יאללה בית"ר! (או) תנו מבט במראת "המוסר הכפול"

אם האמירה על ההתנחלויות הייתה באה מעמיר פרץ ולא משלי יחימוביץ, האם יחס הציבור היה שונה? התפיסה החברתית מתייחסת בחיוב אל אשכנזים, כשלי יחימוביץ, ואל מעמד הביניים במחאת האוהלים, ובשלילה אל המזרחים בפריפריות, כמו עמיר פרץ והמעמד המוחלש. אולי התקווה שמהמחאה יצא הדבר האמיתי היא מוגזמת….

נו בואו ונתחיל עם כמה קלישאות: אוהדי בית"ר כולם שונאי ערבים! הם חיות! הם, כמובן, מגעילים אותנו! זה לא קומץ, זה כולם! ובכלל מה לנו ולימין? אלו כולם ברברים חסרי בינה, והכי גרועים בהם הם אוהדי בית"ר ירושלים! אלו הם רק חלק מהדברים שנאמרים ריש גלי על אנשי הימין, בעיקר מזרחים, אלא מה? ולא על ידי המון זועם או נרגש, אלו דברים הנאמרים בשיחות אינטלקטואליות בין אנשי "רוח" "יפי נפש".

אז מה היה לנו שם? יש לנו מחיצה ברורה, למרות שיש קבוצה לא מבוטלת של אשכנזים בימין, התפיסה היא שיפי הנפש בשמאל הם אשכנזים ואילו ה"חיות מהימין" אלו הם מזרחים מתלהמים שונאי אדם ובעיקר שמאלנים וערבים. האם יעזור לנו לנסות להסביר זאת בצורה מושכלת כי רוב אלו שבאמת מבצעים את ההרג בערבים הם לא מזרחים? הרי אני יודע מה יצעקו כולם, והכי חשוב גם אלו המושכלים לא יקפידו באמת להביט לעובדות בעיניים.

אז על מה ולמה יצא קצפי הפעם? ובכן, זוהי אולי חדשה ישנה, אבל שלי יחימוביץ' לא "מפתיעה" באמירה מבית היוצר של הפריימריז במפלגת העבודה לאחרונה "איני רואה במפעל ההתנחלויות חטא". זאת אותה יחימוביץ, שזיגזגה בין ברק לפרץ, ואז חזרה לברק ומי יודע מה עוד בדרך. לא מפתיעה אמרתי משום, שזו אותה אחת שהסבירה בשצף קצף בזמן המרוץ לראשות עיריית תל אביב-יפו בשנת 2008, מדוע דב חנין אינו ראוי להיות ראש עיריית תל אביב-יפו. אז היא אמרה את הדברים הבאים: הוא "אינו ראוי" להיות ראש עיריית תל אביב-יפו! וזאת למה? ובכן, יחימוביץ, אהובת ליבו של השמאל הסוציאליסטי טענה כי: "דב חנין הוא אנטי ציוני שמטיף לסרבנות ולא שר את התקווה" וזה על פי יחימוביץ' פוסל אותו מלהיות ראש עיריית תל אביב יפו. אני יכול לחשוב על דברים רבים מדוע חנין אינו ראוי להיות ראש עיריית תל אביב, אך אף אחד מהם לא קשור לעמידתו או אי עמידתו בזמן שירת התקווה! (חנין אגב בחר לענות ואמר שהוא אינו שר את ההמנון אך עומד בזמן שירתו)

אך, אם נחזור ליחימוביץ, נגלה בעצם כי היא אינה ממציאה את הגלגל כעת עם אמירתה לגבי ההתנחלויות, היא פשוט ממשיכה ללכת באותו התלם. אולם, אז זה התאים לחלק מהאנשים, בעיקר משום ששלי "הכניסה" לקומוניסט. היום, זו בעיה, משום ששלי קצת מאבדת את הצפון. עולה השאלה האם זו פוזיציה תלוית קונטקסט או שזו פוזיציה שאנו בוחנים באופן גלובלי לא תלוי קונטקסט.

אך בזאת הרי ברור שלא תם העניין, שאלתי היא מה היה קורה אם, רחמנא ליצלן וחלילה וחס, היה עמיר מחליט לומר את אותם הדברים? מה אז היה יוצא מן השק? שהרי אנו יודעים כי בערך לפני כשנה עמיר הואשם בכול אמצעי התקשורת כי הוא פוקד את אנשיו לקדימה ועל כך כבר הוצאו עמודי התליה במפלגת העבודה. לדעתי, אם עמיר היה מעז לומר דבר מה לגבי ההתנחלויות דינו היה נגזר, הוא מוקע ומוצא לכיכר העיר הפוליטית ומחוסל בו במקום. אולם מצד שני, שלי יחימוביץ שכבר שנים אוחזת קו ניצי בנושא זה, שלוש שנים לפחות בתקשורת, ומעמדה, נו את זה נדע לאחר הפריימריז בעבודה, שיכול להיות שתשנה את שמה לאחר הבחירות ל"עבודה הלאומית". אם זה היה עמיר פרץ את תוצאות אמירה היינו רואים הרבה לפני הפריימריז…אני יודע למה!

בשולי הדברים, עדיין, הניסיון להמשיך במחאת האוהלים מתקיים, בקושי. מיום האוהל הראשון בשדרות רוטשילד עברו כבר כששה שבועות, והמנגינה נשארה זהה, אין שינוי בפנים המייצגות של המאבק כולם ממעמד ביניים, מבוססים ובעלי זיהוי די ברור. ופרצופי הפריפריה? נו, הם נפקדים מהמחאה, או שהם שוב צצים ועולים בשימוש ציני ודי מכוער בין אם בהפגנות או מסיבות עיתונאים. ישנם ניסיונות רבים ומגוונים לשנות את אופי המחאה, ולהחליף קצת את הפרצופים שאנו מקבלים מידי שבוע אך אלו עולים על שרטון בעיקר על ידי אותם "מובילי מחאה". דבר אחד טוב זה עשה, זה דחף פעילות ופעילים לייצר לעצמם מסגרת חלופית לפעולה, וכיום יש כמה מסגרות אלטרנטיביות שמנתקות מגע אט אט עם ה"מטה" ודברים יפים נרקמים בשטח.

ועדות הוקמו, וחברים בהם רבים, אך למרבה הצער חלק קטן מאוד מהן/ם מנסה באמת להבין מי הם אותם אנשי המאהלים. נכון, חלקם אפילו באים לדבר עם אנשי המאהלים, אך במקום לפתוח בשיח עימם הם מדברים אליהם ומעליהם. הגרוע ביותר, שחלקנו בלי משים פשוט מתעלמים ממנו, הוא שחלקם מאנשי הוועדות הללו תומכים בגלוי במדיניות הממשלה הדורסנית שבבסיסה עומדת התמה של מדיניות החלשת המעמד הנמוך.

אולם, מי יודע, אולי מהתארגנויות אלו, והחשיפה האמיתית של חלק מהעוולות יקום ויעלה הדבר האמיתי. אולם אל לנו להתבלבל. מחאה זו תהיה צבועה בצבעים מאוד ברורים, ואלו שיאחרו את הרכבת אולי לא ימצאו את מקומם עליה בעוד זמן מה…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משה אלפסי  On ספטמבר 4, 2011 at 3:30 pm

    אהלן הני!
    לא רק פני הפריפריה כפני מעמד הביניים. אתמול בלילה הובא בערוץ 2 נתון מרתק. הסבר "מתודולוגי" לפני כן: לממצאים אחראית החברה שבדקה כמה אנשים יש ברחובות בהפגנות לפי גלי סלולר שנמצאים במקום ספציפי בזמן מסויים באופן מדגמי. החברה הזאת נתפסת כאמינה, ואפילו המשטרה יישרה קו עם הנתונים שלה. כאמור זה פורסם אתמול בלילה בערוץ 2. לפי הנתונים, העשירון שהיה נוכח אמש בהפגנה בת"א יותר מכל עשירון אחר הוא העשירון העשירי(העליון) עם 18%! לעשירון התחתון היה נציגות של 2%!
    איך אתה מסביר זאת הני? האם זוהי הסולידריות המדוברת?
    החברה זיהתה את העשירונים לפי מקום המגורים שממנו הסלולר הגיע.

  • משה אלפסי  On ספטמבר 4, 2011 at 3:36 pm

    התכוונתי כמובן פני המחאה כפני מעמד הביניים (עשירון 7 עד 10) ולא פני הפריפריה בשורה הראשונה.

  • hani24  On ספטמבר 4, 2011 at 3:46 pm

    משה נשמה, לי התשובה ברורה…אולי מישהו אחר?!

  • שוקי  On ספטמבר 4, 2011 at 5:16 pm

    הני היקר,

    חלק מהביקורת שלך בוודאי נכונה. ישראל היא מדינה שנגועה בהרבה גזענות, מכל הצדדים, ולפעמים היא מרימה ראש בצורה הכי מגוערת דווקא אצל מי שחושבים שהם חכמים ונאורים יותר.

    מצד שני, לחשדנות כלפי עמיר פרץ יכולות להיות עוד סיבה או שתיים. אני, למשל, מוצא שקשה לי לבטוח בו כי אחרי שתמכתי בו ב-2006 הרגשתי שהוא לא מספיק מחויב למה שהבטיח.

    • hani24  On ספטמבר 4, 2011 at 6:45 pm

      אהלן שוקי, מסכים! עם הכול!!!
      לגבי החלק הראשון אין לי מה להוסיף.
      לגבי החלק השני, נכון, מסכים במאה אחוזים, קשה לבטוח בעמיר פרץ, הוא עשה מעשה שלא יעשה ולא אכעס אם לא תצביע עבורו. אבל, בכול זאת, שאלה לי אליך, האם שלי עשתה טוב יותר? ברק, עמיר, ברק ולגראנד פינאלה סכין בגב לכולם?
      מה הקריטריון? בגידה בבחורים? בגידה בחברים? בגידה בקולגות? או שזה משהו אחר? אתני כזה?
      הני

  • אמיר  On ספטמבר 4, 2011 at 10:19 pm

    שלום הני,
    אני באופן אישי מעדיף פוליטיקאי שיבגוד בעמיתים שלו ולא בבוחרים שלו אבל זו דעתי.למרות זאת,אני לא מבין למה אתה קורא בגידה אצל שלי,היא תמכה בעמיר פרץ מול ברק ב2007 ורק בסיבוב השני לא הלכה עם פרץ לתמוך באיילון(מה שכמובן התברר כטעות).על בסיס מה שאתה אומר לפרץ אסור היה לרוץ מול פרס ב2005 כי האחרון הביא אותו מ"עם אחד",או שעל פי השקפתך שמותר למזרחי,אסור לאשכנזי(קוראים לזה גזענות)

    שלי כן הותקפה בגלל דבריה הן על ידי כותבים מידיעות,מעריב וסוללהשלמה של כותבים מהארץ למרות שבראיון גם תמכה במתווה קלינטון שפירושו פינוי רוב ההתנחלויות.הסיבה להתבטאות שלה היא שבבחירות לעבודה כבר ברור מי יקח אותה לאן.שלי תיקח לשת"פ עם ביבי והימין בעוד פרץ הרצוג ומצנע לוקחים ללבני וקדימה.אפרופו פרץ וקדימה,מוזר איך אתה סולח לנסיון עריקה של פרץ לקדימה ולשיתוף פעולה בינהם שקיים עד היום.מדובר במפלגה שהיא יותר ניאו ליברלית מהליכוד וסותרת את כל האני מאמין שלו.כנראה שאתה יותר סלחן למזרחי,מעניין איך הייתה מגיב עם שלי היתה עושה זאת

  • hani24  On ספטמבר 4, 2011 at 11:28 pm

    אמיר, שלי לא יצאה לבחירות נגד כל אחד מ"פטרוניה", היא פשוט בגדה בהם אחד אחד, מעניין איך אתה משפץ את ההיסטוריה! מותר לרוץ מול כל אחד אבל לא לתקוע סכין בגב אבל אתה יודע עיניים שונות היסטוריה שונה…

    פרץ עד כמה שאני יודע הכחיש את ה"ניסיון" לערוק לקדימה כל הדרך, מה שלא קרה כלל, אבל אתה מעוניין להטמיע זאת כדברי אמת חיים….מעניין למה?אני לא זוכר אותו הולך איתן או נמצא שם, אבל אתה כנראה קורא לב וכליות…ואני משאיר את הנבואה לשוטים…וזה לא קשור אם הם מזרחים או אשכנזים!

  • אמיר  On ספטמבר 5, 2011 at 2:54 am

    הני,
    תקעה סכין בגב זה מונח כללי מאוד.לבקר את פרץ כי לקח את תיק הביטחון זה סכין בגב?שתתבייש.לתמוך בפרץ בפריימריז(וגם אם לא-היא חייבת לתמוך בו)ואז בסיבוב השני כשפרץ בחוץ ללכת למועמד אחר ממי שהוא רצה?שתתבייש פעמיים.איפה היא תקעה סכין לברק?
    יש מספיק דיווחים החל מינואר ועד יולי על אנשי קדימה שפועלים לבחירת פרץ ועל מתפקדי קדימה שפועלים עבור פרץ.יכול
    להיות שהכל שקרים אבל אתה גם יכול לשמוע בראיונות של פרץ את הכיוון שלו(דיבור נגד הימין עם קינה על העדר תהליך מדיני)ואלו עיתונים ועיתונאים מדברים בשבחו ובשבח הרצוג,אל מול יחימוביץ'.אבל שיהיה לך לבריאות תמשיך לתמוך בפרץ רק כי הוא מזרחי ואפרופו נבואה לשוטים-נסראללה לא ישכח את השם עמיר פרץ

  • עידו לם  On ספטמבר 5, 2011 at 3:39 am

    צריך פעם להפריך את הטיעון האווילי שאוהדי בית"ר הם רק צעקנים אבל האשכנזים עוסקים בהרג ערבים, אז ככה: חלק גדול מפיקוד צה"ל זה מזרחים ואותו הדבר בשב"כ והם אכן מחסלים ערבים לא פחות מהאשכנזים שם. חוץ מזה שעצם זה שצרחני בית"ר מצביעים לממשלות שמסלימות את המצב עושה אותם אחראים במישרין למצב.

    • hani24  On ספטמבר 5, 2011 at 9:19 am

      עידו, גאון הדור מאורות הגולה, אני מבין שאתה יודע יותר מכל אנשי הידע בעולם ולך יש את הידע האולטימטיבי ובך טמונת חכמת הזהר הקדוש, אבל רק ככה הייתי מציע שגם אתה, מאורות הגולה, תקרא את המאמר אולי תחכים מי יודע? גאון של אמא!!!!

  • עידו לם  On ספטמבר 5, 2011 at 11:36 am

    הני אתה נלעג.

    • hani24  On ספטמבר 5, 2011 at 11:50 am

      אכן כן! אני מסכים! וממאורות הגולה זה נשמע כמחמאה!

  • עידו לם  On ספטמבר 5, 2011 at 4:59 pm

    אתה טיפש עם טיעונים של ילד מתלהב בן 16 שקרא קצת ספרות דקונסטרוקטיבית וחושב שהוא מבין משהו מהחיים שלו.

    • hani24  On ספטמבר 5, 2011 at 11:47 pm

      ואללה אתה צודק ושוב ממך זו מחמאה! מעניין מה התגובה האינטלגנטית הבאה שלך…אני כולי ציפייה מאורות הגולה של אמא

  • עידו לם  On ספטמבר 6, 2011 at 10:12 am

    אתה לא חושב שזה שאתה אומר מאור הגולה עושה אותך ציני או שנון נכון?

    • hani24  On ספטמבר 6, 2011 at 10:41 am

      חלילה וחס. ובאותה מטבע, אתה לא חושב שכשאתה כותב גבב של שטויות זה הופך אותם לאמת רק בגלל שאמרת אותם, נכון?

  • עידו לם  On ספטמבר 7, 2011 at 1:24 am

    האנלוגיה לא דומה כי אני כותב דברי אמת

    • hani24  On ספטמבר 7, 2011 at 1:44 am

      שיואו, איזה גאון של אמא, מאורות הגולה כבר אמרנו…תודה עידו שאתה חולק איתנו כעת רוץ וספר לאמא ולילדים כמה אתה חכם! דברי אמת חיים….
      ואם תרצה לנהל דיון רציני רד מגבעת החול שבנית בעצמך ותתחבר למציאות….

Trackbacks

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s