למה לי פוליטיקה עכשיו

פעם, מישהו, לאחר שביקר קשות את עבודתי, אמר לי אל תיקח ללב זה לא אישי….ואני נעלבתי עד לעמקי נשמתי…למה? כי הכול אישי והכול פוליטי!!!!

כנאמר יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו. מסובך. אבל גם מאוד פשוט, יש כמה דברים שמאוד ברורים לי. למשל: אין מחאה לא פוליטית! לי זה אפילו נשמע טיפשי. כל מחאה היא פוליטית, כי גם כלכלה היא פוליטיקה, יש כאלו שהם ״ליברלים״ (כאילו יש כזה דבר) ויש כאלו שהם סוציאליסטים היינו כאלו שמתנגדים לחזירות אין קץ של אלו שהגדירו את עצמם ליברלים. והמלחמה בינם היא פוליטית!

אמה מה, יש כאלו שלא רוצים לעשות חיבור פוליטי בין המאבק לבין פוליטיקה. אבל לי אמרו ששאול יצא לחפש אתונות ומצא פוליטיקה שבסופו של יום הביאה לחיסולו. מוסר ההשכל, אל תהיו נאיביים בכל מאבק יש פוליטיקה ואם לא תסירו אל הלוט מעיניכם ותתמודדו עם הפוליטיקה היא תגיע בכול מקרה ואז תעמדו נבוכים ומבוישים ובעיקר לא מוכנים, והפוליטיקאים בינינו אלו שהיו מוכנים והתכוננו לרגע הזה יעמדו שם ויאכלו אתכם חיים.

אז הקדמה יש וכעת ננסה להסביר. מזה כמה ימים שאני נע ונד בין ביתי לבין מחאת האוהלים שבשדרות רוטשילד, וכל פעם בסוף הסיור אני שמח קצת והרבה עצוב. שמח כי סופסוף זה הגיע, אחלה אנשים החליטו שנמאס להם לאכול את השקרים של הממשלה ואת כל השטויות של השוק החופשי והם קמו ועשו מעשה.

התחילה בחורה אחת, דפני, ישבנו בבית קפה היו מסביב המון אנשים כולם הסתכלו צילמו צעקו בהצלחה ועשו רעש והיא דיברה בשקט עם תנועות ידיים, סיבובים אצבעות רצות מצד לצד, איקס עם הזרועות ואני נבוך, חשבתי שהיא מנסה לחקות את סגנון הדיבור הצבעוני ורק אחרי כמה דקות שאלתי מה התנועות שלי לא מוצאות חן בעיניך. היא צחקה אני חייכתי היא אמרה יש לך אחלה גומה, אתה צריך לחייך יותר — והיא הסבירה לי את הסט של תנועות הידיים. בדרך כלל זה עבד חלק מאיתנו נשברו ופשוט התחילו לדבר, בכול מקרה תודה לספרדים, שיחקתם אותה גם ישראלים עצבניים יכולים לתקשר בלי צעקות. והיא אמרה נחבר מאבקים נראה לי אחלה נדבר מחר. ויגאל רמבם (שם פצצות! גם גאון גם מזרחי והוא בכלל מרוסיה) אמר יהיה בסדר! ואני הייתי שמח! לא ישנתי, הייתה אחלה ויברציה.

למחרת, יום ראשון התחילו לתת להם בראש בתקשורת. גרשו משם את מירי רגב, ואני ידעתי שזה לא יגמר בשקט ניסיתי להגיד להם, לא הצליח הרי הם לא פוליטיים. יום ראשון על הבוקר עשו לדפני ויגאל אמבוש אצל גבי גזית (מגעיל וגזען, בראיון הוא אמר אני כשהייתי סטודנט לתואר ראשון בירושלים גרתי בחרא שכונה מלא עבריינים וערסים — והוא התכוון לקטמונים — והיום היא אחלה שכונה הוא אמר באו אנשים טובים…מגעיל!!!!) והתקינו אותם במירי רגב שעשתה להם בלגן ואמרה אתם שמאל קיצוני הזוי…והם ניסו להתגונן. מירי ידעה דבר אחד שהם לא ידעו, הכול פוליטי והכול אישי!!!! הם העליבו אותה היא שאלה ״תגיד אתה סתום״ ועשו מזה קליפ והוציאו אותה מטומטמת, וזה פוליטי ואישי. ואותה זה הרגיז והם ישלמו על זה. אבל הם אחלה חברה, והם החליטו להזמין אותי ביום ג' לדבר במעגל, היה דחוס היו מיליון אישה ואיש, והרגיש אחלה, לפני דיבר מאיר שטרית (וכולם הראו לו את האצבע שלא תיכנס למאגר הביומטרי) ואחרי דיבר שמואל פלאטו שרון (נשבע לכם) הרגשתי בסנדויץ' לא כל כך למידותי….

אז מה ניסיתי להגיד לחברות והחברים המקסימים האלו. ובכן, אמרתי החיים מסובכים, אנחנו רוצים תמיד מה שלא נוכל להשיג (אלא אם קוראים לנו נוני נוני או בן דב), ורובנו  הרי נולדנו לחיים סיזיפיים, ואנשים לא מצליחים לראות את הבעייתיות שבאמירות מסוג זה! למה? ובכן כי הכול פוליטי והרוב לא רואה את עצמתו האמיתית מלבד אירועים כאלו. ואז אנחנו מרצון נותנים לעצמנו פטיש לראש, למה? ובכן, אנחנו הרי נלחמים על קבלת החלטות, ומי מקבל את ההחלטות, ובכן אלו הם אותם אנשים שישובים בעמדות מפתח ויש בידם כוח לכפות את דעתם על אלו שאין להם מספיק כוח לעשות זאת. ומה אני אומר, אני אומר הכול קשור, הדיור קשור לכיבוש, קשור למחירי הקוטג' קשור להכול. לדוגמא, אם לא היו משקיעים את כל המיליארדים בלבנות כבישי רפאים בגדה, היה יותר כסף להשקיע בתחבורה ציבורים בתחומי הקו הירוק.

כמובן שאחד הדברים החשובים ביותר הוא חלוקת משאבים, זו שאלת השאלות, והמשאב היקר ביותר כיום הוא אדמה, שהרי מחיר הבניה הוא זהה למטר רבוע בכול מקום השוני הוא במחיר הקרקע! ובישראל יש לנו בעלת קרקע אחת, המדינה! 95% מכלל שטחי הקרקע במדינה שייכים למדינה, והיא מחכירה אותן לאנשים שונים תמורת הון עתק! למה? למי הולך הכסף? זה הכסף שלנו!!! תארו לכם במקום סנטרל פארק בסיס צבאי! מגוחך הלא כך? אז מה זה הקריה הזאת? תארו לכם שכונה לעשירים בלבד על קרקע ממשלתית בלי כניסה לעניים! מגוחך? אז מה זה התפלצת שקוראים לה שיכון צמרות? ומה קורה ביפו? מגרשים ערבים ובונים לגנטריפיקטורים, ומה קורא בשכונת שפירא? מגרשים ותיקים, ברובם מזרחים, ובונים לגנטריפיקטורים, וכך גם בלוד, ברמלה וגם בכפר שלם! הדפוס לא מבחין בין יהודי לערבי, בין ימני לשמאלני, ועוד.

אך הם מהצד השני יעשו הכול על מנת לפורר את אחדות הזו, הספינים על שמאל הזוי, וילדים תל אביביים, ועוד הם שטויות. אפילו ראיתי מישהו שאמר כי הקבוצה הראויה לקחת את המחאה הזו הן סטודנטים כי הם לא שמאל הזוי!? אתם מבינים את השטות הזו! המחאה היא אוטנטית וטוב נעשה אם נקח צעד אחד קדימה נבין את הפוליטיזציה של העניין ונאחד שורות.

לסיום, נימה אישית. קשה לי לישון בלילה, קשה לי לישון משום שאני יודע שיש ילדים בישראל שאינם זוכים לביטחון תזונתי, קשה לי לישון כי אני יודע שאחד מכל שלשה בישראל הוא עני, קשה לי לישון בשל המון דברים. כל חיי אני ממתין לאירוע, לזרז, נראה לי שיש כאן הזדמנות היסטורית לעשות משהו, ביחד עם מדינות ערב סביבנו שמורדות העריצות, אנחנו גם מתעוררים, אז אל תעשו לייק, ואל תגיבו בואו להיות באוהלי המחאה, תקימו אחד בעצמכם, זה קרוב וחבל לפספס. וזכרו הכול פוליטי והכול אישי!

ולסיום שירה של ויסלבה שימבורסקה — ילדי התקופה:

אנחנו ילדי התקופה,

התקופה היא פוליטית.

כל המעשים היומיומיים

או הליליים שלך, שלנו, שלכם

הם מעשים פוליטיים.

תרצה או לא תרצה,

לגנים שלך עבר פוליטי,

לעור גוון פוליטי

לעיניים היבט פוליטי.

כך או אחרת

לכל דבריך הדהוד,

לכל שתיקותיך השתמעות

פוליטיים.

אף בלכתך בסבך היער

אתה צועד צעדים פוליטיים

על קרקע פוליטית.

גם שירים לא פוליטיים הם פוליטיים,

ובמרומים מאיר ירח,

זה מכבר לא-ירחי.

להיות או לא להיות, זו השאלה.

איזו שאלה, חביבי. השב בהקלה.

שאלה פוליטית.

אינך חייב להיות בן-אנוש

כדי להיות בעל משמעות פוליטית.

די בכך שתהיה נפט גולמי,

מספוא מרוכז, חומר גלם ממוחזר.

או אף שולחן ישיבות, שעל צורתו

התווכחו חודשים ארוכים:

מסביב לאיזה שולחן יש לשאת ולתת

על אודות חיים ומוות, עגול או מרובע.

בינתיים אנשים נהרגו,

חיות גוועו,

בתים עלו בלהבות

ושדות צמחו פרא

כמו בתקופות קדם

פחות פוליטיות.

(תרגום: רפי וייכרט)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עדי בליסה  On יולי 24, 2011 at 6:35 pm

    למה אתה לא מדבר על כל הסודאנים ושאר העבריינים שתופסים דירות בצפון תל אביב???
    דפני הזאת במקור מכפר שמריהו-שההורים שלה יתנו לה כסף.
    כבר ברור שהקרן החדשה וכל ארגוני השמאל הקיצוני משתתפים.
    באמת יש בעיה של של דירות יקרות,אני מקוה שביבי יתחיל להעיף מסתננים וישחרר שטחים לבניה.

    • hani24  On יולי 24, 2011 at 7:52 pm

      נשמה מה יש לך מהסודנים והפליטים? בחייך הביאו אותם לכאן לעבוד ולא נתנו להם תנאים אז גם בית אתה לא רוצה לתת להם?
      ולמה למי שההורים שלו גרים ברמת אביב אסור למחות? והקרן לא אמורה לעזור?
      בחייך נשמה קח אויר ותחשוב כמה שיותר יותר בריא!!!!

  • עדי בליסה  On יולי 24, 2011 at 6:36 pm

    סליחה-סודאנים ומסתננים בדרום תל אביב,לא בצפון תל אביב ולא באזור הרצליה.

  • סתם אדם  On יולי 24, 2011 at 6:44 pm

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4099211,00.html

  • עדי בליסה  On יולי 24, 2011 at 9:10 pm

    אף אחד לא הביא אותם לפה (אולי הבדואים בסיני).
    אני לא נותן להם בית אלא הם לוקחים ממני בעזרת כל מיני ארגוני שמאל קיצוני.
    אני לא טוען שכל הבעיה נובעת מהם אבל אם לא היו נותנים להם פה תנאים אז היו לפחות באזור תל אביב כמה אלפי דירות פנויות.
    מותר גם לדבר על זה למרות שבתקשורת משתיקים את הנושא.

    • hani24  On יולי 25, 2011 at 2:18 am

      הי עדי דבר על כל דבר אבל לא שטויות!
      מספרי הפליטים הם ממש בטלים בשישים לעומת כל מהגרי העבודה שהממשלה הביאה ולא דאגה להם, לא מאמין לי, אין בעיה תבדוק עם יחידת המחקר של הכנסת ובעיקר עם חבר הכנסת כצל'ה…הוא זה שהזמין את הדוחות וכעת קובר אותם עמוק עמוק…
      ולא לא נתנו להם תנאים משום כך הם חיים עשרה בדירה.
      אתה עושה את העוול והשטות הגדולה ביותר המקום לכוון למעלה שם באמת נותנים לך בראש, אתה מביט למטה שם אין כלום…חבל!

  • אזרח.  On יולי 24, 2011 at 11:24 pm

    ניתוח הראיון שנעשה עם מירי רגב וסתיו שפיר.

    http://haemori.wordpress.com/2011/07/23/rege/

    • hani24  On יולי 25, 2011 at 2:20 am

      לא קורא אותם יותר אחרי התבטאות גזענית של אחד בשם עפרי שהוא יד ורגל שם…

  • אזרח.  On יולי 24, 2011 at 11:28 pm

    http://eyalniv.wordpress.com/2011/07/22/housing/

    העם ,רוצה ,מדינת רווחה .

  • איל  On יולי 25, 2011 at 12:43 am

    מהפוסטים המשובחים שלך. והפעם זה אישי.

  • עדי בליסה  On יולי 25, 2011 at 6:00 am

    אני ראיתי כמה תושבים בשכונת התקוה שבעל הבית העלה להם מחיר בהרבה בגלל שבאו פליטים ושילמו יותר.
    יש בעיה אמיתית שאני מניח שקשה לך לראות מהאקדמיה.
    המספר ממש לא בטל בשישים -בוא ותעשה פה סיור בלילה.
    וזה בלי קשר לזה שהממשלה צריכה לשחרר עוד קרקעות.
    גם מהגרי עבודה שסיימו את החוזה שלהם צריכים לעוף מפה.

    • hani24  On יולי 25, 2011 at 9:26 am

      כמה מצחיק שאתה מדבר איתי על השטח, אולי אנחנו באקדמיה לא רואים את השטח, יש מצב, אבל להגיד לי לעשות סיור בלילה זה קורע!!!!
      אני כבר שלוש שנים כותב את המחקר שלי על מהגרי עבודה, ותאמין לי שבתחנה המרכזית הישנה והחדשה אני כמו בן בית כמו גם בתקווה, אז פחות שטויות וקצת יותר עבודת מחקר הייתה מועילה לטיעון שלך….
      הבעיה היא לא משום ש"באו פליטים" — העביה היא משום שלממשלה נוח שיש פליטים ומהגרי עבודה שהם כוח עבודה זול ונוח לניצול, אך הם לא ידאגו להם לדיור זה הם יזרקו על השכבות החלשות. ואם היה לך קצת יותר אופק היית מבין זאת.
      אז אולי כדאי שתיכנס לספריה ותראה מה כובתים על כך ואת הויכוח הניטש והמספרים ואז אולי תראה את התמונה כולה….מעניין איפה אתה גר וכמה אתה רואה….

Trackbacks

  • By טעותו של השמאל on מרץ 11, 2012 at 5:13 am

    […] למה? ובכן, כי זו הייתה מחאת מעמד הביניים, מחאה שהייתה "לא-פוליטית" או א-פוליטית – אבל אין כזה דבר! והנה התוצאה, כשכולם מנסים לדבר על מחירי הקוטג' (שטויות […]

להשאיר תגובה

