פעם גזען תמיד גזען! או לונדון הביתה נמאסת….

הסיפור של ירון לונדון והמזרחים מזכיר הרבה אנקדוטות גרועות על מדינת ישראל, זה לא מהיום שהבחור הוא גזען, הדוגל בתורת גזע והעלבות….

זה החל בתוכנית טנדו, הוא קיבל תוכנית אירוח, הביא "אנשי רוח" סופרים, אמנים ועוד. אבל משהו הציק לו, בתוך כל השליטה של האשכנזים בתרבות, בפוליטיקה, בכלכלה הכול, הכול היה שלהם. אבל משהו הציק לו, הציק לו שיש בחור מזרחי, קטן קומה ומצליח. אותו גזען, בנה היקר של האליטה, ירון זהבי של חסמב"ה, כעס! חמס וגזל, איך השתחל לו אותו ניסים סרוסי, סרוסי לא פחות ולא יותר לכוכבות? מי הוא בכלל? ובאותם ימים אין תקשורת פתוחה, ואין רדיו אזורי, והשליטה היא מוחלטת והמידור של המזרחים הוא כמעט 100%!

אז החליט אותו בן בליעייל, להזמין את סרוסי לתוכנית שלו ולהראות לו מי הבוס! את התוכנית לא ניתן "למצוא" בשום מקום גם לא בארכיון הטלוויזיה הישראלית אולם מצאתי תמליל של התוכנית בבלוג של זאב גלילי, אותו בן עוולה, גזען ראה בהשפלה פומבית זו משהו הוגן, ולא ראה שום בעיה בזובור הציבורי. חבורת האפסים שהקיפה אותו, וחלקה מקיף אותו עד היום ישבה שמעה ושתקה – שתיקת הכבשים קוראים לזה! במשך שנים אך אחד לא חשב אפילו לבקר את אותו גזען. שנים עברו, השליטה התערערה והגולם קם על יוצרו וביקורות החלו להישמע בעניין, אנשים זכרו וזה היה כצריבה על העור! היה עלבון, ויצאה קריאה גדולה בעיקר לאחר התחזקות הקשת הדמוקרטית המזרחית, ובדיוק כמו התואם שלו ברק, לונדון-בלעם פלט ס'חה, רפויה להפיס את דעת הקהל וכולם שמחו אפילו רצו לעשות סולחה עם סרורי שסרב.

זו הייתה סליחתו:

"וזו מסקנתי:
* שפטתי תופעה תרבותית שהתקשיתי להסכים לה. מאז למדתי לדעת שאסור לשפוט את תרבותו של האחר, במיוחד את גילוייה של התרבות העממית. אם כי גם היום איני שותף לפוסט מודרניזם, הפוסל כל סולם של איכות.
* הזמר העממי הוא נייר הלקמוס של היחסים הבין תרבותיים. הזמר מבטא את מעמקי הנפש. הנהייה אחר סגנון מוסיקלי כזה או אחר מבטאת זהות תרבותית בעוצמה רבה.
שנינו, ניסים סרוסי ואני, נפלנו קורבן לדימוי שלנו. ניסים נתפס כנציגו של הפרולטריון המרוקני המעונה, העני, הדחוי. אני נתפסתי כיורם הצפון תל-אביבי המשכיל והעשיר, שזכה במעמדו תודות למוצאו.
האמת שונה: הוריי השתייכו לאינטליגנציה העובדת, אבל הם היו אנשים עניים. במשך שנים לא מעטות סבלנו בביתנו ממחסור חומרי ממשי. בקושי סיימתי תיכון ועבדתי לפרנסתי מנעוריי.
* משפחתו של ניסים הגיעה ארצה מטנג׳יר בשנות השישים. לא ריססו אותה בדי.די.טי ולא שיכנו אותה במעברה, ככל הידוע לי, החזיקה המשפחה בשתי חנויות בגדים ברחובות.
כיוון שהייתי צעיר למדי, בן 33 באותם ימים, והטלוויזיה בחיתוליה, עוד לא הבנתי את כללי המשחק ואת חשיבותו של הדימוי. לו הבינותי זאת, הייתי מביא בחשבון את העובדה שבעימות בינינו היה עלי להטיל עליו את התפקיד של האנדרדוג ולהתייחס אליו בכפפות של משי. דווקא משום שאני מביט בזולתי בגובה העיניים, לא חשבתי שהוא זקוק לחסות״.

אבל הרי ידוע זה, כי נמר, גם אם הוא נמר של נייר, לא יחליף את חברבורותיו, ולונדון-בלעם אינו שונה. עברו להם כמה עשורים והאיש שהינו גזען בנשמתו נחשף בשנית במניפסט גזעני ומחריד! והנה ציטוטים נבחרים:

"צריך כור היתוך יצוק מפלדה אשכנזית"

"האשכנזיות היא התרבות המערבית. בלי ההקשר הזה, אין לנו מקום כאן"

"כל אחד מנופף בידיים", מתמרמר לונדון בפני המארח. "או, עוד פעם החום האנושי? אני שומע את זה והשערות על הידיים שלי סומרות", הוא אומר ודוחה בבוז הצעה של אחד מתושבי המקום לבוא ולהתארח בביתו לארוחת ערב שישי.

