הפקרות

חברות וחברים יש לנו בעיה והיא הולכת ומחמירה, המדינה לא ממלאת את תפקידה במחויבות החוזית שיש בינינו, וזה כבר עובר כל גבול. רבות נאמר על נושא הביטחון האישי המופקר של תושבי מדינת ישראל בשנים האחרונות, זה התחיל עם פיגועי המתאבדים ואבדן התחושה של הביטחון האישי בעיקר בתל אביב-יפו וירושלים, וכיום הנטל הבלתי אנושי הזה עבר בעיקר לכיוון מערב הנגב, ספציפית תושבי שדרות, אך נראה כי בעתיד הקרוב זה יהיה הרבה יותר רחב. אולם איכשהו נראה לי כי למרות שזהו הסיפור המרכזי האמנה החברתית שבין האזרחים למדינה בעיקר מופרת כתוצאה מהפשע שמתרחש בתוך החברה שלנו פנימה ומאזלת ידן של הרשויות במוגור התופעה.

                                                                

מילים רבות נשפכו על מלחמת הכנופיות המשתוללת ברחבי המדינה, זה 'סקסי' לעיתון, זה מוכר זה יותר דמויות גדולות מהחיים. אז שמענו המון על כנופיות בעיר כזו או אחרת, קראו על חיסולים של דמות מוכרת למשטרה במרכז תל אביב-יפו ועד כהנה וכהנה. אנשים קוראים בשקיקה כל מילה, העיתונים מלאים כולם מדווחים והכנופיות והפושעים הופכים לגיבורי תרבות. אך כאן אין אני מלין על עבודתה של המערכת, לי יש בעיה על האלימות בכבישים והאלימות בתוך התא המשפחתי.

 

ובכן בדקתי, על הכבישים נהרגו עד היום יותר אנשים בתאונות דרכים מאשר בכול המלחמות כולל פיגועי טרור ומעשי איבה. אנחנו הורגים את עצמנו לאט אבל בטוח, האמינו לי אם אני מתבונן מהצד השני הייתי ממתין בשקט אנחנו עושים את העבודה טוב יותר מכול אויב אחר. על הכביש אנחנו שונאים, מקללים, אלימים, מחרחרי ריב, חסרי סבלנות ובעיקר מכוערים. וכעת תופעה חדשה, אנחנו פוגעים ובורחים, יותר שפל מזה אין! נהגים פוגעים באחרים ואז ללא הנד עפעף ממכישים בנסיעה כאילו דבר לא אירע, הם ממהרים להגיע למקום מסתור ולנסות להסתיר את דבר התאונה. על כן אני מלין, דין הפוגע ובורח הוא כדין נסיון התנקשות! אלו הם טרוריסטים על הכבישים ויש לנהוג נגדם בכול חומרת הדין, יש לדרבן אזרחים לעזור במציאתם ולכלוא אותם ולהאשימם ברצח או נסיון לרצח. על המחוקק להנחות את הרשות השופטת, באמצעות חוקים, מהו העונש המינימאלי לסוג עבירות כאלו ולשרשם מן החברה הישראלית.

 

עם כל זאת, למרות שגם בנושא האמור לעיל יש לי דין ודברים עם המדינה, הנקודה הבאה היא הכואבת לי ביותר, רצח בתוך המשפחה. בכול פעם כולנו מצתמררים למראה התמונות של הגבר המובל למעצר או של הילדים היתומים המבכים את מר גורלה של האם. ופעם אחר פעם נשמעים אותם הדברים הסימנים היו על הקיר, היו כבר מספר התראות מבית זה, דיווחי אלימות בין בני הזוג כבר נחקרו ועוד. כמעט בכול שנה נרצחות יותר מ-25 נשים על רקע אלימות בתוך המשפחה, בין 1996 ל-2006 יותר מ-263 נשים נרצחו במשפחה. המקרה האחרון של ג'מרה אנאניי הוא עוד חוליה בשרשרת מזויעה של אזלת יד של המדינה ורשויותיה להגן עלינו לקיים את החוזה שנחתם בינינו. אנחנו נציית לחוקים, נשלם מיסים וכלל נקבל את מרות המדינה ובתצורה היא תגן עלינו ותעניק לנו סיבה הולמת לחיות בה. לג'מרה זה כבר לא יקרה, למרות שהיא פנתה לרשויות וניסתה להציל את חייה, כך גם לששת ילדיה. הפתרון שהוצע לה לעבור למעון לנשים מוכות הוא אבסורדי, משום שהוא שם אותה בכלא ולא את היוזם של פעולת האלימות! כמו כן, מספר המקלטים לנשים מוכות הוא כה נמוך שאין ביכולתם לקלוט את כל הנשים הסובלות מאלימות במשפחה.

 

עד מתי תשלמנה נשים על אזלת ידה של המדינה? האם לא נמאס לנו כחברה מהמצב הקיים? הרי זהו אינו מאבק נגד מחבלים או פחדנים שבורחים לאחר תאונה, אלו הם גברים שדווחו כאלימים ומכים, מדוע אנו ממתינים עד לרצח על מנת להעלות את הנושא לכותרות? וכמה ימים לאחר מכן ממהרים לשכוח את המקרה, האמת היא שזה נשגב מבינתי, אך כולי תקווה שהמדינה תפסיק להפקיר את אזרחיותיה, הגיע הזמן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On ינואר 2, 2009 at 11:46 am

    פחם אנושי מתכלה, שתפקידו להניע את הקטר הקלקלי של המשק.מה אכפת לו לקטר מהפחם ?
    כתבת על תאונות הדרכים.שים לב לציניות הקלקלית.הידעת שתאונות הדרכים תורמות למדד ה"צמיחה" , ב"זכות" הדרך שבה מודדים "צמיחה" ,(התמ"ג ) ?

    אני יודע שאתה אוהב שמגבים את הנאמר בחומר אקדמאי.אז בבקשה.

    http://www.kibbutz.org.il/hazan/eco-hagai_kot.doc

    ב. התמ"ג – כדוגמה לכשלי התורה הניאו-קלאסית

    מתוך הלימוד החד-ממדי ניתן להסיק בנקל שקיימת רק תיאוריה אחת נכונה ונטולת פגמים, הלא היא התיאוריה הניאו-קלאסית. אולם, להווה ידוע כי ישנן תיאוריות כלכליות רבות (מקצתן הוזכרו לעיל). ובאשר לפגמים, דומה כי המציאות היא ההוכחה הטובה ביותר לכשלי הכלכלה הניאו-קלאסית: רעב, עוני, אי-שוויון והרס אקולוגי – הנם תוצאות של פעילות כלכלית והם מהווים חלק מההוכחות לכשלים של כלכלה זו.

    מה הקשר בין תמ"ג לצמיחה?

    כדי להבהיר את דבריי, בחרתי להתמקד בנקודה בעייתית ובעלת השפעה רבה על חיינו, והיא הצמיחה. על-פי הכלכלה הניאו-קלאסית. צמיחה פירושה עלייה בתוצר הלאומי הגולמי (התמ"ג). התמ"ג מחבר את סך מחירי המוצרים המוגמרים (מוצרי התצרוכת והשירותים). לשון פשוטה, התמ"ג בודק כמה כסף החליף ידיים ומה היה היקף הפעילות הכלכלית שהתרחשה בשנה מסוימת. אם נמצא שיותר כסף החליף ידיים בהשוואה לשנה הקודמת, הרי שחלה עליה בתמ"ג ואנו נמצאים בצמיחה.
    למה הדבר דומה?
    במאמר ששמו "אם התמ"ג עולה – מדוע אמריקה יורדת ?"

    http://www.bdidut.com/docs/economy2.doc

    http://www.bdidut.com/econom/gdp3.htm

    , הושוותה הפעילות הכלכלית לפעילות ברחוב. אם למשל יכריז מפקד המשטרה המקומית כי בשנה האחרונה עלתה הפעילות ברחוב ב- 2%, האם תשמחו? בודאי תרצו לדעת האם הפעילות ברחוב עלתה כתוצאה מילדים המשחקים קלאס ותופסת או שמא בגין עליה בפשיעה. כך גם בתמ"ג.

    שיטת החישוב הנוכחית לא מבחינה בין פעילות כלכלית רצויה כגון עבודה ובילוי, לבין פעילות שאינה רצויה כמו פשע ומחלות.

    מחד, פעילות כלכלית הנובעת מסיבות לא רצויות כגון תאונות דרכים, אסונות אקולוגיים, פשע, מחלות וכו' – מעלה את התמ"ג.

    מאידך, פעילות חיובית המתרחשת במשפחה ובקהילה (כמו טיפול בזקנים ובילדים) אינה נמדדת כי במהלכה כסף לא מחליף ידיים.

    בישראל לדוגמא, עלות תאונות הדרכים השנתית הינה בהערכה זהירה 2.5% מהתמ"ג ! ., אולם במקום שפעילות כלכלית הקשורה לאירוע שלילי כמו תאונת דרכים תפחית מהצמיחה, בשיטת החישוב הקיימת היא מגדילה אותה.

    באופן פרדוקסאלי, נטען במאמר, "יוצא שגיבור התמ"ג הוא חולה סרטן סופני העובר גירושים יקרים, ומוטב שיעבור גם תאונת דרכים בדרך לבית המשפט. המאורע השמח הוא רעידת אדמה או סופת הוריקן." זיהום סביבתי למשל, יימצא כגורם המשלש את התמ"ג: א. באמצעות ייצור מוצרים הגורמים זיהום. ב. בהוצאות הכספיות הכרוכות בניקוי הזיהום. ג. בהוצאות הבריאותיות בשל המחלות הנגרמות עקב הזיהום.

    ולכן,מה לך להלין על תאונות הדרכים ? הן עוזרות ל"צמיחה".

  • אהרון תמוז  On ינואר 2, 2009 at 2:25 pm

    העולים מברית המועצות לשעבר הביאו שתי "מתנות

    1. הגדילו את הסטטיסטיקה של רצח בתוך המשפחה
    2. נהיגה בשיכרות

    על "כבוד המשפחה" אצל הערבים אין צורך לדבר

    מה שמגדיל את מספר הרציחות הוא כמות הנשק הזמינה בידי הציבור עקב צורך במאבטחים רבים

  • הני  On ינואר 2, 2009 at 5:33 pm

    אני חושב שמזמן כבר אתה לא רואה את הגבול ואתה עמוק בתוך מדינת הגזענות….

    זה פשוט טפשי לומר דברים מסוג זה על העליה הרוסית ללא נתונים.

    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  On ינואר 3, 2009 at 4:27 pm

    אבל יותר מעניין מלהאשים באופן כוללני את העליה
    הפראבוסלבית בתכונות חברתיות גנטיות אלו או אחרות
    זה למצוא ולציין את הנסיבות הגזעניות שהביאו לתוכנית המרושעת של העלאת רוסים פראבוסלבים ארופים לבנבנים וליישבם על אדמות שדודות מהפלסטינים .
    בו זמנית שמשתמשים בפראבוסלבים כשכבת ביניים לבנה דמוגרפית לחיסול הרוב הדמוגרפי הספרדומזרחי.
    גם אילו היו כולם חסידי טולסטוי ודוסטויבסקי וגם אם לא שתו טיפת וודקה עדין יש לציין את החלק הנגטיבי של עליית הפראבוסלבים לדירדור המדינה האשכנזוציונית …בחורבן הציונות ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On ינואר 3, 2009 at 5:50 pm

    קרוב ל 500 איש נטבחו כבר בגטו עזה ואתה כותב מאמר שהיה כל כך צודק לזמן נורמלי.
    אבל הזמן העכשוי אינו נורמלי וכוחות הרשע
    הכוזרואשכנזיים עובדים שעות נוספות לזרוע את
    ארס השנאה והנקמה בליבו של כל פלסטיני.
    והאתר שלך שקוע בתרדמת מסוכנת שתזכר לדראון עולם
    כשתיקת הכבשים האופיינית לכל הנתונים למשיסת
    שטיפת המוח של שלטון הכיבוש הכוזרואשכנזי.
    אלו שמבצעים את מסע הבחירות שלהם על גופותיהם של
    500 נירצחים פלסטיניים לא יהססו מחר גם לרצוח
    מתקוממים אחרים נגד שלטונם הגזעני.
    בחורבן הציונות ננוחם

  • אהרון תמוז  On ינואר 3, 2009 at 9:33 pm

    תהילים פרק פג
    א שִׁיר מִזְמוֹר לְאָסָף.
    ב אֱלֹהִים אַל-דֳּמִי-לָךְ; אַל-תֶּחֱרַשׁ וְאַל-תִּשְׁקֹט אֵל.
    ג כִּי-הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ, יֶהֱמָיוּן; וּמְשַׂנְאֶיךָ, נָשְׂאוּ רֹאשׁ.
    ד עַל-עַמְּךָ, יַעֲרִימוּ סוֹד; וְיִתְיָעֲצוּ, עַל-צְפוּנֶיךָ.
    ה אָמְרוּ–לְכוּ, וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי; וְלֹא-יִזָּכֵר שֵׁם-יִשְׂרָאֵל עוֹד.
    ו כִּי נוֹעֲצוּ לֵב יַחְדָּו; עָלֶיךָ, בְּרִית יִכְרֹתוּ.
    ז אָהֳלֵי אֱדוֹם, וְיִשְׁמְעֵאלִים; מוֹאָב וְהַגְרִים.
    ח גְּבָל וְעַמּוֹן, וַעֲמָלֵק; פְּלֶשֶׁת, עִם-יֹשְׁבֵי צוֹר.
    ט גַּם-אַשּׁוּר, נִלְוָה עִמָּם; הָיוּ זְרוֹעַ לִבְנֵי-לוֹט סֶלָה.
    י עֲשֵׂה-לָהֶם כְּמִדְיָן; כְּסִיסְרָא כְיָבִין, בְּנַחַל קִישׁוֹן.
    יא נִשְׁמְדוּ בְעֵין-דֹּאר; הָיוּ דֹּמֶן, לָאֲדָמָה.
    יב שִׁיתֵמוֹ נְדִיבֵימוֹ, כְּעֹרֵב וְכִזְאֵב; וּכְזֶבַח וּכְצַלְמֻנָּע, כָּל-נְסִיכֵימוֹ.
    יג אֲשֶׁר אָמְרוּ, נִירְשָׁה לָּנוּ– אֵת, נְאוֹת אֱלֹהִים.
    יד אֱלֹהַי, שִׁיתֵמוֹ כַגַּלְגַּל; כְּקַשׁ, לִפְנֵי-רוּחַ.
    טו כְּאֵשׁ תִּבְעַר-יָעַר; וּכְלֶהָבָה, תְּלַהֵט הָרִים.
    טז כֵּן, תִּרְדְּפֵם בְּסַעֲרֶךָ; וּבְסוּפָתְךָ תְבַהֲלֵם.
    יז מַלֵּא פְנֵיהֶם קָלוֹן; וִיבַקְשׁוּ שִׁמְךָ יְהוָה.
    יח יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ עֲדֵי-עַד; וְיַחְפְּרוּ וְיֹאבֵדוּ.
    יט וְיֵדְעוּ– כִּי-אַתָּה שִׁמְךָ יְהוָה לְבַדֶּךָ:
    עֶלְיוֹן, עַל-כָּל-הָאָרֶץ.

  • מוני יקים אנטיציוני  On ינואר 3, 2009 at 10:58 pm

    כנראה שאותה "אנטישמיות" ידועה עליה מתבכיינים
    הכוזרואשכנזים זה אלף שנים היא כנראה שאבה את צידוקיה מטקסטים הקוראים להשמדת עם שבהם מאוהב כל כך תמוז עבדם הנרצע של האשכנזים.
    בחורבן הציונות משמידת העם הפלסטיני ננוחם.

  • מיקי ינום  On ינואר 4, 2009 at 9:45 am

    500 איש נטבחו פחחחחחחח איפה לוחמיך הפלסטינים האמיצים מר יקים? 'נטבחו' על מזבח השוהדא אולי.

    לך ולספרדומזרחיים אין כלום כי החרשת ואתה ממשיך להחריש כשהספרדומזרחיים נטבחים ברצח עם סיסטמטי בעוטף עזה-זל.

    הנה אשכנזי שהתפכח מעוורונו של אסמול ומצביעותם של האשכנזים והמשת"פים שלהם כמו שנהב וסש"ש שמנסים להכפיף את הזהות המזרחוספרדית לאליטיזם אקדמי אשכנזי, ומקבלים בתמורה פנכות ללקלק.

    תַּחְזֵקְנָה

    תַּחְזֵקְנָה יְדֵי כָּל בָּנֵינוּ הַמְּחוֹנְנִים אֶת חַיֵּינוּ בַּאֲשֶׁר הֵם שָׁם.
    בַּמְּטוֹסִים, בְּסוֹלְלוֹת הַיֶּרִי, בְּעֶמְדוֹת הַפִּקּוּד, בַּתַּצְפִּיּוֹת, וְאִשַּׁם

    בּוֹעֶרֶת בְּחוּצוֹת עָזָה וּבְעָרֵי לְבָנוֹן, בָּרְצוּעָה וּבְבֵּירוּת, עַד תִּשַּׁם.

    בַּל תִּפֹּל רוּחֲכֶם וּבַל יִשָּׁמֵט בָּכֶם לִבְּכֶם. הַמְשִׁיכוּ לְהַרְעִישׁ שָׁם.

    וְלֹא יִהְיֶה בָּכֶם מוּג לֵב. וְלֹא יָקוּם בָּכֶם סַרְבָן. וְלֹא יֵעוֹר בָּכֶם אָשָׁם.

    תַּחְזֵקְנָה יְדֵי כָּל בָּנֵינוּ הַמְּחוֹנָנִים אֶת חַיֵּינוּ בַּאֲשֶׁר הֵם שָׁם.

    הֵן סוֹפְרִים אָנוּ אֶת חוֹבְכֶם, וְחָבִים אָנוּ לָכֶם אֶת נִטְפֵי הַדְּמָעוֹת וְזֵעַת הָאַף,
    אֶת לֶכְתְּכֶם מֵעִמָּנוּ וּמֵעִם חֵיק הוֹרֵיכֶם אֶל צוּרִים וּנְקָרוֹת, לְהָטִיל אֶת חַיֵּיכֶם בַּכַּף,

    אֶת זְחִילַתְכֶם בֶּעָפָר, אֶת לְחִיכַתְכֶם אֶרֶץ דָּמִים, אֶת נִשְׁקְכֶם הַחַף,

    בְּחַפֶּשְׂכֶם מְאוּרוֹת אוֹיֵב, מִצְבּוֹרֵי טִילִים וּמַשְׁגְּרֵי טִילִים בַּנּוֹף אֲשֶׁר נָאַף

    עִם קַנָּאֵי דָּת וְעִם רַהֲבַּם שֶׁל שַׁלִּיטִים, אֲשֶׁר עָרְצוּ גְּבָרִים, נָשִׁים וָטַף

    לִהְיוֹת מַסְוֵה לִמְשַׂנְּאֵינוּ, וְהֵם בָּנוּ תַּחְתֵּיהֶם מַחֲנוֹת, אֲגַף אַחַר אֲגַף.

    הֵן סוֹפְרִים אָנוּ אֶת חוֹבְכֶם, וְחָבִים אָנוּ לָכֶם אֶת נִטְפֵי הַדְּמָעוֹת וְאֶת זֵעַת הָאַף.

    אִם לֹא אֶת הַטְּפָחוֹת, אֶת הַמַּסָּד הַחֲרִיבוּ. רַב לָכֶם אָחַי, עֲמַלְכֶם לֹא שָׁוְא.
    עָלוּ עַל לְבָנוֹן וְגַם עַל עַזָּה בְּמַחְרֵשׁוֹת וָמֶלַח. הַחֲרִיבוּן עַד אֵין תּוֹשָׁב.

    הִפְכוּ אוֹתָן מִדְבָּר צָחִיחַ. עִיִּים שֶׁל חֳרָבוֹת. עֵמֶק עָכוּר, לֹא מְיֻשָּׁב.

    כִּי כָּמַהְנוּ לַשָּׁלוֹם וּבוֹ רָצִינוּ, וְאֶת בָּתֵּינוּ הֶחְרַבְנוּ קֹדֶם, וְהָיוּ לְמַתָּת לֹא נֶחֱשָׁב

    בְּעֵינֵי הַמְּרַצְחִים הָאֵלֶּה, עֲטוּרֵי זָקָן וְסֶרֶט גִ'יהָאד, הַקּוֹרְאִים "טֶבַח עַכְשָׁו!"

    וְאֵין בָּהֶם לֹא אַהֲבָה וְלֹא שָׁלוֹם, וְאֵין לָהֶם לֹא אֵל, לֹא אָב.

    אִם לֹא אֶת הַטְּפָחוֹת, אֶת הַמַּסָּד הַחֲרִיבוּ. רַב לָכֶם אָחַי, עֲמַלְכֶם לֹא שָׁוְא.

    עַם קַו לְקַו אֲנַחְנוּ. מִקַּו לְקַו קוֹמַמְנוּ אֶת שִׁמְמַת עַמֵּנוּ וּבָנִינוּ בִּנְיַן־עַד.
    קַו ת"ח ות"ט, קַו קִישִׁינֵב, קַו לֵיל הַבְּדוֹלַח, קַו אוֹשְׁוִיץ, כֻּלָּם קַו אֶחָד.

    כֹּחֵנוּ הוּא בְּזִכְרוֹנֵנוּ. בִּידִיעַת הִשְׁתַלְשְׁלוּת הַדָּם. לֹא לַשָּׁוְא נוֹסַד

    לָנוּ כָּאן בַּיִת, וְעַתָּה לֹא נְוַתֵּר עָלָיו, גַּם אִם יַעֲלֶה בִּמְחִיר דָּמִים. אִם חֲשָׁד

    עוֹלֶה בָּכֶם, אָחַי, צוֹדְדוּ אֶת קְנֵיכֶם וִירוּ. שֶׁלֹּא נֵלֵךְ אֲנַחְנוּ לְפִי חֶרֶב. וְאִם רָצַד

    בָּכֶם אוֹר הַתְּבוּנָה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁל כָּל אָדָם, כַּבּוּהוּ. זֶה זְמַנָּם שֶׁל הַנִּצּוֹד אוֹ שֶׁל הַצָּד.

    עַם קַו לְקַו אֲנַחְנוּ. מִקַּו לְקַו קוֹמַמְנוּ אֶת שִׁמְמַת עַמֵּנוּ וּבָנִינוּ בִּנְיַן־עַד.

    אַל תֹּאמְרוּ קָטֹנּוּ. הִתְבּוֹנְנוּ בִּפְנֵי רֵעֵיכֶם הַהוֹלְכִים לַקְּרָב.
    אִחֲזוּ בִּידֵיהֶם וּלְכוּ, לְכוּ עִמָם אֶל תּוֹךְ הַלַּיְלָה שֶׁאָרַב.

    אַל תֶּחְרְדוּ. הֵן כֹּל אִישׁ וָאִישׁ אֶת מוֹתוֹ עַל פָּנָיו גָרַב.

    הַכְּאֵב עֲלֵיכֶם מְיָרֵא כֹּל לֵב, בְּנֵי עַם נֶחְרָב.

    בַּל יִהְיֶה זֶה דַּמְכֶם. יִהְיֶה זֶה דָּמַם הַזָּב.

    אַךְ אִם יָסוּף בָּכֶם אִישׁ, הוּא לֹא יִפֹּל לַשְּׁוָא.

    אַל תֹּאמְרוּ קָטֹנּוּ. אָחֲזוּ אִישׁ בְּיַד רֵעֵהוּ, הַהוֹלְכִים לַקְּרָב.

    מִי בָּז לְיוֹם דָּמִים, בֻּזּוֹ יְבַזֵּהוּ. מַלְּטוּ אֶת עַמְּכֶם וּפְּצָצוֹת עֲשׂוּ,
    וְהַמְטִירוּ אוֹתָן עַל כְּפָרִים וְעַל עָרִים וְעַל בָּתִּים עַד יִקְרְסוּ.

    הִרְגוּ בָּהֶם, הַקִּיזוּ אֶת דָּמָם, הַחֲרִידוּ חַיֵּיהֶם, לְבַל עוֹד יְנַסּוּ

    לְהַחְרִיבֵנוּ, עַד שֶׁנִּשְׁמַע מֵרָאשֵׁי הֵרִים מִתְפּוֹצְצִים, שֶׁנִּדְרְסוּ

    בַּעֲקֵבֵיכֶם, קוֹלוֹת תְּחִינָה וָנֶהִי. וַעֲלֵיהֶם בּוֹרוֹתֵיהֶם יְכַסּוּ.

    מִי בָּז לְיוֹם דָּמִים, בֻּזּוֹ יְבַזֵּהוּ. מַלְּטוּ אֶת עַמְּכֶם וּמִלְחָמָה עֲשׂוּ.

  • מוני יקים אנטיציוני  On ינואר 4, 2009 at 10:56 am

    הרגו בהם,הקיזו את דמם,החרידו חייהם לבל עוד ינסו להחריבנו…זו הקינה הפלסטינית זה 60 שנה מאז הכיבוש הנכלולי הנפשע של ב'ג הגמד הרשע מפלונסק וכנופיית זיקני אשכנז שעזרה לו לשתף פעולה עם החיה הנאצית להשמדת 6 מיליון אשכנזים תמימים אנטי ציונים.
    60 שנה "מראים להם" 60 שנה "מלמדים אותם לקח"
    60 שנה שלא מפנימים את מגבלות השמוש בכוח ולא עוברים לשימוש במוח, 60 שנה שעושים כל פעולה ופשע נגד האנושות כדי לעורר בעולם אנטישמיות שתכפה על יהודי העולם למצוא שהפתרון הוא בהתגודדות כל יהודי העולם בגטו הציוני, 60 שנה
    שבונים את האושויץ הציוני על גדות הירקון.
    בימים כאלה אני גאה להיות יהודי ערבי פלסטיני…בחורבן הציונות ננוחם

  • יוסי שורץ  On ינואר 4, 2009 at 11:48 am

    מפלה מהפכנית לישראל תחזיר את הפליטים
    אם לפני המלחמה הציונית כנגד העם הפלסטיני הפוליטיקאים הציונים שבו וחזרו כי מטרת המלחמה היא חיסולו של החמאס, עתה הם מספרים לנו כי המטרה שלהם היא להחליש את החמאס. אולם בניגוד למחשבה של בהמות אלו רעיון לא ניתן לחסל באמצעים של ירי טילים , השלכת פצצות או ירי ארטילריה כבדה. ניתן באמצעותם כמובן לרצוח ובעיקר לא חמושים ובמיוחד ילדים ואכן שליטי ישראל עושים טבח בעזה כאשר קרוב ל450 מהם לפחות 50ילדים נטבחו וכ2500 חלק ניכר מהם אזרחים נפצעו.

    עתה קיבלה ישראל אישור ממועצת הביטחון של האו"ם הטבח של הגנבים את האור הירוק לפתוח במתקפה של חיל רגלים בסיוע טנקים ותותחים בנוסף למטוסי הקרב הרבים המחסלים מסגדים ובתים על יושביהם.

    אולם כבר עכשיו ברור כי בקרבות פנים אל פנים מספר חיילים ישראלים רב ייהרג וייפצע. כאשר נכתבות שורות אלו כבר ידוע על 30 חיילים פצועים מהם נפצעו קשות וכנראה שלא יישארו בחיים.

    למרות שמבחינה צבאית וטופוגרפית לצבא הציוני עדיפות יחסית בהשוואה למלחמת לבנון, הרי מבחינת מבנה המלחמה ומהלכיה כשם שמבחינת תוצאותיה הפוליטיות היא תיגמר באותה צורה-: מפלה למדינה הציונית.

    גם ללא התערבות צבאית של החיזבאללה מצבה של המלחמה הציונית אינו טוב, ואם חיזבאללה יתערב וזאת עוד צריך לראות הוא יהיה גרוע ביותר.

    המטרה של ממשלת ישראל היא לשבור את הרצון של העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש, אולם ההפגנות הגדולות ברחבי העולם כולו בתמיכה בתושבי עזה, ובמיוחד ההפגנה ההיסטורית של הפלסטינים בסחנין בה השתתפו להערכתנו קרוב ל100 אלף מפגינים מעידה על כך שישראל נכשלה ורוח המאבק של המוני הפלסטינים איתנה מתמיד.

    הסיבה לכישלונה הפוליטי של מדינת ישראל הוא תפקידה באזור כמבצר של האימפריאליזם בתקופה בה ההמונים מתעוררים למאבקים המוניים ובמיוחד לאור המשבר הכללי של השיטה הקפיטליסטית. אין אנו חיים ב-67 ומדינת ישראל אינה יכולה לחזור על 67 וגם לא על 1947-8, עת גירשה קרוב למיליון פלסטינים שהפכו פליטים. היא הולכת נגד התנועה ההיסטורית. תנועה לה כוח חזק בהרבה מאשר הציוד הצבאי של מכונת המלחמה הציונית.

    מסיבה זו אם ממשלת ישראל קיוותה להפוך את החמאס למשרת בדומה לקבוצת אבו מאזן ומובארק נשיא מצרים היא טעתה בגדול. אם היא חשבה שתוכל להמשיך במצור כתנאי להפסקת אש, היא טעתה בגדול. כמוה טעו טועים ומטעים כל אלו החוזרים על העמדה של בוש של מדינת חסות זעירה בחלק מהגדה ובעזה( ואולי שתיים אחת בגדה ואחת בעזה, במיטב המסורת של מטרה האפרטהייד שהקים מדינות חסות שנקראו בנטו סטנטים). ברור שהקריאה המתחזקת הצומחת ממעמקי הכרה של ההמונים הפלסטינים היא: "פלסטין מדינה ערבית מהים ועד הנהר". אנו מרקסיסטים מהפכנים היודעים שרק מעמד הפועלים הערבי הוא הכוח המהפכני היכול להביא לתבוסת האימפריאליזם כולל הציוני ושליטי ערב המשתפים פעולה עם המדכאים נגד בני עמם, קוראים לרפובליקת פועלים פלסטינית מהים ועד הנהר כחלק מהפדרציה הסוציאליסטית של המזרח התיכון. אנו מודעים היטב כדברי הסופר והמשורר כנאפני כי הדרך לשחרורה של פלסטין מתחילה במהפכות סוציאליסטיות במדינות ערב. התנאי לכך היא הקמתה של הנהגה מהפכנית-מפלגת פועלים מהפכנית בכל מדינה.

    בינתיים ויש לאומר זאת בניגוד לסיסמה הבוגדנית של ההפגנה בתל אביב :ברצונכם להכות את החמאס תנו לעזה תקווה לא מלחמה, כי אינטרס ההמונים בכל העולם הוא במפלה מהפכנית של ישראל במלחמה נגד ממשלתו הנבחרת של העם הפלסטיני-החמאס. אלו שהעלו את הסיסמה בתל-אביב אינם ידידים של העם הפלסטיני אלא יועצים של מדינת ישראל.

  • מוני יקים אנטיציוני  On ינואר 4, 2009 at 12:03 pm

    אכן הכתבת אג'נדה ופתרון בעיות פנימיות הם המטרה של מלחמה נפשעת זו שכל משתתף בה הוא בבחינת פושע מלחמה שדינו להיות מובא להאג.
    אילו היה שמאל בישראל אז מזמן שמאות אלפים היו מצביעים בידים וברגלים נגד הצעדים הניפשעים ונגד תהליך ההשמדה , אבל בימים אלו אין שמאל אמיתי המקושר למעמדות הנמוכים המשלמים האמיתיים של מחיר המלחמה.
    הסמולנים המפגינים שממרטים את מצפונם הפרטי הם אותם סמולנים שבגזענותם ושאיפתם להנציח את משטר הפריבילגיות שהם נהנים ישירים ממנו דאגו וצהלו כאשר אותם עשירונים נמוכים ספרדומזרחים נדחקו לזרועות הימין הקיצוני כי בכך הם קיבלו אישור לעליונותם הגיזעית האינטלקטואלית ויכולים להאשים את האספסוף המזרחי כאילו הוא שדוחף לכל הצעדים המלחמתיים הגזעניים.
    זה אחד המילכודים העיקריים של המציאות המזרח תיכונית וכל עוד לא תיפרם סבכה זו לא ניתן יהיה להתקדם לקראת הסדרים של דו קיום בשלום
    על בסיס דיאלוג נטול קאסמים ונטול מלחמת השמד
    אנטי פלסטינית ואנטי הומנית…בחורבן הציונות ננוחם.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s