מחאה ולא לבעלי קיבות רגישות…

מחאה גדולה! כל הכבוד לכם! יצאתם גדולים! כמה מילים נשפכו נאמרו על מחאת האוהלים 2011, כמה אנשים שחלמו כל ימי חייהם על הרגע הגיעו לזמן הזה! וכולם באופוריה. אולם הסדקים מתחילים לעלות. כן אני יודע, זה לא הבון טון להגיד כאלו דברים, אז מה?  אף פעם לא הייתי זה שאומר את מה שכולם רוצים או מצפים לשמוע. אז לכל אלו שלא כל כך אוהבים את התמות שלי מומלץ שלא להמשיך.

אזהרה אחרונה, לא כדאי!

 אז מה היה לנו שם? אוכלי סושי, פסטיבל בומבמלה, צפוניים ועוד…לא אכחיש חלק נכון, אני גם אוכל סושי, ויש אנשים שהם צפוניים וגם חובבי הבומבמלה (סופסוף הבנתי מה זה כי לנסוע לשם אין סיכוי, לא עם הגב שלי). אבל יש גם אחרים, התקשורת המסוממת/מסממת שלנו שהחליטה לזרוק עוגן ברוטשילד, כנראה שזה יותר קרוב הביתה, הפכה את כל האירוע המדהים הזה ל״רוטשיליידה״ וכולם מהנהנים ומחרישים. ובכן אני כאן לספר לכם שיש עוד והעוד הזה הוא ליבה של המחאה שבסופו של יום נוסדה על מנת לשנות את השיטה…

 יש את יפו, התקווה, בת ים וגם את ג׳סי כהן בחולון. ביום שבת שעבר הייתי כמובן בהפגנה בתל אביב-יפו. אבל למען האמת לא הייתי בהפגנה שרובנו היו בה. אני הייתי במין אי מבודד של הרמוני בין שני מאהלים שעד כה החיבור ביניהם נראה לרובנו לא טבעי, יפו והתקווה (אותה מהפיכה) ולמה? ובכן כי עד כה הייתה אקסיומה, החיבור הטבעי (שבעיני היה מאוד לא טבעי) הוא בין אשכנזים, בדרך כלל שמאלניים לערבים. לעומת מה שנראה כחיבור טבעי בין יוצאי מדינות ערב, המזרחים, לערבים שאיכשהוא תמיד לא עבד.

 אז במשך כמה ימים ולילות ארוכים מאוד חברות וחברים מדהימים עבדו עם נשים וגברים מדהימות ומדהימים במאהלי יפו והתקווה ויצרו ברית חדשה, ומאלת תקווה. אנשי התקווה עשו צעד ובאו למאהל יפו, ישבו שמעו השמיעו וחזרו בשקט למאהל. התחושה הייתה שהחברות והחברים ממאהל התקווה צריכים זמן להפנים את החוויה, משהו נסדק, תחושת אחדות הגורל הייתה די ברורה. ואז הגיע מוצ״ש וכולנו עמדנו יחדיו תחת אותן סיסמאות ושלטים – ובלי שום דגל או זיהוי לאומי!

הברית הזו מדאיגה! למה מדאיגה? ובכן היא מדאיגה את האליטה. וזאת יען כי מעמד הביניים שברובו אשכנזי הינו בשר מבשרה של האליטה וממנו לא תצא הפיכה, אולי שינוי מינורי אך לא הפיכה — אולם מהקשר בין המזרחים והערבים יכולה לצאת בשורה של הפיכה. שת אוכלוסיות אלו שדוכאו במשך שנים אם יתפרצו יש מצב סדרי עולם ישתנו במדינה, על אחת כמה וכמה אם הם יתפרצו יחדיו.

תופעה זו גם מדאיגה חלק מ״מחנה השלום״. מדוע? היות וכיום מחנה זה מחזיק בכלי שליטה אולטימטיבי ה״עליונות המוסרית״ על ה״אספסוף המזרחי״ אותם מזרחים שקוראים קריאות נגד הערבים (ולא יעזור אם הוכיחו כי מסת ההרג מבוצעת בידי אשכנזים אחרים בשר מבשרה של האליטה מגויסיי היחידות הקרביות). בנוסף, קואליציה זו יכולה לראשונה לנשל את האליטה המזרח אירופאית ששולטת במדינה מאז היווסדה, 22% של ערביי ישראל בצרוף של כ-40% מזרחים אומר מהפך אמיתי!!!! וזה כבר מסוכן, שהרי כאן אנו יכולים לשנות את סדרי העולם ולהביא למהפך בשיטה הקיימת.

 ואם אני לא טועה זו מטרת המחאה…אז אולי כולם צריכים בעצם לצעוק ״יפו התקווה אותה מהפיכה״…..

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתי  On אוגוסט 14, 2011 at 9:37 pm

    "אי הנוחות שקריאות המוות גורמות מקורה בכך שהן אינן חותרות במובהק תחת השיח הציוני השליט אבל הן גם אינן קונפורמיסטיות ביחס אליו"

    לי יש תזה יותר פשוטה, אי הנוחות שקריאות המוות גורמות מקורם בכך שקריאה למוות של עם אחר הוא דבר המעורר אי נוחות,גם אם היו צועקים "מוות לבעלי ההון" או "מוות למעריצי שלמה ארצי" באותה רצינות הדבר היה מעורר בי "אי נוחות" וזאת למרות הסלידה שלי מאותם קהלים

    דבר שני, לאורך כל ההיסטוריה הציונית לא היה קונצנזוס בתוך האליטה האשכנזית לגבי היחס אל הערבי ולא אל המזרחי. לשים את מרטין בובר וז'בוטינסקי באותו סל ציוני על אף היות שניהם ציונים, נשמע לי קצת נבער.

    חוץ מזה, קצת מחלחל אותי היחס אל המזרחי כמעין מריונטה פסיבית הנשלטת על ידי האשכנזים האקטיביים, כאילו האשכנזים המציאו את אוהדי בית"ר וכאילו אין מזרחים בתפקידים מרכזיים בחברה שלא ויתרו על שעל במזרחיות שלהם..

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 9:32 am

      הי איתי, אני מבין מה שאתה אומר, אבל לדידה של הכותבת היא מתייחסת רק לאספקט אחד של הציונות ולכן בובר וזבוטינסקי אחד הם.

      מדהים אותי שקריאות המוות הן הבעיה בעיניך ולא ההרג עצמו, נראה לי שאתה מתייחס לטפל ולא לעיקר….וחלב!

      אני מבין שזהו פוסט ההתחלחלות שלך 🙂 אולם מה לעשות במדעי החברה כשמזהים קבוצה מוחלשת ומדוכאת יש לה מאפיינים מסוימים והמזרחים עומדים בהגדרה…נכון בית"ר הומצאה בטריפולי, וכמות המזרחים בתפקידי מפתח היא הרוב…ואני חי בלה לה לנד….יופי של עולם….

      • איתי  On אוגוסט 15, 2011 at 5:16 pm

        "אספקט אחד של הציונות ולכן בובר וזבוטינסקי אחד הם"

        אתה אומר את זה מכוח "ניסיונך העשיר מרבבה", או שאתה באמת מכיר את דעותיהם של ז'בו ובובר לגבי הערבים והמזרחים בכללי?!
        איך אפשר להשוות בין בובר שקרא למפגשי דו-קיום, לימוד השפה הערבית והטיף נגד החלת מושגי עליון ותחתון לגבי תרבות
        ובין ז'בוטינסקי שקרא במובהק להוקיע את המזרחיות הנחותה מעולי ארצות ערב (בזמן שאלו היוו אחוזים בודדים בארץ!)

        "מדהים אותי שקריאות המוות הן הבעיה בעיניך ולא ההרג עצמו"

        ההרג בהחלט מזעזע אותי, אבל יותר משהרג של רוצחים או רוצחים בפוטנציה שנעשה במטרה לשמור על חיי וחרותו של עם מזעזע אותי (למרות שחלק גדול מההרוגים באופן נמנע או בלתי נמנע הם לצערנו חפים מפשע) , מזעזע אותי קריאות לרצח של חפים מפשע על בסיס גזעי בלבד..

        צודק, אז תמשיך לבכות להתריס ולפלג בין כל פרולטר ופרולטר, זה בטוח יעזור..

        נ.ב.
        חלק מהמבצעים ומערכות ישראל, כמובן, נעשו שלא כדי לשמור על חיי וחירותו של העם ופעולות אלו בזויות ומתועבות בעיני..

        • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 6:36 pm

          איתי, אני אומר זאת על בסיס הידע שלי את כתבי השניים. שניהם היו ציונים. אל תשכח שזבוטינסקי דיבר על ישראליות בזמן מסוים ואת זה המשיך בנו שעזב את הארץ….וזו לא הייתה מעוגנת בדת…אתה שוכח את ברגסון (קוק) ועוד שהמשיכו את אותו קו מחשבה…ושניהם באו מתוך המקום של החדש זה שרוצה להשתית את תרבות המערב כדומיננטית…אתה יכול להתווכח אך הויכוח לא איתי אלא עם כותבת המאמר….

          אני מבין שמזעזים אותך דברים אלו, אבל מה אומר אוצי יותר מזעזע ההרג מהקריאות…אולי זה רק אני, אבל לך תדע.

          לגבי צודק או לא, אני לא יודע אבל אומר גם לך, זה מה שיש אם פרולטרים רוצים להיות יחד אז כדאי שיראו אחד בשני כשווים….אחרת לא יקרה כאן כלום…אתה תמשיך לדבר אני ארוץ בין מאהלים ונראה מי יגיע ראשון…:-)

          • איתי  On אוגוסט 15, 2011 at 6:58 pm

            אני חייל כרגע.. אז לרוץ בין מאהלים עוד יצא, אבל לא בקטע פוליטי (למרות שדי בכך שתהיה נפט גולמי כדי להיות פוליטי)

            מה שכן להוציא חולצות יוצא גם יוצא "https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=54437a35f8&view=att&th=131b54f6431be3e1&attid=0.5&disp=inline&realattid=f_gr6pk8k24&zw"

            אני יכול לנסות למחוק לך את "חוזרים" אם צריך, ויש גם בצבעוני.. (20 ש"ח כל ההכנסות קודש להמשך המאבק)

            נ.ב.
            הנחה אם אתה מזהה את הציטוטון שהשחלתי

            • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 7:08 pm

              הי איתי, לא עולה הלינק שלח שוב ואני אפיץ חופשי….
              וגם אקנה כמובן
              הני

  • hakarzia  On אוגוסט 15, 2011 at 12:55 am

    המחאה הנקייה והמצוחצחת של רוטשילד אינה רוצה להתמודד עם בקיעים בקונסנזוס…
    טוב אני אשאיר את המיליטנטיות לך…
    השמאל הישראלי והמחאה ה"בלתי פוליטית" הזו אוהבת מזרחים כמוך, הני. כאלה שהפנימו את כל הערכים והמוסכמות שלנו. כאלה שאוהבים ערבים, פליטים, וגנר… קשה לנו (כן, גם לי) להתמודד עם אלו ש"עדיין" לא קיבלו את כל המוסכמות האלה.
    עד כדי כך קשה לנו שאנחנו מעדיפים להשאיר אותם מחוץ למחאה.
    כאשר התקווה ויפו צועדים ביחד זה יפה וכולנו אוהבים את זה אבל לשמוע מה יש להם להגיד על ערבים ופליטים וזרים… זה משאיר אותנו משותקים.
    הלואי ונגיע לשלב שבו כולם יצעדו ביחד כנגד ההגמון האשכנזי הישן ויקחו את הכוח שמגיע לנו כאדונים האמיתיים של הארץ אבל בינתיים אנחנו חייבים ללמוד להתמודד עם חוסר ההסכמה הבוטה שיש בינינו על כל מיני עניינים.

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 9:34 am

      רק עשכיו קלטתי את השם…לא מתאים לך תחליף….משהו פחות מעיק 🙂
      קצת קשה לי להבין אם "יצאתי" טוב או רע….אבל אני חושב שטעות אחת זיהיתי כרגע מעטים מאוד מהמחאה "הבלתי פוליטית" (אין דבר כזה) מסוגלים לראות אותי….
      כנראה שאתה לא מעורב מספיק…

      • hakarzia  On אוגוסט 15, 2011 at 1:57 pm

        בכל מקרה יצאת טוב.
        לא הבנתי כוונתך. האם לא יכולים שלא לראות אותך?
        או שגם אותך לא רוצים לראות? אולי זה נכון אבל מסיבות אחרות.
        ויכול להיות שאני לא מעורב מספיק אבל אני מנסה לצמצם את הפער.

        המעיק.

        • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 2:23 pm

          אתה לא מעיק והם לא רוצים לראות אותי כי אני משגע אותם עם הביקורת שלי….אבל זה מה שיש רוצים יאכלו לא רוצים נהיה יותר קולניים…
          הני

  • k. tucholski  On אוגוסט 15, 2011 at 9:57 am

    מה שגורם למדעי החברה להיות לא רלבנטיים הוא בין השאר הנטייה לעשות את הניתוח שלאחר המוות בגוף החי. יכול להיות שזה ההיתרון של ההיסטוריון, שאולי מזה דברים תוך כדי התהליך אבל מחכה עם הניתוחים של ההווה לתקופה שההווה הופך בהם לעבר. כנראה בגלל זה היסטוריונים ומסקנותיהם הפחידו תמיד אליטות שעשו ועושת הכל בשביל להשתיק היסטוריונים או לייצר היסטוריונים מטעם ולעומת זאת מדעי החברה על המודלים שלהם היו ונותרו זניחים. קצת סבלנות הני, לנתח היום את המחאה ולנבא לאן היא הולכת זה די מגוחך, המון גורמים חותרים להשפיע על המחאה, במקום לבקר אותה כצופה מהצד כדאי לך להיות מעורב יותר. במקום לדחות את מי שאינם תושבי מאהלי יפו והתקווה, כדאי לגייס עוד ועוד שותפים ותומכים למאבק ולדרך.

    המעמד השלישי של ערב המהפכה הצרפתית קם לתחיה, הוא כולל את כל מי שאינו נמנה על שלטון ההון, הוא מכיל בתוכו קבוצות שונות, ניגודים ומתחים, אבל כולו חדור באמונה שצריך לשנותאת הכיוון שמדינת שיראל הולכת אליו מזה 34 שנים. לא להפרטה ולהעשרת העשירים, כן למדינת הרווחה ולצדק חברתי.

    בירושלים יש גם כן כמה מאהלים, מחוסרי הדיור יושבים ב-3, סטודנטים ברובם ערבים יושבים מבעונות ויש את המאהל המרכזי והגדול במרכז העיר. יש שת"פ בין כולם. כולם הולכים לאותם ההפגנות והפעילות של המאהלים משותפת. גם אם יש מקום להניח שמה שקרה בעבר והוא שההתפרקות של המעמד השלישי למעמדות המשנה שלו בינוני מול נמוך יתרחש, עכשו זה לא הזמן להתפצל פשוט כי עוד לא השגנו כלום ומהפיצול וההסתה של בני המעמד השלישי מרוויחים תמיד האליטות, הטייקונים ובעלי ההון שלנו שרוצים אותנו חלשים ומפולגים.

    להתפצל ולריב, להתפלפל על קוצו של יוד, לדרוש מכולם לישר קו בטהרנות או להחרים את מי ששונה ממך כתחליף למאבק משותף לא הביא את חסידי הצדק החברתי ומדינת הרוחה בכלל ואת השמאל הישראלי בפרט עד היום לשום מקום. עכשו יש הזדמנות להגיע להישגים, אתה יכול להיות חלק מהמאבק או שאתה יכול להמשיך לבנות עליו מודלים ואולי לפרסם עליו מאמר או לכנס עליו סימפוזיון וכל זה עוד בטרם הוא נגמר. לי זה נראה מיותר.

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 10:13 am

      טוכולסקי, מסכים איתך! מדעי החברה לא רלוונטים לחלוטין!!! מה שאנחנו עושים זה מתרפסים בפני השלטון ומבקשים להיות המתווכים מלככי הפנכה מול שני הצדדים! כל מילה בסלע! ראה את חבורת החנפנים שהחליטו להיות "צוות המומחים" של המאבק….

      אבל הפעם, כמו פעמים רבות אחרות, אני לעצמי החלטתי שלא לקחת חלק בענייןלמרות שקיבלתי יותר מהזמנה אחת לעשות כן, אני בשטח כבר כ-4 שבועות רץ ממאהל למאהל, והייתי גם בירושלים (יכול להיות שראיתי אותך לא יכול לזהות :-).

      אני שמח שאת העצה המועילה שלך שלא להיות מתבונן מהצד, כמה טוב שאתה אומר לי זאת, באמת לא הייתי יודע מה ואיך לעשות עד כה בחיי בלעדיך, לקחתי בעצמי עם עצמי ביום שישי הראשון של המחאה. אבל מה לעשות מולי יש אנשים, בין היתר כמוך, שחושבים שעצם העובדה שהם אומרים את הסיסמאות הנכונות ויושבים במאהלים זה כל שנדרש. ואני אומר לא. נכון אפשר לקרוא לזה טהרנות, צדקנות אולי אפילו התחסדות, אבל בתור מי שיבקר כבר במאהלים בכמה וכמה מקומות, כך אני רואה זאת!
      כמובן הטיעון של מיליון הדולר הוא לא לפלג! גדול! בחייך, נראה לי כאילו יש לך ארון בבית ואתה שומר על הנשק הזה מאז ימי העלייה הראשונה של אבי סבך, וכל פעם שמזרחי או ערבי אומר משהו אתה מוציא ויורה, אינסטינקט, חרא של אחד, אבל אינסטינקט…אולי פעם אחת תבחן את הטיעון לעומק ולא תדבר איתי על אחדות? אולי פעם אחת תחשוב אולי אני, ולא משנה כמה סוציאליסט אני, מדכא ומפלה? מה יש, לא מתחבר טוב בראש? דיסוננס קוגניטיבי?
      אני מקווה שזה לא נשמע מיותר, אני ממשיך במחקרי על מהגרי עבודה, אתה תמשיך לבנות תילי תילים של תיאוריות לגבי מי אני ומה הם מעשי, ועל הדרך תמשיך לפסוע בשביל הדיכוי והאפליה….מי יודע אולי יקום איזה היסטוריון יום אחד ויוקע אותך ויצדיק אותי…אומרים תמיד שאלו שצעקו בשער בזמנם נחשבו למוזרים (בלשון המעטה) ורק לאחר מכן הבינו את שאמרו, אולי זה אני אולי זה אתה את זה אני משאיר להיסטוריונים (נראה לי שאתה נמנה עליהם) אני מה אני כולה איש מדע המדינה….

  • אבי  On אוגוסט 15, 2011 at 5:07 pm

    לא מבין. אתה מציע להיפרד ולהחרים מהמאבק את האשכנזים? אם לא, אז תגיד לי מה אתה מציע מבחינה פרקטית?

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 5:12 pm

      אבי לא, חלילה וחס!!! לא מציע להיפרד מציע לתת לאנשי הפריפריה להוביל את המאבק, לתת להם להפוך לפני המאבק (גם לא אני שלא יובן לא נכון) וכמובן להעלות את העביות של הפריפריה לראש סולם העדיפויות….וגם בקטנה אני מציע שתקרא פוסטים קודמים שלי….אבל לא חייב….

      • איתי  On אוגוסט 15, 2011 at 5:21 pm

        ובלי קשר, לזה, אני בהחלט מסכים!

  • k. tucholski  On אוגוסט 15, 2011 at 6:48 pm

    אולי יוקיעו אותי ויצדיקו אותך, אולי יגידו שאני הייתי תמים/נאיבי/טיפש או מתחסד/בעל אינטרסים/צבוע. מה שעוד יוכלו להגיד הוא שבזמן שאני יצאתי למאבק והייתי מוכן להלחם על מדינת רווחה עם כל אחד למען מיסוי פרוגרסיבי, עצירת ההפרטה, הלאמות, העסקה ישירה, דיור ציבורי, חינוך חינם, בריאות חינם, סיעוד חינם ורווחה חינם, אתה לא היית מוכן תמיד ללכת איתי. צר לי על זה באמת צר לי. הערב אני אלך להפגנה במאהל הסטודנטים במעונות רזניק, אני מניח שכמו בכל ביקור שלי עד עכשיו אני אהיה חלק ממיעוט המפגינים היהודים, שם אני דווקא מתקבל בברכה. שם מתחת לדגל האדום כולנו רוצים אותו דבר.
    ההצעה שלי לך לא להתבונן, לא נועדה להעליב, ברור לי שאתה משתתף במאבק ולו ממעקב אחרי הסטטוסים שלך. אני קורא לך לא לחכות שיתנו להוביל אלא להוביל. לא לכתוב בבלוגים על הצורך של אנשי הפריפריה להוביל אלא ללכת אליהם ולקרוא להם להוביל, לתת תמיכה למי שאתה רוצה לראות מנהיג. קראתי לדוגמא לפעיל חברתי ותיק מהפריפריה שמשום מה בחר להתנגח במחאה ולטעון שהיא משרתת טייקונים להשתלב ולהוביל, אתה יכול לעשות אותו דבר.
    אכן אני היסטוריון, וכשאני קורא לך לעיתים עמיתי המלומד אני לא לועג אלא כמו יקה טוב פונה אליך כעמית מלומד לעמית מלומד, וכהיסטוריון אני לא מנתח את המחאה הזו עדיין, יש עוד זמן. עכשו הזמן לעשות, לשנות, להשפיע ולהיות מושפע, לנווט ולהתייצב לקריאתם של מנווטים אחרים. יש לנו סיכוי עמיתי לבנות כאן מדינת רווחה, לצמצם פערים, לתת לאנשים לא רק חכות ודגים אלא את השליטה על הים.
    את זה לא נשיג בעשיית מה שאנחנו כל כך טובים לעשות, בהתפצלות וטהרנות והוקעות. אנחנו עוד לא בשלב של לחלק את עור הדב, אנחנו עוד בשלב הצייד.

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 6:57 pm

      טוכולסקי, אני מבין את כל אשר כתבת ואם אתה יודע מה אנחנו עושים אתה מבין שאנחנו כבר לקוחים ולא ממתינים…חדשות בקרוב!
      האמן לי שיש בי רצון להאמין שאני יכול לצעוד עם כולם תחת אותו דגל, אבל חדשות לבקרים אני מגלה את הבוז והשנאה כמו גם הדיכוי וההתנשאות הפטרונית שבאה מקרב כמה במחנה השמאל….הייתי רוצה להגיד זה לא קשור למי הם, אבל לא יכול מה אתה רוצה שאשקר לעצמי ולא אכתוב את מה שאני רואה? הלוואי שצא אידיוט היסטורית, אבל למגינת ליבי מצב זה לא משתנה ולי הוא די ברור….
      אני צד וחושב כבר על החלוקה, אם להשתמש בטרמינולוגיה שלך, כי כמו שאני מכיר את הצד השני הם כבר יושבים ואוכלים!!!!
      לא הפעם!!!!

  • k. tucholski  On אוגוסט 15, 2011 at 7:04 pm

    נו מצויין, אני איתך. מבחינה היסטורית מספר הפעמים שבמאבקי המאבק השלישי המעמד הבינוני דפק את העניים גדול ממספר הפעמים שהוא לא עשה זאת. מרכס כתב על זה בסדרת המאמרים הנפלאה שלו על מהפכות המאה ה-19 בצרפת. אבל בכל הפעמים שהיו הצלחות הן היו גם במאבקים משותפים של כל המעמד השלישי.
    השמאל בארץ קטן, מפוצל ובאופן כללי די אימפוטנטי. דווקא הפעם עושה רושם שהמחנה עובד בקצת שכל. אני ממשיך להיות אופטימי, אין לי עדיין סיבות להאמין שמשהו פה הולך להשתבש.
    דרך אגב, מה זה מחנה השמאל? מרצ כבר לא ממש קיימת, חד"ש לא פטרונית במיוחד. העבודה, אלוהים יודע מה הם רוצים מאחרים ומעצמם. אולי יוולד כאן באוהלים שמאל חדש ואפשר יהיה לדבר על מחנה, בינתיים זה קצת להחמיא למשהו שכבר לא קיים.

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 7:09 pm

      אז אני אזהר אתה תהיה אופטימי…ואנחנו נגיד יחד שאין כזה דבר שמאל….
      לימים טובים יותר…
      הני

  • k. tucholski  On אוגוסט 15, 2011 at 7:21 pm

    אנחנו עושים עכשיו ימים טובים יותר לא?

    • hani24  On אוגוסט 15, 2011 at 7:49 pm

      לצערי לא מרגיש לי ככה בעיקר כעת….

  • עידו לם  On אוגוסט 16, 2011 at 12:34 am

    האמת היא שז'בוטינסקי חש קירבה עמוקה ליהודים הספרדים והניסיון לטעון שהוא גזען ונגד המזרח זה קשקוש, ובוודאי שבובר לא היה גזען אבל נייס טריי

    • hani24  On אוגוסט 16, 2011 at 7:52 am

      עידו חבל, באמת חבל שהמורה שלך להבנת קריאה הייתה כל כך גרועה. בדיוק על זה מדובר במחאה הזו כשאומרים חינוך טוב יותר….אם תרשה לי אשתמש בדוגמא זו להמחיש את המצב הגרוע שלנו!

  • עידו לם  On אוגוסט 16, 2011 at 1:57 pm

    הטענה שלך לא ממש עובדת כאן בהתחשב בכך שטענת שז'בוטינסקי היה גזען.

    • hani24  On אוגוסט 16, 2011 at 11:45 pm

      אני אשמח לראות איפה טענתי זאת כעת זה יהיה נחמד….או אתה או אני משקרים תפאדל תראה לי היכן….

    • hani24  On אוגוסט 17, 2011 at 9:29 am

      עידו איפה אתה? מה קרה? לא מצאת חמוד שלי? המורה לקריאה באמת הייתה גרועה? התנצלות לא תזיק…..

  • עידו לם  On אוגוסט 18, 2011 at 5:58 pm

    הי איתי, אני מבין מה שאתה אומר, אבל לדידה של הכותבת היא מתייחסת רק לאספקט אחד של הציונות ולכן בובר וזבוטינסקי אחד הם. ייתכן שטעיתי אבל אני הבנתי מהמשפט הזה שאתה טוען שאיכשהו גם ז'בוטינסקי וגם בובר גזענים, אם טעיתי אני מתנצל.

    • hani24  On אוגוסט 18, 2011 at 9:19 pm

      כמובן שטעית, מניין הסקת זאת? בחייך תהיה רציני….

  • אבנר  On אוגוסט 21, 2011 at 9:45 am

    החשיבה שיכולה להיות ברית בין מי שהוריו או הורי הוריו נולדו במדינות ערב לבין ערבים שנולדו בארץ ויחדיו יקומו על האויב האשכנזי הציוני המשותף היא לא חדשה ומלווה את השמאל ההזוי כבר שנים רבות.
    אבל יש רק בעיה אחת – אין לזה שום קשר למציאות – כפי שאנחנו רואים בימים אלה ממש ולאורך עשרות ומאות שנים – ערבים רוצחים אלה את אלה בלא שום מעצורים , מוסלמים את הנוצרים, שיעים את הסונים,דיקטטורים את בני עמם,מדינות את שכנותיהם מפגינים את המפגינים שכנגד,ובכל אופן העובדה שלכולם יש את אותה תרבות מנהגים מסורת ואפילו דת לא מסיעת לכלום.
    בכלל כל החשיבה שיכולה להיות זהות אינטרסים או קרבה רעיונית בין אנשים רק בגלל מוצא אתני או תרבותי משותף (למרות שהקשר בין מי שסבו נולד בצנעה לבין מי שנולד באום אל פחם הוא מפוקפק ביותר ונראה יותר כמו משאלת לב) היא ראקציונרית להחריד ומהווה נדבך חשוב במידניות ההפרד ומשול שמאפיינת משטרים שמרניים וחשיבה מקובעת.
    אנשים צריכים להתאחד על סמך דעות או רעיונות ולא על סמך מקום הולדת

    • hani24  On אוגוסט 21, 2011 at 1:22 pm

      אבנר אני מסכים עם המשפט האחרון שלך!
      ומי ששטף את ראשם של עולי מדינות ערב היו….ולא לא אמרתי נגד האויב האשכנזי הציוני….זה אתה כותב…שים לב…מעניין מדוע נחרב בית המקדש ומי טבח במי, ומעניין כמה פעמים בהיסטוריה היהודית היו בעיות של מלחמת אחים, אבל כמו שאורמים הזיכרון רעוע הוא….

      וכן! אנשים חייבים להתאחד על סמך דעות או רעיונות….וחשוב להסביר להם לאט ובשקט מה מאחד אותם ולמי יש אינטרס להפריד ביניהם…..

Trackbacks

להשאיר תגובה

