הפעם הפנתר המזרחי לא נוהם הוא מנסה לשיר…

היום עלתה למסכים בערוץ הראשון — וזה הישג די מוניומנטלי משום שערוץ זה הרדיו הישראלי היו בית הגידול למדכאי מזרחים במשך שנים יחד עם גלי צה"ל — תוכנית דוקומנטרית מדהימה שמצליחה לשים הכול על השולחן.

 

עד היום השיח בבלוג נסב בעיקר סביב תמות פוליטיות, חברתיות וכלכליות, אני רוצה להעביר פאזה ולנסות לבדוק את תחום התרבות. מודה, אני אוהב מוסיקה קלאסית, מוצארט באך ואפילו אופרה רחמנא ליצלן, וכל אלו עם כל הכבוד אינם התרבות האשכנזית, זוהי תרבותה של אירופה הנוצרית, אך בארץ ניתן לשמוע חלק מהאנשים מדברים כאילו מוצרט הוא הבן דוד הרחוק שלהם ואילו האחים אל-כוותי הם ערבים אויבי ישראל. כמו כן, אני אוהב גל חדש, בעיקר כזה שנופק בשנות השמונים — רוק, בעיקר כזה משנות השבעים (פלויד וגם זפלין), והרבה מוסיקה בערבית עליה גדלתי בעירק ובבית הורי, וגם חלק מהזמרים המזרחים בישראל.

 

הנטיה לעשות מצעדים ולסכם הגיעה לשיאה עם מצעד ה-500 של שבע לילות. — במאמר מוסגר כולם מוזמנים לקרוא היום כתבה בשבע לילות, בה יש ציטוט של חוה אלברשטיין, המנסה "להתגונן ולגונן על תרבותה היפה של ישראל" כדבריה התרבות שלנו "הלבנים", לאלו שעדיין חושבים שהכול טוב וכולנו אחד… — כמובן שרוב השירים לא היו של זמרים מזרחים במצעד זה. למרות שבאופן ברור בתוככי התרבות הפופולרית הם המובילים (ראו חוקרי תרבות רבים בשיח על תרבות פופולרית בישראל). הנטיה לומר כמובן, זו לא מוסיקה טובה ועוד כהנה וכהנה. ואז בא לו יואב גינאי ובתוכנית תיעודית מדהימה "ממזרח תזרח השמש" מעלה דברים שרבים וטובים היו מעדיפים למחוק…

 

לצערי עדיין לא עלה תיעוד מוקלט של התוכנית בערוץ אחד, אני כמובן הקלטתי אותה על היס מקס שלי, וכולי תקווה שהתוכנית תעלה לרשת ואז אוכל לקשר אליה. אך עם זאת ישנם מספר קישורים מצוינים לדיווח על התוכנית, ולשמחתי התוכנית הינה בת 4 פרקים שיושדרו מידי שישי לאחר יומן (גם אחלה תוכנית).

 

חלק מהקישורים הם (בחלקם יש קטעי וידאו)

http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3793476,00.html 

 

http://www.iba.org.il/spokesman/index.aspx?classto=DoverInnerYedia&entity_code=580449

 

לסיום אמירה אישית בנוגע לדיון שמתרחש מזה מספר פוסטים בבלוג, בניגוד לכמה מגיבים בבלוג, אינני מאמין בצנזורה, אינני מאמין בנסיון לרסן דרכי חשיבה. אני לחלוטין מאמין בחופש ביטוי, כל עוד זה אינו בא על כבודו של אדם ושמו הטוב. אני מאמין שיש לחשוב פעמיים לפני שנכנסים להתקוטטיות בלתי מובנות של אגו רק על מנת להיות זה שאומר את המילה האחרונה. מבחינתי בתור בעל הבלוג, אני מוותר על כמות התגובות, בחלקן מאוד מגוכחת, שעלתה בפוסטים האחרונים אם הם חזרתיים או סתם על מנת לפגוע במגיב מסוים. אנא שמרו את האגו בצד, אם יש לכם לחדש תפאדלו, אם לא קחו אויר, זה שכותב את המילה האחרונה אינו זה שצודק בד"כ, ואין שום הבטחה שהוא ישאר אחרון בעיקר משום שאני יכול למחוק את תגובתכם….

 

אני כמובן מאמין בשילוב, אך מתוך מקום שווה לא מדיכוי ולא מחולשה אלא מתוך העצמה ובתנאים שונים לחלוטין מאלו הקיימים בחברה הישראלית כיום.

 

על מנת להראות לכם איך יכול היה שילוב של מזרחים לשדרג באופן ניכר את כלל התרבות בישראל בבקשה אחלה שיר בבציבוע הטוב ביותר שלו מעולם:

 

 

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלומי  On אוקטובר 23, 2009 at 11:03 pm

    שיר נפלא
    שר איתו בקולי קולות
    ונהנה
    שבת שלום

  • שאול  On אוקטובר 23, 2009 at 11:04 pm

    אנשים לא מבינים את המורכבות של מוסיקה מזרחיות ואת הצורך שמזרחיות תזרום בך כדי שתבצע אותה. כל ישראלי ,סיני,אמריקאי ולא אירופאי יוכל לשיר או לבצע בכלים את מוצארט ובאך. יש מלודיה,יש קונטרפונקטוס ,יש תוים והכל יחסית פשוט.
    אבל

    אף אירופאי לא מסוגל לשיר את 'אשת חיל מי ימצא' או לשיר צ'אלרי כמו שאבא שלי ידע. אף אירופאי לא יהיה מסוגל לסלסל את
    surat maryam
    כמו ערבי שנולד לתוך הסיבוך של המקאם יודע

  • הני  On אוקטובר 23, 2009 at 11:08 pm

    העונג כולו שלי, שבת שלום.

    שאול, ואללה לא יודע, אני יש לי קול של עורב אבל מצטרף לכול השירים בכול הכוח, לא מעניין אותי כלום חוץ ממה שאני מרגיש…המקאם זה כבר עניין של יכולות להאזין ולהבין…לא יודע אולי אפשר ללמוד, הכול אפשר ….

    שבת שלום
    הני

  • סתם אדם  On אוקטובר 23, 2009 at 11:29 pm

    אנשים לא מבינים את המורכבות של מוסיקה קלאסית שמו של באך ואת הצורך שהבנה מתמטית תזרום בך כדי שתבצע אותה. כל ישראלי ,סיני,אמריקאי ולא אירופאי יוכל לשיר או לבצע בכלים את אום כולתום או פריד אל עטרש,יש תוים והכל יחסית פשוט.
    אבל כמעט אף אחד לא מסוגל לנגן את רחמנינוף כמו ולדימיר הורוביץ. אף ערבי לא יהיה מסוגל לנגן או לשיר אופרה כמו מי שנולד אל תוך זה והשקיע שנים באימון סיזיפי.

  • שאול  On אוקטובר 23, 2009 at 11:46 pm

    תגיד סופרוניצקי שמנגן סקריאבין

    חוץ מזה שרחמנינוף כן ניגן רחמנינוף

  • שאול  On אוקטובר 23, 2009 at 11:47 pm

    באך היא לא מוסיקה קלאסית אלא בארוק

  • סתם אדם  On אוקטובר 23, 2009 at 11:52 pm

    כן הוא ניגן את היצירה של עצמו, רק לא טוב כמו הורוביץ.
    הנקודה אותה התעקשת לפספס היא שאין שום עליונות למוסיקה ערבית על אירופאית, ו/או לשתיהן על מוסיקה סינית, אזרית, קזאחית, מקצבים אפריקאים, לטינים וכיו"ב.

    די עם האליטיזם הפתטי הזה.

  • שאול  On אוקטובר 24, 2009 at 12:03 am

    זה דרעק

  • אנג'ליק  On אוקטובר 24, 2009 at 12:48 am

    אצל זובי הוא אפס המעש שלו ביחס לקידום מזרחים במקומות שהוא עובד בהם, ע"ע המרכז הבינתחומי, וחבירתו לתנועה החדשה-מרצ, שכידוע מהווה בית חם למזרחים.

    איך אומרים? וואחד זובי.

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 24, 2009 at 1:00 am

    הוא יגיע רחוק ויום אחד יקוצצו כנפיו…

    כי שני עמים אויבים אנו

  • רוזנקרנץ וגילדנשטרן  On אוקטובר 24, 2009 at 1:35 am

    אל תשכח שהמונח תרבות-מזרחית הוא אוקסימורון.

    לגבי שאר החרטה שאתה מפזר בבלוג שלך: לא מעניין אף אחד. אנחנו נמשיך למלא את האוניברסיטאות ואתם תמשיכו ליילל על קיפוח ולמלא את בתי הסוהר.

    ובקשה קטנה, בהמשך לדבריה של חוה אלברשטיין: תשירו כמה שאתם רוצים את הזבלונים המזרחיים שלכם, אבל אל תגעו בשירים שלנו. זה ממש הורס אותם כשאחד הזמרים שלכם שר אותם עם המבטא המזרחי המגעיל שלו.

  • עידו לם  On אוקטובר 24, 2009 at 3:13 am

    ולהני: גם אתה צריך להיות מודאג מהמוזיקה המזרחית של היום משום שבעבר היו ענקים כמו ג'ו עמר שבאמת היו משכמם ומעלה ומה יש לך היום? קובי פרץ? הוא לא מגע לקרסוליים של המוזיקה המזרחית האותנטית.

  • מואיז  On אוקטובר 24, 2009 at 6:17 am

    אוקסימורון

    יא סלאמאת, למדת מילה, כל הכבוד.

    עוד עשר שנים גם תלמד להשתמש בה. לאט לאט

  • הני  On אוקטובר 24, 2009 at 6:46 am

    אני מנסה שלא לעשות שיפוטים נורמטיביים בנושא, כל אחד וההעדפות שלו. מה עוד שכיום יש את כנסיית השכל (מזרחים כולם) שכעת עושים סיבןב עם פייטן מדהים, יצא לי לראות אותם באמת משהו מיוחד, יש את זהבה בן ועוד אחלה מוסיקה מזרחית. נכון גו עמר היה משהו יותא דופן אבל לכל דור יש את הייחוד שלו…

    מואיז חבל אפילו לבזבז מילים:)

    שבת שלום
    הני

    נ.ב. אנג'ליק ומוני אתם באותה הקבוצה….

  • רענן  On אוקטובר 24, 2009 at 7:36 am

    עם דרעק בפה

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 24, 2009 at 8:19 am

    זכותו של כל סקטור ציבורי לאהוב מוזיקה כזו או
    אחרת .
    הכרתי אשכנזים אמנם לא רבים שאהבו מוזיקה ערבית ולמעשה החשפותי למוזיקה ערבית היא לא מעט בזכותו של אשכנזי שעבד איתי באניה והיה תמיד צמוד לרדיו
    וחיפש תחנות עם עבדול ווהב ואום כולתום וזה
    פתח לי חלון בראש כי עד אז כל האשכנזים שרק שמעו
    צליל ערבי אמרו פיכסה ולפתע אשכנזי מזן אחר
    בשיחות שהיו לי איתו קיבלתי תובנות של פתיחות
    והבנה שמנחות אותי זה 50 שנה .
    אם בקרב משלמי המיסים ישנו ציבור של כ 50 %
    אז לא יתכן שהחלק השני יכפה עליו את המבחר
    המוזיקלי תרבותי היאה בעיניו כי זו מהות
    הגזענות כפיית רצונו ושאיפותיו של האחד על
    השני.

    בחורבן הציונות ננוחם.

  • דפנה לוי  On אוקטובר 24, 2009 at 9:42 am

    מעלה יותר מכל תחושה של צפייה בקרב בין שתי חבורות רחוב לא מאוד אינטליגנטיות… עוד מעט הם יצאו למרוץ מכוניות מחתרתי כמו בסרטי נעורים אמריקאים אדיוטיים ואם מישהו יבקש שנהמר מי יתקע ראשון בעמוד חשמל הייתי אומרת שזה ממש לא אכפת לי.

