מצב השוק

ובכן כולם יודעים יש משבר כלכלי עולמי, אז מה? מה זה אומר לגבינו? האם יש נקודות השקה? ומה עושים באוצר? שאלות קיומיות…..

 

ובכן, חברות וחברים, יש משבר בעולם, אך בישראל מלבד למספר עיתונאים אמיצים וכמה "הזויים" כולם מדווחים שאצלנו המשבר לא כל כך חמור, ואנחנו אוטוטו עוברים אותו, והבורסה מתאוששת בצורה מרשימה…

 

ובכן, הכול גבב של שטויות, אצלנו הכול מכוון ולא לטובת הציבור הרחב, ואנחנו לא עוברים את המשבר ומי שישלם עבור כל השטויות הללו זה אתם וני, דוגמאות? בבקשה: בראש ובראשונה הבנקים. אני יודע שהו שק החבטות הלאומי ודי נמאס לכולם מהסיפור, אך בבקשה הטו אוזן עוד מעט ודי. בנק ישראל, כשמו כן הוא, הוא הבנק שלכם ושלי, הוא אמור לשמור על האינטרסים שלנו, והכסף שנמצא בו (מלבד למיליארדים שמודפסים בו על מנת להחזיק את שער הדולר באופן לא הגיוני עשרות מונים מעל לשער היציג האמיתי שלו על מנת לדאוג לאינטרסים של היצואנים) הוא שלנו! אותו בנק נדיב (על משקל העץ הנדיב) משלם לעובדיו משכורות מופלאות, על חשבוננו, אבל זוהי אינה הצרה העיקרית, בנק זה הוא גם מקור המזומנים העיקרי של הבנקים בישראל. החליט בנק ישראל, שלכם ושלי, להלוות לבנקים בישראל כסף בריבית אפסית, רבע האחוז!!! כן חברים וחברות ממש כסף בחינם, ואילו אותם בנקים שקיבלו את הכסף שלכם ושלי בריבית מגוחכת זו עושים סיבוב ומלווים לנו את הכסף בריביות רצחניות של 17 עד 24 אחוזים וזאת מבלי כלל לדבר על העמלות ושאר הפרפראות….בו בזמן שהם מנצלים את היכולות הכספיות שלהם לחזק מניות מסוימות בבורסה ולהחליש אחרות….ממש שוק חופשי, והמשבר איננו.

 

עוד אתם רוצים, מלבד לעובדה כי אנו משלמים עד ועוד מיסים ישירים והאמינו לי שאין לי שום בעיה לשלם מיסים כל עוד הכספים הללו חוזרים לנושאים הרלוונטיים ולא לשטויות הרגילות) החליטו לשפוך עלינו עוד טונות של מיסים עקיפים. ראו דוחות חניה זהו מס עקיף, ההיגיון הוא כזה, לאחר שהמדינה גובה מיסים, והעירייה גובה מיסים (ארנונה) הם מחליטים לגבות עוד מס אך לא בצורה ישירה, והם מטילים קנסות על חניה "לא חוקית" רק שאין כזה דבר לא חוקי לפי העירייה, מה שאומר שאנו משלמים מס חניה (שימו לב לא מדובר בחינה לא חוקית לפי חוקי תעבורה, תחנת אוטובוס, מעבר חציה צומת ועוד) מדובר על כחול לבן בלבד! אלו הם מיסים עקיפים. מע"מ על פירות וירקות מיסים עקיפים, מס בריאות לכל אדם ללא קשר להכנסה מיסים עקיפים. והבדיחה (העצובה) האחרונה ישנה יזמה לנסות ולהפוך חלק מהכבישים בישראל לכבישי אגרה, מה שהיום אנו נוסעים בחינם יהפוך בתשלום. ראשית אומר, אם לא מצליחים להחזיק את הכבישים בטוח שזה לא כתוצאה ממיסוי כלי הרכב, הדלקים ואגרות הרישוי! הסיבה היא אי הקצאת כספים אלו חזרה בתשתיות הכבישים! שנית, אם יש בעיה של תחזוקה הדרך אינה למסות את הנסיעה! ואחרונה, אם ממסים את הנסיעה בכבישים, חייבים לדאוג לתחבורה ציבורית אלטרנטיבית נורמלית, האמינו לי 8 שנים בניו יורק ואף פעם! אני חוזר אף פעם, לא נסעתי ברכב פרטי לעבודה. מה שבטוח הוא, שבעוד 30 שנה, בדיוק כפי שכיום אנו משלמים דוחות חניה, אנשים ישלמו על הנסיעה בכביש ויחשבו שזה "נורמאלי וטבעי". זה לא נורמאלי ולא טבעי!!!

 

לסיום בנימה אישית, מזה שנתיים שאני מחפש לקנות לי דירה, לא משהו מיוחד, 105 מטר רבוע עם מעלית ורצוי חניה אך לא חובה, בתל אביב-יפו גבול צפוני הירקון דרומי די פתוח להצעות ואינני מצליח…למגינת ליבי כמרצה במרכז הבינתחומי למרות שכולם חושבים שאני מרויח הון, אין זה המצב…אם מישהו יודע או שומע אנא ידעו אותי, נמאס לנו לגור בשכירות ואני רוצה את התחושה של בית שכה חסרה לי…

 

תודה, הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On יוני 29, 2009 at 1:53 pm

    לקבוע לכל דבר מחיר.את המחיר משלם רוב ציבור הנתינים.מפריטים את קרקעות המדינה במחטף (המדינה זה הציבור ? )

    http://adama-not-for-sale.co.il/

    מפריטים את החופש במחטף ,

    http://private.prison.googlepages.com/

    ומעבירים את "חוק" ההסדרים והתקציב במחטפים.(מישהו מהמצביעים בכנסת ובממשלה שיצביע בעד, יודע על מה הוא מצביע ? )

    http://www.shelly.org.il/node/2262

    http://ecowiki.org.il/index.php?title=%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9D/2009

    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=248943&blogcode=5235509

    עקיצה ב-47 שניות.(נכתב עוד ב2006 .מה השתנה מאז לטובה?)

    הפרופסור מנחם מגידור הוא נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא גם עומד בראש ועדה לבחינת מבנה הממשל בישראל. זה מה שהיה לו לומר אתמול בכנס שדרות: אם לוקחים את ישיבת הממשלה שאישרה את חוק ההסדרים, ומחלקים את זמן הדיון במספר הסעיפים בחוק, מקבלים שלכל סעיף הוקדשו בממוצע 47 שניות.

    גאוני, לא? 47 שניות לפגיעה בחקלאות, 47 שניות לביטול בית החולים באשדוד, 47 שניות לפגיעה ברכבת ישראל, בפריפריה, בחינוך… משקיעים בנו, החברים בממשלה. אבל מצד שני, באמת לא צריך להשקיע בחוק ההסדרים יותר מדי זמן. הרי במשרד האוצר יש פקידים והם כבר חשבו על הכל, והם כבר קבעו איך הדברים צריכים להיראות פה. היעדים כבר ברורים, והתוכנית מוכנה. אז למה צריך דיון בממשלה? בעצם, למה צריך ממשלה? לתעודת פטירה לא חייבים חותמת גומי.

    http://www.haaretz.co.il/captain/objects/ResponseDetails.jhtml?resNo=1936029&itemno=835071&cont=2

    http://www.haaretz.co.il/captain/objects/ResponseDetails.jhtml?resNo=1882486&itemno=828886&cont=2

    וכאן,באתר של הגב' היקרה אורה לב-רון,בתגובה מס' 1 .

    http://www.notes.co.il/ora/52129.asp

    המצב הולך ומחמיר.העבדות המודרנית הולכת ומתקבעת.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/objects/pages/PrintArticle.jhtml?itemNo=696289

    הכלכלה היא רק השיטה. המטרה היא לעצב את הנשמה
    בתקופה שבה אנו מורגלים לייחס פונדמנטליזם רק לתנועות דתיות, ראוי להצביע על התפשטות אידיאולוגיה רדיקלית לא פחות: המחשבה הכלכלית הניאו-ליברלית, צורה של אימפריאליזם עולמי חדש הנשלט בידי תאגידים רב-לאומיים ומדינות חזקות, שמפתחים צורות ניהול מנותקות מאחריות כלפי דמוקרטיה, חוקים, מוסר או צדק. מחשבות על גלובליזציה, לאומיות וחברה, עם צאת ספרו החדש של חוקר התרבות דיוויד הרווי, "קיצור תולדות הניאו-ליברליזם".

    הפתרונות לא יבואו מתוך השיטה ה"דמוקרטית" של שלטון ה"נציגים" הקיימת כיום.

  • מרק ולצר  On יוני 29, 2009 at 9:25 pm

    ומכאן גם המסקנה שלי: השילטון אינו שלטון הציבור. שולטת בנו קבוצת מיעוט והפוליטיקאים הם חברים בה או משחקים לפנינו מטעמה.

    וכמו כל קבוצת מיעוט בעבר מה היא רוצה? שנעבוד בשבילה. שנקנה דירה במחיר מופקע, שנשלם על חניה למרות שאנו משלמים כבר ארנונה ועוד.

    זהו הסיפור הישן על שיעבוד

    רק דמוקרטיה ישירה! שהציבור יחליט ולא קבוצת מיעוט…

  • נתין  On יולי 3, 2009 at 2:06 am

    אתה מעביר ביקורת (שלפחות עם חלקה אני מסכים) ומפרסם לינקים למכביר.

    מה אתה עושה תכלס כדי לשנות את המצב הקיים ?

  • עוז  On יולי 4, 2009 at 10:34 am

    ושימוש בכבישים.
    בהרבה מדינות התחילו לגבות לאחרונה אגרות גודש והטלי שימוש בכבישים.
    אני דווקא בעד, וזה הולך טוב עם מדיניות המזהם משלם !

    אהבתי את התייחסותך לנושא בנק ישראל, קישרתי אליך מהבלוג שלי.

  • הני  On יולי 5, 2009 at 10:50 am

    נתין, מה הבעיה, אזרח מבקר או מאשרר עם עוד דברים ותורם מידיעותיו לבלוג, אינני מבין את טרוניותיך….

    עוז, אני מסכים שהמזהם ישלם, אך אתה שוכח דבר אחד בניון יורק יש תחבורה ציבורית פנטסטית שמכסה את כל העיר על חמשת רבעיה, ואילו לנו אין כלום. אני נוהג מכורח לא מרצון, ראה כבר כתבתי על כך, תנו אלטרנטיבה ואז תרביצו, אך לא ניתן לקחת כספים ללא אלטרנטיבה, זוהי בדיחה עצובה, כמו ביטוח לאומי עוד מס שבחיים לא נראה ממנו החזרים….

    לגבי בנק ישראל, אני בטוח שמישהו צוחק עלינו עם הסיבוב הזה שעושים עלינו האזרחים…

    שבוע טוב
    הני

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: