ספרטה זה כאן – או אאוגניקה בישראל 2010

חברות וחברים שלום, כן שוב אותו ניגון קבוצה מוחלש שהממסד מתעמר בה באופן מחריד, מעניין מה יהיה הפעם לחלק לטעון ואיך נושא זה יתקבל והסיפור הוא כדלקמן…

ישנו סיפור אחד שלא מרפה ממני והוא סיפור על אותו חולה נפש שקיבל על שמו בית חולים שלם שיבא — אותו חולה נפש היה אאוגניקן — אאוגניקה היא תורה המורה להשביח את הדורות הבאים. לאותו חולה לצערי ולצער רבים וטובים הייתה משרה הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות, רחמנא ליצלן, והוא החליט שמחלת הגזזת, שהינה מחלת נעורים הינה דבר שיש לטפל בו בשיטות קיצוניות. כתוצאה ובתמיכת משרד הבריאות החל אותו מטורף להקרין ילדים מזרחים ברמות מטורפות היישר לראשם, אני מזכיר הגזזת הינה מחלת נעורים שיכולה לעבור גם ללא טיפול.

בעקבות אותה תקופה מטורפת שהתאימה יותר למרכז אירופה כמה שנים לפני כן, נחקק חוק הפיצויים לנפגעי גזזת, והופק הסרט ילדי הגזזת אך למרות כל זאת האשמים לא הובאו לדין ועד היום בישראל אנו הולכים למרכז הרפואי של שם שיבא, צחוק הגורל המקאברי…

יש כאלו שיטענו, ולא חסר, כי דברים אלו נעשו שלא במתכוון ולא הייתה כוונת זדון בעניין. אני אומר עיוורון אך רק עד גבול מסויים — ברור היה לכולם שרק ילדים מזרחים מובאים לעולה על מזבחו של שיבא כמו גם העובדה שההקרונות היו ברמות מוטרפות!!! אך אין לשכנע את העיוורים…

כיום הובאה לידיעתי כתבה שעסקה בנושא חמור, מתן תרופאה בסתר למניעת ילודה לנשים אתיופיות. כן בחסות המדינה ניתנה לנשים אתיופיות תרופה המטרה לצמצם את הילודה!!! אאוגניקה? שוב? כן!

מפחיד, כן, אך המתינו, רותי סיני בטור דעה במעריב חושפת את סוד התרופה: החומר" הדפו פרוורה, הוא תכשיר שנוי במחלוקת המתבסס על הורמון ההורמון הפרוגסטרון. בעולם הוא ניתן לנשים במדינות אפריקה עם מוגבלות שכלית, במחשבה שאינן מסוגלות ליטול אחריות בעצמן למניעת הריון". אאוגניקה במלו מובן המילה! גזענות מחרידה! בנוסף לתרופה זו ישנן תופעות לוואי שבעטיין התכשיר אינו ממולץ לשימוש בישראל. המאמר מציין כמו כן כי "הניסוי" הצליח וכי שיעור הלידות בקרב הקהילה האתיופית ירד מ-4.7 ילדים למשפחה ל-3.

מפחיד! ואני שואל, מי עומד מאחורי ניסוי נואל זה? כמה נשים כבר נפגעו מניסוי מחריד זה? האם ישנם אאוגניקנים במשרד הבריאות? וכמה מ"הטיפולים התרופתיים" שאנו מקבלים הם נדרשים או באים לתכנן חברה מוצלחת יותר? וכמובן מתי יפסיקו להשתמש בנו כשפני ניסיון?

ואני יוצא בקריאה מכאן לכל מי שמכיר נשים אתיופיות אנא הפיצו את השמועה שעליהן להפסיק ליטול מיידית את הרעל הזה, לפנות לרשויות ולהיבדק. כמו כן אני מציע להתחיל להתארגן בתביעה ייצוגית כנגד כל מי שרשם תרופה זו לשנים אתיופיות ולהגיע לשורש הבעיה פושעי הדפו פרוורה לדין וכעת!!!!!

עצוב יותר מתמיד

הני

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איל  On מאי 20, 2010 at 11:42 am

    מחריד. תודה הני שאתה מפרסם את המידע הזה. אני מפיץ.

  • אבי  On מאי 20, 2010 at 12:06 pm

    לגבי הכתבה של רותי סיני ראה הדיון מלפני כמה ימים אצל ולווט. הכתבה של סיני היא קשקוש גמור שכולל אי הבנה של סטאטיסטיקה, עוות עובדות, ואפילו כמה שקרים קטנים. זו דוגמה לעיתונאות גרועה במיוחד.
    לגבי חיים שיבא, אין לי מושג, מצידי יכולים לקרוא לבית חולים על שמו של רגע מרגע עם דודלי, העיקר שיהיה בית חולים טוב.

  • hani24  On מאי 20, 2010 at 12:15 pm

    אבי שלום, מי זה/מה זה וולוט?
    לא מבין מה זה שקרים קטנים ועיוותים? האם יש לך נתונים אחרים?

    וכמוכן שלא אכפת לך על שם מי קוראים בית חולים מעניין אם היית מרגיש אותו הדבר אם לבית החולים היו קוראים על שמו של מנג….הייתי מציע מחשבה לפני….

