גם אם תרצו, קשר בין פוליטיקה לאקדמיה – אין !

על אף שההיסטוריה מלאה בדוגמאות בהן האקדמיה לקחה חלק פעיל בהפלת משטרים, בישראל האקדמיה אינה פוסט/אנטי ציונית אלא ביקורתית , והסכנה האמיתית היא ששוב כמה יהודים עשירים/נוצרים אונגליסטים מצליחים להשתלט על השיח הציבורי בישראל

ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של אקדמיות מקומיות שלקחו חלק אקטיבי בהפלת משטרים ושינויים מרחיקי לכת. אחת מהדוגמאות הקרובות ביותר לנו שקצת התקלקלה על הדרך הינה אירן. כן, אני יודע ומכיר בעובדה כי כיום יש שם שלטון פונדמנטליסטי, שקצת קשה לקבלו על ידי רבים, אך בל נשכח ששלטון זה החליף מונרך אכזרי, השאה, שבלשון המעטה לא כל כך הטיב עם עמו. בטורקיה לאקדמיה היה משקל משמעותי ביותר בהפיכות הצבאיות ביובל האחרון וישנן עוד דוגמאות. בכול המקרים ישנה תמה ברורה, הממשל לא התערב בחיים האקדמיים מתוך חשיבה שזהו תחום אקס-טריטוריאלי לפוליטיקה עד לרגע שבו כבר היה מאוחר מידי.

אני כמובן מבין את החשיבות שיש לאקדמיה בכלל תחומי החיים (אני הרי אחד מאלו שיושבים שם), וכמובן שאני מבין ורואה את החשיבות של הלימודים בעיצוב מוחות צעירים בדרך להנהגת המדינה בתחומים השונים. אני כמובן מתנגד ומסתייג מחד ממדיות אקדמית, וחושב שאין זהו המקרה בישראל. אך כנראה שמישהו שם לו למטרה כקמפיין, די מוצלח אני חייב לציין, את האקדמיה הישראלית והעליהום בשיאו בימים אלו.

כיום בישראל אנו רואים מגמה ריאקציונרית ומדאיגה, שמזכירה את ארה"ב של שנות ה-50 של המאה הקודמת בתקופת המקרתיזם. עלתה לה תנועה קיקיונית (עם עמדות די פשיסטיות למרות הניסיון למסגרן כלאומיות ציוניות) עם כסף (שמסתבר שמקורו הוא בהזרמה מהסוכנות היהודית שמשמשת כצינור להעברת התקציבים), "אם תרצו", אשר החליטה לשים לעצמה למטרה "לנקות את האקדמיה הישראלית מפוסט/אנטי-ציונים".

ישנם מספר אבסורדים בעניין, החל מהפשוט ביותר והוא ההגדרה, מי מגדיר מהי או מהו פוסט/אנטי ציוני? ומה נחשב לסילבוס אנטי ציוני? וממשיך בעובדה שכמה דוקטורים מתוסכלים הסכימו לשמש כסות אקדמית (מזכיר את הבדיחה הגרועה עם ג'ו ברנרד שאו לגבי מחירו של כל אדם) לדוחות מגוחכים וברשימות פנימיות ניסו לתקן את הצעד המטופש ללא הצלחה. וכמובן הדובדבן שבקצפת פוליטיקאים עאלק סובלניים מן הימין (ראו מקרה גדעון סער) שמשתמשים בדו"ח כקרדום לחפור את האקדמיה הישראלית, אזכיר ואומר שאין זהו הפוליטיקאי היחידי שעשה צעד זה.

נראה שבישראל הפוליטיקאים אולי למדו מההיסטוריה והם חוששים מפני הפיכה מגובה באקדמיה, מה שלא מובן לרבים מהם הוא שהאקדמיה הישראלית, כפי שהאקדמיה האמריקאית בשנות ה-50 לא הייתה קומוניסטית, אינה פוסט/אנטי-ציונית! היא ביקורתית! וזכותה של האקדמיה לבקר את הציונות, זכותה לבקר את המדינה. אומר זאת ריש גלי, אני אינני בעד החרמת ישראל, אני חושב שזהו עונש שפוגע יותר במתונים וביכולת לקיים דו-שיח, אך אני חושב שזכותו של כל אדם לקרוא לחרם על ישראל על מנת לקדם את התהליכים שהוא רואה לנכון. כמו כן, אינני חושב שביקורת על סילבוסים הינה לגיטימית, וגם אינני רואה כיצד ניתן להוציא את הפוליטיקה מחדר ההרצאות בשיעורי מדעי החברה.

הסכנה האמיתית היא, ששוב כמה יהודים עשירים עם כסף מצליחים להשתלט על השיח הציבורי בישראל, והפעם עם כמה פשיסטים מקרבנו. ואנו הציבור בישראל שוב כמריונטות, רוקדים לצלילי חלילם, אני לא יודע מה איתכם אבל לי זה נראה יותר מסוכן מהפיכה פנימית.

והנה וידאו להמחיש את הרוע והפשיזם:

והנה יופי של תגובה לפשיסטים מאם תרצו תנועה פשיסטית, כל הכבוד כן ירבו!!!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מוריס  On אוגוסט 22, 2010 at 10:37 am

    בקיצור – הבנו

    כל מי שחושב אחרת ממך הוא כנראה שוטה הכפר, שלא מבין מה בכלל קורה כאן

    הפליה באקדמיה – בקודש הקודשים – איך יכול להיות, אין דבר כזה

    ועוד לכיון שמאל – השתגעתם? אתם ממש לא מבינים מה קורה

    פוסט ציוני – מה זה בכלל? – האם זה שאני מעודד חרם על מדינת ישרל זה כבר אומר שאני נגד – מה פתאם? אני בכלל בעד המדינה!

    בקיצור הבנתם אותי – תחשבו כמוני והכל יהיה בסדר (מבחינתי)

  • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 10:49 am

    מוריס, אתה מה זה צודק, אתה מקבל 10 בהבנת הנקרא!

    מי שחושב כמוני, אחלה, מי שחושב הפוך ממני אחלה! אני מוכן להתאבד על מנת שכל אחד ישמע וישמיע את דעתו, אך לא מוכן לקבל צנזורה, על כל אחד, לא על ימניים ולא על שמלאניים…מה עכשיו נשמה?
    מעניין מה תאמר כעת…

  • hamaabada  On אוגוסט 22, 2010 at 10:55 am

    אני מסתכלת על הנעשה בהקשר של תנועת אם תרצו וזה מאוד מדאיג. העובדה שקם ארגון ומרשה לעצמו להפעיל לחץ, ואף לאיים על מוסדות אקדמיים בתואנה של ציונות בהחלט מזכירה מקרים מהעבר ובכך אני מסכימה איתך.
    לגבי העניין של מרצים ישראליים שקוראים לחרם על ישראל יש לי בעיה. קצת קשה לי לקבל את זה שאדם שנמצא באקדמיה הישראלית, והוא חלק ממנה קורא להחרמתה ואני לא רואה את זה כלגיטימי. אני בעד ביקורת, וחלק מתפקיד האקדמיה, כארגון הוא בין השאר להעביר ביקורת על תהליכים, אבל לקרוא לחרם זה לא לגיטימי, ופוגע, כמו שכתבת בעיקר במתונים.

    • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 12:15 pm

      ראי, אני בעצמי כתבתי שאני מתנגד לקריאות לחרם על ישראל — אך, עם זאת אני חושב שזכותו של כל אחד לחשוב מה שהוא רוצה ולפעול איך שהוא רוצה, כולל קריאה לחרם על ישראל שאני אישית מתנגד לה וחושב שתגרות לנזק בלתי הפיך לאלו שהם בעד התהליך ומנסים לקדם דברים חיוביים….
      אני מתנגד, אך אלחם בחרוף נפש שכל הדעותץ, כולן ללא יוצא מן הכלל, יוכלו להאמר ללא חשש ובחופשיות מוחלטת! כך אני בחיי בעבודתי בכל מקום, וזה מה שאני רוצה שיהיה!

  • איתי  On אוגוסט 22, 2010 at 11:56 am

    פוסט מעולה בנושא:
    http://nimrodavissar.com/blogica/archives/1199

    ועוד קצת ביקורת פוסט-ציונית:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1185419.html

    • איתי  On אוגוסט 22, 2010 at 11:59 am

      ובקשר לכתבה, אני בכלל לא בטוח שהמהפכה היטיבה עם התושבים..
      אילו סימוכין אתה יכול להביא לטענה הזו?

      • איתי  On אוגוסט 22, 2010 at 12:00 pm

        *המוסלמית באיראן

        • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 12:16 pm

          הי איתי, אני מסכים כי בסופו של דבר זה לא הביא לשיפור מצב התושבים, זו לא הייתה טענתי, אך גם המקרתיזם לא הביא לשיפור מצבה של ארה"ב….שים לב ללוגיקה שלי בטור…אתה טיפל,ה מפספס…
          הני

  • מוריס  On אוגוסט 22, 2010 at 12:49 pm

    שלום הני

    הנקודה היא שאם פלורליזם – אז עד הסוף

    כולל נסיון להגדרה מהי המדינה, מהם גבולות הגזרה של השיח הציבורי הפתוח.

    אכן, לרוב החברות בעולם ישנם קוים אדומים כל שהם

    מסכים – שאצלך הקוים כאן ואצל השני הקוים במקום אחר

    אבל עצם הויכוח על הקוים הוא לגיטימי ואינו סתימת פיות

    מותר לאנשים לומר – חברה הגזמתם.
    וזכותם של אחרים לומר – לא נכון זה עדין במסגרת המותר

    אבל עצם הדיון ואפילו של אמירה חד משמעית של מישהו עדין לא נחשב לסתימת פיות.

    סתימת פיות – זה שאם אני מרצה ימני לא הצליח להכנס למחלקה כל שהיא בגלל שרוב המרצים לא מעונינים באיש כמוני בסביבה – זוהי סתימת פיות למהדריון

    • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 1:58 pm

      מוריס, יקירי, אולי יש משהו שאני לא יודע והוא אישי שלך, אשמח להבין במייל פרטי, אך מה שאם תרצו עושים אינו לגיטימי!!!!!!!!!
      אם אתה מסכים על כך יש בינינו שיח, אם אותך דחו עקב דעות פוליטיות זה א לגיטימי!!!!!!!!!
      מותר להתווכח, אסור לאיים בחרמות וסגירת ברזי משאבים, את זה אינני מוכן לקבל לחלוטין! עד אז אם תרצו תנועה פשייסטית בעיני, הייתי ממליץ לך לראות מי ממן אותם אולי תופתע קמעה….

      לגבי הויכוח גם אני חלק ממנו אני מאוד ביקרותי אך מתנגד לחלוטין לקריאות לחרם על ישראל, אך כפי שכבר אמרתי מקבל אותן כחלק מהשיח בדיוק כפי שאני מקבל עוד קריאות אחרות ומתעמת איתן, אך אינני מנסה לסגור צד בשיח!

  • מוריס  On אוגוסט 22, 2010 at 2:42 pm

    עדין לא שכנעת אותי מדוע מה שהם עושים אינו לגיטימי?

    אגב, דעותי רחוקות מהם מרחוק מזרח ממערב – אבל זה לא קשור לענין

    אני בהחלט חושב שכמו כל הפגנה נגד פעולה, מעשה או אמירה – שבה אנשים כן מנסים להשפיע על היחס לאוביקט הנידון – זה בהחלט לגיטימי לומר – יש כאן משהו לא סביר באופן קיצוני, התורמים שלכם לא בדיוק יודעים על כך.

    מה רע בזה שאני מנסה להשפיע על ארגון ציבורי באמצעות גישה לתורמים

    בדיון כמו ששלום עכשיו עושה באיסוף והפצת מידע לממשלות או לארגונים – פעולה שכל מטרה להשפיע במקום שאין להם אפשרות להפשיע מבפנים. או כל ארגון פוליטי אחר

    זה בדיוק המקום של ארגונים שאין להם כח אחר אלא בהפצת מידע

    אם אתה חולק על העובדות – זה משהו אחר

    אם אתה לא חולק על העובדות – אין פסול בהפצת המידע הזה

    וכן, אפי' מתוך מגמה לשנות את המצב באותו ארגון

    במדינת ישראל עושים זאת כל הזמן – התקשורת בשליחות שלה או של גורמים פוליטיים או אינטרנטסים גורמת לשינוי מדיניות כלפי אנשים, ארגונים או נושאים רק בסיס הפצת מידע (שאגב, ברובו אינו אמיתי)

    • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 2:53 pm

      זה לא לגיטימי משום שזו השתקה מקרטיסטית ופשיסטית, אתה יכול להיחם בדעותי, להכניס אנשים עם דעות זהות לשלך למובד, ועוד, אך אינך יכול לאיים בחרמות או נידוי או קטיעת משאבים עקב כך!

      אם אתה לא מבין מדוע זה לא לגיטימי אין לנו םלטפורמה לדיון, ואני לא אומר זאת על מנת לפטור את עצמי מהדיון….הם יכולים להפיץ כל מידע שירצו, וזכותי לקרוא להם פשיסטים, אך ברגע שהם מאיימים על אנשים בחרמות ונידוי זה כבר לא מקובל!!!!!

      זו אינה הפצת מידע, אל תיתתם…עשה טובה נראה לי שזה הלך לכיוון הרבה יותר אינטלגנטי….חבל

  • מוריס  On אוגוסט 22, 2010 at 3:01 pm

    כנראה שבסופו של דבר – כל אדם רואה בעין אחת בלבד וזו העין שלו

    מצטער שלכאן הגענו – אני לפחות – אינטלקטואית – משוכנע בטיעון שלי ונראה לי שגם אתה כך.

    בהצלחה ונפגש בפוסט הבא

    • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 3:25 pm

      מוריס זה לא משנה מה אתה רואה בעינך, אני אדאג שוכל להביע את דעתך ללא שום סייגים, לעומת זאת התנועה הפשיסטית לא חושבת כך וכאן שורש הבעיה….
      ניפגש בפוסט הבא 🙂

      • סתם אדם  On אוגוסט 22, 2010 at 3:54 pm

        ומתי בדיוק הבעת דעה הופכת להסתה?
        השאלה הזאת תלויה לאורך כל הדיון ואף אחד לא מרים את הכפפה ושואל האם אותם מרצים 'פוסט ציונים' הם מבקרים לגיטימיים או מסיתים?
        כל עוד לא התקיים דיון לגבי הלגיטימיות של הבעת הדעה של אותם מרצים העובדים במוסד ציבורי, ע"ע המדינה, מה הטעם בדיון על אלה שיוצאים כנגדם?
        כל הויכוח הזה משול לדיון על נחיצות בתי סוהר מבלי שהוגדרו פושעים.

  • shaultweig  On אוגוסט 22, 2010 at 3:57 pm

    מדובר בבורות מוחלטת ובאינטרסים אישיים.

    מי שמדבר על ציונות צריך להכין שיעורי בית והוא לא מכין.היטיב להסביר את העניין ה"אידיאולוג" של נטורי קרתא ואני מצטט מהזכרון

    zionism means that the best for jews be nation like other nations,among other nations ,which means state,army ,air force.

    על פי נטורי קרתא אין מקום לעצמאות מדינית לאומית חילוני משום שיש הפרה של "שלוש השבועות" . התוכן היהודי על פי נטורי קרתא הוא קיום ההלכה וקיום התורה.

    מה שאני רואה מול העיניים שאנשים לא מבינים שכשם שאי אפשר לקחת אשנ יהודיה פעם בחודש לטבול במקווה כדי לשמור על נידה וטבילה ,כך אי אפשר להכריח כל יהודי להאמין שהמשמעות של להיות יהודי היא "נעשה ונשמע" לגבי ריבונות יהודית בארץ ישראל ההיסטורית ,ותחיית השפה העברית.

    אני לא יודע לכמה אנשים יש מושג שבתקופות ננושכות שפת הדיבור של יהודים בארץ ישראל היתה ארמית ולא עברית.

    דוגמה בולטת לבורות היא שאצל בלוגרים נייר ומסך סובלים הכל.

    כתב אחד הבלוגרים

    כך, בקורס מבוא לסוציולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, סולקו חיבוריו של הסוציולוג הנודע וחתן פרס ישראל, שמואל נח אייזנשטדט, מהסילבוס. במקומו נכנסו חיבוריו של ד"ר עזמי בשארה.

    אם הבלוגר היה בודק היה מוצא שלא סתם סולקו כתביו של אייזנשטדט

    נח אייזנשטדט גזען אשכנזי שונא מזרחים

    כך כותב איתן בלום במחקר שפורסם באוניברסיטת תל אביב

    ….ועד נח אייזנשטדט במחקריו הסוציולוגים המכוננים,ה'מזרחים' נותחו,נחקרו ויוצגו,כמשתייכים לעולם אפל וסוטה ,ובואם נתפס כסיבה לגל הפשעים הכללי במדינה,להידרדרותה המוסרית,ובקיצור,כרמעט לכל תופעה תרבותית שלילית.

    מבלוגר נעבור לבן דרור ימיני שמאות אלפים קוראים אותו.

    ממשלת ישראל מנסה לגלגל את החרמת רכוש הפלסטינים שגורשו בתרוץ של "קיזוז רכוש" .דהיינו אם העיראקים החרימו את רכושם של יהודי עיראק,אז החרמת רכוש הפלסטינים נעשתה כדין.

    אחד השופרות של רעיון אווילי זה הוא בן דרור ימיני. יהודי עיראק לא היו כאן כאשר התחוללה הנכבה . ימיני הפך למבאיש משום שהוא כורך את יהודי עיראק כצד בסכסוך עם הפלסטינים,הדבר מקומם אלפי מונים כאשר ברכוש הפלסטיני שהופקע זכו אשכנזים שהפכו בין לילה למיליונרים.

    ימיני רואה את הכסף שהוא מרוויח ממעריב ,ראשי אם תרצו פוזלים לכנסת.

  • מוריס  On אוגוסט 22, 2010 at 4:00 pm

    http://www.notes.co.il/arifkatz/69110.asp

    בכל לא התאפקתי

    • hani24  On אוגוסט 22, 2010 at 4:06 pm

      הי מוריס, אני שמח שלא התאפקת 🙂

      ראה אני מבקר את האקדמיה גם כן, אין לי שום בעיה עם ביקורת, אני מבקר את האחידות, את האשכנזיות שלה, את המשפטיזציה של מדעי החברה ועוד הרבה, אך בניגוד לאם תרצו תנועה פשיסטית, אני לא מנסה חרמות או איומים הכול במסגרת כללי משחק לגיטימיים….

  • רני  On אוגוסט 23, 2010 at 6:43 pm

    הכי מצחיק זה שאול. ממש יותר טוב מכל בדיחה אחרת. היהודים מתווכחים על הפיצויים שיקבלו מעירק מחרפים בערך מגדפים בנימוס. כמה יהודי כמה אווילי כמה פטטי עצוב ומגוחך כאחד.

    מתי היכן באיזה מקום אמר איזה עירקי שהוא בכלל מוכן לשלם ליהודים ולו פרוטה שחוקה אחת בכל תירוץ שהוא.

    הבדיחה השניה מאות האלפים שקוראים את ימיני. נימרודי היה מת.

  • מוטי סגרון  On אוגוסט 24, 2010 at 8:39 pm

    אולי בגלל הדברים האלה זכותם (אם תרצו)לבקר ולדווח הציבור צריך לדעת מה קורה באקדמיה ומה חושבים אנשים כמו יהודה שנהב, או מה עושים מהקריאה לחרם אקדמי ועד חרם ודה לגיטימציה של ישראל בכלל
    "יהודה שנהב, במלכודת הקו הירוק." שנהב, עד לאחרונה עורך כתב העת הנחשב תיאוריה וביקורת, מקדיש את המסה להתקפה על "פרדיגמת 1967", שבה הוא רואה את "המחסום התודעתי העיקרי הניצב כיום בפני הישראלים בהתמודדות עם הסכסוך ועם מקורותיו ההיסטוריים". לדבריו,
    כיום נקבעת החלוקה ל"ימין", "שמאל" ו"מרכז" בצורה פשטנית, והמיקום הפוליטי נקבע כמעט באופן חד-חד ערכי לפי העמדה כלפי השטחים שכבשה ישראל בשנת 1967: מי שגורסים כי יש להחזיר את השטחים שנכבשו במלחמה בשנת 1967 (או חלקם) ולהקים עליהם מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, נתפסים בזירה הפוליטית כ"שמאל" ולהפך… העובדה שהקו הירוק נמחק מן הפרקטיקה ומן התודעה אינה נוכחת במחשבה הפוליטית של השמאל ובפתרונותיו לסיום הסכסוך. אף שחלפו יותר מארבעים שנה מאז אותה מלחמה, השמאל הליברלי רואה בגבולות 4 ביוני 1967 את הגבולות המדומיינים של ישראל. הכיבושים שלאחר 1967 וההתנחלויות בגדה המערבית נתפסים כמצב זמני, תאונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל. מלחמת 1967 יצרה סדר יום לשמאל הציוני הישן, אפשרה להעתיק את המרחב ה(לא) מוסרי אל מעבר לקו הירוק וייצבה את עוולות 1948 כבלתי הפיכות. כך מוכחשת העובדה שישראל הפעילה פרקטיקות קולוניאליות עוד לפני 1967 (הממשל הצבאי), ולא רק אחריה, והעובדה שבפועל כבר עתה אנו חיים בחברה דו-לאומית שהעיקרון המשטרי שלה מבוסס על מדיניות של אפרטהייד.

    • hani24  On אוגוסט 24, 2010 at 9:09 pm

      אהלן מוטי, אין לי בעיה עם ביקורת ואני יודע שרבים וטובים לא מסכימים עם יהודה שנהב. אחלה, תבקרו תתוכחו לגיטימי.
      אבל משם ועד מכתבי איומים לנשיאי אונברסיטאות, דוחות על סילבוסים "לא-ציוניים" (מה זה בבדיחה הזאת?) רחוק הוא המרחק….
      וכמו שתראה בפוסט הבא, זהו אם תרצו תנועה פשיסטית שרה את שירת הברבור שלה…שלום ולא להתראות ישר לפח האשפה של ההיסטוריה….
      הני

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: