גזענות בישראל מאז ועד היום

מתי זה התחיל? ובכן כמו בסיפורים הכול התחיל מזמן בערך בשנות החמישים, כמה אנשים בצמרת השלטון בישראל החליטו שעקב המאזן הדמוגרפי במדינה החדשה יש להביא את יהודי מדינות ערב ומדינות האיסלם לישראל. אך כבר אז זה היה ברור כי אין זה מאהבת מרדכי כי אם משנאת המן! לא, לא בדיוק רצו את אותו גל עליה, היה כורח להביאו לכאן. לא, הם לא היו האחים האובדים כפי שמנסים לצייר זאת היסטורית אפילו לא בני דודים רחוקים וזאת על פי חברי אותה אליטה.

לא מאמינים? הנה מה שאמר עליהם אחד ממובילי הדעת בקרב האליטה האשכנזית המאפאינקית, לא פחות ולא יותר אבא אבן, לימים שר החוץ של מדינת ישראל בשנת הנה ציטוט שלו משנת 1952:

"אל לנו להגות רעיון של השתלבות (במדינות ערב). להיפך, עלינו להימנע מהשתלבות. אחת הדאגות הגדולות המתעוררות בלבנו שעה שאנו סוקרים את מצבנו התרבותי היא, פן יגרום ריבוי העולים אלינו מארצות המזרח להשוואת רמתה התרבותית של ישראל אל רמת הארצות השכנות. אל נא נראה את עוליינו מארצות המזרח כגשר בדרך להשתלבותנו בעולם דוברי ערבית; עלינו להכניס בהם רוח מערבית, ולא לתת שיגררונו לתוך מזרחיות לא טבעית" (בתוך – אבן, 60 : 1959).

נו אז מה נשתנה מאז? הרבה! בראשית התרבות הפופולארית בייחוד במוסיקה הפכה בעיקרה למה שרבים נוטים לכנות "מזרחית" או "ים תיכונית", ולא הודות לתקשורת שבכול דרך ניסתה ועדיין מנסה לחסום מוסיקה זו מלהגיע לגלי האתר ומסכי הטלוויזיה, ראו את ה"פלי ליסט" הרע ונורא של גלי צה"ל (תחנה צהלית עלי לציין שתפקידה לשרת את כל העם על כל גוניו!).

ואז כמו כל שינוי שמאיים על ההגמוניה באה המתקפה! זה החל ממאמר בסופשבוע תחת הכותרת "אבודים". מה אגיד ומה אומר, לא ידעתי אם לצחוק או לבכות בקיצור עשיתי קצת מכול דבר….חוה אלברשטיין במניפסט גזעני המשיח על תרבות "הלבנים מול השחורים" — ושלומי ברכה באמירות גזעניות במיוחד פתחו את הסכר. אל מקהלת האיולת הצטרפו רבים ולא בהכרח טובים, יוסי שריד חשף את גזענותו, מנחם בן ועוד רבים. וממה החשש? כול אלו מנסים בחירוף נפש להגן על התרבות בארצנו ולמנוע ממנה להתדרדר לתהומות הנשייה. מי שישמע, לנו יש אייקונים תרבותיים כלל עולמיים, ואת המוסיקה היוצאת מציון משמיעים בכול העולם, והמוסיקה החדשה של אמנים ממוצא מזרחי מהווה איום קיומי על התעשייה המשגשגת! וכל זה למה ומדוע? כי יש אומנים מזרחים, רחמנא ליצלן, שמצליחים למלא את קיסריה! כי הציבור רובו ככולו לאחר 60 שנות דיכוי מעדיף את המוסיקה שהתקשורת וכמה כאילו "מובילי דעת" אינם מוכנים לעכל!

לא, אינני מעוניין שיעלה הרושם שאני מאמין שהממסד מייצג או מתיימר לתקצב את הסוגים השונים של האומנות בישראל, ורק לכמה יש בעיה עם המתרחש. הממסד רובו ככולו חי בבועה שאינה מייצגת את כלל הציבור, עדיין הזמרים הפופולריים ביותר אינם זוכים להיות מושמעים בגל"צ בשל אותו פליי ליסט.

דוגמאות יש למכביר, וכל אלו נאספו לדו"ח קואליציית הארגונים לשיויון. לדוגמא, דו"ח זה מצביע על כך שהתקצוב של האופרה בישראל הוא כה לא פרופורציונלי עד כי אם היו מטיסים את כל מנויי האופרה הישראלית כולל ארוח וכרטיסי טיסה לאיטליה זה היה זול יותר למשלם המיסים! בעקבות הדו"ח נערך כנס בנושא בסינמטק תל אביב ומכתבה של נעם בן זאב בנושא בעכבר העיר פתחה בשורות אלו:

"גם כיום התרבות המזרחית נחשבת נחותה בישראל לעומת התרבות המערבית, והתקצוב שלה בהתאם. מפעלים כמו "קהילות שרות פיוט" מנסים לתקן את ההחמצה הגדולה הזאת ולהעשיר את התרבות הישראלית, הזקוקה לכך מאוד"

חברות וחברים, מזה זמן מה אנו מתנצחים סביב השאלה האם ישנה תרבות טובה יותר או טובה פחות, האם יש תרבות עליונה על האחרת (ואני לא מאמין שאני אומר שורות אלו). כל שאני מנסה לטעון הוא שאסור לערוך שיפוט ערכי לנושא התרבות. ומכן בעצם שעלינו לשאול: מהי מטרת הדיון? האם מטרתו היא להוכיח איזו תרבות טובה יותר? מהו המדד? האם יש שיפוט נאות לעניין זה?