    ויופי של קליפ הבאת, אגב.

  • עידו לם  On אוקטובר 24, 2009 at 9:46 am

    אז זה הבן אדם ששינה אותך ואשכנזי לא פחות.

  • הני  On אוקטובר 24, 2009 at 9:53 am

    טוב מזה אי אפשר לבטא את מה שקורא כאן אצל חלק מהמגיבים…
    והקליפ עושה לי את היום 🙂

    שבת שלום
    הני

  • סתם אדם  On אוקטובר 24, 2009 at 10:26 am

    וזה בתגובה של מוני? היכונו לביאת המשיח !!!

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 24, 2009 at 12:39 pm

    וישר קופצים הכוזרואשכנזים ועושים מזה תורה
    שלמה, להיפך זה הראה לי עד כמה הם גזענים
    הכוזרואשכנזים הוא רק היה קטליזטור קטן ומוערך
    שלא שינה דבר בתמונה הכללית .
    קצת פרספקטיבה לא תזיק לעדת הגזענים שהתודעה הגנטית הכוזרית סתמה להם את העורקים.

    כי שני עמים אויבים אנו עם עמל ועם טפיל

    כי הכוזרואשכנזים עברו תהליכי טפילות בכוזריה.

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 24, 2009 at 1:47 pm

    חלקם עשו עבודת קודש בנושא הפלסטיני והכשילוה
    בעבודת שטן נגד הספרדומזרחים לשימור הפריבילגיות

    כי שני עמים אויבים אנו

  • יעל  On אוקטובר 24, 2009 at 7:37 pm

    אני חושבת שהכותרת הרחבה מדי "מוזיקה מזרחית" עושה עוול. יש תהום עצומה בין אהובה עוזרי, צלילי העוד, זוהר ארגוב וג'ו עמר לבין מושיק עפיה וקובי פרץ, שלמעשה עושים פופ רדוד עם מעט סלסולים, וזה רוב המוזיקה המזרחית שמקבלת כיום מקום בתקשורת, לצערנו.

  • נעמי  On אוקטובר 25, 2009 at 12:25 am

    הני, ההבדל שעשית עם כל הכבוד בין תרבות של אירופה הנוצרית ותרבות אשכנזית גרמה לי להרהר: איך בדיוק שומרים על הסגרגציה? אם איתרע מזלי לחבב את מנדלסון ומאהלר ושונברג, אז אני חובבת מוסיקה אשכנזית, ואם אני מעדיפה את ליסט, דבוז'ק, והילדגרד וון ביניגן אז אני במתחם הנוצרי? באותו הקשר, חיבת סידני בשיי היא אמריקאית, בעוד שעם גרשווין אני בחזרה בגטו? מה אני עושה עם סיימון וגרפונקל? מה אני עושה עם לני קרביץ??

    אני שואלת משום שזה ארבעה דורות משפחתי (עד כמה שידוע לי) לא מתעניינת בחזנים התורנים או בכלייזמרים המובילים. ואני לא מאמינה שאתה תטען שאנחנו מתכחשים לשורשינו האמיתיים.

  • שאול  On אוקטובר 25, 2009 at 1:52 am

    מאהלר התנצר ובעקבותיו קלמפרר ווולטר
    מנדלסון התנצר
    שנברג הצנצר חזר בו אבל טימטם לנו את השכל

  • הני  On אוקטובר 25, 2009 at 2:42 am

    אני גם אוהב חלק ניכר מאלו שהזכרת בייחוד את לני קרביץ, לא כל כך את סיממון וגרפונקיל.

    הטנה שלי היא, שבארץ נעשה שיפוט נורמטיבי והטוב הינו האירופאי אמריקאי, יהודי או לא, והרע הוא המזרחי….אינני מנסה לקבע כעת שום רמה של איכות, אלא לטעון כי יש בכך בעיה כי מקום יש והיה צריך להיותלכולם. אך המציאות המרה מראה כי תרבות אחת דוכאה באופן אלים ע"י השניה.

