שבוע הספר!!!

לרגל שבוע הספר עלו היום ביקורת של אנשים שונים במוסף ספרים של הארץ, אני הייתי אחד מאלו שנתבקשו לכתוב דבר מה על ספר מסוים, אז הנה….

ביקורת על הספר אדום מאת אווה טים:

מעצבנים אותי אלו בני דור הפרחים, לא מספיק שהם הבטחה שלא קוימה, הם גם כותבים ספרים על כך. אדום, של אווה טים, הוא אחד מהם, הוא, בעיניים רכות מאוד, מתאר את מצבו של תומס, לדעתי בן דמותו, בן לדור שלא ידע שובע, ומנסה להחיות את עברו למרות הכישלון המהדהד. יש כאן האדרה של דור ואידאלים קצת שונים, כאלו שהם טרום מהפכת ה"קנה אותי", ובו בזמן הבנה שכבר אז זה לא היה יותר מאידאל. אך עם זאת, יש כאן ספין, אותו תומאס, אולי על מנת להרגיז, או להתנחם מכישלון דורו, נהנה כאן ועכשיו ממנעמיו המיניים של הדור העכשווי, וזאת דרך רומן מיני לוהט עם אישה צעירה ממנו לפחות בשנות דור. אולי זה רק אני, אבל אני חושב שהייתי מעדיף לחיות אז, אני יודע, אנו מפנטזים תמיד על העבר, ואי שקט בהווה מפריע לנו, אבל המוסיקה שהתנגנה לי בראש בזמן הקריאה: דילן, לו ריד ועוד, הרעיונות המהפכניים, קומוניזם, סוציאליזם שוויון, חסרים לי מאוד היום. והספר הזה, אדום, בחלקים רבים נותן את התחושה הנעימה הזאת של "אח איזו תקופה" והקריאה זורמת; ואילו בחלקי הקפיצות להווה הקריאה מלווה בכאבי בטן לא קלים, מי אמר שקריאת ספר אמורה להשאיר אותנו עם חיוך? ושאלת השאלות מי מאיתנו באמת הוא הדור הדפוק הם או אנחנו? בנתיים תהנו מהספר ואולי מההופעה של דילן…

וכמובן תהנו מלו ריד:

אחלה שבוע ספר לכולם!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On יוני 15, 2011 at 11:42 pm

    ספר נפלא.
    נפלא.
    ומדוייק וכואב
    ואיזה סיום ענק….

  • עידן.ח  On יוני 15, 2011 at 11:51 pm

    תמיד טוב לקנח בלו ריד…

  • רות  On יוני 19, 2011 at 12:14 pm

    הני!

    ומה עם איזה טור על סערת הקוטג' שלא גוועת במחוזיתנו?

    מה זה אומר עלינו, ומה זה אומר לגביי העתיד?

    מאוד מעניין אותי לדעת מה דעותייך בעניין.

    רות.

כתיבת תגובה