  • שולמית  On מאי 20, 2010 at 12:20 pm

    הנושא נידון בהרחבה בתגבות לפוסט של וולווטאנדרגראונד כאשר הדברים פורסמו על ידי גב' סיני. למיטב ידיעתי דובר על נושא זה כבר לפני מספר חודשים והדברים נומקו. כלומר נשמעו נימוקים לכאון ולכאן.
    אני כמובן מתנגדת למתן כל טיפול רפואי ללא לידע את המטופל בתופעות הלוואי. לא אחת, כך קורה גם בכל מה שנוגע לתרופות רגילות למשל להורדת כולסטרול, לבריחת סידן, להרד לחץ דם. גם לכדרים למניעת הריון ישנן תופעות לוואי וגם להורמונים לגיל המעבר. כדאי להזכיר שגם להולדה לא מבקרת יש לא אחת תוצאות קשות. ינם מצבים שבהם הבעלים לא מרשים לנשותיהם לקחת גלולות למניעת הריון או לא מוכנים להתשמש בקונדום ואז הן נאלצות לקחת זריקות.

    אני מקווה שדבר זה שונה מן ההקרנות. טוב שגב' סיני העלתה את הנושא ויש לבדוק אם אין כאן ניצול תום לבן של אותן הנשים.

  • שולמית  On מאי 20, 2010 at 12:24 pm

    להני. ההשוואה בין שיבא לבין מנגלה מופרכת ולא מכבדת את אומרה. יש להבחין הדברים שהרי אם לא ננהג כך נאבד כל אמת מידה ומוסר.

  • hani24  On מאי 20, 2010 at 12:28 pm

    בחייך שולמית, אמרי לי מדוע? כי כשאת אומרת את זה את נשמעת לי מכובדת מאוד!
    ניסויים בילדים שניהם, הקרנות מטורפות לראשי עוללים על גזזת!!!!!!

    אני בטוח שלא ראית את הסרט ילדי הגזזת, או פגשת חלק מילדים אלו, אני מציע שקצת תבדקי לפני שתהפכי אותי ללא מכובד.
    עד כמה שאני יודע אמות המוסר שלך אינן אוניברסליות, לך את שלך ולי את שלי המחויבות שלי היא קודם כל לאלו שהוקרנו על ידי שיבא ולא לאמות המוסר שלך.
    כרגיל אנו חוזרים לאותו הלופ….נראה אם תשכרי את הסרט ותצפי בו מה תאמרי לאחר מכן…

    • שולמית  On מאי 22, 2010 at 7:13 am

      כאחת שגדלה ( חלק מן הזמן) בבית שמש הכרתי אישית ילדים שנפגעו מגזזת. אני יודעת שהם עברו טיפולים קשים מאד ולא רק הקרנה אלא גם תלישת סער. הדבר נורא בעיני ובכל זאת איני רואה מקום להשוות את הנעשה אז למעשיו של מנגלה.

      כל טוב
      שולמית

      • hani24  On מאי 22, 2010 at 7:24 am

        שולמית זכותך, ואין לי שום בעיה עם זה, כל אחד ומערכת הדימויים שלו.
        אך חשוב לציין כי אלו היו ניסויים שנעשו בילדים לאחר שבכירי המערכת ידעו כמה הטיפול הזה מסוכן ולא ראוי, ולכך יש ראיות כולל מכתב שנכתב בידי ש**א על הסכנות של הטיפול….
        הני

  • איל  On מאי 20, 2010 at 2:44 pm

    נשמע מחריד.
    בעקבות הפוסט החלטתי לקרוא קצת. הערך גזזת בוויקיפדיה מגלה דברים מפתיעים.
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%96%D7%96%D7%AA

  • אזרח.  On מאי 20, 2010 at 3:22 pm

    ילדי הגזזת-מה באמת קרה שם ?

    http://video.google.com/videoplay?docid=6118144849760405404#

  • אזרח.  On מאי 20, 2010 at 3:25 pm

    אאוגניקה? שוב? כן!

    תולדות האאוגניקה בישראל.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=437762&contrassID=2&subContrassID=4&sbSubContrassID=0

    כדי לשמור על טוהר הגזע שלנו, יהודים מנוונים חייבים להימנע מללדת ילדים

    מאת תמרה טראובמן

    השבחת הגזע לא נתפשה כרעיון רע כל כך ביישוב העברי המתהווה. מחקר חדש מגלה כיצד אישים מרכזיים בממסד הציוני הציעו לסרס חולי נפש, לעודד ילודה בקרב "האינטליגנציה" ולוודא ככל האפשר שייוולדו רק ילדים בריאים וכשירים

  • אסי סיקורל  On מאי 20, 2010 at 4:57 pm

    הני – האם בדקת לעומקם את שני הנושאים עליהם אתה כותב?
    כקורא קבוע שלך – אני מציע לך לפנות למחקריה של פרופסור שפרה שוורץ בנושא הגזזת, שחקרה בשנים האחרונות את הנושא לעומקו והגיעה למסקנות הפוכות לגמרי משלך.
    וכרופא (באהבה) של יוצאי אתיופיה- אני מציע לך לשוחח עם מישהו מאיתנו לפני שאתה חורץ דין ומטיל ספק וכתם בעבודה שלנו. בכל זאת האשמה באאוגניקה היא האשמה חמורה. מאוד. כרופא אני משתמש בדפו פרוורה באוכלוסייה הכללית מכל המגזרים, לפי אינדיקציה רפואית, ולאחר שהאישה מקבלת הסבר מדוייק על האופציות. אינני מעודד שימוש באמצעי זה או אחר. כמו כל תרופה אחרת היא טובה מאוד באינדיקציה הנכונה, ונחשבת מקובלת ביותר, כמו כל אמצעי מניעה אחר. כמו כל תרופה יש לה תופעות לוואי, אבל בין זה לבין רעל המרחק רב ביותר.
    מעולם, מעולם לא קיבלתי הנחיה להגביל ילודה בכל מגזר שהוא, אינני דוחף אף אישה לשימוש באמצעי מניעה, ואינני חושב שיש רופא בישראל שעושה זאת. בוודאי לא מדיניות מכוונת. הני, לפני שתקרא לחברי ולי פושעים קבל עם ועדה – כדאי להקשיב לא?
    אסי

