לסגור את גל"צ!

לעיתים נדמה לנו, תושבי מדינת ישראל, כי הדרך בם מתנהלים העניינים במדינת ישראל הם הסטנדרט העולמי. לעומת זאת למתבונן מבחוץ לעיתים די תכופות זה נראה כאילו איבדנו כל קשר עם המציאות והעולם שנמצא מחוץ לגבולות המדינה. כמובן שניתן לעסוק בסוגיה זו מכיוונים שונים, השרות הציבורי, מוסר והמנהל הציבורי, דרך עבודתם של נבחרי ציבור בכול הרמות ועוד. למרות כל אותן דוגמאות מאוד עסיסיות בטור זה ארצה לעסוק בזווית התקשורתית של הנושא. לא, זה לא יהיה בנאלי, כי הפעם אני מציע לתת מבט בסוגיית יחסי צבא ומדינה.

ובכן זה לא יהיה רחוק מהמציאות להתייחס אלינו כאל חברה סופר-מיליטריסטית, לכל אחד מאיתנו, בני הארץ היהודים ורוב הדרוזים, יש-היה- או יהיה, בן משפחה שמשרת בצבא ההגנה לישראל. כולנו עוברים תהליך חיברות שבסופו מצפים מאיתנו להתגייס, ואלו שיצאו נגד התהליך, אוי ואבוי להם ולשמם הטוב, ראו את המקרה של זאב דגני מנהל הגמנסיה הרצליה שסרב להכניס קציני צבא לבית ספרו, ראו את מקרה רם כהן מנהל בית ספר עירוני א' שהוקע עקב שיחה גלויה עם תלמידיו הבוגרים, הטענה, מגוכחת ככול שניתן, הייתה שמנהל בית ספר לא אמור לערב פוליטיקה ובית ספר, ולשלוח קציני צבא לבית ספר זה תקין, הלא כך? וכמובן התוכנית האחרונה מבית מדרשו של שר החינוך לפיה תלמידי כיתות החטיבה העליונה של בתי הספר בישראל ייאמצו אנדרטאות וקברי חיילים – חלק קראו לתוכנית "מיותרת ונפסדת" אני אסתפק במפחידה ומורבידית. ילדים בני 16 עד 18 אמורים לגוג את החיים ולא את המתים.

אז נכון אלו הן דוגמאות לרמת המילטריזציה שבחברתנו, ולפיכך זכינו בצדק בכינויים השונים "אומה במדים" "חברה מגויסת" וכמובן "צבא שיש לו מדינה". אחת הבדיחות בקרב חוקרי צבא וחברה טוענת כי בישראל לעולם לא תהיה הפיכה צבאית, לשאלה מדוע? התשובה היא כי ממילא הצבא שולט בכול בחברה הישראלית, אז מדוע שיבצע הפיכה נגד עצמו?!? שימו לב, כנסת, כמובן! כלכלה, ראו את ראשי החברות החזקות במשק מיד תמצאו קציני צבא פורשים בראש הפירמידה או השורה הראשונה מיד לאחריה, ברמה המוניציפלית הם שולטים ביד רמה וכמובן השרות הציבורי, קריירה שנייה הפכה לסממן של השתלטות צבאית על חיינו.

אך כל אלו הם סממנים משניים, לא ברורים של הצבא ושליטתו המהותית בחיינו, יש סממן אחד שהוא בולט מאוד לא אופייני למדינות דמוקרטיות, התחנה הצבאית גלי צה"ל ו"אחותה הקטנה" גלגל"צ. שתי תחנות אלו הן התחנות בעלות הרייטינג הגבוה ביותר במדינה, הן מנפיקות תדיר את דור העתיד של אנשי החדשות בישראל, וכמובן בכירי השדרים הם חלק ממערך השידורים בתחנה זו. כמובן שבתחילה עולה השאלה האם הצבא יכול להנפיק חדשות אקטואליות באופן שמכבד את מקצוע העיתונאות, לצערי למרות הרצון לתת תשובה חיובית, התשובה היא שלילית אבסולוטית. תחנה שנוהלת על ידי הצבא לא יכולה לצאת נגדו, ראו את מקרה קוטנר והשמעת השיר יורים ובוכים של סי היימן, עקב החלטה של תחנת רדיו שלא להשמיע את השיר וסירובו של השדר לקבל את ההנחיה, ועימות בשידור עם מאזין הוא הושעה לצמיתות, מה ש"בגלגלצי"ת" הפך לשנה. לא, קוטנר הוא לא הילד הרע, מי שעובד בתחנה צבאית מעל לעשרים שנה אינו יכול להיות רדיקל הוא חלק אינטגרלי מהמערכת. אך לסיפור יש משמעות גדולה יותר.

מעבר לעובדה כי זוהי תחנה צבאית המשדרת חסויות, שהן פרסומות גלויות, ומתקיימת מתקציבו של הצבא, תחנה זו, עקב יוקרתה האדירה, הפכה לכלי שרת פוליטי. עקב כך, במהלך השנים נראו דרמות רבות בין השדרים לפוליטיקאים לקציני צבא. דרמה האחרונה, החלטתו של שר הביטחון, דרך אגב, האיש האחראי הישיר על התחנה, לפטר את מפקד גל"צ, יצחק טוניק, שקיבל את הידיעה משדרניו, הסעירה את המערכת הפוליטית ותא עולם התקשורת הישראלי. טוניק נחשב למפקד אהוד, ואיש תקשורת מוערך, הטענה ממשרד הביטחון היא שהגיע הזמן להחליפו, ואילו הטענות העולות מתוך התחנה היא שניסו להשפיע על השידורים.

המצב הוא לא פשוט, שר הביטחון הוא האחראי הישיר על התחנה, הוא יכול לעשות ככול העולה על רוחו היות וזוהי הטריטוריה שלו. השר הנוכחי אינו איש תקשורת ויש נטייה לחשוב האם יש בדברים שהועלו נגד הדחתו של טוניק אמת. מצב כזה פוגע במערכת שאמונה על בטחונו של העם כולו, ואם יחליטו שדרים לפגוע בשר הביטחון על ידי כתבות כאלו ואחרות? ואם יחליט שר הביטחון למנות "איש שלומו" לראש המערכת על מנת לקבל תקשורת יותר אוהדת מהתחנה הפופולרית ביותר במדינה? ואם, ואם ואם…

ולי יש פתרון יותר פשוט, לסגור! לשלוח את כולם למצוא עבודה בין תחנות השידור האזרחיות במדינה, כי כמו כל מדינה דמוקרטית מתוקנת אין לנו צורך ברדיו צבאי שישלוט ביד רמה על האקטואליה, והלך הרוחות הפוליטי של העם – ובנוסף לכל ינוהל על יד שר הביטחון! זוהי התנהלות קלוקלת, שאינה הולמת משטר דמוקרטי, אז לסגור את גל"צ בשקט ובלי הרבה רעש, ויפה שעה אחת קודם.

הטור פורסם לראשונה בירחון סטטוס יולי 2011

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משה אלפסי  On יולי 4, 2011 at 1:42 pm

    הני, דבר נוסף ומעצבן הקשור בגל"צ הוא אופן השתלבות בוגרי התחנה באמצעי התקשורת אחרי שחרורם. אני מסיים בימים אלה תואר בתקשורת בספיר. השקעתי 3 שנים יקרות מחיי בשביל התואר הזה, ואני אחרי 3 שנים של שירות קרבי בשריון. עכשיו שאני אגיע בעוד מספר חודשים לראיון עבודה בכלי תקשורת, את מי ייקחו? אותי או את זה ששירת ב-"בית- הספר לתקשורת" הטוב בארץ? עוד יותר מעצבן: מיהם אותם ילדים ששירתו בתחנה? רובם המוחלט בני אליטות, קומבינטורים ממשפחות מיוחסות. האם זה פייר?

    • hani24  On יולי 4, 2011 at 2:47 pm

      כל מילה בסלע משה….

    • ש"ש שבת  On יולי 4, 2011 at 4:08 pm

      משה ידידי, התרעומת שלך מובנת אך יש להבין 2 דברים:
      מחד, זה נכון שלהתקבל לגל"צ עוזר אם תכיר מישהו מבפנים, אני באופן אישי מכיר כמה שקיבלו זימון רק כי הם הבן של…
      אבל, לא נוכל להתווכח.אותם מעטים שאכן עוברים את המבחנים הם מוכשרים, אינטיליגנטים, אינטלקטואלים ומבצעים את תפקידם במקצועיות.

      עד כמה שהעניין עצוב, אותם מסיימי גל"צ מקבלים מקפצה יפה לאזרחות בדמות נסיון שלא יסולה בפז, וגם להכיר את כל המי ומי בברנז'ה התקשורתית לא מזיק בכלל (ארז טל לקח לכמה הפקות שלו כתבים ועורכים שהכיר לחיוב בגל"צ). מה לעשות – אחת שסיפקת את הסחורה אתה בפנים.
      זה גם נכון לגבי חברות פרטיות שעוסקות בבטחון. הן תעדפנה להעסיק יוצאי יחידות קרביות.

      לכן, תואר בתקשורת, כמו תואר במדע המדינה, כמו בפסיכולוגיה וכו' עד כמה שהם מעניינים, הם שווים לת.. אם אתה רוצה להכנס לעולם, אתה חייב להיות מוכר. לטובה כמובן. להתחיל מהפקות קטנות וליצור שם. גם אתה בבוא העת תקח בוגר גל"צ עם קבלות על-פני בחור צעיר ואמביציוזי עד כמה שלא יהיה – שהוא חסר נסיון.

      • hani24  On יולי 4, 2011 at 4:32 pm

        אני יכול להבין הרבה מתגובתך אבל את זה "אבל, לא נוכל להתווכח.אותם מעטים שאכן עוברים את המבחנים הם מוכשרים, אינטיליגנטים, אינטלקטואלים ומבצעים את תפקידם במקצועיות." מאיפה הבאת? זה שטויות במיץ…נשמה אין כישרון ולא אינטלגנציה ולא בטיח יש ויטמין P!!! וחוצמזה הכול שטויות….תאמין לי שהכול שקר…ושלא תאמין לשקר הזה שמוכרים לנו…

        • ש"ש שבת  On יולי 4, 2011 at 7:27 pm

          מי שמגיע לצבא לתפקידים נחשקים בצבא הם הטובים שבחברה, בשל חוק גיוס חובה, ומחשבה רציונלית של מקסום – "אם אני מתגייס, שזה יהיה לטייס, מובחרות שביחידות המודיעין", והיכולת של צה"ל לסנן ולנתב את המלש"בים.
          קורס טייס, מודיעין וגל"צ (גל"צ + דו"צ יחד) הם 3 המקומות בצבא שיכולים מבעוד מועד (כיתה י"א-י"ב) למיין את המועמדים. (את זה אומרים גבי שפר ויגיל לוי).

          תהיה חייב להסכים עם העובדה שאת המבחנים לטיס ולמודיעין רק הטובים מצליחים לעבור. גם אסף רמון היה חייב לעבור כאחד העם את המבחנים ועשה זאת בהצלחה. הבן של מפקד חיל האויר לשעבר לא עבר את ההסמכה ונשר מקורס טיס (לפני שאבא שלו הפך למפקד חיה"א).

          ככה זה עובד גם בגל"צ / דו"צ. המבחנים שם לתפקידי השטח, כתבים, עורכים כוללים דרישה לידע בהיסטוריה, אקטואליה, הבנה בסיסית של פוליטיקה בישראל, יכולת ניתוח, כתיבה וכפועל יוצא הבעה.

          דרישות קב"א לטיס כמו לכתב בגל"צ 55 ומעלה. אמפירית. הקורס הבסיסי בגל"צ כולל סדנאות לשוניות עם אבשלום קור, כתיבה עם אחרים ברמתו, אקטואליה עם טובי הכתבים הבכירים (אזרחים כמובן). האנשים ברמה גבוהה מאוד.

          אולי לעובדי הרס"ר / אחרים יתנו להכנס על בסיס פרוטקציה, אבל הדיון כאן הוא לא עליהם.

          • hani24  On יולי 4, 2011 at 8:29 pm

            בחייך, יענו מה שיגיל לוי או גבי שפר יגידו תקלב? גם הספר החדש של יגיל מצבא העם לצבא הפריפריות? או הספר החדש של גבי? האמנם צבא שיש לו מדינה? אני לא מבין אתה מביא לי ציטוט אחד שאב עליו הקלח וזהו? בחייך אתה חייב להתאמץ קמעה יותר…

            לא שאני חושב שאי פעם זה היה נכון, אבל היום מה שכתבת הוא לא תקף, בשפת העם (שזו השפה שלי) עוד שטויות במיץ עגבניות…מי הטובים איזה טובים? קודם נתחיל מזה שחלק ניכר לא מתגייס, שנית נמשיך עם העובדה כי רבים ממוינים לפי מוצאם, מקום מגוריהם וכמובן היכולות של ההורים ללת להם עד לגיל 18 את מה שהמדינה לא נותנת להם – חינוך טוב!!!

            את המבחנים הללו עוברים אלו שהוכשרו בצורה הטובה ביותר על ידי החברה המאוד גזענית וממדרת שלנו! אחוז הטייסים הגבוה ביותר בישראל הוא מרמת השון, יודע למה? כי שם יש בתי ספר טובים והורים עשירים שיכולים לתת לילדיהם את החינוך הנדרש….לא משום שהם הטובים ביותר!

            זה לא עובד כל במודיעין, בגל"צ ובכלל…מעבר לעובדה שההילה של הטובים ביותר עברה לה מן העולם….התפיסה הזאת רק מצביעה על שטיפת המוח והדיכוי שעוברים מרבית אזרחי ישראל להאמין בשטויות הללו, ולא אני לא "מאשים" אותך בכלום, אני רק מנסה להסיר את המעטה מעל למסכת השקרים הזאת.

            אז אל תשגה בחלומות שווא בנושא זה כדאי שתעשה זאת על דברים אחרים שהם קצת יותר נעימים…

            • ש"ש שבת  On יולי 4, 2011 at 8:44 pm

              הני! בין אם זה ילדי שמנת ותות שדה, בין אם לא נכנסים מלש"בים מהפריפריה (וכן נכנסים), האוכלוסיה היא ברמה גבוהה מאוד. היא ממוינת ונבדקת. לא כל דפ"ר מגיע לגל"צ. יכול להיות בהחלט שישנם טובים שלא מגיעים (בשל דרוג נמוך או אי-גיוס) אבל העובדה היא עובדה. אתה מתווכח לשם הוויכוח.

              לא כל מילה של יגיל לוי אני אקבל, אבל (כמצוותך) גיבשתי דעה רק לאחר שקראתי. גם לא כל מה שאתה אומר אני לא מקבל. בחלק מהדברים, אפילו אתה צודק. 🙂

              • hani24  On יולי 4, 2011 at 8:49 pm

                אני לא מסכים עימך לחלוטין, אעלק איכותית, מי קובע מה זה איכותי? לפי מה? מי שיודע יותר דברים בטריוויה? או מי ששרד 18 שנות דיכוי בשכונות מוחלשות? אני לא מבין אותך?
                אבל רק בריאות אנחנו לא הולכים לשום מקום
                הני

                • ש"ש שבת  On יולי 4, 2011 at 9:27 pm

                  בוא נמצה את זה. איך תגדיר אתה איכותי?
                  חיילים ביחידות ההאזנה של חמ"ן למשל, גם מזרחיים וגם אשכנזים (מה לעשות, צה"ל עדיין חושב שדור שלישי ליוצאי עדות המזרח עדיין דוברים את השפה). הם איכותיים או לא?
                  ואם לא, איך תגדיר איכותי?

                  • hani24  On יולי 4, 2011 at 9:32 pm

                    לא רוצה להגדיר, למה אתה חייב להגדיר כל הזמן? אתה לא מבין את האבסורד שטמון בזה…אבל באמת די מיצינו אנחנו כלל אל על הנושא…נמשיך בפוסט הבא…

                    • ש"ש שבת  On יולי 4, 2011 at 10:48 pm

                      להגדיר בשביל שיהיה אמפירי. שלא נדבר בשיחות סלון. זה פופר. לא אני.

        • ש"ש שבת  On יולי 4, 2011 at 8:31 pm

          ועוד דבר, הדיון שלכאורה מתפתח כאן הוא איזוטרי לחלוטין. אני יותר ממסכים שהתחנה היא אנכרוניסטית (לא יודע מתי פעם אחרונה היית בתחנה ביפו – היא לא מציאה המבנה), הפלייליסט שלהם מחורבן, הם לא משמיעים את מה שהציבור שמשרת בצבא לרוב רוצה לשמוע, והם באופן כללי מייצגים את מה שאתה לא אוהב (אחוס"לים קראת לזה בבלוג האחרון?)

          אבל עדיין, וזה בתגובה לחבר למעלה, האוכלוסיה שמגיעה איכותית, ולכן הוא עומד בתחרות קשה לאחר שבזבז 3 שנים על לימודים שלא מסייעים לו להכנס לקליקה של עולם התקשורת הישראלי.

  • הצועד בנעליו  On יולי 4, 2011 at 2:59 pm

    נכון.
    ומעבר לכך – בית ספר לתקשורת שהוא תחנה צבאית, הוא בית ספר לחיילים – לכתבים צייתניים.
    כתבים שלומדים בגיל 18 לא לעצבן את המפקדים ואת המערכת ואת שר הבטחון, יקחו את החיילות הממושמעת שלהם גם אל האזרחות ולא יעצבנו שרים, טייקונים, עבריינים ועוד. לגלי צה"ל בתור מי שמכשיר חלק גדול מאנשי התקשורת העיתונאית והטלויזיונית במדינה, חלק גדול באיך שהיא נראית (למרות יונית לוי הראויה למחמאות) ברוב העיתונים – השופר הפרבדאי של ההגמוניה "רבת המפלגות" (ושגם היא, יוצאת ובאה ממפלגת המדינה-הצבא, מפלגת השלטון מאז 1948. דבר שיימשך גם כשהצבא יעבור לידי ההגמוניה החדשה של חובשי הכיפות, וגם לזה התקשורת "החופשית" על בוגרי התחנה הג'ובניקית תלמד לציית)..

    • hani24  On יולי 4, 2011 at 3:38 pm

      אהלן לצועד, זוהי הנקודה המרכזית…ייצור עתודה עיתונאית נחותה! אלו שיוצאים משם ומגיעים לערוצי התקשורת המרכזיים אם בידיעות או מעריב או כל ערוץ תקשורת אחר המו"ל או הבעלים לא מרוצים מכתבה כלשהיא למחוק אותה זה פשוט מאוד….לסגור ושלום לכולם….

  • נועם לסטר  On יולי 4, 2011 at 3:18 pm

    באופן נדיר למדי – מסכים אתך לחלוטין. לסגור. שנות החמישים כבר חלפו מזמן. גם הלהקות הצבאיות התאדו. הגיע הזמן לעבור לסדר יום אזרחי יותר. עם רדיו בלי "מפקד" ובלי פיקוח ישיר של שר הביטחון.

    • hani24  On יולי 4, 2011 at 3:36 pm

      נועם אם אתה מסכים עימי, אני מוחק את הפוסט….:-)
      אחלה יום
      הני

  • יאצק הצידוני  On יולי 4, 2011 at 8:27 pm

    "לעיתים נדמה לנו, תושבי מדינת ישראל, כי הדרך בם מתנהלים העניינים במדינת ישראל הם הסטנדרט העולמי. לעומת זאת למתבונן מבחוץ לעיתים די תכופות זה נראה כאילו איבדנו כל קשר עם המציאות והעולם שנמצא מחוץ לגבולות המדינה"

    לגבי הכנסת קציני צבא לבתי ספר.
    כדאי לבדוק אולי את מקרה Rumsfeld Vs. Fair שבו ממשלת ארה"ב החליטה להפסיק מימון פדרלי לאוניברסיטת הארווארד (מוסד פרטי) כל עוד האוניברסיטה מונעת מקציני גיוס גישה לקמפוס ולסטודנטים.

    ביהמ"ש העליון קבע פה-אחד (8-0, דבר נדיר ביותר) שלממשלה יש זכות חוקתית למנוע מימון פדרלי מבתי ספר שמונעים גישה כזו. לא רק זאת, גם ללא שאלת המימון השופטים קבעו שלממשלה יש זכות חוקתית לחייב את האוניברסיטאות לאפשר לקציני הגיוס גישה.

    נכון שזו ארה"ב, שלא נלחמה מלחמה הגנתית מאז 1945 והגיוס הכולל הסתיים אי שם בשנות השבעים והאוניברסיטאות הן מוסדות פרטיים.

    לגבי תחנת רדיו צבאית (ללא קשר, גם אני חושב שצריך לבטל את גל"צ במתכונתה הנכחית)

    גם זה לא המצאה ישראלית. לאמריקאים יש AFN, לבריטים יש את ה BFBS, לקנדים יש RTFC ועוד כמה מדינות (רוסיה, טאיוואן, תאילנד וכו') מחזיקות רשתות שידור לכוחותיהם המזויינים.

    אז מי "איבד כל קשר עם המציאות והעולם שנמצא מחוץ לגבולות המדינה"?

    • hani24  On יולי 4, 2011 at 8:36 pm

      כמה דברים לא מדויקים בתגובה אחת…
      1. באוניברסיטאות לומדים אנשים מעל לגיל 18 ולהם יש את הזכות לצאת מהכיתה עם כניסתם של קציני הגיוס…בבתי ספר לומדים ילדים, כמו שאני לא חושף אותם למוצרי צריכה, אה סליחה אני כן, כך אני אמור לא לחשוף אותם לצבא. תפקידו של בית הספר הוא לחנך, לא לגייס. ירצו ילכו למקום וולונטרי אחרי גיל 18. דרך אגב, כיום בארה"ב שום אוניברסיטה פרטית לא מכניסה צבא לתחומיה..לפחות לא קציני גיוס…אכן לא יקבלו מימון פדרלי אך זו שאלה אחרת.

      2. בשום אחת מהמדינות שהזכרת התחנה הצבאית לא הפכה לקובת הטון במדינה, ובשום מקום שציינת הצבא לא הפך לחלק כל כך חשוב מהמערכת הפוליטית, הבירוקרטית, החינוכית והכלכלית….אז איך אמר המשורר "להבדיל אלף אלפי הבדלות"

      הייתי מציע לך להתעורר ולבדוק מתי בפעם האחרונה הבטת בעיניים בוחנות את מה שקורה מחוץ למדיה…אתה יודע פוליטיקה שהוואתית, השאלה איך משווים ומה….זה כמו להגיד שהפועל תל אביב (שאותה אני מאוד אוהב) וברצלונה משחקות כדורגל….זה נכון אבל גם כל כך לא נכון….
      תתעורר יאצק..אולי קצת קפה – ובזהירות שלא להשפריץ אותו מהנחיריים 🙂

      • יאצק הצידוני  On יולי 4, 2011 at 9:22 pm

        כמובן שהשוואה בין מקומות דורש זהירות, אבל די נמאס מהצהרות כמו "במדינה מתוקנת (לא ישראל) דבר כזה לא היה קורה" כי יש הרבה מדינות שמשום מה מחזיקים מהן מתוקנות לעילא ודברים כאלה וגרועים מכך קורים גם קורים שם.

        באיזשהו מקום אנחנו (גם אני בינהם) נוהגים להחליף את המציאות בעולם בתמונה האוטופית שיש לנו בראש איך מדינה מתוקנת *צריכה* להתנהג ( תמיד לשיטתנו אנו כמובן).

        הרי כולנו גדלנו על המיתוסים של " אנגליה – אם הפרלמנטים" וארה"ב שנתנה לנו את עשרת התיקונים לחוקה, או ארצות סקנדינביה שבאופן פלאי מצאו את שביל הזהב הסוציאל-דמוקרטי שם חיים בשיוויון והרמוניה. אבל לא, הרבה פעמים התדמית שאנו אוהבים לטפח בדימיוננו מתנפץ על סלעי המציאות.

        "כיום בארה"ב שום אוניברסיטה פרטית לא מכניסה צבא לתחומיה..לפחות לא קציני גיוס…אכן לא יקבלו מימון פדרלי אך זו שאלה אחרת."

        זה פשוט לא נכון עובדתית. בהרבה מאד אוניברסיטאות פרטיות לא רק שלא מכניסים קציני גיוס, יש אפילו תכניות ROTC שלמות (אני אפילו לימדתי באוניברסיטה כזו).

        ולגבי בתי הספר. אם הממשלה הפדרלית יכולה לכפות על מוסד פרטי ובעל עוצמה (כמו הארווארד) לתת גישה לקציני גיוס – מה אתה חושב המדיניות לגבי בתי ספר תיכון ציבורי בארה"ב (שבהרבה מהם יש JROTC) ??? בוא נגיד שמנהל שהיה מונע מקציני גיוס כניסה לבית הספר, מן הסתם היה מוצא את עצמו מובטל כבר למחרת במקרה הטוב ומועמד לדין משמעתי במקרה הפחות טוב. הרבה מדינות בארה"ב מעבירות לצבא את הציונים של התלמידים באופן אוטומטי כדי שהצבא אפילו יוכל לפנות אל המועמדים באופן אישי.

        אז אולי גם אתה צריך להתעורר ולראות מה קורה מחוץ לתמונה שנמצאת אצלך בראש איך מדינות מתוקנות מתנהלות?

        • hani24  On יולי 4, 2011 at 9:38 pm

          יאצק זה פורסם בסטטוס תבין אנחנו לא מדינה מתוקנת ולדעתי אין מדינה מתוקנת, אם זה מה שמפריע לך נסיר זאת המדרך. אבל יש מדינות שמתנהלות קצת יותר טוב….

          לגבי גיוסים, אוניברסיטאות פרטיות לא מכניסות קציני גיוס לתוכן ומחייבות סטודנטים לשבת ולהקשיב להם. בהתוכנית של בתי הספר היא במימון הצבא, לחינוך לאזרחות טובה….הצבא משלם והילדים עושים מן שרות זוטא, כמו גדנ"ע – שונה בתכלית ממה שקורה בישראל….אם רוצים את הכסף תפאדל לא רוצים אין. מה שכן ניתן לבחור בבית ספר בו יש תוכנית מסוג זה או לא!!!!

          אבל נראה לי שלא נגיע לעמק השווה…מלבד למתוקנת….:-)

  • hani24  On יולי 4, 2011 at 9:31 pm

    באדיבות מיטל רוסו

  • hani24  On יולי 4, 2011 at 11:20 pm

    ש"ש אין מקום אני מתחיל חדש….בכתה תחפש אמפירי בבלוג שלי דברים אחרים…אתה יודע מסגרות שונות ואדפטציה. אבל אתה מוזמן למדוד…אני לא מודד תרבויות! ולא אנשים…נראה לי סבלת…חבל 🙂

  • זדי  On יולי 5, 2011 at 4:55 am

    אם מחר ישלחו לחלל מעבורת ישראלית עם 2 אנשים אז הני ידרוש שאחד יהיה מזרחי.
    ככה זו המנטליות.
    אני תמיד רוצה את הטוב ביותר וממש לא אכפת לי מאיזה עדה.
    מה שכן-את גל"צ יש לסגור.

    • hani24  On יולי 5, 2011 at 9:08 am

      הי זדי, לא! יש לי תשובה אחרת מי שמכיר אותי כבר יודע, אני רק אומר שאם היה אפשר יותר משניים…סתאאאאאאאאאם

      אני יודע שאתה רוצה את הטוב ביותר, כמו ספרטה, אז יש לי רעיון, בוא נזרוק את הנכים, את כל אלו שיש להם בעיות קשב וריכוז את החלשים את אלו שלא בכור ועוד, וכך תהיה לנ המדינה הטובה ביותר. או שאולי נזרוק רק את אלו שהם לא יהודים שהרי הם לא חלק מעם הסגולה….מה אתה אומר. רק הכי טובים הא זדי???

  • רות  On יולי 5, 2011 at 2:11 pm

    הני שלום!

    אני מסכימה איתך לחלוטין שיש לסגור את גל"צ במתכונתה הנוכחית, לדעתי תחנת רדיו צבאית צריכה להעביר ידיעות, חדשות, להעלות את מצב הרוח של החיילים ותו לא. על אחת כמה וכמה שאין מקום לדיעות פוליטיות ופרשנויות בגוף ששייך לצבא.

    הדבר היחידי שהפריע לי היה עניין הכנסת הקצינים לבתי ספר במדינה.
    כמדומני, תפקידו של בית הספר, בין היתר, הוא להכין את תלמידיו לחיים שאחרי סיום הלימודים התיכונים. במדינתנו לאחר שמסיימים ללמוד מתגייסים לצבא! זה לא עניין של לשכנע תלמיד כזה או אחר להתגייס, זה החוק- כולם מתגייסים (למעט מיעוטים כאלה או אחרים).
    ראוי ונכון שתלמידים יכירו את המערכת הצבאית לפני כניסתם אליה, שכן זוהי מערכת שונה לחלוטין מכל מה שהכירו או הורגלו אליו.

    אם במדינתנו לא היה גיוס כללי חובה, אז אני מסכימה שזוהי החלטתו של בית הספר אם להכניס או לא קצינים צבאיים. אך יש גיוס חובה, ובית ספר שמונע מתלמידיו הכרה עם המערכת הצבאית עושה עוול לתלמידיו! הרי בכל מקרה הם יתגייסו לצבא, אז מה ההגיון בלמנוע מהם אינפורמציה בנושא???

    • hani24  On יולי 5, 2011 at 8:19 pm

      הי רות,

      אני מבין את נקודתך, אולם אני חושב שלהכניס קציני צבא לבית הספר במתכונת הנוכחית הוא מתכון לבעיות. למה לא להכניס מישהו שאינו קצין בקבע? למה לא להכניס אנשים שהם מהחברה האזרחית? או מס הכנסה למשל? האם זה לא מקבע את התפיסה הצבאים שלנו? מה יש למה לא אזרחי יותר וצבאי פחות?

  • דני כהן : מדהים איך הני מצליח לעורר את כל הגזענים הסמויים  On יולי 5, 2011 at 9:35 pm

    גל"צ והחיילים המשרתים בה הם אליטה רדודה, ומטרת כל התחנה היא לפתור אותם מכור ההיתוך הצה"לי כדי חלילה ללא לפגוש קבוצות פרפריליות כמו: רוסים, מזרחים ודרוזים. התיחכום הוא לקבוע לפרפריות מכסות כדי שהאפליה תהיה 90% ולא 100%.
    המיונים של צה"ל תסליחו לי על הביטוי שווים לתחת, שום חיילת בת 19 לא יכולה לראיין ולקבוע גורל של ילד בן 17. עיתונות אמיתית היא עיתונות נושכחת שמפקחת על מרכזי הכוח, ולא שואבת מהם את כוחם.
    במדינות אחרות הכתבים באים מבתי הספר הטובים לתקשורת ששם באמת צריך להתאמץ, ואיאפשר כמו בישראל לשרוץ כל היום בעזריאלי, ולדווח כמו תוכי כל מה שהצבא אומר.

    • hani24  On יולי 5, 2011 at 11:42 pm

      הי דני, אז לא הבנתי אתה איתי או נגדי? 🙂
      נו נראה לי שיש לי כמה בני ברית בעולם הזה, ורטואלי וגם לא…

  • זדי  On יולי 5, 2011 at 9:55 pm

    כן אני רוצה את הטוב ביותר.
    אני מעסיק 2 מתכנתים נכים מתוך צוות של 8 אנשים-כי הם היו הכי טובים ברעיונות עבודה ובמבחנים.ממש לא מפריע לי שהם על כסאות גלגלים והם עושים עבודה מצוינת.
    אם הייתי צריך לסבלות אנשים אז כנראה שלא הייתי מעסיק אותם.
    לכל משרה צריך לבחור את מי שהכי טוב בלי קריקטריונים של דת\עדה\מגדר או משהו כזה.
    כמעט כל אנשי צוות פיתוח התוכנה לא ממוצא מזרחי.
    בחרתי את מי שהראה את התוצאות הטובות ביותר בראיונות ובמבחנים ולא ניסיתי לקדם מישהו פחות טוב.
    מנכ"ל החברה אגב מזרחי.
    כשתנהל פעם חברה נראה אותך בוחר את הפחות טובים שיש,בינתיים אל תטיף לאחרים.

    • hani24  On יולי 5, 2011 at 11:44 pm

      זדי, אל תדבר שטויות! אני מבין שאתה לא בא ממדעי החברה כי אתה מפגין את הבורות הידועה בנושאי טיב והיררכיות חברתיות…
      ושוב בבלוג שלי אני מטיף, ונהנה מכך, לא רוצה לא קורא….זה מה שיש כאן.
      מלבד לעובדה שאתה לא מבין שאתה משעתק מבני כוח ודיכוי הכול בסדר…
      הני

  • זדי  On יולי 6, 2011 at 1:10 am

    כשאתה תלך לרופא בטח תבחר רופא שהוא מזרחי ומהפריפריה ולא את הרופא הכי טוב.
    אני אבחר את הרופא הכי טוב ולא יהיה אכפת לי מאיזה עדה הוא ומאיזה ישוב הוא בא.
    רק בריאות שתהיה לך.

    • hani24  On יולי 6, 2011 at 1:27 am

      אתה באמת לא מבין כלום, אה? אתה לא מבין שרופאים טובים באים כתוצאה מחינוך הולם, חינוך טוב בא כתוצאה מהשקעה של המדינה וחלוקת משאבים שיוויונית.
      האם ידעת שבמה שהמדינה מכנה עיירות פיתוח כ-25 במספר אין ולא בית ספר עיוני אחד? רק מקיפים?
      האם אתה מבין כלל על מה אני כותב?

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s