על שלושה פשעי ישראל

על שלשה… ועל ארבעה, כעס הנביא עמוס: כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם.  על שלשה עכשויים המסכנים אותנו בימים אלה

פוליטיקה והדרה בישראל, מט בשלשה צעדים או שנה טובה רק לחלק מאיתנו…

נו שנה טובה! יופי, אה, וגם חג שמח….כפי שכתב אחד מהאנשים שאני מכיר "שנה טובה ומתוקה לחלק מעם ישראל וחלק מיהודי העולם, שנה טובה ומתוקה לאוהבי ישראל ולאנשים משכילים שמבינים שאנחנו צודקים ברוב המקרים." נו זאת גם הפוליטיקה שלנו והנה, בשלשה מהלכים, מט.

הראשון הוא נושא גרוש הילדים, הנושא אולי החם ביותר מלבד המו"מ עם הפלשתינאים שאינו זז לשום מקום. בהחלטה של ועדה, שהוקמה במיוחד לבדיקת הנושא, הוחלט כי מבין 1200 הילדים של העובדים הזרים יגורשו 400 ו-800 יישארו בארץ. הוסברו קריטריונים, נבדקו הזכאויות, מה אומר ומה אגיד ממש עבודה סטרילית. הכול היה בהחלטה מלבד התייחסות לילדים עצמם, זה הרי היה מסבך את העניין היות ואז היה צורך לעסוק באנשים ברגשות ותחושת דה-ז'וו עם היסטוריה קצת לא נעימה. אז מה? שר הפנים החליט שמגרשים מייד לאחר החג, יו"ר הכנסת יצא בהצהרה כי הגרוש אינו אנושי ומוסרי, ועוד תגובות כאלו ואחרות.

אך מכולן תגובתו של דני גילרמן הייתה מפתיעה, שגריר ישראל לשעבר באו"ם יצא בהצהרה כי "גירוש זרים יציג אותנו כמו שאויבנו רוצים", חלילה וחס לא משום שזהו אינו המעשה הנכון לעשות, והוא גם שמח, מדוע? משום שאין הוא צריך לייצג אותנו בשעה כזו. וכולם בהילולה! לא זו לא הבעיה, אני לא דואג מה יחשבו עלינו, אני דואג כי קשה לי לישון בלילה, וכי גרשו את חברה שלי, אני דואג כי אני לא יודע מה לומר לילדי, אני דואג כי אנו מאבדים כל אחיזה מוסרית. והמערכת הפוליטית יוק! הדאגה המרכזית היא נגד קיבוצים שהחליטו להצטרף למאבק ולהסתיר ילדים, שנה טובה לחלק מאיתנו….

למרי -- שנה לא כל כך טובה....

השני הוא נושא החינוך, לכולם די ברור שהמערכת קורסת, מזה שנים שאנו מדברים על כך אך בכל פעם שמגיעה שאלת התקציב הביטחון שוב שולט ורומס כל חלקה טובה, לכולם נמאס אך אף אחד לא עושה כלום. אך הבעיות הן לא רק תקציביות, ישנה שאלה של תכנים, ועם כל השיק של שר החינוך הוא עדיין מתגלה בתור לאומן יהודי חסר תקנה, בהחלטה תמוהה החליטו להעביר את רוב תקציב לימודי האזרחות ללימודי יהדות, וזאת לאחר קיום "ועדה" ששוב לא הביטה על התמונה כולה אלא רק על חלקה.

ואז קמנו לגלות כי ההשקעה בתלמידים הישראלים הינה מהנמוכות במדינות המתועשות, ואני כבר טוען הרבה זמן כי אנו לא חלק מאותן מדינות מתועשות שהרי אנו ממש חיים עם פרקטיקות של עולם שלישי, אז מדוע להתיימר? הסוציולוג האמריקאי ג'ון הנרי קלארק כבר חשף את המנגנון באומרו (בתרגום חופשי) "אשים חזקים אינם יכולים להרשות לעצמם לחנך את האנשים אותם הם מדכאים, משום שברגע שאתה באמת מחונך, אתה לא תבקש את הכוח אתה פשוט תיקח אותו!" ולנו יש ברונים (ממש פאודלים) שמחזיקים את כל המדינה ב… ואת הכוח שלהם הם לא יתנו לנו בייחוד לא על ידי חינוך… שוב שנה טובה לחלק מאיתנו… חלק מאוד קטן.

מהלך אחרון למט, מתמקד בסגרגציה שקיימת במדינת ישראל, וחוסר היכולת של המערכת להתמודד עימה. שני סיפורים:
הראשון הוא היותר ידוע בימים האחרונים, סיפורה של עיר בין הרים ובין גבעות ששמה עמנואל, שם החליטו כמה אשכנזים כי לא נאות להם השכנות הספרדיות, או בכינוין בבית הספר ספרדוג'וקיות, והחליטו לא ללמוד איתן באותה כתה. הפרקטיקה נמשכה שנים, עד שהחליט בנו של רב ידוע לחשוף את בני העוולה. הנושא הורץ במשרד החינוך כמו גם בבתי משפט במשך שנתיים עד להחלטה שלא לאשר את האפליה הגזענית הזו. אך אליה וקוץ בה, אותם גזענים בני גזענים, שכמעט הושמדו כולם בשל גזענות, החליטו להקים בית ספר פרטי, רק לאשכנזיות, ומשרד החינוך מסכים, כך גם בית המשפט העליון, גזענות בחסות המדינה! שנה טובה בעיקר לאשכנזים תושבי עמנואל, למזרחים, עזבו לא צריך…

ואז חשבתי להביא דוגמא של בית ספר פרטי רק ללבנים, נראה לי שזה יבהיר כמה אקט מסוג זה מעלה הוא גזעני, אך במדינת ישראל זה לא נחוץ כלל! מדוע כי בישראל במקום להקים בתי ספר ללבנים בלבד הקימו בחסות המדינה בית ספר לשחורים בלבד, בבית ספר בפתח תקוה נפתח בית ספר יסודי עם 289 תלמידים אתיופילם ותלמיד לבן אחד!!!! לקרוא ולא להאמין.

אני מאחל לראש הממשלה, לשר הביטחון, שר החינוך ולכל האוליגרכים במדינת ישראל שנה רעה, שנה של חוסר שינה בשל החשש שלהם מהתפכחות הציבור, כי לדעתי שנה רעה לאלו אומרת שנה טובה לכל השאר. לכל השאר אני מאחל, שנה של חינוך שווה לכולם, שנה של שלום ובעיקר שנה של שוויון, בריאות ואושר, שנה של קיום בכבוד. אז ממני איחולי שנה טובה לכולם ולא לחלק מאיתנו, כי לי כבר נמאס.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • צרנוחה  On ספטמבר 12, 2010 at 2:09 pm

    בכל העולם זר שאין לו מה לעשות בארץ נתונה ואינו מחפש מקלט גם עם 15 ילדים חוזר לארצו. רק כאן חגיגה.

    • צרנוחה  On ספטמבר 12, 2010 at 2:14 pm

      דבר עם האלילה שלך שולמית אלוני ועם שלושת בניה על הקמת בתי ספר למובחרים.
      יש חוק במדינה שמאפשר הקמת בתי ספר פרטיים, חצי פרטיים, רבע ולגמרי. זה החוק של הליברליים השמאלניים כמו של הכי דתיים וכך זה עובד.

      • hani24  On ספטמבר 12, 2010 at 3:08 pm

        אהלן צ'רנוחה, בתור שחקן של בית"ר לא כל כך אהבתי אותך, אך יש מצב שבתור מגיב עם עוד טיפלה קילומטרז אולי אבין מה אתה רוצה ואז אחבב אותך….

        אבל ברצינות, אם אתה כל כך בטוח בעמדתך, למה לפחד לצאת מהחושך לאור?

        שנית, מאיפה הנתונים שלך בתגובה הראשונה הייתי שמח ללמוד, אני כותב מחקר בנושא וזו לא התמונה שאני מגלה….לא הטורקים בגרמניה ולא התוניסאים בצרפת ועוד רבות הדוגמאות…לא יודע אולי יש עולם מקביל שאני לא מודע אליו…לך תדע, תמיד יש הפתעות.

        ולגבי אלוני בניה והבתי ספר שלהם…אכן נקודה יפה ובעיתית, אני מסכים אין מקום גם לבתי ספר לעשירים בלבד, ואין לי עימך כל ריב בעניין, אך להבדיל אלף אלפי הבדלות אלו הם בתי ספר על בסיס אפליה כלכלית והשניים הם גזעניים פרופר…שניהם לא אהובים עלי אך אם הייתי צריך לבחור את מי להעלים דעתי היא די ברורה…

        יאללה הפועל!

  • אזרח.  On ספטמבר 12, 2010 at 9:59 pm

    תומך בדבריך,ומאחל לראש הממשלה, לשר הביטחון, שר החינוך ,ולכל האוליגרכים במדינת ישראל יותר ממה שאתה מאחל להם.

  • צרנוחה  On ספטמבר 13, 2010 at 4:05 pm

    תורכי שאין לו אשרת הגירה מסודרת עם או בלי ילדים עף מגרמניה כמו טיל, זה אני יודע – צפיה אישית. טוניסאים בצרפת? אני יודע הרבה פחות, אמנם ראיתי איך משטרה צרפתית מטפלת בתוניאי בלי תעודות מסודרות במרסיי. האם כל תוניסאי יכול בכל רגע לעלות על אוירון ולהתחיל לחיות בצרפת? איני יודע. אוסטרליה (יבשת שלמה ), אנגליה, אירלנד, שוודיה, נורווגיה, ארה"ב, קנדה, מקסיקו לא ניתן לאורח לא רצוי ולו יהיו לו ילדים רבים להשתקע שם. זה עולם מורכב ומסובך. ישראל אחת הצפופות שבארצות העולם. אין כאן אדמה, מים ואוויר עבור התושבים הנמצאים במקום. אם תשתומם בודאי שלא בנוגע למים ואדמה. אז גם מה שאדם נושם בחיפה תחתית ורוב גוש דן אינו אוויר לפי כל הגדרה מקובלת במדעי איכות הסביבה.

    יותר מכך למרות מותק השפתיים והפטפטת הצדקנית הבלתי נגמרת מהגרים בלתי חוקיים הנם דרך ישנה מובהקת מקובלת ומוצלחת להוריד לאדמה את שכר הפועל המקומי ואת שכרם של מי שהגרו, חוקית או לא, קודם לכך. יפי הנפש מתפרכסים וסוחרי העבדים נהנים וסופרים את המיליונים. שמאל זה דאגה לעובד המקומי לא רק התיפיפות צדקנית בשרות סוחרי העבדים.

    • hani24  On ספטמבר 13, 2010 at 8:20 pm

      צרנוחה, כעת אתה מדבר שטויות אז אני קורא את הבלוף שלך, לא מגרשים תורכים מגרמניה כל כך מהר, קודם כל לא קוראים להם טורקים — הם נקראים – גרמנים עם עבר טורקי!

      לגבי הטענות האחרות שלך, שוב חלק ניכר הוא שטויות! לפני הפועלים הזרים בטח הייתה עבודה עברית! אתה צודק….(חה חה חה) הייתה עבודה זרה קראו להם פלשתינאים….אכן יש לדאוג לעבודה ולעבודים המקומיים אך לאחר שייבאנו לכאן מסה של מהגרי עבודה יש לדאוג גם להם…ובדרך אני מסכים עימך לחסל את סוחרי העבדים והמתווכים למיניהם….

כתיבת תגובה