  • hani24  On מאי 20, 2010 at 5:59 pm

    הי אסי שלומות, הנה מה זה לעומק? האם אני רופא, התשבוה היא לא!
    האם ערכתי את המחקר הגזזת לא, האם פגשתי באנשים שעשו זאת כןף ילדים שהוקרנו כן, האם ראיתי את הסרט על ילדי הגזזת כן אתה מוזמן לצפות זהו סרט קשה…
    http://video.google.com/videoplay?docid=6118144849760405404#

    למה לפנות למחקריה של שוורץ האם היא טובה יותר מברוך מודן? או משום שממצאיה נותנים לך מנוחה והבנה שרופאים לא יבצעו דברים מסוג אלו שביצע שיבא?

    אסי, לא קראתי לכם פושעים, אלא פתחתי לדיון משהו בעייתי, האם אתה מאמין כי הסבר לאישה אתיופית על התרופה מספיק? האם הנסיון הזה "לדחוף" תרופה לצמצום הילודה מקובל בעיניך? מה לגבי המספרים של הילודה פר משפחה, האם גם הם לא קשורים?

    יש כאן הרבה יותר מידי שאלות פתוחות, ואשמח יד ביד לברר אותן, ללא התמסרות לממסד זה או אחר. בהכירי את המערכות השונות ומנסיון העבר (ראה את הסרט) אינני שם את מבטחי במערכת יותר לצערי!

    אשמח לקבל יותר אינפורמציה — אך עד עתה קיבלתי רק את נקודת מבטך ללא שום אינפורמציה שתסתור את אשר עולה מהנתונים.
    הני

  • אסי סיקורל  On מאי 20, 2010 at 6:37 pm

    הני אני לא מצפה ממך להיות רופא אבל להיות אחראי על מה שאתה כותב, כאשר אתה קורא לאנשים פושעים, מטורפים, או דמויי נאצים – כדאי לעשות זאת מתוך דעת ולא מתוך דעה. את הסרט ראיתי גם ראיתי, גם טיפלתי בנפגעי הקרנות של הגזזת של שנות החמישים. בנוסף טיפלתי במקרים רבים של גזזת בשנים האחרונות מאחר ואני מטפל במהגרים רבים מאפריקה שמתחת לסהרה.
    בוא נמשיך לדבר – המייל שלי אצלך, ואשמח לספק לך אינפורמציה – לא כולה אצלי – אבל למדתי לעומק את נושא הגזזת – מאחר והצטרכתי לטפל במחלה בשנים האחרונות. בנושא הדפופרוורה כמו שאמרתי טיפלתי בנשים עולות וותיקות רבות שביקשו להשתמש באמצעי מניעה, ומעולם לא ניסיתי לצמצם ילודה של אף אחד, גם לא כוונתי לכך, אין בי נאמנות לממסד. אני נאמן למטופלים שלי. המטופלים שלי לימדו אותי יותר מפעם אחת שאנשים הם טובים, יצורים רציונאליים על פי רוב, וכך אני מאמין לגבי אנשים באופן כללי.

  • hani24  On מאי 20, 2010 at 8:17 pm

    הי אסי, רק מתוך דעת. אני קורא מקבל נתונים וכותב. יכול להיות שלא מוצא חן בעיניך זכותך,] אבל כך אני חושב בהתאם לנתונים קיבלתי.
    כמו כן ברור לי שאתה לא הדוגמא של מה שאני כותב עליו אך יש עוד רופאים אתה לא היחידי!
    אשמח לקבל ממך כל חומר וללמוד עוד, עד אז אני בדעותי.
    הני

  • אסי סיקורל  On מאי 20, 2010 at 9:28 pm

    הני – כתבתי לך מייל ארוך דרך מערכת התגובות של רשימות. אם הגיע אליך מצויין – אם לא שלח לי מייל ואני אשלח לך אותו בחזרה.
    אסי

  • hani24  On מאי 20, 2010 at 9:57 pm

    הי אסי, חלק ניכר מהתכנים ברשימות לא עובד לצערי לא קיבלתי את המייל שלך, את המייל שלי תמצא באתר של הבינתחומי.
    אשמח לקבל ממך את המייל
    הני

