נגמר אבל רק מתחיל…הבלגן שאחרי הבחירות

ובכן חברות וחברים, הבחירות מאחורינו, ואולי לא.

מה היה לנו שם?

1. אין שמאל

2. הימין חזק מאוד…

3. גם מלחמה והריגה חסרת אבחנה של ערבים בעזה לא מביאה אנשים להצביע עבורך בבחירות בישראל (הבנת את זה מר ברק)

4. העבודה בהתרסקות טוטאלית, מישהו שם צריך לנער את המערכת ולשלוח את כולם הבייתה, אחרת זה יגמר כמו הגמלאים…

5. מר"צ התרסקו וחבל, אני אוהב את הרעיון, הביצוע כושל, אולי סופסוף יבינו שם שצריך מזרחים אמיתיים ולא שדרנים/ירוקים וכדומה…צריך לא רק לדבר על הבעיות אלא לתת להם ייצוג. שלום זה לא הכול יש מקום גם לחברה…

6. ליברמן מככב, ש"ס הם בחמישיה הפותחת, פיצולים OUT איחודים IN שאלו את הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

7. המפלגות הערביות וליברמן כרתו ברית שנאה שהזינה את שתיהן

8. הגמלאים הבייתה, חסל סדר רפי איתן, ויפה שעה אחת קודם שיעלם לנו מהעיניים, נמאס ממנו!

9. לא צריך ירוקים, הם פשוט לא רלונטיים…צריך חברתיים והנסיון הכושל של הירוקה-מימד, לא הצליח לעבוד על אף אחד….

10. לא משנה איזו קואלציה תקום כולם יהיו עצבניים וכעוסים!

11.  המערכת לא עובדת! אולי צריך לשנות את שיטת הממשל ואולי את שיטת הבחירה, אבל יציבות לא נקבל כאן, להתראות עוד כשנתיים וחצי בערך בבחירות הבאות.

 

ולסיום, חבר טוב שלי ואחד האנשים שאני הכי מעריך עשה מעשה, במקום לשבת בבית על הידים ולדבר הוא החליט לרוץ לכנסת, פרופסור גדעון דורן ייסד את מפלגת הישראלים. הם עשו תשדיר מדליק (תשדיר התחתונים), הם עבדו ללא תקציב וניסו להעלות על סדר היום את הנושא החשוב של שינוי שיטת המשטר. יש המסכימים ויש החולקים, דבר אחד בטוח, צריך לדבר על זה ולבדוק את הנושא לעומק.

 

הנה שיר הנושא של הישראלים, שמח וקצבי במיוחד, זה עבורך גדעון, מורה, חבר ומקור השראה בלתי נדלה.

 

ולכולנו נקווה שיהיה רק טוב

שלכם

הני

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אהרון תמוז  On פברואר 11, 2009 at 12:38 pm

    כאשרראש הממשלה היה שמעון פרס ברוטאציה והחל בזוועה של הפניית כספי החוסכים לקופות גמל וקרנות השתלמות לקאזינו שנקרא בורסה. ב 1985 החלו משרדי הממשלה להיעזר בסוחרי העבדים שנקראות חברות כח אדם והחל חיסול שיטתי של פגיעה בזכויות העובדים

  • אסתי  On פברואר 11, 2009 at 12:40 pm

    1. השמאל בארץ הזאת נכשל.
    2. בציבור הישראלי(כולו) אין יותר אמונה בדו קיום ובשלום

    והשאלה היחידה היא האם הגענו נמוך מספיק בשביל שנתחיל לעלות חזרה או שעוד לא גירדנו את התחתית?

  • מרים  On פברואר 11, 2009 at 12:45 pm

    אבל לא נראה שזה יעשה רושם על מישהו. אחרי הכל, תמיד יש סיבות טובות להפציץ ערבים.

    בנוגע לשיטת הבחירה / הממשל – אני לא מסכימה שזו הבעיה ושבגלל זה אין יציבות. ההסבר שלי: רוב האנשים חשים בצורה ברורה יותר או פחות ש"המצב לא טוב", ו"צריך לעשות משהו", אבל מסרבים להשלים את המהלך עד הסוף ולהגיע למסקנה המתבקשת (פירוק ההתנחלויות, שיחות והסכמים עם אנשים אמיתיים – שהם גם ערבים! – חזרה לקווי גבול מצומצמים, ירידה מרמת הגולן, חלוקת ירושלים, וכיוצא באלה).
    כמובן שאם תחדור המשמעות האמיתית של הדברים למוחו אפוף הפנטזיות של הבוחר המצוי יתהפך עליו עולמו. זהו דיסונאנס קוגניטיבי קלאסי, המכתיב את התנהגות הבוחרים ונבחריהם. וכך אנו עדים למחזור קבוע של הצהרה על כוונות "להביא שלום", בחירה במישהו ש"יש לו פתרון", והתבצרות מחודשת בעמדת ה"אין עם מי לדבר" האהובה על כולם ("ההתפכחות").

    וכך העם בייאושו (כי הרי צריך לעשות משהו!) תולה את תקוותו פעם אחר פעם במנהיג חדש / מפלגת מרכז חדשה, פתרון קסמים כלשהו לאכילת העוגה והשארתה שלמה, וכשהקלאש עם המציאות מגיע – בורחים ממנה בתירוצים שונים, ושוב "אין מה לעשות" וכו'. זה מתיש כמו שזה נשמע.
    כנראה שמחזור החיים של הווירוס הזה הוא בערך שנתיים, ומכאן תדירות הבחירות.

    איך השיטה הנוכחית אשמה בזה?

    הדרך היחידה לצאת מהמצב הוא להחליט לחיות במציאות. אולי כשמחיר המחלה יהיה בלתי נסבל נחליט שהגיע הזמן להתרפא. נקווה שקצת קודם.

  • חן  On פברואר 11, 2009 at 2:08 pm

    לא, לא צריך להחליף את העם …
    צריך להתעורר מהחלום ולדעת שזה אכן היה חלום …
    המציאות שלנו לא קלה ומה שצריך זה המון אורך רוח ולא עכשביסטיות
    גם השכנים שלנו יודעים להגיד "שוואויה שוואויה "לאט לאט
    והעיקר עשיה חכמה ,התמדה ,חריצות ,סבלנות עם סובלנות .

    אסתי ככה נכון להגיב ,תודה .

  • הני  On פברואר 11, 2009 at 2:26 pm

    אהרון, אינני מסכים עימך, השמאל החל בנפילתו בסוף שנות ה-60 ואת שיא ההתדרדרות אנו רואים היום עם הצטמצמות השמאל הציוני ל-13 מושבים. בל נשכח כי העבודה בגלגוליה זכתה פעם ב-54 מושבים….חטא היוהרה הרס את השמאל מבפנים

    אסתי, ראי השמאל נכשל מיום היווסדו היות והוא לא תפקד כשמאל ואני יכול להוכיח את הטיעון הזה בקלות. השאלה שהעלתי אינה שאלה של כישלון אלא של מחיקה מהמפה, ואם לא תהיה התעוררות וחידוש הוא יעלם לגמרי, כולם, אבל כולם צריכים ללכת הבייתה ולהתחיל את הבניה מחדש.

    לגבי נושא הדו-קיום, אשאלך בציניות על מה את מדברת?

    אבל לגבי תחתית הבור, אני רוצה להיות ברור בנפילה אתה אף פעם לא יודע מתי הגעת לתחתית עד לרגע ההתרסקות, ותאמיני לי שיכול להיות הרבה יותר גרוע….

    מרים, תודה לא חשבתי על חולצות הנושא יישקל…לגבי נושא הבחירוה הישירה, אמרתי שיהיו דיעות שונות בעניין, אני מוכן להתערב שזה יהיה אחד הנושאים המרכזיים בכנסת הקרובה…רק אציין שאינני מסכים עמך, אך אינני שולל את דבריך לחלוטין, אני חושב שיש שביל זהב בין השניים.

    חן, אהלן!
    לא ברור לי מה אתה אומר, מצטער. אני לא רוצה להחליף את העם, אם הייתי רוצה לא הייתי חוזר לישראל נשאר בארה"ב וחי שם ובא לציון גואל….

    ומה שבעיקר לא ברור לי זה הדברים שבאים אחרי משפט "ההחלפה" מה יענו שנטי, תרגיעו והכול יסתדר בשל איזה סידור קוסמי? עזוב אותך משטויות, צריך לעשות משהו כי עוד מעט יהיה מאוחר מידי, ןחבל….

    הני

  • אהרון תמוז  On פברואר 11, 2009 at 2:39 pm

    האפליה הבוטה והמכוערת של העולים ממדינות ערב שנזרקו למעברות למשך שנים ואילו האשכנזים הגיעו מהאניה לשיכון

    פרוטקציוניזם ושחיתות ובגדול היו כבר אז

    כאשר סמי מיכאל ביקש עבודה שאלו אותו יש לך פנקס שלמפאי ?

    ומשום שסמי מיכאל היה קומוניסט שלחו אותו עם חמור ודלי לשכונת התקוה לאסוף זבל בידיים

    כדי לקבל עבודה היית צריך להיות חבר מפלגה

    לגבי העולים מעיראק

    רווק שהיה בתנועה קיבל עבודה צ'יקצ'אק ואבא שלי שהיה מטופל ב 3 ילדים לא קיבל עבודה

  • הני  On פברואר 11, 2009 at 2:41 pm

    אני מסכים איתך במאת האחוזים! אפילו לפני קום המדינה, זו הייתה ההתנהגות הזו שדחפה את המזרחים לכיוון הימין…

  • דני בלוך  On פברואר 11, 2009 at 3:33 pm

    האשכנזים בעליה ההמונית הגיעו למעברה בדיוק כמו כל אחד אחר והקשר בין עבודה למפלגה היה בכל העדות

  • הני  On פברואר 11, 2009 at 3:41 pm

    ההבדל היה בזמן השהות במעברות…אבל כבר הסכמנו שלא להסכים על כך הלא כן דני?

    לגבי החלק השני של אמירתך, יכול להיות שביום מן הימים נראה את כולם מתנערים מהעבודה….

    הני

  • אזרח.  On פברואר 11, 2009 at 3:57 pm

    שבישראל יש שמאל,אבל אין סוציאל-דמוקרטיה.
    ולכן הגבולות של מושג השמאל הישראלי הם יותר
    מעמדים-תרבותיים מאשר פוליטיים.כי בישראל,מה שקרוי שמאל,הוא תוצר של שני
    גורמים: כיבוש,והפרטה.השמאל קיבל את ההפרטה ,במחיר ההתנגדות לכיבוש.נוצר
    מצב שבו השמאל הופך להיות סקטור שמייצג קבוצה מצומצמת שבונה לעצמה את
    הגבול שלה בתוך החברה.אם השכבות הנמוכות לא יהיו עם השמאל,הוא לא יוכל
    לקיים את הסדר החברתי שעליו הוא חולם.העיוורון של השמאל הוא שהוא אינו
    מצליח לראות את הפוטנציאל הפוליטי העצום הקיים במעמדות הנמוכים.האליטיזם
    הזה מתבטא באי ההבנה שהמעמדות הנמוכים אינם זקוקים לשותף שיפתור להם עוול
    נקודתי,אלא לשותף לסדר החברתי שהשמאל חולם עליו.השמאל עשוי משכבה סוציו
    -אקונומית של מעמד הביניים המסודר שהחליט להתעסק בכיבוש,ולא בענייני חברה
    וכלכלה.השמאל הזה טען טענה שקרית ,שעד שלא נשתחרר מהכיבוש,אי אפשר לעשות
    הרבה עם החברה והכלכלה.השמאל הישראלי נבנה כתפיסה פוליטית המנסה להגן על
    האינטרס של שכבות הביניים,כאשר ההתנגדות לכיבוש הופכת להיות עלה התאנה של
    הבידול העצמי שלהם מהמעמדות הנמוכים.

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=293677

    דרושה מפלגה סוציאל-דמוקרטית לאור בגידתן של העבודה ומרץ/ מאת דני גוטווין.

    השמאל הוא אותו השמאל.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3624505,00.html

    השמאל אותו השמאל

    התארגנות השמאל החדשה היא תמצית ההסתגרות בתוך המחנה, ובצירוף שריוני
    העבודה אין לו מרכולת מקורית להציע .

  • אהרון תמוז  On פברואר 11, 2009 at 3:59 pm

    צפיתי בסדרה תקומה ושם סיפר אחד המשתתפים בדיוק מה שכתבתי שהיו אשכנזים שהופנו ישירות מהאניה לשיכון. האיש בסידרה סיפר שכאשר הוא שאל את הפקידות למה האפליות האלה והתשובה שהוא קיבל היתה "הם אקדמאים"

    הוא החזיר קונטרה ואמר "גם לנו יש אקדמאים"

    שמעון בלאס סיפר בסידרה לשכוח את בגדאד על ארגון הפגנות כנגד המגמה לדחוף את עולי עיראק לפריפריה והעיראקים לא נתנו לדרוך עליהם.

    שלא יספרו לנו סיפורים שלא היתה אפליה בדיור ובתעסוקה כלפי העולים מארצות ערב.

  • אזרח.  On פברואר 11, 2009 at 4:02 pm

    האבודה היא אחת הסיבות מדוע לא הצליח השמאל בישראל להכות שורשים.

    http://www.notes.co.il/hani/47400.asp

    ראה תגובה מס' 10 ,אזרח.

  • אהרון תמוז  On פברואר 11, 2009 at 4:39 pm

    סולקתי מאתר ברשת עקב העובדה שאמרתי שאני אפריע לכל מזרחי אנטי ציוני לדחוף אותי והורי לתוך הפוליטיקה של הזהויות שמתבטאת באיחוד המאבק המזרחי והמאבק הפלסטינאי כנגד "המדכא האשכנזי הציוני". תקפתי לא פעם ולא פעמיים את המזרחים שייחסו להורי ולי שנאת ערבים בגלל שיש לנו שריטה במוח והאשכנזים הצליחו לשטוף לנו את המח. אני לוחם ותמיד אלחם נגד הנסיון לכבס את פשעי הרוב המוסלמי במדינות ערב כנגד מיעוטים לא מוסלמים בכלל ויהודים בפרט.

    עד כאן "הבשורה הטובה"
    ה"בשורה הרעה" היא שאני אלחם כארי וללא כפפות משי במי שמנסה להכחיש את האפליה המחפירה של המנגנון של מפאי כנגד בני עדות המזרח. אני לא זקוק לספר של שלמה סבירסקי כי את החרפה של האפליה העדתית ראו עיני ושמעו אוזני.

    היום המאבק שלי הוא באנשים חיים ולא בשוכני עפר לכן אני בוחר בפוליטיקה מעמדית ולא בפוליטיקה של זהויות.

    נ.ב
    אני יהודי ולא יהודי-ערבי

  • מוני יקים אנטיציוני  On פברואר 13, 2009 at 3:02 pm

    אתה היית במעברה וכמה זמן ?
    אז תפסיק לספר ציזבטים של מפלגת האבודה שלמזלנו העמידה את ברק עליה לפרקה.
    אני הייתי ב 49 במעברת פרדס חנה והיו מבני כל העדות אבל אחרי כמה ימים היו מגיעים אוטובוסים בארבע בבוקר כשכולם ישנים עדין ובשקט בשקט היו מעלים את האשכנזים לאוטובוסים לשיכונים.
    גם אמרו שהם אקדמאים למרות שמרביתם בקושי ידעו קרוא וכתוב והיו מלאי כינים ומחלות כמו כולם.
    ואם היו אקדמאים מהשטעטל אז מה אקדמאי אינו יותר בן אדם מהאחרים.
    אתה שקרן כי מי כמוך יודע שהיו החלטות ממשלתיות של העדפת האשכנזים בהכוונה ומתן דיור
    ותעסוקה ,לא צריך ללעוס עבורך את החומר אלף פעמים …בחורבן הסמול שונא מעמד הפועלים הפרענקי ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On פברואר 13, 2009 at 3:54 pm

    אבל כמי שהיה עבד של אשכנזים בשרותו של אדי מלכא
    הפרובוקטור של מפא'י שהרס את הפנתרים השחורים הרי שאתה פסול לעדות מה גם שרמת ההבנה שלך של ארועים והשתלשלויות היסטוריות היא בכזו תת רמה שאתה כבול יותר בידי האימפולסים מאשר בהבנת הנקרא
    מעמדי עלאק…בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית מאתננת המעמדות ננוחם.

  • אהרון תמוז  On פברואר 13, 2009 at 4:19 pm

    ומזל טוב לעלייתו של בנך לתורה

  • מוני יקים אנטיציוני  On פברואר 14, 2009 at 12:59 am

    תודה וקבל את הדין לרות חטאיך אתה בן העם היהודי
    הספרדו מזרחי.
    הנסיון להדביק חלוקה מעמדית אבד עליו הקלח
    לעומת העובדה ההולכת ונחשפת כי מדובר כאן במאבק לאומי בין שני עמים והחלוקה הלאומית חופפת את האספקטים המעמדיים ,אין שמאל אין ימין יש יהודים מזרחים העם היהודי ויש אשכנזים תוצר הגיור הכוזרי במאה ה 7 שאין להם כל קשר וזיקה לאיזה שהוא עבר היסטורי במזרח התיכון וסופם להיות מוקאים מהמזרח התיכון כפי שהוקאו במהלך ההיסטוריה מקרב העמים השונים אליהם נידבקו כעלוקות נצלניות וחמדניות.
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s