הנשיא שמעון פרס ולחישתו הרועמת של רמון

כולם מכחישים את האמירה שנשמעה ב"אמריקן קולוני".  אמירתו של יו"ר מועצת "קדימה" חיים רמון לסאיב עריקאת, שהוא בא בשליחות הנשיא שמעון פרס באמרו לעריקאת כי אין טעם בשיחות ישירות.  האם "אין מצב"?, ואולי בכל זאת "יש מצב", אולי בכל זאת "יעלה על הדעת"

ישנן דברים מסוימים שלא ניתן להעלות אותם על הדעת, אתם יודעים, אלו הם מסוג הדברים שאם אומרים אותם התשובה המיידית היא: "אין מצב!". יש לי המון דוגמאות, חלק מעולם הספורט וחלק מהפוליטיקה, למשל: ריאן גיגס עובר למילאן, התשובה אין מצב! (זאת בניגוד מוחלט לעובדה שכריסטיאנו רונאלדו עבר לריאל מדריד, כאן השאלה הייתה רק מתי). בפוליטיקה הנאמנות היא מעט יותר בעייתית אך ניתן להעיד על אופיים של אנשים, למשל אינני רואה את בני בגין מסתובב עם אנשי ממון והופך עצמו לחלק מהם, אין מצב אמרנו? (בניגוד ברור לאהוד ברק, ראש מפלגת העובדים שמוערך במיליונים). וכמובן שניתן להמשיך ולהפליג בדוגמאות אך המסר ברור.

השבוע נתבשרנו כי בחודש יולי נפגש חיים רמון (נאום הלוייתנים) עם הממונה על המו"מ מטעם הרשות הפלשתינאית וביקש ממנו לסרב למו"מ ישיר. לטענת אותו המדווח, רמון נשאל במהלך השיחה על ידי עריקאת האם נשלח על ידי פרס ורמון אישר את הדבר. מיותר לציין כי כל הנושא הוכחש לחלוטין על ידי רמון, שלא הכחיש את קיום הפגישה אך טוען כי תוכן הפגישה שהועבר על ידי אותו מקור מסולף, וכמובן מבית הנשיא יצאה הכחשה מוחלטת על כל קשר של הנשיא לפגישה, או לבקשה מחיים רמון לפגוש את עריקאת, ולנסות לשכנעו שלא להסכים למו"מ ישיר.

כל הסאגה הזאת למשל לא הייתה מתרחשת לו מדובר היה בשני אישים אחרים, והשאלה היא מדוע? ובכן שמעון פרס כנראה קנה את זה בזכות מלאה. היה זה רבין שכינה את ה"אזרח מספר אחת של ישראל" תככן בלתי נלאה, וזאת לא בשל נאמנותו ועבודתו הפוליטית המוסרית. לעיתים אכן 'נדבקים' דימויים לא מוצדקים לאנשים, אך ישנה האמירה כי אם יותר מידי אנשים אומרים את זה כנראה יש בכך אמת. ואילו רמון, הוא זה שיצא נגד משפחתו וביתו, זו שגידלה אותו ונתנה לו בית לגדול בו, והוא עשה זאת פעמים רבות אך מכולן זכורות שתיים, הראשונה הייתה בריצתו להסתדרות עם חיים חדשים, והשנייה היא בעריקתו למפלגת קדימה יחדי עם 'פטרונו' שמעון פרס, הם היו הצבע השמאלני שנדרש לכל אותם אנשי ליכוד מקדימה על מנת לקבל את המיקום שלהם כמפלגת מרכז.

אז מה נאמר על המעשה שבו מדובר כעת, החל מהעובדה שעדיין כל הנושא הוא בגדר אמירה של מקור  אחד נגד רמון, ישנן הכחשות חד משמעיות מרמון ומבית הנשיא, אך אומר זאת ישנם פוליטיקאים שעליהם לא היו נאמרים הדברים, ועל כן לדעתי יש דברים בגו. מלבד לכך, כל אלו שטענו כי מינויו של פרס לנשיא המדינה הייתה הדרך היחידה להוציא אותו מהפוליטיקה ולאפשר לאחרים מרחב תמרון וכי בתפקיד זה הוא יאלץ להיות ממלכתי ועסוק בטקסים ולא פוליטיקה – נו, טעיתם מסתבר. ולגבי רמון, פעם (מזמן מזמן) התקווה של השמאל, נער הפלא, נראה לי שדי ברור שראש ממשלה הוא לא יהיה, הבעיה היא שעוד מעט הוא יוכתר בתור אויב השלום, ואת זה אף אחד לא צפה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דוד  On אוגוסט 1, 2010 at 5:31 pm

    מדובר בשני טיפוסים דוחים ונכלוליים שאחד מהם הוא גם עבריין מין.

