דור בא, דור הולך והאליטה/החברה ממשיכה להתעלל בעולים….

כן אני יודע, יקראו לי עוכר ישראל (אני כבר רגיל).

יגידו, מה הוא מבלבל את המוח כאן יותר טוב להם מאשר בארץ מוצאם (זה לא קשור לכלום).

חלק אף יעידו שהם "לא מספיק טובים", הם "לא משתלבים" והכי נפוץ זה "תראה אותם הם אפילו לא מנסים" (גזענים ותו לא).

העליה האתיופית הייתה הזדמנות פז לחברה הישראלית לנקות את עצמה מכשלי העבר ולחבק קבוצה חדשה לא גדולה של עולים על מנת להראות כי למדנו מכשלי העבר, אך לא! אני לא יודע למה, אך אני מנחש כי צבע העור, התרבות השונה, המאכלים והמנהגים הם אלו שהביאו אותנו כחברה שוב להיכשל כישלון חרוץ בקליטתם של אותם עולים מדהימים.

יש לי העונג להיות חבר של כמה סטודנטים מדהימים שעברו בכיתתי בשנים האחרונות, אני מוקיר את יכולתם יותר חברים רגילים בחברה הישראלית משום שאני יודע איזו דרך חתחתים הם נאלצו לעבור על מנת להגיע למוסד להשכלה גבוהה ואז להצליח בו. אני יודע, הם היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל, ואני מצר על כך, ומקווה לשינוי.

פעם אמרה לי חוקרת הגירה חביבה עלי במיוחד (זאת בעיקר משום שהיא זוגתי ד"ר אביבה זלצר-זובידה) הבעיה היא שכאשר חושבים על קליטה בישראל תמיד, אבל תמיד, מאשימים את העולים באי השתלבותם בחברה — אך אני חושבת כי יש להפנות אצבע מאשימה כלפי החברה הקולטת, אם זו אינה פותחת את זרועותיה לקלוט את העולים הרי שסיכוייהם להיקלט בחברה החדשה הינם אפסיים….

ובאותה הרוח הראיון שערכה מירב בטיטו לשבעה ימים של ידיעות ביום שיש האחרון, סרקתי ולהלן הכתבה, אני מקווה שנשכיל ללמוד מהטעויות.

שבוע משובח לכולם

שלכם

הני

עמוד 1

עמוד 2

עמוד 3

עמוד 4

עמוד 5

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יונתן שחם  On מאי 9, 2010 at 6:41 am

    לפני שנה ומשהו שמעתי במקרה ברדיו תוכנית שעסקה בעלייה מאתיופיה.
    אחת המאזינות שעלו לשידור קוננה על כך ש"עשו כל כך הרבה טעויות בקליטת העליה הזו".
    רציתי לצעוק לה שאם עושים את אותם הדברים, פעם אחר פעם, במשך 50-60 שנה אלו כנראה לא טעויות..

  • hani24  On מאי 9, 2010 at 6:48 am

    כנראה שזה נכון…
    הני

  • אזמרה מרשה  On מאי 12, 2010 at 6:43 pm

    אני חושבת שאלו שעושים את הטעויות, מחליטים שעבורם אלו לא טעויות
    כי אם דרך הפעולה שהם בחרו, בשל היותם אליטה.
    אז חובת המהפך זה עלינו בלבד..ואני מאמינה שנצליח זה רק עניין של זמן.

  • hani24  On מאי 12, 2010 at 6:51 pm

    הי אזמרה, הלוואי! אני מתנדב ומוכן להיכנס למאבק.
    הני

להשאיר תגובה

