הפוליטיקה הישראלית בין הכסאות

מספר דברים שקורים בפוליטיקה הישראלית מזכירים את ההיסטוריה הלא כל כך רחוקה והלא כל כך סימפטית של המדינה. בטור השבוע ברצוני לעורר את זיכרונכם ולהצביע על שעתוק של דמויות ומהלכים מן ההיסטוריה של ישראל.

 

הפוליטיקה הישראלית בחודשים האחרונים כמרקחה, אולמרט חשוד בפלילים, יש משא ומתן עם סוריה, העבודה פורשת או שלא לא ועוד ועוד. כל אלו הביאו לקדמת הבמה מספר פוליטיקאים, חלק באופן חיובי וחלק באור לא כל כך חיובי. בואו וננסה להבין, לפחות חלקית מה קורה.

בראש ובראשונה ישנן הבעיות הפנימיות בתוך קדימה, וכאן פתאום עולים שלושה בנים ובת אחת, שטרית, מופז, דיכטר ולבני. מבין כולם מצטייר מופז כאופורטוניסט פוליטי, אך לדעתי אין הוא לבדו, לבני ושטרית אינם טומנים ידם בצלחת.

מופז מנסה להשיג הסכם עם ש"ס בזמן שראש מפלגתו וראש ממשלתנו עומד לחקירה. הדבר לא מוסיף נקודות למופז עצמו או לאמונת הציבור בחפותו של אולמרט. כך עשה גם שמעון פרס "בתרגיל המסריח" ואת סופן של המניפולציות הפוליטיות הללו אין צורך להזכיר.

שטרית אינו נקי גם כן, הוא כבר מכריז שהוא המועמד הטבעי לרשת את אולמרט, למרות שהאחרון אינו מתכוון להתפטר. מסתבר כי מופז, לבני ושטרית כבר מכינים פריימריז. לשלושתם אין מה שצריך ממנהיגים אמיתיים, אין היושרה לעשות את מה שצריך לעשות, או להכריז על התפטרותם היות שאין הם מוכנים לעבוד תחת אדם שהם מאמינים שאין הוא ישר, או מצד שני לעמוד מאחורי אולמרט עד אשר תוכח אשמתו אם בכלל. שהרי פוליטית זה יזיק להם, אז הם רוצים לנצל את שני העולמות, גם להיות חלק מהממשלה ובו בזמן להתנהג כאילו היא על סף התמוטטות, זו אינה מנהיגות זוהי התנהגות לא נאמנה ופחדנית.

 

דיכטר ישר מדי ומוזר מדי

 

מבין אלו עולה ומתבלט אדם אחד שאפשר להגדירו כנאיבי, נאמן או בעל ערכים ברורים, אבי דיכטר. האחרון מתנהג כטירון פוליטי, הוא חוסם מהלכים לפריימריז בקדימה, מתייצב מאחורי ראש ממשלתו וראש מפלגתו. דיכטר, אוי לו לאדם שכך אוזניו שומעות, טוען כי כל עוד לא יוגש כתב אישום נגד אולמרט אין כלל לפתוח שיח בנושא ראשות קדימה.

אני לא מבין האם דיכטר לא שמע על פוליטיקה ישראלית? מה קורה לך השר לביטחון פנים, אתה ישן? בעשותך כך אתה לא מבין שאתה חוסה תחת העץ הלא נכון? אבל הוא רגיל לכך, הוא עדיין מתגורר באשקלון, עושה סופי שבוע בשדרות, אדוני השר לביטחון פנים אני אולי לא רואה את העולם דרך אותם משקפיים, אבל אתה קצת ישר מדי ומוזר מדי. כל הכבוד.

