מוזיקה מזרחית – סיכום ביניים (via )

אחלה טור בנושא המוסיקה המבוצעת על ידי אחנים מזרחים, יש לי כמה אי הסכמות בעיקר עם הטרמינולוגיה של מוסיקה מזרחית!
לדעתי זו המוסיקה הישראלית האותנטית כיום, כזו שמתישבת במרחב הגיאוגרפי בצורה הטובה ביותר ומחברת חלקים נכבדים מהישראלים, אני חושב שהכינויים הללו: "מוסיקה מזרחית" או "מוסיקה ים תיכונית" עושים גטואיזציה למוסיקה הזאת בזמן שהוא מפנה את הדרך לאחרים לתפוס את המשבצת של התרבות הישראלית, ולכך אני לא מסכים לטרמינולוגיות הללו….
אכן, אופיר ואנוכי, שוחחנו על ההגדרה של המזרחים שעלתה בזמנו מהקשת וההקבלה למוסיקה "מזרחית", ואני חושב שההגדרה שעלתה בזמנו מהקשת באה ממקום מועצם ועל מנת לשבור את המסגרת של הטרמינולוגיה של "הספרדים". מעבר לכך, נוצר גם שיח של "יהודי-ערבי" (יהודה שנהב בראיון של מהארץ) שעשה בלגן מוחלט בין מזרחים ובישראל, למרות שהמטרה המרכזית הייתה להתריס ולשנות את השיח.
לעומת זאת אך בשיח של המוסיקה והתרבות יש בעצם קבלה של השיח אותה כופה המדכא על המדוכאים….
אבל כמו שעשינו בינינו בהתכתבות (אופיר ואני) אני מעלה את זה רק על מנת להעיר את הדיון בעניןן ולשמוע מה אחרים חושבים על כך….
שווה קריאה
הני

מוזיקה מזרחית - סיכום ביניים אופיר טובול כמו שאפשר לראות בכל העולם, ובעיקר בפינות הפחות לבנות ונקיות שלו, אמנים שיוצרים מוזיקת מחאה ומוזיקה עממית, אבל באמת, לא קוראים לה בשמות אלו. אנשים מספרים דרך שירים, מנגינות ומקצבים את סיפורם, מדברים את שפתם ומבטאים את כאבם ושמחתם. ברשימה הקרובה אנסה לסמן נקודות דרך משמעותיות, שיצרו את מה שאנחנו מכירים כיום כמוזיקה מזרחית. המוזי … Read More

via

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רונן לביא  On מאי 11, 2011 at 4:35 pm

    היום מתביישים במילה "מזרחית" ולכן מנסים לשנות את השם לישראלית כדי להיות שווים לזמרים ישראלים רגילים.
    יותר נכון לקרוא למוזיקה הזאת "מוזיקה ערבית" כי היא יותר קורה לערבים מאשר אמנים כמו יהורם גאון או אהוד בנאי או יזהר כהן.

    • hani24  On מאי 11, 2011 at 9:40 pm

      רונן זו יכולה להיות פרשנות אחת, אחרת היא שאתה לא מבין כלום במוסיקה ערבית כי באמת בארץ אין משהו שדומה למוסיקה ערבית מלבד הבלחות של גדולה, זהבה בן, יאיר דלל ועוד מתי מעט.
      הייתי שמח אם הייתה מוסיקה קרובה יותר למוסיקה הערבית שהיא מוסיקה הרבה יותר טובה ומתוחכמת ממה שאתה קורא להם אמנים…ואם יותר לי אם תשאל את אהוד בנאי — הוא יסכים איתי מיד ראשונה…..
      אבל כל אחד ועולם האסוסיאציות שלו קוראים לזה אגו-צנטרי (יש עוד מילה לתאר אבל אני לא אשתמש בה….)

להשאיר תגובה

