הכדורגל כנקודת התייחסות

חברות וחברים מזה שנים שאני מאבד עניין בכדורגל ישראל, אכן אני אוהד הפועל תל אביב, ואני עדיין עוקב אחר הקבוצה אך נמאס לי. זה לא רק הכדורגל הקבוצתי, זה בכלל הנבחרת הגועל העסקנות, הריח הרע שנידף מכול העיסוק הזה אצלנו, ובעיקר מהעובדה שכשלונות מולידים עוד כשלונות אך לשום כשלון אין לא אבא ולא אמא.

 

בתוך כל הסיפור הזה, נסעתי לי לארה"ב לכמעט עשור ראיתי שם מה זה ספורט מקצועני, איך ניתן לאהוד קבוצה מבלי לרצות להרוג את אוהדי הקבוצה השניה ואפילו לשתות בירה משותפת, כן גם אחרי הפסד.

 

עם חזרתי לישראל, כן חזרה מרצון ניסיתי, בהתחלה כדורגל, נו אני בכל זאת אוהד הפועל, אבל הכדורגל לא משהו, אבל הבן יקירי לי אוהד גם הוא אדום, ומשגע לי את השכל קח אותי לבלומפילד…ובעיר לכולנו התחברתי עם אוהדי הפועל מדהימים אז יאללה חזרתי, אבל זה לא זה, אין כדורגל כולם מקללים, לא נעים. לגבי הנבחרת, נו מה אומר, פטריוטיות לא הייתה הצד החזק שלי מעולםף מה עוד אם אני צריך להשתמש בה למוצר מחורבן כמו הכדורגל הלאומי שלנו. לא יודעים לשחק, נתפסים לשחקן אחד, וטוב ככול שיהיה הוא לא מסוגל לסחוב 11 שחקנים, והכול נראה בדיוק כמו המדינה פאסדה מצוינית אך ריקה מתוכן, כדורגל יוק!

 

מזה כשנתיים אחי עבר למצרים, הוא וזוגתו שיחיו, עובדים בשגרירות. אודה ולא אכחיש יש בי חיבה גדולה לשכנתנו מדרום, אני אוהב את התרבות, התחברתי עם המון חברה מצרים בארה"ב ונראה לי תמיד משהו מסקרן בצאצאי אלו שהמציאו את הנייר המודרני הכתב המודרני המתטמטיקה המודרנית האסטרונומיה המודרנית ועוד…אז אמרתי אם כבר אז כבר וטסנו אביבה ואני לביקור, אם עד אז הייתי חובב, אפשר לומר שהתאהבתי ועל הטיול המדהים הזה כבר כתבתי מאמר. אך יש עוד דבר מה, חוץ מהתרבות המדהימה והיופי יש עוד דבר מה שמצרים הופכת בו לאמפריה (לפחות יחסית אלינו) כדורגל!!!

 

כן חברים למרות שרובנו רגילים ךהתייחס למצרים כקמעה איטיים יחסית אלינו נראה כי הם פשוט עוקפים אותנו בכול תחום, ועכשיו כדורגל! לא סתם, המצרים הם אלופי אפריקה מזה שתי קדנציות, לא סתם, אפריקה לאחר שניצחה אריות כחוף השנהב (לה אנו הפסדנו במשחק חסר חשיבות) קמרון ועוד. זוהי אינה יותר יבשת חלשה אלא כזו שנחשבת לכוח מרכזי בעולם.

 

מזה כמספר ימים משוחק גביע הקונפדרציה בדרום אפריקה, מין מפעל חימום לקראת גביע העולם בשנה הבאה, במשחק הראשון הייתי קרוע בין אהדתי לברזיל לאהבתי למצרים, אך קרע זה נעלם חיש מהר עקב המשחק המבריק שהציגו המצרים, ברזיל עם המון מזל, ושיפוט קצת פיבוריטי הצליחו בזמן פציעות להבקיע לנצח. ישבתי משותק, חסר אמונה למה? למה זה קורה לי? ואז הבנתי קורה לי? מה אני מצרי, והתשובה הייתה כןף אני הרבה יותר מצרי מברזילאי, בייתי רוצה להיות ברזילאי אך אני לא ובהשוואה אני יותר מצרי, וזהו מצאתי את הקבותה האהודה עלי בגביע הקונפדרציה, אך אודה ואתוודה פחדתי לכתוב על כך לפני המשחק שהסתיים לפני רגעים ספורים בין מצרים לאיטליה, חששתי שמצרים יעשו תרגיל ישראל, משחק אחד טוב, או איך שקוראים לזה בישראל "הפסד מכובד" ואז התפרקות…אבל לא המצרים ולא היום, הם לא עושים את מה שאנחנו התרגלנו לעשות, הם עלו היום כמו אריות, הבקיעו בחצי הראשון, למגינת ליבי ראיתי את המשחק בערוץ הראשון בו ישבו שלושה באולפן, שנים המגיש ודני נוימן ניסו להסביר מדוע המצרים מנצחים והתשובה הייתה תמיד קשורה לחולשתם של האיטלקים לא חס וחלילה ליכולת המצרית, ורק הבחור השלישי (אינני זוכר את שמו רק את המבטא הדרום אמריקאי שהיה לו) שחזר ואמר לא זה בעיקר במצרים הם משחקים פנטסטי, הם לא חוששים הם לא מסתגרים הם פשוט תוקפים…

 

ןבכן אט אט אם לט נשים לב זה יקרה בעוד ענפים, המצרים יעקפו אותנו ולא יביטו לאחור. אבל עד אז יאללה מצרים לאליפות, השמות הם זידן, אבו-טריקה, חומוס ועוד. לא זו לא בדיחה, אני רוצה את מצרים בחצי ושתבוא מי שתבוא ניתן פייט ואולי גם נפתיע. הגיע הזמן שלנו של המזרח התיכון. ואם תשאלו אותי אני בטוח שאם המצרים היו משחקים נגד ישראל היינו חוטפים בראש, כן אנחנו הישראלים, בטח היינו חוטפים איזה כמה גולים טובים….

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי דר  On יוני 19, 2009 at 6:01 am

    נכון, המצרים טובים (אם כי אתמול ניצחו בעיקר בזכות השוער והמזל).

    אבל לא צריך לשכתב את ההסטוריה…
    כי ישראל לא הפסידה לחוף השנהב. המשחק ביניהן הסתיים בתיקו שתיים.
    והיתה זו דווקא חוף השנהב שחילצה את התיקו בדקות הסיום.
    ראה כאן:

    http://www.one.co.il/Article/127292.html

  • ניר  On יוני 19, 2009 at 6:27 am

    המצרים "פשוט עוקפים אותנו בכול תחום"??

  • הני  On יוני 19, 2009 at 8:54 am

    יוסי תודה על התיקון, אכן תיקו שתיים. אבל לא בזכות המזל, אף אחד לא אמר שאיטליה זכו בגביע העולם בזכות בופון ללא עוררין אחד השוערים הטובים בעולם! המצרים ניצחו כי הם היו טובים יותר, חד חלק פשוט. הם גם היו טובים יותר מברזיל ב-4:3 אבל אז בזמן פציעות בא הפנדל, אתמול זה לא קרה…

    ניר, אכן כן, שים לב, עוקפים בכול תחום. המצרים מזה זמן מה מבססים את מעמדם בתור המעצמה האיזורית, מנהיגי העולם מגיעים אליהם ולא אלינו (ולא מדובר רק בנאום אובמה), בתחום הספורט אין על מה לדבר (ראה משלחות אולימפיות ויחס של ספורטאים בחו"ל). יש להם בעיה עם הכלכלה אך אני מאמין שעם סיוע אמריקאי ואירופאי הם בדרך הנכונה.
    יחסית למצבנו עם כינון השלום עם המצרים מצבם השתפר עשרות מונים, ואנו יש מקום לדאגה.
    אך כפי שאמרתי, אני בטוח כי יש כאלו שלא יסכימו איתי…והסיבות שמורות עימם.