ח"כ אלדד טעה

לסיום ברצוני לצאת מתוך הקואליציה ולעבור לאופוזיציה, אל חבר הכנסת אריה אלדד. אריה הוא עוף מוזר בפוליטיקה הישראלית. אינטליגנטי, חריף, בעל אידיאולוגיה ברורה, מייצג בראש ובראשונה את בוחריו, לוחם ללא חת, בקיצור – ממש ראוי להערצה בתור פוליטיקאי. אינני מסכים עם אף פסיק שהוא מייצג, אך עם זאת אני מעריך ומוקיר את יושרו של האדם.

לפני כשבועיים הוא החליט להגיב על נושא המו"מ עם הסורים באופן קצת תמוה בעיני. הוא הכריז כי נגד מוסרי שטחים מהמדינה יעמוד דין מוות.

רגשית אני יכול להבין מאיפה אתה בא, אך במבט על ההיסטוריה האלימה של המדינה, ודרך הפעולה של מיעוטים קיצוניים בארץ, אני חושב שפקששת ח"כ אלדד. מאז אותו יום נשמעים ממנו תירוצים שמתאימים יותר לאנשים אחרים במערכת הפוליטית הישראלית, "זה לפי החוק נגד בגידה"; "זהו ציטוט מהתנ"ך" ועוד.

ואני אומר, אתה בתור אדם עם יושרה פנימית גבוהה, הגיע הזמן להודות שטעית, לפעמים מכינים את העץ והחבל, אבל לא יודעים כמה אנשים יעברו דרך הלולאה, ראה מקרה המהפכה הצרפתית. התרת דם בייחוד על ידי נבחרי העם היא בעייתית, רצח רבין אמור היה להיות אור אדום בנושא, אך נראה שלא למדנו.

 

במאמר פורסם לראשונה באתר NANA10 בתאריך 12-06-2008

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הצועד בנעליו  On יוני 12, 2008 at 12:14 pm

    יש משהו מפחיד.
    הרגשה שהוא לא יצא עדיין מהשב"כ.
    ובאמת יש בו משהו מוזר כפוליטיקאי – בעצם לא יודעים עליו כלום (נשאר בשב"כ אמרתי?) ואפילו אין עליו חיקוי בארץ נהדרת – על כל האחרים יש.
    ההרגשה היא שגם כאשר יגיע לשלטון – לא יהיה עליו חיקוי.

    לא עדיף המושחתים הרגילים על ה'עופות המוזרים' האלה, לפעמים?

  • הצועד בנעליו  On יוני 12, 2008 at 12:15 pm

    אחרי עלולה לבוא הודעת חרצוף (לי כן יש חיקויים).

  • הני  On יוני 12, 2008 at 6:23 pm

    אותך יא-צועד, מה אתה מעדיף מושחתים ומוכרים על לא מושחתים ולא מוכרים.
    יודע ואמרתי הוא קצת יותר מידי שושו בשבילי, אך הוא שונה….

    לא יודע יכול להיות שעדיף המושחתים הרגילים, אך אצלנו כבר עדיף לנקות ולמחוק הכל ולנסות דבר מה חדש, לא בהכרח דיכטר אבל משהו חדש….

    הני
    נ.ב. החרצוף עוד לא בא 🙂

  • חנוך גיסר  On יוני 12, 2008 at 6:45 pm

    על אריה אלדד – זה אנדרסטייטמנט שאין הוא ראוי לו.

  • הצועד בנעליו  On יוני 12, 2008 at 6:47 pm

    דיכטר הוא לא חדש, ולא כל מי שלא מוכר הוא לא מושחת.
    דיכטר עמד בראש ארגון שעוסק מעצם טבעו בהשתקה וסיכול ושאר דברים אפלים, ולא בטוח, לפי התבטאויות שונות שלו, שהוא הפנים באזרחוח את כללי המשחק הדמוקרטיים (אם ניתן לשמור על כללים אלה במקביל להמשך הכיבוש) והוא ביטוי וסמל של חדירת השב"כיזם אל החיים הפוליטיים.