  • yossidavid  On אוגוסט 1, 2010 at 10:31 pm

    אני לא בטוח שגם אם דברים אלו נכונים, הוא אוייב השלום. האם שלום הוא שיחות ישירות? האם שלום יכול להיות באמצעות ראש ממשלה שלא מסוגל להקפיא בניה בשטחים? האם ביבי וליברמן יכולים להביא שלום?
    לדעתי התשובות הן ברור שלא.
    ולכן, אולי עדיף שלא יהיו שיחות מיותרות. כל זאת ללא קשר לשני הטיפוסים המדוברים, שהם אכן קנו להם את תאריהם "ביושר".

  • hani24  On אוגוסט 1, 2010 at 10:54 pm

    דוד אני מסכים, ויוסי אני לא מבין על מה אתה מגיב, הרי הפוסט הוא על שני אלו ולא על שיחות שלום או הכולות שלן לפתור דבר מה….

  • yossidavid  On אוגוסט 1, 2010 at 11:24 pm

    בקריאה שניה, אתה צודק. הבנתי השגויה נבעה מהמשפט האחרון שכתבת:
    "ולגבי רמון, פעם (מזמן מזמן) התקווה של השמאל, נער הפלא, נראה לי שדי ברור שראש ממשלה הוא לא יהיה, הבעיה היא שעוד מעט הוא יוכתר בתור אויב השלום, ואת זה אף אחד לא צפה."

  • איל  On אוגוסט 2, 2010 at 12:46 am

    בקטנה: רבין כינה אותו חתרן בלתי נלאה, לא תככן בלתי נלאה

  • hani24  On אוגוסט 2, 2010 at 12:58 am

    נכון! תודה על התיקון…הכותרת המקורית הייתה נשיא, אבל מסריח, בוטל כי אנשים חשבו שזה סר טעם…
    הני

  • דרור בל"ד  On אוגוסט 2, 2010 at 3:15 am

    כל מי שמתפקד למפלגה שראשיה הם פושעי מלחמה הוא אויב השלום. רמון הוכתר בתואר בוגד ע"י גורמים ניאו פשישטיים, ולא בתואר אויב השלום – תואר זה שמור לפלסטינים.

    פרט לכך, מה זה משנה אם הוא אמר או לא אמר? מה שחשוב כאן הוא עצם השימוש של נתניהו לצרכים פוליטיים בחומר האמור להיות מסווג ובמידע שאמור היה לשמש למטרות אחרות (חומר שחור או משהו כזה, לא מבין בזה).

  • רני  On אוגוסט 3, 2010 at 11:34 am

    עד לרגע זה לא ידוע לי ששמעון פרס נשפט בגין עבירה כל שהיא ונמצא אשם. על פרס ורמון כעל כל פוליטיקאי ישראלי נאמרו דברים רעים וקשים. נאמרו ! לא הוכחו !. אבל מכל הדברים הללו נטען והוכח שחיים רמון הנו עבריין פושע. הוכח כך בבית משפט. הפושע הזה אומר שאמר או אומרים שאמר שפרס שלח אותו. מדוע להאמין לו כאשר בית משפט ישראלי גם האשים אותו בין היתר בנסיון להונות את בית המשפט על ידי עדים זוממים.

    • hani24  On אוגוסט 3, 2010 at 7:10 pm

      רני לא הבנתי מה אתה רוצה…מצטער…

  • רני  On אוגוסט 3, 2010 at 10:50 pm

    בבלוג שלך תולים בש.פ. כל מיני דברים ומחברים אותו עם ח.ר. לי לא ידוע שאי פעם בית משפט קבע שש.פ. הנו עבריין. לעומת זאת נקבע שח.ר. הנו עבריין בעניני מין. בפסק הדין העירו השופטים שח.ר. ניסה להביא לבית המשפט עדים מפוקפקים. בקיצור ח.ר. הנו לפחות עד לא אמין וכנראה שקרן כרוני. לא ניתן להאמין בשום דבר שהוא אומר גם לא בדברים שהוא אומר על ש.פ. הדעה ששפ.הנו נוכל וכ"ו היא דעה ששווה כמו דעה. ח.ר. הנו פושע עבריין זו עובדה. חיבור שניהם ביחד זו דמגוגיה.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s