"בן גוריון צדק. אני אומר את זה לחלוטין למרות שברור לי שאני מסכן את צווארי. זו אמירה לא אופנתית, לא פוליטיקלי-קורקטית. צריך כור היתוך יצוק מפלדה אשכנזית. לא מפני שאני אשכנזי, אלא כי האשכנזיות היא היבוא של אירופה, בהקשר של התרבות המערבית. בלי ההקשר הזה אין לנו מקום כאן. לא זה עם זה ולא בתוך המזרח התיכון. לחזור למרקש או לקישינב – לא רוצה".

בא לו ירון הגזען לונדון ומוציא את פרצופו האמיתי, (לצפייה בוידאו לחצו על הקישור) לא יותר לא לבקר תרבות אחרת, יש תרבות טובה ותרבות רעה, ואני חושב שאני שמח ועצוב, מחד מישהו סופסוף אומר את הדברים לאשורם, מאידך, איזה גועל!!! אני חלק מהעם הזה!

ובכן חברים וחברות, אני יודע שיהיו שלא יאהבו את הפוסט הזה כרגיל אולם יש כאלו שאולי עיניהם יפקחו בעקבות פוסט זה, דבר אחד בטוח, האיש שמחזיק עם קירשנבאום את תוכנית האירוח הנצפת ביותר כיום הוא גזען, ואל תגידו לי שזה לא משפיע על התכנים ו/או סוג השאלות, המרואיינים ועוד! ועל זה חייבים לתת את הדעת לא רק אנחנו אלא גם פרנסי הערוץ ובעיקר הממונים על הערוץ, מועצת הרשות, השר הממונה ועוד.

איש כזה חייבים להעיף מהערוץ הציבורי ויפה שעה אחת קודם!

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ora21  ביום יוני 28, 2011 בשעה 6:11 pm

    הני, לונדון אומר בקול רם את מה שאחרים חושבים. אנחנו חיים במדינה גזענית. נקודה. תראה את הרשימה השמית של הכותבים ב'הארץ'- עד לרא מכבר היתה שם מזרחית מחמד אחת, ועוד אחד, משהו כזה.

    • hani24  ביום יוני 28, 2011 בשעה 6:28 pm

      אורה, אין ויכוח, מה שמעצבן אותי שהגזען הזה תופס משבצת שידור מרכזית ושלא יגידו לי שהוא "אובייקטיבי" אעלק. ועוד יותר מרגיז אותי שלא זורקים אותו לכל הרוחות הוא ומשנה הזגענית שלו.
      לגבי כל השאר, שלא יגידו יותר "שד עדתי"….

  • shaultweig  ביום יוני 28, 2011 בשעה 7:41 pm

    שאול סלע

    אפילו לשקר הוא לא יודע

    כך אומר ירון לונדון : צריך כור היתוך יצוק מפלדה אשכנזית. לא מפני שאני אשכנזי, אלא כי האשכנזיות היא היבוא של אירופה, בהקשר של התרבות המערבית.

    מיתוס שאין לו אחיזה במציאות.

    הזמר העברי אם הוא נסבל בכלל הוא הערת שוליים . רוב "הזמר העברי" של "ארץ ישראל הישנה והטובה" הוא תוצר של שליטת השלטון בגלי צהל ורשות השידור. היום הז'אנר הזה נבעט החוצה.

    בספרות העברית היו שני סופרים ענקיים

    עגנון – מצוי הן בספרות המקראית,הן בספרות התלמודית והן בקבלה. עגנון בילה 12 שנה בספריות של ברלין והכיר גם את הרומנטיקה הגרמנית וגם את במיתולוגיה היונית. הגיבור של הרומן "הכנסת כלה" שיצא ב 1924 הוא ר' יודל חסיד שכל רגע נתון עוסק בשס ופוסקים ומשום כך לא מוצא זמן להאכיל את בנותיו ולכן יוצא למסע של שנורציה. כמו כספי החלוקה של היישוב הישן.

    דוד שחר – היכל הכלים השבורים .

    לפי אמנון נבות כך ראה דוד שחר את האשכנזים

    "עוד אמר לי שהוא גדל בירושלים המחולקת לעדות ("למדתי בבית ספר ספרדי ואהבתי כל רגע.למדתי בגימנסיה אשכנזית ושנאתי כל רגע") ועוד סיפר שלא בכדי נתן לגיבור הראשי בסדרת הרומאנים שלו זהות מעורבת,חצי ספרדית וחצי אשכנזית.לא פעם השמיע באוזני – וזה היה לפני עשרים שנה!)שהיומרה של האשכנזים לתרבות גבוהה היא נלעגת,שכן הגיעו מעיירות חשוכות בפולניה,והחלו נוהגים חשיבות עצמית על בסיס כלום בריבוע,מקריאה בז’ורנאלים שהגיעו אליהם באחור.הוא נתן להיבטים אלה ביטוי גרוטסקי עילאי בכמה מפרקי "היכל הכלים השבורים"- בעיקר בפרקים המוקדשים למבקרת האמנות לאה הימלזך,שבדמותה השקיע אנרגיות עצומות של תיעוב,זעם,וראיית עומק.שאלתי אותו פעם מה טעם להשקיע בדמות שהסופר מתעב אותה מרגע היוולדה.הוא שתק.(אני מניח שסגר חשבון עם כמה דמויות מתקופת ילדותו ונערותו)."

    סמי מיכאל ושמעון בלאס כתבו בעברית אבל מבחינתי הספר החשוב ביותר שנוגע לנו הוא ספרו של אליאס ח'ורי באב אלשמס. את הספר קראתי בהמלצתו של שמעון בלס וכסופר ערבי אליאס חורי עולה על שמעון בלס.

    במוסיקה המקאמים העיראקים וצלילי העוד הם מוסיקה גבוהה כמו אמנות הפוגה של באך או הרביעיות של בטהובן

  • shaultweig  ביום יוני 28, 2011 בשעה 8:26 pm

    הני

    תבקש מאוהד להוריד את הסרט באב אלשמס לקובץ

  • גל  ביום יוני 28, 2011 בשעה 9:15 pm

    can't we all just get along?
    אז ירון לונדון מצדד בתרבות שעליה הוא גדל בבית אבא וחושב אותה ליותר טובה? נו אז מה? עם כל הכבוד לכור ההיתוך היצוק פלדה אשכנזית – אני לא אוכל את הסיר, אלא את מה שיש בו…
    ברל כצנלסון אמר פעם שכל דור צריך לברור לעצמו את מה הוא משליך ומה הוא שומר לעצמו מכל המורשת התרבותית שעומדת לו מקדמת דנא. ביכולתכם להקריא לילדים את חבורת חסמב"ה (תוכן גזעני, שוביניסטי וכו') וגם להשליך לפח את הספר הישן שמרקיב על המדף.
    ברור שלא כל מה שריח ריחו מאירופה הוא איכותי, וכל מה שמגיע מן הלבאנט הוא ירוד. מותר להתווכח על איכות, ולהביע דיעה מבלי לשלוף ישר את רגשי הנחיתות שסבא חש עם הגיעו לארץ. רק מי שחסר ביטחון בזהות שלו מעורער לנוכח התנשאותו של האחר.
    אני מסכים עם ירון לונדון שיש דבר כזה שנקרא סולם איכות. כמו שאפשר להעריך איכות עבודה של נגר, רצף ורפד אפשר וצריך להעריך גם איכות של אמנות, ועם זאת לכולם צריך להיות מקום: לתרבות העממית ולתרבות הגבוהה. אני אישית רוצה לתת לילדיי תרבות גבוהה, כי יש בה עומק, היא מעוררת מחשבה, והיא בעיקר יצירה שמישהוא השקיע בה. לכן למשל, אני מעדיף זמרים שמלחינים שירים של משוררים כמו שלונסקי ואלתרמן ור' יהודה הלוי (ששלושתם דרך אגב כתבו במשקל ספרדי). במובן מסויים שהשמיעו את המוסיקה המזרחית רק פעם בשבוע בערוץ אחד, לפני כניסת שבת השמיעו את הקרם דה-לה-קרם של האיכות שבמוסיקה זו. היום שהזמר המזרחי מושמע בכל הערוצים וכל הזמן (ע"ע ערוץ 24, שזמר אשכנזי מופיע בו במקרה הטוב ב-4:00 לפנות בוקר) ואיכות צריך לחפש…
    איכות זו לא מילה גסה, צריך לדרוש איכות, במיוחד שהזמר המזרחי יודע להפיק כזו, אך המוצע כיום הוא זבל להמונים.

    • hani24  ביום יוני 28, 2011 בשעה 9:27 pm

      טוב גל אין לי בעיה להסתדר אם אוכל לבנות את כור ההיתוך ממזרחיות יצוקה, ולהגיד על התרבות שלא מוצאת חן בעיני שהיא זבל הזבלים ולקבל את כל תוכניות הטלוויזיה המרכזיות והעיתונים, וגם הוצאות הספרים, הכלכלה וכל מה שיש כאןן. אז אשמח מאוד להקשיב לדברים כמו
      get along….
      עד אז, גזען ישאר גזען ואני אחשוף את גועל פעם אחר פעם….

    • shaultweig  ביום יוני 28, 2011 בשעה 11:07 pm

      גל

      מאחר ששירה אנשים כמעט לא קוראים הייתי שמח לו היית מביאה גם שמות של יוצרי פרוזה . אם את רוצה איכות של זמר מזרחי את מוזמנת להיכנס לבלוג של קפה גיברלטר בפייסבוק

  • אזרח.  ביום יוני 28, 2011 בשעה 11:41 pm

    אכן.פעם גזען, תמיד גזען.

  • shaultweig  ביום יוני 29, 2011 בשעה 12:02 am

    ליבש את הביצה ולא לרדוף אחרי היתושים.

    יש לחסל לאלתר את הסוכנות היהודית,ההסתדרות הציונית והקרן האמת היא שהחל מכינונה היתה הציונות גזענות אנטי דתית ואנטי לבאנט.

    יש יותר מספק בקיומו של ”לאום יהודי“ לפי המונחים המודרנים . דוד בן גוריון שהנהיג את ההסתדרות הציונית ,ו“המוסדות הלאומים“ שנא שנאה עמוקה את עולמם של יהודי הגולה (דבריו של פרופ ישעיהו ליבוביץ‘.)

    בספרו ייחוד וייעוד כתב דוד בן גוריון

    ”הגלויות המתחסלות והמתכנסות בישראל, אינן מהוות עדיין עם, אלא ערב רב ואבק אדם, ללא לשון ללא חינוך, ללא שורשים. הפיכת אבק אדם לאומה תרבותית יהא מלאכה לא קלה“

    בן גוריון והמצדדים במושג יהודי חדש פעלו למחיק התרבות הערביות והדתית של המזרחים. בן גוריון רצה לחנך את המזרחים ברוח העמק והעליה השניה והשלישית. בפועל יהודי צפון אפריקה הפכו לפועלים שחורים וזולים.

    מה זה אבק אדם ? מה זה ללא לשון,ללא חינוך ,ללא שורשים ?

    50 שנה עמד הבן איש חי בראש קהילת בגדד רק משום גאוניותו ועוצמתו. לקהילה היו בתי כנסת,בתי חולים,מקוואות ובתי ספר שלא באו מהעותמנים או ערבים. מה הבן איש חי היה אבק אדם ?

    פתאום התברר שצריך לברוא ”יהודי חדש“
    מה היהודי הישן לא טוב ????

    יש מספר רעיונות שמייצרים תיעוב כלפי המחזיקים בהם.

    1. המתנחלים שמערבים את דת ישראל בפגיעה בערביי פלסטין.

    2. משה גרנות שספרו ”עסקני הקיפוח“ הוא כתב שטנה נגד מזרחים שטוען שהמזרחים הביא את נחשלותם ממקומות מוצאם.

    משה גרנות כותב באופן שטחי ורגשי, לחלק ניכר מדבריו אין סימוכין למעט התרשמותו האישית, דברי אנשים בודדים שלדעתו מיצגים קהל רב או סימוכין ממקורות לא בהכרח אמינים.

    יד יצחק בן צבי הוציאה מחקר אקדמי ששמו ”בין בגדאד לרמת גן“ שמדבר בפרוש על אפליה ממוסדת אנטי מזרחית. משה גרנות הוא לא היחיד. כמו קלמן קצנלסון הוא קצה הקרחון שמעיד על הקרחון.

    משה גרנות יוצא נגד הזכות לכפור באידיאה הציונית ,לשיטתו של משה גרנות קיימת זהות מוחלטת בין יהדות לציונות.אליבא דמשה גרנות אין לגיטימציה לכפירה בציונות. אין לגיטימי בעיניו להגיד שהפלסטינים היו קורבנות לקולוניאליזם אירופאי.

    משה גרנות הוא משה גרוס שזה אומר מאות אלפים שחושבים כמוהו

    3. ישראל ביתינו,אם תרצו שמקדמים בגלוי סתימת פיות של ארגוני אדם ,ובן דרור ימיני שמציג חצאי אמיתות גרועים משקרים.

    • דרור בל"ד  ביום יוני 29, 2011 בשעה 8:49 pm

      לשאול.

      "מה זה אבק אדם ? מה זה ללא לשון,ללא חינוך ,ללא שורשים ?
      …פתאום התברר שצריך לברוא ”יהודי חדש“
      מה היהודי הישן לא טוב "????

      אם אינני טועה, הכינוי אבק אדם יוחס לניצולי השואה אשר עליהם אמר וויצמן מה שאמר. לטעמי, הציונים-אשכנזים ניסו לברוא יש מאין – "יהודי חדש" ולשם כך הם אכן פעלו על מנת למחוק את התרבות הערביות והדתיות של המזרחים, אבל לא רק את שלהם. למעשה הם ביצעו סיכול ממוקד דווקא בתרבות הישנה שלהם, ואילו מחיקת תרבותם ומסורתם הדתית של היהודים הערבים היתה לכל היותר נזק סביבתי לדידם. לגבי ערביותם של היהודים הערבים – כאן בהחלט ביצעו הציונים-אשכנזים חיסול ממוקד בערביותם של אלה.

      את השאלות ששאלת שאל גם עגנון. בעוד הוא משתמש באירוניה דקה כדי לתאר את העולם היהודי שאותו הוא הכיר, הרי את הבוז והלעג כלפי "מחיי השפה העברית", ובראשם ביאליק ובן-יהודה, הוא כלל לא מנסה להסתיר.

      ישראל ביתנו, משה גרנות ימ"ש והמתנחלים שמערבים את דת ישראל בפגיעה בערביי פלסטין אינם אלא הגולם שקם על יוצרו. ההבדל בינם ובין "אשכנזים נאורים" כדוגמת ירון לונדון הוא רק בניסוח. דימטרי שומסקי כתב מאמר על יסודות הליברמניזם. לדעתי כותרת המאמר הייתה צ"ל יסודות הציונות האשכנזית.
      http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1224227.html

  • עומר בראונשוויג  ביום יוני 29, 2011 בשעה 9:55 am

    לכתוב שירון לונדון "דוגל בתורת גזע" זאת הוצאת דיבה והסתה .

  • רות  ביום יוני 29, 2011 בשעה 11:25 am

    הני שלום!

    ראיתי את התוכנית המדוברת בה לונדון אומר את אותם דברים בשלימותה, לפני מס' שבועות.

    אין ספק שמדובר בגזען, אך כמו שאתה מזרחי מודע, גם הוא גזען מודע. את גזענותו הוא מפנה לא רק למזרחים אלא גם לדתיים/חרדים ובעצם לכל מי ששונה ממנו. הזילזול העמוק והגועל אותו חש מתרבותם של המזרחים בעת ביקורו בירוחם, לא היה שונה בהרבה מהזילזול וההתנשאות שהפגין בעת ביקורו בבית משפחה חרדית.

    מזלנו היחיד? לפחות הוא כנה ולא מנסה להסתיר את גזענותו…

    • hani24  ביום יוני 29, 2011 בשעה 11:31 am

      הי רות אין כלל שאלה האיש הוא גזען מיזוגן ומייצג כל מה שאני וכל אישה או איש ברי דעת אמורים לסלוד ממנו.
      לגבי הטוב שהוא…הייתי מעדיף שהוא ודומיו יעלמו לא פיזית אלא הדעות…

    • ערן פתחי  ביום דצמבר 14, 2014 בשעה 6:15 pm

      אנא ממך, אם יש ביכולתך להפיץ את ההקלטה הנעלמת – עשי זאת

  • Shalom Zarbiv  ביום יוני 29, 2011 בשעה 3:13 pm

    ירון דה לונדון מוצאו מאוקראינה הנחשלת- כמו רוב יהודי אשכנז למעט המיעוט היקי, שמוצאם מפולין, אוקראינה ורוסיה המפגרות. מוסקבה וסנט פטרבורג אמנם קשורות היסטורית בתרבות המערב אך מעטים היהודים שהגיעו מערים אלו לישראל.
    האשכנזים אימצו כביכול את התרבות המערבית שלא להם כידי להבדיל בינם ובין יוצאי ארצות האסלאם בשנותיה הראשונות של המדינה, אך התרבות המערבית הולבשה באופן מלאכותי על התרבות הקרתנית המזרח אירופאית, וכך נולדה לה המוטציה התרבותית ששמה ירון לונדון (המייצג לענייננו את האליטה האשכנזית) שלא מבין שאתנו-צנטריות זה כבר פאסה אפילו במערב.

    • hani24  ביום יוני 29, 2011 בשעה 4:16 pm

      אהלן שלום, אבל למה ככה? אפשר להבין את הגזען ה נכון אבל לא צריך לפוצץ לו הכול בפנים! לא יפה….
      אבל ברצינות, האיש גם גזען וגם טיפש…

  • איתי  ביום יולי 1, 2011 בשעה 10:30 am

    הני, יש לי שאלה של טירונים:

    ממה *בדיוק* סולד לונדון?
    זאת אומרת הוא לא סולד מהמזרחים עצמם, הוא לא מייחס להם פחיתות גנטית מולדת..
    בגלל שהוא מאמין בחברה מונו-אתנית (המצאתי את המושג עכשיו?)
    האם הוא סולד מ100% מהתרבות והמנהגים המזרחיים?
    איזה אחוז סלידה דרוש לאדם כדי להפוך לגזען 90% 80%?
    האם הבורות שלו לגבי תרבות המזרח נחשבת לגזענות?

    אני אישית מחזיק בסולם ערכים שהוא בעיקרו ציוני-סוציאליסטי :
    * במהות ממש לא אכפת לי מוזיקה של איזו עדה ישמעו אנשים אני רק מעדיף שיתרכזו בגבוהה יותר אום-כול-תום שלמה בר ואנדלוסית ולא פרץ פרץ ופרץ כמו גם שלמה גרוניך, שם-טוב לוי וזובין מהטא מאשר רוני סופרסטאר, אביב גפן ויהורם גאון
    * לא אכפת לי אם אוכלים קטניות פסח או לא, אבל כן אשאף לחברה שפחות מושתת על דת ויותר על ערכים חילוניים..
    * חברה פחות משפחתית-היררכית ויותר חברתית-קופרטיביסטית
    * חברה שיושבת על בסיס סביר של הסכמיות חברתית לגבי אופיה הלאומי ואם הדבר דורש התנתקות ממליון איש בצורת קווי 67 אז כך יהיה..
    * חברה שמקבלת את עיקר השראתה המדינית מניסיונות מוצלחים של חברה סוציאל-דמורטיה שנעשו במערב ולא מניסיונות כושלים של סוציאליזם והצלחות תאוקרטיות ודיקטטוריות במזרח.

    מן הסתם, אני פתוח לדיון לגבי כל אחת ואחד מהשאיפות והערכים שהצגתי אבל זהו מבחינתי סולם ערכים אוניברסלי ועליו משתבצות תרבויות כל העולם.. האם אני גזען?

    • hani24  ביום יולי 1, 2011 בשעה 9:13 pm

      ראה איתי ניחא שאני לא מסכים עימך לחלוטין בנושא התרבות ומדרג התרבות! מי שמך, או כל אחד אחר לעניין זה להיות שופט, מי אתה שתגיד כי אביהו מדינה טוב יותר מקובי פרץ? מה יש לך ברומטר אלוהי או חוצני שקיבלת ומכשיר אותך לשפוט את הנושא? האם יש לך משהו מיוחד שאתה מבין בו יותר מאחרים. כל שיש לך ולכל אחד מאיתנו הוא החינוך שקיבלנו וזאת הפריזמה שלך לשפוט את הדברים, ומצעם זה הינך סובייקטיבי ו- biased ומשם אתה מרשה לעצמך לשפוט, בלי שום סיבה נראית לעין מלבד לעובדה שלא איכפת לך איזה מוסיקה אנשים ישמעו….אם לא איכפת לך, שב בשקט ואל תדרג או תיתן כל דעה, תקשיב למה שאתה רוצה וזהו…זה מה שאני עושה! מה יש לא טוב?

      סולם עריכך, בין אם אני מסכים עימו או לא, הוא שוב לא מעשה בריאה ולא מולד, שהו סולם נרכש, אתה בתורה אחת אחר בצורה שנייה, וזה מה שיש! רוצה לרוץ פוליטית תפאדל שים את עצמך על במת השיפוט הציבורית, מעניין מה יהיה "גורלך" הפוליטי, וכמה קולות תקבל.

      אבל, להבדיל אלף אלפי הבדלות ממך, ירון "הגעזן" לונדון, הוא איש שמקבל במה ציבורית, ואינו שם עצמו לבחירת הקהל, ומישהו אייוט שם לא שם לב שצריך לזרוק אותו לכל הרוחות ולהביא מישהו אחר!

      ומה שהוא אמר זו לא בורות נגד מזרחים זו גזענות לשמה, אלא אם לא ראית או קראת….ורק לשם סיבור העין:
      "בן גוריון צדק. אני אומר את זה לחלוטין למרות שברור לי שאני מסכן את צווארי. זו אמירה לא אופנתית, לא פוליטיקלי-קורקטית. צריך כור היתוך יצוק מפלדה אשכנזית. לא מפני שאני אשכנזי, אלא כי האשכנזיות היא היבוא של אירופה, בהקשר של התרבות המערבית. בלי ההקשר הזה אין לנו מקום כאן. לא זה עם זה ולא בתוך המזרח התיכון. לחזור למרקש או לקישינב – לא רוצה"

      ואני אומר, לא צריך רק "רד רד מעל מסך הטלויזיה שלנו!!!"

  • ירדנה אלון  ביום יולי 2, 2011 בשעה 7:25 pm

    את ירון לונדון ודומיו ניתן לסכם בשתי מילים
    "היהירות שבבורות".
    את צמד המילים הללו שמעתי מפי אבא שלי(יליד ביירות)כשבישרתי לו שבתיכון בו למדתי יש אפשרות בחירה בין ערבית לצרפתית,והחלטתי לבחור בצרפתית אותה ממילא כבר ידעתי,
    כשנשאלתי לפשר הבחירה עניתי ביהירות של נערה בת חמש עשרה,שערבית זו שפה מגעילה,עם כל הח',והע' הגרוניות שלה ובכלל……
    אבי שהיה מצוי הייטב בנבכי השפה הערבית על כל רבדיה לאחר שבלע את עלבונו
    הפטיר באיפוק "הו היהירות שבבורות"
    הדבר היחיד שאני יכולה לומר להגנתי זה גילי הצעיר באותם ימים,וחוסר מודעות פוליטית חברתית כיאה לגיל זה באותם ימים ושגם אני הייתי תוצר של התעמולה האשכנזית.

    יחד עם זאת,אינני סבורה שהמאבק בגזענות המזרח אירופאית המופנית כלפי מזרחים צריך להתחיל ולהסתיים בהטחת המילה "גזען" בפרצופם של לונדון ודומיו.אני גם סבורה שאין צורך להשתמש בה .
    כל מה שצריך לעשות זה פשוט לומר את העובדות ההיסטוריות של יהדות מזרח אירופה שפזורות לא רק לאורך דפי ספרי ההיסטוריה אותה מלמדים בבתי הספר כאשר הרוב הגדול מוקדש שם לתיאור הגזירות שהושתו על יהדות מזרח אירופה,והן פזורות גם לאורך הספרות היהודית אשכנזית שהיא חלק מהקאנון של התרבות הישראלית,כל מי שקורא את ספריו של י.ל.פרץ על חיי העיירה היהודית מיד מבין עד כמה האנשים האלה היו רחוקים מהתרבות המערבית.טוביה החולב הוא לא אינטלקטואל ,ולא שייך לשום "אינטליגנציה מערבית",טוביה החולב הוא ארכיטיפ של היהודי המזרח אירופאי.

    כל התרבות המערבית שלונדון ודומיו מתייהרים להיות חלק ממנה כאילו הם צאצאיהם הישירים של אלה שבראו אותה,צמחה מתוך הנצרות,נוצרים יצרו אותה ובראו אותה מתוך צרכי פולחן דתי.ומתוך מאבקי דת שהתחוללו בתוך הנצרות ובין פלגים בתוכה שנלחמו בינהם על שליטה

    הארכיטקטורה לא הייתה משלח ידם של יהודים,מפני שפאר היצירה הארכיטקטונית באירופה היה בעיקר מושקע בבניית קתדרלות וכנסיות נוצריות
    אמנים גאונים דוגמת דה-וינצ'י,מיכלאנג'לו,בוטיצ'לי,יצרו למען הכנסייה ומוך מניעים דתיים

    מוסיקאים, דוגמת באך חיברו יצירות קלאסיקה עבור תפילות ועבור מיסות של הכנסייה הנוצרית(וזו רק דוגמית)

    שייקספיר כתב מחזות מתוך ההיסטוריה הבריטית שאין להן כל קשר ליהדות(נהפוך הוא)

    ואם נפנה מבטנו לאמא רוסיה המעתירה הרי גדולי הספרות הרוסית שלונדון ודומיו מתייהרים,ומדמים בנפשם ותוך כדי כך כופים עליינו גם להאמין בבדותא שהם כביכול צאצאים ישירים שלהם,דוסטוייבסקי,טולסטוי,פושקין,גוגול,שולחוב,כתבו מתוך נוצריותם ומעמדם ולא שאבו כהוא זה מתוך יהדותם.

    כל היוצרים שהזכרתי ושהם מעט מזעיר מיוצריה ובוראיה של התרבות המערבית שהיא יפה וטובה לכשעצמה,יצרו מהמקום של תבנית נוף מולדתם,אמונתם הדתית,ומעמדם החברתי בסולם ההארארכיה החברתית פוליטית נוצרית לא היה להם שום קשר ליהדות וליהדות לא היה שום קשר איתם נהפוך הוא היהדות דחתה והתבדלה מהתרבות הנוצרית והיא חיה בשולי השוליים שלה.

    היום כמובן כל היצירות האלה הפכו ליצירות אוניברסאליות שלומדים אותן ונהנים מהן בכל העולם
    כי למרות שהן נוצרו מתוך תבנית מולדתו של האמן הן פרצו את הגבולות וכל אדם באשר הוא שנחשף להן יכול להזדהות איתן אולם זו גדולתם של היוצרים ולמעשה יוצרים גאונים ניתן למצוא בכל מקום שתניח אצבעך על פני הגלובוס,ללא קשר לדת למוצא אתני ולמעמד חברתי.

    אבל לונדון ודומיו שנחשפו לתרבות הזאת (בדיוק כמו רובנו).נותרו סגורים ומקובעים בתוך התרבות הזאת שהיא היום בבחינת "אלמנטרי ווטסון".כלומר חינוך אלמנטרי ביותר. ומועולם לא הרשו לעצמם להיפתח ולפרוץ את הגבולות של האלמנטריות הזאת וללמוד גם על התרבות המזרחית,התרבות הסינית,היפנית,ההודית,הפרסית,הטורקית,
    החל במיתולוגיות שלהן ושמהן התפתחה התרבות המזרחית,בדיוק כפי שמהמיתולוגיה היוונית התפתחה תרבות המערב וכל ילד/ה ונער/ה נחשפים אליהן.
    הרי שהמערב לא גילה את אותה פתיחות וסקרנות כלפי המזרח אם מסיבות דתיות ואחר כך מסיבות פוליטיות אידאולוגיות.

    זוהי תמצית הדברים,ולכן אני לא מוצאת טעם בלהטיח את הכינוי "גזען" כלפי לונדון ודומיו,שכן מעצם אמירת העובדות ההסטוריות כבר נובע שמי שלא יודע אותן או לא משתמש בידע הזה הן ביודעין והן שלא ביודעין משתמע מתוך היהירות שבבורות שלו מי הוא ומה הוא

  • צבי  ביום יולי 13, 2011 בשעה 10:44 am

    שאלתי את עצמי:כור ההיתוך המיזרחי, אילו מכתיב היה את כווני ההתפתחות במדינתנו, היה מתכנו להיות כמו המדינות המזרחיות (הגיוני – לא כן?).
    שנוא ונחות בעני סגנונך הלא אקדמי (התארים שלך הם כנראה חלק מהמאבק הפסיכולוגי שלך ברגשי הנחיתות שלך, אבל לא ממש הפנמתה כתיבה מדעית), הגידוופים האישיים שאתה פולט כל כמה שורות אינן מכבדות את פולטן, אלא מצביעות על חוסר אוביקטיביות ויושר אינטלקטואלי.
    אשר לוויכוח תכני, אין לי חפץ להתווכח ע הרמה שאתה מייצג
    צבי

  • hani24  ביום יולי 13, 2011 בשעה 11:48 am

    צבי אני מודה לך על התגובה, ואני שמח שלא התווכחת על התוכן.
    אני שמח שאתה לא רואה לנכון להתווכח עם הרמה שאני מייצג, אני בטוח שאתה וירון שלך תמצאו שיח משותף, על ספסל הגזענים בשדרות בן-גוריון.
    רק אעיר, יחסית למישהו שלא מוצא עניין בדברים אלו נראה לי שהשקעת המון לקרוא ולהגיב, מוזר מה? אולי אובססיבי, וקצת אבל ממש טיפל'ה גזעני…אבל חלילה לי מלשפוט….

  • יוסי  ביום פברואר 15, 2016 בשעה 11:47 pm

    צודק בכל מילה.

    הני. אתה יודע כמה שטויות אני שומע מאשכנזים שמדברים מגבוה על בני עדות המזרח.

    כשאני אומר שכל קשור בנקודת הפתיחה של אוכלוסייה מסוימת ולא מאיפה היא באה ומה הרקע התרבותי ולראיה אני מביא לדוגמא את יהודי צרפת שרובם ממוצא צפון אפריקאי. מה עונים לי?

    לשם הלכו האליטות ממרוקו ולפה הגיעו הפשוטים.
    ובכן, במרוקו לא היו אליטות ולא נעליים. רב היהודים חיו במלח(גטו). היו כאלו שהחליטו להגר לצרפת או קנדה וקיבלו שם סיוע, חינוך מצויין וכו' מה שבנתיבות לא קיבלו. זה הסיפור

    לילה טוב

  • משה ביטר  ביום פברואר 16, 2016 בשעה 12:23 am

    גם אתה מופיע ברדיו בתור פרשן של הפועל ת"א ואפילו אתה לא מספר שאתה אוהד שרוף שלהם ושבנך משחק שם שמעתי הפרשנות וללא ספק היא לטובת הפועל.מספיק עם רדיפת האשכנזים ובעיקר כאלה שאומרים את דעתם בלי קשר לגזענות המרמור והכעס העבירו אותך על דעתך.

    • hani24  ביום פברואר 16, 2016 בשעה 3:32 pm

      כמה רוע ובעיקר טמטום! אני מודיע על גילוי נאות תמיד – והפרשנות שלי אינה קשורה לאהדתי היא אך ורק קשורה למשחק. פשוט גועל נפש!

  • פנתר שלור  ביום פברואר 16, 2016 בשעה 1:40 am

    הריי לכם הקטע מהתוכנית..
    אחריי המערכון של טוביה צפיר
    מיד מופיע המערכון עם דובי גל וניסים סרוסי

טרקבאקים

  • מאת פוליטיקה או כסף קטן? ביום יולי 3, 2011 בשעה 4:20 pm

    […] אנחנו קודם כל פרולטריון, למה לפלג? אנחנו פרולטריון אבל "מכור היתוך יצוק מפלדה אשכנזית!" ככה הכי טוב לדברי ירון הגזען (זהבי) לונדון. לא עוד עוזי […]

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: