סיבת סיום העסקה – הריון!

אינני נוהג לעשות זאת אך הפעם זה חשוב, מצ"ב מייל שקיבלתי על סיום העסקה של ידידה שלי והסיבה היא הריון! תאמינו או לא. זה מחריד מפחיד וגם קצת מעליב שאנו חיים בחברה בה מפטרים נשים בשל הריון…

די אני מצ"ב המכתב.


תאריך: 13 ביוני 2010 22:12
נושא: לכל הנשים: הסיבה האמיתית מדוע פוטרתי מעבודתי. אם אישה לאישה זאב, אפשר לסגור את החוגים למגדר ולזרוק את הפמיניזם לפח.
אל: Dana Eshel ‫editor@mega-post.co.il

לכבוד: דנה אשל

עורכת מגה פוסט

הנדון: סיום העסקתי

אני עורכת מצוינת ועל כך יעידו עורכים טובים וגדולים ממך. שניים מהם נמצאים בבניין בו את עובדת.

הטעות היחידה שלי בהתנהלות מולך הייתה שסיפרתי לך בתמימות ובניגוד לכל החוקים, שאני נמצאת בחודשים הראשונים להריוני.

סיפרתי לך כי חשבתי שאת חברה כפי שהתיימרת להיות, אישה, אימא שמניקה בימים אלה את ילדה השלישי. סיפרתי לך כי חשבתי שתשמחי בשמחתי, ואת אכן שמחת ואפילו נידבת טיפים לקראת השינוי בחיי ובאותה נשימה תקעת לי סכין בגב.

מהרגע שידעת על הריוני, השפלת אותי בעבודה והעמדת אותי מול מצבים בלתי אפשריים במטרה שאעזוב לבד ולא תצטרכי את להתמודד עם המעשה הזה. כאשר כל אלו לא עזרו ונעניתי לכל דרישותייך, לא הייתה לך ברירה אלא לזמן אותי לשימוע בו תקפת אותי על חוסר מקצועיות ומחויבות לעבודה, כששתינו יודעות בדיוק מהי הסיבה למתקפה עליי, או כפי שאמרת לי בשיחת טלפון: "עם כל הכבוד לפמיניזם, המקצועיות והמחויבות לעבודה חשובים לי יותר".

הנה נפגעו המקצועיות והמחויבות שלי לעבודה עם היוודע הריוני. לא דקה אחת לפני. כיצד אישה יכולה לעשות דבר כזה?

לפחות לא יכולת לטעון לחוסר יושר מצדי, שהרי סיפרתי לך את מה שאף אחת לא הייתה מספרת, במטרה לשמור על מקום העבודה שלה, וזאת על-פי חוק. אני פשוט לא חשבתי שההיריון שלי מאיים עלייך, אימא לשלושה.

אדם ניכר בסך בחירותיו בסוף היום, שהן תוצאה של מערכת הערכים עליה גדל. יכולת לבחור אחרת, אך בחרת להתנהג כאחרון הפטריארכים. החוק אינו מגן עליי. את בוודאי יודעת זאת היטב. כל שנשאר לי לאחר שפגעת במקצועיות שלי, הוא לכתוב. לכתוב ולפרסם.

העתקים:

לכל הנשים בישראל


אדמית פרא
אמנות הסיפור – עריכה, תקשורת וייעוץ ספרותי

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שימי  On יוני 14, 2010 at 12:20 am

    אם זה נכון זה חמור וגם לא חוקי. אם זה לא נכון אז זו פגיעה בדנה אשל. קיצורו של ענין, זה אמנם בלוג ולא עיתון אבל לדעתי מן הראוי היה שתבקש את תגובתה של אשל ולו גם משום הספק הקל.

  • שולמית  On יוני 14, 2010 at 2:18 am

    1. אסור לפטר אישה בהריון
    2. יש לפנות להנהלת מגה של אירצו פירסום שלילי. הם לא ירצו להתסכסך עם קהל נשים
    3. במהלך עבודתי ראיתי מנהלת שהתעללה במזכרותיה שילדו עד שנאלצו לעזוב.
    4. מנהלת לא בהכרח טובה לנשים. אני מכירה מנהלות שמעדיפות להעסיק גברים וצעירים על אחת כמה וכמה
    5. ראיתי מנהלות מבוגרות המעיפות נשים מפאת הגיל עוד לפני שהגיעו לגיל הפנסיה.
    6. ראיתי גם מנהלות שנהגו בעובדים כראוי, בהגינות סבירה.
    7. המנהלים המעטים שהיו לי היו על הפנים
    8. הכוח משחית . אפילו כוח מועט משחית הרבה.
    9. תודה למגה פוסט על הפטנט להברחת נמלים.
    10. השלט שלהם מעצבן אותי

    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=32370&blogcode=11737096

    למען הגילוי הנאות.

    אני פמיניסטית בפועל ולא רק בהשקפה.

  • hani24  On יוני 14, 2010 at 7:49 am

    שימי היקר, אתה צודק — כמובן שיצא מייל לבקש את תגובתה של אשל, עם זאת היות וזה אינו עיתון היא תעלה לכשתגיע.
    בברכה
    הני

  • איתי  On יוני 14, 2010 at 12:01 pm

    1. אם רוצים לטפל בעניין ברצינות יש לפנות למשרד התמ"ת כדי לתבוע את המעסיק.
    2. אם רוצים הד תקשורתי – שלח לעבודה שחורה.

  • hani24  On יוני 14, 2010 at 1:15 pm

    הי איתי אחלה רעיון שולח מייד…כמו כן הצעתי את זה לאדמית לפנות למשרד התמ"ת….
    הני

  • אדמית פרא  On יוני 14, 2010 at 8:12 pm

    החוק אינו מגן עליי. לכן, אין טעם לפנות למשרד התמ"ת. העורכת המפטרת יודעת את החוקים היטב, משום שהיא עצמה עברה שלוש לידות. החוק קובע כי רק לאחר חצי שנה במקום העבודה אני יכולה לפנות למשרד התמ"ת ולבקש את הגנתו מפני פיטורים בגין היריון. במקרה כזה, המעסיק צריך להמציא הוכחות חותכות לכך שהפיטורים אינם קשורים להיריון, מה שבדרך כלל לא קורה. עילה רצינית לפיטורים במקרה כזה צריכה להיות קיצונית מאוד. אני עבדתי במגה פוסט ארבעה חודשים בדיוק. בדיוק הזמן לפטר ולהקדים תרופה למכה לפני שיהיה מאוחר מדי. בעיקרון, העורכת יכולה לטעון שהיא מפטרת אותי סתם כי בא לה להחליף מישהי, מצאה מישהי יותר זולה, לא מסתדר לה הצבע שלי, כל טענה מופרכת אחרת, היא לא צריכה לעמוד בבית משפט בשלב הזה.
    לשימי, חבל לך לחכות לתגובה שלא תגיע. רמז: התגובה נמצאת בגוף הטקסט. אומרת העורכת מפורשות כי העילה לפיטורים היא חוסר מקצועיות ומחויבות לעבודה. לך תוכיח אחרת. היא לא חייבת דין וחשבון לאף אחד.
    רבותי, הטעות היא שלי. על שהאמנתי שאישה לא תעשה דבר כזה לאישה. בשם אחוות הנשים שכנראה לא קיימת. המכתב הזה הוא בעיקר לכל הנשים שחשבו כמוני, שהיו תמימות לרגע, שלא יחשבו שאם הבוסית שלהן היא אישה, יש מקום להבנה.
    דווקא מבוסים גברים קיבלתי הבנה והתחשבות מופלאה.
    ללמדנו, זה לא קשור לגברים ונשים, זה קשור לבני אדם. ולכן, אני מצטערת רבותיי, אבל כמי שנתנה במה להעצמה נשית מעל דפי העיתונות, זאת סטירת לחי לא פשוטה ואני פורשת ממסדר האחיות.
    אגב, נמסר לי שמנסחים מכתב מטעם שדולת הנשים.

  • מירית  On יוני 15, 2010 at 4:34 pm

    מאד קל להאשים את ההריון בכל דבר. זה נוח , כך לא צריך לחשוב שאולי לעובדת עצמה יש מה לשפר מקצועית.
    דווקא דנה אשל , שמי שמכיר אותה יודע שהיא אשה מדהימה והדבר האחרון שניתן לומר עליה הוא שהיא מפלה נשים על רקע הריון . ממש מופרך. כנראה שהגברת אדמית פשוט לא עשתה את עבודתה היטב.
    נשים כמו אדמית רק גורמות למנהלים לחשוש מהעסקת נשים כיוון שכל בעיה עניינית מייד הופכת לעניין של אפליה.

    בכל מקרה אני מריחה כאן תביעת לשון הרע והייתי מציעה להרגיע את הרוחות לפני שמבררים דברים עד תומם.

  • hani24  On יוני 15, 2010 at 4:52 pm

    אהלן מירית, את יודעת יותר טוב להביא את הדברים בשם אומרם…פניתי לדנה אשל עם המכתב וביקשתי תגובה וזו לא הגיעה, כמו כן, אני מודע שיצאו ויגנו על דנה, ואני בטוח שאת מכירה אותה אישית אחרת לא היית כותבת מה שכתבת, אני מכיר את אדמית ומה שאת כותבת הוא מופרך לגבי מקצועיותה ויכולותיה האישיות.

    את יודעת הדרך בה את כותבת את הדברים מאוד מזכיר לי את זוגתו של סרן אפרתי, זה האנס מרידינג שמקבל עסקת טיעון (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/120/440.html?hp=1&loc=4&tmp=9687) האמרה שתחילה שזה מופרך כל ההאשמות הללו, ושהיא לא מאמינה כי הוא מכבד נשים וגבר אוהב ותומך, ושהכול יצא שקר ושתלונה מסוג זה פוגעת בכול הנשים ועוד פרפראות שונות ומשונות. לאחר הוכחת המעשה היא המשיכה לטעון שלא תעזוב אותו וכי הוא אהבת חייה, קוראים לזה דיסונס קוגניטיבי.

    הייתי מציע לך לפשפש במוטיבים שלך ולוודא שמה שאת אומרת אינו פוגע יותר בנשים שמסוגלות לקום ולהתלונן נגד אפליה מסוג זה.

    הני

  • adamitpe  On יוני 15, 2010 at 8:22 pm

    כנראה שמירית היא חברה מאוד טובה של דנה אשל, או אולי דנה אשל עצמה שמתחזה כאן בשם אחר, שהרי תגובה שלה לא קיבלנו.
    אם לדנה אשל הייתה בעיה עניינית מקצועית בגינה רצתה לפטר אותי, היא הייתה יכולה לעשות זאת מזמן ולא חודש וחצי לפני שהחוק מגן עליי מפני פיטורים.
    אציין כי גברת אשל הייתה אכן מדהימה כפי שמירית בוודאי מכירה אותה, מחייכת ונעימה, עד לרגע היוודע ההיריון. מרגע זה סרה הנעימות והחלה ההשפלה. דווקא בשל תכונות נעימות אלה מצאתי עצמי משתפת אותה בדבר כל כך אינטימי, שהרי ראיתי בה חברה.
    אשל עצמה חשפה את הסיבה האמיתית לפיטורים בשיחת הטלפון כפי שמצוין במכתב.
    מאז פרסום המכתב נשים רבות פונות אליי ומספרות לי מקרים דומים, נשים כמוני רק נותנות פה ושם לאפלייה מזעזעת שנשים עושות לנשים בשם המקצועיות, שעליה כמובן אני לא מתכוונת להגן כאן, יש לי מספיק אנשים שמכירים את העבודה שלי, חלקם נמצאים בבניין בו עובדת אשל, טובים וגדולים ממנה בתחום העריכה.
    ולגבי תביעת לשון הרע, כדאי להכיר את החוקים הבסיסיים בתקשורת:
    לשון הרע תובעים בפרסום ציבורי שלא ניתן בו זמן תגובה הולם. מי שניתן לו זמן תגובה (בעיתון זה עד מועד סגירת הגיליון ובאינטרנט זה הרבה יותר קצר מזה) ובחר שלא להגיב, זוהי זכותו.
    נא לא לאיים בבקשה ולא לסתום לנו פיות. גם לפטר בגין היריון וגם לאיים בתביעה על חשיפת העוול, זה בבחינת הרצחת וגם ירשת.

  • דורית אברמוביץ'  On יוני 16, 2010 at 7:44 am

    אכן פגיעה חמורה שכל כולה נובעת מהמבט הדומיננטי המפלה, המדיר,שהפעם נעוץ מתוך האמור מתוך מבטה של אשה שאימצה תפיסה מפלה זו.הפרה בוטה של כל מה שקשור לצדק חברתי, לפמיניזם, ולעבודה ותנאי עבודה מכבדים ולא פוגענים.

  • hani24  On יוני 16, 2010 at 2:20 pm

    חברות וחברים מצ"ב תגובתה של דנה אשל:

    לכב' אדמית פרא ,

    הגיע לידינו מידע ולפיו את מפיצה בערוצים שונים מכתב שכתבת לי בימים אלה ובו דברי שקר וכזב ומהווים לשון הרע על כל המשתמע מכך כנגדי ונגד העיתון מגה פוסט.

    הנני להודיעך כי אנו שוקלים נקיטת צעדים משפטיים כנגדך בגין מעשיך אלה אולם ראשית לכל אני מציעה לך לחדול מיידית מהפצת דברי הבלע .

    כמו כן, נבקשך לשלוח התנצלות בכל הערוצים בהם הפצת את מכתבך בנוסח שיתואם עימי.

    בהמשך נשקול את המשך צעדינו.

    למען הסר ספק , אין באמור לעיל בכדי להודות באיזו טענה מטענותייך המוכחשות כולם וכן בכדי להוות וויתור על כל זכות מזכויותינו.

    בכבוד רב,

    דנה אשל

  • hani24  On יוני 16, 2010 at 2:21 pm

    והנה התגובה של אדמית לתגובתה של אשל:

    לכבוד גברת אשל,

    המכתב שפורסם נשלח למכותבים אישיים שלי במייל, ואלייך כמובן, זאת הייתה בחירה שלהם לפרסם אותו בערוצים השונים.
    המכתב מתאר עובדות לפיהן פיטרת אותי בזמן שידעת על הריוני כחודש וחצי לפני שהחוק מגן עליי בנושא. זוהי זכותה של כל אישה לדעת זאת.
    לטענתך מדובר בשקרים, לטענתי מדובר באמת לאמיתה.
    אינך מאיימת עליי בנקיטת אמצעים משפטיים, תגובה מעין זאת היא בבחינת הרצחת וגם ירשת.
    אינני מתנצלת על הפצת המכתב במייל האישי שלי או על פרסומו מאת חבריי באתרים אחרים. זוהי חוצפה מצדך לבקש דבר כזה.
    אני עומדת מאחורי האמת שלי עד הסוף. מעולם לא שיקרתי, גם כששאלת אותי אם אני בהיריון (דבר שהוא בניגוד לחוק, שכן המעסיק אינו רשאי לשאול את העובדת שאלות מסוג זה).
    מוטב כי תשקלי את אם ברצונך שהאמת תצא לאור בבית המשפט.

    אדמית פרא

  • שלומית ליר  On יוני 16, 2010 at 7:42 pm

    להאני, כל הכבוד על פרסום הפרשה – הקדמת אותי… הייתי בקשר עם אדמית במהלך העבודה שלה במגה פוסט, וזכורים לי היטב הבקשות המוזרות שהיא התחילה לקבל ברגע שגילתה להם שהיא בהריון – מעניין שלמרות שנענתה לכולן, כולל להגיע יום נוסף למשרד ולרכוש מדפסת היא פוטרה….
    תגובת האיומים חושפת את הכשל המוסרי וחוסר הבנה של מציאות שבה נשים אינן עוברות בשתיקה על עוולות כלפיהן.
    רצוי שמגה פוסט יתעשתו ויתנצלו… אני לא בטוחה שקהל הלקוחות שלהן ישמח לקרוא על האופן שבו הם מתנהגים.

    שמחה לראות כאן את דורית.

  • איתי  On יוני 17, 2010 at 10:13 am

    שלומית, אפשר פירוט?

Trackbacks

  • […] לידיעת מערכת 'עבודה שחורה' הגיעה תלונה מפי אדמית פרא, עובדת לשעבר בעיתון 'מגה פוסט' אשר הועסקה בתור עורכת. פרא שלחה את מכתבה לדנה אשל, עורכת העיתון, בו היא טוענת כי פוטרה מעבודתה בעקבות הריונה, וכי הושפלה בעקבות הריונה. […]

כתיבת תגובה