    יעל, אני לא כל כך בטוח, את צועדת בעניים פקוחות לתהום האליטיזם, מה אני ואת שנקבע מה היה טוב יותר? האם השיפוט הוא לפי הערכים שלך? אני במקרה מת על אהובה ולא כל כך על חלק מהאומנים של היום, אך הם בעיקר בזכות שנים של דיכוי עשו קפיצה ענקית. את מזכירה שניים,ף אך מה עם כנסיית השכל? מה עם זהבה בן? האם אין איכויות המוסיקה שלהם? זה לא כל כך שחור לבן….

    שבוע טוב
    הני

  • סתם אדם  On אוקטובר 25, 2009 at 9:25 am

    לפחות היום, אם לא לפני 10 שנים ויותר אפשר לקרוא לילד בשמו: רשימת ההשמעה של גלגל"צ.

  • נעמי  On אוקטובר 25, 2009 at 9:59 am

    ונכון, בארץ נעשה שיפוט נורמטיבי, והתרבות המזרחית לא זכתה להכרה הראויה. אם כי להבנתי היתה פריצה בתחום בשנות ה80. כך שעד אז ניתן לדבר על אפלייה ממסדית, ומאז מדובר בבעיה של אנשים אינדבידואלים שלא יודעים להיפטר מסולמות ערכים אנרכוניסטיות, ונצמדים שלא לטובתם לתמונת עולם יורוצנטריסטית.

    עדיין, הני, לא נראה לך בעייתי לטעון: "זו *לא* תרבות אשכנזית, זו תרבות נוצרית אירופאית". נדמה לי שאתה לא עושה את ההפרדה בין תרבות מזרחית יהודית ולא יהודית.

  • הני  On אוקטובר 25, 2009 at 10:28 am

    לגבי החלק הראשון של תגובתך, אינני מסכים לחלוטין לאספקט מסוים, לדעתי ההצלחה נובעת למרות הממסד שעדיין נגוע, או יותר נכון אכול עד ליסוד, בגזענות ואנטגוניזם לתרבות מזרחית איזו שלא תהיה. ולראיה ראי 7 לילות בקרוב אעלה את המאמר לבלוג…

    לגבי החלק השני, ראי את הערתי לגבי האחים אל כויתי שהיוו את אחד היסודות המרכזיים של תרבות המוסיקה העיראקית, כמו גם לילה מוראד ועוד רבים וטובים אחרים מבני דת משה שהיו חשובים ומרכזיים בתרבות הערבית, ולא כך הוא במה שנוגע לתרבות האירופאית והנסיון לנכס תרבות אירופאית נוצרית "כשלנו"…אנא שימי לב למה שעניתי…

    בברכה
    הני

  • עידו לם  On אוקטובר 25, 2009 at 11:52 am

    מאהלר ושנברג היו יהודים ככה שבהחלט אפשר לומר שיש במוזיקה קלאסית גם ניחוח יהודי, מעבר לכך המוזיקה הערבית בכללותה אין לה קשר עם היהודים שם וגם לא לספרות.

  • נעמי  On אוקטובר 25, 2009 at 1:42 pm

    מה זאת אומרת "לנכס"?
    על מי אנחנו מדברים כרגע? יהודים באירופה, או יהודים ממוצא אירופאי בישראל? או ישראלים באופן כללי?
    ברגע שיהודים הורשו להשתלב בכל מקום הם השתלבו. אז החל מהמאה ה19 באירופה יהודים היוו גם יוצרים וגם מבצעים של מוסיקה מקומית. חלקם מצליחים וחשובים. כנ"ל לגבי צפון אמריקה (נכון שאני לא צריכה להתחיל למנות עוד יוצרים?) לא מובן לי מדוע אתה טוען שיהודים היו חשובים יותר בתרבות הערבית מאשר האירופאית. על פי אילו נתונים?

    ושוב, למה "לנכס"? האם יהודים לא יצרו ויוצרים בתרבות האירופאית? האם אין יהודים שגדלו והתחנכו בתרבות האירופאית? אין יהודים באירופה כיום? יש יהודים אבל התרבות האירופאית לעולם לא תהיה שלהם?

    (לגבי המאמר בידיעות, אין לי אליו גישה אלא אם תעלה אותו לרשת, אז אני מחכה :))

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 25, 2009 at 2:11 pm

    מסולם האופציות שעומד לרשותו של האשכנזי המצוי
    אופציות שלא עמדו ולא עומדות בפני המזרחי המצוי
    עיקר הטענה צריכה להתמקד לא בהערכות על איכותיות
    כי בנושאים של תרבות מה שאיכותי בעיני האחד אינו
    איכותי בעיני השני.
    לכן לדעתי צריך להתמקד ביישום הכלל הדמוקרטי
    השיוויוני שאומר שזכותו של כל יחיד או קולקטיב
    להגדיר באופן עצמאי את האופציות שהוא מעדיף
    לבחור ולא לתת לקומיסרים הפוליטיים להלעיט
    בתוצרים תרבותיים איכותיים כביכול.
    ציבור משלמי המיסים הערבי והמזרחי נאלץ במשך
    עשרות שנים לשלם במיטב כספו כדי לשמוע את
    המוצר התרבותי האהוב עליו כשהאשכנזים קיבלו
    את האהוב עליהם בחינם ע'י סיבוב כפתור ברדיו.
    זו לא רק כפיה תרבותית אלא גם שוד וגזל של
    מדוכאי התרבות .

    כי שני עמים אויבים אנו

  • סתם אדם  On אוקטובר 25, 2009 at 3:02 pm

    אני נוטה להסכים על נעמי לגבי סממנים יהודיים במוסיקה מערבית.הרבה מהמוסיקה החסידית חילחל אל המוסיקה ה"קלאסית" והמודרנית. דוגמא אחת לכך היא המוסיקה של ג'ורג' גרשווין.

  • הני  On אוקטובר 25, 2009 at 3:19 pm

    ולענינינו, הכוונה היא לסוגיה שעולה כאשר יש דיון בין התרבויות, אתן לך דוגמא: אני אוהב נורא את מרכס, הובס ועוד הוגים שדנים בנושא האמנה החברתית וצדק חלוקתי, גם ניטשה. כאשר אני דן בנושא עם לא מעט אנשים ממוצא אירופאי הם מנכסים את ההוגים ואומרים אלו משלנו אירופאים….

    אני מכיר המון אנשים שקוריאם את חליל גובראן ללא נסיון לנכס אותו, כפי שאנו יודעים שפריד או עבד-אל והב (סתם בחרתי בשני אילו כי הם מוכרים) היו אחד מצרי והשני דרוזי סורי לא יהודים אנו מאוד אוהבים אותם. הדוגמא הכי קיצונית היא של פיירוז זמרת לאומית/לאומנית לבנונית מאוד אהובה למרות שאין שום נסיון לנכס אותה או את האומנות שלה לזרם היהודי בקרב המזרחים.

    שלא כאמירה כי מוצארט באך שופן ועוד הם "משלנו" או כדברי חוה אלברשטיין "לבנים" רחמנא ליצלן, אני מפחד שעוד מעט יחילו את חוקי האפרטהייד ואז בת זוגי ואני נהיה בסכנה זוג מעורב מופרע שכמונו, היא הפרוגרסיבית שהסכימה להתחתן איתי השחור….טוב די אני נסחף :))

    המאמר יעלה היום מאוחר יותר עם חלק משידור הרדיו מתוכניתה של קרן נויבך שעסק בגזענות המשתוללת בישראל….

    בברכה
    הני

  • שאול  On אוקטובר 25, 2009 at 4:31 pm

    ניתן לצפות באמצעות

    REALPLAYER

    http://kedma.co.il/forum/viewtopic.php?p=18014#18014

    לגבי גרשווין

    זה נכון שהפתיחה של
    raphsody in blue

    מזכירה את הניגון האשכנזי של "ברכו את ה' המבורך"

    אבל גם פורגי ובס הם למעשה בלוז

    לגבי מאהלר

    בסימפוניה ה 4 משתתפת זמרת ופטרוס הקדוש מוזכר בטקסט. מי שרוצה לדעת מיהו פטרוס הקדוש שיעיין במעשי השליחים בברית החדשה

    לגבי שנברג

    ממתי ל 12 הטונים יש שורשים יהודים ?

