הגיע זמן אפריקה!!!

נו, שוב זה קורה, המונדיאל בפתח. כל ארבע שנים, כמו שעון, ולא כמו הבחירות בישראל. אני מתרגש, אבל כמה קלי דעת כמעט הרסו לי. החליטו על משטים, רבו אחד עם השני, אבל נקווה שכולם 'ייקחו' קצת אויר נקי, יפתחו את לוח המשחקים ויבינו שזה זמן רע מאוד להתחיל סכסוכים בינלאומיים שיכולים להידרדר למלחמה – והאמינו לי – כמי שנמצא בתחום, אני יכול להגיד לכם שמאוד לא מקובל להילחם בחורף ובזמן מונדיאלים! בסדר, אני יודע טורקיה, ישראל וגם פלשתין לא עלו למונדיאל, אך באמת, האם זו סיבה לקלקל את המסיבה לכולם?

אז מה יהיה לנו שם? כרגיל הגוף המסואב פיפ"א לא מצליח/לא מעוניין לשנות את תמהיל הנבחרות המשתתפות וזה די מדכא. הרבה אירופה, מתוך 32 נבחרות 13 נבחרות אירופאיות, 7 מאמריקה (6 מרכז ודרום היבשת), 2 מאוקיאניה, 3 מאסיה ומאפריקה 6 נבחרות, כולל המארחת. למה? מי קבע? מה המפתח? לעולם לא נדע. לי אישית נמאס, כל מי שיש בראשו עיניים ורואה כדורגל מבין כי כדורגלנים אפריקאים הופכים לכוכבים האמיתיים, כל קבוצת על (מנצ'סטר — סיטי ויונייטד, ארסנל, ריאל, ברצלונה, באירן ועוד) מעסיקות עשרות אם לא מאות סקאוטים שתרים אחר הכוכב הבא באפריקה.

אך למרות ההגעה של הכוכבים באירופה לרמות הגבוהות ביותר, הכדורגל האפריקאי לא מצליח להתרומם, מדוע? ובכן הבעיה היא בעיקר עם הליגות המקומיות, שלא כבישראל, הרי שלנו אין כדורגל מקומי וגם לא מייצאים יותר מידי כדורגלנים לחו"ל, באפריקה מייצאים המוני כדורגלנים לרמות הגבוהות ביותר, אך הליגות מתות — אין כסף, אין אצטדיונים והכול מתפורר. ואז, לפני טורנירים גדולים כולם דוחפים להרים נבחרת משחקנים שחושבים שהם יותר גדולים מהנבחרת, מהמדינה אולי מהספורט עצמו.

וכמובן יש את האגו טריפים, רוז'ה מילה, אחד מאהובי הנצחיים עקב התצוגות המדהימות והדחיפה שנתן לנבחרת קמרון לקדמת הבמה, החליט שדווקא כעת הוא צריך להקניט את אטו! למה? תעודד, תדחוף תסייע, למה להרוס? אגו טריפ אמרנו? וכמובן העסקנים, אותם אלו שבחיים לא היו ולא יהיו, אלו שגוזרים קופונים על כל אותם שחקנים מדהימים, אלו מעכירים אוירה, סוכני שחקנים מעודדים את השחקנים שלה לבלוט מעל לשאר על מנת לסגור חוזים של מיליונים ולעזאזל הנבחרת. מה אומר? נמאס לי!

אני רוצה, אתם יודעים מה לא רוצה, אני מת! שנבחרת אפריקאית תעלה לגמר ואז תקרע לגזרים איזה נבחרת אירופאית, הלוואי עלינו גמר כמו ספרד, אלופת אירופה הגאה, נגד ניגריה, או גאנה או הכי טוב קמרון. ואז כמו ברגעי הקסם שגורמים לי לבכות כמו ילד, נראה שוב את אטו — אותו אטו, שנזרק מברצלונה כדי להביא את איברהימוביץ, זה שלא ישחק במונדיאל כי שבדיה לא עלתה – אותו אטו שכבש נגד ברצלונה והעיף אותה מגביע אירופה – עושה את הקסם המיוחד הזה כזה שיגרום ללבבות בכול העולם בעיקר באפריקה לשאוג כאריות ויסחוף את קמרון לניצחון על אותה ספרד.

אני יודע, אולי אני נסחף, אך אני רואה בכך צדק פואטי, רגע של שלמות – והתעוררות של יבשת שלמה, הגיע הזמן. ואני מעודד בלי אפליה את: גאנה, קמרון, חוף השנהב, ניגריה, אלג'יריה ודרום אפריקה ובפארפרזה על דברי קלינט איסטווד האגדי: come on Africa make my day

בחייכם תעשו לי מונדיאל שמח!

עשר נקודות לחשיבה לפני ובזמן המונדיאל:

  1. שקברניטי המדינה מבינים שבזמן מונדיאל לא עושים בלגן!
  2. שקברניטי מדינות ערב, אוהבים כדורגל בדיוק כמונו!
  3. שכל אלו שעושים בלגן מימין משמאל וגם מחוץ למדינה ירגיעו כי אנחנו רוצים שקט  בדיוק כמו במערכון ההיסטורי של אורי זהר, שקט בבקשה יש כדורגל!
  4. שיפסיקו לשחק בשתיים בצהרים חם מידי ואנשים עובדים…
  5. עזבו את אלוהים הוא לא משחק.
  6. הכדור בורח לשוערים וזה אחלה, א. כי הוא בורח לכולם באותה המידה, ו-ב. יהיו מלא שערים.
  7. רק לא נבחרת אירופאית (בעיקר לא איטליה – נמאס מהאנטי כדורגל!).
  8. רק לא נבחרת אסיאתית (להם יש הרבה הצלחות בתחומים אחרים ואחלה גאדג'טים מספיק להם…).
  9. רק לא נבחרת מאמריקה – יש להם את לברון, קובי ושאקיל, שיסתפקו בכדורסל.

10.  הלוואי נבחרת אפריקאית!!!! כמה טוב זה יעשה להם!

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • להב  On יוני 5, 2010 at 6:11 pm

    זה נכון שיושב ראש ועדת הכספים המיועד של אופ"א הציע לפיפ"א שיטת קיזוז, ויבדקו זאת לקראת המונדיאל הבא?
    בעיני כל מה שבא מאפריקה – מצויין, ואם לא יסתדר אז אני בעד זמן אנגליה.
    מונדיאל שמח.

  • hani24  On יוני 5, 2010 at 6:14 pm

    להב, בדיוק הבעיה היחידה היא שזה רק לשלב הבתים. שמעתי גם שהתחילו במצבע חיתולי מבוגרים בחיפה למקרה ששוב יתחילו לעשות שם קקי במכנסיים בשלבים המכריעים אתה יודע הטראומה וכל זה….
    יאללה אפריקה!!!!!!!!!!
    מונדיאל שמח לכולם 🙂

  • א.ב.  On יוני 5, 2010 at 7:46 pm

    הני,
    עלית על אחת הבעיות הגדולות של עתיד העולם. בדיוק זה שאיש לא יחשוב לעשות מלחמות בעוד שבועיים כי לא יהיה לו רייטינג.
    משני הכיוונים זה מחריד. בעיקר אבל מצד פיפא. הארגון הוא בעצם פרטי (לא מכיר את המונחים המדויקים, בכל אופן הוא לא שייך למדינות העולם או למשהו רוחני בין לאומי, אלא זה ארגון פרטי שרודף רווח בכל אמצעי).
    המצב היום הוא שהארגון הזה, שאין לנו כבני אדם שום פיקוח עליו, חזק יותר ממדינות ומכתיב להם איך להתנהג! היה אפשר לראות את זה במונדיאל בגרמניה. אפילו גרמניה נאלצה להתקפל בכמה דברים.

להשאיר תגובה