 אני אומר, שטויות, הרי ברור כאור השמש שזוהי אינה הנקודה העיקרית של הדיון. תרבות הינה מנגנון שליטה יוצא מן הכלל – ניתן להדיר על ידי קביעת תרבות מרכז אל מול תרבות שוליים (ראו מה קרה לתרבות המזרחים והשפה הערבית בישראל מזה שנים) – כמו כן ניתן להאדיר על ידי התרבות אספקטים שונים בחברה, ראו לדוגמא את כל גיבורי התרבות המקומיים ואת הנרטיבים שהם מפיצים (לדוגמא: עמוס עוז מאיר שלו ועוד רבים אחרים). ומכך שהשיח הוא בין מוסיקה ישראלית (בד"כ הכוונה לאשכנזים מייצגי ממסד) לעומת מוסיקה "מזרחית" או  לחלופין "ים-תיכונית". היינו: ממסדיים אשכנזים כנגד לא-ממסדיים מזרחים!

 מכבש התרבות שעבד ככלי בידי האליטה במשך שנים, הבריח רבים מהדימוי המזרחי/ערבי מחשש שלא יצליחו לעולם לחדור לתודעת כלל הציבור. מקרים כצלילי הכרם, אהובה עוזרי ועוד רבים וטובים אחרים הינם רק דוגמא למה שהתחולל כאן בשנות השישים והשבעים. אולם לא לעולם חוסן, הניסיונות לצייר את התרבות המזרחית כנחותה התפוצצו בפני האליטה, כיום התרבות השלטת בקרב רוב העם הינה התרבות "הים תיכונית" (למרות שאינני חושב שיש כזה דבר אך ניחא).

הריאקציה למצב זה הגיעה במלוא הכוח, והסיבה היא שדיון זה אינו נסוב סביב תרבות אלא משום שהדיון הוא על הכתבת הלך הרוח התרבותי וההגמוניה הלאומית! אמנם היו כתבות אוהדות ומפרגנות בנושא זה די אם נזכיר את "סדר יום" ו"ממזרח תזרח השמש".

אולם למרות שהרבה מילים הושחתו בעניין אך אף אחד לא אזר אומץ להתנגח ישירות עם הממסד, מלבד לכמה, מאיר שטרית בראיון נדיר ולאחריו חנה אזולי הספרי. וזכרו אין כאן ניסיון לשפוט אלא בסך הכול להבין למה? ממה נובע הפחד? למה השנאה? האם יש בכלל מכנה משותף? האם יש כאן בן שיח?

הגזענות משוקעת כה עמוק עד כי כתבים כרענן שקד הפותחים את כתבותיהם במניפסט גזעני אינם מוקעים על כך. מעבר לכך שקד, שאת מוצאו לא בדקתי, מנכס לעצמו מוסיקה קלאסית ואופרת ויוצא חוצץ כביכול נגד המוסיקה המזרחית. ואני עונה לו ולשכמותו, לא! אופרה ומוסיקה קלאסית אינן יצירה ישראלית, וגם לא אשכנזית, מוצארט היה אוסטרי לא יהודי ולא אשכנזי, אך המוסיקה שאתם מכנים "מזרחית" או "ים-תיכונית" הינה ישראלית לכל דבר! יותר מכל מוסיקה קלאסית אירופאית שאתם מתהדרים בה כשלכם והיא איננה.

והנסיון חברות וחברים, הוא להחזיר את הגלגל לאחור, לדוגמא ההסללה של ילדים מאזורים מוחלשים לפי התוכנית החדשה של משרד החינוך. אני ירא כי המתרחש כיום הוא נסיון נואל לחזור אחורה כמעט מאה שנה לתקופת המהפכה התעשייתית ולהכשיר "עבדים" מודרניים" לתעשייה. ההחלטה להעסיק תלמידי תיכון מקצועי במפעלי תעשיה הינה גזענית בבסיסה היות והילדים בהם מדובר הם ילדים משכבות ומוצא ידוע לכל, והתרגום הוא אחד בלבד עבדות ילדים במדינת ישראל — ומה הבעיה לפי הוגי התוכנית? לא, זו אינה בעיה מוסרית כפי שרבים חשבו, הבעיה בהעסקת ילדים בני 14 אליבא ד-הוגי התוכנית הינה בעיית השכר והביטוח של אותם ילדים, מפחיד!!!

 אזי מניפסטים כמו זה של מנחם בן, איזה שלופים: מה פסול בעליית המוזיקה המזרחית" לדידי אינם עוסקים במוסיקה או בתרבות, אלו הם מניפסטים גזעניים, מחרידים שבבסיסם עומד הנסיון להאדיר סוג מסוים של תרבות ולהשפיל אחרת הכול מתוך חשש להגמוניה השלטת, הכול מתוך הפחד לאבד שליטה.

ומהו המחיר? דיכוי. וזה מבוטא דרך גזענות מהסוג הנחות ביותר. אולם יש כאן בעיה, גזענות זו יכולה למשוך אדם רק עד למרחק מסוים, בסופו ייחשף השקר וכאשר זה נחשף והמרצע יוצא מן השק כל הנו אתה טיעונים הריקים בדבר שיפוטים ערכיים והנסיון להשפיל דבר מה מסוים ולהאדיר דבר מה אחר בשם התרבות או העליונות הגזעית או המוסרית מתברר כנסיון ריק ומכוער שמאחוריו עומדים אנשים חסרי בטחון שכול רצונם הוא בהמשך ההגמוניה והשליטה.

אז אל פחד, זוהי רק העמדת פנים, נסיון לקעקע אחרים מתוך פחד ותחושת נחיתות קשה. הרימו ראש אין תרבות טובה יותר או טובה פחות, מה שיש הוא אנשים פחדנים צרי עין צרי מוחין וקנאים. ואני מפנה לדבריו של ג'ון הנרי קלארק, סוציולוג אפריקני אמריקאי לסיום:

 

Powerful people cannot afford to educate the people that they oppress, because once you are truly educated, you will not ask for power. You will take it.” John Henrik Clarke

הני זובידה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלומי  On מרץ 4, 2010 at 2:34 pm

    תודה שאתה פוקח את עיני
    תודה שאתה עושה את העבודה
    שאני (למשל) לא עושה
    מחשש שיגידו שאני מתבכיין

    תודה שאתה "מתבכיין" במקומי

    ככה אמר אבא אבן? ימח שמו!!!
    מצד שני לא ממש הצליח לו….

  • נודניק  On מרץ 4, 2010 at 2:38 pm

    תתחיל לחיות

    תפסיק לבכות

    אתה רוצה לבכות – תבכה על משהו נקודתי בעל פתרון

    ולא על דברים מופשטים – כמו טיפול בבעית הרעב בעולם

    אף פעם לא תפתור שום בעיה כך

  • עידו לם  On מרץ 4, 2010 at 3:08 pm

    אבא אבן האנגלוסקסי מציין התנשאות תרבותית אבל בוודאי לא גזענות, מעבר לכך הגיע הזמן להפסיק אם ההתחסדות המאוסה הזאת, יוצא צפון אפריקה ניסו בכול כוחם להיות צרפתים כי הם סלדו מהתרבות הערבית למרות שהם הכירו אותה על בוריה ואם להם מותר אז בוודאי שמותר לאשכנזים שראו בעיקר את הרע בתרבות הערבית ולא הכירו את הטוב.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מרץ 4, 2010 at 3:10 pm

    אחלה מאמר

  • שאול  On מרץ 4, 2010 at 3:40 pm

    על הגזענות הציונית-אשכנזית כתב כבר אחד העם בספרו אמת מארץ ישראל ב 1891. יבניאלי שנסע לתימן להביא פועלים שחורים הבטיח להם הבטחות חסרות כיסוי ו 40 אחוז מהם מתו מיחס נוקשה של אכזרים דוגמת יונתן מקוב ימ"ש שר"י. תימני כינרת גורשו ב 1932 וארתור רופין ראש המשרד הארץ ישראלי כמו הנאצים האמין בתורת הגזע.

    התכנית להביא את יהודי המזרח כפועלים שחורים נהגתה כבר ב 1943 על ידי בן גוריון במה שנקרא תוכנית המליון. הקומוניסטים העיראקים הגיבורים הובילו את העליה העיראקית למלחמה בגזרת השמד ואילו העולים ממרוקו הובלו בצורה ממוסדת לערי הניחשול והקיפוח.

    • אורי  On אוקטובר 15, 2010 at 4:44 pm

      תפסיק לבלבל במוח.
      אני נין של יבנאלי והוא עלה לארץ ואח״כ נסע לתימן מתוך מושג שנקרא ציונות ואולי זר לך.
      יש לי חברים תמנים נהדרים שטוב להם בארץ והם מאושרים אבל לך כנראה רע אז אולי תחזור לתימן אם אתה מתגעגע.
      לא נראה לי שמצב היהודים שהחליטו להשאר שם טוב יותר אבל תחליט אתה לבד. 

      • hani24  On אוקטובר 15, 2010 at 5:30 pm

        ואללה אורי, תודה, אבל אצלי בבלוג אף אחד לא אומר ללכת מכאן, חוץ ממני 🙂
        וברצינות אולי כדאי שאתה קצת תפסיק לבלבל במוח על סבא של אבא שלך, או מי שזה לא יהיה, כי מה לעשות עם כל הכבוד לו ולך, הוא לא מייצג שום דבר!!! יש עוד רבים אחרים שסבלו והשיח כאן הוא הרבה יותר כללי מהמשפחה שלך!
        אז כיהיה לך משהו רציני להגיד תפאדל, בשמחה ואל תלך מפה!

  • סתם אדם  On מרץ 4, 2010 at 4:56 pm

    צפון אפריקאים – דרום צרפת, אכן ואכן.
    מוסיקה מזרחית היא ישראלית לכל דבר בדיוק כמו שפריד אל אטרש הוא יוצא הלהקות הצבאיות.

    כמו שמוצארט, באך, לד זפלין הפינק פלויד והספייס גירלז (יחד עם אחרים) הם לא ישראלים בעליל ולכן כל מוסיקה מקומית בסגנון דומא לא יכולה להקרא ישראלית אותנטית, כך לגבי כל צלילי המזרח שמה לעשות, הם ערביים.

    במילים אחרות, אם במוסיקה עסקינן, אנחנו ה"כוזרים" אולי אירופאים, אבל אתם ה"מזרחיים" בטוח ערבים.

  • שאול  On מרץ 4, 2010 at 5:16 pm

    איזו מוסיקה מקומית הסגנון דומה לבאך ומוצארט סתם אדם מכיר ?
    יוסף טל ?
    בן ציון אורגד ?

    נכון שאבישי כהן משודר במצו אבל אבישי כהן לא נמצא בפלייליסט של גלגל"צ

    עוד להקה ם מוסיקה איכותית
    david krakauer and madness klezmer

    שמוטיה הכלייזמר מושרש בה משודרת במצו ולא בישראל ,מקיימת הופעות בוארשה ולא בישראל.

    ואם הזכרתם את לד זפלין

    ניסים סרוסי נמנה עם להקות הקצב שפרחו בסוף ש/נות ה60 וחלק הארי של ההרכבים היה מזרחי

  • סתם אדם  On מרץ 4, 2010 at 5:47 pm

    נטפל לקטנות ומתעלם מהעיקר.

    אבל בוא ונרצה אותך, ישנם יוצרים "קלאסיים יהודים", דוגמא מודרנית יחסית היא גרשווין. אבל כמו שמוסיקה קלאסית היא אירופאית מעיקרה בלי קשר לכלום, מזרחית היא לרוב ערבית או יוונית. שם דבר בה לא ישראלי מלבד היוצר והשפה בה הוא שר.

    בחזרה לנושא הכללי: עמיר בן עיון עושה מוסיקה ישראלית בדיוק כמו שדניאל בירנבוים מנצח על מוסיקה ישראלית או גיל שחם מנגן אותה.

  • שאול  On מרץ 4, 2010 at 6:02 pm

    אני יודע שהיו קומפוזיטורים חשובים יהודים או שנולדו יהודים והחשובים יותר הם פליקס מנדלסון ו גוסטב מאהלר.

    אני לא יודע לאלו קטנות אני נטפל ומאיזה עיקר אני מתעלם

    אני שאלתי על מוסיקה ישראלית שנכתבה בהשראתם של באך ומוצארט ועל זה לא ענית

    אני אמרתי שחוץ מעופרה חזה ואסתר עופרים(ס"ט) אף ישראלי לא עשה קריירה בינלאומית.

    ראיתי משהו על מסע של אביב גפן בפולין

  • סתם אדם  On מרץ 4, 2010 at 6:10 pm

    מה לעשות, לך לתנ"ך, ראשית היהדות וחפש שם מוסיקה. שירת הים, נבל וכינור דויד.. לא תמצא שם סילסולים, מאוולים, סולמות, קנונים וכו'. אין שם הגדרות מוסיקליות של א"י המקראית או מוסיקליות יהודיות.
    מה לעשות שלא אנחנו המצאנו את המוסיקה, בין אם מתקופת הבארוק, קלאסית, דיסקו, פופ, בלוז, ג'אז או נשמה. אפילו טראנסים וטכנו לא.
    אם נסכים על העיקרון הכללי הנ"ל, ברי שכל המוסיקה היא בבסיסה מיבאת. יצרת שיר רוק ישראלי? אמרת רוק, אמרת מוסיקה לא ישראלית.

    אם ניקח את זה לבסיס הדיון, הרי שטענתו של הני שמוסיקה מזרחית = ישראלית, מופרכת מיסודה.

    נ.ב.
    לשאלתך המעיקה:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_classical_composers
    להערתך: לא מעט להקות ישראליות עושות חיל בחו"ל. רשימה חלקית בהחלט:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Music_of_Israel#Internationally-acclaimed_Israeli_singers

  • הני  On מרץ 4, 2010 at 6:47 pm

    שלומי, בשמחה. כן ככה אמר ולא התבייש ואף שלח את זה לתפוצת נאטו. מעבר לכך האמן לי אלו הם דברים קלים שנאמרו יש חמורים יותר לאט לאט יצוף כל הרוע!
    נודניק, מה לעשות נהנה, בניגוד אליך גיבור של אבא אני אוהב לבכות "אכלו לי שתו לי" ככה אני נרגע. חוצמזה, תן מבט בכותרת של הבלוג לא התחייבתי לפתור כלום.
    עידו, זהו הנה הפתרון, קשקוש! כעת אני בטוח שאתה צודק – נכון כל המרוקאים והטריפוליטאים והתוניסאים רצו רק להיות צרפתים, כולם בלי יוצא מן הכלל ועקב כך אתה צודק ואין גזענות. תודה על ההבהרה, אתה מקבל את אות מאורות הגולה! הדבר הכי מדכא לגביך שיש לך אותו שם כמו בני אז אני לא יכול להיות יותר בוטה עם שם כזה, ניצלת (אבל רק לבנתיים 🙂
    ללא שם, תודה….
    שאול, תודה על התיקונים. אני התכוונתי לגל המסיבי של הגזענות והתפוצצות שלה בישראל….אולי הייתי צריך להבהיר זאת יותר.
    סתם, מפעם לפעם אתה מדהים אותי בטיעונים המאוד טיפשיים שלך, אבל שאול ענה לך נסתפק בזה.
    שאול זהו ויכוח עקר הוא מכחיש גדול…יש דברים בגו, האמן לי. וגם לקרוא הוא לא יודע ראה את הרשימות ששם רובם אמנים ממוצא מזרחי….חבל לבזבז זמן…

  • עידו לם  On מרץ 4, 2010 at 7:11 pm

    אבל זה לא משנה את העובדה שיוצאי המגרב ברובם רצו מאוד והיו להלכה מקורבים לתרבות הצרפתית ורצו להיות כאלה, ארחרי שהצרפתים עזבו הפלא ופלא עזבו איתם גם היהודים ולא במקרה.

  • סתם אדם  On מרץ 4, 2010 at 8:33 pm

    מה הקשר בין מוצא האמן והמוסיקה?
    אין מזרחים שמנגנים קלאסית?
    אין לבנים שעושים ראפ?

    עם כל הכבוד, ויש כבוד, אתה מתעלם בשיטתיות מופתית מעובדות ומתמקד בזוטות רק כדי להרגיש צודק.
    מקרה א: כל התרבויות שוות, גם הנאצים?. תגובתך, שום דבר ענייני. יופי.
    מקרה ב: אין דבר כזה מוסיקה ישראלית, בכל מקרה ההשפעה מיובאת. טיעוניך שכנגד הם…? אה אומנים ישראלים מצליחים בחו"ל הם מזרחים. איך זה או משהו מדברי שאול סותר דבר ממה שאמרתי? לכם הפתרונים.

    כשתתנו לי עובדות קונקרטיות שמוכיחות שהמוסיקה הערבושית (הלשון הפרובוקטיבית במכוון) שלכם היא לא כזאת אלא בצורה פלאית כזאת או אחרת "ישראלית", נדבר. עד אז, טומי לפיד כנראה גזען, בהחלט פרובוקטור, אבל בהחלט צודק. טול-כרם כן כבשה אותנו.

  • סתם אדם  On מרץ 4, 2010 at 8:38 pm

    אל תבלבל אותם עם עובדות, אליאנס זה בי"ס של אשכנזים…

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%9C_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C_%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D

    ית הספר אליאנס בירושלים נוסד בשנת 1882. הוא היה בית הספר המודרני הראשון בירושלים. מטרתו הייתה "תורה ומלאכה" – שילוב של לימודי דת והקניית מקצועות כמו חייטות , נגרות , סנדלרות ועוד, על מנת להעניק לתלמידים אפשרות להרוויח את לחמם ללא צורך להזדקק לכספי החלוקה. מנהליו הראשונים של בית הספר היה נסים בכר ו אברהם (אלברט) ענתבי. הרבנים האשכנזים התנגדו לבית הספר מחשש שהוא יפגע בחינוך החרדי וכך רוב תלמידיו היו מעדות הספרדים.

  • הני  On מרץ 4, 2010 at 9:44 pm

    נאציזם זה לא תרבות וכך גם לא פשיזם…חוצמזה הכול טוב
    הני

  • הני  On מרץ 4, 2010 at 11:03 pm

    צריך להיות טיפש להביא את מה שהבאת אתה פשוט קורא רק כותרות, אתה יותר ריקני ממה שחשבתי.
    הייתי מציע שתקרא מעט יותר!
    זה כמו לדבר על תרבות דמוקרטית, או רפובליקנית או קומוניסטית.

    ואם אתה לא מבין אז אין לי יותר מה להסביר לך, אתה פשוט סתם…

  • סתם אדם  On מרץ 4, 2010 at 11:28 pm

    יש קולנוע דמוקרטי?
    יש אומנות רפובליקנית?

    The Cult of Art in Nazi Germany presents a new interpretation of National Socialism, arguing that art in the Third Reich was not simply an instrument of the regime, but actually became a source of the racist politics upon which its ideology was founded. Through the myth of the “Aryan race,” a race pronounced superior because it alone creates culture, Nazism asserted art as the sole raison d’être of a regime defined by Hitler as the “dictatorship of genius.” Michaud shows the important link between the religious nature of Nazi art and the political movement, revealing that in Nazi Germany art was considered to be less a witness of history than a force capable of producing future, the actor capable of accelerating the coming of a reality immanent to art itself.

    Professor Mosse's extensive analysis of Nazi culture…

    culture = תרבות

  • אבא אבן  On מרץ 4, 2010 at 11:31 pm

    לכן אתם ממלאים את בתי הכלא והאשכנזים ממלאים את האוניברסיטאות

  • ניר  On מרץ 5, 2010 at 1:57 am

    בלוג של רגשי נחיתות מזרחיים.
    כמה אופייני שאדם שנולד בארץ ערבית
    מסביר לנו שנולדנו פה עם התרבות האירופאית מה לא בסדר אצלנו…
    האני, יותר פשוט שתחזור האני לארץ שממנה הגעת לכאן.
    אין שום סיכוי שתשנה אותנו
    התרבות המערבית היא הרבה יותר מתקדמת מכל בחינה.
    אם נישאר בסטנדרטים של המדינות הערביות שמסביב
    המדינה הזו לא תשרוד
    הדבר היחידי שהמזרחים תרמו למדינה הזו הוא אוכל נהדר
    שאכן אוכלים במדינות המפגרות שמהם הם הגיעו.
    ותרבות השוחד הקמעות והסרטים האדומים בסגנון של הרב עובדיה
    זאת איננה גזענות
    זאת האמת לאמיתה שאכן לא נעים לשמוע אותה.
    לרגשי הנחיתות יש סיבה מוצדקת.

  • אזרח.  On מרץ 5, 2010 at 7:35 am

    מעלה את מורסת הגזענות המוסוות והבלתי מוסוות על פני השטח.כמו שכתבתי לך בעבר,מהגזענות משחרר רק עוזרעין.

    מבחן בובליל.

    http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/066/982.html

  • הני  On מרץ 5, 2010 at 8:40 am

    אפילו את המתים אני מעלה לאתר, אם זו לא הצלחה אני לא יודע מה. אבן הגזען לא מתליח לשון בשקט בקברו והוא עולה המיוחד לבלוג שלי כנראה שמשהו מציק לו….

    ניר, חמודי, בעבר הלא רחוק היה מקום עם הרבה אנשים כמוך קראו לו גרמניה הנאצית, אני בטוח שאם תיסע לשם תמצא כמה חברים טובים. אך זכור, יש מצב שהם קצת יהיו עויינים, לא נורא חמוד העיקר שאתם חושבים אותו דבר.

    כמו כן, חשוב לציין שתגובותיכם הופכים הכול לקל הרבה יותר, אתם דוגמא חיה לביבים של החברה הישראלית לגזענות והשנאה.

    אזרח יקר, תובה על הקישור — אך עם זאת שים לב לפי תגובתו של אבא אבן גם עוזרעין לא משחרר מהגזענות 🙂

    הני

  • אזרח.  On מרץ 5, 2010 at 9:05 am

    ועוזרעין,וזה גם משהו בשבילי בזמנים טרופים אלה.

  • הני  On מרץ 5, 2010 at 9:09 am

    בכיף יא אחי, שבת שלום

  • יונתן שחם  On מרץ 5, 2010 at 10:56 am

    בתגובה שלך הצגת לראווה בדיוק את התפיסה הגזענית:

    רק בישראל – בה החלוקה לאשכנזים ומזרחים היא חלוקת הבסיס הקודמת לכל דיון – ניתן להעלות טענה כמו שלך על הקשרים בין צפון אפריקה ואירופה. מבחינתך מדובר בשתי תרבויות נפרדות – אחת נחותה במהותה ואחת עליונה במהותה, והקשר שמצאת בין אנשים מ"הנחותה" ל"עליונה" גורמת לך לחשוב שהוכחת את הרצון של אנשים מהתרבות ה"נחותה" לעזוב אותה לטובת השניה.

    אבל כמובן שכשמחילטים מראש איך המציאות נראית נוטים להתעלם ממנה עצמה: הקשרים בין צפון אפריקה לאירופה הם בני אלפי שנים ולמשך רוב ההיסטוריה מתפקדים כיחידה תרבוית אחת, גם אם ניתן לבצע בתוכה חלקוה גיאוגרפית. וכך "שתי התרבויות" שאתה מדמיין משפיעות ומושפעות הדדית.

    כך שהגזענות מצויה בלב הנחות הבסיס המכתיבות את תפיסת המציאות שלך והניתוח, שכמובן בעיניך מוכיח את צדקתך.

    (אם תבוא ותטען לעליונות של אירופה כי במאות האחרונות היא כבשה את צפון אפריקה – נו באמת… טענה די פשיסטית).

  • סתם אדם  On מרץ 5, 2010 at 11:13 am

    לתפיסתך, ספרדים ואשכנזים גם הם ישות אחת וכל הפרדה ביניהן היא פשיסטית, כך כהני, מוני ואתה סתם מתבכיינים של שטויות במיץ. כמו כן, ההפגנות האלימות בפריז לא קשורות לכלום…

    אם כדברי הני אין תרבות נאצית, הרי שאין תרבות ישראלית. יש תרבות יהודית. ומכיון שאין תרבות ישראלית, אין מוסיקה ישראלית. מה שמשאיר אותנו עם מוסיקה זרה בעלת מאפיינים גאוגרפיים. מוסיקה בעלת מאפיינים מערביים ומוסיקה בעלת מאפיינים ערביים.
    אני באופן אישי, מעדיף את תרבות המערב על כל תחלואיה ומוותר מראש על התרבות הערבית שאם לא היה להם נפט, הם עדיין היו שקועים בבעילת העז שלהם מאחורי איזו דיונה.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 5, 2010 at 11:31 am

    הגישה הפשטנית חסרת הבסיס מציגה את הגזענות האשכנזית במישור המעמדי הנצלני ומתעלמת מהשורשים ההיסטוריים בהציגה את המצב כתוצאה מהחלטות של עסקנים פוליטיים קיצרי מבט שכל חפצם היה להקים מדינה בשליטתם ומשמצאו שאין להם עורף דמוגרפי החליטו לגייס/לשעבד את עם ישראל הספרדומזרחי שחי לצידם של הערבים כחלק מהמרחב הרבי השמי הפלורליסטי.
    גישה פשטנית זו חוטאת לאמת הערומה לפיה העימות בין שני העמים ראשיתו בגיור הכוזרי שיצר למעשה שני עמים הטוענים לבעלות על הדת היהודית ומכיוון שמכל הבחינות הכוזרואשכנזים יהדותם היא סימן שאלה אחד גדול גם משום שהם מעולם לא התגיירו באמת לפי דיני ההלכה היהודית וגם משום שהחדירו לאותה "דת יהודית" ערכים פאגניים מעברם הכוזרי שהם בניגוד לרוח הדת היהודית ולכן חכמי ספרד הקפידו על רבנויות ניפרדות וראו באשכנזים "קשים גרים לישראל כספחת" ואסרו על נישואי תערובת עימם.
    כך שלהשקפות המעמדיות חברתיות בדבר שורשיה של הגזענות האשכנזית אין כל בסיס כי מדובר בעימות לאומי בין יהודים ערבים מזרחו ספרדים לבין עם אחר שניכס לעצמו עבר מדומיין לשם ניצולו כדי לכבוש ארץ לא לו ולשעבד בשם הדת המשותפת את "אחיו" לדת.
    מכיוון שהגזענות האשכנזית אינה יכולה להשתמש בנימוקים גנטיים ומצד שני להתהדר בזהות המשותפת המיוחסת לעבר הכביכול משותף של בית ראשון ושני אז האשכנזים לובשים איצטלא מזוייפת של התנשאות ארופית כביכול מוצרט ושוברט היו אשכנזים מהשטייטעל ומשתמשים בנימוקי ההבדלים התרבותיים כמחליפי הנימוקים הגנטיים שהם מנועים משימוש בהם.

    כי שני עמים אויבים אנו.

  • סתם אדם  On מרץ 5, 2010 at 11:56 am

    כמה חבל שאין לך מושג על מה אתה מדבר…
    בעיתון ידיעות לפני מספר שנים פורסמה כתבה רחבת יריעה על גנטיקה יהודית.
    מסתבר שיש רצף גנטי מזהה ליהודים ולפי מידת שלמותו של הרצף הנ"ל, ניתן היה לדעת את מידת ההתבוללות.
    הרצף השלם ביותר נמתא אצל יהודי עירק, מרוקו ו…פולין.

    הנה מאמר אחר בנושא:
    http://www.khazaria.com/genetics/abstracts.html

  • סתם אדם  On מרץ 5, 2010 at 12:13 pm

    http://www.simpletoremember.com/articles/a/jewish-genetics/

    The research was based on samples from 29 populations, 7 Jewish, categorized into five major divisions: Jews, Middle-Eastern non-Jews, Europeans, North Africans, and sub-Saharan Africans.

    The findings were that most Jewish communities—long separated from one another in Europe, North Africa, the Near East and the Arabian Peninsula—do indeed seem to be genetically similar and closely related to one another, sharing a common geographical origin.


    The Ashkenazi paternal gene pool does not appear to be similar to that of present-day Turkish speakers. This finding opposes the suggestion that Ashkenazim are descended from the Kuzars, a Turkish-Asian empire that converted to Judaism en masse in or about the 8th century CE.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 5, 2010 at 12:33 pm

    ואימוץ תורות גזע מרכז ארופיות להצדקת גזענויות ועוולות נגד כל מי שלא בצלמכם.
    המזה'ת הוא ערבי בתרבותו ומי שבז לתרבות זו ופולש מיבשת אחרת מרוחקת אין לו מה לחפש במזה'ת .

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 5, 2010 at 12:40 pm

    גם הקוף והאדם יש לה 95 % גנים משותפים ובכ'ז הקוף אינו אדם .
    המחקר מייחס את הכוזרים לשבטים טורקיים דבר שאינו קשור למציאות כי הכוזרים לא היו ממשפחת העמים הטורקים .
    בכל המחקרים המוטים והמוזמנים לשם הוכחת התיזה הציונית אין שום הוכחות עובדתיות היסטוריות לקיומה של הגירה משמעותית כבסיס לקיומו של העם האשכנזי כעם בעל שורשים במזה'ת.
    אז בא הזמן שהיצור המתכנה סתם אדם יפסיק להפיץ שקרים וגזענויות להצדקת מערך הפריבילגיות ממנו הוא ושכמוהו האשכנזים נהנים ממנו על חשבוננו.

    כי שני עמים אויבים אנו ושום מחקר גנטי לא ישנה זאת.

  • יונתן שחם  On מרץ 5, 2010 at 12:52 pm

    האמת שחשבתי להשיב לך, אבל אז קראתי את המשפט האחרון שכתבת והבנתי עם מי יש לי עסק…

  • עידו לם  On מרץ 5, 2010 at 1:04 pm

    אבל אני כיוונתי לכייון קצת אחר, אני טוען שיוצאי המגרב בעצמם ראו את התרבות הערבית כפחות אטרקטיבית מהתרבות הצרפתית השלטת וזה למרות שהם הכירו את התרבות הערבית על בוריה ועל יתרונותיה לא פחות מחסרונותיה, לעומת זאת אשכנזי כמו אבא אבן שלא הכיר את התרבות הערבית היה לו יותר קל לסווג אותה בסטראוטיפיות שמגלמת התנשאות תרבותית אבל לעניות דעתי לא גזענות.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 5, 2010 at 1:13 pm

    גם לנאצים היו התנשאויות תרבותיות שהוליכו אותם למעשי זוועה ובמקביל ניתן לראות את תוצאות ההתנשאויות התרבותיות של הציונים הכוזרואשכנזים שפלשו מארופה כדי ליצור מדינה מנשלת ומנחשלת בני אדם על בסיס מוצאם ולאומיותם השונה כשההתנשאות התרבותית היא המסווה לגזענות.

    כי שני עמים אויבים אנו.

  • סתם אדם  On מרץ 5, 2010 at 1:17 pm

    בוא והאר את עינינו.. מה תרמה התרבות הערבית ממזרח לישראל מכל בחינה שהיא במאה השנים האחרונות? אם לא היה להם נפט, אמירויות המפרץ ושכנותיהן היו עדיין תקועות בתקופת האבן כמו שבטים אפריקאיים.
    לעומת זאת, מדינת ישראל ה-"כוזרו-ציונית" לפי הגזען מוני, תרמה לעולם יותר מכל הערבים גם יחד.

    אתם מוזמנים להמשיך לדרוש ולשמוע מזרחית, רק תעשו טובה ואל תבלבלו לי במוח עם טיעונים פלצניים שהמוסיקה הערבית שלכם היא משהו אחר.

  • עידו לם  On מרץ 5, 2010 at 1:17 pm

    הם היו חולים באנטישמיות זאולוגית שרואה בסלבים עבדים וביהודים חיידקים שצריך למגר.

  • סתם אדם  On מרץ 5, 2010 at 2:17 pm

    http://www.translationdirectory.com/article546.htm
    "Once the war began, all translations from enemy countries were severely censored or banned, so as to prove that foreign cultures were inferior and hostile to the German culture."

    http://www.ushmm.org/wlc/article.php?lang=en&ModuleId=10007519
    "They also wanted to change the cultural landscape: to return the country to traditional “German” and “Nordic” values, to excise or circumscribe Jewish, “foreign,” and “degenerate” influences, and to shape a racial community (“Volksgemeinschaft”) which aligned with Nazi ideals. "

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Germany#Culture
    "The regime sought to restore traditional values in German culture. The art and culture that came to define the Weimar Republic years was repressed. The visual arts were strictly monitored and traditional, focusing on exemplifying Germanic themes, racial purity, militarism, heroism, power, strength, and obedience. Modern abstract art and avant-garde art was removed from museums and put on special display as "degenerate art", where it was to be ridiculed. In one notable example, on 31 March 1937, huge crowds stood in line to view a special display of "degenerate art" in Munich. Art forms considered to be degenerate included Dada, Cubism, Expressionism, Fauvism, Impressionism, New Objectivity, and Surrealism. Literature written by Jewish, other non-Aryans, or authors opposed to the Nazis was destroyed by the regime. The most infamous destruction of literature was the book burnings by German students in 1933."

  • עידו לם  On מרץ 5, 2010 at 2:50 pm

    התכוונתי שלכנות את השקפות הנאצים התנשאות תרבותית זה אנדרסטייטמנט מדובר פה בגזענים הנתעבים ביותר..

  • מואיז  On מרץ 6, 2010 at 8:35 pm

    הוא הודף את אביב גפן בנימוס אך בתקיפות, ולא נכנס לגזענות המוסיקאלית הזאת. על אף שהוא אומר שהוא לא כל כך אוהב מוזיקה מזרחית, הוא דווקא יוצא אישיות משיכמו ומעלה בתוך הקדחת הגזענית המוסיקלית שאחזה באשכנזי ציון

  • מואיז  On מרץ 6, 2010 at 8:44 pm

    הדבר הראשון שהאבא אבנים עשו היה להסיר כל תרבות צרפתי מהעולים המרוקאים, כל דבר צרפתי נחשב בשנים האלה אפילו למאוס. אז מה יצא לכם מזה? מזה שהמרוקאיפ רצו להיות צרפתים הם הפכו לעמי ארצות שלשיטתך עכשיו רוצים להיות ערבים?

    בתור אירופאים נאורים אתם קצת יורים לעצמיכם ברגל, לא?

    הכוונה היתה בדיוק זו, לחסל כל סממן של תרבות או חינוך מהמרוקאים כדי להפוך אותם לפועלי טקסטיל. זה הצליח אך לא במאה אחוזים, ונותרו עוד איזה מאה שעדיין צועקים, וזה אכן מאיים על האשכנזים. למעשה תדע לך שאפילו בן אדם אחד שדובר אמת מאיים על שקר של מלירדים. זה הכוח היחיד של האמת.

    אז נכון זה מאיים, ותמשיכו להיות מאוימים ולצעוק שתו לי אכלו לי,

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 6, 2010 at 9:21 pm

    הוא לא צריך להגיש בקשת הצטרפות הם יאמצו אותו בחיבוק חברי אמיץ !!!

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 7, 2010 at 9:32 pm

    של החתימה שלי למרות שבהקשר הנאות אני מסכים עם כל מילה הכלולה בתגובה.

    כי שני עמים אויבים אנו

  • הני  On מרץ 8, 2010 at 10:38 am

    היות ויש לי אפשרות לבדוק את כתובם האי.פי זה אכן לא בא ממוני ואני לא מסכים כי שתי הקבוצות הן אויבות. אני טוען כי יש אפליה ודיכוי ויש לפתור זאת. את התגובה מחקתי אם יש מישהו שרוצה לומר דברים הוא יצטרך לכתוב אותם בשמו.

    לדידי, הדבר המפתיע ביותר הוא כמה מוגי לב הרשת מפתחת, פחדנים וחסרי בושה.
    זה רק מראה ממה אותם עלומים עשויים תחתית הבאר….

    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 8, 2010 at 11:26 am

    אם יש אפליות ודיכוי הרי שאלו לא תופעות שצמחו מעצמן אלא תופעות שריקען בגזענותה של קבוצה אחת המתנשאת על האחרת ומשתמשת באפליה ובדיכוי כאמצעים להנצחת עליונותה המלאכותית.
    אז אם זו לא אויבות אז אולי תגלה את עיני באיזה מושג נישתמש למצב שנימשך כבר 125 שנות ציונות גזענית שבמשכה קיימת סולידריות כלל אשכנזית ללא עוררין להנצחת מצבי האפליות הדיכוי והשעבוד .
    למצב כזה בין שתי קבוצות יש שם ברור "כי שני עמים אויבים אנו" והאמירה הסתמית שאינך מסכים עם האויבות מעידה רק על מצבך האישי כ "פוסח על הסעיפים" כי מצד אחד אתה עמוק בבוץ האשכנזי מהרבה בחינות ומצד שני אתה חש באי צידקת עוולות הדיכוי והאפליה נגדן אתה מתקומם בלי שתציע כלים של אמת לפתרון הבעיה .
    כך שלמעשה אתה תורם שלא מרצונך המוצהר להנצחת המצב הקיים .

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית משעבדת העמים ננוחם.

  • סתם אדם  On מרץ 8, 2010 at 11:37 am

    125 שנה? מאיפה לעזאזל הפלצת את המספר הזה?

    עכשיו לגבי מעמדות ואויבות, המלצר במסעדה שמשרת אותך הוא האויב? מה לגבי זה שמפנה את הזבל? מה עם כל משרתי הציבור באשר הם? אם אתה אזרח ישראלי, עובד ומשלם מיסים, הרי שאתה משעבד יום יום אנשים לעבודה בתנאים רעים, בשכא שלעיתים מתחת למינימום, אתה ממן פוליטיקאים (גם מזרחים! ע"ע ש"ס) שמנציחים בערות ושחיתות..

    במילים אחרות מוני, אתה האויב של עצמך. עכשיו תפנה את השולחן ותביא לי חשבון בבקשה.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 8, 2010 at 8:37 pm

    ששני עמים אויבים אנו ומן הראוי שניפרד לפני שיהיה מאוחר מידי כי המדיניות הציונית הכוזרואשכנזית אין לה כל אופק חיובי והיא מוליכה לקריסה מערכתית כללית שחורבן בית שני אפס לידו.
    סתם אתה באמת סתם זבל שצריך למצוא מי שיפנה אותך ושכמותך למולדתכם הארופית האהובה.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • סטודנטית לממשל  On מרץ 27, 2010 at 3:38 pm

    מה אני אגיד לך הני, חשבתי שתחדש לי משהו. אני יושבת בשיעורים שלך וחושבת- הכל טוב ויפה אבל מה הלאה? לפי הגדרתך העדתית- אני ההפך ממך- אבל מה לעשות, לא כולם יכולים להיות אשכנזים חחחח סתם בצחוק… בכל אופן- אמנם אתה כותב בכותרת שלא באת לפתור שום דבר אבל גם בנאום הארוך הזה לא חידשת דבר. גזענות היתה וגזענות תהיה! ומדינה שלא יודעת לקבל עלייה בזרועות פתוחות ובניסיון לעזור במקום לדחוף אותם ישר למה שהם לא מכירים- ככה היא נראית.
    ובקשר למוזיקה בגלגל"צ- אני שונאת מוזיקה מזרחית אז טוב לי עם המוזיקה בגלגל"צ- אני לא אוהבת שאנשים מייללים בשירה שלהם.
    ואתה יודע מה היא הבעיה האמיתית שלנו? שאנחנו לא למדים מההיסטוריה. גזענים היינו, גזענים נשארנו- כולנו! כל הצבעים…
    חג שמח הני :]

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוקטובר 15, 2010 at 6:13 pm

    ראוי לצייןשהגזען המסתתר מאחורי הכינוי הסתמי 'סתם אדם' הוא
    איש התנועה הגזענית הפשיסטית 'אם תרצו' איך אחרת !

    כי שני עמים אויבים אנו לא חברתי ולא עדתי !

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s