עוד ממצאים לגבי מוצא ועדתיות

האמת היא שאני לא מרבה לקרוא הארץ, למרות שאני מנוי לעיתון, בשבת ככה במקרה יצא לי לקרוא את מוסף השבוע שהיה וקראתי את הטור של תום שגב, וכדברי השיר הידוע "לא ידעתי מה לעשות אם לצחוק או רק לבכות – מה שלא יהיה הוצאתי ת/מטפחת"

נראה לי שכעת הסיפור מתחיל להיות קצת יותר רציני, השדים העדתיים הם כבר לא כל כך שדים ויש ממה לשאוב ולנסות להבין את הבעיתיות…

אני עדיין חושב על כל העניין ובאמת לפני שאקרא את העבודה אמנע מלטעון יותר מידי בנושא אבל בכל מקרה חשבתי שזה יהיה נכון לחשוף נושא זה ברבים.

לעיונכם….

הני

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1119749.html

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ד"ר אוֹרי אמיתי  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 1:06 pm

    כך שאמנע מלדבר על רופין עצמו.

    לגבי הפער העדתי – ודאי שיש כאן גורם גזעני.
    אבל יש עוד כמה גורמים שהשפיעו על המצב הנוכחי:
    הזמן שעבר בין עליות שונות – ותיקים כבר הספיקו להסתדר במה שלימים יהיה המרכז, כשחדשים נדחקו לפריפריא
    הרקע התרבותי-טכנולוגי-כלכלי ממנו הגיעה כל עליה – יש הבדל בין מי שהגיע מהעולם הנוצרי למי שהגיע מהעולם האישׂלאמי
    הנגישות של כל עליה (כולל צאצאים) לשילומים מגרמניא מאז שנות ה-50 – מדובר בסכומי כסף גדולים מאד, שחלק מהציבור נהנה מהם וחלק אחר לא.

    כל הגורמים הללו סבוכים אלה באלה, ואי-אפשר להתייחס רק לאחד מהם ולצפות שדוקא הוא יתאר את כל המצב לאשורו, או ימציא פתרון.

    לטעמי, ברוב החברה הישׂראלית-עברית הגזענות אמנם קיימת במידה מה, אבל יותר ויותר היא נחלת העבר. עובדה שיש נישׂואין בין בנות-בני כל העדות, ועוד דור או שניים כבר באמת יהיה קשה להבחין מי הוא מה.
    יש עדיין יוצאי דופן, ביחוד ביחס לעדה האתיופית, ובתוך החברה החרדית. כאן אולי דרושים עוד דור או שניים בנוסף, אבל גם הפערים הללו יעלמו עם הזמן.

    בקשר לפערים חברתיים-כלכליים: את אלה צריך לתקוף לא לפי מפתח עדתי, אלא בכל מקום בו קיימת הבעיא. אם בירוחם, נניח, המצב קשה, הוא ישתפר מאד אחרי שתהיה שם תחנת רכבת, ואחרי שהמדינה תשקיע שם בחינוך באופן מיוחד. כנ"ל בחצור הגלילית, ברהט, ביפו, או בכל מקום אחר.

  • אזרח.  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 1:42 pm

    ראה דברים שכתב ד"ר אהרון יצחקי,כאן:
    בין אשכנזים ליהודים/ד"ר אהרון יצחקי

    http://www.planetnana.co.il/ohalim15/_0_aharon_yitzhaki_24.1.2008_ashkenazim_layehoodim.htm

    יצחקי מסביר,וגם מזכיר את רופין:
    " ביישוב הייתה נטייה להשתמש במונח אשכנזים לדוברי אידיש ממזרח אירופה, ולכנותם באורח שגוי וכוזב: "יהודים" או העם "היהודי", כגזע קיים בפני עצמו. נושא דגלה של עמדה זו היה ד"ר ארתור רופין (1876-1943), שהכשרתו המקצועית היא מתחום הדרוויניזם החברתי. השקפת עולם זו שימשה בסיס אידיאולוגי לגזענות תוקפנית, קולוניאלית ואימפריאלית. ד"ר רופין זכה להערכה רבה בתנועה הציונית ובממסד היישובי בשל קיצוניות השקפת עולמו הגזענית והתנהלותו היומיומית בהתאם להשקפת עולם זו.

    רופין נשלח ב-1908 על-ידי הקונגרס הציוני השמיני, להקים בארץ את "המשרד הארצישראלי" כמוסד שמיצג את התנועה הציונית ואת ההסתדרות הציונית העולמית. בידי המשרד הארצישראלי עלה להגשים את המדיניות הגזענית של ההסתדרות הציונית באכזריות רבה.

    לפי מחקריו האחרונים של איתן בלום, פעולותיו של המשרד הארצישראלי כלפי התימנים גובשו על פי השקפת עולמו, "האוייגנית (השבחת הגזע)" הגזענית[9] של רופין. הוא קבע שהתימנים אינם יהודים "טהורי גזע" אלא "טיפוסים מיוחדים" – ערבים שהתגיירו או כאלה שדמם מעורב בדם ערבי, ומשום כך התנגד לנישואים בינם לבין עולים ממזרח אירופה. הוא ראה באשכנזים ממזרח אירופה את "החומר האנושי" החיובי שעליו צריך להיבנות העם היהודי. השקפת עולם זו שופכת אור על הדיכוי, העושק ותנאי קיום בלתי אנושיים עד סכנת כליה אתנית בתימני המושבות.[10]

    http://stage.co.il/Stories/531803

    מחלוקת בציון-פרק שמיני.
    תירוצים לאפליה.
    תמר בורסוק.

  • סתם אדם  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 1:51 pm

    תודה תודה תודה!
    כל כך הרבה זמן אני טוען את אותם הדברים.
    "מזרחי" היום זה ענין תרבותי וסוציו אקונומי.
    ישנם שחומי עור עם שמות משפחת אכשנזיים למהדרין, כמו גם לבנבנים צחי עור עם שמות ספרדים לעילה.

    מזרחיות היא מזמן לא עניין גנטי.

  • ד"ר אוֹרי אמיתי  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 2:04 pm

    אזרח –
    משׂמח לראות שהתחזיות על כליון העדה התימנית בארץ התבררו כבלתי-מבוססות…

    סתם אדם –
    גם המילה "מזרחי" מבלבלת יותר משהיא מועילה, לפחות לטעמי. הרי מרוקו מזרחית יותר מליטא רק כשמסתכלים על העולם מהוואי. הרי העליות מצפון-אפריקא זכו בכינוי "מוגרבים", כלומר "מערביים". יש מקורות עבריים מהמאה ה-19 המתייחסים בפירוש לעולים מאלג'יריא (היתה באמצע המאה עליה משמעותית מאד) כ"מערביים".

    מצד שני, גם הביטוי של פרופ' שנהב "יהודים-ערבים" אינו מדוייק. דוקא הרבה מהמזרחיים גיאוגרפית – פרסים, כורדים, בוכרים ועוד – אינם מגיעים מארצות דוברות ערבית.

    לטעמי ההבחנה המדויקת ביותר היא בין עדות שהגיעו מארצות הנצרות לעדות שהגיעו מארצות האישׂלאם. אם תבדוק אחת לאחת את כל התפוצות שנהוג לכנות "עדות המזרח", תראה שברוב המכריע של המקרים מדובר בארצות אישׂלאמיות. וההיפך ה"אשכנזים" – מארצות הנצרות.

    יוצאי דופן הם האתיופים, הבאים מארץ שהיא נוצרית בעיקרה, אבל דוקא באפריקא. והעדה האתיופית אכן יוצאת דופן, כמעט מכל בחינה שתרצה.

    • לילך שם טוב  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 7:56 pm

      לאדון ד"ר שקורא לעצמו אם אתה לא יודע אז עדיף שתוריד פרופיל..כידוע לכולם שכורדים באו מעיראק וכורדיסטן נימצאת בשיטחה של עיראק..אם תמשיך להסתמך על ויקיפדיות מצבך גרוע ביותר כי הכל הערכות..הכורדים הינם ערבים במקור לפניי 4000 שנים הסתננו ערבים ממדינות שוכנות לעיראק כגון:עיראק כווית וסעודה ובנו לעצמם זהות כורדית ושפתם היא ערבית אז תעשה טובה לעצמך ואל תעשה פאדיחות תכנס למושבים של הכורדים העסלים ותקבל דיווחים שוטפים אדון ד"ר (עלק)

      • hani24  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 9:45 pm

        שלום לילך, אני חושב שאת טועה ולא שאני צריך לסנגר על אורי, אבל מאוד יה כדאי שלא תסתמכי על ויקי ודומיו….

  • שאול  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 3:19 pm

    שוב פעם מוכיחה הציונות האשכנזית שמה שנראה כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז הוא ברווז. הקונפליקט הקשה ציונות-אשכנזית מול מזרחים חושף שוב ושוב ושוב את אחד הצדדים המכוערים של הציונות האשכנזית ולזה קוראים ג ז ע נ ו ת

    אני אגיד זאת שוב ושוב החלטת האום שקבעה שהציונות היא גזענות היא נכונה.

    שנות החמישים מזרחים לפריפריה אשכנזים למרכז
    מזרחים למעברות אשכנזים מהאניה לשיכון
    מערכת החינוך מורים גרועים למזרחים ים של כסף לאשכנזים

    מערכת היחסים בין העולים המזרחים למדינה הוא כואב וטעון ראו את ספרו של שלמה סבירסקי "לא נחשלים אלא מנוחשלים". הסמל שנחרת לדראון עולם הוא סוף שנות ה 60 תחילת שנות ה 70 כאשר העליה שהיתה ברובה אשכנזית מברית המועצות התקבלה בחום ובפועל קיבלו דירות חינם,לוקסוס חינם ומכוניות חינם כאשר הדור השני למצוקה של העולים המזרחים קיבלו קדחת.נכון שהעולים קנו את הדירות והמכוניות בהלואות שקיבלו אבל אז כבר ידעו שמדובר למעשה במתנה בגלל שסיפור האינפלציה והריבית הנמוכה ידוע כבר אז. מיותר לציין שהותיקים שחלק גדול מהם סבל במעברות לא זכה לתנאים להם זכתה העליה האשכנזית. מיותר לציין שעוד בשנות ה 50 וה 60 חלק הארי של האשכנזים הופנה למרכז וחלק הארי של המזרחים הופנה לפריפריה.

    זה היה הרקע לפריצת מרד הפנתרים שבין אם זה מוצא חן בעיני מישהו ובין אם לא קיבע את העליה הרוסית כשמן שנוסף למדורת הקיפוח.

    העלה שהחלה בסוף שנות ה 80 הביאה איתה מאות אלפים של לא יהודים שיחד עם קרובי משפחתם היהודים מספרם נאמד בהערכה גסה בין חצי מיליון למיליון.

    קמה ישראל ביתינו בעזרת אותם גויים והחלה בסיסמאות פשיסטיות של "אין נאמנות אין אזרחות" ו "איסור ציון הנכבה"

    לא מספיק שהקפיצו את האשכנזים הרוסים מעל ראשינו ונתנו להם יותר הזדמנויות ועכשיו באים לא יהודים מאוקראינה שמחפשים כרטיס כניסה לחברה בישראל דרך שפיכת שמן למדורה בין הרב היהודי למיעוט הערבי .

  • ד"ר אוֹרי אמיתי  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 3:24 pm

    שאול –
    כיון שאת האמת אתה כבר יודע, אוסיף רק עובדה אחת:
    כשקרובי משפחתי הגיעו מפולין לנמל חיפה בראשית שנות ה-50 הם רוססו מייד ב-DDT (הסבתא טוענת עד היום שזה היה נבון ונכון, שכן כולם באוניה היו עם כינים), ואח"כ נשלחו הישר למעברה.
    לא שיכון ולא נעליים.

  • שאול  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 3:59 pm

    אני רואה את הצורך לגבש זהות מזרחית פוליטית ולהתנגד לציונות האשכנזית בכך שאני מוצא נטיה להכחיש עובדות היסטוריות על ניחשול ,אפליה וקיפוח של מזרחים

    מתוך דבריו של עמוס נוי בהעוקץ על תעוד הניחשול
    כמה הערות קטנטנות על עובדות ועל פרשנותן
    18/08/2009 [עמוס]
    סמולן יקר: לא ציטטתי את אריה גלבלום כי אם אך ורק מקורות המעידים על מדיניות רשמית. בעניין פרוטוקולים ועובדות הסטוריות, אני ממליץ על "עולים בסערה" של חוקרת ממסדית מהזרם המרכזי כמו פרופ` דבורה הכהן, "הנפקד והנוכח" הנפלא על ואדי סאליב של פרופ` יפעת וייס, ו"המאבק המזרחי בישראל" של פרופ` סמי ש. שטרית (על נספחיו וציטוט הפרוטוקולים שבו)… אשמח לדון עמך במהימנות העובדות שהבאתי ובמקורותיהם, לא פחות מאשר בהשלכותיהן, וזהו בדיוק סוג הדיון המפרה בעיני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 4:14 pm

    לסתם אדם במשבצת המצורעים. כן הוריך עלו באותה
    שנה כמוני ואולי הועברו לאותה מעברה כמוני רק
    ההבדל הקטן שכל בוקר בחסות החשיכה אוטובוסים
    הגיעו וחילצו את האשכנזים לשיכוני אקדמאים
    למרות שרבים מהם לא ידעו קרוא וכתוב.
    ואנחנו התמימים האמנו לשקרים והאמנו לכל מילה
    שנאמרה מפי הגבורה ב'ג ועדת מרושעיו כי האמנו
    שכולנו יהודים .
    רק אחרי דור התפכחנו והבנו לאיזו תהום הפילו
    אותנו הכוזרים שיהדותם היא פיקציה היסטורית
    ואפילו אשכנזיותם היא גניבה של זהות לא להם.

    עוד יבוא יום נקם ושילם ונוציא את כולכם
    מהמאורות בהן אתם מסתתרים אחד אחד וקישטא או
    לארופה או למחנה לחנוך מחדש בנגב בלי מיזוג
    אויר ובלי פריג'ידר שתסתגלו למזרח התיכון
    כמות שהוא לא וילה בג'ונגל.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם .

    כי שני עמים אויבים אנו

    עם עמל שחור ועם טפיל כוזרואשכנזי

  • נישואי תערובת  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 4:15 pm

    אתה חי בירח או בכדור הארץ?

    אני מבין שאתה בכלל לא סובל משום גזענות כי אתה אשכנזי אבל מאיפה אתה יודע ממה סובלים האחרים.

    אני סובל מגזענות מידי יום, במדינת ישרל של 2009, זה כולל הכפשות, קללות, נסיון מוצלח למנוע ממני לעבוד, ועוד מרעין בישין.

    אז מה מעניינים אותי נישואי התערובת שלך, לך תתחתן עם ערבייה מצידי, את הבעיות זה לא יפתור.

    בקיצור אתה אשכנזי בור ומתנשא שאין לו מושג בעובדות ואין שום יידע על מחקרים עדכניים. אני לא יודע במה אתה דוקטור אבל אולי נקרא לאנשים כמוך דוקטורים לרופיניזם

    גדאי גם להקים מחלקה במכללת רופין.

    אני שואל את עצמי למה גזענים כמו רופין ושיבא מקבלים מוסדות על שמם, ואני לא יכול לשפוט אנשים שמתו אבל אני כן יכול לשפוט אנשים שממשיכים לקרוא למוסדות בשמות של גזענים קיצוניים, באם זה אומר שכל מי שמלמד במכללת רופין הוא גם גזעני? מצד שני אם היינו צריכים לא לקרוא לרחובות בשמות של גזענים כנראה שלא היה נשאר שם של אשכנזי אחד. וזו באמת בעיה אשכנזית רצינית.

    בקיצור תסתכלו במראה, החרא יצוף יותר ויותר ויסריח לכם את האף.

  • תימני ירוק  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 4:19 pm

    הרעיון שנישואי תערובת הוא פיתרון הקסם אינו אלא המשך ישיר של הדיעות הגזעניות של רופין.

    איך בדיוק נישואי תערובת פותרים את כל הבעיות? איך בדיוק הם תרופה לגזענות? הרי גם בתוך זוג שבו הבעל אשכנזי והאישה מזרחית יכולה להיות גזענות, שלא לדבר על כך שהילדים ילמדו לשנוא את הצד המזרחי שלהם על ידי ההורה ה"נאור" או המסכנה האשכנזיה שמשום מה כל משפחתה חושבת שהיא התחתנה עם תימני כי לא יכלה למצוא משהו יותר טוב.

    דווקא הרעיון הזה שנישואי תערובת (ואין כל כך הרבה אמיתי, כולה פחות מ 20% לידיעתך) הוא רעיון לגמרי גזעני.

  • ד"ר אוֹרי אמיתי  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 4:28 pm

    איזה מבול חרפות וגידופים מצד אנשים שאפילו לא טורחים להזדהות בשמם (לא אתה, מוני).
    בהצלחה לכם, חברים, בגיבוש זהות פוליטית ובהתארגנות בהתאם.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 4:40 pm

    ניכנסת לשדה מוקשים בו אין לך ידע וניסיון רק
    סטריאוטיפים ודעות גזעניות להגנת מעמד העל לו
    זכית בשל מוצאך הכוזרי.
    להציע פתרון של נישואי תערובת אחרי 120 שנות
    ציונות גזענית זה כאילו חיית עד היום על הירח.
    ברור שאין לך תשובות ועמדות רלוונטיות כי הנחת
    שכרגיל אם ד'ר אומר העולם שותק , אבל ימים אלו
    עברו וכיום יש דור חדש שינקום ניקמת 120 שנות
    הדיכוי .
    מתפלא על הני זובידה שהמאמר בהארץ כביכול מחדש
    לו משהו שהרי דברים דומים טחנתי בבלוג שלו
    עשרות פעמים אבל כשזה בא מפה אשכנזי זה מתחיל
    לחדור לו לתודעה .
    כתבתי לך לפני זמן שאני נותן לך קצה חוט ואתה
    מורשה להפוך אותו לחבל תליה אולי בזכות
    הדוקטורט של האשכנזי תבין שמוני הראה לך את
    הכיוון ממנו משתין הדג , אל תזלזל בבני עניים.

    כי שני עמים אויבים אנו

    ובא לציון גואל מהגועל הכוזרי .

  • הני  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 5:05 pm

    למה בנאצות ושמות לא נעימים? נישואי תערובת ראה אפשר את מה שאמרת גם אחרת….קחו אויר והשתדלו בנימוס.

    ולעינינו, אורי אינני מסכים כמעט עם דבר שכתבת (סתם – שים לב לגזענות החבויה בך – מאורי אתה מקבל כל מילה – למה? האם הוא יודע יותר ממני? או אולי בשל משהו אחר? מה ההבדל בין הטיעונים שלי לשלו? תחשוב על כך באמת שאינני זקוק לתגובה).

    על איזה הבדל טכנולוגי אתה מדבר? תרבותי אני מבין, אבל טכנולוגי? כל העולים מלבד לעולי עליה רביעית באו מרקע תרבותי טכנולוגי נכשל לעומת העולים מארצות האיסלם….נכון היו השילומים, ועוד, אך אלו לא היוו את הבסיס לאפליה התיאורטית.

    ומה עושים נישואי תערובת? אציין כי אני חי במערכת מעורבת, אך אינני מבין מה משמעות הדבר. מה אמור לקרות בנישואים מעורבים? האם זהו גורם מפשר? האם זהו כור ההיתוך האולטימטיבי? האם דרכו יהפכו המזרחים לפחות מזרחים? זוהי דרך דילול התרבות? האם ילדי התערובת יהפכו ליותר תרבותיים/אירופאים/פחות מזרחים? האם השימוש הוא למחיקת הרע וקידום הטוב? לשם המחשה, נישואי תערובות הם אכן לפי הלמ"ס כ-20% אך לידיעה הם רואים בנישואים בין יוצא עירק למרוקו כתערובת….אם בודקים בין המזרחים לאשכנזים, רמת הנישואים היא כ-7.5% ואלו הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להתפרק…מעניין למה. דרך אגב סטטיסטיקות אלו בקרוב יעברו מן העולם עקב החלטה פוליטית שלא לאסוף יותר מידע על מוצא בישראל, אולי זה לא רלוונטי יותר, אך אולי יש משהו שרוצים להסתיר….

    הניסיון למוסס את העדתיות מאחורי הפערים הכלכליים, הינו מוכר וידוע בעיקר בחוגים סוציאל-דמוקרטים בישראל שמעוניינים באחדות גם בנושא הלאומי (ערבים-יהודים) אבל זה לא עובד, כל בר-בי דעת רואה כי באופן מובהק רוב הפריפריה הכלכלית של ישראל מורכבת ממזרחים, בשנים האחרונות נוצר שיח על רוסים אך אלו באופן מובהק מצליחים לצאת ממעגל העוני ולעבור למעמד גבוה יותר. לגבי האתיופים בשל גודל הקבוצה (רק 200,000) ונושא הגזע, זוהי קבוצה שבאמת נמצאת במעגל הסבל הגדול ביותר וחבל שכך…

    לסיום, הגישה המאוד לא ברורה של רבים מבאי בלוג האשכנזים הטוענת: "גם למישהו במשפחתי עשו זאת", הינה צודקת אך די בעייתית. אם בודקים את המספרים מגלים באופן חד משמעי כי המספרים של האשכנזים שעברו את הדיכוי וההשפלה בטלים בשישים לעומת המזרחים, באופן מובהק היו אלו המזרחים שעברו את הדיכוי וההשפלה, ולא אשכנזים אז תסלחו לי אם לא אתייחס למקרים אנקדוטליים. כמו גם הקביעה שכולם הלכו למעברות "לא שיכון ולא נעליים", ובכן אורי, אכן כן, כולם נשלחו למעברות, אך מה שגילו רבים וטובים ובראשם סבירסקי (לא נחשלים אלא מנוחשלים) הוא שהאשכנזים בממוצע עזבו את המעברה לאחר שנתיים – לשיכון, כן לשיכון – ואילו המזרחים ידידיי, חלקם לא עזבו את המעברה מעולם. והיום לאחר שחלק ממעברות אלו הפכו לערך נדלני מרכזי, ישנו נסיון לגרש את אותם מזרחים מבתיהם – ראו את מקרה כפר שלם ועוד שכונות נוספות.

    רואים ניתן גם אחרת, ללא עצבים וללא מילים לא נעימות
    בברכה
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 6:17 pm

    כדרכך בקודש את מקבל את האש הקדושה והופך אותה
    לנר חנוכה , מחליק להיות תמיד באמצע הקונצנזוס
    להיות אשכנזי עם איום ספרדומזרחי.
    זה אולי מאד עוזר לקידום והתקבלות מופיע
    בטמבלביזיה וכל מיני אירגונים גזעניים סמויים
    מחזרים אחריך אבל בסיכומו של דבר אתה הופך את
    התורה לקרדום לחפור בו ככה האשכנזים אוהבים
    אותך פרענק מבויית שמזכיר שיש לו את האופציה
    לחשוף שיניים אם לא יקבל את המגיע לו
    אבל גם לגיהנום רצופה במעשים "טובים" ותגיע
    בסופו של דבר.
    אתה עושה הנחות לאשכנזים כאילו ישבו במעברות
    שנתיים לא שנתיים ולא נעליים אני הייתי ילד
    אמנם אבל ראיתי -אפילו לא שבוע וחילצו אותם
    כדי שלא יתרגלו השכנים .
    המיקרים בהם שכחו משפחה זו או אחרת כוזרית
    במעברה היו אחד מעשר אלף יוצאים מאד מהכלל
    כל השאר קיבלו שיכונים ואילולא הפנתרים
    השחורים בשנות ה 70 היו נישארים שם עד היום.
    נישואי תערובת לא יוצרים כל מציאות חדשה חציים נוטים למזרח וחציים חמערב .
    אבל הני שנשוי מעורב זו הטרגדיה שלו ומבחינתי
    הוא פסול למינין קיבל חוט והפכו לסמרטוט.
    ככה הני היום תקבל עוד כמה נקודות זכות אצל
    האשכנזים המשגיחים על כל מילה שנאמרת בבלוג
    שכוח האל שלך.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ומשת'פיה ננוחם.

  • גלי  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 6:20 pm

    ולצערי גם אופייני ליהודי גרמניה. וזה נובע מכך שיהודי גרמניה היו נרדפים כל חייהם ולכן הם עשו כל שביכולתם להדמות לגרמנים הלא יהודים ששלטו בהם. כך קרה למשל שבמלחמת העולם הראשונה, הגרמנים לא רצו להתנדב למלחמה ואילו היהודים… קפצו ומסרו את נפשם כחיילים במלחמה, קראו בבתי הכנסת: צאו כולכם להלחם למען הגרמנים, הפרוסים. והיהודים היו יותר אדוקים מהגרמנים עצמם. ולכן זה היה אותו הדבר עם תורת הגזע – היו יהודים שעד כדי כך הקצינו במסירות שלהם לגרמנים… שמרוב מסירות כבר נהפכו ליותר גרמנים מגרמנים. ולמה? הכל כדי שלא ירדפו אותם. זה ממש פטתי, וזה הכל נובע מאנטישמיות איומה ליהודי באשר הוא.
    וככה היהודי הגרמני פתאום מרגיש שהוא גרמני ואז באים המזרחיים, אז הנה יש מישהו שהוא לכאורה נחות יותר שאפשר להוריד אותו. ככה היהודי הגרמני יכול סוף כל סוף להרגיש הגזע העליון – כי כל השנים הוא בעצם היה הגזע הנחות. והנה בארץ ישראל סוף סוף הוא הגזע העליון.
    בסופו של דבר באירופה יהודי הוא יהודי ולא משנה האם הוא מזרחי (בא ממזרח אירופה או בא מארצות המזרח התיכון). וזה ככה אצל האירופאים. זה רק אצלנו יש מזרח אחד ומזרח שני.
    אצל האירופאים אין שני מזרח – יש מזרח אחד.

  • גיל  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 6:32 pm

    מדהים כמה שנאה יש כאן בתגובות ואת מי שמשוכנע מטעם עצמו לא ניתן בוודאי לשכנע.

    כנראה שגם כבוד הוא עניין של אופנה. את מה שעשה רופין ועשו אחרים, לא ניתן לקחת מהם, זו לפחות דעתי. ואם יתגלה יום אחד שרבין נהג לזיין כבשים בשעות הפנאי – האם גם את זכרו יבקשו למחוק ?

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 7:29 pm

    קהילת יהודי גרמניה היא מן הקטנות שבקהילות
    אשכנז ומן היחידות שמוצאן אוטנטי ולא חלק
    מהגיור הכוזרי .
    התודעה הגנטית הכוזרית קיימת בעוצמתה אצל
    צאצאי הגיור הכוזרי שהכוזרים היו עם טפילי שחי
    על דרך המשי משוד שיירות וגביית מיסי מעבר
    זה לא היה עם שהיתה לו תעשיה או חקלאות אלא עם
    שהיה לו כוח צבאי ושליטה על מעברים אסטרטגיים.
    גם לאחר נפילת הממלכה הכוזרים המשיכו לשמור על
    תודעתם הגנטית שחייבה אותה לשמור על אורח חייהם
    והם פיתחו את השטייטעל שהיה למעשה מדינה בתוך
    מדינה והמשיכו בחיי הטפילות וסרבו להשתלב
    אורגנית בחיים הכלכליים בקרב העמים שאירחו
    אותם בקירבם.
    את השנאה לעם ישראל הספרדומזרחי פיתחו עקב
    הכרתם שהינם מוצר פגום ולכן השאיפה להטמיע
    את המוצר השלם בקירבם תוך נישואי תערובת
    מוזרים שיתנו להם לגיטימציה כמוצר אורגינלי.
    לגיל הנידהם- את השינאה קיבלתם במלוא הצדק
    שינאה היא נשק ונקמה היא כלי הביצוע ובוא
    יבוא יום הנקמה ונימחק את זיכרם של כל פושעי
    המלחמה הכוזרוציוניסטים ב'ג בראש ורבין ופרס
    ובגין וכל שאר חלאות אשכנז.
    כעת תחזור לכבשים שלך ותזיין כל עוד הן ברשותך
    כי ניקח מכם כל מה ששדדתם ונחזיר לאחינו בני
    העם הפלסטיני .

    ויבוא לציון גואל מהגועל הכוזרי.

  • מ  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 7:29 pm

    "דרך אגב סטטיסטיקות אלו בקרוב יעברו מן העולם עקב החלטה פוליטית שלא לאסוף יותר מידע על מוצא בישראל,"

    ממתי זה הוחלט? מי החליט? ממתי ההחלטה הזו תהיה בתוקף?

    אני דווקא חושב שצריך לבדוק עוד יותר ממה שעשו עד עכשיו, אבל כנראה שהמדינה חושבת שעדיף להסתיר את המידע הזה מהאנשים כדי שדוקטורים רופינים יוכלו לומר שאין גזענות.

    בתכלס אלה שאומרים שאין גזענות מתחלקים לשניים

    האשכנזיפ, שבעצם אומרים שלא יבלבלו להם את המוח עם זה ושעדיף שהמצב לא ישתנה, אבל הם לא רוצים לשמוע נתונים, ישר ינופפו לך עם נישואי תערובת והסבתא שרוססה בדידיטי

    ויש מזרחים שאומרים שאין גזענות וזה אומר שהם כבר הסתדרו, שימו לב שהמזרחים שאומרים שאין גזענות זה אותו אחד שכבר נהיה מהנדס או הפך לפרופסור מן המניין (לא כולם כאלה כמובן ולא כולם יגידו את זה אבל שיגידו הם כאלה), ובבקשה כל אלה שלא הסתדרו כמוהן מתבקשים לשמור על שקט כדי שהם לא יאבדו את משרתם.

    את השקרים שלהם צריך לחשוף.

    לפי מה אומר ד"ר אמיתי שהבעיה כבר נפתרה? למי היא נפתרה? של מי הבעיה הזאת? האם זה אומר שלאשכנזים הבעיה נפתרה והם שולטים ביד רמה על כל מי שמנסה להעלות אותה על סדר היום?

    אכן הצליחו בזה.

    ועוד משהו, מאיפה הנתונים שיש רק 7.5% נישואי תערובת בין אשכנזים לבין מזרחים והשאר זה בין עדות כמו מרוקאים ועיראקים? פעם ראשונה שאני שומע את זה…

    בכול אופן תודה שאתה מביא את הדברים האלה ומעלה את הנושאים האלה לדיון

  • עידו לם  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 7:45 pm

    הבולגרים הם כוזרים וסביר להניח שגם מוני הוא כוזרי.

  • מירו  ביום אוקטובר 12, 2009 בשעה 9:51 pm

    יהודים מארצות האיסלאם(עיראק מצריים ומרכזי ערים כמו מרוקו) עלו מערביים(דברו שפות מערביות ולא סלאביות) ומשכילים יותר מיהודים
    ממזרח אירופה

    אתה מוזמן לקרוא את הספר
    How the Polish Peddler Became a German Intellectual
    של ד"ר עזיזה קזום
    http://www.sup.org/book.cgi?id=11631

    נישואים בין עדתיים הם כישלון(גירושים ובעיות זהות של ילדיהם) והם בבחינת נסיון של מתיישבים קולוניאליסטיים ממזרח אירופה להזדווג עם
    הילידים השחורים וככה להעמיק את הכיבוש

    וככה גם לקבל אישור לגזענות
    הרבה מזרחים מתחתנים עם אשכנזים בשביל מעמד ולא בהכרח בגלל אהבה והתאמה אישיותית תרבותית שהיא מדד לבריאות ואושר בנישואין

    קח עוד כמה ציטוטים

    1-
    מתוך רות קמחי "ציונות בצל הפירמידות"ל

    וכאשר ראו (התנועה הציונית ממזרח אירופה)ח
    בתי ספר יהודיים , שבהם לימדו חמש שפות ורמת
    החינוך בהם הייתה גבוהה במיוחד, אמרו בבוז,
    כי העובדה שמלעיטים את הילדים בבת אחת בהרבה
    שפות מעידה על 'חינוך לבנטיני זול

    2-
    מתוך תום שגב "הציונים החדשים": ע"מ 104,105

    בראשית 1949 למשל הותר ליהודי פולין לצאת לישראל והתעוררה השאלה היכן לשכנם בבואם.
    הנהלת הסוכנות דנה בנושא. באותה תקופה ישבו עשרות אלפי עולים מארצות ערב במחנות ומעברות, אך את העולים מפולין אמרו לשכן בבתי מלון. "בין העולים יש אנשים בעלי עמדה וזו תהייה שערורייה אם נצטרך לשלחם למחנות", אמר אחד מחברי הנהלת הסוכנות, וחברו הסביר: "אם נשחרר את יהודי פולין מהמחנות ונעדיף אותם בתור לשיכון-הם יסתדרו בארץ ביתר קלות מאשר רוב שוכני המחנות של עדות המזרח, כי בתוכם נמצאים בעלי המקצוע הדרושים למשק הארץ.דבר זה יבא ברכה למשק הארץ". אחד ממשתתפי הדיון הזכיר לעמיתיו כי יש לסייע לעולים מפני שכמו חברי ההנהלה עצמם הם באים מפולין : "אנחנו מאותו השבט" אמר האיש

    3-בכול רחבי ארצות ערב התקיימה רשת בתי ספר ברמה מעולה ושמה אליאנס. ב 1950 במרוקו 95% מהמרוקאים בגילאי 5-18 היו בבתי ספר, 80% מהם בבתי ספר של אליאנס (ראה א. חזן, יהדות מרוקו ותרבותה , 2000).

  • TIBERIVS GRACCVS  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 1:36 am

    שגב הוא לא היסטוריון אלא סתם כתב צהוב שמחפש סנסציה, בזמן שרופין חי האאוגניקה (השבחת הגזע) הייתה מקובלת כמדע לגיטימי והעיסוק בו היה נפוץ באוניברסיטאות הטובות ביותר באמריקה ובאירופה (וזה בלי שום קשר לנאציזם או לפשיזם).

    שנית אני חושב שהאפליה כנגד המזרחים הייתה בעיקר במיתוס המכונן של ישראל, אם תסתכל על יישובי הספר תראה שההתיישבות העובדת (שהייתה ברובה אשכנזית) תמיד תוארה כ"אוונגרד" של התנועה הציונית, החלוצים המעולים, מלח הארץ וכו' בעוד שעיירות הפיתוח (שהיו ברובם מזרחים) תוארו תמיד כאוסף של פרמיטיבים, מפגרים חסרי השכלה וכו'. אין ספק שהניגוד האשכנזי-מזרחי שיחק בזה תפקיד אבל אני חושב שבאותה מידה שיחק תפקיד הרצון של הוותיקים לשמור על הדומיננטיות שלהם בחברה הישראלית ע"י הוצאת העולים החדשים מן המיתוסים המכוננים, לא במקרה מעמדו של צה"ל התחיל לרדת לאחר שמזרחים הצליחו להשיג דרגות קצונה בכירות – זה דוגמה לאיך האליטה האשכנזית שמשנה את "כללי המשחק" של היוקרה החברית כדי לחסום את עליית המזרחים.

  • הני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 2:05 am

    נשמה אתה אף פעם לא קורא, למה?
    זה לא שגב כתב הוא מדווח על דוקטורט לגיטימי מאוני' ת"א…
    ממש חבל שזה ככה..
    הני

  • TIBERIVS GRACCVS  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 3:19 am

    אכן קראתי את הכתבה והתגובה שלי עדיין נכונה.

  • הני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 7:03 am

    כי לי דווקא נראה כי אתה משייך את הטיעון לשגב ולא לכותב דוקטוראט…אך ללא קשר מצטער אם נפגעת זו לא הייתה כוונתי

    כמו הן אני בטוח שאתה יודע כי הטיעון של אוירה לא כל כך תופס כי יש
    עוד רבים אחרים שלא אמרו את מה שרופין אמר.

    ולגבי שווקי עבודה ראשוניים ומשניים יש תאוריות מרובות ומבוססות בעניין

    בוקר טוב
    הני

  • עידו לם  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 7:03 am

    יהודי מזרח אירופה באו בכול זאת ממקום הרבה יותר מתקדם מארצות ערב ואי אפשר להשוות את פולין למרוקו או את רומניה לטוניסיה. מעבר לכך אם יהודי מזרח אירופה היו כול כך נחשלים אז אתה חייב לשאול איך הם הקימו כאן אקדמיה שעולה עשרת מונים על האקדמיה של המדינות שמהם באתם? אני לא יודע אם אתה יודע אבל האקדמיה במרוקו היא זבל ואין סיבהל הניח שהיא לא הייתה כזאת לפני 70 שנים אז אל תעבוד עלינו:)

  • הני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 7:08 am

    כואב לך, שוב אתה ממש כמו ילד מסכן שפגעו בו, אוי אוי אוי, לא נעים מה?

    במקום לכתוב תגובה של אידיוט יכולת להתעמת על העובדות, אבל אין לך אז למה לא לנסות לפגוע אישית, שוב אוי אוי אוי…

    מדינות האיסלם בעיקר היהודים שחיו בערים גדולות במדינות אלו, ואלו היו רוב היהודים היו במצב הרבה יותר טוב מיהודי פולין ורוסיה שהיוו את רוב העליות הראשונות לשיראל. אלו באו מנחשלות וחוסר קדמה משווע…

    לגבי שאלת האקדמיה, אתה יודע שבמרוקו לא היו היהודים אחראים לאקדמיה….ואילו בישראל היו אלו כספי השילומים ששינו הכול.

    אז באמת אם אתה רוצה להיות חלק מהדיון באיטלגנטיות ובשפה קצת יותר נעימה ולא בבכיינות ומתקפות טיפשיות….

    בוקר מפכח
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 11:04 am

    מהי קידמה אלא אם מערכת יחסים שיוויונית
    בין המרכיבים השונים של אוכלוסיה מסויימת.
    הדמוקרטיה האמיתית היא הקידמה ולא משטר גזעני
    המייחס עליונות גנטית על סמך המוצא האתני.
    וכל זה כדי לבנות מדינה יהודית ובמסווה של
    "לכל היהודים" בונה מדינת אפרטהייד גזענית
    שאין לה אח ורע בעולם.
    ההתפארות באקדמיית האדם הלבן העליון שהוקמה
    על חשבון המניפולציה של השילומים מגרמניה
    וניצול כוח העבודה הזול של הפרענקים והערבים
    זה אות קין על מצחו של כל כוזרואשכנזי מתנשא
    ומנחשל שצריך לבקר בכל ארצות העולם ולראות
    כיצד במדינות "אנטישמיות" אלו פורחים יהודי מרוקו טוניס ועיראק לעומת אותה נחיתות גנטית
    שפורחת במדינת הציונים.

    כי שני עמים אויבים אנו

  • רועי  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 11:38 am

    הני,
    מקריאת הפוסט הזה התגובות לו וכן פוסטים קודמים, נראה לי שיש למעשה שני עניינים שונים:
    1. הדיון על נושא הגזענות והנישול בראשית הציונות והקמת המדינה
    2. גזענות ונישול היום

    אני אישית שוכנעתי שאכן הייתה גזענות ונישול, לפחות תקופה מסוימת, ושהיא אכן אחראית ליצירת פערים חברתיים שאנחנו מרגישים אותם עד היום.
    אני עדיין לא השתכנעתי שהתופעות הללו קיימות היום. אני בהחלט פתוח לשכנוע, אבל זקוק לנתונים משכנעים יותר ממה שהבאת. יש כאן כמה דברים שאתה מזכיר, ולא מתיישבים לי עם דברים שאני שקראתי או עם ההיגיון:
    – נישואי תערובת- נראה לי ברור שככל שיגדל יחס האנשים מעדות מעורבות, הנושא העדתי יאבד מחשיבותו, מאחר והגדרות כמו אשכנזי ומזרחי ואבדו מחשיבותן. לגבי הנתונים שהבאת, אשמח אם תספק סימוכין ע"מ שאמשיך ללמוד את הנושא.
    – "כל בר-בי דעת רואה כי באופן מובהק רוב הפריפריה הכלכלית של ישראל מורכבת ממזרחים"- אם אתה מנהל דיון אקדמי, אז עד הסוף. סימוכין בבקשה. בטיעונים כאלה אתה מאפשר טיעונים נגדיים כמו "כל בר בי דעת רואה כי יהודי המזרח באו ממדינות נחשלות" (ניסוח חלופי לעידו לם).

    כל טוב,
    רועי

  • עידו לם  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 2:12 pm

    האליטה האשכנזית בישראל(לא כול האשכנזים אלא האליטה האשכנזית בישראל)באה מערים כמו ורשה, פראג,בודפשט, ברלין,וינה ואלה לא בדיוק ערים נחשלות, מי שמכנה את האשכנזים מקלפי תפוחי אדמה מעיד על עצמו ולא על אף אחד אחר.

  • הני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 7:47 pm

    רועי, שאלות חששובות, היות ויש הסכמה על הראשונה נעבור לשניה.

    יש אי תמימות דעים, בלשון המעטה בנושא נישואי תערובת, כפי שראית גוללתי את הנושא בתגובות קודמות והשאלה היא מה הנסיון הזה יוצר.

    אני מצטט את מירו מתגובה קודמת (למרות מה שעידו כתב עליו כי לדעתי הוא שם את זה בקונטקסט הכי טוב)
    "נישואים בין עדתיים הם כישלון(גירושים ובעיות זהות של ילדיהם) והם בבחינת נסיון של מתיישבים קולוניאליסטיים ממזרח אירופה להזדווג עם
    הילידים השחורים וככה להעמיק את הכיבוש וככה גם לקבל אישור לגזענות הרבה מזרחים מתחתנים עם אשכנזים בשביל מעמד ולא בהכרח בגלל אהבה והתאמה אישיותית תרבותית שהיא מדד לבריאות ואושר בנישואין"

    אומר מיידית שיש כאלו שאינם רואים זאת דרך אותה הפריזמה. עיקר העיסוק בנושא זה הוא בספרות פוסט-קולוניאלית המנסה להבין מנגנוי שליטה תברתיים, ראה ספר קולוניאליזם ופוסט-קולוניאליזם שיצא בעברית ויש בו הרבה על הנושא.

    לגבי פריפריה ויושביה, זה כבר הרבה יותר קל ראה את: דוחות מכון אדווה, מאמרים של: סבירסקי, יפתחאל וצפדיה, ממן ודהן, ספורטה, יונה, הברפלד, כהן מזרחי ועוד רבים אחרים. יש עשרות אם לא מאות מאמרים במדברים על הרוב המובהק בפריפריות ומוצאו, תרצה יותר אשמח לשלוח אליך סילבוס ומאמרים העוסקים בעניין, אך אשמח את תעזה גוגל לשמות החומר נמצא בהישג יד.

    עיוד, ככה הרבה יותר טוב ונחמד, בלי מילים קשות כי אתה יודע זה מעגל וקשה לצאת.

    מבין את הטיעון שלך, אך אם נבדוק את העליות הראשונות רוב העולים לא באו מהערים הגדולות. נתחיל במספרים שהיו ממש קטנים ונמשיך בעובדה שרוב תושבי הערים שאתה מציין נספו בשואה, לא כך היה קורא להם אם היו בפלסטינה דאז….רוב עולי העליות הראשונות (אני מרגיש כמו בשיעור שלי…:-) באו מרוסיה ופולין (הורדנו פראג-בודפסט-ברלין ווינה) נשארה ורשה, אולי 5% השאר ועיקר העליה הראשונה לפחות מרוסיה ורומניה כך שהטיעון שלך לא כל כך תופס לפחות לגבי עליה ראשונה…

    עליה שניה, מלחמת עולם אחד בעיקר מתחום המושב (רוסיה בעיקר) וגליציה, לא כל כך מודרני, לא מאמין קרא יותר…

    עליה שלישית: "תקופה זו עלו לארץ כ-35 אלף איש שהגיעו בעיקר מארצות מזרח אירופה – מתוכם מרוסיה הגיעו כ-45% מהעולים, מפולין עלו כ-31%, מרומניה הגיעו 5% ומליטא רק שלושה אחוזי עלייה"

    בעיקר בני נוער שעברו הכשרה חלוצית עדיין לא אליטה מפולין מאוד קטנה….

    עליה רביעית, כבר לא אידיאולוגיה לא ציונים לא אליטה…בעיקר ניצולים בעיקר מגרמניה…

    מקווה שהבהרתי את הנושא, מקווה שלמדת משהו, מקווה שתחכים ולהבא תעשה שיעורים ולא גבב של טיעונים חסרי שחר…באוםן כללי הייתי שמח אם היית קורא קצת לפני זה עוזר לומדים יותר, את זה ניתן למצוא בספרי מבוא על העליות או אפילו באינטרנט

    כאן מסתיים השיעור בנושא
    לילה טוב
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 7:52 pm

    איך זה שאחים לאותה משפחה שהיגרו לצרפת
    "האנטישמית" הם בראש הפירמידה בצרפת ואחיהם
    במדינת היהודים תקועים בזבל.
    לא צריך ללכת רחוק הפערים מתוכננים עקב חשיבה
    גזענית ארופוצנטרית .
    בא הזמן להפרד ולהשאיר את האדם הלבן העליון שבא
    מאיפוה שבא ושיחזור לשם כדי שהברברים לא יקלקלו
    אותו.

    כי שני עמים אויבים אנו לנצח

    כי הדור הצעיר המיוצג כאן למשל יותר גזען
    מהוריו

    כי כאשר הנישואין נכשלו יש גרושין אישאללה.

  • רועי  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 8:25 pm

    הני,
    ראשית תודה.

    לגבי נישואי התערובת- ציטטת את מירו אבל לא הבאת סימוכין. אני חייב לציין שזה לא מתיישב לי בעליל עם כל הזוגות המעורבים שאני מכיר כולל קרובי משפחה. תמונת המצב, מנסיוני, היא שונה לחלוטין. ברור לי, שהנסיון הפרטי שלי אינו ערובה אקדמית לשום דבר ולכן אבקש שתפנה אותי למחקרים בנושא.
    לגבי נחשלות האשכנזים וההשכלה של יהדות המזרח- לא שוכנעתי. שוב מהיכרותי האישית עם ההיסטוריה המשפחתית שלי (האשכנזית), התמונה שונה מהותית. שוב- ברור שזו דוגמה פרטית ולא גורפת, ולכן אבקש הפניות למחקרים מעמיקים בנושא, ולא "שיעור", ברשותך 
    אגב- כל סבי הגיעו מעיירות קטנות במז' אירופה ולא מערים גדולות, והיו רחוקים מנחשלות. לא התרשמתי שמדובר במקרה פרטי. אני, כאמור, פתוח לשכנוע.
    גם אם יהודי ארצות האיסלם היו אכן מצליחים יחסית במדינותיהם, האם לא יהיה הגיוני לטעון שמאחר והם באו ממדינות שהיו מפותחות פחות ממדינות אירופה, היו להם פחות הכלים להצליח בתרבות מערבית (או שואפת להיות מערבית) כמו ישראל? כפי שאמרתי, שוכנעתי שהייתה קיימת גזענות לכל הפחות בתקופות מסוימת של הציונות, שתרמה לנחשלותם של יוצאי מדינות האיסלאם, אך האם אתה לא חוטא לאמת כשאתה מתעלם מהרקע התרבותי שהם באו ממנו, ושם את כל חוסר השיוויון הקיים על האפליה?
    ובהמשך לנושא זה, כיצד אתה מסביר את ההצלחה היחסית של יוצאי תורכיה ופרס?

    תודה,
    רועי

  • מ  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 8:39 pm

    האליטה האשכנזית וזו שהקימה את האוניברסיטה ואת מערכת המשפט היא גרמנית.כמו רופין עצמו. כדי לבסס תיאוריות גזעניות צריך בכול זאת רמת השכלה גבוהה ויכולת מחקר.

    האליטה החדשה של ישראל היא אליטה של עובדי אדמה, אנשי קיבוצים שהפכו למנהלים שהפכו לסוחרים.

    זה לא ממש מעניין אותי אבל מעניין לציין את השתלטות הבררה בפולנית על כל המנגנונים ודחיקת רגלי הגרמנים מכול תחומי המחקר, התרבות ומערכת המשפט וכן הלאה. אהרון ברק השלים את דחיקת הייקים ממערכת המשפט כדי ליצור מערכת משפט פולנית לגמרי.

    לפולנים אין בכלל שום סדר עדיפויות להוציא קידום השבט שלהם. כל זה אינו בכלל ביקורת או הטחת אשמה, זו פשוט ההתנהלות הסוציולגית-אנתרופולוגית שלהם. וכל זה אל היה צריך להיות ממש חשוב אלמלא אותה תפיסה ואותם פולנים בעזרת הפולני בן גוריון חסר ההשכלה השתלטה לגמרי על מדינה.
    בכלל ככול שהפולנים דוחקים את הגרמנים כך רמת ההשכלה יורדת. עוד דור אחד ונהיה באמת ברמה פולנית.

    בכלל בישראל יש אינטרס אחד בלבד האינטרס של השבט הפולני-אשכנזי, לפעמים כולל רוסים ואוקראינים ולפעמים לא, הכול תלוי בעניין. כל מערכת המיסוי נועדה לספק את צורכי האוכלוסיה השבטית הזאת.

    מי אמר שאנחנו כל כך שונים ממדינות אחרות במזרח התיכון?

    בדיקה מקיפה של כל התקציבים תגלה לך איך תמיד התקציב של המדינה מגיע לידיים של השבט הזה.

    מה הפיתרון?

    לחשוף את חלוקות התקציבים עד לכדי דיקדוק מדוייק במוצא ובכול שקל, כל עוד השבטיות האשכנזית מסתכמת בכך שמישהו נותן עבודה לבן דוד של החבר זה בסדר, אבל בתקציב צריכה להיות שקיפות מלאה של היעד שאליו מגיעים הכספים.

    אני מבין מהני שאנחנו דווקא מתרחקים מזה, כי הלשכה לסטטיקסטיקה כבר הבינה את טעותה והיא לא תפרסם יותר מוצא של אנשים בסטטיסטיקות שלה אפילו לא ברמז. כי מבט אפילו שטחי בשנתון של הלישכה וניתוח פשוט של אחד ועוד אחד מאשש את כל הטענות דלעיל וכל בר דעת שיש לו שתם עשרה שנות לימוד יכול לראות איך מחולק הכסף בצורה כזאת שישרת רק את האשכנזים. אז בטעות איכשהו נתגלו הדברים, אז עכשיו הגיע הזמן לעשות את זה בהסתר.

  • קישור  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 8:49 pm

    היום ב 2009

    כל תקציבי התרבות הולכים לאשכנזים, זה בטח קורה כי יוצמאי ארצות האיסלאם הגיעו ממערות בלי חשמל?

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1050,209,41066,.aspx

  • הני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 8:57 pm

    אני לא מבין מה אתה אומר, מצטער.

    לגבי נישואי תערובת הנתונים שלנו הם מהמפקד הלפני אחרון של הלמ"ס 1995, ב-200 החליטו שלא לשאול יותר. אני מקווה שזה מספק.
    אני חשבתי שמשוחחים על נושא האפקטיביות ומה היא בתוצאה החברתית של נישואים אלו. אבל ניחא.

    שנית, זה שלא שוכנעת לא אומר שאין זה נכון. אתה מוזמן להמשיך ולבדוק אולי גם תחליט שלא תסכים עם העובדות אינני יכול לעשות לגבי כך דבר. כל מה שאתה מביא הוא אנקדוטות מחייך, מה שמזכיר לי את האמרה התפלה בתל אביב רבתי לפני כל בחירות כי יש תחושה שהשמאל עומד לנצח….עצוב בדיוק כמו טענותיך. אתה ומשפחתך אינכם מייצגים את הכלל, ראה מחקרים שהפנתי אותך אליהם.

    אני בטוח כי משפחתך היתה כולה אקדמית שהגיעה מערים מתקדמות עם תחבורה מים זורמים ועוד…אך זהו לא המקרה של כל באי עליות אלו. כמו כן זהו טיעון שאינו סותר את "היריבות" התרבותית בין המזרחים לאשכנזים שעל בסיסה באה אפליה ודיכוי זה. קוראים לזה הון תרבותי (ראה בורדיה) דבר אחד בטוח, העולים בעליות הראשונות לא היו מערביים…ראה קזום והסטורית המינוח מערבי מול מזרחי….

    ולגבי ההצלחה היחסית של יוצאי תורכיה ופרס, השאלה שלי על מה אתה מסמך זאת יש לך הפניות? אני לא מאמין לך….

    לילה טוב
    הני

  • הני  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 8:57 pm

    בבלוג שלי 🙂

  • רועי  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 10:16 pm

    הני,
    שוב תודה על הזמן שהקדשת.

    אני אבדוק את ההפניות (חלקן כבר בדקתי).

    ברור שהאנקדוטות שלי אינן בחזקת אמת. לא התיימרתי.

    כל טוב,
    רועי

  • מירו  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 10:30 pm

    היו ילדים גדולים ורציונאליים ותתנהלו אחר שיח של עובדות בבקשה. אל תהיו רגשניים זה לבנטיני מאוד מצידכם

    יהודים ממזרח אירופה שוכחים שהם מזרחים בעצמם נחותים השכלתית תרבותית וכו ולכן הביאו את הרגשי הנחיתות הזו לפה על מנת ליצור עצמם כמערביים על חשבון יצירת מזרחים אחרים-יהודים יוצאי ארצות האיסלאם

    הציונות היא פרוייקט השיקום של יהדות מזרח אירופה
    ולרועי אני יודע שאתה בהלם המחקרים רק עכשיו מתחילים לכוון עדשתם על אשכנזים ולגלות את
    השקרים עליהם הם בנויים

    כמו למשל היות הציונות תנועה קולוניאליסטית מנשלת וגזענית בכוונה תחילה

    יוסף וייץ היה חבר בוועדת הגירוש של הסוכנות היהודית, ובמהלך המלחמה התמנה לראש מחלקת קרקעות בקק"ל, שם הבין את מגבלות הדמוגרפיה של הגיאוגרפיה. הוא מצוטט כמי שאמר: "אם הערבים יצאוה תהייה הארץ רחבה ומרווחת בשבילנו […] הפתרון היחיד הוא לפחות ארץ ישראל המערבית ובלי ערבים. […] אין דרך אחרת אלא להעביר מכאן את הערבים לארצות השכנות, להעביר את כולם, מלבד אולי בית לחם נצרת וירושלים העתיקה. אין להשאיר אף כפר אחד, אף שבט אחד. […] מוצא אחר אין." בגלל שהוא ראה בטרנספר את הפתרון היחיד לבעית הקרקעות והדמוגרפיה, הוא הכין תכנית מגירה לגירוש.
    (מרטין בובר, 1948, "נשים קץ לפטפוטי המילים", בעיות הזמן

  • סתם אדם  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 10:36 pm

    הסיבה היחידה בגללה אני מסכים עם ד"ר אוֹרי אמיתי היא שהטיעונים שלו מתיישבים טוב מאד עם הניסיון שלי בקרית שלום.

    להזכירך, אני בן למשפחה מעורבת בה הצד האשכנזי היה קטן הרבה יותר אך משכיל יותר. ע"ע הטיעון שלי לגבי חלוקת הון בין צאצאים.
    עדיין אתה מתחמק משאלת זהות בני תערובת, האם מזרחיות היא עניין גנטי גרידא, כי אם כן, הרי שהגזענות שווה בשני הצדדים.

    כמובן שמציינים הלוך ושוב את הצלחתם של הרוסים אך לא מזכירים איך ולמה. אם ה"מזרחים" כ"כ מוצלחים, למה הרוסים הצליחו היכן שהאחרים נכשלו? בגלל צבע עורם? נו באמת…

    לגבי כפר שלם, עם כל הכבוד, נעשית פה רומנטיזציה של הנושא, אבל את הויכוח על כך אני אשאיר לך לעשות עם מי שחי באותה תקופה (כמו אבא שלי).

    מילה אחרונה לפני סיום, יש לך סטטיסטיקה על הזקנים? אני סקרן לאיזו עדה יש זיקנה טובה יותר.
    מנסיוני – למזרחים. כי מה לעשות, רוב המזרחים לא ערירים. לא שמעתי אשכנזי זקן מאשים את המזרחים על זה שהם עשו יותר ילדים.

    בוא שישבת פעם להורים שלי, שב עם אבא שלי שמסכים עם דיעותיך יותר מעם שלי ותשמע כמה אמיתות שבכלל לא ימצאו חן בעיניך על הדרך..

  • עידו לם  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 11:40 pm

    להני ולמירו: העליה הראשונה והשנייה היו באמת עליות של אנשים פשוטים אבל רק פה נכונה הפואנטה שלכם, מעלייה שלישית והלאה אתה יכול לראות אנשים מאודסה,קייב, קרקוב,וילנה, קובנה ובהמשך שנות ה 30 מווינה, ברלין פראג, בשנות 40 באו מבודפשט וגם מבוקרשט וגם בשנות ב 50 המשיכו לבוא פולנים בעלי השכלה שברחו מהקומוניזם. בשנות ה 70 באו אשכנזים מברית המועצות מסנט פטרסבורג ומוסקבה אז צר לי הני אבל התיאוריה שלך לא עומדת במבחן. עכשיו נכון שלא כול האשכנזים באו מערים גדולות אבל גם לא כול הבריטים או הגרמנים גרים בערים גדולות אז מה זה אומר? האליטה האשכנזית בישראל באה מהערים הגדולות וכמו שהיא עשתה שגיאות היא גם הגיעה להישגים אדירים.

  • עידו לם  ביום אוקטובר 13, 2009 בשעה 11:43 pm

    מה אתה יודע על התרבות הפולנית שאתה טוען שהיא נחותה? או על התרבות הרוסית? כי עם כול הכבוד לביקורת על מזרח אירופה גם תרבות מרוקו אממ לא נראית לי יותר מדי מרשימה בלשון המעטה ככה שמי שגר מבית מזכוכית שלא יזרוק אבנים.

  • מירו  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 12:31 am

    כוונתי היא שנתפסה יהדות מזרח אירופה על ידי יהודים ממערב אירופה כנחותה וכו

    ועכשיו
    על יהודי רוסיה
    או שקר ההשכלה של יהדות רוסיה

    השכלת יהודי רוסיה לא מוכרת באף מדינה מערבית מתוקנת רק בישראל הסכימו להכיר בה.
    רופא רוסי אשר יגיע לארה"ב יידרש ללמוד רפואה מההתחלה על מנת שיוכר כרופא כך בכל מדינה מערבית מתקדמת

    ולכן אין דבר כזה השכלה רוסית
    דבר שני הרבה רוסים בילפו את תעודות הלימודים שלהם מרוסיה על מנת לקבל פה מקצועות טובים יותר.
    דודה של חבר שלי הייתה אסיסטינטית שיניים ברוסיה, ואמרה שהיא רופאת שיניים ונחשו מה היא עושה היום-היא רופאת שיניים אני לא אתפלא אם רוב הרשלוניות הרפואיות הם בקרב "רופאים" יוצאי ברית המועצות אבל זו השערת מחקר

    ככה זה גם לגביי פולין אין דבר כזה השכלה פולנית במיוחד לא אז. דווקא עיראקית יש בשל השלוחה של אוקספורד שהייתה קיימת בבגדד

    ולגביי תופעת העתקות הפוסט סובייטית כיום אין מה לדבר זה קורה גם באוניברסיטאות

    אין ספק שהרוסים נהנים מהרגשיי נחיתות של מזרחים הרי אותם מזרחים רואים מישהו רוסי ישר חושבים אותו פרופסור ואז הרוסים למה שישברו ליליד המרחי או הערבי את המיסקונצפציה

    לכן גם מזרחים חושבים שזה שידוך טוב להתחתן עם רוסיה כי היא כאילו משכילה וכל החרא הזה יש לי חבר שגילה אחריי קשר של 6 שנים שחברה שלו בכלל לא יהודיה ונהגה לפברק על איזה קשר עלום עם השואה

    מה לא תעשה המדינה הכובשת במזרח התיכון על מנת לשמור על ה
    Whitelibrium
    היא תביא המוני נוצרים על מנת להפוך אותנו לנוצרים והעיקר לא תרשה לנו להתחתן ולבלות עם ערבים שהרבה יותר דומים לנו מבחינה דתית תרבותית וגם הלכתית, הרי מוסלמים מקיימים שבע מצוות בני נוח

  • עידו לם  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 12:49 am

    יש לא מעט מדענים רוסים ופולנים במוסקבה וורשה ככה שלא ברור על מה אתה מסתמך,מעבר לזה שיש יהודים רוסים משכילים מאוד שהיו בטופ של הרפואה והפיזיקה העולמית. זה שיש רוסים נוצרים שעלו לכאן זה נכון אבל הם באו בעיקר מהעלייה של סוף שנות ה 90.

  • עידו לם  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 12:51 am

    אני לא ראיתי את עצמי מהלל את הלובן, ואני מכיר בכך שאירופה עשתה פשעים נגד האנושות ונגד היהודים אבל זה לא מייחד רק את האירופים, שלמוסלמים היה כוח הם רצחו כאילו אין מחר כך שהשאלה היא מי מחזיק את הכוחץ

  • מירו  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 1:10 am

    עדיין מבחינת שילוב של בירוקרטיה מודרניות ורצחנות אין שני למערב אירופאיים הגרמנים
    ופה בארץ מהללים ושוכחים שמהכינור הגרמני נוטף דם (וכינור זהו כלי מוזיקה ערבי) ולגביי הרוסים ברור שיש "משכילים" אך השכלתם לא מוכרת ואילו שהצליחו אלו כאלו שהיגרו מערבה גם באומנות אם תרצה מלביץ-גאון שהמציא את הסופרמטיזם- וקנדינסקי שהיה חלק הארי של האקספרסיוניזם הגרמני

    הקידמה האירפאית היתכנה הודות לכיבוש המוסלמי שקדם לה שהמציאו המצפן ספינות ערביות והביאו מסין אבק שריפה אז אירופה יצאה החלה מחוסר פיתוח
    כמובן שגם הודות לקולוניאליזם שסיפק כספים רבים ליבשת האירופית שעל חשבון העמים הכבושים התעשרה והתקדמה והפכה לאירופה הסימבולית "ערש התרבות המערבית"

  • עידו לם  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 1:16 am

    ביותר בהיסטוריה וכאשר הערבים כבשו את מרוקו הם רצחו עשרות אלפי יהודים וחלק לא מבוטל מהם הם איסלמו, אחרי זה במשך השנים הם מצאו דרכים אחרות להתעלל ביהודים ככה שאם כול הכבוד הרקורד של הערבים לא מרשים אותי במיוחד וחוץ מסמולנים מזרחים שנעזרים בסמולנים אשכנזים רוב יוצאי ארצות ערב לא מתפעלים במיוחד מטוב הלב הערבי, זה לא אומר שהם לא מתגעגעים לאספקטים מסויימים בתרבות הערבית אבל גם סבתא שלי מתגעגעת לפעמים לתרבות הפולנית זה לא אומר שום דבר.

  • סתם אדם  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 9:46 am

    אז דויד המלך היה ערבי? אם אני זוכר נכון, גם לו היה כינור.
    תעשו לי טובה כולכם ותבדקו טוב טוב כמה פרסי נובל במדעים ניתנו ליוצאי ארצות ערב וכמה ליוצאי אירופה.

    אח"כ תבדקו פטנטים.

    ערבים לא הביאו אבק שריפה מסין, אם כבר יהודים ביקרו שם קודם, עוד לפני מרקו פולו.

    תעשו לי טובה ותפסיקו להלל את האיסלאם והערבים לפני שתשבו ותלמדו קצת על ההיסטוריה של העמים האלה והדת שלהם.
    אני ממליץ להתחיל בנושאים הבאים:
    1. לורנס איש ערב
    2. קוראן ושריעה
    3. עבדות בעולם הערבי

  • רועי  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 12:21 pm

    מירו,
    אני קצת יותר מיודע ממה שאתה חושב, אבל מעדיף לנהוג זהירות מפלגת מתוך ההנחה הידועה ש"מעט ידע זה מסוכן". קטונתי מלהניח על משהו על ידיעותך, אבל אתה מתבטא בנחרצות על נושאים שגדולים משנינו מתקשים להחליט עליהם.
    ההנחות הגורפות שאתה עושה כאן, ומה שאתה מתאר כמידע מוצק הם רחוקים להיות כאלה. ברור שיש לך כאן צד אישי, ושאתה מתקשה לשמור על אובייקטיביות. אינני מהלל הלובן, אבל אני בהחלט מהלל את ערכי החברה המערבית, ומעדיף שהמדינה שלי תהיה יותר אירופאית מאשר ערבית. אני שופט כל אדם לגופו, על התנהגותו ולא לפי צבע עורו.
    שוב, כהדיוט אשר קורא מלומדים, עושה רושם שאתה (וגם הני, אם כי הוא מקפיד לשמור לפחות על מראית עין של אובייקטיביות, ואפשר לנהל איתו דיאלוג), קובע את עמדתך לאור נסיונך האישי, ואז מאמץ את הנתונים שמתאימים לתפיסת עולמך (גם עידו, למען ההגינות).

    קח זאת לתשומת ליבך.

    רועי

  • הני  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 12:41 pm

    הדיון כעת עבר לפסים שאני לא כל כך אוהב, הכללות לגבי הרוסים (רק שתדעו שבת זוגי רוסיה עם דוקטורט), או ערבים ומזרחים (אני יליד בגדד…ויש לי חברים ערבים שלא רוצים רק להרוג…), הן בעיתיות ובדרך כלל מוטעות.

    יש עובדות וגם אותן ניתן לפרש בדרכים שונות, לא חייבים להסכים אך לא צריך להטיל דופי באוכלוסיות שלמות.

    מירו, חבר שלך לא מייצג את כולם, ומלבד זאת מה רע בהשכלה של הרוסים? מניין האינפורמציה על התעודות שלהם? אני לא חושב שמחייבים אותם ללמוד רפואה "מההתחלה" לפחות לא בארה"ב….לדעתי זו עליה מצוינת שתביא להמון השגים בטווח הקצר והארוך לישראל.

    מלבד זאת אני חש כי יש עירוב גדול מאוד של מסגרות זמנים, אני התדיינתי רק על העליות הראשונות והתהוות האליטה בישראל….

    רועי, אני לא מנסה לשמור על מראית עין של אובייקטיביות, אני מודה בפה מלא שאני סובייקטיבי לחלוטין, אך, אני לפחות מנסה להיצמד לעובדות ולא לרחשי ליבי….וכפי שאמרתי יותר מפעם אחת עובדות ניתן לפרש בדרכים שונות, אך קודם צריך להיות מודעים לקיומן!

    הני

  • מירו  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 1:56 pm

    קודם כל אני מתבסס על קורס אקדמי בשם מבוא לעת החדשה המודקמת הידיעותיי על האיסלאם ואירופה כמו כן ספרים רבים בנושאיי פוסט קולוניאליזם מה שחשוב זה להיצד לעובדות וציטוטים

    הני אתה מוזמן לבדוק את מעמדם של רוסים בארצות מערביות לאחר חוסר הכרה בהשלכה שלהם שהיא לא ברמה גבוהה כמו בסורבון שם הלכו מרוקאים רבים ללמוד

    אני לא מתנגד לעלייה רוסית אלא עושה קריאה פוליטית מודעת של ההבנייה שלהם

    הם לא עלו "משכילים" ו"יהודים" כמו שכולם נוהגים לחשוב
    ואני אפילו מוכן לשאול מה זה יהודי ולטעון נגד הרבנות

    מבחינתי רוסים הם מזרחים וגם הם מרפדים מקומות של עוני והדרה אני מתנגד לטיעון המוכר של אשכנזים של " הנה תראו את הרוסים" וזה מאתגר אותי להבין את הפוליטיקה של זה במיוחד לאור נסיון של רוסים להפוך לאשכנזים גזענים

    ודרך אגב הני האינפורמציה שלי היא מסמי שלום שטרית בעניין הזה כפי שפורסם בקדמה ותימוכים שקיבלתי ממרצה אמריקאי שלי

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 2:54 pm

    אנשים כמו רועי ואמיתי וסתם אדם תקועים בעולמם
    הפריבילגיות והסטריאוטיפים והסיון לפכוח עיניהם
    בטעות יסודו ומהווה "ביזבוז זמן"
    על בני עם ישראל הספרדומזרחי לצאת ממסלול
    חסר סיכויים זה למסלול ההפרדה בין שני העמים
    ילכו הכוזרואשכנזים לדרכם ויפסיקו להדבק לעם
    ישראל ההיסטורי כעלוקות מוצצות דם.
    הנסיון של אינטלקטואלים דמיקולו להתמודד בכלים
    שכלתניים עם מפלצת הגזענות הכוזרואשכנזית הוא
    נסיון שווא חסר סיכויים כי "ההויה יוצרת את
    ההכרה" בעולמנו חסר הישע והרחמים.

    רק פרוד לפני איחוד

    רק ההכרה כי לעולם לא יהיה איחוד

    רק ההכרה כי שני עמים אויבים אנו

  • עידו לם  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 3:32 pm

    אם תבדוק את העלייה השלישית והלאה אתה תראה הרבה יהודים שבאו מערים גדולות, שים לב לאנשים כמו שאשה ארגוב או אלתרמן וקישון מאיפה הם באו משטייטל? לא הם באו מבודפשט מוסקבה וורשה וזאת האליטה של ישראל.

  • מה זה קשור  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 5:21 pm

    מה שעושים כאן ובמקומות אחרים בצורה הכי מלוכלכת זה להסיט את הדיון לנושאים שוליים וחסרי על משמעות לדיון. אז נגיד שכל מי שהגיע מפולין היה פרופסור וכל מי שהגיע מתימן היה רתך, למה זה קשור לגזענות של היום? למה זה קשור לגזענות של אחד כמו רופין? ואם יש נישואי תערובת איך זה קשור לכך שיש אפליה באוניברסיטה ותואר דוקטורת של מזרחי במדעי החברה או הרוח הוא כמעט תמיד נגמר בעזיבת הארץ כי אף אוניברסיטה לא מקבלת אותו?

    יש עוד שיטה וןהיא היטפלות אינסופית לפרטים לגמרי שוליים.

  • רועי  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 5:35 pm

    עידו,
    לא אמרתי שאתה טועה בעובדות, אלא שהתרשמתי שאתה בוחר לאמץ עובדות ולהסיק מסקנות בהתאם לנרטיב שנקבע מראש. יש הרבה מאד עובדות שאפשר להסיק מהן כל מיני מסקנות, השאלה מי עושה בהן שימוש ולטובת איזשהי מטרה. שום דבר בסיפור הזה הוא לא מובן מאליו.

    האשכנזים במדינה הפלו את יוצאי ארצות האיסלאם על סמך מוצאם וטענו שהם "פרימיטיבים". הני ומירו טוענים שהאשכנזים היו הרבה פחות מתקדמים, ואילו יוצאי ארצות האיסלאם הרבה יותר מתקדמים מהסטריאוטיפ. בכל מקרה, אין ויכוח שהיו אנשים משכילים אשכנזים כמו הדוגמאות שהבאת (וכמו המשפחה שלי, לדוגמה). השאלה היא כמה זה ייצג את הכלל.
    אותי מאד מעניינות העובדות (כמו את הני), אבל צריך גם לגזור מהן את המסקנות הנכונות (מבחינת הצמדות לאמת) ולא את אלה שמשרתות את האמת הסובייקטיבית שלנו.

    רועי

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 6:08 pm

    טימטום אקדמי במסווה של מילים יפות גוואלד

  • מירו  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 7:20 pm

    דווקא אני מעריך את הסקרנות והיושרה של רועי יחסית לאנשים אחרים שראיתי הוא מנסה להבין את הנושא ממקום של הבנייה וביקורת

    אני לא מצפה מכל אחד ישר להפוך לפנתר שחור זה עניין של תהליך כמו שאני עברתי

    והבנה שבעצם לא כל מישהו שבא מפולניה ויש לו צבע לבן היה פרופסור
    אבל האמת לא מאחרת לצאת ותודה על האקדמיזם האמריקאי האמיץ
    כמו כזום ושיטרית
    שחושפים את היות הפולניזם בארץ בנוי על עבר של מקלפי תפוחי אדמה שהפכו לפסבדו אינטלקטואלים אבל כאשר זה מגיע לעובדות הם מתחילים לבכות ולייבב כמו בשטייטעל כמו בשטייטעל
    לפחות בארה"ב מייק בורשטיין עשה מזה קריירה יפה של עירוב תרבויות וכבוד ולא זלזול פתטי של מזרח אירופאיים על יהודים מערביים ומשכילים מארצות האיסלאם

    וזה מעניין לראות שדווקא מזרח אירופים הם לבנים יותר ממערב אירופים (כמו למשל צרפתים וגרמנים)ח ואת זה שמעתי מחבר גרמני שלמד בארץ שאמר שככה הם מזהים מזרח אירופים, כאלה שיש להם לובן חיוור יותר מלגרמנים ספרדים וצרפתים

    מעניין שמזרחים שמטיילים בחול נתפסים כצרפתים ספרדים או משהו מערב אירופי אחר ואילו חבר שלי פולני מלידה היה בטורכיה ופנו אליו באוקראינית כל הטיול וזה גרם לו להבין גם כמה דברים

  • הני  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 10:14 pm

    מה יש לך, למה בשפה כזו? אתה מרגיש שפגעו בך? במשפחה? מישהו השתמש במילים כאלו כלפיך?
    קח אויר ותענה יותר יפה את התגובה הביבית הזו אני מוחק…
    הני

  • עידו לם  ביום אוקטובר 14, 2009 בשעה 10:52 pm

    אני יוצא מזרח אירופה ומודה שהיא תרבות שלא מדברת אליי בשיט אבל אני לא מבין מה הבעיה להודות שגם התרבות הערבית היא לא מציאה כזאת גדולה, ובכלל במה טובה מרוקו יותר מפולין? מה המרוקאים כול כך נאורים? הדמוקרטיה שם מתקדמת? מה זה המשוא פנים הזה?

  • מירו  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 12:01 am

    גם את הדמוקרטיה(אמנם לא מושלמת) בארץ העלו ופיתחו המזרחים,שכן נבין דמוקרטיה כהתפחות, כימיה ותגובה ולא כמשלוח של פד-אקס ממזרח אירופה (והאם כלל הייתה שם דמוקרטיה לפני סוף המלחמה הקרה אפעס?)

    כמו שהשחורים בארה"ב הפכו את ארה"ב לדמוקרטיית-זכויות אדם
    הדמוקרטיה בארץ חבה תודה למזרחים ולערבים ולאחרונה להומוסקסואלים להט"בים שיצאו לרחובות ויצרו שיח דמוקרטי של זכויות אדם שהביא לחקיקה, ללא זה היינו מפלגה בולשביקית פוסט פולנית
    ותודה לקדמה על ההשראה לנקודה זו

    ובכלל כל מה שאוהבים ויפה בארץ זה את המזרחים שכן תיירים לא באים לארץ לפגוש פולנים בפנסיה שמנסים לשווא להיות אירופה, כשאירופה היא כבר לא אירופה של פעם אלה היא התבגרה
    אינשאללה אצלנו בקרוב

  • ניר  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 1:02 am

    מעניין למה את התגובות המופרעות של מוני יקים אתה לא מוחק אף פעם.

  • עידו לם  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 1:50 am

    למעשה בפולין הונגריה ורומניה התחילה דמוקרטיה אחרי מלחמת העולם הראשונה שנמשכה עד סוף שמות ה 30, האם בארצות ערב יש היום דמוקרטיה? גם הקשקוש הזה שהמזרחים אחראים לדמוקרטיה הישראלית זה המצאה עלובה, האשכנזים הביאו את הדמוקרטיה המזרחים מקסימום שיפרו אותה(גם זה בספק)גם האמירה הפתטית שהתיירים באים לראות את העריבם והמזרחים אממ לא נשענת על יסוד יציב וממילא באירופה יש די ויותר ערבים ככה שאף אחד לא צריך לבקר בישראל כדי לראות אותם(או את המזרחים).

  • מירו  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 2:32 am

    לימודים למדעי המדינה בשילוב עם היסטוריה

    האם ב1948 ומעט לפני הייתה דמוקרטיה במדינות שציינת לא?1

    ממי הושפעו הכתבים הציונים? בעיקר מהקומוניזם
    ואחרי שקראנו והקאנו מרופין אנו למדים שהושפע מנאציזם מוגז רגיל

    אשכנזים הצהירו שיביאו דמוקרטיה כי זו הייתה האופנה האמריקאית שהפכה למרכז העולם אך מציאות לחוד כמובן
    הציונות גם עשתה שימוש פוליטי וחילוני בספר התנ"ך
    אבל דאגה למחוק סממנים יהודתיים "גלותיים"1
    ללא שיח של מיעוטים בדיוק כמו בארה"ב לא הייתה פה דמוקרטיה

    ולגביי אוהבים את ישראל מה אוהבים ולמה-אני מסתמך פה על חוויות ראשוניות והתרשמויות שלי בעיקר וארתע משיח של עובדות בעניין זה

    אך בוא תסתובב בבתי ספר לתלמידי חו"ל בארץ ותראה עם מי האמריקאים למשל מסתובבים עם אלו ישראלים ובגלל מי הם יעשו או עושים עלייה, לאיזה תרבות הם מתחברים

    שנה שעברה הייתי בחתונה של זוג חברים אמריקאיים (הם אשכנזים ליברליים סבלניים כמו מייק בורשטיין) ונחש איזה מוזיקה הם ביקשו

    ונחש מה. בארה"ב יש הפלייה מתקנת ממוסדת כי שם מבינים שלבנים נהנו מהפלייה מתוקנת הרבה שנים
    אז לא פלא

    בקיצור הם לא מגיעים לפה בשביל לראות אשכנזים בהייטק

  • עידו לם  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 8:23 am

    בערך כמו שהמדענים הרוסים הם סוג ג, מעניין אבל פעם אחרונה ששמעתי אוניברסיטת מוסקבה הייתה אוניברסיטה מוכרת בעולם, לא נדבר עך כך שאמריקה דמוקרטית בגלל אנשים כמו וושינגטון לינקלון וג'פרסון, יכול להיות שהשחורים השתמשו בדמוקרטיה כדי לעשות אותה יותר פלורליסטית אבל מי שהביא את הדמוקרטיה זה האדם הלבן. גם הטיעונים שלך כלליים משהו אני מכיר דווקא תיירים שמאוד מתחברים לאשכנזים ולתרבות האשכנזית אז?

  • מירו  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 9:05 am

    ז"א אתה מאמין באנשים שיצרו את ההיסטוריה ולא תהליכים
    נו שויין, זו אסכולה שנכחדה כבר אבל אם אתה מאמין בה מספיק חזק אז למה לא

    דמוקרטיה זה לא מוצר זה מה שאני מנסה להדגיש ואם אתיופי למשל היה חי בתקופת "הדמוקרטיה של ג'פרסון" אני לא הייתי מקנא בו אבל כנראה שאתה היית אומר לו שהוא חי בדמוקרטיה בסדר דווקא
    טוב נו גם לא מזמן גילו שיהודים מימנו את מפעל העבדות האירופי

  • עידו לם  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 9:50 am

    היום בארצות ערב ובאפריקה אין דמוקרטיה במערב אירופה וגם במזרח אירופה יש ואין לזה קשר לשחורים, מקסימום השחורים ניצלו את הדמוקרטיה כדי לעשות אותה יותר פלורליסטית אבל בטח לא הם ייבאו אותה.

  • מירו  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 10:21 am

    האם יש דמוקרטיה ברוסיה יותר ממצריים ומה עם רומניה?
    מדינת ישראל והציונות הרחיקו שיח של זכויות במדינות ערב בשל האלימות שהכניסה לאיזור אין ספק ששלום יקרב דמוקרטיה אבל אז לא יהיה לישראל במה להשוות מול מדינות ערב שעקפו אותנו ב 2005 בכמות הציטוטים המדעיים וזה כבר ממש מלחיץ מה פתאום הם יהיו יותר טובים ואולי אף יאמצו שיטה תואמת יותר של משטר המתאימה לעם ולמסורת הפנימית שלהם

    אי אפשר לייבא דמוקרטיה,זו אופנה שפירשו אותה בכל מקום אחרת והובנתה יותר דרך מעורבות של תושבים למען זכויות
    כמו תהליכים שמתרחשים במדינות ערב כמו בפרס עכשיו העם מביא לדמוקרטיה בקצב שלו ללא כפייה של הסכמים מגושים גדולים אמריקאיים או איחוד אירופים

    ומעבר להכל אני אסייג שאין מדינה מושלמת ואני לא מנוע מביקורת כלפיי המתרחש במדינות ערב וברוסיה הפסבדודמוקרטית

    ובשיח פוסט מודרני אתה תגלה שקפיטליזם דמוקרטי אחרי למוות יותר ממשטרים אפלים בארצות ערב תראה את שיטת השקשוקה האחים עופר אחראיים בגדול ואולי ישירות למוות של חצי שכונה בקריית טבעון

  • הני  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 11:40 am

    ויכוח פרטי, סתם…תמשיכו ידידי זה טוב, כל עוד זה נעשה בשפה יפה אין שום בעיה.

    ניר, חמוד, שלח לי מייל לפרטי בבקשה, אם לא קשה לך.

    הני

  • הני  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 11:46 am

    חברות וחברים, הויכוח החל בנושא עבודת דוקטורט בנושא משנתו של רופין.
    מחבר העבודה איתן בלום, יצר עימי קשר והציע לכל דורש את התזה המלאה, אז הנה הקישור לעבודה המלאה שבטוחני שלחלקנו יקרא (יהנה או או שלאה של גישה…)

    יש ללחוץ כדי לגשת אל EtanBloom-PhD-ArthurRuppin.pdf

    כמו כן, מאמרו של איתן בנושא רופין מופיע תחת הערך ארתור רופין בויקיפדיה (ראו מטה את בתחתית הערך יש הפניה וקישור למאמר)

    ולקינוח, תחת הערך מזרחים בויקיפדיה ניתן למצוא את עבודת המוסמך של איתן בהפניות:
    איתן בלום, השכפול של המודל 'מזרחי' בשדה החברתי הישראלי, שנות החמישים והעלייה המהירה, עבודת M.A., אוניברסיטת תל אביב, היחידה למחקר
    התרבות, 2003

    זהו קריאה מהנה.
    הני

  • עידו לם  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 2:33 pm

    העולם הערבי משתמש בציונות כתירוץ לכול כישלון ולא להיפך .מעבר לכך ישראל מבחינה מדעית לוקחת בסיבוב כול מדינה ערבית ובפער עצום.ובשיח הפוסט מודרני אתה תשתמש כי אני דוחה אותו לחלוטין.

  • מירו  ביום אוקטובר 15, 2009 בשעה 7:58 pm

    בהחלט אין מקום לביטול ביקורת על משטרים שאינם מכבדים זכויות אדם וכו
    אבל לציונות חלק בזה, למשל בארץ הוצאו פאתוות חדשות המונעות נישואין בין יהודיות לערבים בשל המצב הבטחוני
    אני מתבסס על קורס-האיסלאם דת ופולחן
    מבחינה השריעה עצמה אין איסור לחתונה שכן יש אמונה משותפת במונותאיזם
    ולכן גם יש שיתוף בין יהודים דתיים לערבים בשל ניין התפיסה יותר מאשר בין יהודים חילונים שמאלנים אוכלי חזיר
    ומפה אפשר לגזור שמתנחלים ליד ערבים אולי זה לא רעיון כל כך רע כי למתנחלים יש יותר במשותף עם ערבים מוסלמים מאשר יהודים חילונים אוכלי חזיר

    גם בלי קשר לפוסט מודרניות: ניצול עבדות מודרני עושר קיצוני ע"ח אוכלוסיות מוחלשות במדינות דמוקרטיות ונאורות שיוצאות למלחמות צודקות במידל איסט זה פשע
    כמו נגד אשכנזים שגרים בקריית טבעון וחטפו
    סרטן

    יותר נשים מתות מאנורקסיה בעולם המערבי הדמוקרטי מאשר רצח נשים בעולם הערבי
    כך במיתוס היופי של נעמי וולף
    אה ורצח על כבוד המשפחה המציאו באירופה-קראו לזה דו קרב

  • עידו לם  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 12:22 am

    ורצח במשפחה נחשב לנורמה בעולם הערבי, דו קרב מזמן לא קיים אבל רצח בשם כבוד המשפחה נתפס כמשהו תקין לחלוטין אז יחי ההבדל הקטן.

  • ד  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 12:58 am

    היה ראוי אילו הדיון היה נסוב על רופין ועל מקומו בתנועה הציונית וכיצד אדם כזה תפס עמדה של מנהיגיות.
    מאמרו של תום שגב על ארתור רופין בתקופת
    היישוב, שכאילו התגלה בעבודת הדוקטור של איתן בלום כגזען קיצוני, ביחסו ליהודים המזרחים, ממזער מאוד את מקומה של הגזענות בתנועה הציונית ובהסתדרות הציונית. הוא יוצר את הרושם כאילו מנהיג אחד, חשוב ככל שיהיה, שפעל בשליחות ההסתדרות הציונית, היה גזען. בפועל זוהי עמדתן האסטרטגית, שנקבעה מראש, של התנועה הציונית, של ההסתדרות הציונית, של היישוב ושל מדינת ישראל, לאחר מכן. אסטרטגיה גזענית זו נמשכה ביתר נחישות בתקופת המדינה. בן גוריון לא היה פחות גזען מרופין ביחסו למזרחים. בן גוריון ראה בהעברת העבדים מאפריקה לארה"ב כמודל להובלת היהודים המזרחים למדינת ישראל. שגב יודע שגם בן גוריון ואחרים לא היו פחות גזענים.
    גם השפעת רופין על גיבוש האידיאולוגיה הנאצית אינה מבטאת את עמדתו האישית בלבד. יש השפעה רבה ומרחיקה לכת של התנועה הציונית על גיבוש האידיאולוגיה הנאצית ביניהם בובר וברוד.
    במשנתו הלאומית של מרטין בובר מופיעים המונחים "דם" ו"אדמה". לאחר השואה, שחשפה את הסכנות הטמונות במושגיה של לאומיות המושתתת על תיאוריות אורגניות והתפתחותיות, הוא טען שבמילה "דם" התכוון "לרציפות הולדות והלידות שבעם". הסברו זה של בובר דחוק וחסר ערך ממשי מפני שאינו משנה כלל באשר למשמעות הגזעית שבמונח "דם" במשנתו. מבחינה גזעית, אין כל הבדל בין המונחים "דם", "רציפות הולדות", "הלידות", "ארץ מוצא" וכיוצא בהם, בשל העובדה שכולם מציינים רציפות ביולוגית זהה לחלוטין עם התיאוריה האורגנית וההתפתחות.
    כל מי שמיחס את הגזענות לאישיות זאת או אחרת, תוך ניתוקה מהממסד של התנועה הציונית חוטא לאמת וממזער אותה. הגזענות, בצורתה הקיצונית ביותר, היא תשתית אסטרטגית מהותית של התנועה הציונית, של ההסתדרות הציונית, של הישוב ושל מדינת ישראל, על הסתעפויותיהן הממסדיות.
    לצערנו רבים מן האנשים בישראל אינם מודעים לעובדה שמדינת ישראל בנויה הוקמה מלכתחילה כמדינת אפרטהייד. הם הולעטו בעובדות ובנתונים כוזבים. היום מי שמעוניין לדעת את האמת יכול להגיע אליה.
    מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו על התרומה של התנועה הציונית לגיבוש האידיאולוגיה הנאצית יכול לעיין בספר: "הבגידה – מקורות אידיאולוגיים של המשטר במדינת ישראל" 294 עמודים, הוצאת כותרות 2007.
    סיפור היחס הגזעני של מדינת ישראל חלמזרחים היהודים, יכול לעיין בספר: "המסכה – מבוא לאסטרטגיה האתנית של המשטר במדינת ישראל [מחקר השוואתי] 2003 703 עמודים, מחציתו אידיאולוגי ומחצי השנייה הליכי הביצוע בכל תחומי החיים, שניהם הוצאת כותרות שחוברו בידי ד"ר אהרון יצחקי.
    בענייני אקטואליה שוטפים, ראה בנוסף לספרים הנ"ל, מאמרים של כותב שורות אלו ב"מאהל נודד".
    http://www.planetnana.co.il/ohalim40/_0_aharon_yitzhaki_tour_eishy_2009.htm

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 1:17 pm

    הראויה לנושא חשוב זה לאור גילוי אמריקה של איתן
    בלום .
    הנושאים בהם מטפל איתן בלום ידועים ומוכרים זה
    עשרות בשנים גם אם הודחקו לקרנות זוית ע'י המחקר
    ההיסטורי והתקשורת .
    לכן הדוקטורט של איתן בלום הופך לבעל חשיבות
    ראשונה בחשיפת הלכי הרוח ובסיס המחשבה של מנהיגי
    הציונות הכוזרואשכנזית ובפרט שכידוע זה בא
    מפיו של איתן בלום שכידוע לא נולד בבגדד או
    בקזבלנקה.
    ממליץ לכולם לקרוא את ספריו של ד'ר אהרון יצחקי
    מחקרים אמיצים וחלוציים שישכילו כל אדם הרוצה
    להכיר את ההיסטוריה שלא דרך שופרותיה
    המימסדיים.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    כי כל הסיפור התחיל עם גיור הכוזרים

    כי האשכנזים אינם יהודים אלא כוזריםעובדי שטן.

  • סתם אדם  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 6:17 pm

    אתם באמת משווים דו קרב, קרב עם חוקים ברורים, בין שני יריבים מוכנים לקרב, לרצח נפשע בו אדם חמוש קם על אישה חסרת ישע?
    אני מבין דו קרב מול נקמת דם, אבל מול רצח של חסרי ישע!?

    השתגעתם???

  • סתם אדם  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 6:25 pm

    מדינת ישראל הורמה ע"י ובזכות התנועה הציונית.
    אם מבחינתכם, מדובר ברוסף שפל, גזעני, עובדי שטן, לא יהודים וכו' וכו' וכו' אם לצטט רק חלק מהפנינים לשהי מתיר למוני לפרספ פה תדיר, אתם מוזמנים לקחת את הפקלטות ולשוב לארצות מהן באו אבותיכם.
    אני בטוח שתמצאו בארצות אלה שלטון נאור, זכויות שוות, חופש ביטוי ושאר מותרות אליהן התרגלתם במדינה ה"כוזרו ציונית".

    כל זמן שאתם פה, תתחילו להתרגל לנימוס בסיסי שאומר שני דברים:
    אל תירק לבאר שממנה אתה שותה
    ואל תנשך את היד שמאכילה אותך.

    רוצים להיות כמו נועם חומסקי? תקנו כרטיס טיסה בכיוון אחד על הדרך, היידה.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 8:01 pm

    רמת הטיעונים האינטליגנטיים שלו מותירה אותי
    פעור פה ונטול נשימה "הגניוס הכוזרואשכנזי"
    בהתגלמותו .

    כי שני עמים אויבים אנו

    עם פולש כוזר ועם עתיק מזרח

  • הני  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 8:07 pm

    של כל תגובותיך, המנע מכינויים מעליבים. אתה מוזמן לשטוח את משנתך ללא שימוש במילים מסוג זה, לא מתאים לך אתה מוזמן לעזוב די יש גבול.

    אינני מעוניין להיכנס עמך לפולמוס מי התחיל ולכן אני אסיים, הפניה הזו היא רק אליך הפעם. אנא אל תגיב לבקשתי זו.

    סופשבוע נעים לכולם
    הני

  • מירו  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 9:21 pm

    ההשוואה היא בין דו קרב (או מושג הארענד הגרמני-כבוד) לרצח על כבוד המשפחה

    ואנלוגיה נוספת בין רצח נשים למוות של נשים כתוצאה מאנורקסיה הרוצחת נשים בעולם המערבי

    תוסיף לזה השמנה-אוביסיטי ומוות מתרופות אלכוהול וסמים אתה מגיע לזה שיותר קטלני לחיות במדינות המערב אבל זו פיקנטריה

    ולגביי ה"אם לא טוב לכם תלכו" אני לא מסכים אם גישת הכל או כלום שלך ושל מוני יקים

    אשכנזים הם האחים שלי אחרי הכל ואני מנהל ויכוח רדיקלי אך מוכן לפשרה תמיד

  • עידו לם  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 9:32 pm

    אז איך אתה מתייחס לאוייבים שלך? ויותר מזה אם האשכנזים הם אוסף כוזרים מוזר בעיניך אז למה בדיוק אתה רואה בהם אחים?

  • סתם אדם  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 9:35 pm

    יש הבדל תהומי בין מוות מבחירה, גם אם מדובר באשלייה של רצון חופשי המושפע מתנודות חברתיות הדוגלות בהרס עצמי, לבין רצח כפוי ע"י צד שלישי.

    אני לא דוגל בהכל או כלום, אני דוגל בביקורת ובויכוחים נוקבים, אחרת לא הייתי פה. אני מתנגד להסתה, אני מתנגד לקיעקוע של כל הדברים הנפלאים שיש במדינה שלנו ובחברה שלנו.

    אמר הני: ביקורת – ולא בהכרח בונה. לגיטימי.
    הדגש כאן הוא ביקורת.

  • מירו  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 10:20 pm

    אוקיי יש דברים נפלאי במדינה, אבל בלי האפשרות שלי לחיות זהות בכבוד יש לזה תמיד טעם חמוץ בסוף

    עדו אני לא דוגל באידיאולוגיית כוזרים היא מטופשת בעיני וקלה מדיי לעיכול והקאה אני מאמין בתהליכים ארוכי טווח ובריאים יותר

    לאוייבים שלי אני לא מתייחס

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 10:35 pm

    יש לך הסבר אחר למהפך הדמוגרפי הפנים יהודי או
    שאתה יפה נפש שמפחד להשתלח באשכנזים גזענים
    אבל עם אצבע קלה על ההדק כשמדובר בפרענקים שאתה
    לא מסכים איתם .
    אתה בראשית הדרך אל תשתחצן בנושאים שאתה עוד לא
    מבין בהם .

    כי האשכנזים הם כוזרים עם זנבות חתולים

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

    כי פלסטינה היתה ניפלאה גם לפני הכיבוש הכוזרי

  • עידו לם  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 10:44 pm

    אולי נצא כולנו מנקודת הנחה שהמדינות שמהן ברחנו\עזבנו (פולין רומניה רוסיה מרוקו טוניסיה וכו') היו מדינות רעות ונבנה זהות ישראלית שמנותקת מהעבר מה אתה אומר על זה? לא עדיף מאשר להידבק לזהויות קודמות שממילא לא שלנו אלא של העמים שבהם חיינו בעבר?

  • מירו  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 11:40 pm

    ויש לנו זכרונות טובים משם למשפחתי לפחות
    אבל בהחלט אפשר ליצור משהו מחובר משתלב במרחב המזרח תיכוני ומכבד בעיקר זהויות פנים יהודיות כמו יידיש ערבית ספרדית וכו זוהי התחלה

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 16, 2009 בשעה 11:53 pm

    בין המרושעות של עידו והנאיביות של מירו
    נימצאת הטרגדיה של עם ישראל הספרדומזרחי .
    מי שאחרי 120 שנות ציונות כוזרואשכנזית גזענית
    מסוגל להאמין בפשרות אז משהו פגום בהליכי
    המחשבה שלו ובהכרת המציאות האמיתית.
    הוזי הזיות כמו מירו יותר מסוכנים ממרושעים
    כמו עידו.
    רק תיקון חיצוני שראשיתו "פרוד לפני איחוד"
    יש ביכולתו להציל את עם ישראל הספרדומזרחי
    מהמילכוד השואתי שתיכננו הכוזרואשכנזים.
    התמימות הנאיבית של מירו מזכירה לי את השפן
    שניתבקש ע'י האריה לתקן אותו מבפנים לפני
    שבלע אותו.
    מירו אתה עדיין בוסר אל תיכנס לגוב האריות
    רשעים כמו עידו יאכלו אותך חי.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 17, 2009 בשעה 8:32 am

    פתח לו פתח והוא יכניס את שרשורי הפדופיליה
    שאיתם זיהם כבר הרבה אתרים

    בברכת הלוחמים בזוהמה ננוחם

  • עידו לם  ביום אוקטובר 17, 2009 בשעה 9:42 am

    שיבת ציון לא כוללת ואסור שתכלול את השפות הללו יש לנו עברית וזה כור מחצבתנו.

  • הני  ביום אוקטובר 17, 2009 בשעה 9:49 am

    תגובתך המכוערת הוסרה, וזו כמובן אזהרה ראשונה ואחרונה תנקוט בשפה כזו בביתך עם יקירך לא כאן! מעתה את תחזור על סוג כזה של התבטאויות תגובותיך כולן יוסרו לאלתר.

    מוני, אתה האחרון שצריך להטיף לי בדבר "טוהר השפה" אנא סרוק מעט את תגובותיך….

    שבת נקייה
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 17, 2009 בשעה 10:55 am

    אתה משועבד לפראדיגמות כוזרואשכנזיות
    אבל האסימון יפול לך אתה על הקצה ממש

    כי שני עמים אויבים אנו

    רק ההכרה בחוסר סיכויי הפשרה

    רק בדלנות ופרוד מהעם הכוזרואשכנזי

  • מירו  ביום אוקטובר 17, 2009 בשעה 8:41 pm

    הרוב פה הוא מזרחי ערבי ונצטרך לחזור לשפות ערבית וספרדית ביחד עם אנגלית ומי שרוצה גם יידיש המגמה היא של השתלבות במודע

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוקטובר 18, 2009 בשעה 7:48 am

    שתלטנות של מיעוט כוזרואשכנזי קולוניאליסטי
    המנסה להכתיב לרוב את האג'נדה הגזענית מעמדית
    שלו בניגוד לאינטרסים של קורבנותיו.
    השפות הן שפות וזכותו של כל אדם לבחור בשפה
    המתאימה לו , דיכוי שפות הוא מכשיר קולוניאליסטי
    פאשיסטי ידוע ומנוגד לכללי הדמורטיה.

    כי שני עמים אויבים אנו

    ולעולם לא תהיה פשרה בין שחור ללבן

    האפור משעמם וחסר רלוונטיות למצב .

  • כורדי עסלי  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 5:42 pm

    קודם כל כל יהודי כורדיסטן הם דוברי ערבית המשפחה שלי עלתה מכורדיסטן העיראקית והשפה שמדברים בבית היא ערבית לכל דבר ככה גם במושב אצלנו אפשר ךהגיד פרסים סבבה בוכרים אבל כורדים חחח אלה המוסלמים אז תעשו טובה ותרדו מהקטע שאתם יודעים הכל רובכם כאן מהכותבים כוזרים :))

  • ברוך פילינג דגים  ביום ספטמבר 12, 2011 בשעה 4:38 pm

    אהבתי את האתר אחזור לכאן שוב

  • ברק  ביום ספטמבר 9, 2012 בשעה 1:32 pm

    הכורדים ערבים ידפוקים ד"ר לך תעשה שיעורי בית באמא שלך כל מעפן משחק אותה ד"ר או פרופסור סתם גחבות ושרמוטות אתם עוד סתום שישב 3 שנים ולמד הסטוריית הכורדים ומשחק אותה מבין יש כורדים ערבים יש כורדים דרוזים יש כורדים סורים וכולם משתייכים לזרם השיעי מוסלמי סוני ועלווי אז לך חפש כושי שיתקע אותך משחק לי אותה מבין

    • hani24  ביום ספטמבר 9, 2012 בשעה 6:48 pm

      ברק לא מבין בכלום אבל יש לי אחלה אקונומיקה לנקות את הגורה שאמא ואבא שלך לא הצליחו לנקות.

כתיבת תגובה