דיכוי זכויות עובדים ואלימות במכון ויצמן

חברות וחברים שלום,

 

מזה שנים שמצב העובדים במדינת ישראל מתדרדר מדחי לדחי. זכויות עובדי מדוכאות ללא כל הגנה והתערבות, קבלני כוח האדם חוגגים, המגזר הציבורי מוציא מקרבו עבודות רבות לקבלני משנה שמתעללים בעובדיהם (או יותר נכון עבדיהם) על מנת לקסם את הרוחים, וכל זאת בחסות ביתי המשפט וחוקי עבודה קלוקלים והסתדרות עובדים מרוקנת מתוכן.

 

בתוך כל אלו ישנן התארגנויות וולונטריות של חברות וחברים היוצאים על חשבון זמנם להפגין בנסיון להעלות את העוולות אל מעל לפני השטח ולמחות, אולי מישהו ישמע ויבין את חומרת המצב, ובסופו של יום נקבל איזו שהיא התייחסות למצב הגרוע בפניו אנו עומדים.

 

כפי שרבים מכם יודעים אחד המאבקים כיום הוא במכון ויצמן, שם הנהלת המכון מנסה למנו בכוח את התארגנות השומרים במקום לועד עובדים. היות בהפגנת מחאה הזדהות עם השומרים נפגע אחד מחברינו והדיווח שקיבלתי הוא כדלקמן: "לצערי עלי לדווח שליוני וינרב נישברה פיקת הברך והוא יאלץ לעבור ניתוח ברגל בעוד כמה ימים. הרופאים אופטימיים ומאמינים שלא יהיו נזקים לטווח ארוך.

עמי"

 

אני רואה מקרה זה בחומרה רבה, לא יתכן שדבר מסוג זה יקרה. אני קורא לכול מי שיכול להגיע להפגנה ביום ה' הפרטים המדויקים הם:

 אנו קוראים לכולם להגיע ולמחות איתנו מול האלימות הקשה שמופעלת נגדינו אנו ניפגש ביום חמישי בשעה 14:00 מול השער הראשי של מכון ויצמן ברחוב הרצל ברחובות (5 דקות הליכה משער הרכבת)

 

כמו כן, אני מצרף מכתבים שקיבלתי בנוא קישור לעצומה ומיילים של ראשי מכון וייצמן אנא הביעו את דעתכם בעניין, מכון וימצן אינו מוסד פרטי הוא מוסד ציבורי של כולנו ועליהם להבין שזו אינה התנהלות תקינה!!

שלכם בחברות וחשש רב לעבודה המאורגנת בישראל

הני

 

ואם יאמרו לכם שאלימות לא הייתה שם, תשפטו אתם בעצמכם.

 

http://www.flickr.com/photos/86258334@N00/tags/ganhamada/show/

 

כזכור הנהלת מכון ויצמן מונעת מעובדי גן המדע לעבוד עד שיתחייבו לוותר על זכותם להתארגן.

היום קבוצה של עובדים ופעילים באו למחות מול מועצת המנהלים של מכון ויצמן שהתארחה לארוחת צהריים בגן המדע. לא הצלחנו להגיע לשם, המאבטחים הגיעו, חסמו את דרכינו והטיחו אותנו לריצפה.

כל זה תוך הפעלת כוח ואלימות, יוני כרגע במיון עם שבר בברך.

 

בנוסף לכך נעצרנו ע"י המשטרה שהחבלות על גופנו לא שיכנעו אותה שהופעלה נגדנו אלימות ללא כל פרובוקציה. אחריי שעה וחצי אזוקים במשטרה הבינו שלא עשינו שום דבר פלילי ושיחררו אותנו. כל זה בזמן שאסור למנוע מעובדים בסכסוך עבודה להיכנס למקום עבודתם. זוהי הדרך של מכון ויצמן לפרק התארגנות עובדים – במכות. הכל והעיקר שלא יהיה ארגון עובדים בעמותה שמכון ויצמן הקים.

