פורצ'ה לקדימה או קדימה לקדימה…

המערכת הפוליטית נכנסה לטלטלה. אני מנתח את המצב ואכן נמצא במצב של הלם חלקי מהנהירה של אנשי העבודה לקדימה. וגם לקינוח לפני הפוסט הייחודי בעניין פרם "עקום"…

הנה זה מתחיל, בדיוק כמו בסיפור על הקפיצות מהגג, מישהו אמר שכיף לעשות זאת וכולם קופצים. אז יש ריח של בחירות במים, ליברמן זרק "טיפה של דם בחירות" למים, ברק התחיל להשתולל מהריח וכל המערכת נכנסה לטרוף. לבני, שמראה פעם אחר פעם, חוסר הבנה פוליטית החלה במרוץ חימוש שיכול להתברר כעקר וחסר תוחלת! והשמאל הישראלי, עומד במערומיו, ביבי, מנסה לייצב שורות ולהרגיע את המחנה התוסס, וליברמן יושב קוצץ ציפורניים להכרעת גורל המערכת הפוליטית שלנו, על ידי, לא פחות ולא יותר, מהיועץ המשפטי לממשלה. אז להסברים פירושים וניתוחים…

ליברמן הוא איש אינטליגנטי, הוא כמו החלילן מהמלין של המערכת הפוליטית, הוא מנגן וכולם רצים אחריו, חבל, אך זוהי המציאות. הוא עובד בשיטה מאוד אמריקאית, הוא לקח את היועץ הטוב העולם, כנראה, ארתור פינקלשטיין, ועושה בדיוק כדברו, לא קצת ימינה ולא טיפל'ה שמאלה, מילה במילה. ייצור משברים סדרתיים, אמירות מכעיסות, הפניית אצבעות לכל עבר, קריאות פנימה לתוך הקואליציה אליה הוא שייך הכול מתוכנן מראש וכולם מגיבים כמו מריונטות. השבוע הקורבנות היו מרידור, ריבלין, בני בגין ומיכאל איתן, הסיפים רעדו, כולם רצו לאבא ביבי שימשמע את הבן הסורר, אך כלום! כולם יודעים, צריך לשבת בשקט עוד כשבועיים שלשה עת יחליט היועץ המשפטי באם להעמיד לדין את מי שכיום מנווט את הלך העניינים במערכת הפוליטית, ליברמן, או לא. שמישהו יציל דמוקרטיה שנשענת בצורה זו על היועץ המשפטי לממשלה שלה על מנת להציל אותה.

בו בזמן, קדימה החלה, בחסות אהוד ברק, להשמיע קולות של בחירות. הראשון שהחל בהתפקדות לקדימה היה אוריאל רייכמן, שבעזרת בוגרי המרכז החליט להתחיל בהתפקדות לקדימה מתוך מטרה לשנות מבפנים. כולם חשבו שיש כאן איזה מהלך לכתר, אך  ימים ספורים לאחר מכן התברר כי לא זו היא, יש עוד רבים שמשליכים את כובעם לזירה זו, יעקב פרי יצא אל האור הפוליטי, ומיד לאחריו גילנו כי עמיר פרץ גם הולך בכיוון, עם תומכיו. אחרים שקושרו לקדימה היו: איתן כבל, שלמה לחיאני, גלעד שרון ועוד אחרים. לבני כנראה, בצעד משלה על מנת למדר את מופז, החליטה לצרף עוד כמה "פיגורות". היא חוששת מכוחו של מופז שעובד בשקט בשטח, אך כנראה שהקערה התהפכה לה! וכולם כעת רואים את עצמם ראויים להנהיג את קדימה.

אני עומד נדהם בעיקר אל מול מהלך אחד, ההצטרפות של אנשי העבודה לקדימה. את איתן כבל אני יכול להבין הוא כמעט חסר אידיאולוגיה כלכלית חברתית, אך עמיר פרץ ושלומי לחיאני?! זה לא ברור לי. שני אלו הם כוחות מרכזיים בעבודה, סוציאל-דמוקרטיים, בעלי שמאל עמדות ברורות לאן הם רצים? למפלגה אולטרה ימנית, ניאו-ליברלית, מפלגת העשירים שמסמלת את כל הדברים שאליהם הם מתנגדים! למה? זה לא ברור לי. אני הייתי מעדיף לראות את עמיר שלומי נלחמים על הבית על המותג מפלגת העבודה ומסלקים משם את ברק ומתחילים מחדש. מצד שני יכול להיות שזה טוב לעבודה, אולי כך ניתן יהיה לזרוק את כל העלית הישנה הביתה ולהשתלט על המפלגה בכוחות חדשים, אולי כדאי לצאת בקריאה מכן, לתומכי עבודה שחורה להתחיל להתפקד לעבודה על מנת להשתלט על המפלגה? במקום לשבת בחיבוק ידיים, להתלונן, ולבכות על מצבו של מחנה הס"ד בארץ, הנה יש הזדמנות פז להשתלט על מפלגה חיה ובועטת, ממש מותג! אז אולי זו הקריאה השבועית היידה לעבודה!

לסיום, אני רוצה שוב לחזור לטמטום הישראלי, ולגזענות היום "פרס עקום", הוחלט על ידי חבר שופטים כי ח**ה אלברשטיין תקבל פרס מפעל חיים. זה מדהים אותי כמה אווילים ועיוורים יכולים להיות שופטים במדינת ישראל, ואיך תעשיה זו משמשת להלבנת הגזענות והשנאה. אותה ח**ה (לא כותב את שמה המלא מהגועל!) בראיון שנתנה למוסף שבע לילות של ידיעות, ואני מצטט מהמקור "לא נוכל להחזיר את הפופ, הרוק ושירי ארץ ישראל למקומם הקודם והטוב. הזמרים הים תיכוניים שרים גם את הרפרטואר שלנו, הלבנים". אתם מבינים יש לבנים ושחורים בישראל, ומי שמתבטא כך זוכה בפרס "עקום" למפעל חיים! מטומטמים וגזענים, אפילו לא מתחיל לתאר את חבר השופטים, לפחות היינו מציינים כי הפרס הוענק על היצירה למרות הגזענות והכיעור של אותה אמנית.

כנגד אותה התבטאות גזענית יצאו כמה וכמה בישראל, ביניהם אני, מיכה שטרית וקרן נויבך, אך התעשייה חזקה מאותם אינדיבידואלים, כנראה שאותה גזענית מייצרת עבורם משהו טוב יותר ברווחים או בהעצמת הנרטיב לפיו הם שולטים, חבל. ישראל 2011 גזענית חשוכה כתמיד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יורם  On ינואר 16, 2011 at 12:39 pm

    "לא כותב את שמה המלא מהגועל"
    השנאה שלך לאשכנזים העבירה אותך כנראה על על דעתך.
    כמה עצוב להיות עם רגשי נחיתות בלתי נגמרים כאלה.
    חווה אלברשטיין היא מגדולות הזמרות שיש לנו
    היא בך הכל ציינה עובדה שאי אפשר להתווכח איתה:
    זו עובדה שהרבה זמרים מזרחיים לקחו שירים מקוריים
    והפכו אותם לשירים מסתלסלים
    עדיין לא ראיתי זמר אשכנזי שעשה את ההפך:
    זה מאוד פשוט:
    אין שום סיבה לאיש לקחת זבל מסתלסל ולהעתיק אותו.

    • hani24  On ינואר 16, 2011 at 1:02 pm

      יורם תודה, כעת אני רואה את האור….אני מודה לך מאוד, מה הייתי עושה בלעדייך.
      אני כבר אמרתי, גם לאווילים כמוך ואחזור ואומר, אינני מתווכח על איכויות, כל אחד אוהב מה שהוא רוצה ואין תרבות טובה יותר או פחות, ואני מבין את אלו שאוהבים את ח**ה אלברשטיין ואת האומנות שלה, אך ליד הפרס צריכה להיות כוכבית הגזענות….
      לאנשים כמוך הייתי ציע לקרוא את מיכה שטרית בראיון שלו להעיר, קישור בגוף הכתבה…
      כמובן שלאנשים נרואים כמוך ששנאתם למזרחים או לזמר מזרחי לא העבירה אותם על דעתם אתן לך את הביצוע הטוב ביותר אי פעם לאלתרמן:

      רק עבורך נאור שלי….

  • אזרח.  On ינואר 16, 2011 at 4:08 pm

    הני,יישר כוח על כך שהפשטתה את הגזענות עירום וערייה.
    ישראל 2011 גזענית, וחשוכה כתמיד.

  • Dena Bugel-Shunra  On ינואר 17, 2011 at 1:51 am

    אוי.

    כל כך מאכזב מה שהיא אמרה.

    בזה שהיא אמרה דבר כזה, היא קלקלה לי הרבה מאוד הנאה מהרבה מאוד שירים שאהבתי אצלה.

    אני מצטערת לשמוע שדבר כזה פורסם – ולא הוגשה מייד תביעת דיבה נגד העיתון.

    הלכתי וקראתי את הלינק, וחיפשתי את הציטוט – ולצערי, מצאתי אותו. "לבנים"? אוי.

    • hani24  On ינואר 17, 2011 at 11:32 am

      הי דנה, אולי זה בדיוק מה שצריך….להבין את האדם מאחורי היצירה…אני מצטער לקלקל לך אך זוהי אותה אשה שכעת זכתה בפרס עקום….הני

      • Dena Bugel-Shunra  On ינואר 17, 2011 at 11:34 am

        זהו שלא אתה קלקלת – היא קלקלה.

        איכשהו החמצתי את הידיעות על זה קודם – אבל עכשיו אני יודעת, ומעשיה קלקלו לי ממש את ההנאה משיריה.

        לא נורא, יש כל כך הרבה שירים טובים.

        • hani24  On ינואר 17, 2011 at 11:49 am

          אכן כן לא חייבים לאהוב שירים של גזענים, זה ממש מגעיל…אבל כמו שאמרת יש עוד כל כך הרבה שירים יפים…

  • מוני יקים אנטיציוני  On ינואר 17, 2011 at 10:36 pm

    הפעם הני נתת תשובה יפה הגיונית ונטולת התלהמות לגזען המתודי
    המסתתר מאחורי השם יורם וניראה שהוא באמת יורם ולכן אקדיש לו
    את הסיסמא הבאה בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

להשאיר תגובה

