למה ללמוד מדע המדינה – או תורת המשחקים

חברים זהו לינק שקיבלתי ממורה שלי, פרופסור גדעון דורון שבמשך שנים היה מורי ורבי בנושא תורת המשחקים.

 

אודה ואומר איש זה לימד אותי רבות והיה אחד האומנים בהסברים פשוטים ולעניין. אני רוצה להאמין שממנו למדתי רבות וכיום אני מקווה שאני הולך בעקבותיו. אך באמת אין כמו הדבר האמיתי.

 

אחת הדוגאמות הקלאסיות לתורת המשחקים הינה "דילמת האסיר" והסיפור הוא פשוט, אך לא אלאה אתכם בהסברים כי מה שתראו בקליפ הוא חזק מכול הסבר.

אם תמצאו זאת מעניין או לא יאומן, אוכל לומר לכם שאלו מאיתנו שמכירים את הדילמה גם נשארו עם פה פעור מהמציאות המדהימה….

 

זהו מה אומר, למדע, גם מדע המדינה יש יישומים פרקטיים לחיים…תהנו

שלכם הני

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שני  On יוני 23, 2009 at 7:47 pm

    ממה שאני רואה אצל בלו, דוקא רוב השימושים של תורת המשחקים הם באבולוציה. הנה כמה דוגמאות משלו:
    http://www.notes.co.il/ben-hateva/14697.asp
    http://www.notes.co.il/ben-hateva/22871.asp
    http://www.notes.co.il/ben-hateva/28294.asp

  • אהרון תמוז  On יוני 23, 2009 at 8:35 pm

    נדמה לי מבאר שבע
    נדמה על האיסלאם
    צבע הספר כחול

  • dugmanegdit  On יוני 24, 2009 at 12:32 am

    בדילמת האסירים מניחים שהאסירים בוחרים באופן בלתי תלוי וללא תקשורת. כאן היתה להם הזדמנות לתקשר ולפיכך למי שמסוגל לרמות היטב והוא יודע שהוא יכול לרמות היטב יש יתרון ברור.

    אגב – כמי שעוסק בתורת המשחקים, ברגע שהחל המו"מ היה ברור שהאישה תרמה, בדיוק מהסיבה הנ"ל!

  • הני  On יוני 24, 2009 at 9:52 am

    שני, נמלים, קשה מידי אני מעדיף את זה בגדול במחשב שלי 🙂

    דוגמאנגדית, אכן כן, כפי שאמרתי אין מושלם, אבל תודה שזה גדול ההפתעה בפני הבחור בעוד אתה יודע שהיא הולכת לשבור לו את הלב….זו אחלה סיבה ללמוד את התחום, לא ככה?

    אהרון, לא יודע, לא מכיר מצטער…

    יומטוב
    הני

  • dugmanegdit  On יוני 24, 2009 at 3:34 pm

    בעניין הזה אתה בהחלט צודק. אם אתה מחפש סיבה ללמוד תורת המשחקים (מעבר לעניין מתמטי צרוף) הרי שפרצופם הנדהם של אלה שלא למדו הוא סיבה מספקת…

להשאיר תגובה

