חגיגה מוניציפלית

בחירות מוניציפאליות נתפסות כחגיגה דמוקרטית ל"לעניים", לא יותר מידי חשובות אך לא פחות מידי, אנשים מגיעים ומצביעים, אך לא בחשק רב. אך כידוע לעיתים יש עיוותי תפיסה בין הרבדים, ולדידי הבחירות המוניציפאליות הן בעלות משקל רב יותר לחיי היומיום של כולנו, הרבה יותר מאשר הבחירות הארציות. אמירה זו נכונה בעיקר נכון לשכבות המוחלשות בחברה, שכבות הביניים אך בעיקר הנמוכות. באחת הקונסטלציות הייחודיות מאז קום המדינה הצליחו כוחות, שלכאורה נראים מנוגדים, להתאגד לכוח מפתיע ומרכזי, כוח שהביא תקווה לחלק מהאנשים ומרתיע לחלק אחר, הכוונה היא עיר לכולנו, תנועה מוניציפאלית על מפלגתית בתל אביב.

 

שנים על שנים שדרום תל אביב ויפו משמשות כחצרות האחוריות של העיר, העיר גדלה, החיים רצים קדימה,אך שכונות אלו נותרו מיותמות מתשתיות, פיתוח ושאר מיני השקעות ששכונות מרכז וצפון העיר מקבלות ללא אבחנה. אך בזאת לא תמו צרותיהן של שכונות הדרום, היות ומרכז וצפון העיר הפכו לגן עדן לאולטרה עשירים, שכונות לאלפיון העליון, מצאו את עצמם רבים מבין אלו שהתגוררו בשכונות אלו נדחקים יותר ויותר לדרום העיר. זה התחיל בסדרה מאוד חיננית פלורנטין – חברה צפוניים עוברים לגור בתוך שכונה דרומית, אך במהלך כל הסדרה אין דרומי אחד לרפואה, אך יש מזרחי, הוא עובד בשכונה, לא ברור אם הוא גר שם, מי יכול להרשות לעצמו את שכר הדירה, אבל הוא פועל. זה מה שקרה בפועל בכול שכונות הדרום החדשות הנחשבות, קוראים לזה במילה יפה ג'נטריפיקציה! בשפה פשוטה, מעיפים את הדרומיים המקומיים ומביאים במקומם אנשים אחרים, נוהגים לקרוא להם "אוכלוסיה חזקה". הטרנד כיום הוא בעיקר בשכונת שפירא.


אולם, הדרומיים של תל אביב-יפו הבינו את הפרנציפ, זה לא כל כך קשה לפענח את מה שקורה, מגרשים אנשים מביתם, ובמקומם בונים פרויקטים חדשים, יותר יפים, משנעים תשתיות לשכונות אלו והכול נראה טוב יותר. ראו את מקרה אנדרומדה, נווה צדק, חצרות יפו ועוד. התובנה נפלה בפינויים הכפויים שמאחוריהם עמדה עיריית תל אביב-יפו, ביפו ובדרום תל אביב כדוגמת כפר שלם. אלו הן פנינות, שמורות טבע עירוניות, אך התושבים שם הם מהסוג שניתן לגרש, כך לפחות חשבו פרנסי העיר וראשיה. לא עוד! 


באופן מדהים עמדו תושבי הדרום כתף אל כתף עם היפואים נגד הפינויים, למרות פינוי מתחם מח"ל בכפר שלם, המאבק לא הסתיים. חברות וחברים רבים נרתמו למאבק, מקשת פוליטית רחבה ורב גונית, ועם התמשכות המאבק עברה קואליציה זו לפסים מעשיים ועיר לכולנו הוקמה. תושבי הדרום שברובם מזוהים עם הליכוד ומעט יותר ימינה, ראו את הבסיס המשותף לפעולה והחליטו לשלב ידיים עם אנשי שמאל מובהקים. הימים היו לא קלים, שני הצדדים אכלו צפרדעים רבות בשותפות זו. השמאל הישראלי כהרגלו, לא יכול היה לעכל את המזרחים הדרומיים בקרבו, ורבים יצאו בסיסמאות "בחרת עיר לכולנו – קיבלת ליכוד" או לחלופין "בחרת עיר לכולנו – קיבלת ש"ס" ועוד ועוד. 


