דורהמדבר — או אולי דור ההצלה!!!

באיחור קל, אך הנה כתבה מדהימה ממוסף שבעה ימים של ידיעות אחרונות שהתפרסמה בתאריך הרביעי ליוני 2010. בכתבה, מירב בטיטו וצדוק יחזקלי החליטו ללכת ולהביט ל"חצר האחורית של המדינה", שכונת דורה בנתניה, זו שהממסד "שכח", והפקיר לשנים של עזובה. והםלא ופלא, בתוך אותה שכונה מדהימה גדלו להם לא פרחי פרא, וגם לא עבריינות, אלא קבוצה של צעירים אינטילגנטים, חושבים בעלי חזון שהצליחו דרך עבודה קשה להסיר את כל המכשלות שהעמיד בפניהם הממסד ולראות מבעד לרעלת הלאומיות, הישראליות, הקפיטליסטית ולהיישיר מבט אל מול המנגנונים הממדרים והמדכאים ולצאת בדרישה לשיוויון!

זה לא קל, וזה אף גורם לניכור מבית. אנשים לא נהנים מלראות את המראה מול פניהם, עוני, מערכת השכלה נכשלת, דיור בעייתי, בעיות של ניתוק ואי הסתגלות. אך, החברה הצעירים מבינים שאין זו אשמתם, הם יודעים שמקרב כלל האסירים היהודים בישראל מעל ל-90% הם מזרחים ותושבי השכונות, הם מבינים שאין כאן לא יד המקרה ותורשה גנטית של גן עברייני, הם מבינים שיש כאן בעיה ממסדית שדוחפת אותם מטה.

ישנם הרבה דברים מדהימים בחברות והחברים הללו — הרשו לי למנות חלק מהם:
1. הם הצליחו לפרק את ההפרדה הגזעית והשיסוי ההדדי בין הקבוצות (למשל מזרחים ואתיופים)
2. הם חשפו את הכשל המרכזי המכוון של מדיניות ההשכלה ומנסים לתקנו
3. הם הבינו שאף אחד לא יעזור להם מלבד עצמם
4. הם נשארים בשכונה, לומדים ורוצים לחזור ולעבוד כמורים בשכונה
5. הם מגובשים בעמדתם לחשוף את ערוות המוסדות המדכאים
6. הם יפות ויפים מבפנים ומבחוץ, הם אינטלגנטים, הם נמרצים ואני חולה עליהם!!!!!

והנה התגובה שכתבתי לעיתון, ולא פורסמה:
דורהמדבר

לעיתים זה נשמע כמו הדפוס החוזר ונשנה, צעירים עיר מתפתחת, שכונה נשכחת, מעגל של השכלה גרועה וחיים ללא מוצא. לא הפעם! קראתי בשקיקה את הכתבה על שכונת דורה בנתניה, וחשתי את כאבם של אותם צעירים מדהימים, הם חיים את השכונה שלהם, הם רואים את העוולות והם אינם מפנים את גבם לשכונה. ממש גיבורי ישראל החדשים.

לא, הם לא בוכים יותר, הם לא דור של תלונות אלא דור של פתרונות, הם מישירים מבט למציאות ולא מפנים ראש. אותם ילדים מדהימים, בני שכונת דורה בנתניה עושים מעשה ראשוני, הם פנתרים שחורים מודרניים, הם פותחים את השיח של האפליה והדיכוי הממסדי. הם אינם מתביישים הם כבר לא דור המדבר, אלו הם הניצנים שצמחו מתוך אותה אדמה יבשה. לא, זו אינה אדמת בור, שכונת דורה אינה מקום רע, זוהי אדמה פורייה ממנה יכולים לצמוח היפים בפרחים, הבעיה היא מדינה שמיבשת את השכונה ועירייה שאינה מוכנה להתבונן לתוך אותה חצר אחורית אותה יצרה במשך שנים.

אני אומר לכם, יישר כוח, כל אותם נשים וגברים גיבורי השכונה, חזק ואמץ, אתם מודל לחיקוי לכולנו, מי ייתן ועמלכם יישא פרי. ואני מכאן שולח לכם קריאה יש רבבות מאיתנו שממתינים להצלחתם, אך לא פחות שחוששים ממנה. אתם התקווה החדשה של מדינת ישראל, אלו שיפקחו את עינינו ויישאו את החברה שלנו לעתיד חדש וטוב יותר. ואני מתחייב לסייע בכל דרך שאפשר.

ד"ר הני זובידה
תל אביב-יפו

אז קבלו אותם, החלוצים האמתיים של המאה ה-21 פלפל הארץ, החברות והחברים של שכונת דורה בנתניה.
(ואם מישהו רוצה ליצור עימם קשר לעזור, להתנדב או לסייע בכל צורה אחרת ניתן ליצור קשר עימי ואני אקשר…)

דורה 1
דורה 2
דורה 3
דורה 4
דורה 5

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתי  On יוני 15, 2010 at 5:09 pm

    אני לא יודע אם אתה זוכר אותי, אבל כבר נעזרתי בך בעבר כדי להעביר פעילות בנושא גזענות (מאוד מוצלחת ומסעירה וגם היה מאוד מעורר לקרוא את החומר שקישרת אותי אליו).
    והאמת שאני אוטוטו מתגייס לצבא ועד אז לא יהיה לי הרבה זמן פנוי, אבל אשמח מאוד לשמוע עוד על ואולי אפילו מ.. החברה האלו, הם באמת נשמעים מדהימים. זה נשמע כמו סיפור שעוד אנשים צריכים לשמוע עליו.
    (ושוב.. הייתי מציע את עזרתי אם הדבר היה מתאפשר)

  • hani24  On יוני 15, 2010 at 5:14 pm

    הי איתי, כמובן! מה שלומך? אני מקווה שאתה באטוב ושתעבור את השרות בקלות ונעימות.
    אשמח לקשר אותך אליהם לפעמים מילה טובה עושה המון.
    שלח אלי מייל במייל הפרטי שלי ואקשר אותך לרחלי…
    שלך
    הני

כתיבת תגובה

