א י מ פ ו ט נ ט י ם

אומרים עלינו שאנחנו אומה של אנשים בעלי מודעות פוליטית גבוה, אז אומרים. אומרים עלינו שאנחנו לא פראיירים, בעיקר עדויות עצמיות יש לציין, אז אומרים. מלבד זאת אנחנו מאוד אוהבים להאדיר את עצמנו אך בעיקר על חשבונם של אחרים. זה לא שיש לנו להתגאות באקטיביזם אזרחי, אבל תמיד יש יותר גרועים. דוגמאות לא חסר. ראו את האמריקאים האלו, ממש מטומטמים, לא מפגינים ולא עושים כלום בזמן שהכול מתמוטט להם בין הידיים, מה? מה הם כבר עשו? הצביעו בהמוניהם לבחירת נשיא עם סדר יום שונה ב- 180 מעלות משל הנוכחי להציל את כלכלתם? התנועה הפמיניסטית? התנועה הגאה? התנועה לזכויות האזרח? כל זה לא רציני… אנחנו אם יקרה משהו כולנו נקום כאיש אחד ונראה להם מה זה!

 

שתי שאלות עולות בראשי, קודם כל למי נראה הגיוני המצב של חברה אדישה כל כך? ודבר שני מה נראה הלאה? אם לשפוט את דעת הקהל על עצמו המצב די בעייתי כי רוב הבעיות של האוכלוסיה ככלל הן אל מול המדינה כגוף על, והקלף המנצח שנשלף תמיד בכל סוגיה שמצדיקה מחאה הוא המצב הבטחוני ושלמות הקולקטיב לאור האיומים עליו. מצד שני התשובה לשאלה הפרקטית יותר נראית בעייתית אפילו יותר וכאן, לצערי, אנחנו במבחן התוצאה באופן כמעט אבסולוטי יוצאים אימפוטנטיים. גם התגייסות ציבורית אם קיימת תראה אנמית בעתות שגרה לכאורה.

הנושא לדוגמה הוא גלעד שליט, המאבק הוא מול המדינה (אחריות שילוחית), הצבא (קודם כל עמידה איתנה) והחברה (אחריות מוסרית). ומה אנחנו עושים כולנו? בסך הכול עומדים ומדברים. נכון – עצומות נחתמות, כמעט 300,000 איש חתמו. יש הפגנות ורעש אבל שום דבר פרקטי לא נעשה. הצבא, מלא בשיקולים בטחוניים, אינו שש לוותר על מנת שלא להיתפס כחלש. המדינאים (עם הרבה מינויים חבריים לניהול משאים ומתנים) אינם בעלי ידע או יכולת לפתור את הבעיה. ולפוליטיקאים בכלל, ברוך השם, מלא החופן תירוצים: זו ממשלה זמנית בלי יכולת החלטה, התנאים לא בשלו, החמאס אינו פרטנר, הפתח לא עוזר והעולם עומד ולא מסייע לקידום המו"מ.

 

ומה איתנו האזרחים? לדבר זה כל מה שאנחנו יכולים לעשות? אנחנו לא מבינים שגלעד הוא של כולנו! הוא אח, בן, גיס, חתן ועוד. וכתוצאה מתובנה זו אינני מבין למה אנחנו לא משביתים את המדינה. איך הפכנו לשותפים להפקרת בשר מבשרנו? חברה אזרחית בדמוקרטיה חזקה מסך כל נבחרי הציבור שלה המקבלים את ההחלטות ויכולה להשפיע עליהם בכל דרך חוקית ובכל נושא אם הקולקטיב באמת חשוב לה ויש הרגשה שבצמרת לא זזים דברים. הפתרון הוא ברור, יש לשחרר כמה אסירים שצריך ולהחזיר את גלעד הביתה. די למילים ריקות, צאו מהאימפוטנציה, תעשו מה שצריך ותחזירו את הילד הביתה.

 

המאמר התפרסם לראשונה באתר NANA10 בתאריך 22-12-2008

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסין  On דצמבר 22, 2008 at 12:03 pm

    http://www.kol1.org

    כולנו אשמים באדישות הזאת. גם אלו מאיתנו ש"מצביעים" פעם בכמה שנים, וגם המעט מאיתנו ש"נבחרים".
    כמו ציפור בכלוב ששכחה איך לעוף, פשוט שכחנו שאנחנו יכולים לשנות משהו.
    שהמדינה שייכת לאזרחיה.

    דרשו דמוקרטיה ישירה עכשיו – הפתרון האמיתי לאדישות

  • ארנון  On דצמבר 22, 2008 at 2:05 pm

    ההנחה הלא כ"כ סמויה הנמצאת בבסיסו של הפוסט (ושאר קמפיין גלעד שליט) היא שניתן לשחרר את השבוי הישראלי במחיר נסבל אליבא דכל הדעות, ושמקבלי ההחלטות מסרבים לנקוט את הפעולות הנדרשות מנימוקים לא ענייניים.
    אם אכן כך, אשמח לשמוע על מה מבוססת הנחה זו. מבחן התוצאה אינו קביל, מאחר ואי-שחרורו של שליט יכול לנבוע מהחלטה מושכלת (שניתן כמובן להתווכח עליה, אבל לא על כך נסוב הקמפיין).

  • אזרח.  On דצמבר 22, 2008 at 4:03 pm

    א י מ פ ו ט נ ט י ם.

  • הני  On דצמבר 22, 2008 at 5:04 pm

    בבסיס התגובה שלך, נמצאת ההנחה שאתה מוכן לדבר על מחיר הגון או נסבל אליבא דעתך בלבד! אין מחיר לחיי אדם בייחוד לחייל שנשלח על ידי מדינתו למשימה, אבל זה רק אליבא דדעתי.

    מכן הכול פתוח…

    עדיין אימפוטנטים לכל הדעות.
    חג שמח לכולם חנוכה כריסטמס ועוד
    הני

  • ארנון  On דצמבר 22, 2008 at 7:58 pm

    בבסיס התגובה שלי לא עומד כלום חוץ מההנחה שאתה מנסה לכתוב (ואני מנסה לקרוא) משהו רציונאלי ובעל הגיון פנימי. אנסה שוב –
    אתה מאשים את הממשלה באוזלת יד. אתה לא טוען שהממשלה לא מוכנה לשלם מחיר, או לא מוכנה להתדיין עם החמאס משיקולים עקרוניים, או שהיא מסרבת להצעות הסבירות של החמאס. אם רק יתעוררו המדינאים משלוותם המופרכת, ימצא הפתרון וישוחרר שליט. מכאן אני מסיק שאתה מעריך או יודע שיש סיכוי מצוין להסדר, במחיר שכל אדם הגיוני (לא אני) יסכים שהוא סביר – ורק האימפוטנטיות של הממשלה מסכלת את שחרורו של שליט. שאלתי על בסיס מה אתה טוען זאת.

    ולגבי הסלוגן האהוב – "אין מחיר לחיי אדם":

    האם אתה מסכים להפצצת רחוב בעזה (עניין של 500 הרוגים) לכל שבוע ששליט לא משוחרר?
    מה עם מבצע צבאי, אם להערכת צה"ל יהרגו בו 1000 פלשתינאים ו-200 חיילי צה"ל?
    אולי אפשר להציע הרעבה שיטתית של 2 מליון תושבי הרצועה, ע"י הטלת מצור?

    אם ענית בחיוב על אחת או יותר מהשאלות, תם דיוננו. אם ענית בשלילה – ברכותיי. כרגע הבנת שאכן יש מחיר לחיי אדם. ברוך הבא למציאות.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 22, 2008 at 9:01 pm

    בחורבן הציונות ננוחם
    הצביעו רק ש'ס

  • ערדי  On דצמבר 22, 2008 at 11:39 pm

    לא ברור מה בדיוק הטענה שלך – העם אדיש? אין שום מדינה בעולם שהיה קם בה רעש כזה על חיל אחד שבוי. שום מדינה. רק הפגנות ועצומות? מה עוד אתה רוצה שיעשו? שיקימו יחידת קומנדו ונשחרר את שליט? או שיהפנטו איכשהו את ראשי החמאס ויביאו אותם לשחרר אותו, בניגוד לאינטרס הברור שלהם?

    כל אחד יכול לכתוב על "אימפוטנטים", אף אחד לא יכול באמת לעשות משהו. לא אתה ולא אני ולא ראש הממשלה. אולי חוץ מלתת לחמאס את כל דרישותיו – ואז יהיו הרבה חטופים שנוכל למחזר את העצומות ואת הטורים הצדקניים בשבילם. הם גם ירצחו מיד, אחרי שהסברנו לחיזבאללה שאנחנו משלמים אותו תעריף גם בלי שיאמרו לנו אם אנחנו מקבלים חיל חי או מת.

  • איריס ח.  On דצמבר 22, 2008 at 11:49 pm

    מדינות אירופה משחררות כל כמה חודשים אזרחים שנחטפו בתימן, בסהרה ובדרום אמריקה. ואם היה מדובר בחייל משוחרר שנפל מצוק בנפאל ישראל היתה מחלצת אותו ו"כוחותינו" היו מגיעים עם צלמים ומפמפמים לך ש"אצלנו חיי אדם הכי חשובים", בזמן שעוד תאונת דרכים קטלנית קורית מעבר לפינה.
    אז או שלא יפמפמו את השטויות האלו, או שישחררו את האסירים. מה הסיפור?
    כשהמוסדניקים שפישלו בירדן עם משעל נתפסו שם, ביבי ידע לשחרר יפה מאוד אסירים חשובים. אבל גלעד שליט הוא בסך הכל חייל קטן. לא טננבאום שסחר בסמים ויש לו חברים בצמרת הצבאית, לא מוסדניק ולא חבר של הבן דוד של סבתא של ביבי או בוגי או דומפה.

  • ערדי  On דצמבר 23, 2008 at 1:49 am

    "מדינות אירופה משחררות כל כמה חודשים אזרחים שנחטפו בתימן, בסהרה ובדרום אמריקה" – אני מבין שהדוגמה האירופאית של סוציאליסטי הסלון ונאורי המטבח מביאים לנו מתחילה לשמש עכשיו גם לשבויי מלחמה? (אגב, כמי שחי שם תקופה – אירופה בכלל לא ידעה שהיא כזו)

    זה הרי טעון כל כך מופרך שקשה אפילו להחליט מאיפה להתחיל לפרק אותו. נאמר רק שאני לא זוכר את הארופאים הנאורים משחררים 10000 – או אלף – או מאה – עבריינים מורשעים תמורת האזרחים האלה. הלוואי עלינו שהיה אפשר לעשות עסקים עם החמאס כמו שעושים עם מי ששובים את הארופאים האלה, להעביר להם מזוודה של דולרים ולגמור ענין.

    הטעון שלא משחררים את שליט כי אין לו חברים בצמרת הוא לא רק מופרך (הרי אם ברק או לבני משחררים אותו הם יכולים לספור לעצמם עוד חמישה מנדטים בבחירות הקרובות), אלא גם נבזי ומכוער. איזה דמיון יש בכלל בין העסקה אז (שוב, הלוואי עלינו שהירדנים היו מחזיקים את שליט ולא החמאס) למה שעומד היום על הפרק?

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 23, 2008 at 9:57 am

    ישראל עצמה הודתה שחלק מאותם לוחמי חופש להם אתה קורא עבריינים הם חטופים שנעצרו כדי לשמש כקלפי מיקוח.
    ולוחמי החופש העצורים כיוון שנלחמו נגד שלטון הכבוש האכזר וקלגסיו הם עצורים על שמילאו את חובתם האזרחית לאומית.
    צעיר בן 18 שמתחייל יודע היטב שהוא הולך להיות חלק מצבא המבצע פישעי מלחמה נגד אוכלוסיה כבושה וכי דמו בראשו , אז מה ההתבכיינות המוסרנית הזו כאשר משלמים לציוניסטים באותה מטבע שהם טבעו בעצמם..בחורבן הציונות וכיבושיה ננוחם.

  • הני  On דצמבר 23, 2008 at 1:59 pm

    בבסיס ההנחה שלך עומדות תפיסות בעיתיות שיש דם חשוב יותר מדם אחר! אני לא בא להחליף חיי אדם אחד באחר אני טוען שעד כה היו אין ספור אפשרויות להגיע להסכם וכתוצאה מכך שהעם לא הפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות שום דבר לא נעשה…

    הסימולציה הקטנה שלך רק הגבירה את שאלתי הדבר הבנתך את אשר כתבתי, ולא עזרה במאום לטיעונך היות וכמו שאמרתי אין להבדיל בין חיי אדם אחד לאחר.

    הבסיס לתובנותי הוא דיווחים רשמיים ולא רשמיים כי יש מחיר והממשלה מסרבת לשלם אותו. לדידי שחרור אסירים ולא משנה המספר הוא שם המשחק ועל מנת להחזיר את גלעד יש לשחרר אסירים ככל שנקדים לעשות זאת ייטב מצבנו.

    הני

  • ארנון  On דצמבר 23, 2008 at 2:17 pm

    לענין המחיר – ברגע שאחת החלופות הנשקלות היא מבצע צבאי, אתה חייב להחליט אם אתה מוכן "להחליף חיי אדם אחד באחר". אחרת זה פשוט התחמקות מדיון.
    "העם לא הפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות" – אתה צוחק, נכון? כפי שכבר כתב ערדי מעלי, עוד לא היה מקרה בו הופעל כ"כ הרבה לחץ.
    אם אכן יש הצעה על השולחן, אתה יכול להיות בטוח שהממשלה מסרבת לקבלה כי לדעתה המחיר מופרז, ולא משום סיבה אחרת. תהא דעתך שלילית על כישורי השרים ככל שתהא, בדבר אחד אתה יכול להיות בטוח – הם רוצים להבחר מחדש. ואין דבר שיבטיח תוספת מנדטים בטוחה וגדולה יותר לעבודה (נניח) משחרור שליט תוך הדלפות על תפקידו המרכזי של ברק בשחרור (בודאי אחרי נאום לבני משבוע שעבר).
    "שחרור אסירים, לא משנה המספר", הוא העומד בין שליט להוריו? אז למה לא תגיד את זה, במקום להתבכיין על אימפוטנטיות ההנהגה? הרי אם כך, הויכוח שלך הוא על תפישות עולם, לא על רפיסות הממשלה.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 23, 2008 at 2:55 pm

    ילדים שנמצאים מתחת לקו העוני ואתה מלוחמי המאבק המזרחי נופל למלכודת של העמדת ילד שליט אחד במרכז תשומת הלב הציבורית כאשר העם הכוזרואשכנזי
    ממשיך לשדוד את הקופה ולהרעיב את בני עמך בפריפריות.
    הבעיה של שליט היא בעיה אשכנזית הם בחרו להקים חומות של שנאה ושתלטנות שילמדו לשלם את המחיר
    בלי כל ההתבכיינות המגעילה הזו לשליט השתלטן שמשתמשים בו כקלף פוליטי להצגת הפלסטינים כאכזריים.
    בחורבן הציונות ננוחם .

  • הני  On דצמבר 23, 2008 at 3:00 pm

    עד כה עניתי כי היה דיון מעניין מעתה הוא פסק להיות כזה, אזי תגובתי האחרונה.

    מבצע צבעי אינו אופציה! זה ברור לכול כעת, אולי לא לך, אך לכולם חוץ ממך. והכוונה על מנת שיהיה ברור למצבע לחילוץ גלעד ולא שום מבצע אחר.

    אני מבין שאתה וערדי מומחים בהפעלת לחץ על מקבלי החלטות, אך לא כל כך טובים בקריאה, כל הלחץ, ולדעתי לא רב, הוא עקר, לפחות בעיני…אך נקודה זו פתוחה לויכוח ועל כן לא אלאה בה יותר מידי.

    פסקה הבאה שלך היא הנקודה, אין מחיר לחיי אדם, גם לא מופרז בשחרור אסירים ואת זה נראה לי שעדיין לא הבנת מהטיעון שלי.

    האספקט השני של טיעונך, שאני מבין בא מסקרים מעמיקים, הוא מלכודת דבש שאתה וכמותך נופלים אליה פעם אחר פעם, שחרור גלעד אינו ערובה לעוד מנדטים, הוא ינוצל מייד לתעמולה שלילית בכול הנוגע למחיר, אך אני מבין אותך היות ואתה מומחה בניהול קמפניים והתובנות הללו ברורות לך מאוד…מחד יכול להיות שזה יביא עוד כוח, אך מאידך יש מצב שזה יחזור אל המשחרר כבומרנג. וכאן עוד נקודה מרכזית שלי, מה עומד לפני מה שחרור גלעד או שיקולים פוליטיים.

    מהעולה ליל הוא ויכוח על רפיסות הממשלה, שבסופו של יום תסכים לכול מחיר היות והקלפים החזקים לא בידיה…אך אסכים גם על זאת אנו מתוכחים על תפיסת עולם "האם יש מחיר לחיי אדם או לא"…

  • איריס ח.  On דצמבר 23, 2008 at 3:02 pm

    זו בסך הכל תשובה לטיעון שלך ש"אין שום מדינה בעולם שהיה קם בה רעש כזה על חיל אחד שבוי. שום מדינה."
    אז יש מדינות, שמתאמצות כדי לשחרר אזרחים שיצאו לטיול. ולא חיילים שיצאו בשליחותם. סתם אנשים בני 50 שיש להם מספיק כסף כדי לנסוע לסהרה.
    אבל אתה משוכנע שדואגים לך. שמעתי שבערד דואגים במיוחד עכשיו לחיילים בבסיס שם.
    גם ראש העיר שלכם מכחיש. נראה לי אחלה פתרון.

  • הני  On דצמבר 23, 2008 at 3:04 pm

    לא משווה, או זכאים לצדק וגם גלעד זכאי לצדק, שים לב השיח שלי חסר כל נקודת שיפוט, אין טובים או רעים יש רק מפסידים, ולדעתי ניתן לסיים זאת בצורה נהדרת.

    לא כל דבר בא על חשבון דבר אחר, אני חי פה וגלעד, מסכים או לא מסכים עם המדיניות, יצא לעשות משהו בשם המדינה, מסכים או לא מסכים למה שקורה כאןף אני כמו כולם אחראי עליו.
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 23, 2008 at 3:36 pm

    הני אני מתפלא שוב ושוב עליך, מה הטיעון הזה שהמדינה שלחה אותו. הוא ידע שהוא הולך לבצע פשע
    המדינה לא עומדת מעל הכל יש גבול להסתתרות מאחורי הגב החזק של המדינה כדי להמנע מנטילת אחריות מוסרית על המעשים.
    גם 11000 לוחמי החופש נשלחו ע'י המדינה שלהם שבדרך לבצע פעולות הכרחיות נגד שלטון הכבוש .
    למה להתקרנף ולהסתתר מאחורי סיסמא פטריוטית כדי
    להצדיק מעשי פשע שבהם שותף כל חייל הלובש את מדי צבא הכיבוש והדיכוי שמקבל הוראות ממשלה שאתה עצמך
    לא כל כך מקבל את מוסריות קיומה.
    יש לשמור על פרופורציה ולא יתכן שתיתן יד למסע
    הסתרת פשעים שמשתמש בשליט אומלל שלא עשה את החשבון הנכון…בחורבן הציונות ננוחם.

  • ערדי  On דצמבר 23, 2008 at 6:37 pm

    איריס, אין גם שום מדינה בעולם, ודאי לא באירופה, שמטפלת באזרחים שלה שיצאו לטיול כמו ישראל. פשוט לא קיים. זה כל כך ברור לכל מי שיודע חצי דבר על העולם שאני תוהה אם את באמת מאמינה בשטויות שאת כותבת.

    ערדי הוא שמי הפרטי, לא מקום מגורי (תשאלי את מוני שכבר חפש אותי שם פעם), אבל אין ספק שאם הייתי שם הייתי מצטרף לראש העיר ושאר התושבים בהפצת הסרטן בקרב חיילי הנח"ל. זה הכיף שלנו, את יודעת. כל אחד והתחביב שלו – יש מי שמסרטן חיילים ויש מי שמקשקש בטוקבק..

  • איריס ח.  On דצמבר 23, 2008 at 8:06 pm

    ראש העיר לא משתתף בהפצה של כלום, ולא זה מה שאמרתי. הוא לא מוכן לבדוק את הדבר. זה מה שהוא אמר. שהכל בסדר. אתה עוד מגדיל ואומר שלא רק שהכל בסדר, אלא שישראל עושה הכל הכי טוב. שיהיה. איכשהו מספר הישראלים שעוזבים את ישראל עולה, אז דבר איתם, הם כנראה פחות משוכנעים.
    אל תאשים אותי בשום דבר שלא אמרתי.
    ואם בישראל כל כך טוב, אז יופי. אחלה מדינה.
    אז מה אתה רוצה?
    אם הכל טוב, אז לך לגור בדירה זוג צעיר וזהו. למה להכביר מילים? ולמה להטריד את הני בכמה טוב?
    ישראל אחלה, הצבא אחלה, הממשלה סבבה וחומוס אחלה.
    ואני שמחה בשבילך שאתה לא גר בערד. יותר עדיף. מקווה שגם לא ליד דימונה.

  • ערדי  On דצמבר 24, 2008 at 1:51 am

    כמה אופייני וצפוי. הצדקנות היא מפלטו של הבור, וכשתופסים אותו (או אותה) הוא מיד נמלט לאד הומינם.

    לא יודע מה אמר ראש העיר של ערד (למרות שבגלל שמי אני כנראה אחראי להתבטאויות שלו), וממילא לא יודע אם הוא צודק או לא. אין לי נתונים על חולי סרטן באיזור ערד. לך יש?

    ודאי שגם לא אמרתי שבישראל הכל הכי טוב. אני אגלה לך משהו מדהים – אפשר שיהיה למישהו תכונה חיובית ועדיין הוא לא מושלם, ואפשר (זה באמת יפתיע אותך) שיהיה לו צד שלילי ועדיין הוא לא תמצית הרוע. מדהים, אה?

    מסתבר שקשה לך להכיל דואליות מבלבלת שכזו, אז את פותחת בטקטיקה היחידה שאת מכירה, כנראה – כמו אצל משה גולדבלט – מכניסה לי שטויות שהמצאת לפה, שופכת קשקושים, חצאי עובדות ולא-עובדות ובעיקר מצפה הכל בשכבה עבה של צדקנות.

    אני משוכנע שזה עובד בחיים הפרטיים. ברור לי שמי שנופל לפה שלך ביום יום בורח משם מהר – אלא אם כן הוא מחובבי הז'אנר, כמו ידידנו שונא האשכנזים מלמעלה. אבל הנה את מגלה שבאינטרנט זה לא עובד. באסה, אה?

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 24, 2008 at 10:13 am

    מה ענין שמיטה להר סיני, מה כל הגרפומניה כדי להתקיף ולא להיות מותקף .
    יש 750 אלף ילדים מתחת לקו העוני ושליט אחד שנפל בפח.
    ומדינה שלמה שעושה סמטוכה גדולה משליט אחד ומתעלמת ומגדילה למיליון ילדים מתחת לקו העוני
    ואתה נסיך העדר מבזבז מילים על שטויות.
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • Boondock Saint  On דצמבר 25, 2008 at 2:10 am

    מוני מה אתה עשית בשביל העניים לאחרונה ?

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 25, 2008 at 10:49 am

    שיבינו שהעוני שלהם אינו תוצאה של מצב כלכלי זה או אחר שיבינו שגם אם בקופת המדינה יהיהו מאות מיליארדים מיותרים הם ינתנו לבני העם הכוזרואשכנזי שמרכיבים את העשירונים העליונים
    ולמתנחבלים ששודדים את אדמות העם הפלסטיני
    ואני עוזר להם לפתח את התודעה והמודעות לסכנות
    שבהמשך ההשתעבדות של העם הספרדומזרחי לעם הכוזרואשכנזי .
    כמו גם שאני עוזר בפיתוח המודעות שהעוני אינו
    מכת שמים או תוצאה של איזו נחיתות גנטית אלא
    תוצאה של מדיניות ממשלתית לה שותף הקולקטיב
    האשכנזי וכל אינדיבידואל אשכנזי באופן מאד אישי.
    כי רק ע'י היפרדות לאומית בין שני העמים יפסק השוד המגעיל שמבצעים הכוזרואשכנזים כלפי "אחיהם" פירוד שהקימו הלכה למעשה הכוזרואשכנזים ב60 שנות שלטון אפרטהייד גזעני.
    ומה אתה עושה בונדוק עלוב מקים בתי תמחוי
    להנצחת העוני???
    בחורבן הציונות וכוזריה האשכנזים ננוחם.

  • Boondock Saint  On דצמבר 25, 2008 at 12:14 pm

    כיצד כל המסרים מפתחי התודעה שלך מגיעים לעניים ?

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 25, 2008 at 12:41 pm

    תעבור בכל האתרים ותמצא שאני תורם את חלקי הצנוע
    לפיתוח התודעה .
    לי יש קרדיט של 40 שנות מאבק בציונות הכוזרואשכנזית ולא עכבר מקלדת בונדוקי
    בחורבן הציונות משכתבת המציאות ננוחם.

  • Boondock Saint  On דצמבר 25, 2008 at 10:19 pm

    לכמה מהעניים יש גישה לאותם אתרים מרחיבי תודעה?

  • סתם אדם  On דצמבר 25, 2008 at 10:57 pm

    אני מאמין שיש הבדל בין חיי אדם לחיי אדם.
    לא גזעני ח"ו, תרבותי.

    חיי אדם הם פונקציה מדידה בהחלט כמו שערי מטבעות.

    חיי אנשים במשטרים ותרבויות שונות שווים בין כלום להכל. רק תשווה ערך חיי תושב דארפור/קונגו/רואנדה/סין ושאר משטרים טוטליטריים לחיי אדם מערבי.

    להזכירך:
    1. ארה"ב לא פודה שבויים, לפחות לא לפי מה שהתקשורת מראה בשנים האחרונות.

    2. שער ערך חיי אדם נקבע חדשות לבקרים בבית המשפט, בין אם ברצח, תאונות דרכים וכיו"ב.
    דוגמא קלאסית היא כשעו"ד הורג ילד קטן עם הג'יפ המפואר שלו.

    אני מקבל את טענתך לגבי רפיסות. א-ב-ל, בעוד שאתה טוען שהם רופסים מכדי לשלם את המחיר בשחרור אסירים (רוצחים בפוטנציה שיגרמו לעוד אבדות בצד לשנו), אני טוען שהם רופסים מכדי להכנס בהם מספיק חזק.

    דרך אגב, אני לא יותר קיצוני ממך, אני פשוט בצד השני של המפה ויש לי מספיק טיעטנים היסטוריים, תרבותיים ומוסריים להצדיק את דרכי כפי שאתה מצדיק את שלך.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 26, 2008 at 12:43 am

    אני עדיין תורם יותר למהפכה מכל עכברי המקלדת גם יחד , כשהייתי בגילך הייתי עלי בריקדות.
    בחורבן הציונות ובונדוקיה ננוחם.

  • Boondock Saint  On דצמבר 26, 2008 at 1:53 am

    אין כל תרומה בכתיבת דברים המיועדים לקהל אשר אינו נחשף אליהם.
    עלי אילו בריקדות היית כשהיית בגילי ?

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 26, 2008 at 2:10 am

    לך להאכיל חזירונים במזון בתי התמחוי שלך.
    בחורבן הציונות ננוחם

  • מיקי ינום  On דצמבר 27, 2008 at 12:07 pm

    שיבינו שהעוני שלהם אינו תוצאה של מצב כלכלי זה או אחר שיבינו שגם אם בקופת המדינה יהיהו מאות מיליארדים מיותרים, הם ינתנו לבכיינים ספרדיים מקצועיים ולמזרחים "מדוכאים עלק" ולחרדים ולכל מי שלא עושה כלום במדינה הזאת.

    ולכל מיני עכברי מקלדת כמו מוני יקים שמנסים לעצב תודעה שקרית על בסיס אידיאולוגיה כושלת ומסכנות מדומה.

    מוני יקים אינו מכת שמים (למרות שהוא אישית דווקא כן איזו תוצאה של נחיתות גנטית). העוני, לעומת זאת, הוא תוצאה של מדיניות ממשלתית לה שותף הקולקטיב הסמולני-קיצוני שרוצה למכור ת'מדינה ליקימים ולפלסטינים.
    כי רק ע'י היפרדות ממוני יקים יפסק השגעון הטירוף והשיקוץ.
    בחורבן היקימיזם, העליונות המזרחו-ספרדית ותורת הגזע האנטי-אשכנזית/אנטי-ישראלית/אנטי-יהודית/אנטי-הגיונית ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 27, 2008 at 12:52 pm

    לעם היהודי הספרדומזרחי שהוא עם ילידי תושב המזה'ת מאז ימי אברהם אבינו אין דבר ולו חצי דבר עם אותו אספסוף מזרח ארופאי כוזרואשכנזי שמנסה
    כספחת לנכס לעצמו עבר כיהודים , אך הם לא מצאצאי אברהם אבינו ,
    מעשה ההונאה ההיסטורי שניסו לבצע בארופה כלפי העמים הנוצרים בנסותם לייחס לעצמם עליונות גיזעית גנטית על פני האחרים הסתיים בקטסטרופה
    נוראית שעליה הם מנסים לחזור במזה'ת עם תורת
    הגזע העליון הציונית המנסה להדיר את העם הפלסטיני ממולדתו ההיסטורית תוך הפצת השקר של
    "חזרה לארץ אבות".
    אם עקרון החזרה לארץ אבות כה יקר לכוזרואשכנזים והם כה חרדים ליישומו אז אין זה מן הנמנע שנענה לשאיפתם זו ונחזירם לארצות
    אבותיהם בכוזריה ןמזרח ארופה.
    הנסיון ההיסטורי הכוזב בהשתלטות המרושעת על ארץ כנען הולך ומסתיים עם גטו מוקף חומות בדרך
    להתאבדות נוסח מצדה.
    מחובתנו להחלץ ממלכוד מרושע זה של החמדנים
    הכוזרואשכנזים ע'י חידוש הברית עם אחינו הפלסטינים -עם אחד אנחנו פלסטינים מוסלמים נוצרים ויהודי בית שני הספרדומזרחים ואויב אחד
    לנו הפולש הכוזרואשכנזי שהפך את ארצנו האהובה
    לעי מלחמות עוני וגזענות …בחורבן הציונות
    ותועמלניה ננוחם.

  • יוסי שורץ  On דצמבר 28, 2008 at 12:00 am

    כרגע שמעתי את החדשות ונראה כי המדינה הציונית תוקפת את עזה. ז ה היה צפוי משום שלשליטי ישראל אין שום תשובות מלבד אלימות ועוד אלימות כנגד תושבי עזה. מדינת ישראל היא זו שסירבה להאריך את הפסקת האש משום שהיא מבקשת להמשיך את המצור המנוול על תושבי עזה. בעוד אין אנו תומכים פוליטיים של החמאס ולדעתנו אין לחמאס שהיא הנהגה ריאקציונית פרוגראמה היכולה לנצח את שליטי מדינת ישראל, אנו תומכים במאבקו של העם הפלסטיני כנגד המדינה הציונית ללא שום קשר לסוג ההנהגה שקיימת. על כן אנו חושבים שכישלון לצבא הציוני הוא הרע במיעוטו ובאינטרס של מעמד הפועלים בכול מקום. אנו מחזיקים באותה עמדה של לנין וטרוצקי במקרים של מלחמה של צד של מדינה אימפריאליסטית ומדכאת כישראל כנגד עמים מדוכאים.האינטרס של תושבי ישראל הפשוטים המשמשים בני ערובה לשליטי ישראל היא להתנגד למלחמה זו של ישראל המקריבה אותם והופכת את ישראל למלכודת הדמים הגדולה ביותר לישראלים.

  • מיקי ינום  On דצמבר 28, 2008 at 12:02 am

    לא ניתן לעם הספרדומזרחי לגזול ולו בדל אחד של אדמה אזרית קדושה ע"י שליחיו/עבדיו הכוזרואשכנזים!
    לא לכיבוש של דגסטן, ארמניה, מוניסטן ויקימוגראד, אזרבייג'ן, ולדיקווקז ויקימוקווקז!!!
    נאלצ'ק תהיה חופשית!
    או שאולי פשוט נפתור כמה בעיות בעת ובעונה אחת ונעביר את הפלסטינים יחד עם מוני יקים לכזריסטן. הרי עכשיו נחשף פרצופו האמיתי, בתור שונא צ'צ'נים ושאר קווקזים לסוגיהם.

    נ.ב.

    כל הכבוד לצה"ל, שאפו על ההישגים בעזה, כן יירבו.

  • הני  On דצמבר 28, 2008 at 8:49 pm

    אתה שוב עובר את הגבול בתגובותיך ואני אאלץ למחוק את תגובתך האחרונה.
    אנא הימנע מסוג זה של תגובות, ללא רצח או איחולי רצח או השמדה ולא משנה עד כמה אתה לא מסכים עם אדם מסוים.
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 28, 2008 at 8:56 pm

    אז תמחוק גם את התגובות של הזייפן בעילום שם
    אני כותב בשמי המלא ואחראי על כל מילה שאני מקליד
    החלאה הרצחנית הזמין את זה וזכה לכך בצדק
    האם אתה עומד ברגע מאחורי מילים המשבחים את
    מעשי צה'ל בעזה אז תתביש לך …בחורבן הציונות ומאורותיה החשוכים ננוחם.

  • אלון  On דצמבר 29, 2008 at 1:28 am

    מי שמדגדג דרקון, סופו שיכווה.

    העזתים בישלו את הדייסה שלהם, ועכשיו הם אוכלים אותה.

    מתי יהפכו פרגמטים? מי יודע…

  • הני  On דצמבר 29, 2008 at 9:53 am

    יםה אמרת, מי שמדגדד דרקון סופו שיכווה, אני במקומך הייתי פותח את עיני העיוורות ומסתכל סביב, תמיד יש דג גדול מזה, ונחנו לא הייתי אומר שולטים בדיוק באזור שיש בו כמיליארד ערבים….מתי נהפך לפרגמטים, שאלה מצוינת שאתה ועוד רבים צריכים לאשול את עצמם.

    אתה פשוט גאון אסטרטגי…

    ולכולם, מצביא סיני דגול אמר פעם: "זה טפשי ללמוד מטעויותי, אני אוהב ללמוד מטעויות של אחרים"

    הגיע הזמן, אם מישהו יראה לי דוגמא של נצחון על טרור בעזרת כוח אני אפסיק לכתוב בנושא…

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 29, 2008 at 11:54 am

    איך היית מגיב למי שיגיד על השואה ואושוויץ
    "האשכנזים בישלו את הדייסה שלהם, ועכשיו הם אוכלים אותה"
    אתה לא רק גאון אסטרטגי אלא גם אדם מאד
    המצדיק את נכונות הסיסמא…בחורבן הציונות ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 29, 2008 at 9:49 pm

    או שהוא מדגדג דרקונים , מה שבטוח זה שהוא יצא חמור כוזרי לא קטן, כנראה שמצדיק הטבח בגטו עזה
    לא יראה את האף שלו בקרוב כי נכווה ברותחין…
    בחורבן הציונות ומשווקיה הכוזרים ננוחם.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s