ישראליות מול יהודיות

לאחר פרשת המשט, קשה היה לבקר את הממשלה בלי להיות מסומן כבוגד, או חובר לערבים. הני זובידה מצר על המצב בו לא ניתן היה לדבר בבית נבחרי העם, ותוהה איך היו מתייחסים לבן גוריון בימים אלו.
ואללה, אני לא מבין יותר מידי בניואנסים חברתיים. אומרים שאני, בתור איש מדע המדינה, לעיתים חסר כישורים דיפלומטיים. אני ישיר מידי ואומר הכול לפנים, אז הנה, יא אללה איך הפכנו למדינה אוכלת יושביה? בעיקר אם הם ערבים! איך ככה הפכנו כל שמאלן לבוגד ועוכר ישראל? איך כל ערבי הוא מחבל בפוטנציה? ואיך ביקורת על המדינה הפכה לבוגדנות מבישה ורצון למוטט את המדינה מבפנים? ואחרים, כמו אם תרצו, הם לא תנועה פשיסטית, חס וחלילה! וכל פשיסט בן יומו, הוא בסך הכול פטריוט והכול בחסות הכנסת. את הסילבוסים שלנו הם מנטרים כעת בחסות דו"ח מביש שלא הייתי משתמש בו כנייר לבעירה בחסות אם תרצו (חס וחלילה הם לא תנועה פשיסטית, הם לאומיים!), והם גם מתנפלים על חברת כנסת נבחרת בישראל רק כי דעותיה אינן מוצאות חן בעיניהם.

ראו זה לא חדש, אנו במלחמה על גבולות הקולקטיב מזה שנים, ויש לנו המון קבוצות המתחרות על הזכות. אך באופן גס ההפרדה היא לשניים, יהודים ולא יהודים, כאשר בקבוצה השנייה, לאחר העלייה ההמונית מחבר העמים לשעבר יש לנו התרכזות בערביי ישראל. ובכל פעם עולה השאלה הבסיסית מי יקבע את גורל הקולקטיב? האם כל הקולקטיב כולו יקח חלק בהחלטות או רק היהודים. הקריאות הללו אינן חדשות, הן כאן משחר ימיה של מדינת ישראל, אך הן הפכו לשאלה פומבית ללא חשש מגזענות או פשיזם מימי ממשלת רבין השניה, זו של הסכמי אוסלו זו של 1992 זו שבעטיה נרצח רבין. אז התופעה פרצה באופן גלוי וללא התנצלויות או חששות, אז קראו אזרחים רבים וחברי כנסת ריש גלי כי אין לחתום על הסכמי שלום שיוכרעו בקולות הערבים!

נו, אז מה? שאלו רבים מה הבעיה? חלק טענו שאלו הם רק קומץ, ולרובנו היה ברור כי זו פיקציה. לעומתם רבים טענו כי אכן אין זה לגיטימי שערביי ישראל יקחו חלק בתהליך דמוקרטי שלתוכו נבחרו הם כנציגי לפחות 10% מכלל הבוחרים! שנים לאחר מכן אותו דפוס הפך את עורו והחל בהדרה של האופוזיציה, מדוע מגישה האופוזיציה הצעת אי אמון בממשלה בימים אלו זעקו רבים לאחר פרשת המשט העגומה, מדוע הם חוברים לערביי ישראל בנסיון למגר את הממשלה. נראה כי דמוקרטיה אינה מילה אהודה יותר במחוזותינו וכי ההבנה של ערכי הדמוקרטיה מתצטמצמת למינימום.

ככלל, אני מזהה מגמה מאוד מסוכנת, תפקידים פוליטיים נקבעים על ידי מדד לאומיות, ביקורת מתוייגת כבוגדנות, ופשיזם ממוסגר כלאומיות! האם זוהי המערכת לה פיללנו? האם זו המדינה בה אנו רוצים לחיות? המדהים הוא שאין קול בשמאל שעוסק בעניין, מפלגת הע(א)בודה אינה חלק מהמשחק, העיסוק האובססיבי בשמירה על הכסאות מפרק אותה מכל יכולת פעולה, מרצ קטנה מידי מכדי להתחשב בה, ולמרות אהבתי האמיתית לאילן גילון, אין לו היכולת להתמודד מול מכונה משומנת. ואילו בימין, תזזית, כולם עובדים כולם דוחפים, השאלה היא כמובן, לאן?

הכנסת הינה המשכן של נבחרי העם! לא של נבחרי העם הפטריוטיים (או אלו המתוייגים כפטריוטיים), לא של נבחרי העם היהודים (וגם עם הגדרה זו יהיו דין ודברים בין כמה פוסקי הלכה בישראל לכמה עולים מחבר העמים לשעבר), וגם לא של אלו שמנסים באלימות למנוע מנבחרים אחרים לשאת את דבריהם בכנסת. האמינו לי כאשר ניסה בן גוריון להסיר את חסינותו של חבר הכנסת דאז מנחם בגין, ולא הצליח ו"אולץ" להסתפק בהרחקתו של ח"כ בגין למספר חודשים מהכנסת, בשל התנגדותו הנחרצת להסדר השילומים עם גרמניה (באותה הפגנה כינה בגין את בן גוריון פשיסט רחמנא ליצלן) עלתה אותה תחושה במסדרונות תנועת חרות. אך, לו היה ניתן לשחזר את אותם הרגשות כיום מעניין מה היו חשים ממשיכי דרכם של ראשי תנועת בית"ר.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שאול סלע  On יוני 20, 2010 at 1:29 pm

    הישראליות מוצאת את ביטויה בדרכים שונות לעיתים די מנוגדות. ישנה הישראליות של ניצולי שואה,בנים ונכדים של ניצולי שואה. מבחינה אמוציונלית אלה שקרבת השואה משפיעה על צורת חשיבתם רואים ביהודי,ישראלי,ציוני ,שואה ותקומה את החלקים של אותו שלם.

    ישנה ישראליות מסוכנת מאוד של בן דרור ימיני וד"ר גיא בכור שמרבים בעשיית דמוניזציה לערבים ולמוסלמים בעולם כולו. זוהי דמוניזציה שמציגה את הערבי/מוסלמי כנחות ופרימיטיבי. דמוניזציה היא הדלק שמצדיק אפליית ערבים פלסטינאים אזרחי ישראל ודיכוי של אוכלוסיה הנתונה תחת כיבוש אכזרי. מידי פעם ימיני שהוא לא אדם פרטי מצהיר הצהרות פלקטיות נעימות לאוזן של מתנגדי הכיבוש,במכלול הדברים שנאמרים על ידי ימיני הוא מקדם גזענות ופאשיזם.

    אני יהודי מתוך בחירה שלא השתייך ,לא משתייך ולא ישתייך לדת הציוני.

    אני ישראלי 24/7 אני גר בישראל ולא יכול להפריד את הישראליות ממני.

    ב 67 הייתי ילד שראה את המדינה כובשת שטחים במלחמה נגד מדינה שבראשה עמד עבדול נאסר. תירגום – כבשנו שטחים כי נאסר הפאן ערבי לא היה יכול להשלים עם קיומה של ישראל והיום אנחנו מוצאים את עצמנו עם 400 יהודים בלב חברון שביצעו טיהור אתני ל 25000 ערבים. אנחנו מוצאים את עצמנו עם התנחלויות יהודיות שהופכות לגהינום את חיי הפלסטינים שנולדו הרבה אחרי שנאסר מת.

    לקחתי חלק במלחמת 73 שהיתה כרוכה באלפי קורבנות חינם. גוייסתי למלחמת לבנון הראשונה שגבתה קורבנות חינם והיתה מיותרת.ראיתי ב 1970 את גזענותה של גולדה מאיר כלפי המזרחים שהביטוי שלה היה מצוקה נוראה של מזרחים מול מתנות בשווי של מאות אלפי דולרים למשפחה שקיבלו מהגרים מברית המועצות.

    הצעירים כבר רואים את אכזריותו של הקפיטליזם.

    הדברים שתיארתי הם הדברים שנצרבו בתועדתי ולא סיפורי מורשת של אקסודוס,גבעה 24 אינה עונה ,שלח את עמי ,אסירי ציון בברה"מ ,שלח את עמי,משפטי לנינגרד,סלילת כבישים ,ייבוש ביצות ,טרומפלדור וחומה ומגדל.

    כישראלי שחווה חוויות בחיים בישראל ידעתי מיד שמדובר בעוד כשל מכשלים רבים של ממשלת ישראל הנוכחית וממשלות ישראל לדורותיהם. כאשר פואד אמר אתמול שהיה מרחק קטן מאוד בין 9 הרוגים ל 190 הבנתי כמי ששירת בצבא שדבריו נכונים. נדהמתי מחדש כאשר הוא אמר את הדברים בפומבי.

  • עידן ח  On יוני 20, 2010 at 1:47 pm

    אני חושב שבצורה כללית, השיח השמאלני בארץ מרבה להשתמש בתקופה האחרונה במושג פאשיזם (קצת כמו שבימין מרבים להשתמש במונח "בוגד" לכל ביקורת שנכתבת עם מעט חריפות).
    אני עדיין שם דגש על ההבדל בין לאומיות ללאומנות.
    להתייצב מאחורי המדינה ברגעי משבר הוא דבר מאד לגיטימי. כצת כמו אהבת אמא לבנה, היא לא מותנית. אין דבר פסול בהתרע מפני "המדרון החלקלק" אליו מובילה אמונה עיוורת, אבל אין זה אומר שהמצב הוא פאשיסטי.

    לא ראינו פרעות בארץ כלפי ערבים ישראלים עקב המשט, העיתונות לא דיווחה על מקרי אלימות כנגד טורקים ברחובות (או משהו דומה). אז אנשים מנופפים את הדגל קצת יותר גבוהה השבוע ויש גל ביטולי טיסות בטורקיש איירלינס, לגיטימי.

    כמה שאני מתנגד לכל ציבור המתלהמים שמהסים את פיות אי אלו ש"מעזים" לבקר את תפארת מדינתינו הקטנה, אני עדיין טוען שאין למפלצת קרניים כאלו גדולות. זאת סך הכל תקופת ליקוק הפצעים הלאומית.

  • אזרח.  On יוני 20, 2010 at 3:57 pm

    אכן.דברים נכונים.במקום שחברי הליכוד ילמדו ממקרה בגין,הרי כעת,כאשר הכוח בידם,הם עושים בדיוק את מה שעשה בן גוריון.
    הכוח משחית.

    ושאול סלע,מזדהה עם שכתבת.

  • שולמית  On יוני 20, 2010 at 7:22 pm

    שלום האני

    האמירה הזאת "ישנה ישראליות מסוכנת מאוד של בן דרור ימיני וד"ר גיא בכור שמרבים בעשיית דמוניזציה לערבים" לא שונה באופיה מן האמירות של הימין. כל אחד מהם מציג תמונה מורכבת, מנומקות ולא מתלהמת בדיון על המתרחש.

    • שולמית  On יוני 20, 2010 at 7:26 pm

      סליחה האני. תגובה זו התיחסה לדברי שאול סלע. תחילה התכוונתי להתיחס לדבריך ביומן ולמה שכתבת כאן אך צלצול טלפון שיסע את מהלך כתיבתי ומכאן הטעות.

  • hani24  On יוני 20, 2010 at 7:44 pm

    שולמית, אנחנו מכירים מספיק זמן שתדעי ששמי נכתב הני ולא האני…לפחות כם אני חושב.

    שנית, עתה משזמנך התפנה אשמח לשמוע מה את חושבת על דברי ביומן.
    הני

  • mamam9494  On יולי 2, 2010 at 12:20 am

    איש מדע המדינה יקר
    הקשיים שתארת דמיוניים להפליא,כנראה אנו לא רואים את אותם חדשות ולא קוראים את אותם עיתונים. רק מה, שומו שמיים סטודנטים באוניברסיטאות העיזו להרים ראשם ולזעוק "חמס" העיזו סוף סוף אחרי שנות קיפוח, דריסה ורמיסה שלך ושל עמיתך להרים הראש ולהגיד לא עוד. מותר גם להיות בעד חיילי השייטת הפשיסטים, הנוראים שהעיזו להשתמש בכדורי צבע כואבים ולא באקדח קפצונים של פורים שעומד תחת כללי התקן.
    אותם נערים שלמדו לא מזמן אזרחות ולא מבינים במה חטאו. שהרי נשלחו על ידי הרשות המבצעת שנבחרה באופן הדמוקרטי להפליא ומה לעשות מר"צ נעלמת כנראה מהסיבות הנכונות. זכור השיטה הקיימת בישראל מאפשרת יצוג לזרמים רבים ולמגזרים שונים. הסובלים העיקריים הם אכן ערביי ישראל שמנהיגיהם אינם מאפשרים שילוב אזרחי הולם. ששוללים מכל וכל ומנדים את המעוניינים בשרות אזרחי ושוב אזרחי מקרב מגזרם. צר לי שוב להזכירך כי לא הדעה של חברת הכנסת הייתה בעייתית אלא הצינור שהרימה על חיילים שכל תפקידם להגן עליה ועלעמיתיה וגם קצת אליך. דומה הדבר לאלא שגידפו את החיילים בהתנתקות, אבל מה, מכיוון שהגדרת אתה ועמיתך את המחנכים, הנערים וכל אלא העוסקים ומקריבים את חייהם כפשיסטים – או לאומנים בכיאילו לאומיים השארת את מלאכת הבטחון לאותם אילו שכלאחר יד תפנה ותזרוק אותם בצידי הדרך.
    וכאיש מדע המדינה מפנה אותך לגישה הרציונלית, ושם קצת לתורת המשחקים ובדוק מהי תועלת, מה הדבר החשוב לקולקטיב באשר הוא ומתי מצליח הקולקטיב להגיע לשתוף פעולה (שאינו מובנה בתוצאת המשחק) ותחת אילו תנאים.

  • hani24  On יולי 2, 2010 at 6:54 am

    למגיב האחרון האנונימי (כמובן) — אני לא מבין מה אתה קורא?!@# אין כאן ולו מילה על אותם חיילים מסכנים שנשלחו לעשות מעשה אידיוטי על ידי אותם טיפשים ואוילים שמנהיגים אותנו כיום! על אותם חיילים אני רק מרחם! ואין לי ולו מילה אחת בטור זה. אכן אותה רשות מבצעת צריכה לעמוד לדין על אותו פשע שביצעה כששלחה את הילדים הללו לפעולה מטורפת זו — ואני מעריך ומקווה שהעומדים מאחורי פיאסקו זה יעמדו לדין….

    לא הגדרתי את תלמיד כפשיסטים — אתה שוב אינך קורא אולי צריך קריאה מודרכת — הגדרתי את חברי תנועת אם תרצו כפשיסטים ואינני חוזר מהגדרה זו!

    ככלל תגובתך אינה מתייחסת לכתוב אלא לדמיוןשלך למה שכתוב — והייתי מציע שתקרא שוב.
    בברכת סופשבוע נעים
    הני

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s