    השאיפה למשהו חדש מובנת ואין יפה ממנה, אך במערכת אין באמת 'חדש' – מי מאלה שבגיל ובמעמד של הסמוכים לעמדה פוליטית אתה יכול להיות בטוח שגם אם אתה לא מכיר אותו, הוא מוכר ומקושר במערכות שלטון ובטחון ושאר מערכות שאתה לא יודע אם הוא מסוגל להפר את המחוייבות שלו אליהן ברגע שיגיע לכס השלטון.

    מן הצד השני קיימים אידיאליסטים דוגמת אריה אלדד ואני לא בטוח שהם אלה שאני או אתה היינו רוצים לראות בשלטון – ממושחתים ניתן לדרוש, לתפוס אותם בביצים מתוך ידיעה שהם מושחתים.

    ויש את הצעירים יותר – המאגר הפוטנציאלי לפנים החדשות של העתיד, אך כרגע אין להם כח ועד שיגיעו לכח גם הם יסואבו.

    גם אני מהפכן אך מהפכן מפוכח.

  • איריס ח.  On יוני 12, 2008 at 9:27 pm

    דיכטר לא בא מאהבה אלא בא מהשב"כ. כבר היו לנו כמה כאלו, הני, למשל יעקב פרי ועמי איילון. כולם נראו מקסימים וטהורים לבני העם, אבל מדובר באנשים שאחראים על ארגון שאין בו בכלל צורך בשחיתות: הם הבוס, המוציא והמביא ואין עליהם שום פיקוח וביקורת (טוב, נו, משרד ראש הממשלה. נכון: בגין העריץ אותם ושרון ביקר אותם ובטח גם אולמרט…).
    אולי מכאן באה החנוניות של דיכטר כביכול: הוא לא למד לקמבן בשב"כ כי לא צריך לקמבן שם.
    לקמבן צריך רק מי שיש גבולות לכוח שלו.

  • הצועד בנעליו  On יוני 12, 2008 at 10:27 pm

    גדול!:)

  • הני  On יוני 13, 2008 at 1:13 am

    חנוך, אני מבין אך אני מנסה שלא להיות בוטה מידי. אני מקווה שלא העלבתי מישהו…

    הצועד ואיריס, אני לא מבין את התגובה. הצועד, מה אתה רוצה מושחתים על מנת שגם אתה תוכל לסחוט אותם? לזה אתה קורה מהפכן, יקירי הגיע הזמן להתעורר זו ריאקצונריות ולא מהפכנות, גם לא מפוכחת. אתה רוצה להנציח את השחיתות. מצטער מעדיף להיות מהפכן חסר תקנה ולא מפוכח או איך שתחליט לקרוא לי ואני אקבל הכל מבטיח, ולא להמשיך בקו השחיתות…

    איריס, את יודעת מאוד יכול להיות שאת צודקת והוא ימשיך בנעליהם של פרי ואילון, אך יש גם סיכוי שאת טועה. את יודעת זה מין קטע פופריאני כזה, גם אם את מוכיחה את התיאוריה שלך אלפי או עשרות אלפי פעמים צריך להיכשל רק פעם אחת כדי להפריך אותה.
    בתור מישהי שטענה בלהט על תפקיד המשפט את די מהר דנה איש ביטחון לשאול. מה יקרה אם הוא ימלא את פקידו כהלכה ולא יצעד בתלם שהתוות לו? אולי הוא בא עם אגנדה אחרת? יכול להיות שאני נאיבי, אבל בוא ניתן למעשים ולא לדעות הקדומות שלנו לבחון את המציאות.

    אם את יודעת שהוא מקמבן תני לי איזה הוכחה, אחרת אני מעדיף לחשוב עליו בתור עוף שונה הנוף הפוליטי הישראי, עד שיוכח אחרת.

    בא מישיבה, לא מאהבה או מהשב"כ
    לילה טוב
    הני

  • איריס ח.  On יוני 13, 2008 at 1:35 pm

    אני לא יודעת על דיכטר הרבה, אלא על תפקידיו השב"כיים. ואם היית עכשיו מצמיד אותי לקיר ומאלץ אותי לבחור בין מושחת לרוצח: אני בוחרת במושחת (האמת, גם בלי הקיר). למה אתה חושב שאת דיכטר אי אפשר לסחוט? מה, הוא לא עשה דברים שיכולים לקלקל לו מסע קניות בלונדון?
    כל הדיבורים האלו על שחיתות הם מעשה לא פוליטי בעיני: זו התמקדות בהצלת הסביבה. אז זה לא שאני לא ממיינת זבל, אבל אני לא עושה מזה את מה שיציל את העסק.
    דיכטר ילך במסלול הזה, לא בגלל שאני התוויתי לו אותו (הלוואי והייתי יכולה: מייד הייתי מארגנת לו הקמת ועדת פיוס ואמת עם הפלסטינים, הבנה שהוא חי במזרח התיכון ולא בוילה בג'ונגל וכל השאר). הוא ילך במסלול הזה, מכיוון שכדי להיות ראש שב"כ ולעבור את המסלול שהוא עבר, הוא צריך כל מיני תכונות אישיות שרק התעצבו והתחזקו כבר. אני לא יודעת למה את מניח שהוא לא מושחת. רק בגלל שהוא עומד מאחורי אולמרט? פספסתי כאן משהו.
    הוא לא עבד במערכות דמוקרטיות של קבלת החלטות לא אלימות, הוא היה חייב לעצום עיניים ולהשפיל אנשים עד עפר: בימים הראשונים אולי פיזית בעצמו ואחר כך משולחן הכתיבה שלו.
    גם אם תתן לי דוגמא אחת לאיש מוסד, שב"כ או כל ארגון בטחון פנימי וחיצוני שנהיה איש שלום, זה לא יעלה ולא יוריד כאן. אני מסכימה שיש איזה פרומיל של סיכוי לזה שדיכטר יהיה אחר, אבל זוכרת שזה פרומיל ולא חושבת שצריך לשים עליו את יהבנו, אבל אולי אני לא מספיק מיואשת או שהסופשבוע המתקרב עושה לי טוב.
    העובדה שאיש שעבר בתוך מנגנון בטחון פנימי נהיה שר, היא כשלעצמה מסוכנת, ולא סתם נמנעים בדמוקרטיות יציבות במערב מלערבב בין הצבא לממשלה. בישראל זה לא קיים: כל הגנרלים מזגזגים מימין לקצת יותר ימין, אבל לכולם יש שק שרצים על הגב.
    אני זוכרת את ימי ביבי כשעמדתי עם נשים בשחור בצמתים והם דיברו על הסיגרים שלו ועל שרה וכמה הוא מושחת. ונגיד שהוא לא היה מושחת (ואולי הוא לא): מה זה משנה עכשיו?
    מה זה משנה אם אולמרט מושחת או לא?

  • אהרון תמוז  On יוני 13, 2008 at 5:34 pm

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=387650

  • הני  On יוני 13, 2008 at 5:46 pm

    אתה משמיץ אנשים שאני מכיר באתר שלי ואני מתכוון להוריד את התגובה הראשונה שלך.

    אל תעשה זאת שוב, אתה בוגד באמוני וזהו הדבר הנורא ביותר שאתה יכול לעשות מולי. אתה יודע מי אני כי אינני מסתיר את דמותי בעוד אתה עומד מאחורי כינוי, וגם תחת מצב זה אני נותן לך את כל הכבוד והחופש לבטא את דעתך. אך הפעם חצית את הגבול.

    אני מבקש ממך אל תעשה זאת שוב!
    לא כל אדם שאינו מסכים עימך הוא אויב! זוהי דרכה של הדמוקרטיה ויכוחים בין דעת תחת תקרה אחת. אם לא מתאים לך אולי הבלוג שלי אינו האכסניה הנכונה.
    אני מקווה שזהו אינו המצב ואתה לא תחזור על כך.

    הני

  • אהרון תמוז  On יוני 13, 2008 at 5:53 pm

    תפקיד השב"כ הוא למנוע ממחבלים מתאבדים להתפוצץ באוטובוסים ,בבתי קפה ומסעדות ואיריס חפץ קראה למי שעמד בראש המוסד שמגן עליך ועלי רוצח

    זה התפרסם בבלוג שלך ואי אפשר להבליג על כך

  • הני  On יוני 13, 2008 at 7:03 pm

    הוא בתפקיד ציבורי ואנו דנים בו לגופו של עניין.
    מניין אתה יודע איזו איריס זו? יכול להיות שזו איריס חורי….

    לגופו של עניין אתה מוזמן להשתתף בשיח מבלי לפגוע אישית, היות ואני העלתי את אבי דיכטר הוא פתוח לביקורת אך אין לתקוף את האנשים בשל דיעותיהם. היות וזה הבלוג שלי אני קובע את הכללים, וזהו רצוני כבוד בין המגיבים, אני מקווה שזה לא יותר מידי בשבילך או כל אדם אחר בבלוג.

    אתה מוזמן להגיב לנושא מבלי להשמיץ אישית. זו בעיני היא אי הבלגה לא מתקפה אישית.

    אם זה לא מסתדר לך, אל תגיב בבלוג שלי. אבל אני אשמח אם תציית לכללים הבלתי כתובים הללו.

    הני

    נ.ב. אותי אפשר לתקוף באופן חופשי ואני לא מגביל זאת (למרות מה שכתב נימי) היות ואני אחראי על כל תוכן הבלוג….אך לא את האורחים שלי!

  • אהרון תמוז  On יוני 13, 2008 at 7:37 pm

    היות שבזרם המזרחי הרדיקאלי יש כאלה שכמו נטורי קרתא אומרים שמדינת ישראל היא יישות לא לגיטימית שצריכה להתפרק מעצמה אי אפשר להשאיר את הדברים תלויים באוויר. בכל מדינה יש משטרה ,בתי משפט ,בתי סוהר ושירותים חשאיים אחרת היא לא תוכל להתקיים.

    את הרדיקאלים שמצפים לשיתוף פעולה בין הציבור המזרחי לעזמי בשארה יש להעמיד במקומם

  • הני  On יוני 13, 2008 at 8:14 pm

    לא מסכים עמך, אני רוצה שדבריך ישמעו, אבל לא בצורה של התקפה אישית אלא דברי תוכן.
    כך אנשים יוכלו לקרוא להבין ולהחליט.

    סופשבוע נעים
    הני

  • הצועד בנעליו  On יוני 14, 2008 at 12:19 am

    אבל איפה שמעת שהפסיקו?

    ולהני – אני לא אגיד לך שאני אעמוד על רגלי (טוב, כמה כבר יש לי…) כדי להגן על ראש ממשלה מושחת.
    אבל אני גם פוחד מחדש שהוא לא כל כך חדש, בעצם, ושהיראותו כחדש עשויה להיות סכנתו האמיתית.

  • הני  On יוני 14, 2008 at 12:22 am

    אני מסכים עם כל מה שאמרת בתגובה כולל ההפסקה של ההטרדות, אך לא הפסיו עם זה, וגם בנושא ההגנה על ראש ממשלה מושחת וגם על נציג חדש ולא מוכר.

    כעת חשוב האם יש עוד אינטרס לחשיפת האישים בטור שלי….

    ולכולנו לילה טוב
    הני

  • איריס ח.  On יוני 14, 2008 at 12:57 am

    מעריכה את מה שאתה עושה כאן. המכונה אהרון תמוז, ממקום מחבואו תוקף כבר שנים אנשים לגופם. ומכיוון שאין לו באמת כתובת, אז הוא עושה מכולם איזה "זרם מזרחי". מותר לי לחשוב שהשב"כ דווקא לא שמר ולא שומר עלי. ואם ככה הוא שומר על אזרחי ישראל, אז מי צריך אויבים.
    בכלל אהרון מייחס לנו כל כך הרבה כוח, שחבל שאין לנו. בחיים לא אמרתי שמדינת ישראל היא ישות שאין לה זכות קיום. גם מכוסי פנים כמו אהרון תמוז צריכים להביא קישורים לפחות. ובטח שאני לא חושבת שהיא צריכה להתפרק מעצמה, כאילו שמישהו שואל אותי.
    היא מתפרקת מעצמה בלי קשר אלי. זאת בדיוק הבעיה כאן: שלאזרחי המדינה אין שליטה על מה שקורה בה וזה מה שכל כך מסוכן. מה אתה שואל אותי מה אני חושבת: רוב אזרחי ישראל חושבים שישראל היא מקום רע לחיות בו ורבים חושבים להגר. לך אליהם ותשכנע אותם שבעצם טוב להם ושאין סיבה לעמוד בתור בשגרירות פולין כדי להוציא ויזה, ותסביר למזרחים למה להם עוד יותר טוב, כי אין להם שגרירות לעמוד בה בכלל בתור. הכי הרבה הם יכולים לעמוד בתור לחלוקת מזון של בתי תמחוי. עם שב"כ או בלעדיו.
    והכתבה על הטרדות השב"כ היא כבר ישנה מאוד. מאז
    חלק מהן נפסקו וחלק נוספו. וזה הגיע לעיתון רק בגלל שגם יהודים עוברים הטרדות כאלו.
    פלסטינים עוברים אותם שנים בלי שאף עיתונאי יטריח את עצמו לכתוב את זה. ואם רק היו מטרידים יהודים ככה בחו"ל כולם כבר היו צועקים שזו אנטישמיות, ובצדק.
    יאללה, אהרון, מה אתה מתעסק עם עשרה אנשים שאין להם שום השפעה על הפוליטיקה הישראלית? הרוב איתך, כולל הממשלה וגאידמק. אתה יכול לצאת לפנסיה או לקרוא דברי חוכמה במקום את מה שאני כותבת.
    שבת שלום.

  • מוני יקים אנטי ציוני  On יוני 14, 2008 at 10:48 am

    אולי לא הבנתי אותך אבל ממה שהבנתי קשה לי לקבל את התיזה שהעלית על ניתוח האופציות הפוליטיות ייצוגיות של המציאות ההנהגתית במפלגת השלטון המחטפי.
    אם ארבעת המופלאים שני אשכנזים ושני מזרחים משת'פים הם האופציה העומדת בפני הציבור הישראלי הרי שהמצב מאד קשה כי כל אחד מארבעת אלו אין בו את הפוטנציאל הפוליטי כישורי להתמודד עם האתגרים שהתפקיד אליו הם חותרים מחייב.
    צריך לדעתי להפנות את הפנס לפינות אחרות ולצאת מהחשיבה המקובעת שהדמויות שהונחתו על הציבור ע'י התישקורת שוטפת המוחות שבשליטת החונטה האשכנזית הן האופציות היחידות והבלעדיות. מאדם כמוך הייתי מצפה שתצא לדרך חדשה ואמיצה ושתצביע על האופציה האמיתית היחידה הקיימת בשטח של השתחררות מהעבדות המחשבתית שקבעה לנו שטיפת המוח של ההגמוניה האשכנזית שכביכול רק הנהגה אשכנזית היא הישועה.
    שורש הבעיה של משבר המנהיגות האשכנזי הוא בבסיס הגזעני של כל מערכות בחירת המנהיגות תוך הדרת הפרענקים והערבים מכל נסיון התקרבות למוקדי ההשפעה הפוליטית /מנהיגותית, מאדם כמוך אני מצפה שישתמש בחוכמתו ובכושר כתיבתו כדי להצביע על הצורך באלטרנטיבה שתייצג אמיתית ודמוקרטית את הציבור כולו בניטלי המנהיגות וקביעת הגורל לעתיד.
    מדבריך משתמע כי הפנמת את מודל יחסי התלות שהטביעו 60 שנות שליטה דומיננטית אשכנזית שמנעה כל תהליכי פוליטיזציה ונטילת חלק בקביעת הגורל המשותף מהערבים ובעיקר מיהודי בית שני הספרדו/מזרחים, מן הראוי לענייות דעתי הבילתי משוחדת כי תתנער מעמדת הנינוחות שאתה מביע כאן
    ותתמודד באומץ עם האתגר.
    השלטון האשכנזי הוא אנטי דמוקרטי ורוצחים כמו דיכטר צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח, השרותים ה"בטחוניים" הם יותר מערכת אזיקים לשמירת ההגמוניה האשכנזית ולא שרותי שמירה על בטחון האזרחים, שרותים אלו עסוקים יותר באיסוף חומר והחדרת סוכנים בתנועות ומפלגות שאינן צועדות בתלם האשכנזי מאשר בשמירה על אותו בטחון שמשתמשים בו כדחליל להשתקת כל בקורת פנימית בעזרת מערכות החנוך והתשקורת המצטרפות למקהלה. רק התהליכים שיבנו מערכות פוליטיות עצמאיות ומבוססות על החזון ליישום ערכים דמוקרטיים אוניברסליים , הם התהליכים שיוציאו את החברה הישראלית של הישות המדינית המלאכותית מהבוץ השלטוני/מנהיגותי בו היא נמצאת .
    אחרת העולם הערבי ימצא עצמו מול רפובליקת בננות המשתמשת באוייב חיצוני כדי להמשיך ולעשוק את אוייביהם הפנימיים המלאכותיים.
    בחורבן הציונות עושקת המזרח ננוחם.

  • אהרון תמוז  On יוני 14, 2008 at 1:19 pm

    האם להציג את המונח "יהודי-ערבי" כהצגת הפלסתינאים הערבים ויוצאי ארצות האיסלאם כאחים לנשק במאבק "באשכנזים הציונים" זו התקפה אישית ?

    האם להציג את המריחה של הפרהוד על ידי בנו של נעים חלסצ'י בספר
    discord in zion
    זו התקפה אישית ?

    האם להציג אותי או את ההורים שלי ככאלה שלא מסוגלים לחשוב באופן עצמאי זה דבר שאני צריך להבליג עליו?

    בנוגע לדברי איריס

    את הטענה שהזרם הרדיקאלי המזרחי רוצה בחיסול מדינת ישראל אמר פרופ סמי סמוחה

  • הני  On יוני 14, 2008 at 2:46 pm

    ממש נמאס לי, זהו לא המקום לויכוח ואני קובע מהי תקיפה אישית בבלוג שלי, ומה שאתה עשית היה תקיפה אישית חסרת טעם ומכוערת, ואני החלטתי שהבלוג שלי לא ישמש אכסניה לדברים מסוג זה!

    אתה יכול להחליט להסכים או לא, אם תסכים אהלן וסהלן, אם לא היה שלום בלכתך.

    זהו אני רואה בכך סוף פסוק. רוצה להמשיך בדיון אנא ענה לתוכן הדברים בטור לא רוצה, אתה יכול לפרסם מה שתרצה באתרים אחרים שם אני לא אחראי על השפה.

    מקווה שזה היה ברור וחד משמעי

    לגבי שאלותיך:

    לדבר על ציונים אשכנזים זו לא התקפה אישית, אף אחד לא הזכיר את הוריך, אף אחד לא יודע מי אתה כך שגם אם דיברו על הוריך זה לא נעשה באופן אישי….בנו של נעים חלסצ'י לא נמצא באתר עד כמה שידוע לי, יש לך בעיה איתו תפתור אותה בבלוג שלו או שלך. ולסיום אתה לא אמור להיות שופר של סמי סמוכה, מה עוד שכמה שאני יודע הוא לא מחזיק את האמת הצרופה בידיו…

    הני

להשאיר תגובה

