המשך עלילותיו של גאון-בלעם….

נכון יש לו תוכנית ברדיו והיום בבוקר הוא ניצל אותו, אותו גאון-בלעם על מנת לצאת חוצץ לא נגד הדברים שהוא אמר, חלילה וחס אלא…

נגד הבחורצי'ק שראיין אותו לעיתון סטודנטים. אתם מבינים חברות וחברים, הגאון-בלעם, חשב שזו שיחה ידידותית! לא פחות ולא יותר, מדהים! הוא לא מבין על מה כל הרעש כאשר בחוץ יש כל כך הרבה בעיות (אירן היא אחת מהן…), הוא לא מבין מדוע אנשים יוצאים נגד המניפסטים הגזעניים שלו….הוא שוחח על שורשיו ה"ספרדיים", יענו הוא התחיל בכך שהוא קודם כל משלנו! אבל הוא לא באמת משלנו שהרי הוא "ספרדי טהור" ס"ט, אבל לשם עניין זה הוא משלנו. הוא לא  הוציא מפיו את המילה טעיתי או סליחה, בתוך גבב השטויות המאנפף שהוא פלט אולי התחבאה איזו התנצלות רפת לשון, אני לא שמעתי אותה.

המדהים הוא שגאון, שלהזכירכם, היה בעצם טייקון תקשורת, תוכנית לילה בערוץ 1 כשכולם ישבו מול הערוץ, כוכב טלויזיה שחקן קולנוע וגם זמר, בעל נסיון אדיר בתחום התקשורת, הוטעה, כן חברות וחברים הוא הוטעה על ידי סטודנט לתקשורת שהוא חשב שהוא מנהל איתו שיחה ידידותית, בדיוק כמו דני – לזרוק מכאן את הערבים ואוהדי הפועל השמאלנים המסריחים אוהבי הערבים מכאן – נוימן, זה לא שהם לא התכוונו למה שהם אמרו או לא אמרו את הדברים, הם פשוט לא רצו שנשמע אותם!!!! מגעיל!

שמעתי גם מתגובות שהוא השתמש בקלף של כמה מחברי הטובים ביותר הם "פרענקים ומזרחיים"….מדהים!!! או מגעיל תחליטו אתם הנה הלינק לטור בYNET

בנוסף עלתה שאלה לגבי אביהו מדינה, וכמה אומנים אחרים שחלק מההתבטאויות שלהם עלו בטור של ליצן החצר שושן, אני כבר כתבתי את דעתי, וחברי רפי היטב לנסח את הדברים בנושא להלן דבריו עם כמה תוספות משלי בין סוגרים וכל ההדגשות הם שלי, אך הדברים הובאו בשם אומרם:

אהבתי את המאמר אבל יש בו בעייה אחת. אביהו מדינה אותו החריג גאון מקביעתו על הרמה הנמוכה של המוסיקה המזרחית מצדיק היום במעריב את יהורם גאון. למעשה זמרים כמו אביהו מדינה או מרגול נאבקו בשעתו ואמרו דברים חשובים על ההדרה של התרבות המזרחית (ראו את שניהם בסדרה ממזרח תזרח השמש אומרים דברים כאלו על מבקרי התרבות בזמנו). אך כאשר התאפשר להם לחדור אל הפריים טיים הם שכחו מאיפה באו. היום הם למעשה חלק ממנגנון הדיכוי. (מנגנון זה נקרא קואפטציה!) מדינה היה עד לא מזמן חבר מועצת רשות השידור ועל מרגול מיותר להוסיף. חוץ מחידושי לשון משעשעים לרגע ו"כאילו" ביקורתיים לא נשאר כלום. המאבק שלהם היה בעיקרו אישי ולא עקרוני. משקבלו כמה פירורים מהעוגה, הביקורת שלהם השתתקה. הם לא תמכו במאבקה של עמותת עזי"ת (עמותת זמר ים תיכוני) נגד סגירתה בידי לימור לבנת לפני מספר שנים….הם גם לא הגיבו כאשר בתקשורת תוארה המוסיקה המזרחית כאויבת של התרבות העברית. ובכלל השאלה היא לא על רמתה של המוסיקה המזרחית ברור כי יש רמות שונות בתחום זה. השאלה היא מדוע רק לגבי מוסיקה זו מתנהל קמפיין הדן באיכותה. אף אחד לא מעלה בדעתו לדבר על תכני תרבות אשכנזיים ירודים ולא בגלל שאין כאלה. השיח של "איכות" מערבית-אשכנזית-ציונית מול "כמות" מזרחית הוא בן למעלה ממאה שנה ואנו רואים שבבסיס שום דבר לא השתנה.

ולסיום, היום הלכתי למאפיה השכונתית לקנות לי חלה, והמאפיה הייתה מלאה אנשים והחברה שעובדים שם צעירים חמודים משחקים עם הקטן בכדור שהוא בא, ומאחור מתנגן לו דקלון, ואני מחייך, ואומר לאוהדי, כפרה עליו הבן הגדול שלי: "אתה רואה בכול מקום שומעים את המוסיקה הזאת, גאון הוא אידיוט". המוכר מרים את הראש מחייך חיוך רחב ואומר: "שילך לחפש, מי זה הטמבל הזה בכלל. מי מכיר או שומע אותו? למה אתה בכלל מתעניין בו, תן לו לנבוח ואנחנו נמשיך לשמוע אחלה מוסיקה….."

חייכתי, שילמתי איחלתי שבת שלום ויצאתי, והרגשתי טוב ורע. מחד, אין לי ספק כי העם אמר את דברו, וככול שימשיכו לנסות למדר לפגוע ולהשפיל, כך תהא התגובה חריפה יותר וכואבת יותר, והתובנה שהמהפך של 1977, אינה אלא רק מדרגה בשינוי גדול ורחב הרבה יותר. ומצד שני הרגשתי רע, אני לא רוצה להפריד בין הקבוצות, אני מעדיף לחיות בחברה אקלקטית עם צבעים רבים, מי שמכיר אותי יודע את ההרכב של משפחתי, אך כמו שאמרו לי פעם ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו, אני בסך הכול מנסה להראות שהתאבון לא קשור לאיכות האוכל, וכי יש בינינו כאלו שנלחמים רק על מנת לשמר את מעמדם ולא על מנת לשמר את אחדות הקולקטיב – ולצערי ואם לא נתעורר נגלה כי מאוחר מידי….

הנה דקלון לאחהל קבלת שבת גשומה וביתית!

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • hani24  On מרץ 11, 2011 at 4:50 pm

    זה נשלח אלי כעת מחבר ואני חייב לשתף:

    בערבית יש אמרה שכל אחד אומר את תכונותיו.. אני לא ממש מסכים לה, אבל לפחות לפי אמרה זו, יהורם גאון הוא- כדבריו- "אסון טבע", "זבל שלא ברא השטן". אני אישית סבור שיהורם גאון הוא אדם מסכן.. אני בהחלט מבין את הכאב שלו.. הוא כמו אותם שחקני כדורגל ותיקים שהיום אף אחד לא זוכר… לכישרון ולאהדה של העבר לא נותר שום זכר, וגם כסף אין להם, ולעומתם, הדור הצעיר זוכה בהמון אהבה, אהדה, הערצה, חשיפה, פרסום ובעיקר- כסף… הרבה כסף. יהורם גאון הוא בהחלט מסכן!!!

    גדול!!!

  • אזרח.  On מרץ 11, 2011 at 5:39 pm

    תן לו לנבוח,לבלעם.

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 5:53 pm

      נותן לו אבל בדרך נוגח בו בקרניים….:-)

  • Dor  On מרץ 11, 2011 at 5:47 pm

    "אני אישית סבור שיהורם גאון הוא אדם מסכן.. אני בהחלט מבין את הכאב שלו"
    הני,
    אני חושב שכולנו מסכנים. אומנמם מדובר על תופעה כלל עולמית:התופעה הבולטת ביותר במוסיקה השנה הייתה תספורת של איזה ילד בן 14 מסכן באמת שבטוח שהוא מוסיקאי גדול.אך תרבות הרייטינג דרדרה את את התרבות שלנו לתהום שספק אם נצא ממנה אי פעם. אני חושב שעל זה הצביע יורם גאון, אומנם בניסוח גרוע מאוד. ואכן המוסקיה הפופלארית ביותר קיום בארץ היא המוסיקה המזרחית או הים תיכונית או הפופ הים תיכונית (תבחר את זו שפחות מעצבנת אותך)וזה בהחלט לגיטימי לבקר אותה ולא את האחרות.לא ברור לי מדוע תגובתך באופן ישיר יצרה קשר לגזענות.יכול להיות כמו רבים בזקנתם שהוא מקנא בדור הצעיר, אך זו לא גזענות וזו לא דורשת את תגובתך הבוטה וארסנית כלפיו. דבריך כאילו באו מימי סאלח שבתי.אני חושב שאתה צריך לעמוד לצד יורם גאון בדרישה לתרבות אחרת, תרבות ישראלית שתצמח מחינוך איכותי וערכי. ימי "לישכת עבודה" חלפו עברו להם. יורם גאון לא מסכן אל תדאג לו מצבו טוב(גם אני לא מת על שירתו), אנחנו מסכנים!

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 5:52 pm

      דור, מצטער לא קראת נכון, זה לא אני כתבתי אלא חבר אני רק משתף…מצטער…הני

      • Dor  On מרץ 11, 2011 at 6:36 pm

        אוקי ולגופו של עניין?

        • hani24  On מרץ 11, 2011 at 6:58 pm

          דור לגופו של עניין יש לך את כל הפוסט….

  • עידו לם  On מרץ 11, 2011 at 6:23 pm

    די כבר נודניק רוב המוזיקה המזרחית היא אכן זבל כמו המיזקה שנקראת אשכנזית היחיד שנוער כאן בינתיים זה אתה.

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 6:26 pm

      בלעם מספר 2 התעוררת, אויל! אתה לא חייב לקרוא, אני מבין שזה הורג אותך, אבל יש פתרון, אל תקרא, נראה לי שאתה בשלבי אובססיה מתקדמים..יש תרופות למצב הזה אתה יודע….אתה בעצם לא בלעם 2 זה גדול עליך, אתה בלעמון….

  • עידו לם  On מרץ 11, 2011 at 7:33 pm

    הני האובססיבי היחידי זה אתה

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 7:40 pm

      בלעמון, כנאמר במחוזותינו, סלאמאת….או ברוח הפוסט — יאללה לך הביתה מוטי (במקרה זה בלעמון) שלום ותודה ואל תתקשר אליי אני לא עונה אם תקרא לי מלמטה….
      אפילו קליפ אני שם, רק לך….

  • יאצק הצידוני  On מרץ 11, 2011 at 8:03 pm

    אם כבר מתעסקים בקליפים

    הבעיה כמובן היא שהמוסיקה ה"מזרחית" הפופולרית כיום היא פשוט דוגמא נהדרת לחוק פו.

    אבל זה לא חדש. הנה משהו מלפני 20 שנה:

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 8:15 pm

      יאצק, ברוכים הבאים מנבכי המערה….כל התוכניות הללו לדורותיהם הן הסופר גזעניות הדוגמא האולטימטיבית היא ארץ נהדרת!
      אלו הן דוגמאות מצוינות לגזענות ונסיון להמשיך את ההגמוניה של התרבות השלטת….ממש כמו בלעם יצאת, באת לקלל ויצאת מברך…מדהים….

      כדוגמאת נגד הנה מישהו שכולנו מכירים והיום הוא במרכז הקונצנזוס, אז הוא נחשב ללא מי יודע כמה, ולאחר התאמות הוא הפך לחביב הקהל….במקרה זה אני אוהב אותו אז וגם היום.

      אז (אל תשימו לב לקליפ זה נעשה בתקופה אחרת…):

      והיום, עם מוסיקה ערבית במקור אך מותאמת לאוזן הישראלית:

      לבריאות והנאה…

  • saramingardo  On מרץ 11, 2011 at 8:50 pm

    בהכרתת הציונות האשכנזית הפושעת וגור החזירים ננוחם

  • יאצק הצידוני  On מרץ 11, 2011 at 9:06 pm

    נו טוב, תמיד טוב לראות שאתה נאמן לעצמך ודוחף איזה עלבון אישי (מ"נבכי המערה" הא?) עם אפילו מי שאולי בטעות במקרה יש שמצון של סיכוי שלא מסכים איתך ב 100%.

    אז כפרימאט מגורמט לאחר (אפילו יצא חרוז!) הרשה לי להגיב באותו סגנון שלך: אתה בכלל קראת את התגובה שלי? אתה הבנת את חוק פו (גיגול מהיר צריך לעזור)?
    ומה ארץ נהדרת? שידורי המהפכה והעולם הערב.

    הנקודה היא שבאיזשהו שלב היצירה עצמה והפארודיה על היצירה נשמעות אותו דבר (מה ההבדל בין שורה אלמותית כמו "יאללה לך הביתה מוטי" לעומת ערך תרבותי נצחי כמו "את מסננת אותי"?)

    וכשזה קורה, חוק פו נכנס לפעולה וזה לא מחמיא יותר מדי למקור.

    ברור שמה שפעם נחשב "זבל" היום יכול לזוז למרכז התרבותי אחרי זמן. לי לדוגמא יש זיסק של שירי זימה ויין מתקופת הרנסאנס שמבוצא בידי אומנים מהשורה הראשונה. כשהשירים האלה נכתבו היו שרים אותם מלחים שיכורים בבתי המרזח של לונדון (והמילים בהתאם). לעומת זאת אף אחד לא חושב שהם מקבילים לאופרות של פרסל שנכתבו באותה תקופה. למעשה, כולם מתייחסים לשירים האלה כ"זבל מוזיקלי". מעין שירים שנועדו לשמח ולהעביר את הזמן עם החברה אבל בטח לא להתייחס אליהם בכובד ראש. וביננו – היו הרבה יותר שירים כאלה מהאופרות שך פרסל, אז מה – מי שקורא לשירים האלו זבל בהכרך גם פוסל את כל המוזיקה המערבית של תקופת הרנסאנס?

    גם אם מגדירים את השירים של עבד אל רחים שעבאן כזבל (והם אכן כאלה) לא אומר שהשירים של אל ווהאב היו כאלה. אבל היום במצרים יש יותר מדי שעבאנים ופחות מדי אל ווהאבים,

    וגם כשיהורם גאון שר בשלישיית גשר הירקון היו כמה ייקים זקנים שקראו לשירים שלו "זבל". איפה המילים של חיים חפר ואיפה המילים של היינה. קיינה תרבות, קיינה נימוס. היום חיים חפר הוא נכס צאן ברזל.

    עוד 20 שנה המילים של השירים של מושיק עאפיה ושרית חדד יופיעו בתכנית הלימודים של משרד החינוך.

    אז יאללה, כמאמר המשורר -"צא איתי גבר אחי, גם אני מזרחי".

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 9:57 pm

      יאצק נשמה, טעות מרה בידך, מכיר את חוק פו אך הערכתי כי את האזכור של העבודה הגזענית של "אנשי התרבות הישראלית" שמת כמראה למקור ומשם הבעלם — עם זאת לתומי חשבתי כי יש מצב שאתה את משל המערה….שנמשלו הוא שאנו באמת לא רואים מה קורה מחוץ למערה אלא רק את ההשתקפות דרך האש…וכל כוונתי הייתה לתת לך שאפו על היציאה מהמערה ומבט למציאות הגזענית — וכמו כן לעלוב בך להשוואת המקור לזלזול הגזעני (בלעם שבא לקלל ויצא מברך! ישיר ללא חוכמות…) — אבל נשמה מה שעוזר לך להרגיש יותר טוב.
      כוונת המשורר לא הייתה לעלוב -כפי שעשיתי לאחרים כאן ישירות וללא כחל וסרק,

      ולמרות שאני לא מסכים עם מונח 20 השנה שלך, אבל אומר זאת אם ימשיכו המבקרים והמקטרגים להדיר את התרבות המזרחית, בסופו של יום תהיה כאן מהפכה תרבותית אלימה שתגדע מהשורש כל איזכור לתרבות הקודמת באלימות וחבל, יפה יהיה לקום שעה אחת קודם וללמוד לשלב בין השתיים…
      שבת שלום…
      מקווה "אחי" שקלטת אותי עכשיו….

      • יאצק הצידוני  On מרץ 12, 2011 at 1:03 am

        אולי ההגדרה שלי ל"הדרה" שונה מההגדרה שלך להדרה, אבל אם יש נסיון להדרה של המוזיקה הפופולרית המתכנה "ים תיכונית" אז רפשר לומר בוודאות שהנסיון הזה נכשל באופן מהדהד. המהפכה כבר היתה והסתיימה, מצטער שלא קיבלת את התזכיר.

        דקלון או שלמה בר לפני 30 שנה היו ברי מזל אם הם היו מקבלים ראיון בטלוויזיה וגם זה באיזו תכנית נידחת. היום נגרים עם מטען רגשי ושכלי של לוביה בשוק שלא ראויים לנשק להם את התחת אחרי ביקור בשרותים סוגרים הופעות בהיכל התרבות וממלאים את קיסריה, בעוד שנציגי הזבל ה"אשכנזי" המקביל מרגישים על גג העולם אם הם מצליחים להביא איזה 5 חברים מסטולים לפאב תל אביבי.
        אז המצב של המוזיקה המזרחית בארץ היום לא בדיוק מקביל למהליה ג'קסון על מדרגות הלינקולן ממוריאל.

        אם כבר מדברים על מהליה ג'קסון. מעניין מה היא היתה אומרת על המילים והמסרים של מוזיקת ההיפ-הופ היום. מה שבטוח שאפילו אם היה היתה אומרת שזה זבל טהור (וסיכוי טוב שזה מה שהיא הייתה אומרת), קורנל ווסט לא היה קורא לה גזענית.
        למשל אתה יכול לראות מה כריס רוק אמר על ההיפ-הופ. יהורם גאון פשוט העתיק:

        איך עושים פה EMBED ?

        • hani24  On מרץ 12, 2011 at 12:58 pm

          יאצק, יקירי קרא את הפוסטים הקודמים זה בדיוק מה שטענתי אתה מכה בדלתות פתוחות, המהפכה כבר התרחשה ואני לא הייתי כאן! אך הבעיה היא כמה גזענים שעבר עליהם הקלח…..וגם הפנתי לתוכנית ממזרח תזרח השמש זבה מארים בדיוק כמה ולמה לא זכו אותם אומנים לאפס חשיפה כולל אביהו שהיום הפך למין עבד של הממסד….אתה בסך הכול חוזר על כל הטיעונים שלי — יופי לי!
          הטענה שלי היא שבעצם יש כאן שימוש ציני במוסיקה על מנת להדיר קבוצה למרות הצלחתה המסרית והפופולרית….
          לעשות EMBED צריך לשים את הלינק וזהו….

          • יאצק הצידוני  On מרץ 12, 2011 at 7:18 pm

            רגע רגע, אם אביהו הפך ל"עבד הממסד", ולפי הטון של הדברים זה נראה כאילו אתה חושב שה"ממסד" הוא נגד המוזיקה ה"מזרחית", אז המהפכה נכשלה (הממסד עדיין במקומו) – ולא כך הדבר.

            ודרך אגב, כשמאשימים את מייסדי המהפכה בהיותם "עבד של הממסד" זה סימן בטוח שהגיליוטינה תעבוד שעות נוספות ובסוף היא גם תיקח את רובספייר.

            אם כך, השאלה היא מתי יהיה מותר לקרוא לתינוק בשמו? ולקרוא לזבל זבל בלי להיות חשוד ישר בגזענות? כששרית חדד תהיה שרת החינוך ואבי ביטר יושב ראש הרשות השניה? כמו ששאל ביהמ"ש העליון האמריקאי – מתי נדע שמדיניות ההעדפה המתקנת השיגה את מטרתה ואפשר לבטלה?

            באיזשהו שלב מישהו צריך להיות די בטוח בעצמו כדי לדעת לקבל ביקורת (ולא בהכרח בונה) לדעת להגיב עניינית ולא ישר לקפוץ עם אישומי גזענות. אלא אם אותו אחד הוא מהפכן תמידי דה-לה-שמעטה שמחפש את הבלגן ולא את התוצאות.

            קח לדוגמא את ביל קוסבי. האיש הואשם ע"י "מנהיגי" הקהילה השחורה בארה"ב שהוא Uncle Tom (גרסא קצת יותר קשה מ"עבד של הממסד") על כך שהוא קרא לגבר השחור להשקיע יותר בלימודים ובתמיכה בילדיו ולא להאשים כל חוליי בחברה השחורה על האדם הלבן. על זה הוא הוקע וגונה. כמובן, כתוצאה מצב החברה השחורה השתפר פלאים.

  • saramingardo  On מרץ 11, 2011 at 9:28 pm

    יאצק

    מה שנקרא "הזמר העברי" שמתעסק איתו אליהו הכהן זה ריק חלול ובעיקר משעמם. א5ני מבין שמושיק עפיה ,קובי פרץ ושרית חדד הם אומנים במובן בעלי מלאכה ולא אמנים . הם כליזימרים שמתפרנסים מכישרונם באירועים ולא מתיימרים להיות ד'יטריך פישר דיסקאו או שרה מינגרדו שראיתי לפני חודש.

    מושיק עפיה וקובי פרץ כמו ריצ'רד קליידרמן לא מתיימרים להיות קלמפרר והם לא מוליכים שולל כמו חברות התקליטים שהביאו למוסיקה את הדבר המצחין והמתועב שנקרא קונטרטנור

    • עומר בראונשוויג  On מרץ 11, 2011 at 10:28 pm

      מי שהביא לעולם את הקיטש הנחות והצורמני של פיירוז צריך להישרף במדור השביעי בגיהינום . פויה! תרבות האוייב הברברי, הנחשל והבכיין!

  • חיים זובידה  On מרץ 11, 2011 at 10:25 pm

    הלו הני, לא זיהיתי את הבלוג שלך לרגע, שינוי מרענן – חבל שעזבת את האדום. תשמע אני באמת שלא מבין את העליהם על יהורם גאון, באמת שלא. מה לעשות ואנו חיים במדינה דמוקרטית וגם לאדם כמו גאון יש את מלא הזכות לחשוב מה שהוא חושב על כל זרם מוזיקה. גם בהגדרה של מוזיקה מזרחית אנחנו מתחכמים ברור שהוא הפנה את ידו המאשימה לעבר "המוזיקה המזרחית הפופולרית הים תיכונית" וכן מה לעשות שהיא רדודה לא מעניינת ודי מטופשת, גם בעיניי. אני מבין ומקבל שיש המון אנשים שאוהבים אותה, סבבה זכותם. אבל ניראה שכל ביקורת (ומה לעשות חלק מדבריו של יהורם גאון הם ביקורת לגיטימית) מיד הופכת להיות שנאת מזרחיים ושחורים. ראבק תרגעו ותצאו מזה! אני גם שונא ג'אז! אינעל אבוהם שיחליטו כבר מתי הם מתחילים ומתי הם נגמרים! אני שונא מוזיקת פופ (אמדורסקי, רוני סופרסטאר – זבל שלא ברא השטן!). מה העיניינם? כבר אסור להגיד על מה שאתה חושב שהוא חרא שהוא חרא? המוזיקה המזרחית שעליה הוא מדבר היא חרא!! תגניבי אותי, תדליקי אותי, תבעבסי אותי – זו לא שירה. אמר יוסי גיספן בראיון ובצדק אנחנו לא משוררים אנחנו פיזמונאים – עוד פיזמונאי אחד – אהוד מנור שכתב בעיניי זבל שלא ברא השטן! אז נכון שיש יצוג כמעט שולט לגמרי למזרחיים במוזיקה המזרחית אבל שניה אחת לפני שאנחנו הופכים שולחות במפא"י – שני המשוררים הגדולים ביותר של העת החדשה הם מזרחיים (מיכה שיטרית וברי סחרוף) ומי שלא מבין כי יש הבדל בין המשורר שכתב "על נהר אספירין ישבנו" לבין הפיזמונאי שכתב "אתה תותח אין אין עליך" זקוק לבדיקה פסיכיאטרית. יש לנו את פורטיס, בניון, טסה ועוד רבים טובים ומובילים כמשוררים של מוזיקה מזרחית עכשוית בלי ליפול לתוך בור הדרק של המוזיקה המזרחית הפופולרית. אין לי שום בעיה עם הפרצים למינהים, מקסים שהם עושים טוב לאנשים ששומעים אותם שירוויחו שיהנו שיצליחו, אמהמה זו איננה מוזיקה טובה ולפני שכולם קופצים כאילו ירקתי על פנתר שחור, מוזיקה טובה זה לא עניין סובייקטיבי אלא אובייקטיבי. מוצרט בטהובן ואום כולתם מעל הביטלס הרולינג סטונס והצרצילים שמעל אלו ומעל אלו. אני לא יכול להתווכח עם מה אתה אוהב אבל אני יכול להתווכח עם מה זו מוזיקה טובה. אותה דבר בשירה, שי שירה רעה ויש שירה טובה. אביב גפן שנתי לוי אוהב תמיד להביא בתור דוגמא הוא מוזיקה רעה! וגם נתי לוי זה מוזיקה רעה. לכן די כבר לקפוץ על כל אדם שמבקר את המוזיקה המזרחית כאילו הוא דקר את כל המזרחים בלב. אני מזרחי גאה (במובן הסטרייטי של המילה, לצערם של הרבה) שגאה בחלק מהמוזיקה המזרחית, בחלק מ"האשכנזית" ושונא חלק מהמזרחית וחלק מהאשכנזית ואם בא לי להגיד מיץ של הזבל, אני אגיד בלי להתנצל וכך גם צריך לעשות יהום גאון. הפכנו לרגישים מדי או לוחמניים מדי וזה לא מוצא חן בעיניי הפכמו להיות זבל שלא ברא השטן ועכשיו תסלח לי הקטנה עשתה בחיתול זבל שלא ברא השטן, אני זז לפני שאומרים שאני שונא את פמפרס.

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 10:52 pm

      חיים נשמה גם אתה לא קראתה מה שכתבתי, אתה כותב מניפסט ארוך מבלי לתת את הדעת על הקונטקסט וזה חבל.
      זכותך לאהוב ולשנוא מה שאתה רוצה אבל אני כלל לא מדבר על מוסיקה כאן זו לא השאלה, זהו רק הכלי על מנת להמשיך בדיכוי המזרחי…תקרא שוב ותחשוב קצת יותר. נשיקות לכולם הני

      • חיים זובידה  On מרץ 14, 2011 at 4:31 pm

        הני היקר, זו לא תשובה, זו התנשאות. קראתי גם קראתי. ניראה שזמרי המזרחית עסוקים מדי בלהגן על שמם הטוב ועל אופייה התרבותי של העשייה שלהם מפני הממסד והם לא מבינים שהם כבר כבשו את הממסד. המוזיקה שליוותה עקרות בית שעושות ספונג'ה בפריפריות הפכה להיות הדיסק שנישחק בג'יפים היוקרתיים ברמת אביב ג'. ממועדון הכריש ברמלה לקיסריה והיכל התרבות, אני רוצה לראות את הפרצים מופיעים בפני קהל של פחות ממאה איש. הכלי בדיכוי המזרחי איננו יהורם גאון, הלוחמנות שלך הפעם, לצערי, מופנית לאפיק אכזב. יהורם גאון אמר את אשר על ליבו, וגם נוימן אמר את שעל ליבו. עכשיו יחליטו נא האנשים אם להאזין לו או לא – זכותו לומר את אשר על ליבו. הטענה שמנסה לצאת כאילו באמירתו חילק יהורם גאון את המוזיקה לשניים – אשכנזית ומזרחית וברגע שטען שזו מחורבנות שהרי השניה טובה אינה נכונה. בזה יש דרק ובזה יש דרק. יש ביקורות גם נגד המוזיקה הפופולרית הלבנה בכל שבוע בעיתון מעריב, רייטינג, ידיעות וכו. הזאנר הפופי גם הוא זאנר חולה מטופש ואידיוטי בעיניי וחלק רחב ממבקרי התרבות אומרים את זה, לצערם של אדם רוני סופר סטאר ועוד כל מני כולירע שיצאו מכוכב נולד (למעט נינט תלח"א) עדיין פופ אינה מזוהה תרבותית עם עדות אשכז למרות שהוא כזה ולכן לא אומרים המוזיקה האשכנזית היא זבל שלא ברא השטן, אלא פופ הוא זבל שלא ברא השטן. ניראה שהפעם זהו עץ גבוה מדי לטפס עליו. להאשים את אביהו מדינה ואת מרגול בכך ששכחו מהיכן באו או בכך שהם חלק מהמנגנון, זה סתם פופוליזם זול וסתימת פיות. אסור להם להגיד מה שהם חושבים על המוזיקה המזרחית בלי שיחשדו בכך? אסור לתת ביקורת על המוסיקה המזרחית? אני גם מבקש לדעת על זמר מזרחי ממוצא אשכנזי בבקשה אפילו זמרת תתקבל בברכה. על מה יוצא קצפך? על הגדרת המוזיקה כ"מזרחית"? זו ההגדרה! אמנים מזרחיים חיים איתה בשלום, למה אתה לא? איל גולן אומר אני זמר מזרחי, שרית חדד אותו כנ"ל מה הבעיה? למה לא לראות את מובילי התרבות הישראלית הפופולרית, את האנשים שכעת הם הממסד, ההון ובעלי ההחלטה כמזרחיים? למה לא? אתה אומר אין מזרחי אשכנזי יש ישראלי. ראבק, חמישים שנה שהיינו בבוץ היינו מזרחיים עכשיו שאנחנו על הגל אתה רוצה שנהייה ישראליים? אני מאוד מבסוט שזה מה שדני נוימן אמר, אם הוא היה אומר ההפך הייתי מרגיש ממש חרא עם עצמי.

  • מנחם  On מרץ 11, 2011 at 10:52 pm

    כן חמור לא חמור, המוזיקה המזרחית היא זבל טהור ורוב הצרכנים שלה אלה טיפוסים שאם הבת שלי היתה מסתובבת איתם לא בטוח שהייתי ישן בלילה. למה המוזיקה הזו חביבה בעיקר על יושבי הבלאקג'ק בשונצינו ותאי המעצר באבו כביר זה כבר ענין לסוציולוגים. אתה סוציולוג לא?

    • hani24  On מרץ 11, 2011 at 11:00 pm

      מנחם טוב שאתה לא גזען, מעניין מה אתה חושב על ערבים ואתיופים וזרים בכלל….ובעיקר מעניין מה אתה קורא בלילה לפני השינה…
      רק לידיעה כללית — כל המדינה מקשיבה למוסיקה הזו, זו המוסיקה החביבה על העם היושב בציון — וכפי שנאמר כבר יותר מפעם אחת, אולי כל אלו שזה לא מוצא חן בעיניהם יעזבו אני בטוח שישארו כאן יותר ממספיק…בניגוד להיפוך של המשוואה….

  • מנחם  On מרץ 12, 2011 at 12:12 am

    חביבי, אני יותר עיראקי ממך. בוינאית יש מושג הנקרא "השלכה". מי שרואה צל הרים כהרים, ההרים מצויים עמוק בתוכו. מי שמחפש את הגזענות באובססיויות כנראה חושש למצוא אותה אצלו ברגע שינוח. במילים פשוטות, בלי להכיר אותך אני יכול להניח שיש בך שנאה עמוקה ופחד לכל ומכל מי ששונה ממך. חרא מוזיקה היא חרא מוזיקה. וחיבור בין מוזיקה מסוימת לעבריינים קיים בכל העולם. תוציא את הראש מהתחת ותקרא קצת מאמרים סוציולוגיים מאירי עיניים מאמריקה על הקשר בין האזנה למוזיקת ראפ ופשיעה פרברית. ואל תבלבל את המח. "רוב העם היושב בציון"? פחח..

    • hani24  On מרץ 12, 2011 at 11:15 am

      מנחם אני לא מתחרה איתך בעירקיות כמו שלא אתחרה איתך בגזענות, ואתה כלל לא מדבר על מוסיקה — בעיראקית קוראים לזה שנאה עצמית…ואתה מנחם עירקי גזעו לעילא ולעילא — אני מפנה איתך לתגובה לך…

  • saramingardo  On מרץ 12, 2011 at 1:01 am

    מנחם אם אתה כל כך עיראקי וכל כך מבין אולי תספר לנו על המוסיקה העיראקית האיכותית שאתה מכיר ?

  • אזרח.  On מרץ 12, 2011 at 8:30 am

    הני,הפחד מהאחר,מהשונה ומהמסלסל,נמצא אצל אלה המרגישים שעולמם החברתי-תרבותי חרב עליהם.אפשר לראות זאת בתגובות ההיסטריות שלהם.שנים הם התרגלו והורגלו לשלוט בכל התחומים,וכעת מזנבים בהם.ה"מיוחסים" עדיין אוחזים ברוב המשאבים וברוב מוסדות הכוח,אבל הם נכנסים ללחץ היסטרי מכל גל קטן של האחר והשונה מהם המתנפץ על החומה שהם הקימו סביבם,והדורש חלק מהעוגה שעל שולחנם.
    אם זו ההתנהגות שלהם מכל גל קטן המתנפץ לעברם,מפחיד אותי לחשוב מה הם יעשו כאשר יבוא נחשול ויציף אותם.

    • עומר בראונשוויג  On מרץ 12, 2011 at 9:56 am

      מסכים איתך אזרח חובב הקלישאות שהוא קרא מאיזה פרופ' אשכנזי . אלו זעקות שבר מפחד . אך אין זה פחד לא רציונלי. זה פחד שהחושך יכסה כל חלקה טובה של אור.

      • אזרח.  On מרץ 12, 2011 at 10:26 am

        אההה,מלחמת האור בבני החושך.

        קראתי משהו על הנושא . לא אצל פרופ' אשכנזי יוצא צרפת וגרמניה,אלא דווקא אצל יהודי מזרחי (אוסטיודוני) שבא ממזרח אירופה.

        במזרח אירופה הרבו לעסוק בתורות הגזע ובמלחמות בני האור בבני החושך.

        קיבלת תוספת רצינית של לוחמים עם העלייה האחרונה משם.

        http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=396872

        למה הם שונאים כאן ערבים ומזרחים? מאותן סיבות ששם הם שנאו קווקזים.

  • אזרח.  On מרץ 12, 2011 at 8:35 am

    שאול,אם אני מנחש נכון, מנחם ה"עירקי" אוהב לשמוע את סעדון ג'אבר.

כתיבת תגובה

