שאלת מחקר וקרסול שבור

חברות ובחברים שלום!

 

אשר יגורתי באה לי…ובכן, זהו, זה הגיע אחרי שנתיים וחצי על האופנוע בישראל והתחמקויות אין ספור מתאונות בשל נהיגה מטמטמת של נהגים חסרי אחריות זה הגיע. ביום שלישי רכבתי על האופנוע על ויצמן מכיוון ככר המדינה לכיוון שדרות שאול המלך ונהג בצמת עם בארי לא עצר בעצור ניסיתי לחמוק, אך לרוע מזלי באותו יום ירד גשם ולא הצלחתי ליצצב את האופנוע והחלקתי.

התוצאה קרסול שבור, גבס עד ליום ראשון ואז ניתוח להחדרת פלטינה ושישה ברגים על מנת לייצב את העצם החלשה. לאחר מכן אני צפוי לשישה שבועות של גבס, בחלקם גבס קל ואז שיקום ופיזיותרפיה.

נו, אלו הם החיים, יש לי עוד מספר שיפשופים קלים אך ככלל נראה לי שתמו ימי האופנוע שלי, אז אם אתם מכירים מישהו שמחפש סאן יאנג גוי מקס 250 CC מיד פרטית ראשונה עם קילומטרג נמוך, אני מוכר….

 

מלבד זאת, החמצתי את הכנס עם סטנלי גרינברג, לאלו שהיו אני מקווה שנהנתם. כמו כן במקביל פורסמה "שאלת מחקר" באנציקלופדית Ynet עימי הלינק מצורף מטה.

 

באיחולי בריאות לכולם

שלכם

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אהרון תמוז  On מרץ 27, 2009 at 11:24 am

    אללה יבשרק באל ח'ייר

  • הני  On מרץ 27, 2009 at 11:41 am

    יא צאדיקי אהרון.
    אללה יאתיק ח'יר
    הני

  • איריס ח.  On מרץ 27, 2009 at 12:03 pm

    החלמה מהירה, הני.

  • יוסי דר  On מרץ 27, 2009 at 2:11 pm

    החלמה מהירה!

  • ליאורה  On מרץ 27, 2009 at 4:54 pm

    שיעבור מהר בלי כאבים ובקלות. מזדהה עם הריתוק למיטה

    • מורן אופיר  On אוקטובר 23, 2012 at 2:11 pm

      ביקורת די מוזרה ומרנינה באחד.
      אני כמו כן מזדהה עם הריתוק למיטה מכיוון שנפלתי מאופניי לפני כשבועיים (חבל שלא הייתי עם גלגלי עזר – החלקתי בטעות).
      הייתי צריך מספר נישות גבס על מנת לשים לי גבס תקין.
      נקווה שתחלים מהר ותחזור לדו גלגלי ללא בעיה, עם זאת קצת מפחיד לחזור אליו לאחר תאונה שכזאת.

      • hani24  On אוקטובר 23, 2012 at 4:56 pm

        הי מורן או אופיר – התאונה זה כבר סיפור ישן…אבל תודה בכול מקרה 🙂

  • איל  On מרץ 27, 2009 at 5:31 pm

    החלמה מהירה.

  • לירון אבלי  On מרץ 27, 2009 at 6:47 pm

    מקווה שתרגיש טוב 🙂

  • אזרח.  On מרץ 27, 2009 at 7:57 pm

    שהבאת.מה שכתבת נכון.רק חבל שהזהות והלאומיות(דברים חשובים אמנם,אבל אי אפשר ללכת איתם לסופר ולשלם את החשבונות השוטפים) מהווים מרכיב עצום בהחלטת הבוחר במי לבחור, (הודות ליועצים האסטרטגים) יותר מהנושאים החשובים לאותו הבוחר באמת.קח לדוגמא את חצור הגלילית הנמצאת כיום ב"כותרות.

    http://www.haokets.org/mail-message.asp?ArticleID=2991

    הכותב היקר RS העיר את תשומת לב המגיבים לכך ש…

    "הסיפור
    28\2\2009 [RS]

    ההצבעות בחצור הגלילית – שתי המפלגות המובילות:

    30% – ליכוד

    17% – ישראל ביתנו

    והם עוד חושבים שהמצב שלהם ישתפר? ממש עולם הפוך לתודעה מעמדית.

    רואים שארת'ור פינקלשטיין עשה עבודה מצויינת לטובת "ישראל ביתינו".

    היועצים האסטרטגיים הורסים את התהליך הדמוקרטי.
    "
    As societies grow decadent, the language grows decadent, too. Words are used to DISGUISE, not to illuminate, action. You "liberate" a city, by destroying it. Words are to CONFUSE, so that at election time, people will solemnly vote AGAINST their own interests.

    Gore Vidal

    הוא שכתבת בעבר:"ציבור הבוחרים לוקה קשות בעיוות התפיסה – תתעוררו!

    http://www.notes.co.il/hani/50735.asp

    ראה תגובה מס' 7 .

    איחולי החלמה מהירה,וח'מסה בעין אילחסודין".

  • שירה  On מרץ 27, 2009 at 11:38 pm

    אאוץ'
    ברכת הגומל מצורפת בפנטומימה

  • הני  On מרץ 28, 2009 at 1:39 pm

    תודה על האיחולים, יום ראשון ניתוח ואחרי כמה ימי מנוחה וחזרה לעבודה ואז פיזיותרפיה…

    אזרח קצת קשה לי להיכנס לדיון מעמיק אך הבעיה היא המקום שהימין נותן למזרחים והבוז שהשמאל רוכש להם וזו הבעיה…וכלל האזרחים הם פשוט מאבדים עניין כקבוצה וזה פשוט עצוב.

    לגבי ברכות הגומל,תודה אני מקווה שהפתגם הידוע למזל
    BRAEK A LEG
    יעבוד עבורי כי אני אשכרה שברתי אותה….

    שבת שלום
    הני

  • מיקי  On מרץ 28, 2009 at 2:49 pm

    מה עם זה שלא עצר בעצור ?
    מה קורה איתו ?

    משטרה?
    תביעה אזרחית ?
    פיצויים?
    משהו ?

  • הני  On מרץ 28, 2009 at 3:17 pm

    הכל!!!!
    משטרה אזרחית פיצויים ועגמת נפש
    הכל….
    הני

  • אינגסוק  On מרץ 28, 2009 at 3:50 pm

    שבצניעותך הרבה אתה מפנה את הפוליטיקאים להתייעץ איתך בנוגע לשינוי שיטת הבחירות.

  • אזרח.  On מרץ 28, 2009 at 4:56 pm

    מתייעצים עם הני.
    כווולנו היינו מרוויחים.

  • אינגסוק  On מרץ 28, 2009 at 7:16 pm

    לעולם לא תוכל להיות "תודעה מעמדית" כלשנוך בישראל מכיוון שאין מפלגת שמאל אמיתית. מרצ וחד"ש הם מפלגות סקטוריאליות של הקיבוצים ופוליטרוקים מארגוני שלום וערבים והאריסטוקרטיה הקומוניסטית היהודית בהתאמה שרק במקרה הם שמאלנים.

    ובכלל, אפשר להגיד בהכללה, שההצבעה בישראל מתבצעת עפ"י קווים חברתיים-תרבותיים מאשר אידיאולוגיים (כמובן שיש יוצאים מן הכלל אבל באופן כללי זה נכון).

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 29, 2009 at 12:02 am

    היו מתייעצים עם הני אחרי בוא המשיח לרווחת העשירונים העליונים האשכנזיים, וכפי שכותב אינגסוק שלעולם לא תהיה תודעה מעמדית כי החלוקות השיבטיות הן שממליכות ראשי ממשלות וכל מפלגות "השמאל" הן ימין בולשביקי בשליטת השבטים הכוזרואשכנזים שמטרתם למנוע היווצרות כל תודעה פוליטית שיבטית ולאומית בקרב שמונה העשירונים המדוכאים ע'י אותה סולידריות כלל אשכנזית שהני פוחד להתמודד איתה…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • נמרוד ברנע  On מרץ 29, 2009 at 2:16 am

    החלמה מהירה ורפואה שלמה הני.
    הייתי בכנס עם סטלני גרינברג והיה מעניין מאוד, אם תרצה אשלח לך סיכום.

  • הני  On מרץ 29, 2009 at 9:28 am

    ההתייעצות אמורה להיות עם אנשים מומחים בתחום.

    כן אני יודע כל אחד מבין בבחירות בישראל ולכול אחד יש מה לומר, גם לך. אך יש כאלו בינינו שהקדישו עשרות שנים ללימוד התחום ולהם יש ראיה קצת שונה על הענינים מאשר חדשות וקריאה ספורדית בתחום.

    כפי שאני אומר אם כואבת לך הרגל (או רחמנא ליצלן כמוני שברת קרסול) את הולך לאורטופד ולא לרפד, כך גם בנושאי בחירות, יש ללכת למומחים (שאגב לא כולם מסכימים בעניין) ולנסות לקבל מהם את התשובה.

    ואנ י כמובן מבין שאת הככלללה שלך אתה מבצע על סמך מחקר מעמיק ונתונים ברורים, שהרי אי אפשר אחרת אלו אינם הגיגי ליבך….

    חברים עשו טובה וקראו את הציטוט האהוב עלי שוב:

    בעברית:

    "אנו הגברים נוטים לבלבל ולתפוס את עצמת רגשותינו כעצמת הטיעון שלנו. המוח החמום מתרעם כנגד מגע ידו הקריר והבחינה המדוקדקת חסרת הרחמים של ההגיון".

    ויליאם יוארט גלדסטון (מדינאי וראש ממשלת בריטניה).

    באנגלית:
    "Men are apt to mistake the strength of their feeling for the strength of their argument. The heated mind resents the chill touch and relentless scrutiny of logic."

    ~William Ewart Gladstone (1809-1898) English politician

    אבל כל אחד והאמת שלו גם אם אי לה בסיס אלא רק הרבה רגש…

    יומטוב
    היום ניתוח וביומיים הקרובים החלמה ורק לאחר מכן נמשיך את התתגוששות האינטלקטואלית שלנו
    הני

  • הני  On מרץ 29, 2009 at 9:29 am

    תודה רבה, אשמח לשת להזמין לקפה לאחר הניתוח ולשוחח על מה שהיה שם…

    שלך
    הני

  • הני  On מרץ 29, 2009 at 9:30 am

    תודה על הבעת האמון 🙂

    הני

  • מוני יקים האנטיציוני  On מרץ 29, 2009 at 1:55 pm

    מה לך ולמזרחים מיוסרים , צריך לקבל את ההחלטה שלך ולכבדה אתה לא הראשון ולא האחרון
    שהחליף עורו כדי למצוא מקום בטוח בחיק הממסד האשכנזי שהוא אוייב היסטורי אכזר של העם היהודי הספרדומזרחי…בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

  • איתי  On מרץ 29, 2009 at 4:26 pm

    פסיכולוג מאוניברסיטת ברקלי בארה"ב בשם פיליפ טטלוק (Philip Tetlock), ניהל במשך קרוב ל 20 שנה מחקר העוסק במעמדם של המומחים המציפים אותנו חדשות לבקרים בניתוחים, פרשנויות ותחזיות. את תוצאות המחקר הוא פרסם בספר שיצא בשנת 2007 בהוצאת פרינסטון, בשם " ניתוחים פוליטיים של מומחים: מה ערכם? איך אפשר לדעת?" . טטלוק אסף למעלה מ82,000 תחזיות מ 284 מומחים המתפרנסים מ"פרשנות וייעוץ בנושאים פוליטיים וכלכליים" בתחזיותיהם המומחים התבקשו להעריך באחוזים את הסיכוי של שלושה תרחישים אפשריים: המצב הקיים ימשיך ללא שינוי (סטטוס קוו), המצב הקיים ישתנה לטובה והמצב הקיים ישתנה לרעה. השוואה בין אחוזי הסבירות שהמומחים ייחסו לתפתחויות השונות לבין אחוז המקרים בהם ההתפתחויות האלו אכן התרחשו בפועל הראתה שללא יוצא מן הכלל המומחים "פיספסו" בגדול. התוצאות היו הרבה יותר גרועות ממה שהיה מתקבל לו היו מייחסים באופן שרירותי הסתברות שווה (33 אחוז) לכל אחד מהתרחישים. גם לא היה הבדל משמעותי בין הצלחתם של המומחים לחזות את העומד לקרות בתחומי ההתמחות שלהם לבין הצלחתם בתחומים בהם לא היה להם יידע מיוחד.

    בין מסקנותיו של טטלוק: בדרך כלל עודף יידע גורע מהיכולת להגיע לתחזית מהימנה; מומחים בעלי מוניטין, הנהנים מיוקרה בין לאומית שכולם מייחלים למוצא פיהם, מפתחים עודף ביטחון עצמי, ומאבדים את היכולת להפריד בין דעותיהם האישיות לבין המציאות; ומידת הדיוק של התחזית עומדת ביחס הפוך לביטחון העצמי, למעמדו התיקשורתי ולעומק היידע של החוזה-מומחה. קורא עיתונים ממוצע, העוקב אחרי החדשות באופן סדיר, מצליח בדרך כלל לחזות את העתיד בוודאות שאיננה נופלת מזו של מרבית המומחים-פרשנים המצוטטים בעיתון או מעל מסכי הטלוויזיה.

  • תלמיד  On מרץ 29, 2009 at 8:48 pm

    אני כבר שבוע קופץ לראות אם אתה במשרד ועכשיו אני מבין איפה אתה.

    החלמה מהירה ותרגיש טוב, אני אבוא לבקר לכשתחזור לאיתנך.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 30, 2009 at 10:12 am

    מי שרוקד טנגו עם אשכנזים מפאיניקים כמו איתי ודומיו בל יתפלא אם ימעד ויומעד .
    עבורכם החיים הפוליטיים מתקרבים לרמה המיוסרת של התבוננות מחוסרי הכל במעללי שחקני הקזינו הלאומי.
    טטלוק שמטלוק והשמות שאיתי מעלה כדי להציג ברבים את ידענותו ולהסיט את הדיון למחוזות ספקולטיביים
    כדי שלא יעיזו להתמודד עם המציאות המסוכנת שיוצר המעמד השליט האשכנזי המשתמש לצרכיו במשת'פים ומישלינגים כדי להנציח מציאות מפרת חמדנות אופורטוניסטית .
    רחמנות עליך הני שסטית ממזרחיות מיוסרת למשת'פיות בזויה של מנחשלי התודעה מסוגו של איתי ודומיו שאין להם כל חלק ונחלה באיזה שהוא מאבק להצלת העם היהודי הספרדומזרחי מידי מנחשליו הכוזרואשכנזים…בחורבן הציונות ננוחם.

  • הני  On מרץ 30, 2009 at 11:01 am

    אני מבין את מה שאתה אומר ורוצה לנסות משהו קטן, סימולציה.

    מנתח מוח הינו מומחה בתחומו, אם יגיע אליו אדם עם בעיה הרי שיש בפניו 3 אפשרויות כפי שציינת, ונניח שמישהו קורא ירחונים בנושאי מוח כל חייו יתכן שבניסוי שטטלוק ערך יחזור על עצמו….

    ראה אני עוסק במדעי החברה, לצערי נראה לי שלא קראת את הראיון עימי עד הסוף, אני מודה בו שאין דבר כזה אובייקטיבי, כולנו באים עם מטען ברור חלקנו מנסים להסתיר אני לא! אני גם כמובן, בתור אחד שמודע לבעיות אלו מציע לא להתיעץ רק עימי אלא עם עוד מומחים.

    ולבסוף, אני מבין שאתה חושב!!! שאתה יודע יודע יותר ממני וממומחים וזו זכותך. רק מן הצניעות הייתי מציע שתקרא ולו במעט על אמינות האינפורמציה או הדיס-אינפורמציה שאתה מופצץ בה דרך התקשורת.

    אך כפי שאמרתי בציטוט שלי:

    "אנו הגברים נוטים לבלבל ולתפוס את עצמת רגשותינו כעצמת הטיעון שלנו. המוח החמום מתרעם כנגד מגע ידו הקריר והבחינה המדוקדקת חסרת הרחמים של ההגיון".

    ויליאם יוארט גלדסטון (מדינאי וראש ממשלת בריטניה).

    הרבה בריאות ואושר
    הני

  • הני  On מרץ 30, 2009 at 11:02 am

    אכן כן…מצטער הקפה והשיחות יחזרו לאחר הפסח עדיין עם גבס אך דלת פתוחה
    הני

  • איתי  On מרץ 30, 2009 at 6:42 pm

    אני חושב שמה שטטלוק מנסה לאמר, זה שבניגוד למנתח מוח, טכנאי או אינסטלטור שמתעסקים עם כמות קטנה וסטטית יחסית, אנשי מדעי המדינה מתעסקים עם כמות מסיבית של חומר משתנה, עם המון סטטיסטיקות ונתונים שיכולים חלק להתפרש להנה ולהנה ולכן מאוד מוטים על ידי הרגשות ורקע ממנו בא האדם (כפי שהשכלת לציין בכתבה אותה קראתי עד הסוף, אבל כנראה במידה משמעותית יותר), אני לא חושב שאני מבין מה קורה יותר טוב ממך, ובוודאי לא חושב שמכיר את השטח יותר.

    אני כן חושב שההיררכיה צריכה להיות קודם כל האנשים הציבור הרחב, ושאותו ישרתו אנשים כמוך, אני מתנגד לכך שתאמר לשלטון "מה" לעשות במקום שאנחנו נאמר לשלטון "מה" לעשות ואתה תאמר את ה"איך" במידה וה"מה" משתלב עם שלך.
    ועד אז עדיף שתשב בצד תציג בפנינו את הממצאים שלך וחכה למתי שרצונותינו ותקוותינו ישקו לשלך.

    המצב הנוכחי הוא גרוע יותר (לדעתי) וכנראה לא יחמיר אם נחליף את האליטה הקיימת באליטה אקדמאית.. אך עדיין לא יהיה אידאלי.

    אם זה לא היה ברור, אני תומך באופן חלקי אבל משמעותי ב"דמוקרטיה ישירה דינמית", בשיטה הזו חלקם של אנשים כמוך יהיה רב ומשמעותי הרבה יותר.

    החלמה מיידית והמון אושר!,
    איתי.

  • הני  On מרץ 31, 2009 at 11:47 am

    הטיעון שלך ממש לא ברור לי, מה שאתה אומר לי זה שהיות והסביבה שבה אני חוקר היא יותר מסובכת אתה בעל יותר כלים להחליט ממני? זה לא נראה לך מגוחך?

    על איזו דמוקרטיה אתה מדבר? אנחנו מדברים על אותו מאמר או שאתה מנסה לקדם רעיון של דמוקרטיה ישירה בכול מחיר? עשה לי טובה וחזור וקרא בבקשה את הראיון מדובר רק בנושא של שינוי שיטת הבחירות או הממשל…אינני מבקש להחליף שום אליטה אלא להשתמש בידע שישי לי.

    ואם כבר עסקנינן בסביבות עם המון שמתנים עשה לי טובה ולך ולמד קמעה, מנתחי מוח עוסקים המפה הכי לא ברורה שיש, אי ההסעמות וחילוקי הדעות ביניהם כה רבים שזה פשוט לא יאומן.

    מה שאינך מכיר או יודע אל תנסה להתימר, לכולנו, ואני אומר לכולנו מטענים שונים יש מנתחים שירצו לקדוח ואחרים שלא ככה זה. מה שאני מנסה לאמר הוא שעלינו לנסות ולשמוע מכמה שיותר מומחים לפני החלטות מסוג זה, בדיוק כפי שלא היית מנסה להכריע בשאלת טיפול במי שפכים על ידי כלל הציבור ולא על ידי מומחים.

    תודה על איחולי ההחלמה
    הני

  • איתי  On מרץ 31, 2009 at 12:47 pm

    עמך הסליחה, סטיתי מהנושא.
    אני עדיין חושב שעדיף למקבל ההחלטות לשים דגש כבד יותר על הממצאים מאשר על התחזיות, אבל בגדול אני מסכים (התגובה לאינגסטוק בלבלה אותי קצת).

    ורק כדי שלא תאמר שסתם בזבזתי לך את הזמן, הבאתי איתי חדשות טובות =D
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1074637.html

    איתי.

  • בתיה  On מרץ 31, 2009 at 5:56 pm

    להני
    צר לי על התאונה ותוצאותיה מאחלת לך החלמה מהירה וקלה ככל האפשר.
    כבר מזמן הגעתי למסקנה שבארצנו המטורפת גם נהיגה בכלי רכב עם ארבעה גלגלים הינו הימור בעל רמת סיכון גבוה במיוחד על אחת כמה וכמה על שניים.
    חג שמח

  • הני  On אפריל 1, 2009 at 11:06 am

    חדשות מדהימות!!! הגיע הזמן, אני כל כך שמח , תודה!

    אני קצת אצא מהכאבים ואעלה פוסט בעניין זוהי אולי הפסיקה החשובה ביותר של השנה…נקווה לטוב.

    בתיה, תודה, אני לא יודע אני כרגע עובר לרכב ויורד מהאופנוע לאחר מסע שיכנועים מאוד מלחיץ, אז אל תעשי לי את זה הם עוד יעבירו אותי לתחבורה ציבורית. זה לא שאני נגד, פשוט האמינות והשרות של הציבורית כאן בישראל שואפת לאפס….

    יומם טוב
    תודה על האיחולים
    וכוח לעובדים
    הני

  • טל ירון  On אפריל 1, 2009 at 10:52 pm

    הרבה בריאות 🙂

  • האזרח דרור  On אפריל 2, 2009 at 9:58 am

    תרגיש טוב, ואני מקווה שלא תהיה לך נכות
    קבועה

    בכל מקרה אין רע בלי טוב, ותאונות יכולות לתת קצת פרופורציה על החיים ולהציג לנו כמה הרבה יש למי שחי

    מקווה שזה יהיה גם המקרה שלך
    בהצלחה , דרור

להשאיר תגובה