  • דן  On מאי 21, 2010 at 9:26 am

    ככל שאני קורא אותך יותר
    אני שם לב שאתה פשוט מחפש פרובוקציות נגד האשכנזים
    והעובדות לא משנות לך דבר.
    ראשית כל בקישור שאתה עצמך צירפת אודות האאוגניקה
    לא מדובר בכלל בדר' שיבא אלא אודות דר' יוסף מאיר
    שעל שמו נקרא בית חולים מאיר בכפר סבא ואילו בית חולים שיבא
    (תל-השומר)נמצא בכלל ברמת-גן אבל אצלך זה ברור : "מה זה משנה – כל האשכנזים אותו דבר". שנית המקור שאתה מסתמך עליו הוא די מפוקפק
    אין שם שום אסמכתאות מאיפה נלקחו הדברים" האם זה נכון בכלל?
    ע"פ תיאוריית הקונספירציה שלך
    דר' מאיר היה מעורב במזימות אפלות נגד המזרחיים
    והנה קראתי באינטרנט שדר' מאיר עמד בראש ועדה שביקרה במחנות הפליטים בתימן ולנוכח המצב הקשה של האנשים שהיה שם
    המליץ ולחץ על העלאה מיידית של האנשים לארץ ללא שום קשר לבעיות הבריאותיות שלהם.
    עניין שלישי האנלוגיה שלך לדר' מנגלה היא מזעזעת ושערורייתית
    מבחינת החוצפה (וגם הבורות) שבה. וכמובן מביישת רק אותך.
    בישוב של אז היה חשש אמיתי מאנשים שהגיעו מארצות נחשלות ופרימיטיביות והיה פחד שהם יביאו עימם מגיפות שמערכת הרפואה של אז לא היתה ערוכה להתמודד איתן. לכן ננקטו האמצעים שננקטו.
    להגיע מכאן לדר' מנגלה זה פשוט עיוות של ההיסטוריה במודע או שלא במודע. אני מזועזע ממך
    כנראה שרגשי הנחיתות שלך כיליד של ארץ ערבית מפגרת הם כל כך עצומים עד שאתה מוכן להאמין לכל שקר נגד האשכנזים בארץ הזו
    שבעצם לימדו וחיבכו אותך והביאו אותך לתפקידך הנוכחי.

  • איריס ח.  On מאי 21, 2010 at 10:40 am

    הני ואסי,

    אסי, מה שהני עשה הוא מעשה פוליטי: לכתוב את הדברים בציבור, לפחות באינטרנט כי הם לא יפורסמו במקום אחר.
    הסיפור של רותי סיני מבוסס על הדו"ח שפרסמה אישה לאישה, הנה הדו"ח פה, פרסמתי אותו לפני חודשים בקדמה:
    http://www.kedma.co.il/index.php?id=2731&t=
    עכשיו חובת ההוכחה היא על משרד הבריאות: הכיצד נשים אתיופיות "זוכות" לייצוג יתר בטיפול הזה?

    בענין הגזזת:
    בתור מי שחקרה את הנושא, מתמצאת גם בביולוגיה, גם ברפואה וגם בסטטיסטיקה וגם התכתבתי עם פרופ' שפרה שוורץ, היא חקרה את הנושא במשקפיים של "כור ההיתוך" ואמרה לי שהיא לא מאמינה שיש כאן משהו נגד מזרחים, כי לחתנים שלה קוראים בוזגלו, פחימה ועוד משהו דומה (שיניתי את השמות כדי לא לפגוע בפרטיותם: הם לא אשמים).
    מודן עשה קריירה על הראשים של בני המשפחות שלנו: מאמר בלנסט, שנינו יודעים, זה לא רע. אם הכל כשר, אולי תסביר לי למה לא פותחים את הארכיונים, כדי שנוכל לדעת כמה היה הכל כשר?
    ולמה חוקקו חוק פיצויים שתובע מהקורבנות לקבל את הכסף בתנאי שישתקו?
    יכול להיות שאתה לא קיבלת שום הוראות על שום כלום, אבל המקרה שלך הוא מקרה פרטי. המחקר של מודן מדבר על אלפים של ילדים. גם הרופאים שלהם לא קיבלו שום הוראה? במקרה כמעט אך ורק ילדים מזרחים הוקרנו (כן, אני יודעת שהיו כמה אשכנזים, אבל בסטטיסטיקה עסקנן, וצריך להסביר את ייצוג הייתר הזה).

    הני,
    שיבא הוא למרבה הצער לא חולה נפש וזה מאוד בעייתי לעשות מיריב פוליטי חולה נפש. אנשים בריאים בנפשם, הם הבעיה הגדולה של העולם שלנו. חולי הנפש מסוכנים בעיקר לעצמם ולעיתים מאוד נדירות לסביבה.

  • hani24  On מאי 21, 2010 at 1:57 pm

    דן, אני מעריך את הכנות אבל רמת האינטלגנציה שאתה מפגין היא נמוכה מאוד!
    שים לב לקישורים וההקשרים, הקישור לאאוגניקה היה רק על מנת לשפוך אור על התופעה שאינה ידועה לכולם. לגבי שיבא, הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות בזמן ההקרנות והוא זה שעמד בראשן (חפש לבד קישוריות — ואוי יוי יוי אני ממש מצטער על הבלבול הגאוגרפי כמה זה בעייתי ר"ג ולא תל השומר….באמת עשה טובה לעצמך ולסביבה…)
    אך בינינו למה לבלבל אותך עם עובדות, עזוב אותך, העיקר ההשוואות האי רלונטיות שלי…. נתחיל בכך שתלמד לקרוא ונעבור הלאה מסכן שלי….

    איריס ואסי, שלום!
    אני מסכים עם איריס, בוא ונעשה את ההתכתבות פומבית, למה מיילים פרטיים? לי אין מה להחביא, ואני בטוח שגם לך לא, אז בוא נכבס הכול באופן פתוח ואל אור יום.

    איריס, את צודקת זו טרמינולוגיה לא נכונה, הוא לא חולה נפש הוא פשוט גזען!

    שבת שלום
    הני

  • דן  On מאי 21, 2010 at 2:27 pm

    את הרחמים המדומים שלך תשמור לעצמך ועבורך
    (כל אחד שלא מסכים איתך הוא "מסכן שלך",)
    ואני חוזר על כך שבמקרה של האנלוגיה הבזויה לדר' מנגלה
    אתה יכול רק להתבייש על כך שבכלל הבאת אותה.

  • hani24  On מאי 21, 2010 at 2:30 pm

    שוב אני מודה לך על עילגות מחשבתית ופטרוניות מוסוות — אך את הבזויות אתה יכול לשמור לעצמך ולבני ביתך, בתור אחד שמצהיר שהוא קצת בבעיה עם טיעוני אתה עוקב אחר הבלוג באובססיביות…האם זה אומר שיש משהו בדברי או שפשוט אתה סופר-גיסור שמגן על האש… באשר הם?
    את הבושה איבדתי מזמן ולא נראה לי שאתה טומן ידך בצלחת…אז בחייך הפסק להטיף מוסר ואמור משהו סובסטנטיבי ולא גבב של שטויות!
    הני

  • רם אזרח  On מאי 21, 2010 at 2:49 pm

    היי הני. השבוע ראיינתי את רותי סיני בתוכניתי על גזענות ואפליה ברדיו כל השלום. תוכל לשמוע ממנה את הדברים החמורים על בקרת הילודה של נשות העדה האתיופית. אין ספק שזו מדיניות ממשלתית מכוונת וגזענית, תוך ניצול העובדה שמדובר במיעוט חלש.
    קישור להקלטה של התוכנית: http://www.icast.co.il/PlayerWin.aspx?file=http://pod.icast.co.il/56cd63ca-bec6-490d-b109-5548f2f2d38b.icast.mp3&IndexID=366216&name=iCast

  • hani24  On מאי 21, 2010 at 2:51 pm

    הי רם, תודה רבה.
    מעניין מה יאמרו כעת כל הח… הקופצים בראש…
    שוב תודה
    הני

  • tsoof  On מאי 21, 2010 at 4:06 pm

    פשוט מחליא ומחריד. מעורר פלצות ומקומם. הפטרונות הנואלת הזו יכולתה להרתיח דם. ועוד לטעון שהניסוי מצליח. אין גבול לרוע שלנו.

  • hani24  On מאי 21, 2010 at 4:51 pm

    אוי צוף איזה דכאון….מאמי אתה מאמין למה שקורה כאן?

  • שולמית  On מאי 22, 2010 at 7:28 am

    להאני

    גם אני עוקבת אחרי מה שאתה מפרסם למרות שבעיני אינך מפגין יושרה, אתה מוטה, גס רוח בכל ה שנוגע לאשכנזים ודוגמטי.

    אני עוקבת אחרי פרסומיך בבלוג כי אני רוצה לדעת כיצד אתה חושב.

  • hani24  On מאי 22, 2010 at 10:57 am

    שלומית יפנת הנפש והמנומסת — תודה!
    את לעומתי וכל מרעייך מפגינים "יושרה" מדהימה, ובכלל הטייה זה משהו מזרחי…את בכלל לא פטרנליסטית ודוגמטית רחמנא ליצלן…

    את רק הבוס הטוב שנסע לבאר שבע ללמד את הילידים איך להתנהג ומהי תרבות נעלה. אנו שוב חוזרים לאותם מוטיבים, ולי אין שום בעיה עם זה גם לא עם הביקורת, רק הבעיה היא שאתם ה"מורמים מעם" לא התרגלתם לראות שיש קבוצה של מזרחים ביקורתית, שלא אוכלת את החרא שלכם או של אף אחד לשם הטיעון. זה חורה לכם ואתם לא מצליחים להתמודד.

    אני שמח שאת עוקבת אחרי פרסומי בבלוג "על מנת לדעת כיצד אני חושב" יענו כמו אוביקט מחקר, אולי ללמד את הדורות הבאים איך לא לנהוג…שוב תודה לך סהיבית נחמדת באמת מה היינו עושים בלעדייך…

    אך כהרגלי אסיים במוטו החדש של הבלוג: רוצים תאכלו לא רוצים לא תאכלו
    אני לפחות לא מרסס אתכם בדי. די. טי., לא מקרין אתכם בקרינה קטלנית בשל גזזת, לא חוטף לכם ילדים ל"עולם טוב יותר", לא מיישב אתכם במעברות ובפריפריות שלא תצאו מהן לעולם, לא מסליל אתכם למגמות לימוד שלא מובילות לשום מקום, לא קורא לכולכם בשמות גנאי ובעיקר לא מנסה להתיימר להיות אובייקטיבי!!!!!!!!!!!

    אבל אלו הם החיים…כפי שאמרתי רוצים תא…
    הני

  • אייל  On מאי 25, 2010 at 1:07 pm

    בעקבות התגובה של אזרח אני גם קראתי את הכתבה של תמרה טראובמן: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=437762&contrassID=2&subContrassID=4&sbSubContrassID=0
    מה זה, חזרנו שוב לימי ספרטה העתיקה? מפליא אותי לראות שיש עדיין אנשים שחושבים כך. ואיך בדיוק מעודדים ילודה בריאה בארץ ? "יש לאמהות מוטיווציה גבוהה מאוד ללדת ילדים בריאים בלבד והיחס לחריג, לשונה, לנכה, בחברה הישראלית הוא בעייתי". הייתי רוצה לקבל תשובה הגיונית. לימודי מינהל ומדיניות ציבורית נועדו בדיוק בשביל לנסות ולפתור את הבעיות האלה.

  • אסי  On מאי 25, 2010 at 7:52 pm

    הני שלום,
    נכון, כתבתי מייל ארוך שלא חשבתי שראוי להעלותו לאינטרנט עקב מספר סיבות,
    את הנקודות העיקריות אעלה לכאן כתגובה ואשקול להעלות משהו מפורט יותר בפוסט תגובה אצלי בבלוג.
    בנוגע לגזזת בשנות החמישים –
    אני צעיר מכדי להעיד בעצמי ואני ניזון ממידע מדעי ולא מדעי. ראיתי את הסרט ילדי הגזזת, אני מטפל בנפגעי טיפולי קרינה לגזזת, וקראתי מספר מחקרים בנוגע לטיפולי הקרינה מאחר וטיפלתי במקרי גזזת בשנים האחרונות(לא בקרינה, בטיפול המקובל היום – טיפול כנגד פטריות).
    אני מודע לנזקים שהטיפול גרם ולפטרנליזם ששרר אז, ולבעיות האתיות של טיפול והסכמה מדעת באוכלוסיה מוחלשת ומופלה של עולים. אני מערער על נושא הכוונות הרעות, האאוגניקה וכיוצא בזאת. כאן אני מסתמך על מה שלמדתי בקריאה מרובה בנושא. שפרה שורץ חקרה מחקר היסטורי נרחב ואמין בעיני, ואינני מעלה לכאן את ממצאיה מאחר ואני חושב שזכותה לפרסם את ממצאיה בדרך שבה היא רואה לנכון בפרסום מדעי – לכן הצעתי לך ליצור איתה קשר ישירות ולשוחח איתה במיוחד מאחר וכתבת דברים קשים וחריפים מאוד. זכותך לכל דעה שהיא, אבל כאשר אתה מכנה אנשים פושעים, חולי רוח ומשווה את מעשיהם למעשי הנאצים אני מקווה שאתה יכול להוכיח את מה שאתה כותב בחריפות כזו, או, לפחות שמעת מגוון דעות מבוססות בנושא. במחקר שלה הוא העדכני ביותר שאני מכיר.
    אני חושב (וזו דעתי האישית) שאתה טועה. לא טועה בנזק שעשו הטיפולים ובדרך הפטרנליסטית הגובלת בכפייה שבה הם נעשו. אני כופר בהנחת היסוד שלך שאומרת שהטיפולים הובלו על ידי חולי נפש שמטרתם היתה להרוג, להשביח גזע, או, לבצע ניסויים בבני אדם.

    בנוגע לדפופרוורה, שוב, מניסיון קליני מהשטח – מדובר בטיפול מקובל ולגיטימי עם תופעות לוואי (כמו כל טיפול אחר), שניתן מסיבות קליניות ועל פי שיקול דעת פרטני ומקובל לפי שיקול דעת בכל הנשים ישראליות וותיקות ועולות חדשות.
    במקרה האישי שלי בו זכיתי לכבוד לשרת כרופא במשך שבע שנים במרכזי קליטה ליוצאי אתיופיה,(ואינני יכול להעיד כאן על יותר מהנסיון שלי), מעולם לא נודע לי על מדיניות כלשהיא להפחתת ילודה, לסירוס, ומעולם לא התערבו אצלי "מלמעלה" בשיקול קליני שלי במתן אמצעי מניעה זה או אחר.
    יש לי הרבה מה לאמר על טעויות ובעיות בטיפול בעלייה מאתיופיה – אבל כאן אני חושב שאין באמת בסיס לטענות על קונספירציה מערכתית.
    כל הנשים שטופלו אצלי בדפופרוורה קיבלו הסבר מלא על האופציות הטיפוליות השונות בסיוע תרגום צמוד. המתרגמות שלי כבר הכירו את הנאומים שלי בנושא בעל פה, במיוחד בנושא הזריקות.
    באופן תדיר ובמגוון בעיות, (לא רק בהקשר של אמצעי מניעה), המטופלים שלי ביקשו טיפול בזריקות. כמדיניות כוללת השקעתי זמן רב בהסברים אישיים ובשיחות קהילה על מערכת הבריאות הישראלית, זכויות בריאות וכדומה. במסגרת זו עודדתי תמיד טיפול בכדורים דרך הפה. הסברתי יתרונות וחסרונות, והסברתי שהטיפול בכדורים פחות חודרני ויעיל לא פחות.
    במקרים רבים לאחר ההסברים הנשים בחרו בטיפול בדפופרוורה, מסיבות שונות (כולן לגיטימיות והגיוניות). הבחירה היתה שלהן, ובכל מקרה לאחר שנה שוחחתי עם כל אישה ואישה ושוב אפשרויות הטיפול האחרות עלו על השולחן. חלק מהנשים עברו לטיפול הורמונאלי אחר.
    בשום מקרה לא מדובר ברעל – מדובר בהורמון שניתן כאמצעי מניעה לגיטימי לחלוטין.
    כאן אני חושב שאתה טועה בכך שאתה קורא לטיפול הזה "ניסוי נואל", "ניסוי מפחיד", ו"רעל". אינני מכיר אף מדיניות המעודדת טיפול זה בקרב יוצאות אתיופיה בישראל, מעולם לא השתתפתי בניסוי כזה. אינני חושב שמדובר ב"רעל" כמו שאתה אומר. מדובר בטיפול הורמונאלי כמו כל טיפול הורמונאלי אחר למניעת הריון.
    אני מוכן לשמוע – אשמח מאוד לשמוע על מה מבססת רותי סיני את טענותיה – ברשימה שלה קראתי ערמה של שמועות בלי ביסוס.
    נכון, קיימת אפליה. מדובר באוכלוסיה מוחלשת ומודרת. יש כל כך הרבה דברים צודקים ונכונים לדבר עליהם בהקשר הזה, שהדיון של רותי סיני פוגע במאבקים הצודקים שעלינו להוביל למען קליטה טובה יותר של העולים מאתיופיה.
    בתחום הגיור, התעסוקה, הכפייה לחינוך דתי בלבד, ההדרה… אלף דברים. כאן – אני חושב שאתה טועה.
    בכל מקרה אמריך לקרוא אותך ולהסכים ברוב המקרים עם מה שאתה כותב.
    בהערכה,

  • אסי  On מאי 25, 2010 at 8:10 pm

    אוקיי… קראתי את הדו"ח שהעלתה איריס לקדמה.
    אני חושב שהדוח מאוזן וסביר, ובעיקר מעלה שאלות חשובות.
    אין כאן שיח על מדיניות מכוונת, ניסוי, או, רעל.
    יש כאן שיחה במסגרת שיחה כוללת יותר על איך אנו דואגים לזכויות הבריאות של האוכלוסיות המוחלשות ואיך אנו מקפידים על כך שהסכמה לטיפול תהיה הסכמה מדעת ולא הסכמה שלא מדעת.
    על כך ניתן לדבר מהיום ועד מחר אבל אני יודע שהשקעתי את מיטה במאמצים שלי בכדי להבטיח שהמידע יועבר באופן ברור.

  • hani24  On מאי 25, 2010 at 8:13 pm

    אסי, כפי שאמרתי שינם עוד כוחות ואני לא מאשים אותך אישית, אך כדאי מאוד שאנשים ידעו שיש כאלו דברים ושי עוד פרשנויות חוץ מזו של שפרה שוורץ לה אתה קורא "מאוזנת" (האישה אוכלת מידיה של האליטה…)
    אני שמח שהעלת כאן לדיון דברים חשובים ומענינים, אני עדיין חושב שיש כאן המושן שאלות לא פתורות וברורות, כמו החשיבה הפטרונית שהנשים שקיבלו את הטיפול הבינון בדיוק את הסכנות ועוד…
    אך אני שמח שנפתח כאן שיח ולא סתם השמצות
    שלך בידידות
    הני

  • נעמי  On מאי 26, 2010 at 11:11 am

    הי הני, אני רוצה להגיד שלדעתי אתה יכול לתרום יותר על מנת שיתפתח שיח ולא "סתם השמצות".

    הגניקולוגיות וגניקולוגים שהלכתי אליהם רשמו לי את הגלולה בלי להסביר שום דבר, בלי לתאר את הסכנות או לקיים איתי דיון על אמצעי מניעה אחרים. כאשר הופיעו בעיות (שלתפיסתי הסובייקטיבית היו יכולות להימנע בכמה נקודות, עם עצה נכונה מאותם בעלי מקצוע), לא היתה יותר פתיחות או נכונות לשתף אותי במידע שהיה נחוץ לי על מנת להגיע להחלטות שהושארו בידי.

    אז במה מדובר? חשיבה פטרונית לפיה הבנתי את הטיפול והסכנות? (אני הייתי משערת שחשיבה פטרונית תניח שהמטופלת *אינה* מבינה את הטיפול להסכנות) אולי בעיה אינהרנטית ביחסי רופא ומטופל ברפואה מערבית, או בגניקולוגיה בפרט? אולי קושי למסור מידע רפואי מורכב להדיוטות?

    אתה יכול לפרט את אותן שאלות רבות שנותרו בעינך פתוחות?

  • hani24  On מאי 26, 2010 at 12:19 pm

    הי נעמי, את בטח צודקת אבל אני לא יודע איך לעשות זאת "לצערי" — והייתי מציע שתבחני את עצמך לגבי התחילה הסופר פטרונית של תגובתך…. אני כותב כפי שאני יודע — ועונה בד"כ האותה המטבע!

    ולגופו של עניין וללא פטרונות: תשובתי היא: לא, לא מדובר בבעיה שאת מעלה, של אי מסירת אינפורמציה ובעיית יחסי רופא חולה. מדובר בבעיה של קבוצה שלמה אתנית ובמקרה הזה גם גזעית אלי המתייחסים בפטרונות ובשיטיות באופן מחפיר.

    השאלות שנותרו פתוחות הן:
    1. האם מדינת ישראל מנסה לצמצם את הילודה בקרב הקהילה האתיופית?
    2. האם התרופות נתנו ללא מידע מקדים — ולה משנה מה יאמרו לי לגבי מידע שניתן לנשים אתיופיות השאלה היא איך ולמה?
    3. האם תפיסה פטרונית זו היא חלק מכל המערכת או רק תת מערכות — חינוך בטוח כנראה רפואה — השאלה היא האם עוד מערכות נגועות במחלה זו?

    וכמוב ישנן עוד אך לעתה אסתפק באלו.

  • נעמי  On מאי 29, 2010 at 8:24 am

    או קיי הני.

    נתחיל בזה שאין לי ספק שהיחס בארץ לעולים מאתיופיה מצד הרשויות ואינדבידואלים מעבר לכל ביקורת, ומאופיין בפטרונות, דעות קדומות וניצול. הייתי מוסיפה את תחום הדיור כנקודה בה ניתן לזהות תופעות אלו בבירור.
    אין ספק שהפרטים השונים צריכים להיתפס בכלל המכלול.

    אבל, לפעמים נדמה לי שברצון להוכיח דברים במכלול מדלגים לפעמים על הוכחת הפרטים. הייתי מצפה ליותר זהירות ממדעי החברה. מגמתיות, או קונספירציה, צריך לדעתי להוכיח, לא להניח מראש.

    כן, יש לי בעיה עם העיתונאית רותי סיני, ולא מהיום (ראה ערך ליקויי למידה). אני חושבת שיש מידה לא פחותה של התנשאות באופן שבו היא יוצרת את ההבדל בין הבחירה האמנציפטורית שלה באמצעי מניעה, לבין זו של העולות, שבטח לא עשו זאת מתוך שיקול דעת עצמאי, אלא משום שאמרו להן.
    זה מה שאולי אנחנו צריכים לזכור, הנשים, עד כמה שאני הבנתי, מבינות שמדובר באמצעי למניעת ילודה. ומתוך הראיונות עולה שהן מקיימות בכך שיקול דעת ומציינות שיקולים כלכליים ואמוציונלים.

    מתוך ההבנה שלי את המחקר של "אישה לאישה", עלה שרק במשך 3 שנים בשנות ה90 היה צמצום בילודה בקרב העולים מאתיופיה. כך שאין הוכחה סטטיסטית ל"שליטה ברחם הנשים."

    העובדה שגם שישה חודשים אחרי סיום השימוש באמצעי המניעה לא ניתן להיכנס להריון לא אומרת לי כלום, משום שזהו המצב גם עם הגלולות. את זה אגב לא שמעתי בקליניקה מפי מי שרשם לי אותם. את זה הייתי צריכה לשמוע בחוץ.
    אמצעי המניעה שבאמת יותר בעיות עתידיות בכניסה להריון הוא ההתקן התוך רחמי. גם את זה, דרך אגב, לא סיפרו לי בשום קליניקה.

    לאור מה שניסיתי לתאר לך על חוויותי מתחום רפואת הנשים הייתי משנה את השאלה השניה שלך באופן הבא:
    האם הרופאים בארץ נוהגים בנשים באתיופיה באופן שונה מאשר בנשים אחרות?

    והני, האשמת אותי בהתייחסות סופר פטרונית כלפיך (שזה חתיכת סופרלטיב).
    בדיון הנוכחי אתה יצרת אנלוגיות לא ראויות תוך שימוש בשפה פוגענית. התייחסת לכל הסתייגות מכך כמתקפה אישית עליך.
    שני המהלכים הרטוריים האלה לא מאפיינים אותך בדרך כלל. אם זה לא היה כך, אני הייתי מדלגת עליך מזמן, וכנראה שלא הייתי היחידה בכך.
    מותר לי לבקר אותך, מותר לי להביע הסתייגות מהרטוריקה שלך. זו לא פטרונות. זו היתה פטרונות אם הייתי נמנעת מביטוי של כל ביקורת.
    שבת שלום.

  • hani24  On מאי 29, 2010 at 3:02 pm

    נעמי, זהו הבלוג שלי ולא מאמר אקדמי כאן אני דואג לאינטרסים חברתיים וזכויות אדם שמופרים על בסיס יומי.
    לעיתים יש צורך בניעור המודעות מתוך כוונה להציל כמה שיותר אנשים/נשים מהממסד, המדכא המנצל והמשפיל.
    אין אני צריל להוכיח דבר בשלב זה, היות והמדינה והממסד סיפקו לנו יותר מידי הוכחות למדיניות קונספירטיבית שעד ליום זה מנסים להתנער ממנה בצורה גמלונית ואידוטית (ראי מקרי ילדי הגזזת, חטיפת ילדי תימן, יישוב המזרחים במעברות ההסללה במערכת החינוך ועוד רבים וטובים).
    אין לי שום בעיה עם כל הביקורת שלך עלי או על רותי סיני, אך יש דרך להביע זאת! אם היית אומרת שלדעתך אנ לא תורם מספיק לדיון ואני נכנס בכל מה שזז, הייתי אומר צודקת אך אם זאת כל החלטתי להגיב עקב חומרת הנושא ועיוורון האנשים. זכותי. בדיוק כפי שזכותך לבקר את הדרך. אך את בחרת להתנסח בפטרונות מיותרת שלא תרמה במאום לדיון — אני מציע שתקראי שוב את תוגבך או תתני אותה לקריאה לצד שלישי. אך שימי לב שהמשכתי ועניתי לך לגופו של עניין ולא לגופו של אדם…

    כמו כן, זכותך לשאול שאלות אחרות, בדיוק כפי שעשית וזכותי לומר שזו שוב התייחסות פטרונית שאינה מבינה את השטח. כשבאו העולים המזרחיים לארץ, לקחו את ילדיהם לקיבוצים "על מנת שיזכו לחינוך טוב יותר". ילדים אלו במשך שנים התייחסו להוריהם ומשפחותיהם בניכור מוחלט חלק אף בשנאה מוחצנת, כל זה נבע מאותה פטרונות מכוערת שכיום מוצאת את מפלטה בקרב הקהילה האתיופית. הזאלה היא לא אם הרופאים נוהגים באתיופיות באופן שונה מנשים אחרות, השאלה היא: האם נוהגים עם הנשים האתיופיות כמו נשים אחרות!!!! וזו הינה בעיה רצינית ביותר. חוסר היכולת להתחשב ולהבין את ההבדלים התרבותיים והחברתיים הוא שנמצא בעוכריינו גם ב(אי)קליטת עלייה זו.

    לסיום את שוב חוזרת ומטיפה לי מוסר, חבל, את יכולה לומר שאת מסתייגת מהדברים ולא לומר באם זה ראוי או לא, לך אין המונופול על ראוי או לא, לא כאן ולא בשום מקום אחר.
    מותר לך לבקר אותי אך לא לומר לי מה ראוי ומה לא, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם!
    אני שמח שאת חושבת ששני אלו אינם מאפיינים אותי, אך לדעתי את טועה וזו זכותי. לשאר חלקי הטיעון השבתי לגופו של טיעון אני מקווה
    המשך סופשבוע משובח
    הני

Trackbacks

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: