יופי של תגובה על דברי הבלע של גאון

הנה קמו להם אמני ויוצרי המוסיקה הישראלית והשיבו לדברי הבלע של גאון.

גאון וכל שאר הבלעמים שקמו להם בשנים האחרונות בישראל לא מבטאים מחאה נגד "האומנות המזרחית" או "המוסיקה המזרחית", זוהיא בעצם המוסיקה והאומנות הישראלית האמיתית היום! אלו, אותם בלעמים, מצרים על העובדה שההגמוניה עברה מידיהם, והשליטה בתרבות הישראלית עברה לאותם אנשים שנתפסו בעיניהם בתור עילגים ויללנים. היום נהוג לומר, על מה אתם מדברים? אנחנו לא מדברים על אביהו מדינה, אהובה עוזרי או זוהר ארגוב, אלו הם קלסיקה של הזמר הישראלי! שטויות ושקרים!!! כל מי שאומר את הדברים הללו היו בין ראשוני המקטרגים על מוסיקה זאת — מי שלא ראה מוזמן לצפות בסדרה האלמותית של יואב גינאי ממזרח תזרח השמש שם עומדים אביהו, דקלון, שימי תבורי וגם אהובה עוזרי ומדברים על היחס אותו הם מקבלים "ממובילי התרבות הישראלית", התקשורת הישראלית ומבקרי התרבות הישראלית. המילים הן אותן מילים ששומעים היום, והשנאה היא אותה שנאה, אז שמעון פרס, נשיא מדינת ישראל, הפלנגות כבשו לנו את המפלגה, שאמר:  "אנחנו לא נפחד מכם, לא מהפשיזם, ולא מהתנועות המזרחיות שלכם" וכמובן דודו טפוז באמירת הצחצחים….זוהי גזענות צרופה!

מה בעצם נאמר לנו? כל האמירות נגד המוסיקה הישראלית ביותר, בעצם באות לכסות על האי היכולת להגיד דברים נגד המזרחים והמזרחיות, מכך שהנקודה המרכזית היא הנושא המזרחי, ולא המוסיקה או התרבות! שהרי כיום כבר לא "פוליטיקלי קורקט" לבקר מזרחים ולקרוא להם תת תרבות, אזי הדרך "להכניס להם" היא דרך המוסיקה והתרבות, שהרי מה אתה אומר על אדם אם התרבות שלו היא "זבל שלא ברא השטן"? אתה בעצם אומר עליו את הדברים ולא משנה מה יגידו ומה יבלבלו, כן הם אומרים יש דברים טובים אבל הרוב זבל!  זהו שיח גזעני! רוצים לבקר, תפאדלו, יש דרך, לדוגמא: ניתן לומר אני אוהב את אביהו מדינה, אבל יש איזה שיר אחד שלו שאני לא אוהב,. אבל זהו לא המקרה, כאן לוקחים זאנר שלם ומדברים עליו בצורה גזענית ומגעילה, ובכך אומרים כולכם נחותים! יש תרבות שלטת ויש תרבות נחותה, יש טובם ויש רעים! כבר אמרו לפני, מי שלא מתאים לו, היידה שירים עוגן וילך מכאן! אך בנתיים, יש לצאת בכול הכוח נגד אותה אמירה מסוכנת, נגד אותם גזענים גזענים ומטומטמים אטומי מוח וצרי אופקים! ויש לעשות הוקעה ציבורית אכזרית וחזקה נגד אותם בלעמים, כמה שנמהר להוקיע שיח זה ואנשים אלו מקרבנו כן ייטב לנו כחברה!

לסיום, ובהמשך ישיר לצורה בה הנדירה והאצילה בה התבטא גיספן לדברי הבלע הגזעניים של ח**ה אלברשטיין כאן ניתן למצוא תגובה יפה ומרגשת של משה פרץ לדבריו של הטיפש גאון.

בברכת יום נטול גזענים בלעמים.

זה עתה הגיע: השפן הקטן רץ בבוקר אל הגן…התנצלות של יהורם גאון שהיא לא באמת התנצלות….ושוב אני מפנה לתוכנית של יואב גינאי!

ובלי מזרחי החצר לא ניתן! שהרי בכול דור ודור קם לו עמלק אחד שמהותו טפשות אז הנה תגובתו של מזרחי החצר בנושא ושוב בנושא הבידול שעושים בין מה שנחשב לקלאסיקה למה שעושים היום אני מפנה לממזרח תזרח השמש…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סתם אדם  On מרץ 10, 2011 at 11:53 am

    עם כל הכבוד, הרבה מהמוסיקה העכשווית (גם לא מזרחית / ים תיכונית) היא עוד רינג-טון שחופר היום וישכח מחר.
    ואם במזרחית ספציפית עסקינן, עדיין שומעים את זהר, ישי לוי (שמביע ביקורת גם כן על חלק מהזמרים העכשוויים), אבל למה לא משמיעים יותר את עופר לוי (ה"מלך")? מה קרה לכל הלהיטים שלו ששמעו תחת כל עץ רענן (וגם לא רענן וגם לא עץ)?
    מה לעשות שיש מוסיקה שהיא כמו כלים חד פעמיים ויש דברים ששורדים את מבחן הזמן והאופנות המשתנות. רוב המוסיקה ששומעים היום בגלגל"צ היא מהסוג הזבלי. מסיבה זאת ואחרות, התחנה שלי היא 88 וכן, הם משמיעים גם מוסיקה לא אשכנזית בעליל, הם אירחו את ישי לוי ביום שישי לפני מספר שבועות לתוכנית מצויינת בת שעתיים או יותר.
    לא יודע איפה אתה מקטלג את אתי אנקרי במפה שלך, אבל מזמן לא שמעתי תקליט עברי חדש עם עוצמות כאלה וחבל.

    יהורם גאון צודק – די לרינגטונים!

  • סתם אדם  On מרץ 10, 2011 at 11:57 am

    וציטוט מהקישור שלך:
    גם הזמר והיוצר אביהו מדינה הגיב היום לדבריו של גאון. "אני חושב שהוא אומר את זה מתוך כאב – ולא מתוך עמדה של שלילה", אמר מדינה. "כואב לו שרמת הטקסטים במוזיקה הישראלית הים תיכונית החדשה היא לא ראויה. אני איתו וכל הכבוד שהוא אומר זאת באומץ".

    • סתם אדם  On מרץ 10, 2011 at 12:05 pm

      אביהו מדינה:
      "אף אחד לא באמת חושב שהמוזיקה של היום איכותית, אלא נועדה לדבר אחד בלבד: לשמח בחתונות ודיסקוטקים. להקשבה היא לא נועדה. היא מדברת לבטן ולא למוח. כנראה היו צריכים להוריד את הרמה של הז'אנר כדי לקבל את החשיפה שהם מקבלים היום. אנחנו הבוגרים לא ידענו איך לעשות את זה ולא הצלחנו אצל הצעירים. הנוער היום לא מסוגל לעכל מוזיקה איכותית."

      ניסים גרמה:
      עם הצלחה לא מתווכחים, אבל קשה לי עם הטקסטים של הז'אנר המזרחי היום.

      יואב יצחק:
      מחר יקומו עוד זמרים והם יתנדפו כמו הרוח ואני באמת לא יודע עד כמה הם מודעים לזה.

      אבנר גדסי:
      חשוב לי להדגיש שבכלל לא עשיתי מוזיקה מזרחית בשנות ה-70, אבל בגלל המוצא שלנו, מיתגו אותי ככזה.
      אני שמח אבל שנולדתי אז ולא היום. אני שאבתי את ההשראה שלי מהנדריקס, מקרטני וסנטנה. היום, באמת שאין לי מושג ממה הם טועמים.
      אני, אישית, לא שומע את המוזיקה המזרחית של היום, משה פרץ ודודו אהרון. אבל אני בטוח שהם משתדלים בעקבות הביקורת עליהם להביא רמה גבוהה יותר.

  • hani24  On מרץ 10, 2011 at 12:13 pm

    לעיתים אלו שעברו המדמנה של הדיכוי מאמצים את דפוסי ההתנהגות של המדכאים, המלצתי היא לראות את אביהו וכל שאר החברים מדברים בסרט ממזרח תזרח השמש, מדהים כמה אנשים לא לומדים מההיסטוריה….ועד כמה הזיכרון האנושי קצר הוא….

  • סתם אדם  On מרץ 10, 2011 at 12:23 pm

    אני עדיין חושב שישי יצירה עכשווית ויש יצירה שורדת. עם כל ההתנגדות לצורת הביטוי של יהורם גאון, הביקורת עדיין מוצדקת.

    כמו שלא כל ביקורת על מדינת ישראל היא אנטישמית, כך לא כל ביקורת עניינית (עיין ערך עילגות) על יצירה היא גזענית.

    גילוי נאות – אני נהנה להתנגח בתפלצת האירו-ביזיון בלי שום קשר למוצא שלי או למוצאם של המשתתפים. מה לעשות שהרוב המכריע של מה שמושמע שם מוציא שם רע למיץ של הזבל. אז עכשיו מה, גם אני גזען אנטי-אירופאי חשוך?

  • אמיר  On מרץ 10, 2011 at 1:02 pm

    כרגיל הני, גם כשאלה שאתה נלחמם "בשמם" אומרים לך שאתה טועה, אתה מתעקש על צדקתך.

    הנה פרושים בפנייך שמותיהם של אותם מזרחים מקופחים ודבריהם ברורים מאד – הם מבינים שגאון לא התכוון לפגוע, שהכוונה שלו הייתה לנקודה ספציפית מאד ושאפילו הם חושבים כמוהו או בסמוך לך רק שאולי אותם לא תפס איזה סטודנט עם הקלטה.
    אף אחד לא שלל את הקיפוח שהיה ועדיין קיים אבל להתעקש שהמקופחים נפגעים גם כשהם אומרים שהם לא… זה כבר סוג חדש של כפיה.

  • shlomiyosef  On מרץ 10, 2011 at 1:03 pm

    לכו לקנות את הדיסק החדש של דודו טסה
    כל השאר הבל אבלים!!!

    • hani24  On מרץ 10, 2011 at 1:05 pm

      הייתי בהופעה שלומי, היה פצצות, פחות שירים עם הסבא מכפי שחשבתי אבל באמת אחלה הופעה ואחלה זמר….

      • shlomiyosef  On מרץ 10, 2011 at 1:08 pm

        מעולה איזה כייף לך קנית את הדיסק???

        • hani24  On מרץ 10, 2011 at 1:12 pm

          ואללה עד שאמא שלי ודודה שלי ואשתי והבת דודה שלי גמרו עם השרותים יצאתי החוצה ולא נשארו דיסקים, שזה אחלה לדודו ורע לי, אבל אני ארכוש בקרוב….בנתיים שומע מה שיש על יו טיוב….

  • shlomiyosef  On מרץ 10, 2011 at 1:54 pm

    מה אתה מחכה להן?
    איש איש לדרכו
    🙂

    • hani24  On מרץ 10, 2011 at 2:08 pm

      שלומי נשמה שאזכיר לך מה זה אמא עירקית, דודות ובנות דודות? 🙂 במילים אתה גיבור נראה אותך אומר משהו עם כל המעילים שלהן עליך….

      • מנחם  On מרץ 10, 2011 at 6:24 pm

        אתה גזען. למה להכליל על כל העיראקיות? בושה.

        • hani24  On מרץ 10, 2011 at 7:29 pm

          מנחם אני עונה בערבית: רוח שוף לכ חיב דארט בינו….והמבין יבין….

  • shlomiyosef  On מרץ 10, 2011 at 2:50 pm

    בדאלק אימי מאתת סמאלה העלק
    אז אין לי למי לתת דין וחשבון!!!

    • hani24  On מרץ 10, 2011 at 2:59 pm

      שלומי, נשמה נתחיל ברוך יהא זכרה, ונמשיך בכעת אני מבין אשלון אינתה צרת עבדאי….אנא חוואף זה מה שיש…

  • נביא בעירו  On מרץ 10, 2011 at 3:03 pm

    יש לי שאלה:

    אם אני אומר על שיר מזרחי אחד שהוא גרוע בעיניי זו גזענות? לא, נכון? ואם אני אומר על זמר מזרחי אחד שהוא גרוע בעיניי, אז זאת גם לא גזענות, נכון? ונכון שאפשר גם להכליל כמה זמרים מזרחיים שמייצגים זרם מאוד מסויים ולהביע סלידה מהמוזיקה שלהם בלי שזו תהיה גזענות? נראה לי שאם התשובה לכל השאלות האלה היא כן, אפשר להוריד קצת את סף ההיסטריה של הדיון הזה…

    במקביל – הדברים שמשה פרץ אמר, מקסימים בעיניי. ההתייחסות האלימה אל מוזיקה כאל "תת-רמה שלא ברא השטן" היא דוחה בעיניי, גם בלי ההאשמה האוטומטית בגזענות!

    • hani24  On מרץ 10, 2011 at 3:06 pm

      אהלן בנביא, כל אחד והדרך שלו להביע תרעומת על דברים שהוא רואה, אתה טוען לא גזענות, זכותך, אני לא מסכים. כמובן אתה עושה תרגיל לוגי מבריק אני חייב לציין, פעם ראשונה שזה קורה לי אני קצת המום….אך אחרים שעוסקים בדבר הזה מזה זמן לא רואים זאת כמוך, האם גם זאת מותר?
      בברכה
      הני

      • נביא בעירו  On מרץ 10, 2011 at 3:16 pm

        בטח שמותר… אבל מי שטוען שכן מדובר בגזענות צריך להסביר למה אמירה סטנדרטית נגד המוזיקה של "חבורת קרן פלס" היא לא גזענית ומי שמכליל משהו לגבי סוג המוזיקה שעושים ה"פרצים" הוא כבר גזען…

        • hani24  On מרץ 10, 2011 at 3:32 pm

          משום שלא ניתן לנתק מקונטקסט של מלחמת תרבות והגמוניה גזענית של כמעט 100 שנה….זה למה!

  • ora21  On מרץ 10, 2011 at 3:42 pm

    היי הני. אני מעבירה אליך תגובה שכתבתי גם למתי שמואלוף בנושא הזה: הרבה לפני שהמוסיקה המזרחית התבססה, שוחחתי עם יהורם גאון על 'המוסיקה' הישראלית בכלל, והוא אמר את אותם דברים על המוסיקה החדשה שצומחת במקומותינו. 'זבל' הוא אמר. אפשר למתוח ביקורת על המוסיקה המזרחית ואפשר לשאול אם הגנה אוטומטית אינה דומה לשיריון מקום במפלגות לנשים, וליתר המגזרים המודרים בחברה. לפעמים, דווקא הגנה אוטומטית כזו עלולה להזיק כי היא מתייגת את המוסיקה, מלכתחילה, כנחותה. אולי רצוי לשפוט מוסיקה לגופה ולא מגזרית? לכן אני גם לא מתחברת להגדרה של מוסיקה מזרחית. יש מוסיקה של 'עושים שמייח' והיא מככבת בחתונות של אשכנזים, בדיוק כמו אצל המזרחים, וחוץ מזה יש מוסיקה טובה ויש מוסיקה רעה.

    • hani24  On מרץ 10, 2011 at 3:49 pm

      אורה,ף אין לי שום בעיה עם ביקורת, כשהיא באה ממי שהיה לב ליבו של הקונצנזוס והיום אינו אלא זמר עבר זקן ונכשח יש בכך טעם לפגפ. כשהיא נאמרת בצורה ובקונטקסט בו היא נאמרה שי בכך יותר מביקורת זוהי גזענות לשמה בעיקר בדרך בה נאמרו הדברים על מוסיקה מזרחית!!!!
      אנחנו יכולים להיכנס לויכוח של שריונים, מוסיקה טובה ולא טובה, דבר אחד אפשר להגיד באופן ברור, המוסיקה הזו היא היא היום המוסיקה הישראלית האמיתית, היא המושמעת ביותר הפופולרית ביותר והיא הבכירה ביותר במובן של הכנסות ואומנים. אפשר לאהוב אפשר לשנוא, אך לקטלג אותה "כזבל שלא ברא השטן" זו אוילות וגזענות
      הני

  • ora21  On מרץ 10, 2011 at 3:51 pm

    הני, מסכימה איתך. חבל שאמר את הדברים כפי שאמר.