    יאללה מצרים לזכייה!

  • להב  On יוני 19, 2009 at 2:16 pm

    פוסט חד למדי על מצבו העגום של הכדורגל הישראלי בפרט ומיקומנו האמיתי במרחב המזרח תיכוני בכלל. משהגענו פעם אחת לאליפות אירופה עד 21, ההשתתפות באליפות עצמה היתה בין מבישה למבזה, בעוד המצרים מוכיחים לאורך שנים כי הם יכולים בכל יום, נתון או לא, להתמודד עם אריות הכדורגל העולמיים.
    הם גם מוכיחים שהקבוצה אצלם היא מעל הכל, ומעל כל כוכב, ראו מקרה מידו בגמר לפני חמש שנים, אם אני לא טועה.
    חד למדי, רק משום שלא צויין כי קבוצה ישראלית אחת מראה לאורך שנים תהליך נכון, שפוי וקו התקדמות רציף ואחיד. כך זוהרת לה מכבי חיפה,היהלום, שבכתר הפח של הכדורגל הישראלי.
    יאללה חיפה בליגת האלופות. יאללה חיפה מלחמה.יאללה חיפה אהבה.
    יאללה יאללה להב, זה לא בלוג של אבא שלך.

  • הני  On יוני 19, 2009 at 4:43 pm

    חיפה היא לא יהלום היא זכוכית יותר נקיה בערימת הזבל שאתה קורא לה הכדורגל הישראלי, ותו לא…כולה עוד חתיכה בהר הזבל הענקי

  • אדמית  On יוני 20, 2009 at 3:03 pm

    אבל מבינה את הני שרוצה מזרח תיכון חדש, עולם חדש נטול סטריאוטיפים.
    מברוק עליכ.
    למה לא הצטרפת לרשימה שלנו?
    http://arab-jew.blogspot.com/

  • הני  On יוני 20, 2009 at 9:17 pm

    כי אני לא מאמין לאובמה, ואני חושב שהוא עוד אחד שישתמש במזה"ת לקדם אינטרסים של כף, וגם כי נמאס לי להתאכזב כל פעם מחדש…

    אולי יותר מאוחר…
    יאללה מצרים לחצי הגמר

  • להב  On יוני 21, 2009 at 7:56 am

    כבר אמרתי כתר פח גם במובן של פח אשפה, ובכל זאת כיוון שאיש של פשרות אנכי, נראה לי שאפשר להסכים שחיפה היא לפחות אבן איזמרגד (ירוקה) על הכתר הזה. סגרנו?

  • הני  On יוני 21, 2009 at 1:55 pm

    היות ואם אסכים להגיון זה אצטרך לקבל את כל טיעוני מכבי בכדורסל…אז לא לחלוטין לא חיפה היא מאותו חומר מסריח עם בעלים יותר עשיר ויותר דורסני…

  • להב  On יוני 23, 2009 at 10:20 am

    ולאחר מכן הפסד רב שערים והדחה מהמשך הטורניר?
    כנראה שגם מצריים זה במזרח התיכון.
    איזה אכזבה.

  • הני  On יוני 23, 2009 at 10:57 am

    זו מלחמה על פי התקשורת המצרית והנבחרת הייתה פריצה לחדרי המלון של הנבחרות ולא דובים ולא יער, ולטענתם זהו נסיון לפתו ראת בעיית האבטה, לטפול את האשמה על הנבחרת האורחת…

    אבל אתם יודעים אני לא כל כך מאמין לסיפורים הללו, חבל לי היה סיכוי מצוין לתת הצגה, שוב פספוס, ואלי ידידי להב צודק כנראה שכולנו (!!!) במזרח התיכון…

להשאיר תגובה

