העירו אותי כשזה נגמר

אני חובב מדע בדיוני. למה זה חשוב? ובכן בימים האחרונים אני מרגיש כמו בסרט מדע בדיוני כזה מוזר. אתם יודעים, יש תמיד את העלילה של מישהו שהולך לישון בזמן מסוים ובעולם מסוים והוא קם למחרת ונראה לו שהוא ממש באותו מקום, אך ככול שהיום מתקדם הוא מגלה שמשהו קרה, וממש כמו בשיר של ראשים מדברים (talking heads) "פעם בחיים": "זה לא הבית היפה שלי, זו לא אשתי היפה ואלו הם לא ילדי היפים…", משהו קרה.

 

לעיתים, בסרטים כמובן, זה נעשה בצורה קומית וקצת צוחקים, אך תמיד יש תחושה לא נעימה בבטן, מפחידה, מה יהיה אם אני אקום מחר בבוקר וזה יקרה גם לי? ובבוקר לאחר הסרט רובנו, בלי להודות כמובן, בודקים שהם נמצאים באותו המקום ובאותו הזמן עם אותם האנשים. ואני ממש מרגיש כאילו אני בחודשים האחרונים קם למציאות מקבילה, אותו הזמן ואותם אנשים אך חשיבה שונה לגמרי. אני קורא ולא מבין על מה אנשים מדברים, וזה קורה בעיקר בישראל, מלכודת ים-תיכונית מוזרה כזו. שאר העולם כמעט שפוי, למה אני חש כך אתם שואלים? הנה למה.

נראה כי יש לנו פיקסציה על איראן, והנה חלק נבחר מן ההתבטאויות של ראשי המדינה: "האו"ם מנע חרפה כשמנע את כניסת איראן למועצת הבטחון" (ראש הממשלה המיועדת, ציפי לבני), "הירידה במחירי הנפט תפגע ביכולתה של איראן לממן טרור" (נשיא המדינה, שמעון פרס). ישנה אי בהירות לגבי האחריות במו"מ לשחרור גלעד שליט בין עמוס גלעד למערכת הבטחון, המשטרה עוצרת את הנהג המפורסם מעכו למרות כל הצהרותיו כי הוא "מוכן לתת את ראשו על מנת להשקיט את המצב", נגע התאונות והמוות בכבישים ממשיך להשתולל והמשטרה…יוק. אבל בראש מצעד ההזויים, שר האוצר ונגיד בנק ישראל. שר האוצר רוני בר-און מצהיר "כי כלכלת ישראל איתנה ויציבה" ואילו הנגיד מסביר כי הכלכלה שלנו לא תלויה בתנודות השוק העולמיות.

 

אז למה זה הזוי? למה אני מרגיש בעולם מקביל? ובכן רבותי, ערב הסעודית היא אחלה מדינה, לא מממנת ארגונים שפועלים בצורה כזו או אחרת להגברת טרור בעולם, ממש שיה תמימה (לא!) אבל בה לא ניתן להיכנס, למה? כי היא ספקית הדלק החשובה ביותר במזרח התיכון ועובדת בשיתוף פעולה עם ארה"ב. אז מה עושים? מכוונים את כל החיצים נגד איראן וכולם שותקים, העיתונאים, אקדמאיים ואפילו ראשי מדיניות. הלו… זה רדיו זה? מה קורה לכם? תתעוררו, אל תתנו לכולם לשקר לנו ולמכור לנו אשליות, איראן היא לא השטן בהתגלמותו, היא פשוט מתאימה לנו על מנת להרחיק את הנושאים החשובים באמת מעין הציבור, הכלכלה המתמוטטת תאונות הדרכים ועוד.

לגבי גלעד שליט, אינני חושב שיש צורך בהסבר, כמעט שלוש שנים שאנו הולכים לישון בבית במיטה החמה שלנו וגלעד, בשר מבשרנו, חייל שלנו, הילד של כל אחד ואחד מאיתנו לא רק של נעם ואביבה, לא איתנו. ושום דבר לא משתנה. הכותרת מלפני חצי שנה מתאימה גם להיום, בושה וחרפה.

 

דו-קיום, או מלחמה? טעות אנוש או מעשה מכוון? עוד מעט כל דבר שיקרה על ידי ערבי בישראל יחשב כתקרית על בסיס לאומני, אבל אנחנו הורגים את עצמנו ברכבים יום יום. אמא מאבדת את בתה בתל אביב, משפחות שלמות נמחקות מעל פני האדמה בטעות רגעית ושום דבר, נהגים יוצאים ללא עונש, ועולם כמנהגו נוהג. ונהג מעכו, הוא נעצר על שום מה? פגיעה ברגשות הציבור?! רבותיי צאו מההלם. אולי טעות אולי תום לב, אך בכביש מנטרת ה"לי זה לא יקרה" היא הבעיה שלנו ולא נהג בודד. ואת שתי הבעיות ניתן לפתור בחינוך מהגיל הרך, אבל כלום לא קורה.

אחרון חביב, הנושא הכלכלי. ראו, אני מתריע מזה עשרה חודשים על כך ששוק הפיננסים עומד להתמוטט. ישנם חכמים ומנוסים ממני אך אני לא בטוח שהם רואים את הדברים באופן הנכון. כאשר שר האוצר מדבר על יציבות אני אמור לראות גרף שטוח בבורסה וזה לא המצב מר בר-און. כאשר הנגיד מדבר על כלכלה נכונה, אני אמור לראות התנהלות על פי מטבע מקומי יציב ולא קניית דולרים ללא הפסקה רק על מנת לרצות תעשיינים ויצואנים כמו שקורה בפועל. אתם עובדים עבורנו, העם, ולא עבור אליטת הממון רבותיי. די, נמאס לנו משקרים, מתככים ומעולמות מקבילים. הגיע הזמן להתייצב אל מול האמת.

אתם יודעים מה? אולי חבל שלא באמת התעוררתי בעולם מקביל, זה היה פותר לי הרבה קונפליקטים עצמיים. אך עם זאת אולי הגיע הזמן להפגין ולקחת את העניינים בחזרה לידיים שלנו, האזרחים הריבונים.

 

המאמר פורסם לראשונה באתר NANA10 בתאריך 20-10-2008

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודית שחר  On אוקטובר 20, 2008 at 12:30 pm

    מציאות הזויה והיא כואבת.
    היא כואבת לי אישית, ממש חותכת בבטן, מורה לחינוך מיוחד, כפל תואר, מלמדת בתיכון. הרווחתי שכר מינימום החודש, 3600 שח, הלוואי שזו היתה הזיה. הזיה היתה מצילה את חשבון הבנק שלי.
    אני אכתוב על זה עוד פוסט, אבל אני לא מעניינת אף אחד, ולא התלמידים שלי, אני זבוב במערכת קפיטלסיטית חזירית רומסת.

  • הני  On אוקטובר 20, 2008 at 1:37 pm

    מהתגובה שלך חששתי וגם לה הייתי בצפיה (אולי אפילו ערגה). כואב לי, כואב לי שאת עושה עבודת קודש ולא מסוגלת לחיות במדינה שמקריבה את היחיד על מזבח השקר והאיולת.

    אני בנה של מורה, שבמשך שנים אמרתי לעצמי לי זה לא יקרה, אז אני מרצה באוניברסיטה, ועדיין רואה את האוולות וקשה לי.

    מי יודע אולי מישהו בעל שכל ישר יקרא את אשר כתבת ויתעשט.

    אני רוצה לומר לך תודה, קראתי שת שיריך והם ממולצים בחום באתר של יודית ראו קישור:
    http://www.notes.co.il/yudit/

    כמו כן, ותקני אותי אם אני טועה, אנו נפגשנו בהפגת 1 למאי בסינמטק?

    לימים טובים יותר לכולנו
    שלך בהערצה על עבודתך והתמדתך למרות כל הקשיים
    הני

  • אזרח.  On אוקטובר 20, 2008 at 1:51 pm

    אני לא רואה שום אפשרות אחרת לשינוי מהותי.כך שאולי רק ה Big Bang יעזור.

  • יודית שחר  On אוקטובר 20, 2008 at 2:12 pm

    שלום הני, כנראה שנפגשנו באתה הפגנה, משום שהקראתי שם שיר.
    להפגנות אני מוזמנת להקריא שירה חברתית פוליטית. לא מזמן הקמתי ערב שירה חברתי בנושא 'רעב', שהוגדר כהצלחה, ואני מתכננת ערב שירה נוסף, ביחסי עבודה .
    מה שכואב לי בעבודה שלי בהוראה, שאני מאוד אוהבת אותה, שכנראה אני מקפחת אלת ילדי כשאני מביאה משכורת כזאת אומלה הביתה. ושהם משלמים את המחיר של האידיאלים של אימא שלהם.

  • יודית שחר  On אוקטובר 20, 2008 at 2:14 pm

    סליחה על ההגהה הגרועה

  • חיים שיבי  On אוקטובר 20, 2008 at 3:18 pm

    אתה רואה את סעודיה והמפרציות הולכות על הדק גרעיני ואת הנסיכים שם לוחצים עליו? איזו השוואה זאת בין הפטרו דולריות לבין המשטר החמאסי חיזבלטי בטהרן ומתי תתעורר מן הסרט שלך – כשנחטוף כאן פצצה?

  • אזרח.  On אוקטובר 20, 2008 at 3:50 pm

    קראתי כאן:

    http://www.inss.org.il/heb/publications.php?cat=76&incat=&read=883

    פקיסטן והאסלאם הרדיקלי: התמודדות, אילוצים והשלכות.
    ציטוט:
    "לסיכום, חשיבותה של פקיסטן למלחמה באסלאם הקיצוני רבה ביותר, שכן החלפתו של המשטר הנוכחי ע"י כוחות אסלאמיסטים תעניק לגורמי הטרור הקיצוניים גישה לנשק גרעיני ותפגע קשות ביכולתה של ארה"ב להלחם באל-קעאדה. מבחינת ישראל, המשמעות עלולה להיות חלחול מואץ של טכנולוגיה גרעינית למשטרים ולארגונים עוינים וחיזוק יכולותיהם של אל-קעאדה וארגונים קיצוניים אחרים.

    מה עושים,מר שיבי?

  • הני  On אוקטובר 20, 2008 at 4:35 pm

    אכן אני מסכים איתך, עדיף שלנו יהיה מליון פצצות ורק להם אפילו לא אחת! (באמת לא בציניות)

    עכשיו קצת בציניות, עד היום אנחנו עשינו יופי של סדר, יחד עם ארה"ב כמובן, בתכנון פיזור הנשק וחיזוק משטרים. זה היה כל כך טוב עד כדי שאיבדנו חלקנים נרחבים מהנשק הגרעיני כיום בעולם. כמובן שפקיסטן היא רק דוגמא אחת, וכמובן שאני רואה את הסעודים עושים זאת אם הדלק ימשיך לרדת לא יהיה להם מה להפסיד, ובל נשכח כי בן-לאדן הוא בן למשפחת המלוכה שם.

    לא נעים להביט במראה אני יודע….גם לי לעמים קשה, בין עמי אני יושב…

    הייתי מציע שתבדוק בכיס שלך נראה לי שיש לך שם כרטיסים לסרט משלך, ימים יגידו מי היה מציאותי יותר.

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 21, 2008 at 11:21 am

    או אזורי , במקום להסחף לתאוריות פארנויה כוזרו/אשכנזיות על מצבים אפוקליפטיים.

  • אזרח.  On אוקטובר 21, 2008 at 12:07 pm

    הקבוצה ה"אליטיסטית".השימוש במכשיר הפחד משמר את כוחה ,ואת ה"סטטוס קוו" החברתי-כלכלי. ולכן,הצעתך לא תתקבל,ותורד מכל דיון ציבורי.
    ראה תגובות שכתבתי בעבר על הנושא.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/757911.html

    ראה תגובות 184 ו 201 ,סוויסה,ותגובה שלי לסוויסה,208 ,אזרח.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/907782.html

    תגובות מס’ 27 ו 161 .אזרח.

    http://news.walla.co.il/?w=/2/1182530

    אפרים הלוי: אירן לא מהווה איום קיומי.

    מה יודע ראש המוסד לשעבר,אפרים הלוי,שאנחנו לא יודעים ?

    הוא יודע ומבין את המשחק.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=565

    כשהאיראנים מאיימים על ישראל: למה הם מתכוונים?

  • הני  On אוקטובר 21, 2008 at 9:31 pm

    זה ברור שזה משחק על מנת לשתק את הציבור, ולא ישתנה כלום אלא אם הציבור יחליט שהוא רוצה להיות יותר מודע ויחפש אחר נתונים יותר לעומק ולא רק כותרות של פוליטיקאים.
    וכמובן חשוב יותר מכול, לא לתת לפחד לשתק את התבונה.
    הני

  • מוני יקים האנטיציוני  On אוקטובר 22, 2008 at 12:09 pm

    אני גם מאמין שאתה לא חשפן אבל מעניין מי אתה
    ולמה אתה מסתיר את זהותך ?
    יש על מה לדבר תמצא בהארץ את כתובת המייל שלי

    חגים שמחים לכולם

  • הני  On אוקטובר 22, 2008 at 1:59 pm

    מצד אחד הפחדות מוות:
    http://news.walla.co.il/?w=/2/1363732

    מצד שני זה לא יכול לקרות:
    http://news.walla.co.il/?w=/100/1363551

    זה המצב, הציבור האינטלגנטי צריך לשפוט. על כך יש להוסיף את דבריו של ראש הרשות לפיקוח גרעיני של האו"ם שטוען כי לאירנים אין יכולת ייצור של פצצה ולא תהיה בשנים הקרובות…

    הני

להשאיר תגובה

