זה באמת אנחנו, ישראל?

אנחנו מנסים להרגיע את ההיסטריה בדירה, העובדות הזרות שולחות מסרון שהו ישובות יחד ומתפללות. זה לא עזר. המשטרה עצרה אותן, לפני הגירוש. אני מחכה שהסיוט ייגמר

לקח לי כמה ימים להתאושש מהטראומה ולהכריח את עצמי לשבת ולכתוב את השורות הבאות, ואני עדיין לא מאמין שזה קרה כאן, בישראל.

בתפקידי אני מרצה במרכז הבינתחומי, בבית הספר לממשל, ומזה כשנה שאני עורך מחקר עם שותפה אמריקאית בנושא מהגרי עבודה – או בשפה העברית העובדים הזרים – בישראל. אנו מתעסקים באספקטים שונים בחייהם של אלו "הנוכחים-נעדרים" מחיינו: כלכלה, זהות, גבולות, אזרחות ועוד נושאים.

להמשך הטור ב-NRG לחצו כאן…

אשמח לקרוא תגובות שלכם בעניין.

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • AbeBird  On אוגוסט 12, 2010 at 2:09 am

    מה בדיוק הבעיה?
    שישראל מתירה לעובדים זרים לחרוג מהתקופה המוסכמת כי היא לא רוה להתעמת איתם כי זה עושה לה שם רע בעולם? בעיקר שרוב השונאים בלאו הכי לא מוסרים נתוני אמת?
    אז ככה, יש חוקי עבודה והעסקה של עטבדים זרים. חברות כוח האדם מנצלות את העבודה הזולה שלהם, שהופכת לזולה יותר כאשר העובד הזר חורג מתקופת החוזה והופך להיות עובד לא חוקי. במצב כזה העובד הזר מוכן להרוויח פחות במונחים המשק הישראלי ולתת יותר למעסיקיו הישירים ולחברות כוח האדם.
    הרי בלאו הכי, גם 10% פחות מ-1200 $ זה יותר מ-50$ לחודש שהעובד היה מרוויח במדינתו!

    המדינה חייבת להפסיק זאת ולהקפיד על מילוי החוק. כל עובד זר שפגה אשרת עבודתו חייב לחזור למולדתו, גם אם הוא הוליד ילד בישראל. ברוב מדינות העולם הדמוקרטי יש חוקים ברורים, קשיחים ומגבילים. ישנם מדינות באירופה שמקשיחות את תנאי הגירת העבודה בשל עליית היקפי הסלאמס האפריקאי והאסיאתי בפרברי הערים הגדולות שלהן. אסור לישראל ללכת שולל אחר האמירה שזה לא מוסרי להקפיד שמהגרי העבודה יחזרו ויהגרו לארצם. ישראל לא צריכה להתנדב לקלוט לבלי סוף עוד ועוד מהגרים, כאשר בשנים האחרונות הולכים ורבים יותר ויותר מהגרי עבודה לא חוקיים. חוסר שליטתה של ישראל באוכלוסיות העבודה שבתוכה יכול להוביל למשברים חברתיים ובטחוניים שרק יקשו עלינו להתמודד מול האיומים המרכזיים של גורמים אסלאמיים אזוריים ומקומיים.

  • עמית  On ספטמבר 12, 2010 at 9:20 pm

    אני חושב על החלוצים והחולמים והמתנדבים שהקימו את המדינה הזאת.
    אני חושב על כל האנשים הטובים שנאבקים למען דמותה המוסרית וקיומה מעבר לדור הזה.
    אני חושב על כל התרבות וההגות היהודית שנוצרה מימי התנ"ך עד היום.
    כל המאבק ארוך הדורות למען הגר למען השונה "כי גר היית בארץ מצריים". אני חושב על כל אלו ומרגיש בושה נוראית.
    אני מרגיש כמו בן לאמא שהייתה פעם דוגמא והיום הולכת בשיטיונה ברחוב ומקללת כל עובר ושב.

    • hani24  On ספטמבר 13, 2010 at 12:21 am

      הי עמית, כך, אבל בדיוק כך אני רגיש יותר מפעם אחת ביום….הני

להשאיר תגובה

