מנהל ראוי מול גיס חמישי.

אתחיל בגילוי נאות, מיקי מירו (בקרוב ד"ר מיקי מירו), מנהל הרדיו הציבורי החדש הוא חבר שלי גם אישי וגם למאבקים! ואספר את כל הסיפור כי לדעתי יש לו חשיבות רבה. לאחר חזרתנו לישראל בשנת 2006 הרגשתי בחצי שנה הראשונה מפח נפש גדול, המצב היה לא טוב, העוני העמיק, לפערים התרחבו, ואני לא מצאתי את עצמי. אני אז התחלתי את עבודתי במרכז הבינתחומי ואביבה זוגתי התחילה את עבודתה המרכז לחקר הגירה במכללת רופין. באחד מהימים אביבה הזמינה אותי לכנס, הגעתי, ישבתי בפאנל שעסק במהגרים מאתיופיה ורוסיה, מכולם אני זוכר שניים אחת חברת הכנסת מרינה סולודקין והשני איש בשם מיכאל מירו, אותו עדיין לא הכרתי אישית.

מנהל הרדיו החדש, מינוי ראוי - מיקי מירו

חברת הכנסת הד"ר מרינה סולודקין קיבלה ממני מקלחת צוננים באותו אירוע בו נכחו גם כמה מהסטודנטים המדהימים שלי יוצאי אתיופיה, ואז התחיל לדבר מיקי מירו, ואני ישבתי פעור פה! מיד לאחר שסיים ביקשתי מאביבה שתציג אותי והחלטנו לקבוע פגישה לקפה. נפגשנו, ותוך שעה הפכנו לחברים טובים, האיש הביע דעות זהות לשלי, סוציאל דמוקרטיות, הוא איש של איכות סביבה וצדק חברתי, בדקתי את הרקע שלו, הוא מנחה את התוכנית שעת חברה, שבמשך כמה עשורים מעלה את ארגוני המגזר השלישי ועבודתם לאזני הציבור. תוכניתו בדרך אל הטבע, התוכנית היחידה לאיכות הסביבה קיבלה מכה משום שלא אהבו את עבודתו ברשות בשל הביקורת הרבה שלו והועברה ליום שבת ב-7 בבוקר ועדיין אנשים הקשיבו לו. האיש עטור פרסים ונחשב לעיתונאי מוביל.

מלבד לעובדה שמיקי הוא עיתונאי מעל ל-30 שנה, שעבר את כל נבכי העיתונאות הישראלי, איש השידור הציבורי ברמ"ח איבריו באים כל מיני דרדקים שנישאים על תהילת הרייטינג ולא באמת על עבודה עיתונאית ומקלסים. לדוגמא, העיתונאי רביב דרוקר שכתב בבלוג שלו טור על בחירתו של מיקי למנהל הרדיו מה הסיפור של מיקי מירו אותו דרוקר לא מתווכח עם כישוריו של מיקי הוא מתלונן על דרך הניהול שלו! אותו רביב דרוקר שהזמין יחד עם עופר שלח את חולדאי לראיון צבע לפני הבחירות המוניציפליות שהוא כמעט הפסיד, ושאל אותו שאלות סופר מקצועיות של עיתונאי חוקר כמו איפה הוא אוכל חומוס טחינה? (חשוב!) ולפני כמה ימים התברר שהוא עומד לקבל את פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית ממי? ובכן מידי ראש עיריית תל אביב-יפו חולדאי – אותו מועמד שיקבל ממנו פריים טיים לפני הבחירות – אבל לא תמו בכך נבכי דרוקר חולדאי – כי אם בודקים מי ישב בוועדת הפרס עולה עוד שם שדרוקר מגן עליו בחירוף נפש לקראת כניסתו של מנהל הרדיו החדש העיתונאי אריה גולן….קשה לעמוד מהצד השני של הביקורת, ולבריאות על פרס סוקולוב אני חושב שמגיע לך את הפרס שנותן חולדאי – כנאמר מצא מין את מינו.

כמובן שקיתונות רבים נשפכים מכיוון המנהל היוצא אריה שקד ומריעיו בעיקר אנשי אגודת העיתונאים, להזכיר מבקר המדינה הוא זה שדרש את פיטורי שקד בעקבות סדרה של מינויים קלוקלים ברשות. כמובן שיש המון אינטרסים ששקד ימשיך לכהן בתפקידו חלקם באופן מדהים מגיעים מקרב אגודות עיתונאים כאלו או אחרות שבמקום לדאוג לאינטרס של העיתונאים ולתנאי העסקת שמתדרדרים מדחי לדחי, מוצאים את עצמם במלחמה לא להם בה הם מהווים פיונים בידי פוליטיקאים כלו או אחרים.

ולסיום, כמובן כמו בכן "מדינה מתוקנת" יש כתבות צבע ענקיות שמתפרסמות שבבסיסן עומדים "מקור עלום שם" במקרה זה גורם בכיר בקול ישראל שמדבר על שינויי מגישים ברשת ב', בכול מדינה מתוקנת הכתב היה מתקשר למנהל הרדיו מקבל תגובה שאומרת הכול שקרים ובכך היה מסתיים הסיפור. אם לאחר זמן מה שינויים אלו היו מתבצעים הרי שהכתב יושב כעת על מנהל הרדיו ולא עוזב אותו עד לתום כהונתו, אולם לפרסם כזה דבר בראש חוצות נראה לי קצת יותר מידי….

אולם בתוך עולם של אינטרסים ושקרים, במקום בו הפערים בין העשירים לעניים הם הגדולים בעולם, במקום בו אין רפואה ציבורית נורמלית, מחירי הדיור הם לא פרופורציונליים להכנסה, ואין למעמד הביניים כל עתיד, למה שמינוי ראוי וטוב אחד יעבור בשלום? הרי ממנו יכולה להתחיל המהפכה.

הני

נ.ב. לאחר מינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל הרשות (מברוק ליוני) יש מצב שאנו ניצבים בפני מגיפה של מינויים ראויים….

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On יולי 23, 2011 at 4:00 am

    מברך על מינויו של מיכאל מירו.

    באשר ליוני בן מנחם,אדם זה הוא שופר ידוע של ראשי מכשלות בישראל.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=240134&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0

  • סלים בריק  On יולי 23, 2011 at 8:45 am

    מבלי להכיר את מיקי מירו (אתה הכרת לי אותו בהרצליה בשנה שעברה באופן כללי ביותר), אי-אפשר שלא להתרשם מהרוח החדשה שהוא מבשר. קראתי את כל הביקורות על המינוי ואינני חושב שאני מסוגל לגבש דעה על התהליך. אולם מאידך אי-אפשר להתעלם מהמוטיבציה של הצד שכנגד, קרי אלה שרוצים לשמר את המצב הקיים, מי האפסיים של השידור השטחי והמתחנחן הקיים היום.
    דווקא העדות שלך, כמי שידוע במאבקיו למען צדק חברתי (למזרחיים, אולם אני מניח שתתמוך גם בצדק לאוכלוסייה הערבית המקופחת), חשובה מאוד ויכולה להוות אות ציון לגישה יותר צודקת ופתוחה כלפי אוכלוסיות מודרות משיח הציבורי, או מתויגות באופן שמונע את שילובן המלא והצלחתן במאבקים צודקים למען שוויון ושילוב אמיתיים.
    אני מקווה שהעתיד הקרוב יהיה עתיד של שינוי מהותי בשיח הציבורי בישראל, שיח זכויות ולא רק אותו שיח לאומני מתלהם השוטף את החברה הישראלית בשנים האחרונות. כאן יש לעיתונאים כמו מיקי מירו מקום של כבוד בקדמת הבמה, אם ישכיל לפתוח את השיח התקשורתי גם בפני האוכלוסיות המודרות באופן שוויוני וראוי. נחכה ונראה. בינתיים נאחל לו בהצלחה.
    סלים בריק

  • יצחק  On יולי 23, 2011 at 1:13 pm

    חשוב מאוד שיהיו זכויות למזרחיים.

  • bronte  On יולי 23, 2011 at 8:10 pm

    אחת מתכניות הערב הכי מענינות ומרתקות של רשת ב' היא שעת חברה. נהגתי להאזין לה בצורה אדוקה וקבועה במשך שנים בעיקר בגלל מיכאל מירו.
    אם מירו מתכונן לשים דגש על ו/או להוסיף תכניות בנושא חברה וכלכלה (ולו גם על חשבון נושאים מדיניים) אני מחזקת את ידיו. שיהיה לו בהצלחה בדרכו החדשה.

  • YES  On יולי 25, 2011 at 12:21 pm

    ד"ר הני זובידה, למה אתה מתכוון כאשר אתה כותב "כמה מהסטודנטים המדהימים שלי יוצאי אתיופיה"? האם מדובר כאן בגזענות מזרחית? מה ההבדל בין "אתיופי מדהים" ל"עירקאי שעיר" או "מרוקאי סכין"? חשוב על זה! אגב, הידעת שמשרד הקליטה, בעבר עם המזרחים, וכיום עם האתיופים, זה אותו דבר כמו הקולוניאליזם האירופי של המאה ה-19. אותו כנ"ל לגבי הסוכנות – כל הרשויות האלה עושות שימוש באמצעים טכנולוגיים כדי לפקח ולשלוט על עולי אתיופיה בעיקר – הידעת?

    איפה אמרת אשתך עובדת? בסוכנות או במשרד הקליטה?

    • hani24  On יולי 25, 2011 at 1:18 pm

      הי מה שהתכוונתי הוא הם שסטודנטים שלי שהם מדהימים ויוצאי אתיופיה….מה שאת/ה קורא זה כבר עניין אחר. וכן אני עיראקי ושעיר….ואם את/ה לא רואה את ההבדל בין השניים יש כאן בעיה…וככה בין השורות נראה לי שכבר נפגשנו.

      ולגבי אשתי את/ה מוזמן/מוזמנת לקחת את הויכוח אליה אני לא מגן שלה.
      אחלה יום ממני העיראקי
      אליך שמופיע בצורות שונות ומשונות

  • YES  On יולי 25, 2011 at 3:42 pm

    הני, לא ברור לי מה לא היה ברור בדבריי. ההערה על "עיראקי שעיר" לא הייתה כלל מכוונת אליך, אלא כביטוי לסטריאוטיפ, בדומה לצורת ההקטנה "האתיופים המדהימים" שהשתמשת בו. אתה לא חושב שהגדרה כזו היא סוג של התנשאות? זה מדהים שאתה לא מבחין בזאת, דווקא מאדם שהוא "דון קישוט חברתי" ו-"אינטלקטואל מיוסר".

    רק ביקשתי להסב את עינך, שבעוד אתה לוחם על ההתנשאות של האשכנזים ביחס למזרחים, תן גם אתה דעתך לביטויים שאתה עושה בהם שימוש ביחס לאתיופים, גם אם הם סטודנטים שלך, גם כאשר אתה סבור כי מדובר במחמאה.

    לגבי הסיפא של דבריך: "אליך שמופיע בצורות שונות ומשונות", על זאת כבר לא אוכל לדון עימך, פשוט כי איני יודע על מה אתה שח.

    בכל מקרה, לעתים עדיף לדבר על עקרונות, ולא להיות דון קישוט סקטוריאלי ובטח ובטח לשקול באם לעתים גם אנחנו חוטאים בהתנשאות כזו או אחרת.

    יום טוב, מר הני זובידה

    • hani24  On יולי 25, 2011 at 4:40 pm

      הכול בעיני המתבונן, ואני אמרתי רק מה שאני חושב, כפי שכבר הסברתי ואני לא חוזר על כך. אם הדוגמא שלך הייתה אמורה להראות סטריאוטיפ נראה לי קצת השוואה מופרכת…הייתי שמח לדעת מה היה סטריאוטיפי בדימוי שלי? "מדהימים"? אולי "בני העדה האתיופית"? מה לעשות הזמנתי סטודנטים רבים ומי שהגיע עימי היו חמישה סטודנטים מדהימים שלי בני העדה האתיופית, הייתי שמח אם היו באים כל הסטודנטים שלי אך לא כך היה….לא יודע תאיר את עיני, נראה לי שאתה מחרחר מדון…התנשאות, יכול להיות, אבל אני לא רואה אותה ואתה לא מצליח להראות לי אותה…סטריאוטיפים כמו מרוקאי סכין או עיראקי פיגמה וכאלו אני מכיר אבל מדהימים זה חדש לי…אבל לך תדע….אם נפגעת אני מתנצל…אבל לא אותך כיניתי כך…אני אעשב מעשה ושאלח את זה חברי ואשאל אם הם נעלבו…
      ולסיום, אם כל האשכנזים היו חושבים על המזרחים מה שאני חושב על האתיופים מצבנו היה מצוין, אך כפי שאמרתי אין הנחתום….

  • מוני יקים האנטיציוני  On אפריל 22, 2012 at 1:52 pm

    עם חברים כמו מירו מיכאל ויוני בן מנחם אפשר להבין איך הוצאת עצמך ממעגל המאבק הלאומי של עם ישראל הספרדומזרחי למעגל מחפשי השיוויון וההשתלבות בפרוייקט הציוני אשכנזי .

להשאיר תגובה

