אין בושה למושחתים

אנחנו בישראל שוברים שיאים על בסיס קבוע. התחלנו בהעמדתו לדין של שר המשפטים (דאז, חיים רמון) באשמה של הטרדה מינית, המשכנו בגילויים מחרידים על הרגליו המגונים של האזרח מספר אחד של המדינה, נשיאנו (דאז, משה קצב), וההחלטה להעמידו לדין. אך בשנה האחרונה אנו עדים לדבר מה חדש, חברים בכירים במערכת הפוליטית נמצאים במעורבות בגניבות מהסוג "הפשוט" ביותר תוך כדי ניצול מעמדם פשוט כדי לגנוב כסף! התחלנו עם שר האוצר (דאז, אברהם הירשזון), נגדו הוגש כתב אישום המעיד על גנב פשוט, חומס וגוזל כספים עליהם היה ממונה. וכעת שיא השיאים עד כה יש לציין, או תהום נשיה חדשה, האדם אולי החשוב והחזק ביותר במדינה נתפס בגניבה. ראש הממשלה, כך החליט היועץ המשפטי, יועמד לדין.


כאמור כל החלטות אלו נפלו לפתחו של אותו התובע הכללי, מני מזוז. בשני המקרים הראשונים, היות והעברות היו בנושאי הטרדה מינית, ראינו בליץ תקשורתי של הנאשמים מתואם ומתוזמן היטב בשיתוף של אנשי ציבור, מקורבים ועורכי דין יקרים מאוד. אך המקרים האחרונים שונים קמעה, ולכך ברצוני לשים את לב הקוראים.


מה לעזאזל קורה כאן? ובכן גבירותי ורבותי, שניים מבכירי האנשים במערכת הפוליטית הישראלית (אחד כבר שילם בכסאו והשני בדרך) נתפסו כגנבים פשוטים. נכון, הם לבושים טוב יותר, הם מיטיבים להתנסח והאמינו לי שהם ישכרו את טובי עורכי הדין שכסף יכול להשיג, אך בסופו של יום על כולנו לזכור כי שר האוצר וראש הממשלה של מדינת ישראל נתפסו גונבים! שלושה (!) מחברי הממשלה ה-31 של ישראל, הועמדו ויועמדו לדין בגין עבירות פליליות שאם היינו קוראים עליהן בעיתון היינו מפטירים הקריאה "גנב מסריח" או "מגעיל". מה קורה כאן? האם קצו כל הקיצים? האם נציגינו הם כה מושחתים וחשים כל כך מורמים מעם שהם מרגישים כי הם יכולים לעשות ככול העולה על רוחם מבלי לתת את הדין?

ישנם ויכוחים רבים בנושא, חלק טוענים כי שחיתות זו הינה מובנית והיתה קיימת מימי קום המדינה. לדוגמא, הם אומרים, קחו את מנהיגי מפלגת העבודה ההיסטורית והרכוש הרב שצברו חלק מהם, ומלווים זאת בטענה כי בימים ההם לא היה נהוג לחקור את מנהיגי העם והתקשורת הייתה כה מגויסת שעקב אלו לא הייתה גושפנקא לפתוח בשיח על שחיתות שלטונית. אחרים לעומתם טוענים כי אין זהו המקרה. למנהיגים של תקופת קום המדינה, גם אם היו חסרונות רבים, שחיתות לא הייתה אחד מהם. אותם מנהיגים היו חדורי אידיאולוגיה, עם חזון לגבי העם והמדינה, וזה מה שעמד בבסיס פעולותיהם. זה מותיר אותנו עם בעיה סבוכה. לפי האירועים האחרונים מסתבר לכולנו כי המנהיגים העכשויים של מדינת ישראל חסרים את הפן האידיאולוגי וכמו כן את החזון, ובנוסף הם חסרי כל ערכים ונורמות לניהול מדינה תקין. זוהי, מסתבר, הינה קומבינציה מסוכנת, שהרי זה מבטיח כי מקרים אלו הם לא האחרונים בשרשרת ואם את ראש הממשלה אנו מוצאים אשם בגניבה, השאלה היא לא אם יהיו הבאים בתור, אלא מי יהיה הבא בתור?

 

הבושה שאיננה קיימת עוד

 

מעבר למוסריות הקלוקלת וחוסר הערכים, אנו מוצאים כי אותם נציגים אינם מרגישים שום בושה במעשיהם. נהפוך הוא, הם יוצאים למתקפה על כלל מערכת אכיפת החוק: היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, המתלוננים, המשטרה. למשל, נשיא המדינה לשעבר קצב ללא כחל וסרק דרש לקבל את כל תנאי הפרישה של נשיא כאילו לא נאשם בעבירות מין שכל אחד מאיתנו היה מגיע בעיתן לבית הסוהר. שר המשפטים לשעבר רמון, שהורשע בעבירה של הטרדה מינית, לא רק שלא נזרק מהמערכת הפוליטית אלא אף קיבל סוג של תואר כבוד בתפקיד של המשנה לראש הממשלה. וכמובן, ראש הממשלה המכהן, שהוחלט כי יעמוד לדין בשל גניבה, כן גניבה של כסף, אמנם התפטר כבר מתפקידו אבל מכהן מכח היות ממשלתו ממשלת מעבר ואינו מוכן להשעות את עצמו לאלתר מתפקידו. זאת למרות שמעשית תם זמנו במערכת הפוליטית וכל דקה נוספת שלו כראש ממשלה שכעת רשמית מרחף מעליו כתב אישום מזיקה לנורמות הציבוריות בשלטון הישראלי שניזוקו כבר מספיק.

כל הדוגמאות האלו, חברות וחברים, הם המציאות שלנו. התרבות השלטונית הקלוקלת שלנו, נציגי הציבור שאנו בחרנו. אז אנא, אל תפנו אצבע מאשימה רק כלפי אותם אנשים בצעקות של מטרידים וגנבים, הפנו גם אצבע מאשימה אל עצמכם, אל דרך הצבעתכם וחישבו מי נתן להם את היכולת לשבת שם במקומות שאפשרו להם לגנוב, להטריד ולהשחית. והאם אנו צריכים להמשיך לנהוג באותם דפוסי הצבעה והתנהגות פוליטית, כי הדרך לשבור את מעגל השחיתות / אלימות / הטרדה היא ההודאה כי מעגל זה קיים.

 

הטור עלה לראשונה באתר nana10 בתאריך 02-12-2008

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • דני בלוך  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 10:08 am

    אתה כותב: לדוגמא, הם אומרים, קחו את מנהיגי מפלגת העבודה ההיסטורית והרכוש הרב שצברו חלק מהם,
    חשוב להדגיש שאיש ממנהיגי מפלגת העבודה ההיסטורית לא צבר רכוש רב בעת כהונתו. רובם הלכו מן העולם ללא רכוש פרטי, לכל היותר בית מגוריהם, שרבים מהם תרמו אותו לטובת הציבור – כבן-גוריון. וברל כצנלסון. אחרים נפטרו בלא שום ירושה – בן צבי, שזר, אשכול או בית צנוע – ספיר, גולדה, ארן ועוד. היחידים שהיה להם רכוש כלשהו היו כאלה שירשו ממשפחתם.

  • בועז  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 10:20 am

    "שר האוצר וראש הממשלה של מדינת ישראל נתפסו גונבים!"… ואם הם לא גונבים, הם תוחבים לשונות לפיות של חיילות, או מכופפים נשים בלשכותיהם המפוארות, דוחפים ידיהם, לשונותיהם, אבריהם – כאילו אין מחר

    אז נכון, היה את משה דיין, שגם גנב (אוצרות ארכיאולוגים) וגם זיין בלי בושה – אבל הוא היה דפוק, פרי באושים בתוך מכלול שכלל (בעיקר) אנשים הגונים. מנחם בגין, יצחק שמיר, יוחנן באדר (שהיה נוסע ב…אוטובוס!), הם אנשים שלא חמדו רכוש והון ולא צברו נכסים למכביר.

    כרגע לא מעניין אותי "שמאל" או "ימין". הראו לי אדם ישר וצנוע, ואצביע עבורו.

  • גיל  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 10:31 am

    אבל אנשים צנועים, ישרי דרך אינם הולכים לפוליטיקה. וגם לו היו הולכים לפוליטיקה, לא היו מצליחים לקבל תמיכה ציבורית (אני בטוח שלא צריך להסביר למה).

    מה שצריך לשפר הוא את יכולת האכיפה של החוקים הקיימים ואת השקיפות בזמן אמת למעשיהם של הפקידים (עד ראש הממשלה). ברגע שהכל שקוף – קשה יותר לרמות וקשה יותר להסתיר תועבות.

    יכולתה המשופרת של התקשורת להעביר מידע בעידן הזה, יחד עם יכולתן של מערכות מידע שונות לזהות רמייה – היא זו שגורמת ותמשיך לגרום לגל הבכירים שהולכים לכלא או לפחות לאבד את כסאותיהם.

    בהצלחה לכולנו – אנחנו לא שונים אגב משום מדינה בעולם בהיבט זה.

  • חנוך גיסר  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 11:10 am

    כתבת:
    "אבל אנשים צנועים, ישרי דרך אינם הולכים לפוליטיקה."

    זו הכללה גורפת, טיפוסית לימינו הדקדנטיים,שבהם הביטוי "כולם גנבים ואלה שלא – בסה"כ עדיין לא נתפסו" הוא מעין בון טון (בעצם זו קריאת ייאוש ומתן לגיטימציה לשחיתות).

    לדוגמה: סיעת מרצ, שאם היה דבק במישהו ממנה רבב כלשהו – כבר היו מתנגדיה הפוליטיים דואגם לעשות מכך מטעמים.
    והנה – שקט מוחלט.

  • אחת מהצפון  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 12:38 pm

    "כרגע לא מעניין אותי "שמאל" או "ימין". הראו לי אדם ישר וצנוע, ואצביע עבורו."

    דב חנין הוא כזה…וגם בני בגין. למי תצביע?

  • איריס ח.  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 12:47 pm

    ידלין היה ממפלגת העבודה, עזר וייצמן גם כבר הצתוות אליהם נדמה לי כשהוא נתפס לפחות.
    ועוד נשארו כל מיני פרשות לא פתורות בבנק הפועלים, שהיה קשור בחבל הטבור למפלגת העבודה.
    צריך לזכור גם, שיש אנשים שמספיק להם לקבל חצי מליון שקל בחודש והם לא יגנבו, ויש כאלו שגם זה לא מספיק להם.
    המשכורות השערורייתיות האלו: גם אם הן מאושרות ע"י דירקטוריון של שמור לי ואשמור לך, הן כספי ציבור.

  • אסתי  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 1:23 pm

    שלוינסון (בנק הפועלים) התאבד כשהופנו נגדו האשמות ואפילו עוד לא נפתחה חקירה נגדו, וככה גם השר עופר.

    אשר ידלין זה סיפור נורא בפני עצמו אבל כדאי להזכיר שכל האישים המדוברים החשדות נגדם היו שהם לקחו מהקופה הציבורית אבל לא למען עצמם וביתם אלא למען המפלגה. לא שזה מצדיק משהו. בשום אופן לא, אבל כדאי לשים לב גם להבדל הזה בשחיתות.
    ועזר וויצמן מעולם לא היה במפלגת העבודה, צר לי לאכזב אותך.

  • דני בלוך  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 1:29 pm

    אשר ידלין שייך כבר לדור אחר

  • אזרח.  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 2:41 pm

    המינוי של הרשזון לשר האוצר.את סלידתי מהשחיתות הזו הבעתי בתגובה ב"הארץ" ,ביום בו נבחר הרשזון לשר האוצר.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?contrassID=1&subContrassID=5&sbSubContrassID=0&itemNo=712751#resp

    תגובה מס' 6 ,אזרח.

    שים לב למיעוט התגובות,למרות כל הכתוב בכתבה, וכל הידוע לציבור על השחיתות .לדעתי זה מעיד משהו על הציבור עצמו.

    http://www.notes.co.il/daniel/46369.asp

    תגובה מס' 2 ,אזרח.

  • איריס ח.  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 3:29 pm

    נכון. לכן כתבתי שאלו פרשות לא פתורות. לא נדע כנראה מה היה הסיפור שם.
    ההתאבדות לא עושה אותו לזכאי או אשם כמובן. בכל מקרה: יש הרבה צורות של שחיתות ולהסתכל רק על "למי יש וילה" זה בעייתי. ואם אולמרט לא היה קונה בית לעצמו, אלא רק מעביר כספים ומעטפות כדי להיבחר שוב ולצבור כוח? זה באמת משנה? לא יודעת.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 5:53 pm

    דני בלוך ואמירותיו הגזעניות כלפי ש'ס מעידים אותו כאדם הראוי לקבורה מעבר לגדר.
    הגנתו על בכירי הגזענות האשכנזית כוזרית כמוב'ג שהתגאה שששכרו נמוך משכר השרת התימני בהסתדרות שכר שהוצמד לגודל המשפחה ולשרת היו שמונה ילדים ול ב'ג רק שניים, אז נכון שהמשכורת של התימני היתה גבוהה יותר . אבל דני בלוך יודע שב'ג קיבל כל חודש הלוואות מגזברות ההסתדרות בסך 6 עד 10 משכורות כל חודש וכל שישה חודש הגזברות נתנה לו מורטוריום בסגנון עדות אשכנז של הישראבלוף.
    גם הדיבורים של דני בלוך הגזען על מיתוס הצניעות המזויף של בכירי תנועת האבודה הגזענית הם חסרי שחר כי השחיתות היתה קיימת מראשית ימי הציונות הכוזרית וכמובן בהתאם לרמת החיים של אז שלא היתה כשל היום.
    הבסיס של הגזענות וחוסר המוסריות השלטונית הוא אותו בסיס שעוצב ע'י ברל קצנלסון בתיזת "ההגמוניה הפועלית" שהיא שם נרדף ל "הגמוניה האשכנזית" ולא לשכוח שברל היה דודו של קלמן קצנלסון שכתב את המיין קאמפף האשכנזו/כוזרי "המהפכה האשכנזית".
    כל מיני עסקנצ'יקים כוזרו/אשכנזים נושאי גן הרשע והחמדנות האופייניים להם תוך המשך במסע שטיפת המוח שהם מתרגלים עליניו זה 120 שנה כדי
    להנציח את עליונותו של האשכנזי הלבן העליון.
    כל מה שקורה בימינו אלו עם כנופית ה חונטה האשכנזית המושחתת זה המשך טיבעי לנורמות האפרטהייד הגזעניות שנוסחו ועוצבו ע'י כנופייתו הגזענית המושחתת של ב'ג הגמד הרשע שגם שיתף פעולה עם היטלר בהשמדת יהודי ארופה.
    חומר למחשבה…בחורבן הציונות ננוחם

  • הני  ביום דצמבר 2, 2008 בשעה 11:49 pm

    אני שמח שהחל כאן דיון בנושא, אם כי הוא עבר למקומות שלא דימיינתי בראשי.

    דני, אינני מסכים כי לכולם לא היה רכוש או שהם ירשו אותו, חלק הגיעו לדירות בתל אביב שזה היה הרבה יותר מאחרים וכמו כן ההון התרבותי היה רב, אך כפי שאמרתי זוהי כלל אינה הנקודה המרכזית של הנושא.

    בועז, קשה לי להצביע, אבל יש עוזי לנדאו, האם היית מצביע לו? המצב אינו פשוט כאן בארץ.

    גיל, אני מסכים אנו לא שונים ממדינות אחרות, אך אני לא חושב שהבעיה היא באכיפת החוק אלא בנורמות וסוג האנשים שהולכים לפוליטיקה. אני חושב שזה ללא תקדים ששלה שרים עומדים לדין ממשלה אחת אפילו בעולם, על גניבה והטרדה מינית?!?@#?$?

    חנוך ואחת מהצפון, אכן כן, קשים הם חיי האזרח במדינת ישראל….

    איריס ח. אסתי ודני, זהו לא בדיוק עניין הכתבה, אך ניחא אניח לויכוח להמשיך, למרות שאני עדיין חושב שהיו שם דברים לא נאותים ודיווחו עליהם פחות זהו לא העיקר….

    אזרחי, אני יודע, וגם היו עוד מתי מעט שעלו על העניין, אבל זו הבעיה רק קומץ מועט, חבל.

    מוני, אח יא מוני, למה להשתמש בשפה כזו? מסכים או לא מסכים עם טענותיך אתה הופך את הדיון לאלים מאוד ובשפה מאוד קיצונית. האם לא ניתן לאמר את כל אשר כתבת בשפה מעט אחרת ופחות תקיפה?

    ראה יש לי הרבה אי הסכמות עם דני בלוך, שבא בתחילה להתארח בצל קורת הבלוג שלי ודיבר אלי כגביר, למרות שאני נהגתי בו בצורה מכודת, אך להביא אמירות כמו שיתוף פעולה בין בן-גוריון לנאצים (ימח שמם וזיכרם!) למה? אתה שם לב שאתה הופך את הדיון מהנקודה העיקרית שלו!

    כפי שטענתי אני לא מצנזר, אך אשמח אם תשים לב לבקשותי ותפסיק להשתמש בשפה זו כאשר אתה בבלוג שלי, ולו רק בשל הכבוד ההדדי שאנו רוחשים אחד לשני.

    בברכה
    הני

  • אהרון תמוז  ביום דצמבר 3, 2008 בשעה 12:41 am

    ביבי מעולם לא שיקר . הוא לא רצה ולא רוצה שלום הוא רוצה ברעת החלשים ובטובת בעלי ההון. ההתנחלויות וחברון חשובים לו יותר מחיי אדם. ביבי הוא הליכוד והליכוד זה ביבי שהרסו את מדינת הרווחה.

    על קדימה שאין לה חזון ואין לה ערכים אין מה לדבר ואילו מפלגת העבודה בראשות שמעון פרס יצרו את המפלצת של הכנסת קרנות ההשתלמות וקופות הגמל לבורסה.

  • טל ירון  ביום דצמבר 3, 2008 בשעה 11:34 am

    הי הני,
    קבל טראקבק ידני

    http://talyaron.blogli.co.il/archives/126

    נדמה לי שהסביה העיקרית היא שפיתחנו כאן מערכת שילטונית שבה לציבור יש מעט מאד השפעה, ורק לאליטות סגורות יש השפעה על השילטון. בפועל לכן יש לנו אוליגרכיה שכמעט ואינה נבחרת (תראה כמה קדנציות חברי הכנסת שלנו מבלים במשכן)
    ואוליגרכיה, כמו כל אוליגרכיה נוטה באופן טיבעי לשחיתות.

    לדעתי צריך להחליף את שיטת הבחירות

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום דצמבר 3, 2008 בשעה 11:44 am

    מר בלוך הנכבד היו לו התייחסויות גזעניות נגד זכויותיה הדמוקרטיות של ש'ס באתר הבית הגזעני
    "עבודה שחורה" ומן הראוי שעשרת קוראי הבלוג שלך יהיו מודעים עם מי יש לנו עסק.
    לגבי ב'ג ששיתף פעולה עם הנאצים בהשמדת יהודי ארופה זו עובדה היסטורית שמוסתרת מאיתנו באופן עיקבי ומגמתי ואיני מוצא כל הגיון שאני אקח חלק בעוות היסטורי זה.
    כמו גם שנושא היותם של האשכנזים צאצאי הגיור הכוזרי ולא מזרע אברהם אבינו , הוא נושא רלוונטי ביותר למציאות של היום ולזכותנו להכיר היסטוריה אמיתית ולא שיכתובים מגמתיים המבססים את תורת הגזע והאפרטהייד הכוזרו/אשכנזית.
    בענין השפה הרי שכל אחד יבחר את השפה בה הוא משתמש ולא נדון בדיקדוקי ענייות פדגוגיים אלא בזכות האדם להתבטא ביושר והגינות ללא התעקמויות אופורטוניסטיות ולקבלת הזרם הפוליטי השליט .
    מתי הני היקר תתיחס לדברי שהם חריגים בעיניך
    בעיקר מבחינת תוכנם ולא תברח לדיון מישני בענין סיגנונם,? קח את התוכן ותסגנן אותו כרצונך אך אל תעשה שימוש בטיעון הסיגנוני כדי להתעלם מהתוכן ההיסטורי והרעיוני שמוצג בדברי.
    בחורבן הציונות ננוחם עד שיבוא לציון גואל.

  • הני  ביום דצמבר 3, 2008 בשעה 12:46 pm

    למשימה בלתי אפשרית. אני מוכן להתייחס לגופו של עניין לכול דבר, אך זה נעשה למשימה בלתי אפשרית כשאתה כותב בצורה כזו, אני מצטער, אך כך אני חש.

    אין לי שום בעיה שכאן בבלוג יעלה כל טיעון, אני לא אצנזר, אך לשפה יש מרכיז משמעותי. מדוע לא הבאת קישורים למה שדני טען נגד ש"ס מעבודה שחורה? די אם תביט בבלוג שלי על מנת שתראה שלדני יש אי אלו דברים עם מזרחים והטיעון המזרחי. די אם תביט בפוסט הבא שלי ותבין איזה שיח מתנשא הוא מנהל:
    http://www.notes.co.il/hani/38560.asp
    אינני בא להלין על כך שהוא קורא לי ללמוד קצת, אך ללא ספק יש ניחוח רע מהדרך בה הוא מתבטא, אך לצערי אתה נלחם בו באותו הנשק במקום לחשוף אותו.

    כמו כן, אינני יוצא למאבק בנסיונו לצאת להגנת אבותיו הרוחניים מייסדי מפלגת העסודב ההיסטורית והטעויות שיש לו בדבר צניעותם ועוד, אך יש דרך לעשות זאת, מכול אמירותיך עליו נושא הקבורה מוץ לגדר צרם לי מאוד, אינני חושב שזו שפה נאותה, כמו גם הכינויים גמד או רשע, ניתן לכתוב את כל אשר אמרת ולהתווכח, להסכים או לא אך מעט אחרת, לא יותר מידי…

    בשלב כזה ניתן יהיה להתייחס לדברים עצמם ולא למעטפת, והיות וזה בדיוק מה שאתה מבקש אולי תנסה ותראה מה תהייה התוצאה….

    חומר למחשבה, לא רק למוני לכולם.
    בברכה
    הני

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום דצמבר 3, 2008 בשעה 4:19 pm

    אבל צריך לקחת את הדבר בפרופורציה יחסית ולא יחסנית.
    במסגרת הדיון יש מאבק כוחות חסר שיוויוניות בין מצדדי הנצחת המצב לבין השואפים לשינויו, השפה היא מכשיר בעל חשיבות ומה שצריך ויכול לעשות פרובוקטור שואף שינוי לא תמיד יכול לעשות שואף השימור.
    ואולי לא יפה לדבר על ב'ג כגמד רשע כי אפשר לפרוט את הדבר ולומר בצדק שגמדותו היא מכת טבע ולעסוק יותר במעשיו הנפשעים שמגמדים אפילו את קוטן קומתו.
    דני בלוך כתב דברים מרושעים נגד זכויותיה הדמוקרטיות של מפלגה השנואה עליו ש'ס ומעמדת כוח של דני בלוך המייחצן את מפלגת העבודה הגזענית לדורותיה הרי שריח רע עלה מדבריו מה עוד שהוא כתב זאת באתר המצנזר בברוטאליות גזענית אמירות שהן נגד רוח הדברים של הגזענות האשכנזית, אז מן הראוי שיועמד על מקומו כי ימי סלאח שבתי עברו חלפו להם ויש אנשים שיודעים לענות לו באותה מטבע.
    נכון שאני חלש בהבאת קישורים שזה דבר חשוב כשלעצמו אבל יש תקוה אני בחור צעיר ואופטימי ויום אחד אשתלט גם על יכולת זו.
    בינתים לא זכיתי להתייחסות עינינית וחבל כי מצד שני גם לא שמעתי דברים מעניינים, אלא דישדושים בבוץ המגעיל של חשיבת המיין סטריט
    והפוליטיקלי קורקטיביזם של האג'נדה הכוזרו/אשכנזית…עד אז נמתין לחורבן הציונות ההולך ומתממש לעינינו.

  • תלמיד  ביום דצמבר 6, 2008 בשעה 6:59 pm

    אני חייב לציין שממש כיף לקרוא את דברייך כשאתה לא מקלל ומשמיץ.
    אני מבין את הטיעון שלך למה זה לגיטימי לכתוב כך, אבל באמת שיותר נעים לקרוא את הרעיונות המעניינים שלך כשאתה לא מקלל.
    אני לא מסכים עם חלק מהדברים שאתה מעלה כאן, אבל אין ספק שתוכל להאיר את עיני להרבה דברים, אם רק תסביר אותם – כמו למשל, שב"ג תמך בנאצים??

  • Boondock Saint  ביום דצמבר 6, 2008 בשעה 8:23 pm

    מני מזוז אינו התובע הכללי. המקביל לתפקיד זה במדינת ישראל הוא פרקליט המדינה, משה לדור.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום דצמבר 6, 2008 בשעה 9:03 pm

    חתם על הסכם "ההעברה" עם המשטר הנאצי בשנת 1933
    לפי הסכם זה הועברו לפלסטינה נכסים של יהודים גרמנים בתמורה לשיתוף פעולה עם המשטר הנאצי בהפצת סחורות תוך כך שההנהגה העולמית הציונית תדאג לכך שיהודים בעולם לא ימחו על המדיניות הנאצית ולא יהיו הפגנות.
    שיא שיתוף הפעולה היה בהונגריה כפי שנחשף בפרשת קסטנר שפעל לפי הוראות של ב'ג ושיכנע את יהודי הונגריה לקבל את ההוראות הגרמניות ולעלות לרכבות המוות כשכבר היה ידוע בסוף 1943 לאן מיועדות רכבות אלו, ב'ג עמד מאחורי המדיניות של שכנוע אומות העולם שלא לקבל פליטים יהודים וזה בשם העקרון שהציב "אם אפשר להציל 10 אלף ילדים יהודים או 500 ילדים שיעלו לפלסטינה אז נציל את ה 500 ".
    הקמת מדינה היתה חשובה בעיניו מאשר הצלת המיליונים מה גם שמרביתם היו אנטי ציונים והוא שראה עצמו כמשה רבנו המודרני קיבל על עצמו להתפטר מדור המדבר גם במחיר חיסולום הפיזי שהיה מודע היטב לקיומו.
    ב'ג היה פושע מלחמה גם מסיבות אחרות וחלומי הוא ניפוץ כל פסליו והסרת שמו מרחובות ומוסדות
    והיום המאושר הזה הולך וקרב…בחורבן הציונות ננוחם.

  • הני  ביום דצמבר 7, 2008 בשעה 1:23 pm

    אולי יש תקנה לכולנו 🙂

    הני

  • המצונזר  ביום דצמבר 7, 2008 בשעה 3:17 pm

    הני אתה מצנזר.

    נסה להיזכר את מי צינזרת ואומר לך מי אני.

    למרות שלמען האמת, הגיע הזמן לצנזר. עבר. ממזמן.

    Ceterum censeo Mono-Kuzaristan esse delendam

  • הני  ביום דצמבר 7, 2008 בשעה 3:31 pm

    פעם אחת בלבד צינזרתי מישהו ולא יותר!!! לא זוכר אלון אולי? אבל היה רק אחד. אני לא משקר, הפוסל במומו פוסל….

    וזו לא הייתה צנזורה בשל ויכוח רעיוני אלא בשל איום ישיר על משתתף בבלוג, וזה מבחינתי חציית קוים ולכן היה צינזור.

    וכמו שאומרים "גנו אל-גיג ואכלו פלאו" זוהי התשובה שלי למשפט ההסיום המוחץ של המצונזר

    אתה לא חייב לחשוף את עצמך, זהו לא העניין.

    הני

  • האידיאולוג שפעם צנזר  ביום דצמבר 7, 2008 בשעה 3:36 pm

    לא אלון. אבל באמת לא משנה…

    לעניין הצנזורה:
    השיח בבלוג לצערי התדרדר לרמות ירודות אף יותר מביקורי האחרון. אבל אין ברירה וחייבים להמשיך לאנשהו. אני די אובד עצות ולכן אני פה מנסה שוב.

    אני מסכים עם כל הכתוב בפוסט למעלה. הרמה המוסרית והנורמות השלטוניות שלנו התדרדרו כמו מאגרי המים שלנו (קרי, הרבה מתחת לקו האדום התחתון, אבל עוד מרדימים אותנו שהכל בסדר). רק שהגינות שלטונית אי אפשר להתפיל (או לייבא מטורקיה 🙂 )

    אני חוקר את הכיוון הדיגיטלי של האלטרנטיבה, כי מהמערכות המנוונות הקיימות לא תבוא הישועה.

  • הני  ביום דצמבר 7, 2008 בשעה 3:38 pm

    אתה מוזמן לחסות בצל הבלוג ולמשוך את הדיון לכיוונים "הנכונים" לפי ראות עיניך…

    בלי איומים אישיים ובלי לחטוף ת'קריזה.

    שלך
    הני

כתוב תגובה להני לבטל