  • בני  On מרץ 10, 2011 at 5:55 pm

    טוב
    אני לא מזרחי חצר ולקרוא כך למי שלא מסכים עם דעתך זה לא במקום.
    אני זוכר אגב שלפני כשנה הייתי בחתונה שבה 2 בני הזוג היו ממוצא רוסי ונוגנו בה גם שירים מזרחיים כך שהמוסיקה המזרחית לא צריכה להרגיש בצד.
    מה שמרתיח אותי שעל ביקורת על משהו מזרחי יש ישר תגובות פבלוביות של גזענות.
    זכוררות לי גם אמירות בזמן הבחירות בארה"ב על כך שכל אמירה נגד המועמד ברק אובמה היא גזענות כי הוא שחור.
    אותו כנ"ל כשאמרו על ציפי לבני ש"היא לא יכולה" היה הנסיון להשתיק בקורת בטענה של סקסיזם.
    אני חושב אולי היתה מלחמת תרבות בעבר אבל זה מאחורינו וחבל שיש מי שמעורר את זה.
    גם לצביקה פיק ולחווה אלברשטיין יש זכות לבקר למשל את הבכיינות של אבי ביטר.

    אני בכל זאת חושב שמשפט כמו "כי סערת עליי,לנצח אנגנך" הוא יותר מעמיק ויפה מ"יאללה לך הביתה מוטי"

    • hani24  On מרץ 10, 2011 at 7:23 pm

      אם אתה שושן אז אתה מזרחי חצר!
      לא כל ביקורת היא גזענות, ולא כך היה במקרה של ליבני, מלבד לביקורת המלוכלכת של שמאי, וגם לא כך היה במקרה של שמאי…כדאי שתוציא את הראש מהחול!
      "אתה חושב" לא עושה את זה לנכון או מדעי או כלום, מה שאתה חושב אתה כותב בתגובה וזה טוב ויפה, אך לפצות שכולם יסכימו איתך כי אתה חושב זה קצת מרחיק לכת….לכולם יש הזכות לבקר את כולם, ותעשה לי ולך טובה ותקרא את הפוסט, אך לא בדרך של ביקורת כוללת, זו גזענות!

  • אזרח.  On מרץ 10, 2011 at 6:39 pm

    הני, יישר כוח. אחלה פוסט.

  • עומר בראונשוויג  On מרץ 10, 2011 at 7:55 pm

    זובי, למה כל דבר מגיע לבכי? אסור לבקר את השחורים?
    שירי זבל של פופ-מסולסל לא נכתבים על המשקל?

  • אזרח.  On מרץ 10, 2011 at 11:10 pm

    לעומר בראונשוויג ,ושאר שמות.
    למה הכינויים לכותב הפוסט?
    מה אכפת לך משירי זבל של פופ מסולסל? אני בטוח שאינך צרכן שלהם.אם כן,
    זפזף הלאה,והתמקד במיץ הזבל שאתה אוהב.

  • בני  On מרץ 10, 2011 at 11:23 pm

    אני לא נלחם באף אחד ואין לי מלחמת תרבות.
    אני חושב שמה מוגדר מוסיקה מזרחית זה זבל (גמור שלא ברא השטן)ואני לא שומע אותה-זאת זכותי.
    מישהו אחר יכול לחשוב שזו יצירת מופת וזו זכותו וזה בסדר גמור.
    באמת לא כל דבר זו גזענות ולא צריך להפגע.
    באותה מידה אני גם יכול להגיד שאנשים שמדברים בינהם בעירקית מדוברת בתגובות בלי לשתף אחרים הם מתנשאים על האנשים הפשוטים (-:
    עשיתם לי חשק לקובה בורגול טובה.

  • hani24  On מרץ 10, 2011 at 11:32 pm

    בני הרבה בריאות והנאה מהאוכל…ותהנה ממה שאתה אוהב…ותקרא טוב יותר את הפוסטים שלי.

  • בני  On מרץ 11, 2011 at 10:12 am

    עוד משהו יפה בקשר לנושא:
    היום בבוקר דיברו על מה שקרה בגלי צה"ל ותרגמו 2 שירים של פול אנקה בסגנון צפיחית בדבש
    השירים הם :הו קרול
    Oh carol i am but a fool
    Darling i love you though you treat me cruel
    You hurt me and you made me cry
    But if you leave me i will surely die
    Darling there will never be another
    Cause i love you so
    Don’t ever leave me say you’ll never go
    I will always want you for my sweetheart
    No matter what you do
    Oh oh carol i’m so in love with you

    והניחי ידך על כתפי
    Put your head on my shoulder.
    Hold me in your arms, ((baby.))
    Squeeze me, oh, so tight, ((show me,))
    That you love me too.
    (Ooo, ooo-ooo-ooo, ooo-ooo-ooo.)

    Put your lips next to mine dear.
    (Ooo-ooo, ooo-ooo-ooo.)
    Won't you kiss me once, ((baby?))
    (Ooo-ooo, ooo-ooo-ooo.)
    Just a kiss goodnight, ((maybe,))
    (Ooo-ooo, ooo-ooo-ooo.)
    You and I will fall in love.
    (You and I will fall in love.)

    תרגמו את המילים לעברית ותוכלו לחשוב שבדיוק יוסי גספן כתב אותם. ואייל גולן יכול לשיר אותם.
    הייתי באמת שמח אם זמר מזרחי היה עושה אותם.

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 3:09 pm

      בני, חברי אופיר טובול נתן דוגמא את השיר הבא שגאון-אויל תרגם וביצע…
      שים לב לשוני…
      זה המקור:

      וזה התרגום האיכותי של הגאון מוילנא….
      הייתי בפריס וגם ברומא
      ראיתי את שבעת פלאי תבל
      בקוטב הצפוני וגם דרומה
      אך אין מקום כמו ארץ ישראל

  • יונתן  On מרץ 11, 2011 at 10:35 am

    לא רק יהורם גאון בלעם מטומטם וגזען. גם ישי לוי שיצא בהתקפה חמורה נגד אותה המוסיקה (נגד יוצאי המזרח, לשיטתך) ראוי לתואר דומה.

  • מוטי סגרון  On מרץ 11, 2011 at 12:57 pm

    המאפיין הראשון הבולט לעין ולאוזן במוסיקה של היום הוא רמת התחכום הנמוכה. דומני שהרשימה החדשה אינה יכולה להוות פלטפורמה יעילה ללימוד אקורדים (בשיטה שבה נקטתי בזמנו) מהטעם הפשוט שרוב הפזמונים האהובים היום על בני נוער אינם מורכבים מבחינה מוסיקלית ועשויים פחות או יותר מאותם 4-5 אקורדים בסיסיים (לרוב אקורדים של מז'ור ומינור בלבד במתווה חילופין פשוט ונדוש). כלומר, התלמיד שישתמש ברשימה הזאת פשוט יצעד במקום ולא יתפתח מבחינת הנגינה (לא ילמד אקורדים מורכבים יותר המלווים מלודיות מורכבות). לא בכדי רק מעטים פונים היום ללימוד נגינה סיזיפי אצל מורה מקצועי. הצעיר/ה אומר לעצמו: מדוע להתאמץ אם במילא את רוב השירים שאני אוהב אפשר ללמוד לנגן בשבוע?

    השטחיות ואהדת הקלישאות עוברות לכל אורך החזית החברתית ואינה אופיינית בהכרח לקבוצות מעוטות השכלה. הנה כי כן, במוסיקה האלקטרונית המושמעת במועדונים אין כלל התפתחות מלודית והיא בנויה בעיקר על מונוטוניות מהפנטת שנועדה להכניס את הגוף והנפש לטרנס (בסיוע משקאות וסמי הזיה). המוסיקה המזרחית היא פחות או יותר ווריאציות על אותה מלודיה ואותן מלים (עם חריגים בודדים בלבד) וכך גם מוסיקת האם-טי-וי, שהיא לא יותר מ"נערת ליווי" לקליפים ויזואליים מתוחכמים ומקוריים באמת. אפילו הצלופן של "מוסיקת אמצע הדרך" היום פחות בוהק מהצלופנים העבריים של פעם. קחו לדוגמא את הפזמונים הקליטים והפופולאריים שהלחינו בזמנו דובי זלצר, בני נגרי, מוני אמריליו, קובי אושרת, נורית הירש, צביקה פיק, ואפילו "אתניקס" ורמי קליישטיין. הם יפים, מקוריים ומתוחכמים לעין שיעור יותר מהלחנים המושרים בעשור האחרון על ידי כוכבי "אמצע הדרך" (Main stream) צעירים, כגון מיה בוסקילה, יוני בלוך, אייל גולן, שרית חדד, עידן יניב, עברי לידר, מירי מסיקה, דניאל סלומון, שלומי סרנגה, קרן פלס, איה כורם, משה פרץ, קובי פרץ, איציק קלה.

    אז נכון, גם לביטלס היתה פשטות גאונית וגם הבלוז הוא מונוטוני ביסודו. אבל הפשטות של הביטלס ובני דורם היתה המקור ולא החיקוי ואת המונוטוניות של הבלוז איירו אלתורים מורכבים מאד.

    מה שמדהים היא לא כל כך העובדה שמיוצרים כאן כל כך הרבה חיקויים וכל כך הרבה מוסיקה משעממת ושבלונית. מה שבאמת מדהים היא העובדה שהביקוש למוצרים הללו כל כך גבוה, והוא חוצה כאמור עדות, מעמדות ורמות השכלה וסטטוס כלכלי. שלמה גרוניך המוכשר חזה את הנולד כבר בשנות השמונים, כאשר מרוב תסכול ומרירות על אי שידור פזמוניו ברדיו חיבר את הפזמון האירוני "שירים פשוטים": כולם רוצים שירים פשוטים/ שירים בשני אקורדים/ כולן דורשות מילים פשוטות/ שלא אומרות לי שום דבר./ יוצאים לרקוד רוצים לשמוח/ לא לחשוב יותר מידי/ לשיר בשני קולות/ שעם ישראל עוד חי.

    באופן פרדוכסלי, בשל פשטותו, הפך הפזמון הזה לאחד מלהיטיו של גרוניך. אבל זה לא עזר למלחין המחונן להישאר זמן רב במרכז התודעה. רוב הקהל הישראלי דחה את מורכבות לחניו והוא מצא עצמו, כמו רבים מחבריו, בשולי רשימות הפליי-ליסט ותוכניות האירוח.

    אז מדוע כל כך מתלהבים היום מהג'נק? תשובה אחת היא שהבורות "חזרה לאופנה" ואופקים רחבים נעשו סימן לפלצנות, פלספנות ובזבוז זמן. כולם מנסים לצוף בשיטפון המידע, וכאשר צפים מאבדים קשר עם הקרקע.

    זאת ועוד: אנחנו בעידן הנובו-ריש – טיפוס גלובלי שצמח בחברה הפועלת על פי חוקים קפיטליסטים טהורים (ולכן גם צרי אופק) של כדאיות. זה עידן שבו אוסף גדול של משפחות שעברו מוביליות מעמדית, עם כוח קנייה עצום, מכתיבות את הטעם. מבחינה דמוקרטית זו זכותן המלאה ולכאורה אין מקום לבוא בטענות לאיש. אבל מותר להודות שיש לתופעה הזאת מחיר – בעיקר בכל הנוגע לשכיחות ולנגישות של מוסיקה איכותית. יש לכך השפעה גם על מעמדם של ערכי יסוד בחברה, כגון חתירה למצוינות, תגמול הולם על מאמץ, והבחנה בין אמת לשקר ובין איכות לכמות ולרדידות

    פרופ" עוז אלמוג

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 3:16 pm

      מוטי, לא הבנתי מה אתה אומר, שאתה תומך בכלי הריק הזה אלמוג? שאתה מאמץ את הדברים או רק מביא אותם לידיעתנו?
      אני לא מאמין באיכותי מול שטחי, כמו גם חתירה למצוינות, זה הכול שקרים ושטויות….תבחן את מה שקורה בעולם ותראה עד כמה הדברים הללו הם לא קשורים למצבו האמיתי של האדם…

  • איתי  On מרץ 15, 2011 at 1:29 pm

    קראתי, חשבתי ראיתי והוספתי לחקור עוד קצת..
    חייב להודות הני, ביינתיים שכנעת אותי.

    • hani24  On מרץ 15, 2011 at 3:13 pm

      הי איתי, אני חושב שזוהי התגובה שהכי שמחתי לקרוא בבלוג מעולם! 🙂
      אבל, אני מציע להמשיך לקרוא להתעניין ולאתגר.
      בברכה
      הני

להשאיר תגובה

