רצח בתל אביב-יפו

אתמול מייד לכשנודע לי בדבר הרצח המתועב/מטורף/חסר ההיגיון ישבתי וכתבי תגובה ב-Facebbok (תחת השם: (Hani Zubida, התגובה שלי: " תגידו מה קורה כאן? אנשים איבדו את שפיותם? אני פשוט לא מאמין"

אנשים ענו, חלק האשימו קבוצות מסוימות באוכלוסיה ואני לא הייתי בטוח אז עניתי בזו הלשון: "אתם יודעים מה אני יכול להבין שלא כולם אוהבים או מקבלים את כולם אבל רחוק הוא המרחק בין אי קבלה לרצח בדם קר, לדעתי יש כאן פשוט טירוף מערכות ואיבוד צלם אנוש בחברה שלנו וחבל"

 

ולאחר שהמשיכו הספקולציות בדבר הזהות החברתית (בעיקר דתית של הרוצח) עניתי שוב: " אני לא מניח שום הנחות לגבי זהות הרוצח – וממש חוש ממה שזה לא יהיה שהו מתכון לקרע חברתי מהותי"

 

ואז ישבתי בשקט, כמעט שעתיים בוהה במחשב קורא חדשות מקשיב לרדיו ולטלוויזיה, בשקט כולם ישנו כבר, הגדול, אוהד, הלך לישון מזועזע אחרי שהקשיב לחדשות הוא לא הבין מה פתאום מישהו רוצח אנשים, לא אמר מילה על נטיות מיניות בעיניו זה משהו רגיל שגרה — כן יש לנו המון חברים מהקהילה, ולא אנחנו לא מתייגים אותם אנחנו פשוט אוהבים אותם בדיוק כמו כולם בלי שמות בלי תגים ככה כמו אנשים. כשאמרתי לו שרצחו אותם בשל נטיותיהם המיניות הוא היה בטוח שזה מעשה של איש מטורף "אדם נורמלי לא יכול לרצוח סתם ככה ילדים" הוא אמר ואני ריחמתי עליו כואב מחר בבוקר הוא יצטרך לצאת מכול הנאיביות הזו — וכמה שניסה לא הצליח להבין איך זה יכול לקרות מה פתאום מישהו הורג אנשים שהוא לא מכיר סתם ככה ואז הוא הלך לישון.

 

ואני הפסקתי לכתוב רציתי לחשוב, חשבתי שאתקרר, אולי אצליח לקבל איזו שהיא תובנה אבל לא — אני לא מגיע לכלום חדש הכול אותו הדבר וככול שאני קורא יותר אני יותר בטוח שיש כאן בעיה חברתית רחבה הרבה יותר.

 

אני אומר כבר מפתיחת הטיעון שלי כי אינני יוצא בקריאות נגד ככל האוכלוסיה החרדית וגם לא אצא כנגדם, כי אינני חושב שמעשה מסוג זה ניתן לשייך לאוכלוסיה שלמה, בדיוק כמו שחשבתי שאת מעשו של יגאל אמיר לא ניתן לשייך לכלל הדתיים הציוניים. אך ישנם מספר דברים שכן אעשה אני רוצה לצאת מכאן בקריאה לכלל נבחרי הציבור הסתה מכול סוג שהיא הינה גרועה אך כשהיא באה מקרבכם זהו מצב בלתי נסבל, בחברה מילטריסטית וחסרת סבלנות כשלנו אתם אמורים להיות לדוגמא, אינני מדבר על השחיתויות והאמירות של "מושחתים נמאסתם" אני מדבר על כיבוד ערכים בסיסי איך העזתם לצאת באמירות מקוממות כנגד האוכלוסיה ההמו-לסבית-טראנס ג'נדרית — האם לא למדנו מספיק ממקרה רבין? האם עדיין לא הבנתם כי יש לנו בעיה במדינה וכי עשבים שוטים צומחים בכול מקום?

 

כמו כן, אני יוצא בקריאה למשרד החינוך, אנשי חינוך באשר הם וההורים ברחבי הארץ, רמת האלימות גוברת מרגע לרגע. על הכביש כולם רוצים להרוג אחד את השני, יציאה למועדוני בילוי הינה כמשחק רולטה רוסית, אפילו בשטח בתי הספר ילדים חשופים לאלימות מפחידה כאשר "חבריהם" מעודדים את ה"מיצג" ומצלמים אותו במכשירי הטלפון הניידים שלהם. אני אינני מוכן שבני בן ה-12 ילך למסיבות במועדונים גם כאשר הם מיועדים לבני גילו, אני יודע בקרוב הוא כבר לא יקשיב לי יותר וילך למועדונים אלו בין אם ארצה ובין אם לא, ןאני חרד מרגע זה, אינני מוכן שיקרה משהו לבני משום שמישהו חשב שהוא הגניב מבט לכיוון חברתו או חייך לאדם הלא נכון או לא אמר סליחה כשבלי כוונה דרך על מישהו ועוד כל מיני סיבות שנשמעות מבני נוער דקורים או חבריהם לאחר בילוי במועדון.

 

אני פונה אליכם כל אנשי החינוך וההורים כולנו שותפים לאותה קלחת, זהו מצב בלתי נסבל נראה כי לא קיימת יותר בינינו אמנה חברתית חזרנו למצב הטבע בו רק החזקים שורדים, לא אינני מעוניין במדינת משטרה, מי שמכיר אותי יודע שאני מתנגד לחיים מסוג זה, אך אנא חיי ילדנו וחיינו אינם הפקר, חנכו את בניכם ובנותיכם, אך בעיקר התחילו עם עצמכם, היזהרו בכבודם של אחרים אל תדברו סרה בשום קבוצה חברתית היו סובלניים הדרך לשינוי חיינו עוברת דרך כל אחת ואחד מאיתנו לפני שיהיה מאוחר מידי…

 

ובמשפט אחרון, היום נתברר לי כי אחד מהנרצחים היה סטודנט במרכז הבינתחומי, ילד שסיים שנה ראשונה ללימודים, כל חייו היו לפניו — מה ניתן לומר כעת למשפחתו? איך הם יחיו את חייהם מעתה? מה עליהם כעת? אולי חלק מאיתנו ינסו להפוך אותם לסמל למאבק, אך בטוחני כי הם בדיוק כמו משפחות נרצחים רבות היו מעדיפים את יקיריהם בבית ולא להפוך לסמלים. על מנת שמקרים אלו לא ישנו אנא מכולכם השינוי חייב לבוא כבר היום

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שאול  On אוגוסט 2, 2009 at 10:37 pm

    האם צו איסור פירסום גורף הוא במקום ?

    האם לא היה ראוי לדווח על תוצאות הבדיקה הבאליסטית של הנשק ?

    האם זה מוצדק שכל האוכלוסיה החרדית תהיה עם איום על הראש שךה ?

  • הני  On אוגוסט 2, 2009 at 10:47 pm

    אני באמת לא מבין את התגובה שלך, אני זה שטענתי כי אינני מסכים להטיל את האשמה על
    ציבור שלם, את מי אתה שואל את השאלות הללו? אולי את זה אתה צריך להעלות תגובה זו באתר המשטרה והפרקליטות…

  • דני בלוך  On אוגוסט 2, 2009 at 11:12 pm

    ביטאת גם את הרגשתי. אשר לצו איסור פרסום – במקרה כזה הוא מוצדק ביותר כדי שהרוצח לא ידע מה כבר יודעים עליו.

  • אבי  On אוגוסט 2, 2009 at 11:14 pm

    היי הני,

    זה לא כל כך קשור לפוסט (ואולי דווקא כן). היום אמרו לי משפט ובאותו רגע תהיתי מה אתה היית אומר על הנושא.
    המשפט הוא "מזרחים יותר קרובים לדת מאשכנזים".

    מה דעתך ?

    (למען הסר ספק זה לא קשור למה שקרה אתמול)

  • סתם אדם  On אוגוסט 2, 2009 at 11:52 pm

    סתם כדי להוסיף לכאב:
    http://news.walla.co.il/?w=%2F%2F1530512

  • TIBERIVS GRACCVS  On אוגוסט 3, 2009 at 7:45 pm

    ראשית הפיגוע לא מעשה של מטורף בודד ("עשב שוטה") לפי מה שהיה כתוב במדיה מדובר היה במועדון נוער נסתר מן העין כלומר שהמחבל היה צריך לעשות עבודה מודיעינית כדי לאתרו, התכנון הקר של הפיגוע נראה גם בזה שהמחבל תיכנן היטב את נתיב בריחתו ודאג להסוות את זהותו. כל הדברים הללו מצביעים על כך שלא היה מדובר באדם ש"קיבל" קריז על הומואים והחליט לרצוח אותם אלא בהתארגנות שמטרתה לרצוח את חברי הקהילה ההומו-לסבית (לדעתי סביר שארגון עמד מאחורי הפיגוע ולא אדם בודד).

    שנית אני מוצה את הקריאה לעצור את "שנאת החינם" כצבועה, ראשי הציבור החרדי מסיתים באופן תמידי כנגד הקהילה ההומו-לסבית (אם תרצה אוכל להביא כמה דוגמאות) באופן הכי בוטה ומגעיל, את השנאה הזאת הם הרוויחו ביושר, יתרה מזאת כל אדם הגון חייב לשנוא אותם ואת השקפת עולמם החשוכה (ולא רק בענייני הומוסקסואליות).

  • הני  On אוגוסט 4, 2009 at 1:17 am

    אתה בטוח שאתה קורא את הפוסטים שלי או סתם מגיב בהתאם לכותרת? לא כתבתי שזה היה מטורף בודד, כתבתי שאני לא מוכן לתייג אוכלוסיה שלמה.

    לא כתבתי נגד שנאת חינם, ויצאתי חד וחלק נגד ראשי הציבור הדתי.

    אני מציע שתקרא את הפוסט שלי–ואם משהו לא ברור שאל אותי ואשמח לענות, אבל סתם לכתוב דברים עשה לי טובה צא מזה…
    נמח

  • תמי  On אוגוסט 4, 2009 at 6:11 pm

    ואת האנושיות. אחד הפוסטים המדויקים ביותר שקראתי בנושא.
    http://www.notes.co.il/tammy/59227.asp

  • הני  On אוגוסט 4, 2009 at 6:52 pm

    תודה

כתיבת תגובה