הנקודה המדהימה בכל הסיפור הוא שבמקום לחבק את המזרחים מהדרום, כולם עסוקים בלהדוף לדחוף ולגרש את הדרומיים ממה שיכול להיות האיחוד הקלאסי בין המזרחים מהדרום לשמאל הישראלי החברתי האמיתי. אך כנראה שהשמאל הישראלי הוא לא חברתי ולא אמיתי, הם מעוניינים לשמר את ההגמוניה ללא מזרחים וללא עיסוקים חברתיים. אך אולי ניצת זיק של תקווה הפעם, עיר לכולנו אולי שמאל חדש בישראל. 


Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On נובמבר 13, 2008 at 1:52 pm

    שמאל אמיתי.הוא סמאל , שאני מכנה : " סוציאליסטי השמפניה"
    .אנשי "שמאל" הדוגלים בעמדות חברתיות בלתי מתפשרות,רק לא רואים סיבה לשלב את אותו אידיאליזם בחייהם הבורגנים.
    הם ידברו על הרעב בעולם ,בזמן שהם אוכלים את הקוויאר שלהם. הדעה הרווחת היא ,שסוציאליסטי השמפניה אינם סוציאליסטים באמת. הם מחזיקים בדעות כאלה, רק בשביל תחושת המרד הנון-קונפורמיסטי, ועבור שביעות הרצון העצמית, מבעיטה כביכול במנגנון הקפיטליסטי, שאליו הם מכורים.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3531550,00.html

    השמאל איבד את זה

    בלהט החלוקה הפוליטית על סמך זיקה לשטחים, נשתכחה מאנשי השמאל מחוייבותם לסולידריות. הם נתנו יד להפרטת כל המוסדות האפשריים ולקפיטליזם שפושה בכל

  • אזרח.  On נובמבר 13, 2008 at 1:53 pm

    http://www.andromeda.co.il/project.html

    ציטוט:"Andromeda Hill is a VIRTUAL "CITY WITHIN A CITY"

    .surrounded by a wall ,and secured 24 hours a day

    מלכתחילה,אנשי הפרוייקט היו נאמנים לכתוב באתר שלהם.אנשי הפרוייקט אינם רוצים עניין עם האיזור בו הם גרים.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=641959&contrassID=2&subContrassID=2&sbSubContrassID=0

    עיריית תל אביב-יפו חזרה בה מדרישתה לאפשר מעבר חופשי בפרויקט אנדרומדה.

    שהיפואים ייהנו מהנוף לים? לא בגבעה שלנו.

    הקמתו של פרויקט אנדרומדה היוקרתי ביפו הותנתה במעבר חופשי להולכי רגל ובהשקעות של היזמים ברחוב יפת הסמוך. בינתיים הפרויקט מאוכלס, השקעות אין, ועל המעבר החופשי הסכימה העירייה לוותר. התביעה נגד היזמים מתנהלת בעצלתיים.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/843086.html

    פרויקט היוקרה ביקש היתר חוקי למנוע גישה לנמל יפו.

    "גבעת אנדרומדה" שערים עם שומרים המונעים גישה בניגוד לתנאים שהוצבו ליזמים; כעת דורשים היזמים היתר למצב הקיים.

    קהילות מגורים חדשות בישראל:

    בין הפרטה להפרדה .

    http://hl2.bgu.ac.il/users/www/22997/politics_files/articles/%D7%9C%D7%94%D7%91%D7%99,%20%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA%20%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D%20%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA.doc

    תכנונו של הפרויקט כמתחם סגור פיזית ורעיונית עורר תגובות נזעמות בקרב שכני הפרויקט ביפו. כך, לדברי יוסף עספור, פעיל מקומי: "אין לי שום בעיה עם זה שאנשים רוצים לגור במגורי פאר. השאלה היא רק למה הם חייבים לעשות את זה ביפו. יש להם הרי את החולות של רמת אביב. למה הם חייבים לבוא דווקא ליפו ולבנות להם כאן מין שטח סגור, שהוא בעיקר סגור לערבים?". נרי ליבנה, "קללת אנדרומדה", מוסף הארץ (7.5.04).[1] עפ"י התכנית הסטטוטורית של פרויקט גבעת אנדרומדה, היו היזמים צריכים לבנות כיכר ציבורית קטנה בפינה הצפון-מזרחית של המתחם, והעירייה דרשה להשאיר בתוך המתחם מעברים פתוחים לציבור, שיחצו אותו ויובילו לכיכר גדולה במרכזו ולתצפית על נמל יפו שבאגפו המערבי. סוכם גם שבעלי הפרויקט יקימו מוסד ציבורי וגינה בחזית הדרומית, וגם מגרש חנייה. בפועל, המבנה הציבורי והגינה ומגרש החנייה עוד לא נבנו, ואילו המעברים שנועדו להישאר פתוחים לציבור סגורים בשערים נעולים "מטעמי ביטחון ובגלל העבריינות ביפו." שם.

    [1] דניאל מונטרסקו ורועי פביאן, "'כלוב הזהב': ג'נטריפיקציה וגלובליזציה בפרויקט גבעת אנדרומדה, יפו", תיאוריה וביקורת 24 (2003), 141, בעמ' 163-164. דברים אלה מוצאים ביטוי מפורש בתפיסת הדיירים את הפרויקט. לדברי זוג אנשי עסקים הגרים בסביון ורכשו דירה שניה בפרויקט: "אנדרומדה היא מקום נפלא. המנהל, ביכולותיו המיוחדות, הצליח להביא קבוצה מאוד מיוחדת של אנשים מאוד נחמדים…

    אנדרומדה זה לא יפו. אנחנו באים לפה לחפש מרגוע, להירגע ולהתנתק. זה "מתחם" .זה לא יפו .שם, בעמ' 168.

  • אזרח.  On נובמבר 13, 2008 at 1:56 pm

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/987967.html

    שכונה ומגדל

    בלב נוה צדק, השכונה הראשונה של תל אביב, צמח מגדל ענק ושומם למדי, שמתנכר לנוף ולסביבה. השכנים טוענים שהמפלצת הכעורה ממררת את חייהם ועוכרת את שלוותם, אבל היזם מרוצה. אחרי הכל, מי כמוהו עוסק בשיקום שכונות ובאינטגרציה חברתית?

  • אזרח.  On נובמבר 13, 2008 at 2:01 pm

    והעיר המופרטת.

    http://www.notes.co.il/rinat/18229.asp

    מושגים כמו "קהילות מגודרות" ו"אזרור" מפלחים את העיר למתחמים מגודרים. גם אם עברתם סלקציה ונחלצתם מפקק תנועה, סביר שאתם בדרך למחסום הבא.

    http://www.heschel.org.il/newsletter/issue10/hagut.html

    העיר המופרטת.

  • חני  On נובמבר 13, 2008 at 7:30 pm

    תודה.

  • הני  On נובמבר 13, 2008 at 7:37 pm

    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 19, 2008 at 7:00 pm

    הציונות הכוזראשכנזית עוצבה ותוכננה ע'י ב'ג
    כאידאולוגיה ימנית פאשיסטית וגזענית במהותה הלאומית מעמדית.
    למרות השימוש השיקרי שעשו ב'ג ושאר מנהיגי המדינה שבדרך בטרמינולוגיה סוציאליסטית הרי שבפרוש הם בנו מבנה מעמדי שיבטי המבוסס על הפרדה
    גזענית בין בני אדם על בסיס מוצאם האתני דתם ולאומיותם כדי ליצור אשליה של שמאל שהיתה הבון טון של התקופה .
    תנועת שמאל אמיתית יכולה לקום רק מקרב השכבות הנמוכות בפריפריות המושחרות של היהודים הספרדומזרחים ואחיהם ההיסטוריים הפלסטינים.
    רק שילוב כוחות היסטורי בין שני מרכיבים אלו יהיה בכוחו להביס את הימין הפאשיסטי המגולם בהגמוניה האשכנזית.

  • מיקי ינום  On דצמבר 21, 2008 at 9:52 am

    האנטי ציונות המזרחו-ספרדית עוצבה ע"י מוני יקים כאידיאולוגיה ימנית פאשיסטית וגזענית במהותה הלאומנית הפלסטינית.
    למרות השימוש השקרי שעושה מוני יקים בטרמינולוגיה סוציאליסטית הרי שהוא בפירוש בונה מבנה מעמדי שיבטי המבוסס על הפרדה גזענית בין בני אדם על בסיס מוצאם האתני דתם ולאומיותם כדי ליצור אשלייה של שמאל שהיתה הבון טון של התקופה.
    אליבא דמוני יקים, הפלסטינים הם הגזע העליון, המזרחים הם פחות ממנו ואילו האשכנזים הם תת-אדם.
    תנועת שמאל אמיתית יכולה לקום רק מקרב שכבות האשכנזים שלא נגועים בגזענות אתנית או דתית כמו הפלסטינים והמזרחו-ספרדיים, למשל שנגמלים זה מכבר מהדיכוי המגדרי שעדיין רווח אצל המזרחו-ספרדיים והפלסטינים.
    רק שילוב כוחות היסטורי ומאמץ יהיה בכוחו להביס את הימין הפאשיסטי המגולם בחזון הפלסטיני.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 21, 2008 at 12:04 pm

    אשכנזים נושאי גן הרשע הכוזרי אינם יכולים לסבול כל בקורת או התארגנות לאומית נגד משטר האפרטהייד
    שהקימו .
    הם מלאי פחדים קמאיים שמא יפרדו מהם עבדיהם הפרענקים ויותירו אותם מבודדים מול העולם הערבי שבחריצות יתר קוממו נגדם.
    הכוזרואשכנזים אויבי האנושות יעשו כל שביכולתם למנוע את התקוממות עם העבדים בספרדומזרחי
    בתעמולה משתיקת זכויות דמוקרטיות ובשטיפת מוחות תיקשורתיתבכל הכלים שברשותם כולל צנזורות מרושעות וזיופים להשחרת פני הנאבקים בשלטון הרשע.
    אצל הספרדומזרחים אין גזעים עליונים או נחותים יש מאבק צודק לשיוויוניות וצדק היסטורי לאדם באשר הוא אדם ולא זכויות יתר לצאצאי הכוזרים ולפראבוסלבים שמילאו את הארץ כדי להלבין את הדמוגרפיה הציונית.
    לכוזרואשכנזים ניתנו 120 שנות נסיון להוכיח אילו שהן כוונות חיוביות והספרדומזרחים שיתפו פעולה מתוך אמון ונאיביות כי מחר יהיה טוב יותר .
    אך האכזבה רבה והמתלוננים על הפרדה גזענית מתעלמים בעוורון כבשים מההפרדה הגזענית שמבצעים הכוזרואשכנזים מוריו הרוחניים של היטלר זה 120 שנות ציונות.
    המאבק הספרדומזרחי הוא המאבק השמאלי היחיד בשטח יחד עם התנועות והגופים הפלסטיניים הנאבקים נגד שלטון הכיבוש הכוזרי המרושע.
    לא קיימת כל שכבה אשכנזית ולא אינדיבידואלים שאינם נגועים בגזענות ושמוכנים לקבל את הרעיון שעליונותם הגזענית צריכה להגיע לסיום מבורך.
    הנסיונות הדמגוגיים להציג את המאבק הפלסטיני
    והספרדומזרחי כמאבקיפ פאשיסטיים וימניים הם גישה רביזיוניסטית שמרנית עמוסת אינטרסים גזעניים של האדם הלבן העליון מבית הספר של האפרטהייד הדרום אפריקאי שקיבל תמיכה מאסיבית מהציונות הכוזרואשכנזית ,כמו גם התמיכות הצבאיות בהדרכה ובנשק שהכוזרואשכנזים מפזרים בכל מקום בעולם בו יש משטרי דיכוי וגזענות מאירן של השאח ועד צילה של פינושה וכך הרוע הכוזרואשכנזי מתחבר תמיד לכל רוע בעולם כי כך זה בגן הקולקטיבי של העם הכוזרואשכנזי שבא לנשל עם שלם ממולדתו ואת העם היהודי הספרדומזרחי מזהותו ומתודעתו ההיסטורית…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם ובא לציון גואל

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: