12 בלילה!

אני בדרך כלל כותב ברכה שנה החדשה, השנה לא כל כך הלך לי….יום כיפורים עבר, ואני יושב כאן 12 בלילה וחושב, קשה! קשה לעבוד קשה לחשוב, קשה אפילו לנשום וכל זה למה, נו הנה התשובה….

12 בלילה, שקט, אני יושב מול המקלדת ומנסה לכתוב, עוד מאמר אקדמי על מהגרי עבודה או על בחירות נראה לי קצת לא מעניין, אני מקשיב למכונת הכביסה מסיימת לעשות את בסחיטה ולא מסוגל להתרכז…כבר כמה לילות שאני לא ישן, לא מצליח מגיע למצב של תשישות ורק אז צונח למיטה, לחץ!

למה לחץ? ובכן כל השטויות הרגילות, עבודה, ילדים, משכנתא, עוד פעם ילדים, עבודה, פרסומים ושאר מיני ירקות. אז אמרתי לעצמי נעשה תרגיל מחשבתי וננסה להתנתק מהדברים הרגילים, ועשיתי תרגיל כזה, יכול להיות כאן אחלה, יש מובטלים ויש אנשים שעובדים יותר מידי, ניקח את כל העבודות שיש נחלק בין כולם שלא יהיו מובטלים בכלל, יכול להיות אחלה (ליגה כמו שהבן הבכור שלי אומר). כולם ירויחו כסף ויתפרנסו כמו שצריך שהרי אנו יודעים כמה יקר להיות עני בישראל, הפתרון הוא פשוט אמהמה, לא עובד כל כך בקלות….

אז אמרתי לעצמי זה לא יקרה, תתגבר, בוא ונחשוב על נושא אחר שמציק לך, ואז מייד עלתה בפני רוחי דילמת מהגרי העבודה, נו אתם יודעים לא מזמן גרשו מכאן חברה שלי ולי היה רע איזה שבועיים וכעת כשהיא בחזרה בפיליפינים אנחנו מתכתבים אבל זה בכלל לא אותו הדבר, וזה עוד יותר קשה, וכל פעם שהיא כותבת השאלה מרחפת באוויר, למה? למה גרשתם אותי? ועוד היא אומרת לי אני אוהבת אתכם הישראלים ואני מתה על ישראל, המקום הכי יפה בעולם, מדהים לא ככה? ואז אני בדיוק קורא את הכתבה שהורגת לי עוד כמה שעות שינה, על עוד מהגרת עבודה שנסחרה כפיסת בשר תחת מגפי הכלכלה המודרנית, בה כולנו מהווים סחורות, וכעת המדינה ההומניטרית הזו שמורכת מרוב שעבר שואות, פוגרומים והגליות רוצה לגרש את בתה של אותה אישה שנגזל ממנה הכול, ובעיקר היא עצמה נגזלה ממנה. ולישון הופך לחלום רחוק….אני אפילו לא מצליח להיזכר בהרגשה של לישון בשקט, הכול טרוף, באסה.

אז מה עושים, אני מנסה לחשוב על דברים אחרים, והתמונה שעולה לי היא של בני יושב בבית ערבי בשטחים, לא ברור לי אם זה עשה או יהודה ושומרון, אבל די ברור לי שהוא בבית ערבי, למה? כי אני ואבא שלי הלכו יחד היום באלנבי ושוחחנו בערבית, וראיתי איך הסתכלו עלינו, אני יודע אף אחד לא יגיד לי כלום כי אני, נו באמת ….אבל היו מבטים ואז חשבתי על הילדים שלי, ועל ילדים אחרים בישראל, כאלו שמתביישים בהורים שלהם כלו שקוראים להורים שלהם "כושים" כמילת גנאי, למרות שגם הם שחורים בדיוק כמוהם. ילדים שמפחדים ללכת לבית ספר כי הם בטוחים שכל מי שלובש חולצה כחולה הוא מיחידת עוז, והוא יתפוס אותו ויגרש אותו "למקום רע שנקרא אפריקה ושם אין דברים כמו שיש בישראל"…וילדים שחיים בפחד, עם הפסקות חשמל ומים, וכשהם חולים הם לא תמיד מגיעים לרופא ואין להם תרופות, ואני מתבאס שוב…אין מוצא, הכול לא מסתדר לי….כמו שסטינג בשיר שלו רוסים שאל/טען: if the Russians loved their children too? מה יש, האם אנו אוהבים את הילדים שלנו יותר? מה יש לו לאלי ישי הזה? הוא נראה לי בחור נחמד, אך ברגע שזה מגיע לנושאים הללו הוא מתנהג כמו אידיוט אמיתיף כך הוא לא יצא נגד אלו ששפכו את דמן של בנות עמנואל המזרחיות וכעת הוא יוצא נגד אותם ילדים חסרי ישע שרואים בישראל ביתם היחידי מאז ומעולם….ותאמינו לי, למרות שמאוד קל לצאת נגדו (או לצאת עליו כמו שאומרים) הוא לא הרשע היחידי בסיפור הזה, שוט יותר קל, הוא מזרחי, דתי חרדי והוא ש"סניק….מעניין מי בסוף מחליט? לא יודע חשבתי שזו הממלשה ובראשה עומד ראש הממשלה, אך יכול להיות שאני טועה, לא סביר, אך יכול להיות….

מה נשאר, צא מזה, בוא ונחשוב על משהו אחר….מה יש, ספורט לא כדאי אפילו להתחיל, אני ואהד הפועל וזה ידוע שאיך שנהיה טוב הכול נהרס, ראו את סכסוך הבעלים שלהקבוצה בזמן שהקבוצה הגיעה לשיא השיאים ליגת האלופות. מה עוד נשאר, משאבים טיבעיים, הכול הלך, גונבים אותנו בחסות המדינה, והמדהים הוא שרוב האזרחים חשובים שזה לגיטימי — למה? כי יש כמה לוביסטים שעובדים בשביל המליאניים והם משגעים את כולם, וכל העיתונאים עצלנים מידי מכדי לקום מהכסא שלהם ולצאת לערוך תחקיר (חס וחלילה חס וכרפס) ומתאים להם לקבל הכול לעוס ומוכן, והנה אני מתעצבן עולה האדרנלין והופ הלכה עוד שעה….מה יהיה? רע!!!!!!!!

כרטיס ברכה לשנה החדשה - קץ שלטון האחוסלי"ם....הלוואי במהרה בימינו

אז על מה אחשוב על מנת להירגע? לא יודע? אולי אמציא לי פסבדונים (יענו כינוי ספרותי) ואפתח בלוג ואלכלך על כולם? אני עושה את זה בלי כינוי ספרותיף תמיד הייתי הטיפוס הישיר, עדיף בפנים אמרתי תמיד, בלי להתחבא, אפילו תגובות באתרים שלא מכירים אותי אני משאיר תחת שמי המלא….לאחרונה אפילו שמעתי שאנשים מתחזים אלי, לא יודע אם להעלב, להתעצבן או להיות מוחמא….אה, ויש את אלו שעדיין חושבים שהם חיים בשנות ה-50 וה-60 ושמקום כל המזרחים וכל אלו שאינם תואמים את זהות הצבר מקומם במעברותף ושלהם יש את המונופול על האמת, ואין אמת אחרת מלבד דברם, וכל מי שמנסה להתנגד להם אחת דינו, נידוי, ואם אפשר סקילה ועוד….והם הכי מעצבנים אותי! אז להם יש לי איחול לשנה החדשה שכותרת ספרו של ברוך קימרלינד, זכר צדיק לברכה, תתגשם ויבוא "קץ שלטון האחוסלי"ם"…עכשיו אני יכול לא ללכת לישון אלא לשתות כוס מים לתת לרוח לנשוב ולהקשיב לשק אולי עוד שעה העיניים יעצמו מעצמן, ואני סוף סוף אוכל לתת לגוף המאוד כואב ומאוד זקן שלי קצת אבל טיפל'ה מנוחה….אין לי כבר כוח.

לילה טוב

והאיחול שלי לשנה החדשה הלאווי על כולנו קץ שלטון האחוסלי"ם

תודה ברוך….

לילה טוב

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דוויד  On ספטמבר 20, 2010 at 11:59 am

    עצה פשוטה לשנה טובה יותר
    להסתכל על חצי הכוס המלאה
    לחשוב על אנשים שעושים מעשים נפלאים ומצליחים לשפר חייהם של אחרים (ראה בית הספר ברמלה, עזר מציון ועוד ועוד).
    ללמד ולחנך להיות בן אדם טוב יותר, בדברים הפשוטים
    לעשות מעשה טוב אחד ביום, סתם לעצור במעבר חציה לילד שקשה לו להחליט למשל, אני ואישתי עוצרים באמצע של שני המסלולים.
    ליות סובלנים יותר, לא לצעוק חמס, פשיסט, גזען, כאשר מישהו לא חושב כמוך –
    אני לא מבין למה אליישי נוהג כך – אולי מחשש של התבוללות עתידית, פריצת גדרות בחוקי ההגירה.
    בארופה זה נראה יותר גרוע – מורידים אנשים מאוטובוסים ומעמידים אותם בשורה ובודקים אחד אחד – מראה נוראי
    במעבר מצרפת לאנגליה מפשיטים לך את המכונית

    להבין למה הוא חושב אחרת
    להבין למה הוא לא אוהב מוזיקה מזרחית או מוסיקה אשכנזית
    להבין שככה הוא בחר וזוהי זכותו
    לראות את אלפי הילדים המסתובבים בבתי הספר צאצאיהם של הורים מעדות שונות
    להסתכל על עצמך ולדעת שיש עוד רבים שהצליחו כמוך כנגד כל הסיכויים
    אז יש ש"ס
    ויש חנין זואבי
    ויש אביגדור ליברמן
    ויש ח"כ מוחמד ברכה
    ויש מושחתים
    ויש כאלה שלא רוצים את אלא ואחרים לא את אלא
    ויש מה לתקן
    אבל בכל זאת מדינת ישראל התמודדה יפה ואפילו יפה מאד עם עליה ענקית, עם מלחמות, עם מערכת חינוך גרועה והיא עדין מצליחה להיות מובילה בתחומים רבים
    אבל תמיד לזכור לא משנה מה תהיה העדה שלך, ולא משנה אם תהיה דתי או חילוני אתה תקוע עם היהדות שלך
    ובחוץ מחוץ לגבולות של הארץ – ככה יגדירו אותך- גם אם לא תרצה
    וצלבי הקרס מתנוססים לתפארת ברחבי ארופה והם ימשיכו גם אם תחזור לגבולות החלוקה ובתוך הגבולות ימשיכו גם הקסאמים – או בכל שם אחר.
    ולכן כל מה שנשאר זה להבין שאולי לא הכל כל כך רע
    וסתם עצה קטנה -אתה מעיד על כך שאינך צעיר ולכן אין סיכוי שביקור קטנטן באושוויץ יוביל לעמדות לאומניות
    רק להכנס לצריף של השרותים שם ולראות ספסלים ארוכים שרוחבם לכל היותר 30 ס"מ שלכל אורכם קבועים חורים הסמוכים אחד לשני, אולי מאות חורים כאלה ולדמיין שורות על גבי שורות של אנשים שככה צריכים לעשות את צרכיהם.
    לא צריך משרפות ולא צריך כלום.זה אתה וזה אני
    וכן, מדינת ישראל צריכה להשאיר את ילדי הזרים, אבל מה הלאה
    ובהסכם שלום לוותר על יהודה שומרון וחבל עזה, אבל עדין השרות הצבאי חיוני, והשרות הקרבי עוד יותר חיוני. כי הסכם שיהי כל הסכם מחייב שתוף פעולה בין שני צדדים – וכדברי זוכה פרס נובל – פרופ ישראל אומן כך נצליח לאכוף אותו (ענישה או תמריץ לבחירתך)
    דוויד

  • hani24  On ספטמבר 20, 2010 at 1:38 pm

    דוויד, בתגובה אחת הצלחת לתאר את כל מה שגורם לי לא לישון….אתה מנסה להחריף את מצבי? 🙂
    הני

להשאיר תגובה