 אנו קוראים לכולם להגיע ולמחות איתנו מול האלימות הקשה שמופעלת נגדינו אנו ניפגש ביום חמישי בשעה 14:00 מול השער הראשי של מכון ויצמן ברחוב הרצל ברחובות (5 דקות הליכה משער הרכבת)

 

כמו כן אנחנו מנסים להציף את ההנהלה במיילים. נשמח למי שיוכל לעזור:

 

אריאל היימן (מנכ"ל מכון דוידסון – העמותה שבאמצעותה מועסקים העובדים)

Ariel.Heimann@weizmann.ac.il

 

גד קובר (סגן נשיא מכון ויצמן)

Gad.Kober@weizmann.ac.il

 

חיים הררי (יו"ר מכון דוידסון)

haim.harari@weizmann.ac.il

 

עצומה למען עובדי גן המדע: http://www.atzuma.co.il/petition/smadarh/1/0/1

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • בטי  On נובמבר 16, 2008 at 11:10 pm

    אנחנו מנסים מהצהריים להכניס על זה ידיעה לעיתונות הממסדית וללא הצלחה. בינתיים רק אתה והעקוץ פרסמו.
    שיחקת אותה

  • שי כהן  On נובמבר 16, 2008 at 11:10 pm

    ישר כוח
    תודה על הפוסט-

    לפעילים והעובדים של מגן המדע, ולכולנו- כוח לעובדים!

  • הני  On נובמבר 16, 2008 at 11:12 pm

    תודה רבה, אני הייתי מציע הפנות לפוסט כמה שיותר אנשים ובלוגרים ולהעלות את זה בכול מקום שניתן עד ליום חמישי זו הדרך שלנו להילחם במה שקורה לעבודה מאורגנת בישראל

    שלכם
    הני

  • הצועד בנעליו  On נובמבר 16, 2008 at 11:20 pm

    וגם על עצומה אחרת להצלת עמק עם צבאים בירושלים.
    תנחש איזה עצומה אספה יותר חתימות.

    ואת חוק המאגר הביומטרי יש לעצור..

  • הני  On נובמבר 17, 2008 at 12:25 am

    איזה? שלח לי אני אחתום על זאת שעוסקת בהצלת עמק הצבאים בירושלים ואגלה.

    לגבי חוק המאגר ביומטרי, יכול להיות יותר האח הגדול מזה? האם אנחנו עד כדי כך סתומים? מי יודע אולי כן….

    הני

  • טל ירון  On נובמבר 17, 2008 at 7:09 am

    הי הני,

    שמח לעזור בדרכי
    http://talyaron.blogli.co.il/archives/74

    אני מאמין שבחברה דמוקרטית צדק ושיוויון הם הבסיס (גם לראשי הנהלה)

    אני מקווה שחברי ההנהלה יצטרפו לדיון,
    אחרת זה יהיה שתיקה כהודאה.

    ישר כוח,
    טל

  • הצועד בנעליו  On נובמבר 17, 2008 at 8:55 am

    הצבאים
    http://www.atzuma.co.il/petition/miki1984/1/1000/

    לו היינו צבאים…
    ובאמת אנחנו סתומים.

    ואת חוק המאגר הביומטרי יש לעצור.

  • הני  On נובמבר 17, 2008 at 9:20 am

    כולם מוזמנים לחתום לסיוע להצלת עמק הצבאים.

    אני מסכים אנחנו סתומים!

    ושאלה: יש לך חומר על חוק המאגר הביומטרי? בוא ונתחיל קמפיין נגד, ויראלי בבלוגספרה, אני מוכן לכתוב משהו ראשוני…דעתך?

  • איריס חפץ  On נובמבר 17, 2008 at 9:44 am

    תשלחו לי עדכונים ואשמח להכניס את זה ל"קדמה". הכנסתי כבר עכשיו ידיעה עם קישור שהני סיפר לי עליו, למאמר שהופיע היום בהארץ על הכסף שמתגלגל במכון וייצמן ולא מגיע לעובדי גן המדע כמובן…(ובטח גם לא בדיוק למאבטחים שמרביצים להם).
    http://www.kedma.co.il

  • איריס חפץ  On נובמבר 17, 2008 at 9:45 am

    אז הנה:
    irishefets@kedma.co.il

  • נתי הנדרי  On נובמבר 17, 2008 at 9:58 am

    היום ב"ישראל היום" מתפרסמת ידיעה על כך שמכון ויצמן הוא "המקום שהכי טוב לעבוד בו".
    כנראה רק לא לעובדי הקבלן שמעסיקים שם כמו בכל מקום אחר.
    אני מעביר לרשימת המכותבים של "קו לעובד"

  • הני  On נובמבר 17, 2008 at 11:27 am

    שוחחתי עם יוני הבוקר, הוא אומר שיחסית הוא חש בטוב, הוא עדיין ממתין לניתוח, שאני בטוח שכולנו מקווים שיעבור בשלום.

    קראתי את הכתבה המדוברת על מכון ויצמן וזה הזמן להזכיר שיש עוד עובדים במוסדות האקדמיים מלבד מרצים, ראו את נושא עובדי הנקיון באוניברסיטת באר שבע, מדוע נדם קול המרצים
    במכון ויצמן?

    וכמובן, תודה על כל התמיכה וההפצה של הנושא, נקווה שביום ה' נוכחות מסיבית תעזור ליצור הד גדול יותר לעניין כמו גם כמויות המייל שיחסמו את תיבת הדואר של בכירי מכון ויצמן.

    הני

  • אדר  On נובמבר 17, 2008 at 12:13 pm

    שמי אדר ואני אשמח לעזור בהפצת הזמנת ההפגנה ודיווחים ממנה לתקשורת
    אני מנוסה בעניין
    אני חזור אליי בהקדם למייל
    adargray@gmail.com
    והשאר בבקשה מספר טלפון
    אני עדיין בעידן הזה..
    בהצלחה לכל הפועלים בעניין

  • הצועד בנעליו  On נובמבר 17, 2008 at 12:52 pm

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3614781,00.html
    החוק:
    http://my.ynet.co.il/pic/computers/29.10.08/biometri.pdf
    ומה שכבר כתבתי:
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=10119472
    וכתבו לפני
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=257871&blogcode=10109780
    וכל כתיבה נוספת מוזמנת.
    (אגב, בטח התכוונת וירטואלי, ויראלי זה משהו אחר :))

    את חוק המאגר הביומטרי יש לעצור!

  • הני  On נובמבר 17, 2008 at 1:28 pm

    אני אעבוד על זה ואייצר משהו עד לסוף השבוע.

    ולגבי המילה התכוונתי לויראלי, היינו הפצה ויראלית באינטרנט…

    לעצור את חוק המאגר הביומטרי…

  • הצועד בנעליו  On נובמבר 17, 2008 at 1:39 pm

    http://it.themarker.com/tmit/article/4916
    בחברה טובה עם תימן.

    את חוק המאגר הביומטרי יש לעצור!

  • חסר מעש  On נובמבר 17, 2008 at 7:40 pm

    ניצול העובדים בישראל לא מתרחש בגלל שהציבור הפך להיות יותר אדיש, עובדה שהחדשות תמיד מובילות עם הכותרות האלה, אפילו החדשות המסחריות.

    ניצול העובדים מתרחש בגלל שמחיר הכניסה לבית המשפט הוא גדול מדי עבור האזרח הממוצע. שמעתי שקיים מחיר מינימום שעורך דין חייב לקחת כדי בכלל להקשיב או לייעץ לעובד. דווקא האנשים במצב הכי קשה, אלה שנוצלו או פוטרו, לא יכולים להוציא 500 ש"ח רק כדי לקבל ייעוץ מעו"ד טוב, וזה רק בשלב ההתחלתי.

    הדרך היחידה לפתור את הבעיה, היא להוריד בצורה משמעותית את המשכורת של עורכי הדין בתחום דיני העבודה, על חשבון של הגדלת האחוזים מההסדר העתידי. רק כך יוכל אדם מקופח להרשות לעצמו לקבל ייעוץ בזמן אמת, ולא רק כשהקיפוח יגיע לנקודת האל חזור.

    זהו קולר הקסמים שבעזרתו מחזיקה המדינה את ציבור העובדים שלה ממושמע.

  • הני  On נובמבר 17, 2008 at 7:52 pm

    בוא ואשאל שאלת תם, את מי זה מעניין מדוע המצב קורה לכול הרוחות?

    אתה תתקוף את עורכי הדין, אנחנו את המעסיקים וביחד נחזור לימים בהם לעובדים היו זכויות, אני לא מבין מדוע אתה מצפה שכולנו נסכים עימך ונעשה מה שאתה מבקש? כרגע הענייןם כלל לא בדיון מדוב רבזכות בסיסית יותר להתאגד…

    אני בכל מקרה מברך אותך על מאבקך למרות שאני לא מבין בו כלום, אך אשמח לקבל חומרים לקרוא ולסייע.

    בברכה
    הני

  • חסר מעש  On נובמבר 17, 2008 at 8:15 pm

    על מה אתה מדבר??

    אני לא מתקיף שום עורכי דין, אני פשוט אומר שלא צריך לטפל בסימפטומים אלא במחלה עצמה. והמחלה שגורמת לניצול היא שעלות הבירור המשפטי גבוהה מדי.

    מי ש רוצה מדינת צדק, צריך שהצדק יהיה זמין. אני לא חושב שאפשר לבוא בטענות למעסיקים בחברה תחרותית בדיוק כמו שאי אפשר לבוא בטענות לכלב שברח דרך חור בגדר. צריך לבוא בטענות למי שהשאיר את החור בגדר.

    אתה רוצה לעזור לעובדי מכון וייצמן? ומה עם העובדים האחרים? מדוע רק עובדי מכון וייצמן צריכים לקבל צדק ורתך במסגריה לא?

    קרה מקרה, ואנשים מנוצלים. במקום לצעוק: בואו נציל אותם, צריך לצעוק… כיצד קרא שהמצב הגיע לידי כך מלכתחילה . כי אחרת הבלוגוספירה תתמלא במאבקים עבור כל קבוצה, ואז הציבור באמת יאבד עניין.

  • הני  On נובמבר 17, 2008 at 8:57 pm

    יקירי חסר המעש בזמנך הפנוי אנא קרא מעט על נושא התחרויות ועד כמה אני בז לו! לא, לא קרה מקרה! וזהו אינו חור בגדר, עם כל הכבוד, זהו חור שחור בתולדות המין האנושי האמונה העיוורת בדבר הטיפשי הזה שקוראים לו תחרות.

    אבל ננחי ואני מסכים עימך, אז בוא ונמתח את הטיעון שלך מעט, מה הבעיה? יש תחרות ועורכי הדין העלו את המחיר של שירותיהם בשל אותה תחרות. נמשיך קמעה, אני לא חושב שאפשר לבוא בטענות לעורכי דין בחברה תחרותית, בלה בלה בלה וידא ידא ידא, עשה לי טובה תן איזה טיעון מתוחכם יותר, זה לא עובדפה נותנים בראש אבל עם טיעונים שווים…

    אני גם לא אקבל את הטיעון של הביצה והתרנגולת, עוד לפני 30 שנה היו כאן איגודי עובדים חזקים והסתדרות טובה מאוד, ועורכי דין כן או לא, ותחרותיות כן או לא, היה קשה מאוד לדרוך על עובדים. מה שקרה כאן הוא התפרקות טוטאלית של כלל המערכת, וכל מה שאני שומע עליו אני נלחם, כי אין לנו שום ברירה אחרת, חייבים להחזיר את הכבוד לעובדים ולעבודה.

    ולסיום, בדבר אחד אנחנו כמעט מסכימים, אני חושב שהציבור כבר מזמן איבד עניין, אך לא מאותן סיבות שלך. אני חושב שמעבידים אותו כל כך קשה בשביל כל כך מעט שאין לו זמן לפתח עניין…ממש מצער

    הני

  • הני  On נובמבר 18, 2008 at 2:40 pm

    אתה לא אוהב גישות שהן לא ניאו-ליברליות, יענו מרכסיזם ניאו-מרכסיזם ושות' ואתה נמצא בבעיה כי דופקים את העובדים אז החלטת ללכת על מנגנון מסוים ולנגח אותו ועו"ד הם טובים ככול מנגנון אחר.

    לא, לא מסכים עימך לחלוטין, כל הסיפור עם עורכי הדין הוא שטויות במיץ עגבניות. הבעיה היא במדינה, במחוקק שחוקק את החוקים הטיפשיים שכעת אנו צריכים להילחם נגדם, וברשות המבצעת שהסכימה לאשרר את החוקים הללו.

    כל הסיפור של הליטיגציה ופסיקות על פיצויים מגוכחים שייך למקום אחר, אמריקה אולי, ואני מקווה שלא יגיע לפה, למרות שזה מתקרב.

    אבל אתה יודע אתה חסר מעש ואני הני וזכותו של כל אחד מאיתנו לחשוב אחרת….כל עוד נשרת את אותה מטרה…

    הני

  • די כבר  On נובמבר 18, 2008 at 2:44 pm

    תעיר אותיכשתכתוב על משהו מעניין באמת כמו האח הגדול.

  • הני  On נובמבר 18, 2008 at 2:52 pm

    מה זה האח הגדול? תלמד אותי אז אולי אכתוב על זה!

  • טל גלילי  On נובמבר 18, 2008 at 4:53 pm

    ובאופן נפרדת כתבתי גם אני על הנושא היום בבוקר:
    (עם תמונות)
    http://www.talgalili.com/?p=497

  • הני  On נובמבר 18, 2008 at 5:35 pm

    תודה רבה, הכנסתי את הקישור של התמונות לאתר (אני לא יודע למה אבל ה-embedded לא כך כך עובד לי)

    הני

  • טל גלילי  On נובמבר 19, 2008 at 11:47 am

    היי הני.
    אני גם לא יודע למה האמבד לא יעבוד.
    בכל מקרה, בתגובות אצלי בפוסט אפשר לראות שמישהו פירסם את תגובת המכון. ואז שהיה תגובה של נדב לתגובה (שהותירה את תגובת המכון כמתחמקת).
    עצוב…

    טל

  • הני  On נובמבר 19, 2008 at 1:38 pm

    הפצצנו את המכון בתגובות ובנסיון להזמינם להגיב ולהיכנס לדו-שיח, אך כל מאמצנו לשווא…

    באמת חבל שמוסד אקדמי ציבורי נוהג בצורה כזו
    הני

  • אלה. ט  On נובמבר 19, 2008 at 2:34 pm

    מהיכרות קצרה של כולנו עם מדינת היהודים, 1. נראה לכם שמישהו פה ייצא להילחם על משהו כמו זכות בסיסית – הרי האנשים פה לא מגדירים עצמם דרך זכויות היסוד שלהם אלא דרך איפה הם נמצאים על המפה הפוליטית . זה נראה לי כמעט ביזרי לדמיין הפגנה בארץ הנוגעת להפרה כל כך בסיסית של זכויות הפרט כפי שהחוק הזה מבקש לעשות.
    2. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שמדינת ישראל המוכשרת לא תצליח למצוא דרך יעילה לאיסוף הנתונים האלו מה שייקח עשרות שנים וכולנו ביחד נקרא על זה בדוח מבקר המדינה של שנת 2030

  • הני  On נובמבר 19, 2008 at 4:14 pm

    1. לא כל כך מסכים כי ישנם דברים שמפחידים אותי וזה אחד מהם, ואני חושב שאנשים לא מבינים מה יהיה כאן לאחר החוק הזה, ממש פחד אלוהים. והתובנה תביא פעולה…

    2. מסכים במליון אחוז…הם בטח יקחו חברות של חברים שלהם שיהרסו את כל העניין והכול ירד לטמיון….אבל בשביל הסיכון המאוד דק שזה לא יקרה, בואי ונלחם בזה…

  • הני  On נובמבר 19, 2008 at 9:33 pm

    מקווה שראיתם את הכתבה על שיבתת העובדים בערוץ 1!

    מחר יש הפגנה, אני לא מגיע אני מתראיין לתוכנית בנושא זכויות עובדים.

    בהצלחה לכולנו
    הני

  • אהרון תמוז  On נובמבר 21, 2008 at 7:42 pm

    1.להלאים את נכסי הציבור שהופרטו לטיקונים
    2. להעמיד לדין את פקידי האוצר שביטלו את האג"ח הייעודי ודחפו את האומללים לבורסה
    3. בניית דירות מגורים על ידי המדינה לנזקקים
    4. חינוך חינם
    5. בריאות חינם
    6. סגירת בתי ההשקעות והבורסה
    7. תעסוקה לכל דורש
    8. דאגה לביטחון תזונתי לכל אזרח
    9. להסתלק מהשטחים ולפרק התנחלויות

  • הני  On נובמבר 21, 2008 at 8:32 pm

    אהרון ימות המשיח!
    אני מסכים עם כל מילה שכתבת ומוכן להוסיף עוד אבל במקרה זה כול המוסיף גורע, על כן אומר רק כל הכבוד!

    שבת שלום
    הני

  • הני  On נובמבר 23, 2008 at 12:16 pm

    שלום לכולם,

    אני מצטרפת למחאה החריפה להתנהגות החמורה ביותר של הנהלת מכון ויצמן.
    אבקש לצרף את שמי לכל גינוי ומחאה!!

    וכן, מחזקת ידיהם בחום של הנאבקים במכן ויצמן, ומגנה את ההתערבות הלא מידתית של המשטרה.

    מסכימה מאוד עם דבריו של עוזר כרמי, בתגובתו לרן חרמש.

    בברכה, ד"ר ענת מאור
    ח"כ לשעבר

  • הצועד בנעליו  On דצמבר 5, 2008 at 12:17 am

    לא ראיתי אם יצרת משהו בעניין, כמו שהבטחת.
    בינתיים שטרית פנה אל יו""ר הכנסת יו"ר ועדת חוקה במטרה לזרז את החוק ויהי מה.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1043718.html
    האם יש סיכוי שאם נצעק חזק, הם יסרבו?

    ואיפה כל אבירי חופש הפרט של רשימות?

    את חוק המאגר הביומטרי יש לעצור!

  • הני  On דצמבר 5, 2008 at 9:35 pm

    ובכן זהו הטור שלי להשבוע ואני מנסה לרתום כמה חברים לעצור את הנושא…

    שלך
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 5, 2008 at 11:05 pm

    אני מסכים עם מה שכתב תמוז ואולי השאלה צריכה להיות מה קורה עם תמוז???
    רק שתמוז שוכח את העובדה שהשסע אינו רק מעמדי אלא שסע בין שני עמים העם הכוזרו/אשכנזי שפלש מארופה והעם הספרדו/מזרחי שהיה תמיד במרחב המזרח תיכוני בשר מבשרו של העולם הערבי.
    והד'ר ענת מאור היא אשכנזיה כוזרית שהיתה בכנסת רשעי אשכנז ושותפה לכל פשעי הקולקטיב הכוזרו/אשכנזי…בחורבן הציונות ורשעותה האשכנזית ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 6, 2008 at 12:49 am

    כל הנושאים בדיון הם נושאי משנה מול השקר העיקרי הענק של הציונות "כולנו יהודים", כל העוולות והעוותים הם נגזרות מעובדת קיומם של שני עמים האוחזים בדת היהודית , וכל דיון או ניתוח פוליטי/חברתי המתעלם מעובדת יסוד זו בטל בשישיםכל אינדיבידואל בין אם הוא חלק מהקולקטיב הכוזרו/אשכנזי ובין אם הוא חיית מחמד פרענקית המשרת אינטרסים אופורטוניסטיים בחסות מפלגות אשכנזיות הוא רמאי ברבוע המטעה את עיני הציבור.
    האנרכיה הפוליטית הקיימת כיום מקורה בהדחקה מגמתית של האמת הזו בדבר החלוקה לשני עמים בעלי אינטרסים מנוגדים למרות שכביכול הם תחת חסות המנטרה השיקרית "עם אחד גורל אחד"
    רק ההשתחררות הטוטאלית מהשפעתן של מנטרות שקריות אלו יהיה בהן כדי לגבש כוח פוליטי עצמאי
    מול הכוחניות השיילוקיסטית הכוזרו/אשכנזית

להשאיר תגובה

