דרומי = טוב!

משהו טוב קורה בדרום, אט אט החברה של מכללת ספיר הופכים לחוד החנית של החברה הישראלית, איך מכללה אחת, בנגב, מצליחה להנפיק כל כך הרבה מודעות תשובות אולי בפנים….

ביום אני מקבל עשרות מיילים, לעיתים מאות ובימים טובים קרוב לאלף, קשה לקרוא הכול, חלק אני קורא ויאללה קדימה, חלק אני מוחק מיד, ויש את אלו שאני מקבל לעיתים רחוקות שני מרגיש בתוכי משהו מיוחד, מייל כזה קיבלתי לפני כמעט כשנה ממשה אלפסי. משה הציג את עצמו ואמר שהוא קורה בבלוג הזה, ושהוא מרגיש שזה מדבר אליו, הוא הוסיף ואמר שהוא מתארגן עם חבורה של סטודנטים והם עומדים לפתוח בלוג דרך המכללה שישמש לאכסניה לרעיונות רדיקליים.

אני מקבל כאלו גם הרבה כל יום, אבל משהו הרגיש אחרת, החלטתי להמשיך לעקוב, ואט אט ככה בתוך האקדמיה השמרנית הישראלית (גם אני כולנו…שמרנים הכוונה…) אני מגלה לי שצומח לו אתר חברתי סופר רדיקלי עם אמירות חשובות שכולל בתוכו סטודנטים ממכללת ספיר ככותבים. ספירלה און ליין הוא האתר של הסטודנטים במסלול עיתונאות, בביה"ס לתקשורת, במכללת ספיר. האמינו לי אחד האתרים השווים ביותר, יש בו כתיבה מצוינת חדשות וחשיפת פניה של מה שנוהגים לכנות בתקשורת "החצר האחורית של ישראל" או "ישראל השלישית", אבל כאן ההתייחסות למושאי הכתבות היא לא כאל "בעייתיים" או "מסעודה משדרות" של קירשנבאום עם הפטרנליסטיות המוטבעת, יש כאן משהו אנושי אוהב מלטף בכתיבה, למרות שלא תטעו הם נשכניים ומאוד ביקורתיים כלפי החברה הישראלית. כיסוי החומרים הוא נרחב, יש שאלות של זהות, כלכלה וחברה, פוליטיקה ועוד. אני מאמין שמכאן יוצא קול אחר, ומקווה שהוא ישתמר בקרב אותם סטודנטים גם לאחר סיום לימודיהם כשהם יצאו לדרכם המקצועית כעיתונאים מהשורה.

אתר שני מבית היוצר של מכללת ספיר הוא מעמול – כל מה ששווה תרבות, שוב קבוצת סטודנטים מהחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר, בנו להם אתר לתפארת שעוסק בכל מה ששווה תרבות!!! ובכן כפי שרבים מכם, הקוראות והקוראים בבלוג שלי, הבחינו בשנים האחרונות המלחמה מתרכזת יותר ויותר בשדה התרבות. למה? כי זה כבר לא פוליטיקלי קורקט להגיד שוורצה או מזרחי לא מפותח, אז הדרך להלום במזרחים היא דרך התרבות – אני קורא לזה "מלחמת התרבויות הגדולה". כאן, החברות והחברים, בנו להם אתר לתפארת שכולל בתוכו ראיה אחרת של תרבות בישראל, הם משלבים בין כל הסוגים והז'נארים, יש להם נגיעות של הכול הם מכסים את המאורעות של פסטיבל דרום ומביאים את כל הקולות שעלו בדיון. יש אחלה מוסיקה שניתן גם לקרוא עליה וגם להיחשף לצלילים. בנוי בחוכמה עם יופי של טקסטים.

שני אתרים אלו ועוד התרחשויות רבות שקורות במכללת ספיר, מביאים אותי להאמין כי משם תצא הבשורה החדשה. כפי שבימים עברו היו אלו להקות הקצב שבאו משדרות, כנסיית השכל, טיפקס וגם אנשי תרבות מובילים, שבחלקם שכחו את המקום ממנו באו שמעון אדף, נראה לי שבמכללת ספיר יש יצירה אמיתית של אוירה אינטלקטואלית וחשיבה חדשה. ועל כך אני מברך ביישר כוח את המכללה, המרצים ובעיקר הסטודנטים. שווה לקרוא לעקוב ולשים לב וקול הבוקע מהדרום החדש.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

