תוגת הכדורגל כמשל

בפולין פוטרה כל צמרת ההתאחדות לכדורגל בגלל שחיתות אבל המדינה שב- 2012 אמורה לארח את אליפות אירופה לא נרתעת. ומה אצלנו? ההתאחדות רוצה להגדיל את מספר הקבוצות בליגת העל ובכך לפגוע עוד ברמתן של מעט הקבוצות ששורדות ולהמשיך להזניח את התשתיות ואת הבטחון במגרשים. אבל מעט האוהדים שהולכים למגרשים ימשיכו ללכת כי כאלה אנחנו, בכל תחום.

 

אנחנו מדינה "מפותחת", "מערבית", "מתקדמת", "מתועשת" ועוד הרבה כתרים נקשרו לראשה של מדינתו הקטנטונת. ישראל של שנת 2008 סוגרת לה ככה שישים שנות קיום ואנחנו עדיין מדשדשים, לא מצליחים לצאת משלולית הבינוניות, ולעיתים נראה כי אנו עושים הכול על מנת להיתקע בה או אפילו לרדת ממנה לים הגרועים באמת. על מה ולמה נלין לפני צום יום כיפור?

 

ובכן אני אוהד ספורט מושבע, בישראל אוהד של הפועל תל אביב רחמנא ליצלן. במקצועי אני גם ד"ר למדע המדינה אשר מתעסק בכל נושאי המשילות וממשל תקין, ולפני יומיים נתקלתי בכתבה שציינה כי התאחדות הכדורגל הפולנית הודחה ע"י שר הספורט ובתמיכת ראש הממשלה בשל שחיתויות! לא יאומן כי יסופר, בשל שחיתויות הודחו כל ראשי ענף הכדורגל זאת במדינה שאמורה לארח את היורו, אליפות הכדורגל של אירופה! כמובן שהאיומים לא איחרו להגיע. איגודי הכדורגל העולמיים, פיפ"א ואופ"א, איימו בהחרמת פולין ממוקדמות גביע העולם וכמו כן לקיחת אירוח היורו הקרוב. אך עד לעתה הפולנים עומדים כחומה בצורה וטוענים כי המחיר בטווח הקצר ישתלם לטווח הרחוק.

ואני עומד בוש ונכלם, איך זה יתכן? הפולנים מלמדים אותנו שיעור בממשל וניהול תקין? אלו שעד לא מזמן כמעט התמוטטו בשל חולאי המשטר הקומוניסטי, אלו ששערוריות רבות מדי למנותן עמדו למוטט את הכלכלה והחברה השבירה שלהם שיצאה מימי השלטון של ברית המועצות? אז הלכתי לבדוק מה קורה אצלנו, ובכן מסתבר שאצלנו המצב לא הרבה יותר טוב. יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון נכנס לתפקידו במרץ 2007, וכפרפראזה על מצב המדינה הוא נתקל בפרשת שוחד של שופטי כדורגל רבים, אך זו הייתה הקטנה בבעיותיו. רוב מתקני הכדורגל בארץ אינם ראויים לשימוש, אלימות משטרתית הולכת וגואה במגרשי הכדורגל, אלימות של הקהל וניהול כושל הן חלק מן הבעיות.

 

אבל ההתאחדות רוצה להגדיל את מספר הקבוצות בליגה, לא לשפר את התשתיות. בממוצע מספרי האוהדים במגרשים בארץ הם מהנמוכים בעולם, התשתיות של המגרשים גם כן ברמה נמוכה מאוד וכך גם לעיתים קרובות מאוד רמת השחקנים. אל מול כל זאת מנסה יו"ר ההתאחדות להגדיל את מספר הקבוצות בליגה, על שום מה? לדלל עוד יותר את מספרי הצופים? לפגוע בקבוצות שגם כך מתקשות לייצר הכנסה? לגרש את כל המטורפים שמוכנים להיכנס לעסק כושל זה?

הבעיה השנייה, שאין לה אח ורע בעולם, הינה נושא הסדר במגרשים. כאן נכנסו להם גם המחוקק והמון חברות פרטיות שעושות כסף מצוין מהנושא, כמו גם משטרת ישראל שמקבלת תשלום וקובעת בעצמה מה מספר השוטרים הדרוש לאבטח משחק וללא מספר זה המשחק לא יתקיים. ניסיונות לייצר סדרנות של קבוצות נתקלו בשיטות השהייה ידועות וכלום לא משתנה. בינתיים מצפים מאיתנו לשלם סכומי עתק עבור יציעים לא ראויים כמו גם להסתכן בפגיעה פיזית מכוחות הסדר באצטדיון.

ככה לא מנהלים את הספורט הפופולארי בעולם, הדוגמא של ההתאחדות לכדורגל הינה רק סימפטום מולו אנו עומדים בשנת השישים למדינה. אל תטעו, כך מתנהלים כמעט כל האספקטים של חיינו. הבעיה היא שכפי שאני אוהב את קבוצתי האדומה והלא כל כך מצליחה בשנים האחרונות, כך אנו גם אוהבים את ישראל. זהו סיפור קלאסי של שנאה-אהבה.

אני כנראה אמשיך לקחת את אוהד שלי ולשלם סכומי עתק עבור כדורגל בינוני, ורובנו לא נעזוב את הארץ למרות שזה אחד מהדברים שכולנו מדברים עליו כל הזמן. ולי יש רעיון מהפכני, אולי נשדד את המערכות ונלמד מהפולנים? נעיף את כל הכושלים והלא ראויים הביתה נשלם את המחיר בטווח הקצר אך אולי נקצור את הפירות בטווח הארוך. משהו לחשוב עליו לקראת יום הכיפורים, לגמר חתימה טובה ושנה טובה לכולם.

 

המאמר פורסם לראשונה באתר נענע10 בתאריך 06-10-2008

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לוזון הפקות  On אוקטובר 6, 2008 at 10:46 am

    רעיון למישהו? הרי הם לא נבחרים על ידי אזרחים "מן השורה", אלא בוחרים את עצמם על ידי קומבינות ורחיצת ידיים הדדית. הם בתוך מעגל סגור של אוכלים ומאכילים מכף היד.
    ב"ימים מתוקנים" היו עולים על בניין ההתאחדות עם קלשונים, אבל אני מניח שזה לא אקטואלי לזמננו.
    חתימה טובה

  • שרה בכור  On אוקטובר 6, 2008 at 12:17 pm

    קודם כל כל הכבוד לך לספר לנו משהו טוב על פולניה ….
    וחוץ מזה ערב יום הכיפורים
    אני מבטיחה 1.לנו שאנחנו נוכיח שאנחנו ראויים לכל הכתרים. ושאין עוד מדינה מיוחדת לטוב כמותינו, והבטחה 2. אנחנו בדרך, לומדים בדרך הקשה
    קצת סבלנות והמון אמון, אמונה ועוד ימים אחרים של אינטגריטי גבוה ואחווה שלמה…הדרך פתלתלת
    ולסיום בקשה
    3. בוא נתחיל אנחנו ונפסיק עם הציניות
    מה דעתך אלוף האלופים?

  • דורי  On אוקטובר 6, 2008 at 2:17 pm

    ואבי זה הפרונט המהוגן שלה בנקאי איש עסקים מצליח

    ולא משנה מאיזה עדה, גם אם שמו היה רבינוביץ' או גולדברג עדיין א שלו קשור לעבריינים ופוליטיקאים מושחתים באם המושבות ואין ספק שלאינטרסים של עמוס ולגחמות של איציק המשתולל יש השפעה על אבי

    הקיצר אוהדי הכדורגל נאלצים לסבול נוכחות של משפחה מפוקפקת עם קשרים לעולם הפשע

  • דורי  On אוקטובר 6, 2008 at 3:15 pm

    ואולי יותר גם הוא נוכל ומוכר שחקנים בסיטונות כדי להרוויח, העלים דור שלם מהפועל פ"ת ומתעסק גם בדור הבא, איש מכובד עאלק טייס בחיל אוויר, בושה גועל נפש

  • איריס ח.  On אוקטובר 6, 2008 at 3:55 pm

    מה אתה עוד לא מספיק ישראלי בשביל שיהיו לך שתי קבוצות שאתה אוהד?
    הרי לכל אוהד כדורגל ישראלי יש קבוצה בישראל וקבוצה באירופה, שמאוד חשוב לו שהיא תגיע לליגת האלופות.
    מה עם ברצלונה? היו גם מתנגדים של פרנקו ושיחקו 6:1 נגד אתלטיקו בסופ"ש האחרון, אז אתה מקבל גם בונוס פוליטי? או חטפה? סן פאולי?
    תחסוך כסף על המשחקים עם אוהד כל שבוע ותסעו לחו"ל למשחק של הקבוצה, או תראו בטלויזיה…(טוב, הייתי פעם במשחק ואני יודעת שזה לא אותו הדבר, אבל בכל זאת…)

    גמר חתימה טובה!

  • הצבנ  On אוקטובר 6, 2008 at 8:44 pm

    לא נותנת דווקא את האפשרות לקבוצות מנצרת, באר שבע או לוד סיכוי טוב יותר להופיע בליגת העל?
    בימים של 16 קבוצות, אני זוכר שדווקא היה יותר מעניין (אם כי אולי זה לא היה תלוי רק במספר הקבוצות) וזה עשוי להכניס כסף למקומות הקטנים.

  • הצבנ  On אוקטובר 6, 2008 at 8:46 pm

    שעפ"י השטנקרותו של הארץ המתיימן, העיז לזמן לנבחרת שחקן משהו בכר, שר"ל שומו שמים לא עשה צבא.
    סוף סוף תהיה לי סיבה לעודד את הנבחרת.

  • הני  On אוקטובר 6, 2008 at 9:32 pm

    לוזון הפקות:
    1. שמישהו בכיר יעיף אותם לא קראת את מה שכתבתי על פולין?

    שרל'ה בכור היקרה:
    שמת לה כמה ציני הייתי, תודה! דבר שני אני ביקורת ולא בהכרח בונה, תגידי מה לעשות ואני אחליט אם להצטרף, אני רק מקטר 🙂 את אמורה להכיר אותי כבר….

    הי דורי:
    למה להכפיש? אני לא אוהב להשתמש בשמות של אנשים לא בתפקידים פורמליים, יש הרבה גרועים…יש לך פתרון? שמיר הוא בעלים פרטי ואני לא רוצה להיכנס לעניניו. לגבי המאפיה וכל מה שכתבת אני לא ראיתי הוכחות אז אשאר עם ניהול כושל, לא עבריינות ולא בטיח,, ולדעתי זה מספיק לשלוח אותם הביתה!

    איריס יקירתי:
    יש לי וגם יש ברצלונה כמובן, פעם יותר אהבתי את מנצסטר עד שהם התחילו לנצח בסיטונות וזה לא עובד טוב עם התמות שלי אז אני כבר לא כל כך, אך בואי ואזכירך כרטיס טיסה הוא שחיטה בכל קנה מידה ואני לא מנכ"ל דלק שמקבל 42 מליון ש"ח לשנה לפני הבונוס…מה עוד שהפועל היא אהבת נעורי הראשונה, אז כמו שאומרים נמשיך לסבול אלו הם חיי…

    הצועד חביבי, אתה לא מועדכן בכר כבר נזרק בשל אי התייצבותו לצה"ל והכריז שהוא מוכן לעשות שרות לאומי על מנת לשחק בנבחרת, קשטן פשוט לא ידע שהוא לא עשה צבא, מצטער להרוס לך את עידוד הנבחרת (שדרך אגב אני פשוט לא סובל רק בגלל שהם משחקים חרא של כדורגל)
    לגבי הגדלת הקבוצות זו תמיד שאלה מצויינת, האם כדאי להעלות קבוצות ללא תשתית ללא יכולת לגייס שחקנים וכסף? נכון נצרת ולוד יכולות לעלות רק לשנה אחת ואז שקיעה למרתפי הליגות וירידה של 3 ליגות בשלוש שנים, זה לא מקדם כלום, צריך להתחיל מהבסיס אוהדים ומתקנים! באנגליה בליגה השלישית מגיעים 20,000!!!! אוהדים למשחקים האצטדיון ראוי והקבוצה היא של השכונה, כך צריך גם כאן.

    כרטיסים חינם לילדים עד גיל 17! מחיר מקסימום של 50 ש"ח לכרטיס מבוגר ואיצטדיונים מלאים ולא 1000 איש בקושי, בושה!

    לילה טוב
    הני

  • הצבנ  On אוקטובר 7, 2008 at 8:02 am

    לפחות אוכל שוב לאחל להם שייכשלו, ובזה רוב הסיכויים שלא אתאכזב 🙂

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 7, 2008 at 10:57 am

    עוד יכתיבו שכל שחקן צריך לבוא למשחק עם בזוקה.
    היו פעם שחקנים ערבים כמו טורק והארמני בוגוסיאן
    הם שרתו בצבא?
    כדורגל זה 22 מטומטמים שרצים אחרי כדור ולא ענין צבאי – איך אני מת על משחק טוב שבו שוחטים את הרעים.הכל בוליטיקה המדינה הכוזרית אפילו הכדורגל

  • הני  On אוקטובר 7, 2008 at 7:05 pm

    הצועד, מצטער אבל בביטחון שהם יכשלו שוב אני מצטרף אליך במאת האחוזים.

    מוני, אין ספק הכול פוליטיקה ולא רק פה בכל מקום. בכול מקרה מראדונה או פלה לא היו מטומטמים הם גאונים לפחות בעיני. כמו בכול תחום גם בכדורגל יש כמה לא מבריקים, אולי בפרופורציה גבוהה יותר ממקצועות אחרים, אבל מה לעשות זהו הספורט הפופולרי ביותר בעולם…

    הני

להשאיר תגובה

