אולי סופסוף מישהו כן התעורר בעיתונאות הישראלית…

אחרי טורים על טורים והתעלמות מוחלטת המראיון המבחיל של שלח עם זך (אני מאשים את שלח לא פחות מאשר את זך…)

החליטו בעכבר העיר (אולי זה סימבולי ואולי לא) להעלות את הדיון לסדר היום, ולדון גם בעצומה כנגד לימוד כתביו של זך בבתי ספר….

להלן הטור

כמו כן הנה הקישור לעצומה עצמה

וגם קישורים שטורים שלי בנושא טור 1, טור 2 וטור 3

אשמח לשמוע תגובות והערות, אני עדיין לא סגור על אי הכללתו בחומרי הלימוד, למרות שאני די בעד הנושא הוא מאוד רגיש ושי לי המון טיעונים בעד לזרוק אותו לכל הרוחות וכמה טובים נגד, אשמח לשמוע עוד דברים.

וכרגע הגיעה אלי הידיעה הבאה:

שלום לכולם/ן

בעקבות אמירותיו הגזעניות של נתן זך נגד הציבור המזרחי בישראל, נצא מחר להפגנה מול ביתו של נתן זך בתל אביב

נפגין מחר, יום רביעי 28/7/2010 בשעה 17:00

ליד בית הקפה תולעת ספרים

רחוב כיכר רבין 9 תל אביב (בסמוך לכיכר רבין) – הוא גר בסמוך

בואו בהמונכין/ם

לא נשתוק לגזענות

ציטוטים מדבריו:

"קם הרעיון הזה לקחת אנשים שאין להם שום דבר משותף. אלה באים מהתרבות הגבוהה ביותר – התרבות המערב אירופית – ואלה באים מהמערות

בברכה

הני

כרגע קיבלתי חם מהתנור של חברי יורם בלומנקרנץ, אחלה סטיקר נגד גזענים:

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורלי נוי  On יולי 27, 2010 at 12:01 pm

    הני, הדרישה להסיר את שיריו מתוכנית הלימודים אכן מעוררת לבטים לא פשוטים, אבל בסופו של דבר אני בעד כי הגיע הזמן שהמאבק המזרחי יתפוס קו יותר אגרסיבי ופחות מתנחמד. הרי אחרי שהאיש אמר את מה שאמר, אנשים הגונים היו צריכים לצאת מהחדר כשמלמדים את שיריו. היות וזה לא קורה במדינה הגזענית הזאת, צריך לדרוש את תיקון העוול גם בדרכים דרקוניות יותר.

  • hani24  On יולי 27, 2010 at 12:20 pm

    אורלי זהו אכן הטיעון החזק ביותר שיש לי בענייןף אך חשבי על רבים וארחים שהיו לא פחות גרועים ועשו מעשים חמורים, נראה לי כך נרוקן את ספרי הלימוד…אני חשבתי ללמד בקונטסט ולהסביר כמה האיש הוא חלאתי ולהפריד בין היצירה לאדם, אבל זה באמת נשמע מתנחמד מידי…לא יודע לבטים…

  • יצחק ג'קי אדרי  On יולי 27, 2010 at 12:20 pm

    אין שום דבר זך בחלאה! הדרישה להוריד את שיריו מתוכנית הלימודים היא צודקת ועושה צדק עם הדרישה. פתאום כל חובבי תרבות העלית ששומעת את "ווגנר" מספרת לנו שהוא: אלכהוליסט, מחפש כותרות, אל תשימו לב הוא זקן חולני, הוא מדור שנכחד גלו סבלנות, ואני עונה להם נשבר לי מכל הסבלנות והסובלנות שמבקשים מאתנו כשאחד לבן גזען משתלח במיזרחיים שחורים. אין שום דבר זך בחלאה!

  • hani24  On יולי 27, 2010 at 12:28 pm

    הי יצחק, אני מסכים כי אין להפיל את הנושא על זקנתו, האלכוהליזם שלו או חיפוש הכותרות שלו, אלו הן שטויות במיץ גזענות!!! מה אם אזדקן שאתה ואחפש כותרות מותר יהיה לי להטריד נשים ילדים זקנים וטף? אוכל לדבר בגזענות כנגד אנשים? כמה שטויות!
    אך האלה היא לא לגבי האדם אלא יצירתו…ראה אנחנו באוניברסיטה מלמדים המון על אנשים שיו חלאות לא קטנות, מה עושים? אני יודע שאתה חד משמעי הלאווי והייתי יכול גם אני כה נחרץ.

    • יצחק ג'קי אדרי  On יולי 27, 2010 at 1:46 pm

      אתה שואל מה עושים,לדעתי אתה מעלה טיעון טוב, אתה טוען שמלמדים באוניברסיטה על עוד הרבה חלאות, בשם האקדמיה והזכות לחופש הבעת הדעה מין הראוי ללמד וללמוד גם על האוייבים הגדולים ביותר, אבל יש גם בעיה שמתפתחת בנושא, הרי זך קיבל את פרס ישראל, משתמע בכך שאני גם שותף בתמיכתי הפאסיבית בפרס שקיבל, לי אין בעיה שימשיכו ללמד את שיריו ואפילו יתכן שגם יגלו עכשיו דברים נסתרים וגזעניים בין השורות. לסיכום אני נחרץ במקומות שאין לי תשובות או שיש בהם מחלוקות בנושאים של דמוקרטיה והזכות לחופש הבעת הדעה! הנחרצות שלי נובעת מחולשה בחיים דמוקרטיים.

      • hani24  On יולי 27, 2010 at 2:06 pm

        יצחק, זוהי תשובה מאוד בעייתית, מה אתה אומר היכן שאין לך תשובות אתה מעדיף דיקטטורה?
        אני לא אמרתי שאנו מלמדים על חלאות, אלא שאנו מלמדים את דברייהם של אנשים נאלחים ביותר (וובר, היידיגר ועדו רבים אחרים…) מה לעשות הם די קאנוניים בתחומם…
        לגבי פרס ישראל, כאן זו כבר שאלה מצוינת לדעתי להחרים ממנו את הפרס! אין הוא זכאי לקבל פרס בשם המדינה לפחות לא שו שלי….אך שהו נושא אחר לגמרי…

        • יצחק ג'קי אדרי  On יולי 27, 2010 at 10:11 pm

          דיקטטורה? ההיפך תנסה להבין את ההקצנה כשאין תשובות בתוך המעטפת הדמוקרטית, מצד אחד אני כאחד שנפגע קשות מהמימוש שלי של הזכות לחופש הביטוי והדעה, תומך בלתי מסוייג בחופש הבעת הדעה, מהצד השני כשאנשים כמו זך מביעים את דעתם אני מקצין את העמדות בתוך הביטוי האישי שלי, אין שום דבר זך בחלאה! מתוך עימות פנימי אישי בין הזכות לחופש הבעת הדעה של זך לבין התנגדותי החד משמעית לדבריו אני מקצין עמדות לא מתוך דיקטטורה אלא מתוך חולשת דיאלוג פנימית אישית שלי, לראיה בחרתי להגיב לכל אחד שהעלה את הנושא לדיון, אני לא העלתי אותו לדיון מתוך אותה חולשה שציינתי. האם הנושא של זך יכול להכנס לתוך דיון מהם גבולות הביטוי בדמוקרטיה? תשובתי לא וזאת ההקצה שלי, מפני שלמשנתי אין מקום לדיון על גזענות, יש להרוג אותה ציבורית עוד בראשית דרכה. האם הדמוקרטיה שלי סלקטיבית? כן, בגלל המבנה והמורכבות של הבעיות שלנו במדינת ישראל שכופות עלינו דיאלוג אימביוולנטי ותמידי עם הדמוקרטיה.

  • איל  On יולי 27, 2010 at 12:30 pm

    להוריד!
    ובהזדמנות זאת גם להוריד מתוכנית הלימודים של מוסדות החינוך של ש"ס את כתביו של עוד זקן חולני, ששמו עובדיה יוסף.
    כי נשבר לי מכל הסבלנות והסובלנות שמבקשים כשאחד שחור גזען משתלח בחילונים.

    • hani24  On יולי 27, 2010 at 12:33 pm

      לאחר תגובתו של איל אתם מבינים את הבעיתיות שבעניין….

      • אורלי נוי  On יולי 27, 2010 at 1:15 pm

        אכן…

  • shaultweig  On יולי 27, 2010 at 2:17 pm

    הני

    ריכארד וגנר ידוע כאנטישמי אבל היו לו חברים יהודים. האנטישמיות של פרדריק שופן התבטאה בכך שהוא ביקש להוציא מהאולם את היהודים בזמן שהוא ביצע רסיטל. שופן היה חצי צרפתי וחצי פולני אבל בנשמתו היה פולני. הוא תמך במרד הפולני נגד הרוסים בגלל שהיה לאומן פולני,לכן את שארית חייו המאוד קצרים בילה בפריז כגולה.

    הפרשן הנחשב של שופן היה פולני גם הוא אבל יהודי – ארתור רובינשטיין

  • איתי  On יולי 27, 2010 at 2:26 pm

    אני אומר את זה בקטע פרקטי לא עקרוני, איך אתה יכול לצפות מהחברה של היום שיעיפו מישהו מתכנית הלימודים בגלל שהוא גזען ולא יעיפו אחרים בגלל אמירות שנחשבות אנטי-ציוניות,פוסט-ציוניות,פרו-פלסטיניות,אנטי-לאומיות.. אני חושב שמבחינת רוב החברה ההתבטאות של נתן זך פסולה לא פחות מהתבטאויות מתונות הרבה יותר בנושאים אחרים ולכן העפה שלו עלולה להעלות משמעותית את הצנזורה החינוכית..
    נתן זך חתיכת אידיוט אבל עדיף אידיוט אחד ביד מאשר עשרה חכמים על העץ..

    • hani24  On יולי 27, 2010 at 2:29 pm

      איתי זו בדיוק הדילמה שלי, לא כל כך בעניני פוסט-ציוניים, פרו פלסטינאים כי אלו לא נמצאים במערכת החינך של בית הספר (אני אולי להסברתי נכון, מדבר כעת רק על בית הספר חוק חינוך חובה ולא כל כך חינם…) אלא בנושאים אחרים שבהם נמצא כותבים גזענים לא פחות.
      אני חושב שיש להשאירם רק ללמדם בקונטקסט ולהסביר מי הם וכמה הם גזענים, ולצידם ללמד אחרים שהם טובים לא פחות אך לא תומכים בתורות גזע כאלו או אחרות….

      • איתי  On יולי 27, 2010 at 3:19 pm

        אתה יכול בבקשה לציין דוגמאות נוספות ל"גזענים לא פחות" שנלמדים בבית הספר? (אני באמת שואל מתוך סקרנות)
        ואגב הרשה לי לחלוק עליך, אני זוכר שלמדתי סמי מיכאל לבגרות, אני לא בטוח שהוא מגדיר את עצמו גם היום כציוני ודי בטוח שרוב החברה מגדירה אותו לכל הפחות כפוסט-ציוני..

        • hani24  On יולי 27, 2010 at 3:47 pm

          אחלה שאלה, חלק מהוגי הציונות/פוליטיקאים מרכזיים מתקופת קום המדינה כאבא אבן, וכלה בכתבים שונים של עמוס עוז ויורם קניוק. (כל אלו בזמן זה או אחר התבטאו בצורה גזענית בעיקר נגד מזרחים…)

          לגבי סמי, אני מבין את הדילמה,. סמי הוא קומוניסט אמיתי, ולא בכאילו קומוניסט, וככזה אין הוא רואה בלאומיות להגדרת פרטים….שאלת הפוסט ציונות בעידן "אם תרצו תנועה פשיסטית" הוא מאוד בעייתי…

        • סתם אדם  On יולי 28, 2010 at 3:42 pm

          גזענות גרידא או לא, אבל למיטב זכרוני ישעיהו ליבוביץ טבע את המונח יודונאצים ואולי אשם בלא מעט התבטאויות אומללות שגורמות לזילות בשואה. עם כל התנגדותי החריפה לדעות שמלאניות קיצוינות של האיש ז"ל, אי אפשר ואסור להתעלם מתרומתו הגדולה במגוון רב של נושאים.

  • יוסי דר  On יולי 27, 2010 at 4:16 pm

    הני,
    כיוון שגם אי תקפתי את זך, אציין, למען ההגינות, שהאיש התנצל – אולי לא בפומביות גדולה כפי שהיה ראוי, אבל התנצל.

    ראה כאן פירסום מכתב שלו מאתמול:

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-50397-00.html?tag=16-08-03

    • hani24  On יולי 27, 2010 at 4:30 pm

      הי יוסי, תודה שהבאת לידיעתי. אתה יודע אני עומד קצת מבולבל, תחושתי היא ברורה מעט מידי מאוחר מידי, לא מוכן לקבל את ההתנצלויות הללו בחצי פה, נמאס לי מכל אותם גזענים אידיוטים שקודם משחררים את חרצובות לשונם ואחר כך מבקשים סליחה.
      ומצד שני זה יותר ממה שעשו אחרים…ובכל זאת תחושת המרירות עדיין ממלאת את פי…

    • hani24  On יולי 27, 2010 at 6:23 pm

      הנה אחלה תשובה של שלי אלקיים ל"התנצלות" של זך!
      http://www.mysay.co.il/articles/ShowArticle.aspx?articlePI=aaafdu

      הני

  • אזרח.  On יולי 27, 2010 at 5:44 pm

    גזענות לעולם חוזרת… משמרת מחאה מחר בתל-אביב

    "קם הרעיון הזה לקחת אנשים שאין להם שום דבר משותף. אלה באים מהתרבות הגבוהה ביותר – התרבות המערב אירופית – ואלה [המזרחים] באים מהמערות". – דברי נתן זך בראיון עם עופר שלח בערוץ 10.

    האמירות הגזעניות הללו אינן מבודדות; קראו את דבריה של יעל בן-יפת:

    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3923519,00.html

    ואת רשימתו של יוסי דהאן באתר "העוקץ":

    http://www.haokets.org/default.asp?PageID=10&ItemID=4881

    בעקבות אמירותיו הגזעניות של נתן זך נגד הציבור המזרחי בישראל, נצטרף מחר להפגנה מול ביתו של נתן זך בתל אביב.

    משמרת המחאה תתקיים מחר, יום רביעי, 28/7/2010, בשעה 17:00 ליד בית הקפה "תולעת ספרים" ברחוב כיכר רבין 9 תל אביב (סמוך לכיכר רבין). זך גר לא רחוק משם.

  • חיים שיבי  On יולי 27, 2010 at 9:59 pm

    מסכים בקטע של הלא זך. אך מה אתה רוצה משלח. עשה עבודה עיתונאית. חשף עוד מערה חשוכה עם חותמת אליטה משלוש אוניברסיטאות. וטוב שחשף.

    • hani24  On יולי 27, 2010 at 10:32 pm

      הי חיים, לא אהבתי איך ששלח מסגר את כל הראיון נראה לי מאוד צהוב וחטטני…מסכים עם העובדה שהיה צריך להוציא את הנחש ממעורתו…

  • hani24  On יולי 29, 2010 at 1:27 pm

    והנה עוד אחד, דידי הררי, שמגיב לגבי השטויות שח*ה אלברשטיין אמרה ושלומי ברכה….קובץ אודיו אחלה תגובה!

    http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=ELKLLL&c41t4nzVQ=EG

Trackbacks

להשאיר תגובה

