אין דין ואין דיין

אוי, אוי, אולמרט. ליבי, ליבי עליך ועל משפחתך, אך בעיקר עלינו. אנחנו עמך, אשר בחר אותך לרמה הרמה ביותר במדינה, גם אם לא כברירה הראשונה שלנו, אלא כברירת מחדל לאחר הגועל והמאיסות מהמערכת, חבל.

 

חבל לי עלינו ועל כל מצביעך, שמרגישים רע עם עצמם ובעיקר עִמך. אך בתוך כל טירוף המערכות הזה, אני מעוניין להושיט יד ולגעת בדבר אחר, אני רוצה לנסות ולהבין את ה"בכירים" בפרקליטות ואת ה"חוקרים" בצוות החקירה, מה עולה בראשם של אלו בימים האחרונים?

דמוקרטיה נשענת על מספר יסודות, הראשון ואולי החשוב ביותר הוא, שכלל חבריה מקבלים את חוקי המשחק. מה זאת אומרת? ובכן, חברות וחברים, זה אומר שגם כשקורים דברים שאינך רואה אותם עין בעין עם אמונותיך, כל עוד הם קורים בתוך כללי המשחק עליך לקבל את השיטה.

מה לשמיטה ולהר סיני אתם שואלים? ובכן, האישיות החשובה ביותר, פוליטית, במדינה נמצאת תחת חקירה, בו בזמן שעליו לנהל את עינינה השוטפים של המדינה, את ההתקפות על אולמרט מיריביו הפוליטיים אני יכול להבין, אך ההדלפות מהמשטרה והפרקליטות, לא רק שאינן דמוקרטיות, הן מהוות פגיעה באושיות הדמוקרטיה.

 

מצב גרוע מאוד

 

בניסיון קר להבין מה עושים אותם מדליפים, זה נראה רע מאוד. השאלות שעולות הן: האם הם מנסים לבסס את התיק כנגד אולמרט דרך פגיעה אנושה ביושרה שלו בדעת הקהל? זו תהיה טקטיקה מטמטמת, לכל הפחות, שהרי במדינת ישראל דיני ראיות הן הדבר החשוב ביותר; אין מושבעים והשיטה היא של ראיות והכרעת דין שיפוטית.

אולי הצעד הבא הוא לשלוח מכתבים לכל השופטים עם הדלפות מהחקירה? שאלה אחרת היא חמורה הרבה יותר, האם לאותם מדליפים יש אינטרסים פוליטיים? היינו, האם אותם מדליפים מחוברים ליריביו הפוליטיים של אולמרט? האם טקטיקה זו נועדה על מנת להדיחו פוליטית, ללא קשר לחקירה המתנהלת כנגדו?

איך שלא נהפוך בדברים אנו נמצאים במצב גרוע מאוד. מחד, אנשי חוק במדינה מנסים להכריע דין שלא בדרכים המקובלות, ועל כך נאמר כשר אך מסריח. מאידך, אולי ישנם אנשים במערכת המשטרתית והפרקליטות שמכוונים לתפקיד הבא שלהם, והם בראיה לעתיד קשרו קשר לפגוע ולהדיח את אולמרט בכל מחיר. אם זהו המקרה הרי שאין כאן כלל שאלה, זהו מעשה פלילי ועל העומדים מאחוריו לעמוד לדין. לדידי, זה נראה גרוע באותה רמה, ואני חרד להשלכות שיש לעניין זה על החברה והפוליטיקה הישראלית.

כאמור שני תרחישים אלו הם גרועים, ואני לא מוציא מכלל זה את התקשורת שיוצאת בכותרות ענק עם אמרות השפר של המדליפים. אני אומר, וזה אך ורק אני, מדליפים למיניהם, צאו מן החושך, אם דבריכם אמת הראו לנו את פניכם, על מנת שנוכל לשפוט ביום מן הימים מי הוא זה שרצה בטובתנו ומי הוא זה שהיתל בנו.

 

שתי הערות לסיום

 

ראשונה: הנגיד קונה דולרים על מנת לחזק את השער על חשבון העניים, הוא עושה זאת על חשבון האינפלציה ופיחות השקל, העיקר שהדולר יתחזק, איפה הכלכלה החופשית סטנלי? (סטיקר בקרוב).

השניה: מר בר-און, לפני שאתה שופט את האקדמיה, היית מציע שתספור מהו מספר חברי הסגל הבכירים ותשווה מספרי נסיעות/שעות עבודה של הסגל האקדמי לאלו של חברי הכנסת, כל זאת בממוצע כמובן. הפוסל במומו פוסל.

 

המאמר פורסם לראשונה באתר NANA10 בתאריך 13-07-2008 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איריס  On יולי 13, 2008 at 3:27 pm

    גם אולמרט גנב וגם מערכת המשפט מושחתת

  • הני  On יולי 13, 2008 at 7:36 pm

    המערכת המשפטית מושחת אנחנו יודעים, עכשיו נותר רק להמתין להרשעה של אולנרט ואכסים עימך במאת האחוזים 🙂
    הני

  • אזרח.  On יולי 13, 2008 at 11:19 pm

    בני משפחתו,וחבורתו.בעצם אין לי רחמים לרוב אלה העוסקים במה שנקרא: מנהיגי העם.נציגי הציבור.להם אין רחמים עלי. או על העם שבחר אותם.רואים זאת בכל דרכי התנהלותם.מפליא אותי עד כמה העם מופתע.הוא ממש מ-ז-ו-ע-ז-ע מכל המתרחש סביבו.
    המשחק מכור.
    עבדו על הציבור,עובדים על הציבור,וגם יעבדו עליו בעתיד.

    S U C K E R S

    תגובה מלפני בחירות 2006 .תגובה מס' 20 , אזרח.

    שים לב לקריקטורה.היא אומרת ה-כ-ל.

    17 במארס 2006

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=695290&contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0

  • הני  On יולי 14, 2008 at 12:16 am

    אזרח יקר,

    אני מבין הכל לגבי עובדי הציבור אבל למה המשפחה בעסק? לא יודע אולי חלקם לא בעניין?

    לגבי עובדים עבדו ויעבדו, מסכים עימך ב-100%. פתרונות? אולי אתה תרוץ?

    הני

  • אזרח.  On יולי 14, 2008 at 8:02 am

    אם בצורה ישירה,בעניין הטיסות,ואם בצורה עקיפה.בעניין הבתים(לא רק אולמרט גר שם,אלא גם אשתו,ילדיו המתארחים אצלו מידי פעם)קצת כסף כיס הילדים גם צריכים.לימודים באוניברסיטה,גם צריכים.אז אבא נותן כמה ירוקים מתוך המעטפות.אז הנה לך משפחה בתוך העסק.
    פתרונות? כתבתי עליהם אצלך באריכות.חפש בארכיון.
    שאני ארוץ?
    אמרו חכמינו:" דאמר רבי יוחנן, משום רבי שמעון בן יהוצדק: אין מעמידין פרנס על הציבור, אלא אם כן קופה של שרצים תלויה לו מאחוריו."

    קופת השרצים שלי עדיין ריקה.אז אולי בעתיד.כשהיא תתמלא.

  • הני  On יולי 14, 2008 at 9:12 am

    אתה יודע התלבטתי קשות לפני הטור הזה, יש כאן בעיה מוסרית קשה מאוד האם לחרוץ דינו של אדם לפני שהוא נשפט (לא שלרגע אני מהסס בכך שיהיו לו עורכי הדין הטובים ביותר).

    אבל הקטע עם המשפחה קשה לי, למרות שאני מעריך שהם קיבלו חלק מהדברים. הקושי הוא בהאם הם ידעו שזהו כסף מלוכלך? למשל אני מספר וחולק הכל עם בת זוגי, לא יודע איך זה אצל אחרים…

    לגבי הפתרונות, אני יודע, אבל הצעתי משהו אחר ואתה רוצה להמתין לקופת השרצים שלך, לא נראה לי שהיא תגיע….אבל בכל זאת אולי מפלגה חדשה, משהו מלמטה?

    הני

  • איריס  On יולי 14, 2008 at 11:03 am

    הני הערתי לעניין הלוגיקה, שזה לא חייב להיות סכום אפס, אלא שתי הצרות גם יחד. סביר שכך.

    משפחות
    ישראל, מה לעשות, בנויה לפי "ראשי אב" וגם אם נידמה שלא, ככה זה לטוב ולרע. האשה והילדים הם חבילה עם ראש הממשלה. שאלתי בטוקבק את חיים ברעם מאיפה הכסף שלו, והוא אמר שהפכתי לפשיסטית. אני חולקת על זה, בימים אלה של מעטפות יפה הפתגם
    put your dollar where your mouth is
    וגם לכיוון ההפוך. כל עוד אתה מקיים זיקת הנאה מכסף או רכוש מסוים, את לא יכול בתום לב לצאת לחלוטין נגד מקורות השגתו, בלי לצאת צבוע לחלוטין.

    זה מתקשר איכשהו להטרדה הקבועה שלי כאן, אותך, בעניין התורמים של מוסדות אקדמיים וכולי. אני לא מציעה אינקויזיציה לבת של אולמרט מאיפה היא קנתה את הבושם האחרון שלה להפגנת שלום עכשיו, אבל צריכה להיות הלימה כלשהי בין המילים והלחם, בין הקמח והתורה. אחרת באמת זה עולם וירטואלי חסר משמעות שבו לספינים יש תקומה.

    תורמים גדולים כמו ברונפמן ולאודר ורוטשילד, אני רוצה לדעת מאיפה הכסף, בדיוק כמו ששואלים מאיפה הכסף של גאידמק.
    נכון שזה מגביל את חופש התעופה לעבר מחוזות האוטופיה, אבל….נו טוב, אמרתי כבר.

    חברה שלי פעם עשתה סרט על אבא שלה, שהיה פלמחניק או משהו, והשתתף ב"פשעי מלחמה" של מלחמת השחרור או לפני כן. שאלתי אותה למה הסרט לא נחרץ יותר בקשר למעשים שלו, והיא אמרה כל עוד אני גרה בבית הגדול, היפה, עם החצר הגדולה והיםה, שהוא לקח ב"פשעי המלחמה שלו" אני אהיה צבועה אם ארחיק מעבר למה שאמרתי, וזה שקשה לי להבין איך הדברים קרו, וזה מציק לי פוליטית ומוסרית וחינוכית.

    אני לא אומרת שצריך להחזיר את הבית לנפקדים כדי לעשות סרט, אבל יש משהו הגון בזה. כנ"ל לגבי משפחת אולמרט, לכסף יש.אין ריח, ידעת או לא ידעת, תתמודד.

להשאיר תגובה

