מחאה שמחאה….

כל הקיץ האחרון יצאו להם מאות אלפי אנשים לרחובות, מי הם? איפה הם? ומה הם עושים היום? בקיצור זהו טור ששואל את אנשי מעמד הביינים השבע מה קרה? למה לא רואים אתכם? זהו נגמר הקיץ אז כולכם חזרתם לדירות ולעבודות שלכם? אתם לא מבינים שאתם הבאים בתור?….

ובכן חברות וחברים עבר עלינו קיץ ארוך חם ומאוד מייגע, כולם צעדו — כמעט כל אחד יודע היכן הוא היה במוצאי שבת בקיץ האחרון, או בהפגנה או צופה בהפגנה או תומך הפגנה. אבל כנראה לאחר שנדמו כל תרועות הטלויזיה, ואנשי המחאה שלא השכילו למנף את כוחה של המחאה ממשיכים להופיע בטלויזיה ולבנות לעצמם פרופיל חברתי גבוה, נשארו אנשי המעמד המוחלש ביותר — מה שאנו נוהגים לכנות העניים, שוב לבד בשטח נתונים לחסדיהם של ראשי עיריות, שופטים, שוטרים ועוד פקידים אטומים וחסרי לב…

אז ישבתי ראיתי ואספתי לקט של כל מה שקרה בימים האחרונים, מהבון טון של העיר, משהו שכולם באו לראות ולהראות לידו, הפכו אתרי המאהלים למקום בו האלימות משתוללת, משטרה מכה אזרחים עוצרת אותם, פקחים חושבים שיש להם זכות לקחת רכוש של אנשים ולהכות אותם. המשטרה פועלת בחסות העיריות. ראש עיריית תל אביב, שהמדיניות הישירה שלו החלה את כל המחאה הזו, ממשיך להתעמר בתושביו ובחסרי הבית בעירו, וכולם נודמים!

הנה הלקט:

1. כך "דואגת" עיריית תל אביב יפו לרכושם של מפוני מחאת האוהלים

2. והנה מעצר של הפעיל דויד בקמן, סתם ככה כי אסור לו לישון בכיכר רבין, לאיש אין בית אז מה נעשה נרביץ לו ונעתור אותו, חברה מתקדמת אנחנו הלא כך? ומתי נעשה זאת? ובכן, נתחיל להתעמר בהם ב-4 לפנות בוקר ועל ידי הפעלת הממטרות על הישנים במאהל ואח"כ נשלח פקחים ומשטרה להרביץ, להחרים ולהרוס רכוש אישי וכמובן לקינוח נעצור כמה…

3. והנה מחוסרי הדיור, אלו שאין להם לאן ללכת, הנה הם לאחר הפינוי…

והנה כמה לינקים לפעילויות שנעשו לאחר הפינויים ובמהלכם: מפוני מאבק לוינסקי חוזרים למאהל לא משום שיש להם ברירה, זה כי אין להם לאן ללכת, עצתי לחולדאי, תן להם דירות ותפתור את הבעיה!

פנייה של האגודה לזכויות האזרח בשל מה שקורה בעיר, עקב פינוי מאהלי רוטשילד, לוינסקי, נורדאו, ככר המדינה ועוד החלו פקחי העירייה במבצע כללי של פינוי כל אדם כולל חסרי בית משטחים ציבוריים בתל אביב יפו, האגודה מבקשת להפסיק את הנוהל הלא חוקי הזה!!

חברות וחברי מאהל לוד פונים בקריאה נרגשת לשר השיכון לעזרה בדיור, והם מבקשים מאיתנו לסייע להם על ידי חתימה על עצומה בעניין. המאהל בלוד הוא אחד מהמאהלים שנמצאים במצב מאוד לחוץ בשל הלחץ מהוועדה הקרואה וראשה מאיר ניצן, לפנות אותם ללא שום שיח. אנא סייעו כפי יכולתכם.

וכמובן לאחר סיום עונת הקיץ, ועימה כל תרועת הפסטיבלים, בזמן שרוב המפגינים ימצאו להם מחסה בבית חם, עם חימום ועוד, ימשיכו מחוסרי הדיור לחיות באוהלים או אפילו ללא אוהלים ברחוב — אז הנה קריאה לעזרה לאיסוף ציוד חורף לאותם נשים וגברים שנבחרנו מעדיפים לא לראות ולשכוח….

ועוד בנושא הדיור, הנה פינוי של משפחה מסלמה, הפינוי נערך לפני מספר ימים ב-4 לאוקטובר 2011, אני נשבע שכשראיתי את הפינוי נזרקתי למקום אחר ולזמן אחר….והיה לי רע על הנשמה והטעם המר עדיין עומד לי בפה…לא יכול להיות שאחרי כל הקיץ הארור הזה זוהי עדיין פרקטיקה שרירה וקיימת במדינת ישראל — שוטרים מכים נשים, תולשים ילדות מידי אביהם על מנת לעצור אותו…מכים מקללים ועוד. מה השלב הבא? אולי פשוט יבואו עם אקדחי הלם ויירו באנשים? ואולי, הכי קל זה פשוט אקדח רגיל ירי על מנת להרוג? חברות וחברים, אלו הם אזרחים עם זכויות במדינה — משהו חייב להעשות בנידון!

ולסיום חלק המחאה, אני מציג את "פורום גוש הפריפריות" — אותו פורום שהוקם על ידי פעילות ופעילים פריפריאליים למען ועל ידי אנשי הפריפריה, פורום שנמצא בפעילות מתמדת ולא מפסיק לנפק הפתעות. אני גאה להשתייך לפורום זה ולקחת חלק בפעילות שלו! הנה רשימה של קישורים להמון סרטי וידאו וכתבות בעניין ההפגנה שגם תפסה כותרות על באתרים חרדיים. וכמובן וידאו של ההפגנה:

 

הלינץ בענתות

עוד ככה "בשולי" הדברים, בשבת האחרונה עלו כמה פעילי ופעילות שלום לענתות לסייע לאדם פלסטיני לעבד את אדמתו. ללא ניסיון להיכנס לשאלה האם זה נכון או לא האם זה צודק או לא, מה שהתרחש שם היה פשוט מזעזע, בחסות המשטרה ( או שמא עלי לקרוא להם משטרע?!) נעשה לינץ האותם מפגינים. ישנה עוד טענה שנבדקת לפיה  בענתות מתגוררים שוטרים שחלק מהם היו בחופשה ופרעו במפגינים!

אז הנה הוידאו של הלינץ שנערך בענתות:

והנה לינק לסיכום "אירועי ענתות" — תחת פוסט זה תמצאו לינקים שונים של אנשים שהיו שם ונפגעו. אני, לאחר קריאה של הפוסט של טלי הרכבי, חברה ופעילה  בפורומים וארגונים שונים לצדק חברתי ושיוויון, הייתי מזועז קשות – כמובן שיש כאן את הנושא המגדרי שמהדהד בראשי ללא הפסק מאז קריאת פוסט זה. והטור של פרופסור בן ישי "כמה שמאלנים חטפו מכות. לא ביג דיל" לא יוצא דופן, אולם התגובות, חברות וחברים, התגובות – כמה שנאה וגועל! ממש מחריד. ועוד פוסט מעניין בנושא הוא הפוסט של עלמה ביבלש, ישיר ומהלב, שאלות נוקבות וקצת מטרידות!

אז זהו, ככה אחרי קיץ שלם שבו יצאנו לרחובות, הרגשנו יחד, וחשבנו שיש כאן משהו מיוחד, מבלי משים זרנו לעצמנו. המשטרה מכסחת לחסרי בית את הצורה! ועל הדרך, כשהם מורידים את המדים הם גם מכסחים לכמה שמאלנים את הצורה כי לא מתאים להם שהם עושים משהו שהוא לגיטימי בישראל. ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, קורע לתושביו את הצורה ומחזיר להם על עלבון הביצה שנזרקה עליו בשדרות רוטשילד. השרים וראש הממשלה, ואפילו רוב חברי הכנסת, בשלהם, אפילו לא משוחחים עם אנשי המחאה. הפריפריות חזרו לרקע, והחורף מגיע….וכפי שסי היימן כבר שרה בשירה גיבור גדול" "מלחמות כבר לא קורות בחורף…" כנראה שגם מחאות מתות להן לקראת החורף…

אבל הכי גרוע, אותם מאות אלפים חזרו לבתיהם, הרגישו טוב עם עצמם על יציאה לרחוב המוצאי שבתות ספורות וימשיכו לקנות תנובה, לשלם על הדלק ולצקצק בלשון….שנה טובה….

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיקי  On אוקטובר 6, 2011 at 1:49 pm

    יתכן והאמת מאד פשוטה

    1. נגמר החופש – חוזרים לעבודה, לימודים וכו' אין זמן לבילויים
    2. יש כנראה תעסוקות אחרות – כל עוד זה היה חלק מהווי חברתי זה היה בסדר, נגמר – נמשיך הלאה (אולי הם נמצאים בענתות – כפי שקודם היו בבלעין)
    3. ואולי גדול יותר – אנשים בהם לא ציפו של ההזיות של ראשי המפגיעים באמת יתקימו, מספיק להם איזו ועדה ממשלתית קצת הטבות ומספיק

    מה דעתך?

    • hani24  On אוקטובר 6, 2011 at 2:04 pm

      הי מיקי, יתכן ויתכן שלא….
      1. לחלק מהאנשים זה היה בילוי קיץ – לחלק אלו הם החיים, מחוסרי דיור ללא ביטחון תעסוקתי ועוד. ומהר מכפי שנרגיש זו תהיה מנת חלקם של חלקים רחבים יותר ויותר במדינה…

      2. לא נראה לי שהיו בענתות 400,000 אישה ואיש, אם זה היה כך יכול להיות ולהלינץ לא היה מתקיים….אבל אתה יודע נראה לי שהעובדות הן לא החלק המרכזי כאן בתגובות….

      3. נראה לי שזו אשמתם הישירה של כמה מ"מנהיגי המאבק" חדלות האישית הזאת ורפיון הידים וחוסר היכולת לספק אלטרנטיבה רצינית לדברים….אולי הפתרון הוא בפורום גוש הפריפריות…..

      זו דעתי 🙂
      הני

    • אירית  On אוקטובר 7, 2011 at 4:51 pm

      הני, המיקבץ שהעלת משקף מציאות קשה מנשוא. כמובן שלא מספיק לכתוב! צריך לפעול בפוליטיקה, לזכור בקלפי היטב את מי נבחר ואת מי נסלק.
      גמר חתימה טובה!

  • להב  On אוקטובר 6, 2011 at 3:23 pm

    כשהאדם רואה סרטונים אלה, מענתות דרך סלמה ועד כיכר מלכי ישראל, מתעוררים בו תחושה מחד ורצון מאידך אשר מתערבבים זו בזה ומסחררים עליו את דעתו. האחת היא תחושת קבס, בחילה, רצון עז להקיא. השני הוא צורך עז להוריד את אלת הבייסבול מהבוידעם.. ולצאת לפרק.. (השוטרים מסלמה.. אולי אפשר לבקר אותם בבית שלהם.. בלילה)(שמת לב לחבר שלהם שמנסה להרגיע אותם ומורחק מהאירוע.. זו התשובה המצולמת למי שאומר שעדיף שההומנים יהיו "בקו האש", בנקודות החיכוך)
    הגברים בוכים בצהריים..

  • אסתי סגל  On אוקטובר 6, 2011 at 10:16 pm

    הני היי,

    אני חוזרת עכשיו מירושלים מפגישה של פעילים להתארגנות חדשה (להמשיך את המחאה בכיוון חשוב ביותר שארחיב עליו בקרוב, כשיתחיל לצאת לפועל) לקחתי איתי בחור ממחצל כיכר המדינה והתברר לי ממנו שהוא עסוק עד מעל לראש בפעילויות שקשורות למחאה והן פשוט הצעד הבא.
    ככה שלא הייתי מספידה את העסק או חושבת שהבורגנים חזרו הביתה אחרי קיץ מלהיב.

    וחוץ מזה אני רוצה לצרף לך שני לינקים (חשובים) לקולקציית הוידיאו שלך:

    http://www.youtube.com/user/shlomitca#p/u/3/sNb1zmxu7dA

    • hani24  On אוקטובר 7, 2011 at 5:19 pm

      הי אסתי, אאמין כשארה, בנתיים הפורום היחידי הפעיל בצורה רציפה הוא פורום גוש הפריפריות….אבל אני תמיד אשמח להיות מופתע 🙂 תודה על הוידאו….
      חג שמח…
      הני

  • אירית  On אוקטובר 7, 2011 at 4:53 pm

    הני,
    המיקבץ שהעלת משקף מציאות קשה ומרה!
    הפתרון טמון בבחירות הבאות!

    • hani24  On אוקטובר 7, 2011 at 5:21 pm

      ואני הרי מבין טיפל'ה בבחירות ולא רואה את השינוי שכול פעם הבטיחו לנו בבחירות..אבל שוב אשמח להיות מופתע…

  • רות  On אוקטובר 14, 2011 at 10:23 pm

    הני שלום!

    בשבת בבוקר, פעילי שמאל ליוו "חקלאי" עם מצלמות ודגל פלסטין כדי לעבד אדמת טרשים צחיחה (ואיך בדיוק מעבדים אדמה כזו בעזרת *מצלמות ודגל?), עוררו פרובוקציות,("שימו לב, כמות המתנחלים שנמצאת פה…"), חסמו את הכניסה ליישוב, סירבו לעזוב כשנתבקשו, ואז החליטו שעושים עליהם לינץ'?

    ההיתממות הזאת ממש מצחיקה. לגבי ענתות – ישנן חלקות סמוכות שמעובדות על ידי בדווים מהסביבה, ולהם ניתנת גישה חופשית, כמו גם לאותו אדם שגרם לכל הפרובוקציה. אם תביט היטב בסרט תגלה שהוא נמצא על גבעת טרשים הנמצאת בין חלקי היישוב. הוא לא גידל שם כלום ולא שתל אפילו פרח. הכל נועד על מנת ליצור פרובוקציה מיותרת. ככה מעודדים שלום?!?!?!?

    לא- ככה מעודדים שנאה, פילוג ו א ל י מ ו ת.

    מבעל עין חדה וחשיבה ביקורתית- ממך- ציפיתי ליותר.

  • hani24  On אוקטובר 15, 2011 at 12:04 pm

    הי רות, אני שמח שאת מצפה ליותר ממני, תודה באמת תודה!

    ומה זה באמת משנה מה הם עושים הרי תמיד תמצאי סיבה למה מקומם לא שם, הלא כך? בטח יש סיבה מצוינת לבעוט בנשים ולצעוק להן שיאנסו אותן או שיזיינו אותן בתחת…כי מה הן באו לעשות לעבד אדמת טרשים…אכן כן, אני מבין את הלוגיקה תגנו על אדמת טרשים נשבור לכם את העצמות ונאנוס אתכן…רות כל הכבוד! תודה שהארת את עיני…..
    אני שמח שמצאת את הנוסחה, אני שולח עותק לועדת פרסי נובל לשלום. מי יודע אולי?! ואם לא הם, אז ועדת פרסי נובל לחקלאות, התובנות באדמות וגידולים מרשימות ביותר….נתחלק בפרס הא?

    בניגוד אליך, ממך ומשכמותך אני לא מצפה לכלום!

  • רות  On אוקטובר 15, 2011 at 2:11 pm

    הני,

    אלה טריפה ואלה נבלה.

    אין שום דרך להצדיק שימוש בקללות ואלימות על ידי המתנחלים או על ידי כל אחד אחר.

    אבל לקרוא לפעילי השמאל שהגיעו לענתות "פעילי שלום"?
    ושוב אני ישאל, ככה מעודדים שלום ודו קיום?

    וכן, אני מצפה ממי שמתמחה בפוליטיקה שלא יעשה צחוק מעצמו, ויקרא לחבורת פורעי חוק שחוסמים כניסה ליישוב "פעילי שלום".

    ממני אין לך ממה לצפות. אני לא כותבת בלוג, לא מרצה באוניברסיטאות ולא מפרסמת מאמרים. אתה כן. אני מדי פעם קוראת את הבלוג שלך, כי חשוב לי לשמוע דיעות שונות. הרבה פעמים אני מוצאת עצמי מסכימה עם דיעותייך, והרבה פעמים לא.

    אני באמת מתנצלת, אבל שום פעילי שלום לא ראיתי שם. אל תקפוץ אוטומטית להגנתם של קיצוניים מהשמאל. אני יעשה את אותו הדבר ולא אגן על קיצוניים מהימין.

    עלינו להתנגד לפרובוקציות מיותרות וקיצוניות, ואין משנה באיזה צד של המפה הפוליטית אנו נמצאים.

    שבת שלום.

  • hani24  On אוקטובר 15, 2011 at 3:02 pm

    רות, לדעתך אלו כאלו ואלו כאלו…אנ לא ראיתי בתחילת היום שום ניססיון לחסום שום כביש לשום יישוב ועדיין בניסיון לעבד אדמה, ובאמת שלא איכפת לא אם זו אדמת טרשים או לא אנשים הוכו מכות נמרצות וכל אותם "מסכנים שחסמו להם את הדרך ליישוב" היו צריכים לצאת מעורם על מנת להגיע למקום הזה ולפרוע בפעילים….

    אני שמח שאין לי למה לצפות ממך, אבל די מדהים אותי שאת שמצפה ממני לדברים מוכנה להיות כה עיוורת למתרחש מול עיניך בסרטים, ונוקטת בעמדה כה ריאקציונרית וחד צדדית, עד כדי עיוורון שלא לאמר אוילות….הרי ברור שבבוקר האירוע קרו דברים אסורים והמשטרה לא עשתה דבר….

    אין לך מה להתנצל, את יכולה להצטרף להמון המריע, ההמון הצמא לדם, אותו המון המבקש לינץ' בפעילי שלום, את חלק ממהמון עם אמריות כאלו….אינני מגן על אף אחד אני מביא את הדברים כהוויתם, אני יודע זה לא נעים לחשוב שזוהי חזותנו (דרך אגב במאמר מוסגר, אני חלק מהעם הזה ולוקח עלי אחריות לא פחותה על ביצוע מעשים כאלו…) אז הייתי מציע במקום לקרוא לפעילות שלופ פרובוקציה ולנסות לאזן את הלוח תני מבט ארוך וכואב באמת אולי תתפכחי….זו מטרת הבלוג הזה!!!!

    הני

כתיבת תגובה

