיר את הויכוח המתחולל שם ופשוט להתחיל נושא חדש כאן.

    שלך
    הני

  • אהרון תמוז  On מאי 31, 2008 at 9:40 pm

    לא מדובר בקדמה
    מישהו העלה בבלוג שאתה מנהל את נושא ההתנכלות לערבים בערב יום השואה ואני הבאתי דברים בשם אומרם שנרשמו במקום אחר

    בנוגע לגרוש מקדמה

    הגרוש מקדמה הוזכר בהקשר של קריסת האתר רשימות ובמיל פרטי הסברתי לך שאין לי פלטפורמה לתגובה

    אי השצתתפותי בקדמה לא נובע ממניעים אישיים אלא בגלל הדיכוטומיה הרעיונית העמוקה ולא ניתנת לגישור שקיימת ביני לבין מנהל האתר של קדמה לבין העורכת שלו

  • הני  On מאי 31, 2008 at 9:50 pm

    אני מבין ואני מתנצל.
    לגבי אי ההסכמה הרעיונית בינך ובין מנהלי האתר בקדמה, זו אינה חלק ממה שקורה כאן, אתה מוזמן לשטוח את טיעוניך כאן בכל נושא.

    שלך
    הני

  • אהרון תמוז  On מאי 31, 2008 at 10:07 pm

    הני
    לפני 10 עד 20 שנה התפרסם בעיתון הארץ סיפורו כליאתו של משורר עיראקי ערבי בבגדאד עקב שירתו.

    המשורר כתב שיר על המס המוגזם שהטילה הקהילה היהודית על השחיטה מס שגרם לכך שהעניים לא יכלו לקנות חלקים טובים של הבשר.

    אחת השורות בשיר שכתב היתה "אם כשר אם טרף" והמילים טרף וכשר הופיעו במקור

    כשהזכרתי לאבא את שמו של המשורר הוא סיפר לי שהמשורר נכלא וכל זאת לפני שקרא את הכתבה

    אודה לך אם תברר לי מיהיה המשורר

  • הני  On מאי 31, 2008 at 11:34 pm

    אעשה כמיטב יכולתי

  • יונתן  On יוני 5, 2008 at 1:22 am

    אני קורא חלק גדול מהתגובות שנרשמו ודי חושש.
    נראה לי שחלק גדול מהמגיבים לא מוכנים להכיר בזכות לחופש דת, הכוללת גם את הזכות להמיר אותה.
    נראה היה לי הגיוני שדווקא עם שסבל רדיפות דתיות (ולא רק השואה) – ראוי שיכיר בזכותם של אנשים להחזיק בכל דת.

  • הני  On יוני 5, 2008 at 8:28 am

    אני מעריך שמה שאתה אומר זה גם מה שאני מרגיש אבל עם שם כמו שלי אתה לומד להכיר במציאות, תיאוריה ותחושות לחוד ומציאות לחוד.
    לצעיר לא למדנו כלום מההיסטוריה, וחלק גדול מאיתנו עדיין לא מסוגל להתמודד עם העובדה שיש אנשים עם דת אחרת במדינה שלנו….או בכל מקום אחר בעולם לשם העניין.

    לגבי החשש שלך, ברוכים הבאים למועדון, אני רק רוצה להוסיף שפעמים רבות אני מרגיש שדברים אלו הם בחסות המדינה מה שהופך את העניין להרבה יותר בעייתי.

    הני

  • אהרון תמוז  On יוני 12, 2008 at 8:36 pm

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/991850.html

    פאולו קואלו הוא סופר גרוע ולא ברור למה הוא זוכה לכבוד הזה

  • הני  On יוני 13, 2008 at 12:54 am

    but "two wrongs do not make right"!!!

    אני לא מבין, זה מזכיר לי שני ילדים בני חמש אחד שבר משהו אז השני שרף משהו אחר על מנת להשוות, אנחנו לא עוסקים בהשוואות, אני מצר על כל פעולה מסוג כזה. מעבר לכך איכות היצירה לא משחקת כלל תפקיד
    הני

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s