    את המוטיבים הרומנים הונגריים שנמצאים אצל הכלייזמר הלחינו בצורה מוצלחת הרבה יותר אנסקו וברטוק

  • רני  On אוקטובר 25, 2009 at 8:22 pm

    אבל גלשנו שלא בטובתנו למחוזות אסורים. הנושא של מוזיקה יהודית ביחסה למוזיקה אירופאית ומתי מוזיקה היא יהודית ומתי אירופאית, מתי הן מתערבבות, מי הוא מוזיקאי יהודי ומי לא [עד כמה דורות אחרונית מחשבים] ומתי מותר ליהודים להאזין ןלאיזו מוזיקה [ולאיזו מוזיקה אסון להם להאזין] נידון בהרחבה בפרטי פרטים ברייך השלישי ואפילו הוצאו מסקנות לפעולה והמסקנות נכנסו לספרי החוקים.

  • שאול  On אוקטובר 25, 2009 at 8:59 pm

    עגנון כתב את הכנסת כלה כי הכיר את המשנה,גמרא והמדרש. מה שיצרו האשכנזים זה מקסימום את סיפורי הבעש"ט ונכון שיצחק בשעביס זינגר קיבל פרס נובל לספרות. מה שנאמר בתגובות שהאשכנזים עושים רוח ואבו עלי בהתנשאות על המזרחים .

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 25, 2009 at 9:40 pm

    המוזיקה היהודית היחידה היא המזמורים והלחנים
    ששימרו היהודים הספרדומזרחים ישירות מבית
    המקדש.
    זו שאלה מעניינת אם האשכנזים אינם צאצאי הגיור
    הכוזרי כטענתם אז איך זה שהמוזיקה שלהם כל
    כך דומה למוזיקה הצוענית ושונה מזו של עם
    ישראל הספרדומזרחי ???

    כי האוסטיודים הידועים כאשכנזים אינם יהודים
    חוקיים אלא כוזרים בגיור קראי.
    לכן אינם כשרים למינין
    ולכן אין להם זכות עלייה לציון.

  • סתם אדם  On אוקטובר 26, 2009 at 11:12 am

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_music

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 26, 2009 at 12:40 pm

    בפרט לא בנושאים הקשורים ליהודים וציונות וישראל
    ולעדות הנוסח המעורפל להגדרת מוזיקה יהודית
    שכביכול התאימה עצמה למציאות מוזיקלית באזור
    חייה .
    בכל זאת הליתורגיה היהודית המקורית היא מזרח
    תיכונית עם קוים משיקים לאיסלמית .
    ואילו הליתורגיה הכוזרואשכנזית קרובה מאד
    לנוצרית אורתודוכסית והמוזיקה העממית גנבה את
    רוב המוטיבים שלה מהמוזיקה הצוענית ושל העמים
    בקירבם שכנו אך אין כל זכר משמעותי למוטיבים
    מקוריים מזרח תיכוניים או ערביים.

    זו עוד ראיה לעובדה ששני עמים אויבים אנו

  • סתם אדם  On אוקטובר 26, 2009 at 3:25 pm

    בקיצור, לא טרחת לקרוא למרות שמדובר במקור שאמוא להיות לא יהודי ולכן לא מוטה עדתית.

    Around the 15th century, a tradition of secular (non-liturgical) Jewish music was developed by musicians called kleyzmorim or kleyzmerim by Ashkenazi Jews in Eastern Europe. They draw on devotional traditions extending back into Biblical times…

  • יוני  On אוקטובר 27, 2009 at 3:55 pm

    !טוב שאתה אומר את זה
    אני מקווה שמה שאמרת לא יפול על אוזניים ערלות ואנשים יבינו מעבר להיבט השיטחי את כוונתך
    התרבות צריכה לעבור עוד שינוי אבל אנחנו בכיון הנכון
    גם אני נהניתי מהסידרה ויש פה קישור אליה באתר של ערוץ 1
    http://www.iba.org.il/media/

Trackbacks

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: