מגיגי ועד בוז'י — הדפוס הגזעני של מפלגת העבודה…

חברות וחברים שלום, ממיטת החולים לא יכולתי להתאפק לאחר אותן התבטאויות שנאמרו על ידי בוז'י הרצוג על עמיר פרץ….ושוב עולה השאלה, האם כולם כאלו גזענים? האם אנשים לא מסוגלים להביט מבר למוצא? ועד מתי יעמדו מקהלת הטיפשים ויכחישו? כל אלו ועוד בטור הזה….ולסיום אני מצרף טור נחמד שנכתב על ידי משה אלפסי תחת הכותרת: סרטוני תדמית של מוסדות אקדמיים: רק אשכנזים

אז בסרט הזה כבר היינו, ואנו יודעים כי מפלגת ה(א)עבודה היא מין מוסד אשכנזי אליטיסטי שלא כל כך אוהב את המזרחים ומנסה בכול כוחו לעשות להם קואפטציה ולשמור עליהם בדרגים נמוכים שלא יאיימו על ההיררכיה המאוד ברורה. המדהים הוא שגם לאחר הצלחות של מזרחים הם תמיד "נבעטו" מטה חזרה "למקום הטבעי".אך כשקרה הנס והצליחו אותם מזרחים להגיע למקומות הגבוהים ביותר בהיררכיה מהר מאוד הם שמעו את דעתה של האליטה על מהלך זה. נכון דפוס זה לא היה בלעדי למפלגת העבודה, כולם זוכרים את נאום הקופים נגד דוד לוי בליכוד, אך למפלגת העבודה נדמה כי יש מניות רבות יותר בתחום בעיקר בשל מיצום הפוליטי במפלגת ציר.

הנערה הרשונה באה מכיוונו של גיגי פרס, נכון המילים יצאו מפיו של גיגי פרס אחיו של שמעון פרס, מיד לאחר זכיותו של עמיר פרץ בראשות המפלגהhttps://hanizu.wordpress.com/wp-admin/post-new.php הוא יצא בראיון לגלי צה"ל וטען קבל עם ועדה כי "פלנגות מאפריקה השתלטו על המפלגה", אכן הפה פיו של גיגי אבל המילים באו מגרונו של שמעון פרס שבאותם הימים, כמה נוח, היה בסיור בצרפת…..הגועל נפש הזה השמיך להנחות את הקו המפלגתי אם כי לא תמיד בריש גלי….כמובן סליחתו המתוקשרת של ברק מהמזרחים הייתה צינית וללא שום אמת מאחוריה, היה שם חישוב פוליטי קר שהצליח, ומיד לאחריו כל אותן סליחות קופלו הוכנסו למגירה והאליטה המשיכה לזרום לה.

וכעת הפרשה האחרונה שהתפוצצה היא זו של אחד המועמדים לראשות מפלגת העבודה בוז'י הרצוג, ממסמך שיצא מויקיליקס התברר כי בוז'י איפיין את עמיר פרץ בעל "התפישה הציבורית של פרץ כבלתי מנוסה, אגרסיבי ומרוקאי". אני אינני מכיר לא את בוז'י ולא את עמיר באופן אישי, ולא יודע מה נאמר או לא, אך הדפוס נשמע לי מאוד מוכר…..בוז'י כמובן פנה לקלף האחדות על מנת למחוק את החרפה ואילו לעומתו שגרירות ארה"ב השתמשה בקלף של "בן הטובים" — לפי השגריר האמריקאי "זה לא נשמע לי כמו משהו שהרצוג היה אומר". נשגב מבינתי! אם זה לא משהו שהוא היה אומר מדוע הוציאו מסמך רשמי של ארה"ב עם הדברים הללו? מה הם מטומטמים (יש מצב)? וכמו כן, אזכיר את רצח נהג המונית דרק רוט שמסתבר שמי שרצח אותו היו "בני טובים" שאי אפשר היה להאמין שהם עשו זאת, ולאחר שהתברר כי הם עשו זאת אחד מבני הטובים גם ברח ממשמורת חוקית מהארץ ועד היום לא הוסגר….

לא, אינני טוען בהכרח כי בוז'י אמר את הדברים אך אני מעלה תהיות: למה שזה יצוטט במסמך רשמי של האמריקאים? כזה שהיה די ברור שלא יחשף לעולם….מדוע אין הכחשה גורפת אלא רק מילים נרפות כמו "לא מתאים לו" מה זה השטויות הללו? ובנוסף, ואולי החוב ביותר, פואד בישיבה עם נציגות הקיבוצים במפלגה נכנס לעימות, שם אמרו בני הקיבוצים כי אין הם מצביעים לפי "צבע", פואד לא נשאר חייב ואמר כי אולי כך הם רואים זאת אך הוא מבדיקות חוזרות ונשנות של הקיבוצים גילה כי הוא תמיד הגיע למקום ה-13 אצלם ברשימות ומעליו היו 12 מועמדים מבצע אחיד ולא זהה לשלו!!!!!

מפלגת העבודה היא מפלגה חשובה לישראל, אך יש צורך לעשות שם ניקוי יסודי ולשנות את כל הנפשות הפועלות שם, אחרת למפלגה לא תהיה תקומה….

 

וכעת לעוד דבר מה מדהים, טור של ידידי משה אלפסי בדבר סרטי תדמית של מוסדות אקדמיים ואיך הם כולם על טהרת האשכנזים. זה שהמרצים המזרחים הם מיעוט שבמיעוט אנו יודעים 6% לעומת 93% אשכנזים, כעת מנסים גם לתת לנו תדמית של מיהי/מיהו הסטודנט האידאלי….אמינו לי שזה נראה רע!

סרטוני תדמית של מוסדות אקדמיים: רק אשכנזים

המוסדות האקדמיים בישראל מנסים לשדר באמצעות סרטוני התדמית שלהם נוף מקסים, סטודנטים חייכנים והפסקות מגניבות. אך בפועל מוצגים שם בעיקר צעירים בהירי עור ממוצא אשכנזי שקוראים לכם להצטרף להצלחה

סרטוני התדמית והפרסומות של המוסדות האקדמיים בישראל, אליהם נחשפים בין היתר צעירים ממוצאים שונים הנמצאים בשלב בו הם צריכים להחליט האם ללמוד והיכן, מציגים את הסטודנטים שלהם צעירים בהירי עור ממוצא אשכנזי בלבד.

בסרטון התדמית של 'מכללת עמק הירדן', הקורא לצעירים להגיע וללמוד במכללה מתראיינים שני סטודנטים הלומדים בה – מתן כץ, סטודנט להנדסת חשמל ואביטל צימרמן, סטודנטית להנדסת מערכות מידע, שניהם בשנה השנייה ללימודיהם –


 

גם בסרטון תדמית שנעשה על ידי 'המרכז הבינתחומי' בהרצליה, ובו כתבה המסקרת את היום הפתוח במכללה בשנת 2010, מרואיינים מועמדים ללימודים במרכז האקדמי – מרין זורע מקיבוץ מעגן מיכאל, עדי מולד הבלונדינית, אלינה ביגבלטוב, גיא לייכטר ויותם קריימן –

באוניברסיטאות המגמה דומה: 'אוניברסיטת בן- גוריון' יצאה לאחרונה בקמפיין שיווק אינטרנטי הנקרא "האנשים עושים את ההבדל". במסע הפרסום מככבים סטודנטים הלומדים באוניברסיטה. הסטודנטים קוראים למועמדים להגיע וללמוד בבאר-שבע. מי שנבחרו להוביל את מסע השיווק הם ד"ר גבי סקילסוב ופרופ' תמר אלכסנדר. עוד נבחרו להציג את האוניברסיטה הן הסטודנטיות יעל ליבס הג'ינג'ית, סיגל ברק הסטודנטית לפילוסופיה, רינת קירש טובת המראה, אלינה סקליארבץ והדר זהובת השיער. כולם בעלי מראה שאי אפשר להגדירו אחרת מלבד "אשכנזי" –

יותר משליש מהסטודנטים הלומדים ב'אוניברסיטת חיפה' הם ערבים. בסרטון התדמית של האוניברסיטה שאורכו יותר משלוש דקות, ובו מצולמים מאות סטודנטים בפוזיציות ופריימים שונים, לא ניתן לזהות ולו סטודנט אחד בעל מראה ערבי. האם האוניברסיטה שמטה במכוון את הצגתם של הסטודנטים הערבים בפרסומת?

"האוניברסיטה היא המקום שאליו מתנקזים כולם", אומר פרופ' מנחם בן ששון בסרטון התדמית של 'האוניברסיטה העברית' שנעשה לפני כעשור. את הסרטון מובילים מספר סטודנטים המדברים בשבח האוניברסיטה: יוסי הממושקף מתל אביב, מרדכי הג'ינג'י עם הראסטות, גדי הבהיר מרמת השרון, מיכה גודמן, יעלא הקיבוצניקית ויוני הסטודנט לרפואה. כולם, ניחשתם נכון, בעלי מראה מסוים. שמעון השחום מדימונה מופיע בהקשר המעורבות החברתית והעזרה לקהילה. לימור המתולתלת מטבריה מספרת "שאין בטבריה מודעות לאוניברסיטה", וכי "אוניברסיטה היא לא חלק מהחיים שלך, זה תחנה שאנשים אחרים עושים, לא אנחנו". האמנם? האם מקומם הטבעי של תושבי הפריפריה הוא לא באקדמיה?

ומה אצלנו?

זר שהיה מביט בסרטון התדמית של 'מכללת ספיר' יכול היה להניח שמדובר במכללה שלומדים בה סטודנטים שמוצאם האתני בארצות סקנדינביה. בסרטון מככבת צעירה בלונדינית הנוסעת ברחבי המכללה על רולר-בליידס. תוך שיטוט ההיכרות שהיא עורכת לצופה עם המכללה, היא מתכתבת עם שדר רדיו 'קול הנגב' מהמכללה, ומפלרטטת עם בחור נוסף הלוגם מקפה באחת הקפיטריות. שלוש הדמויות המרכזיות בסרטון בהירות עור ושיער –

תגובת דובר המכללה סיימון תמיר: " הסטודנטית המופיעה בפרסומת למדה במכללה מערכות תוכנה. היא נבחרה בשל יכולת הגלישה שלה על רולר בליידס. הסטודנט המופיע בפרסומת לוגם מן הקפה – הוא חצי ספרדי. הסטודנטים נבחרו גם לפי מראם החיצוני"

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיהם ילדים להורים ממוצא אשכנזי משכילים בכ-30% יותר מילדים להורים ממוצא מזרחי, תוך בחינת החתך העדתי של בוגרי תואר ראשון בישראל. פערים אלה לא השתנו במידה ניכרת בעשרים השנים האחרונות, והם גדלים כאשר בוחנים את נתוני בוגרי התואר השני והדוקטורט.

הסיבה המרכזית לכך היא "אפקט הפיגמליון" אותו ניתן לראות בסרטונים, כלומר תופעה חברתית של "חיזוי בלתי מבוסס, המעורר התנהגות חדשה ובכך גורם לתפיסה המוטעית הראשונית להתגשם". במילים פשוטות, נבואה המגשימה את עצמה.

חלק יאמרו שבחירת הסרטונים היא סלקטיבית (למרות שהם רק דוגמא מייצגת). אחרים יגידו שאין בכוונת המוסדות האקדמיים לפגוע במתכוון בכל מי שאינו חלק מהקבוצה ההגמונית בישראל. עוד יטענו שמי שרוצה ללמוד במוסד להשכלה גבוהה יעשה זאת ללא קשר לפרסום, שכוחו מוגבל בכל מקרה.

אולי. אך רק אם נתעלם מכוחו של "אפקט הפיגמליון".

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • shlomiyosef  On אפריל 14, 2011 at 12:29 pm

    יש פתגם בערבית שאומר:
    "תבעל בדל מה יבדלו ראיר אל קאפאן"
    טבע האדם לא משתנה אלה כשהוא בתכריכים!!!

    אני חושב שהבעיה היא אצלך
    אני חושב שאתה הולך נגד הטבע ואתה ככזה תפסיד
    זכותם של אנשים לאהוב או לשנוא
    אני אף פעם לא חשבתי שאני נחות
    אף פעם לא חשבתי שאני חלש
    אף פעם לא לקחתי אותם כמו שאתה מכנה אותם ,האשכנזים" ברצינות
    שחרר יה חביבי
    את טבע האדם אי אפשר לשנות
    אני יודע שקשה לך לשחרר אני יודע שזה בדמך
    זה אומר שגם את טבעך לא תשנה
    אבל בכול זאת תנסה
    כי כמו שאתה לא יכול להשתנות גם הם לא יכולים.
    חג חירות שמח

    • hani24  On אפריל 14, 2011 at 12:57 pm

      שלומי יקירי זה מדהים אותי כמה סתירות יש לך התגובה אחת אני מציע לך לקרוא אותה שוב מהמשפט הראשון ועד האחרון….
      אני כפי שאתה יודע נלחם את מלחמת המעמד נגד הגזענות, אני חושב שאנשים שטוענים את טיעונך הם בנות יענה שמטמינים ראשם בחול, וכשזה מגיע לפתחם הם לא מביניפם מה קרה ולמה….ואז כבר מאוחר מידי.
      אתה מדבר בשיח אידיוידואליסטי ניאו-ליברלי — ואני לא מקבל סוג זה של שיח כלל ועיקר!

      מקווה שבחג זה לא תהיה חרות אל מודעות חברתית נראה לי קצת יותר חשוב….

      • shlomiyosef  On אפריל 14, 2011 at 1:23 pm

        הני חביבי
        האדם מלא סתירות – ככה הוא בנוי
        הוא לא מושלם אני בכול אופן לא מושלם
        יכול להיות שאתה כן ואני שמח על כך.
        ספר לי על מלחמתך
        וספר לי כמה ניצחונות יש בהמתחתך.
        אתה לא מקבל שיח כזה או אחר
        ו"הם" לא מקבלים את האחר.
        אז מה ההבדל ביניכם?
        תרגיש טוב
        שלומי

        • hani24  On אפריל 14, 2011 at 1:30 pm

          שלומי נטיעון כאן הוא לאעל שלמות, ואני לא מנסה להעליב אותך….הטיעון הוא האם אנחנו מסוגלים להתמודד עם המציאות ולא להיות בנות יענה….
          מעניין כמה אנשים כתבו את מה שאתה כתבת לפעילים בתנועה לזכויות הארח בארה"ב — וכמה אני שמח שלא הקשיבו להם….
          תחשוב על זה…..לעיתים אמירות כאלו הן יותר גרועות מהפעולה עצמה.
          הני

          • shlomiyosef  On אפריל 14, 2011 at 1:44 pm

            הני
            אני לא נעלב ואני לא חושב שזה מה שאתה רוצה.
            אני איבדתי אותך על מה בעצם הוויכוח?
            לגבי ה"בני טובים"
            אותי זה מקומם כאילו אני לא בן טובים.
            אבל מי משתמש במושג זה, אם לא התקשורת בלבד?

            • hani24  On אפריל 14, 2011 at 1:57 pm

              שלומי נשמה אתה נער הפוסטר של הבני טובים!!!! אבל נשמה זה לא רק התקשורת זו החברה הישראלית, בחייך תראה מי מסומן כערס או פרחה או כבן טובים ולא רק בתקשורת ועל כך אני מלין….
              הני

              • shlomiyosef  On אפריל 14, 2011 at 2:06 pm

                תגיד
                אתה מסומן כערס?

                • hani24  On אפריל 14, 2011 at 2:07 pm

                  תגיד אתה רציני?!?!&@״!?,

                  • shlomiyosef  On אפריל 14, 2011 at 2:10 pm

                    מאוד רציני
                    כי אני מבין ממך שמי שמזרחי מסומן כערס.
                    ומיכוון שאתה מזרחי שאלתי אם אתה מסומן ככזה.

                    • hani24  On אפריל 14, 2011 at 2:20 pm

                      שלומי תגיד אנחנו חיים באותה המדינה? כמובן , מי שלא מכיר אותי מתייג אותי כך.
                      סיפור, כשחזרנו לארץ עברנו לגור ליד ככר המדינה ולי היה אופנוע שהחנתי מתחת לבניין יום אלד שכנה באה שלא הכירה אותי וניסתה פיזית למנוע ממני להכנס מתחת לבניין כמובן שלא התייחסתי היא זזה ואני נכנסתי. אחרי כ-20 דקות דפיקה על הדלת ואביבה פותחת השכנה מספרת לה על השליח החוצפן ושאסור להחנות מתחת לבניין. אביבה אחרי כמה דקות של צחוק ותדהמה הסבירה לגזענית שזה הד״ר השני על הדלת….בוקר טוב שלומי וברוכים הבאים לישראל 2011

                      תן מבט על הסרט של עמנואל רוזן
                      שחור ולבן משהו כזה אולי זה יפתח לך צוהר למדינה שלנו…ו

                  • shlomiyosef  On אפריל 14, 2011 at 2:31 pm

                    תשמע גם אתה סיפור
                    הוועד שלנו במרכז תל אביב, אישה פולנייה נודניקית שחושבת, מה זה חושבת בטוחה שאני גר אצלה. היא לא יכולה לראות אותך מבלי להציק. תיקח תביא תרים אל תעשה ככה ואל תעשה אחרת. גם את אישתי הפולנייה היא הוציאה מדעתה לא פעם. ואני אני פשוט לא מתייחס אלייה לא מסיט את מבטי אליה לא שלום לא בוקר טוב ערב טוב. כלום!!!
                    לא מזמן היא ממש התחננה לפני וזה ציטוט.
                    "אבל שלומי לפחות תגיד שלום למה אתה לא אומר שלום"
                    אתה מבין, אני לא מרגיש ערס ולא שחור ולא נחות ולא מעניין לי את התחת מה היא חושבת עלי ואיך היא רואה אותי. אני זה אני בן הארץ הזאת לכול דבר. עם זכויות וחובות. יש לי עוד עשרות סיפורים כאלו. אף פעם לא נתתי לאיש לתת לי לחשוב שהוא מעלי. הכול בראש שלנו!!!
                    וזה לוקח אותי אל הטקסט הקודם שלי. היא לא תשתנה ואני לא אשתנה כי הטבע חזק מאיתנו.
                    שחורים לבנים מוקה או ג'ינג'ים.
                    את הדיסק של דודו טסה כבר רכשתה?
                    כי אני נותן בפול ווליום בשכונה – כי אני ערס
                    🙂 סתם צוחק

                    • hani24  On אפריל 14, 2011 at 3:52 pm

                      שלומי זה שאתה ואני מועצמים ויכולים לא להתייחס או לתת בראש זה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל. מה שצריך לחשוב עליו הוא כל אלו שלא יכולים לתת בראש ועומדחם נכלמים אול מול אותם גזענים ומפנימים את הגועל נפש הזה.
                      את הדיסק של דודו אני אקנה ברגע שאצא מאישפוז כל פעם קורה לי איזה נס אחר ממש נמאס.

  • סתם אדם  On אפריל 14, 2011 at 12:29 pm

    הני, אתה צריך להבין.. בוז'י הוא "אדם נורמטיבי" ו- "בן טובים". ולכן במשפט הסמנטיקה, הוא "איש יקר" ו-"מלח הארץ" שיש להגן עליו ועל שכמותו בחירוף נפש.

    כפי שנכתב במאמר בישראל היום, סמנטיקה היא נשק בעל עוצמה והתקשורת והממשלה משתמשים בה יום יום כדי לעבוד עלינו.
    לדוגמא, מה ההבדל בין "ישוב בלתי מוכר" ו-"מאחז לא חוקי"?
    הבדל הוא שעם הראשון מסתדרים ואת השני מפנים. ע"פ החוק היבש לעומת זאת שניהם היינו הך.

    כשנשק הסמנטיקה ייעקר יחד עם מפלצת הפוליטיקלי-קורקט אולי אז תתחיל האמת הקשה לצאת לאור. עד אז, נמשיך לשמוע על בני טובים נורמטיביים ושאר מרעין בישין.

  • עומר בראונשוויג  On אפריל 14, 2011 at 1:11 pm

    תמשיכו לשלוח את הילדים שלכם לעיצוב שיער, קוסמטיקה וכדורגל ותמשיכו להתפלא שמזלזלים בכם .
    אין מה לעשות האשכנזים הם יותר ברמה ועדות המזרח עוד טיעוני טיפוח.

  • דני כהן : תסתכל על חצי הכוס המלאה  On אפריל 14, 2011 at 3:11 pm

    על סירטוני התדמית אני חש כמוך גועל, וכמובן להראות אשה מוסלמיה עם כיסוי ראש שלומדת באוניברסיטה ולא נופלת מעמיתיה זה יהיה חלום באספמיה מצד פרסומאים שתוקעים בתדמית עצמית ליברלית צבועה.
    לגבי מפלגת העבודה, אני רואה את חצי הכוס המלאה. עמיר פרץ עמד במסיבת עיתונאים כסביבו: חברי כנסת וראש מועצה מזרחי יחד עם חבר כנסת ערבי-מוסלמי שעמיר פרץ התעקש בזמנו למנות אותו לממשלה.
    רוב העניים והעובדים שעובדים עבודות כפיים כמו גם רוב תושבי שכונות העוני ועיירות הפיתוח הם מזרחים, למעט שכבה מסויימת של יוצאי ברה"מ לשעבר שהצטרפה אליהם. זה טבעי שפרץ ייצג אותם ולא בוז'י.
    נקווה שהאצולה שבוז'י מייצג של בורגנים שבעים ואטומים עם התנשאות מפא"יניקית הולכים להעלם ממפלגת העבודה לטובת עמיר והנציגים שחברו אליו.

  • אזרח.  On אפריל 14, 2011 at 11:13 pm

    הני, מסכים עם מה שכתבת .

    http://www.mouse.co.il/CM.television_articles_item,797,209,45708,.aspx

    הגזענות סמוייה,אבל המגמה ברורה.

  • אזרח.  On אפריל 14, 2011 at 11:14 pm

    • עומר בראונשוויג  On אפריל 15, 2011 at 5:37 am

      אזרח , מה רק שחור זה ישראלי אותנטי? מה רע במשפחה אשכנזית?
      אתה רוצה למחוק את האשכנזים . גזען נאלח!

      • אזרח.  On אפריל 15, 2011 at 6:33 am

        נו,טוף.זו הדרך של הגזען המצוי. להאשים כגזען דווקא את זה הסובל מהאפליה ומהגזענות.

        http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1024,209,47836,.aspx

        • עומר בראונשוויג  On אפריל 15, 2011 at 11:30 am

          אבל אזרח, פראחות מרוקניות לא צובעות לבלונד?! הדוגמאות שהבאת הן של חברות מסחריות שסך הכל עושות חישוב של מה מוכר .

  • אזרח.  On אפריל 14, 2011 at 11:18 pm

    קשה למי שגדל על "סבא טוביה" לצאת מההשקפה הרעה.

    http://www.haokets.org/2004/03/25/%D7%A1%D7%91%D7%90-%D7%98%D7%95%D7%91%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%9B%D7%94-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%AA/

  • אזרח.  On אפריל 15, 2011 at 6:39 am

    הני, לא מפליא אותי לראות שלאחר שטיפת המוח הנעשית לישראלי המצוי מקטנות,בוזי הרצוג ודומיו אינם יכולים לעמוד במבחן בובליל.

    http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/066/982.html

  • כליל  On אפריל 15, 2011 at 11:51 am

    לא להאמין, הייתי בטוח שגם אתה הנמצא בצד השמאלי תשכח להתייחס אבל כל הכבוד (לא בציניות)
    אבל, כרגיל, בוז'י נמצא בצד הנכון של המפה הפוליטית ולכן יעשה הכל כדי להשכיח מה שאמר, המסמכים אמיתיים ונכונים רק אם אתה בצד השני אבל אם אתה שם בשמאל, לא ולא ופתאם צצים כל המסנגרים על בוז'י ולצערי אפילו הקהילה המרוקאית שהזמינה אותו להילולת המימונה. סביר כי גם אותו אמריקאי שאמר כי בוז'י לא צוטט נכון חושק במפלגת העבודה לשילטון.
    אבל אבל
    גזענות קימת בשני הצדדים, מי יותר (אשכנזים) ומי פחות
    והאוכלוסיה המזרחית צריכה לקחת את עצמה בידיים לא לחכות לפוליטיקאים המשתמשים בה כמאגר אלקטורלי ןמשאירים אותה למטה, ואף מורידים עוד יותר (ש"ס) ולהבין שבעולם של היום להשכלה יש חשיבות רבה במוביליות החברתית.
    אני שואל את עצמי לא פעם את השאלה – מאיפה המליונים שעושים כל הצדיקים "הבבות" מאיפה הכסף לקברי צדיקים, ואיפה אותם "בבות" מדוע הם אינם משקיעים את כספם בתמימים המאמינים בהם, ובכלל מדוע הם תמימים ומנוצלים על ידיהם וכל תוכנית על התופעה הנוראית הזאת מצמררת את עורי
    מדוע אני נותן לילדי כסף לפיצה עם ילדי הכתה והוא חוזר ומיילל למה נתתי רק 40 שקל ולילד ההוא הבא מבית חסר אמצעים משכונת המצוקה יש יותר כסף לבזבז (200 שקל) ואני מדבר על דור שני לא על ראשון והדוגמאות הן רבות
    ואיפה ש"ס הלוקחת אותם תחת כנפיה ומונעת לימודים המכשירים אדם לעצמאות כלכלית. אז נכון בבתי הספר שלהם יש ארוחות והסעות והמעונות עולים חמישית ממה שעולה סתם מעון של ויצו או נעמת – אבל קצת להסתכל קדימה.
    וזה התפקיד שלכם, אותם המתריעים בשער על גזענות
    אז אולי הגיע הזמן לתקוף קצת אותם, כי הם אשמים לפחות כמו אותם אנשים "אשכנזים" המוכנים לעבוד בכל עבודה (דור ראשון) רק שהילדים יקבלו חינוך, השכלה ותמיכה. אבא שלי היה פועל בנין אשכנזי, אמא שלי הייתה מנקה בתים אשכנזיה שניהם ניצולי שואה
    אבל עבדו כדי שאלמד במוסדות חינוכים טובים וחסכו ללימודי אוניברסיטה. אישתי נשלפה ממשפחה מרובת ילדים (מרוקאית) על ידי אשכנזיה לפנימיה אי שם בעמק ובזכותם היום היא רוקחת (לא לימודים קלים)
    אז אולי קצת צודקים המגיבים לכתבתך שצריך להסתכל גם אחרת על הדברים

    • עומר בראונשוויג  On אפריל 15, 2011 at 4:24 pm

      כליל, מזרחים עם מידת הביקורת העצמית כמו שלך מעוררים בי תקווה.

      • hani24  On אפריל 15, 2011 at 11:53 pm

        זה רק אני או שבנוסף להיותך גזען ותת רמה אתה גם אנאלפבית? אויל קרא שוב את כליל.,..

  • רונן גפן  On אפריל 16, 2011 at 12:48 pm

    הני
    כבר עשו מחקר על פרסומות לחומוס ולירקות.
    שם מראים כל הזמן רק מזרחיים שמוכרים חומוס ובודקים ירקות.
    אפליה קשה.
    הנה תראה

  • כליל  On אפריל 18, 2011 at 5:38 am

    בהמשך לדברי (למרות שאני אפיקורס) –
    קישור :
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4056884,00.html

  • יד שניה  On ספטמבר 16, 2011 at 2:21 am

    די לריב שחור הכי טוב …

Trackbacks

כתיבת תגובה

