גזענות בין השורות

דיווח הגזענות השבועי בישראל, מבית "גזענות? בישראל 2010? לא יכול להיות!"

1. "מחנה הסגר לפליטים" או "מתקן הסגר" איך שלא תקראו לזה זה לא נשמע טוב! חלק קראו לזה "גטו" ואחרים סתם נגעלו מהמחשבה. אך אל יאוש ניתן לעשות דבר מה, יש עצומה לחתום עליה וכמובן שניתן להצטרף למצעד שתעלה מיד בסעיף 2.

2. יש בשורה, יש מצעד זכויות אדם! פרטים מטה:

ביום שישי, ה-10/12, יום זכויות האדם הבינלאומי, יתקיים מצעד זכויות האדם בתל-אביב. המצעד הוא הזדמנות, ותחילתה של מסורת (זו השנה השנייה), שבה יש במה לכל ההתארגנוית והמאבקים לצעוד יחד ולהתאחד לחגיגה משותפת של דרך, אידיאולוגיה ומאבק משותפים למען כל הדברים שאנחנו מאמינות בהם.
הייתה שנה נוראית לדמוקרטיה וזכויות האדם בישראל, השנה שלפנינו לא צפויה להיות קלה יותר, וזו הזדמנות חשובה לעמוד יחד עם אלפים רבים למען דמוקרטיה אמיתית בישראל.
גם השנה מנגנון ההפצה המרכזי של המצעד הוא החברות והחברים שלנו, הבלוג, הפייסבוק והמיל. לכן, נשמח אם תפיצו את ההזמנה לכל החברות והחברים, שתאשרו הגעה באירוע בפייסבוק תתעדכנו על הסעות ובכלל בבלוג המוצלח שלנו ובעיקר- רשמו ביומן ובואו.
3. ולסיום אני שואל האם לא נמאס מעידן הפוליטיקלי קורקט?
 

למה לא פשוט לכתוב אין כניסה למזרחים וערבים? לא יותר פשוט? ואתם, חברי קיבוץ כפר בלום - זכיתם!!! פרס גזעני השבוע מוענק לכם בצדק!

 

למה לא פשוט לכתוב, אין כניסה למזרחים וערבים? או, ערבים ומזרחים לכו למקום אחר? הכי טוב לא ככה? למה להתיפיף?
נאמר לי שבערבית לא כתוב כגון דרבוקות אלא בייחוד דרבוקות!
חברתי היקרה אורלי נוי שאלה: אם ננגן גרשוין או מוצארט עם דרבוקות זה יתקבל? ואללה לא יודע, עניתי, שווה לשלוח שאלה למזכיר קיבוץ כפר בלום.
אך בנתיים, בתרועות דרבוקות קצביות קבלו אותם!!!! חברי קיבוץ כפר בלום, הזוכים השבועיים של פרס "גזעני השבוע" של ביקורת ולא בהכרח בונה!!!!
בברכת סופשבוע נעים
הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אשכנטוזי  On דצמבר 2, 2010 at 3:07 pm

    הני, שוב אתה מדרדר את השיח.
    הפוליטיקלי קורקט כאן זה אתה.
    מתי ניסית בפעם האחרונה לנפוש עם אוהל בקמפינג בחיק הטבע?
    אפילו אום כולתום אין לך סיכוי לשמוע. רוב הסיכויים שתשמע שלמה ארצי (נראה לי אשכנזי לא?!).
    דרבוקות זה מפריע. אפשר לאמר שמתוך כל האלמנטים שמפריעים לנופש דרבוקה שדופקת במח עומדת בראש. גם למזרחים.

    • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 4:42 pm

      כמובן, ואתה מעלה את רמתו לגבהים של מוצרט ושופן. תעשה לי טובה ואני לא אומר מה אתה.
      מילא אם היית מכיר אותי ואת האי-פוד שלי, השטויות שאתה יורה כאן ברצב מסחרר פשוט באות בקורלציה לדעות החשוכות שלך.
      לא אוהב טבע! לא הולך לטבע! וקמפינג רחוק ממני כמרחק מזרח ממערב! בל מת על דרבוקות פריד אום כלתום ועוד כמה….מפריע לך שב בבית או שתקנה לעצמך חלקה….אחרת קנה אטמי אזניים, או אולי תלך תשב עם הגזענים מכפר בלום, נראה לי שתסדרו יחד….

      • אשכנטוזי  On דצמבר 2, 2010 at 5:13 pm

        איפה מכל מה שכתבת הבנת שיש לי דעות חשוכות? או שזה בא BUILT IN עם המוצא שלי?
        לא אוהב מוצרט ולא אוהב שופן, לא אוהב שלמה ארצי ולא אוהב דרבוקות, ואין לי אי-פוד.
        וממתי מזרח ומערב רחוקים כל כך?
        אוהב לשבת בשקט בטבע. נקודה.

        • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 5:21 pm

          אז הנה פתרון, שב בשקט בטבע! אבל בשקט בלי לכתוב, ובמקום פרטיואחרים יהנו ממנעמי הטבע כמו שהם אוהבים עם מנגלים ודרבוקות!
          לא רואה שכתבתי דעוות חשוכות או גזען, אבל אתה יודע יכול להיות שבאויר הצלול אתה רואה דברים שאני לא….

          • אשכנטוזי  On דצמבר 2, 2010 at 5:29 pm

            דווקא מנגל לא עושה רעש.
            מנגל זה סבבה. דרבוקות מבעסות.
            ולמרות שאתה חוטף קריזה, הדעות שלנו די דומות. תתפלא.

            • אשכנטוזי  On דצמבר 2, 2010 at 5:30 pm

              ואת זה אתה כתבת: "השטויות שאתה יורה כאן ברצב מסחרר פשוט באות בקורלציה לדעות החשוכות שלך"

              • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 6:14 pm

                עלי! אני ש**ה אר*י בחייך לא מצאת משהו יותר טוב אולי ברי סחרוב….

            • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 5:31 pm

              אני לא חוטף כלום, בטוח שלא ממך.
              יש מצב שהדעות שלנו דומות, לא בטוח לא מכיר אותך (אתה קצת מתחבא מאחורי השם הטפשי, אבל זכותך).
              דרבוקות זה אחלה, וכמו שאמרתי לא מתאים לך, תקנה בית עם גינה ותעשה שם קמפינג…

  • רועי פ.  On דצמבר 2, 2010 at 3:16 pm

    הני,
    לגבי השלט- שוב הגזמת. אתה מגיב באופן מילטנטי על דברים סתם וכך מערער את המסר של עצמך. כתוב "כגון דרבוקות", אבל זה כולל גם כינורות וגיטרות. אולי היו יותר תלונות על דרבוקות?

    אתה, בראיה הצרה שלך, רואה כאן אין כניסה לערבים ומזרחים. זה ממש לא מה שאני קורא.

    • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 4:44 pm

      רועי, כל אחד בוכה מאיפה שכואב לו, וכמובן שאתה צודק ואני טועה….לא ברור?
      אני בראיה הצרה שלי, מעניין מהי הראיה הרחבה שלך….אני לא רואה גיטרות וכינורות, אני רואה דרבוקות….

  • גיל  On דצמבר 2, 2010 at 3:22 pm

    מי שמחפש מכות בסוף ילך מכות, והדברים נכונים גם לגבי הכותב; מי שכל הזמן מחפש "גזענות" ימצא עצמו בסוף מפרש כל מיני שלטים בצורות משונות. האם כותב המאמר התקשר לכפר בלום ובדק עמם מדוע צויינו דרבוקות במפורש? אולי רוב התלונות הן על דרבוקות? אולי הציבו בתחילה שלט אחר ורק כשנוכחו לדעת שעדיין יש מי שמכניס דרבוקות החליפו אותו? על כך אין תשובה, כי שוב – את מי שמחפש ללכת מכות זה לא מעניין…

    • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 4:46 pm

      גיל, סופסוף תגובה אינטלגנטית! אתה צודק, באמת צרריך להיות חוקר תרבות מהולל על מנת להבין את המסר….זה כמו למשל, שאומר שיש גזענות היות והתרגום בטלויזיה הוא ברוסית ולא ערבית….או שאולי כדאי להתקשר לערוצים השונים ולשאול מדוע. יש מצב שזה קורה משום שיש מליון עולים מבריה"מ? או שאולי משום שרוסית, או אולי זה ערבית, היא השפה הרשמית שלך מדינת ישראל?

      אבל הרי בת יענה טומנת ראשה בחול כל היום אז זה לא משנה אם מעליה ילכו מכות או סתם יסתובבו גזענים….

  • מוטי סגרון  On דצמבר 2, 2010 at 5:46 pm

    "כשהקשת" תנתק את עצמה "מהקרן" אז לא תהיה גזענות,החיבור הלא טבעי הזה מקומם ואיננו טבעי, לעולם המזרחים יהיו מקופחים או יחושו כך, בגלל נטייתם לעלות לטרמפ, ולא להוביל

    • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 6:13 pm

      הי מוטי, ואללה לא הבנתי את התגובה שלך — תסביר לי מה הקשר לקשת ולקרן החדשה?
      איזו נטייה? זה גנטי? משהו מוטמע בנו? לא מבין!

  • מוטי סגרון  On דצמבר 2, 2010 at 6:26 pm

    "הקשת המזרחית" קשורה ל-הקרן לישראל חדשה תקציבית ואולי בתפיסה הפוליטית ,אין טעם לחזור על המעללים של הקרן ועל הארגונים אנטי ציוניים שבהם היא תומכת,על הקשת למצוא תמיכה במקום אחר,לא אצל גוף אנטי ציוני ואנטי ישראלי
    להתחיל להוביל עצרות ותמיכות למען זכויות אדם וכ"ו ושכול השאר "מוזמנים להצטרף"
    ולא כפי שזה היום, לי קשה החיבור בין הקשת המזרחית ל-בצלם,עאדלה, לא צריך להיות פרופ' בכדי להבין את כוונתם של שני ארגונים אלה

    • hani24  On דצמבר 2, 2010 at 8:22 pm

      מוטי ואני שמעתי שיש אחלה בננות באיטליה, ושהקפה הוא מצוין במשרדי הקשת. וקרן רוזה לוכסמבורג היא מצוינת ויש חביתות בקפיטריה!

      מה הקשר? כמו הקשר של הדברים לך לטור! אני לא מבין, מה הקשת כותבת כאן? אני מעלה שאלות לנושאים שבעיני הם גזענות צרופה, יש לך משהו להגיד עליהם תפאדל, יש לך בעיות עם הקשת לך לאתר שלהם בבקשה לינק: http://hakeshethademocratit.blogspot.com/
      תכתוב ואני בטוח שיענו לך כמו שצריך.

      את החיבורים שאתה עושה, ולא צריך להיות פרופסור להבין אותם, אתה מומן לשטוח בפניהם….

      בנתיים אם יש לך משהו סובסטנטיבי להגיד על הנושא כאן אשמח להגיב
      הני

  • אבי  On דצמבר 2, 2010 at 6:49 pm

    הסיבה היא כמובן שהקרו מממנת ארגונים כאלו. ביום שקרנות ימניות יממנו ארגונים כמו הקשת אולי יהיה על מה לדבר. בינתיים קרנות ימניות עסוקות אך ורק עם השאיפה לשטחי ארץ ישראל על חשבונם של הערבים ולא עם אף נושא אחר.

  • מוני יקים אנטיציוני  On דצמבר 4, 2010 at 3:15 pm

    המאבק המזרחי עובר פארזה למאבק למען זכות ההגדרה העצמית הלאומית
    הניפרדת.
    כל המאבקים הנקודתיים לשיוויוניות הם מאבקים סיזיפיים שניתקלו
    ב 100 השנים האחרונות בחומות הבטון והברזל של המעמד השליט האשכנזי
    אטום החשיבה שפועל באינרציה מרשימה להעמקת והנצחת פערים על בסיס
    שיוך אתני בין אם אתה יהודי או מוסלמי.
    כל מי שבשם המאבק המזרחי שם את המאבקים הנקודתיים מעבר למאבק
    הלאומי להפרדות לאומית ולהצלה לאומית רק עוזר למעוט האשכנזי
    להנציח עוולות שפתרונן כרוך בטיפול שורש בילתי נימנע של הוצאת
    המכנה הדתי המשותף מהדיון הפוליטי.

כתיבת תגובה

