"הסכנה האירנית" – תעלול הטעיה

ראשי השלטון מודאגים מקואליציות חוצות מגזרים, בעיקר בין ערבים ומזרחים, שנוצרו בעקבות המחאה-החברתית ומעוררים מחדש את הפחד מפני איראן כדי לתקוע טריז ביניהם

כותרות העיתון זעקו, הגזרה באירן מתחממת! הם לא בדיוק יודעים מה לעשות עם המידע הזה. מחד, הם אלו שטיפחו את המחאה החברתית בחודשים האחרונים, ומאידך הם מתחילים לקבל מידע כי הכיסוי של המחאה אינו מוצא חן בעיני הפוליטיקאים הטייקונים ועוד כל מיני פונקציונרים כאלו ואחרים. והעיתונאים, הם חיים במצב אמביוולנטי, מחד כתבות מאירות עיניים על כך שהסוכנות האטומית לנשק גרעיני טוענת כי אירן קרובה לניסוי גרעיני וממשיכים בדיווחים ברמה של כותרות עמוד ראשון על היתכנות תקיפה ישראלית באירן, ומאידך, הם מפמפמים לנו כי זהו "ספין גרעיני".

בתוך כל הבלגן הזה נמצא הציבור הישראלי, לא באמת יודע מה לעשות, שהרי ברק הוא רמטכ"ל לשעבר וחייל מוערך, לפחות על ידי חלקנו, האם יתכן שהוא משקר? האם הטרוף כה עמוק עד כי הוא יצא למלחמה שעלולה להצית את כל האזור רק על מנת להוכיח שהוא רלוונטי? ומה בדבר נתניהו? האם הוא יעשה הכול על מנת למעוך ולהשכיח את העובדה שכשליש ממחוסרי הדיור הם אנשים עובדים במשרה מלאה? ומה בדבר העובדה כש-60 אחוז ממבקשי השלמת ההכנסה הם נשים וגברים העובדים משרה מלאה?

עולה השאלה, מה קורה כאן? מצד אחד פוליטיקאים שמושכים בכול הכוח להעלות את העניין האירני לראש סדר היום הציבורי, ומצד שני יש "אנשי מקצוע" ראש המוסד לשעבר מאיר דגן וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין הם אלו שעומדים מאחורי הניסיון למנוע זאת. ברגעים כאלו אני תמיד נזכר בסרט "כשכש בכלב" וחושב הייתכן? האם יש מצב שראש ממשלה ושר ביטחון יכניסו את המדינה למצב מלחמה בשל חששם מאיבוד כוחם הפוליטי, וזאת נגד דעתם של מי שזה לא מכבר היו אחראים על ביטחוננו, ראש המוסד והשב"כ?

כמובן שיש לקחת בחשבון כי המחאה החברתית האחרונה יצרה כאן דברים שעד כה נחשבו לבלתי אפשריים. החיבורים בין הפלשתינאים הישראלים לאנשי הפריפריה, בעיקר מזרחיים, הם איום מרכזי על ההגמוניה של התרבות האירו-צנטרית השולטת בישראל מאז הקמתה, ואפילו לפני. אכן, המחאה התחילה על ידי אותם אנשי "מעמד בינוני" אולם הם עזבו את השטח והשאירו המוני אנשים לחפש את עצמם ללא עזרה לחלל זה נכנסו כמה ארגונים ישנים וחדשים, פורום גוש הפריפריות, כוח לעובדים, הקואליציה הצפונית והקשת הדמוקרטית המזרחית החלו להפגין נוכחות רחבה יותר ויותר בשטח ואילו אותם אנשי מעמד ביניים נעלמו להם מהשטח, וכעת מנהלים התנגחות תקשורתית בינם לבין עצמם.

אולם טעות היא לחשוב שהשטח ממתין לאותם אנשים להוביל ולהנהיג, זמנים חדשים נראים בשטח, פלישות לבתים, הפגנות מול בתי שרים ועוד המון פעולות גרילה קטנות בשיתוף של ערבים יהודים, נשים וגברים, מכל גווני הקשת הפוליטית מטילות מורא על הפוליטיקאים. דרישות לשנות את חלוקת המיסים הקלוקלת מארנונה וחלוקה מחודשת של משאב הקרקע הכה נדיר בישראל עולות ממקומות שונים ומדאיגות את האליטה השלטת. השאלה המתבקשת היא: מדוע? ובכן זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שנוצר שילוב מיוחד מהסוג הבא:  ערבים אזרחי ישראל הבינו כי השמאל הבורגני המשוקע בתפיסות יורו-צנטריות לא יבוא את הגאולה,  ומאידך, תושבי הפריפריה, בעיקר מזרחים, הבינו כי האויב האמיתי שלהם הוא לא הערבים, אלא ממשלות שנמצאות תחת שליטה של בעלי ההון המדכאות אותם מזה שנים.

השילוב הזה זועק לשמים! והשילוב הזה מפחיד ומדאיג את האליטה הכלכלית-פוליטית-משפטית של מדינת ישראל, אז מה נותר לעשות? לתקוע חיץ בין בקבוצות השונות ולהחזיר את הסדר הישן על כנו ומה יעבוד טוב יותר מאשר איחוד מפוברק למען ביטחון המדינה נגד איום מרכזי, בעיקר אם הוא בא מכיוון מוסלמי (במקרה זה חייבים לציין כי האירנים אינם ערבים!)?

סקרנות ולא פחד

 

וכעת כל שנותר לשאול הוא, האם עברנו כברת דרך ארוכה מספיק על מנת לראות את ההונאה, להתנגד לה ולהמשיך בדרך לשנות את הסדר הקיים? או שלא? כולי תקווה שהתשובה לשאלה הראשונה היא כן!

נקודה למחשבה לסיום, פלישת חסרי דיור לבתים בישראל היא לגיטימית ואמורה להיות נשק מרכזי נגד הגניבה הגדולה ביותר בתחום הדיור. את הקבלן בועז יונה שפטו לשבע שנות מאסר בשל הונאה של כ-118 מיליון שקליםאולם את אלו שגנבו את הדיור הציבורי במיליארדים של שקלים ומונעים מנשים ילדים גברים וטף את זכותם הבסיסית לדיור משאירים בחושך, עד מתי רשעים יעלוזו!?

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • נועם  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 1:44 pm

    כמה בולשיט במאמר אחד
    אין אידאולוגיה איסלאמונאצית שקוראת מכתבי הקודש שלה להשמיד את היהודים כדי לקרב את בואו של המהאדי
    אין פרופוגנדה אנטישמית שמחיה את האנטישמיות האירופאית, מתבלנת אותה עם אנטישמיות איסלאמית ומשדרת אותה בתלת מימד ובצבע לעשרות מיליוני צופים
    אין ב 9.7 % מכתבי הקודש הפוליטיים של האסלאם פסוקים המוקדשים לשנאת יהודים
    אין רדיפה של נוצרים
    אין שרפה של כנסיות
    אין תלייה של הומואים
    אין חיתוך דגדגן לבנות
    אין נישואים פדופיליים
    אין רצח על כבוד המשפחה
    אין השחתת פנים עם חומצה לבנות שרוצות ללמוד
    אין איסור על נערה לרכב על אופניים בסעודיה כי זה מגרה מידי

    כל הקורבנות האלה של האידאולוגיה הכי אכזרית על פני כדור הארץ לא קיימים מבחינתך.
    אז אתה יכול לקחת את החפירות שלך על מזרחים ונדכאים ולדחוף אותם חזרה לגרון ממנו הם יצאו
    כי איך אני יכול לקחת ברצינות דברים של אדם שאין לו גרם של חמלה לקורבנות, לנדכאים,להומואים ופמניסטיות, לאטאיסטים ונוצרים הנרדפים בגלל שהם רוצים לחיות על פי מצפונם ואמונתם
    אתה כמו הטרוריסטים,מתחבא מאחורי קורבנות כדי ליצור קורבנות אמיתיים
    אפילו את החלחלה שלי ממך אתה לא שווה

  • משה יוסף  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 2:56 pm

    1. ציטטות מפרשנים וכותבים שאינך מאמין לגרם ממה שהם כותבים (הגרם האחד הוא מה שהם כותבים כדעתך)
    2. פרשנות מצוצה מן האצבע – יכולתה לכתוב שגם המשאב הכלכלי בארה"ב הוא קונספירציה בגלל ש… (השלם את החסר בעצמך)
    3. בכלל – נטיה קיצונית לפטאליות דורשת טיפול נפשי מהיר

    • hani24  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 3:05 pm

      משה, תודה! בטיפול….בעיקר נושא הציטטות והפרשנות. אני עדיין ממתין לשמוע את דעתך בעניין — נראה לי שחשוב שהיא תעלה כאן להאיר את עינינו…

  • משה יוסף  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 4:11 pm

    הנושא או יותר נכון הנושאים (לא בטוח שהתייחסת לנושא אחד) חשובים מאד

    מצד שני – ישנה תחושה אצלך בבלוג שכל דבר בעולם מתחיל ונגמר ביחס למזרחיים

    לא ממש נראה לי שהנושאים קשורים כהוא זה

    הבעיות החברתיות אין להם שום קשר עם בעית איראן

    אם כוונתך שאיראן מסמלת את המזרחי הנדפק – שיערב לך

    הבעיות החברתיות בישראל לא ממש מבדילות בין העדות

    אבל כנראה כמו עוד הרבה בימים אלו – גם אתה מנסה לעשות קופה על חשבון הבעיות החברתיות.

    וסליחה עם תעיתי

    • hani24  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 4:30 pm

      לא, חלילה וחס, לא טעית אתה צודק במאה אחוזים! דברי אמת חיים! רק אתה אתה ורק אתה…
      הני

  • מאיר עמור  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 5:45 pm

    הני, הסיכוי שתוציא מאנשים כמו המגיבים למעלה שביב או מסווה של מחשבה יחודית שואף לאפס. אני חושב שדרך התגובה שלך אליהם היא דרך נכונה.

    שני דברים חשובים אתה טוען ואני שמח להסכים איתך. ראשית, אסון הסיירת הבא ששני הסיירים המהוללים ("סיירת מטכ"ל" זה כמו "הטובים לטייס" – זהו בעיקרון ראיפיקציה של נתונים ומאפיינים אשכנזיים כאילו הם "הטוב" באמצעות מושג הקב"א הצהל"י) עלול להיות הרבה יותר גורלי מכל האסונות שהם כבר גרמו בעבר.

    שנית, הפחד הגדול ביותר של אלה הנהנים מהמצב הקיים הוא שינוי. בישראל יש אוירה ותנועה אמיתית לקראת שינוי. יחד עם זאת צריך לזכור כי אנחנו עדיין רחוקים ביותר משינוי חברתי משמעותי. בקיצור, המלחמה החברתית עדיין לא החלה.

    תוכל להתחיל ולהעריך את הכוחות נגד שינוי כאשר יוצעו באופן משמעותי רפורומות בתחומים הבאים: רפורמה אגררית (הסרת המונופל של תנועות העבודה ממשאב האדמה הישראלית); רפורמה בשכר (הסרת המונופול של הקפיליזם החזירי מבית המדרש האשכנזו-ישראלי) שבה יעלו את השכר של עובדים ועובדות לרמה שתוכל לאפשר למשפחה להתפרנס ולשלוח את ילדיה לחינוך על-תיכוני; רפורמה בחינוך שבה מספר הפרופסורים/ת ממוצא לא אשכנזי יהיה קרוב או שווה לייצוגם הדמוגרפי באוכלוסיה.

    השילוב של שלושת הרפורמות הללו יוציא את אוהדי הסדר הקיים מהחורים אותם הם ריפדו באמצעות נישול, ניצול ודיכוי של רוב האוכלוסיה בישראל. נכון, בין הנאבקים על שימור הסדר הקיים מספרם של האשכנזים הוא גבוה ביותר.

    לסיום, הסבר קצר לכל המתקשים בהבנה של מציאות חברתית. אשכנזים לא באו מאירופה. מזרחים הם לא "עדות המזרח" או "יוצאי אפריקה ואסיה". אשכנזים ומזרחים נוצרו ונולדו בישראל. אשכנזים ומזרחים הם תוצרת כחול לבן למהדרין. הקשר בין ארץ מוצא ואשכנזיות הוא סטטיסטי ולא סיבתי. אשכנזיות היא תוצר של מדיניות ממשלתית. בדיוק כמו שמעמד נמוך הוא פועל יוצא של כלכלה פוליטית.
    מאיר עמור

  • hani24  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 7:04 pm

    אהלן מאיר, מה שלומך? אני מקווה שאתה בטוב. טרולים כמו אלו מעלה אני רואה חדשות לבקרים כאן ובעוד כמה מקומות…למדתי להתנהג עימם.
    ממבין כל הרפורמות שאתה מדבר אני חותם על אחת שתקרה עוד בימי חיי, ולא איכפת לי איזה מי שרוצה שיבחר…אני מקווה שהשינוי לא יקבר, מאיר אחר, מאיר גל חושב שעוד מעט הכול יקבר באחד מהאסונות שאתה מדבר עליהם….

    ולהוסיף לפינת הסיום שלך, מעניין שהמרוקאים שהם המערביים ביותר שיש איכשהו קיבלו בתוך התוצר הכחול לבן את הכינוי מזרחים….ולעומתם אנשי מזרח אירופה קיבלו את "הכינוי הנשגב" נערביים — מישהו אמר רק בישראל?

  • מאיר עמור  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 7:44 pm

    שלום הני
    המושג "טרולים" באמת מתאים. אם כי אני לאורך שנים קראתי להם "הקוזק הנגזל".

    לצערי, אני נוטה להסכים עם ההערכה הפסימית של מאיר גל. הסיכוי שאשכנזים בישראל יסכימו לותר על הפריבלגיה הישראלית שלהם, בלי מאבק נוקשה וארוך, נראה לי נמוך ביותר. אתה חושב שמישהו יהיה מוכן לחשוב על שינוי קריטריוני "קבוצת האיכות" בגיוס לצה"ל? הסיכוי הוא אפסי. הקולוניאליזם הרעיוני בישראל – באשר למזרחים ואשכנזים – הוא כמעט ללא מיצרים. אפילו יותר חזק מהפטריארכליות והשובניזם.

    לא נראה לי כי יש מי שיכול או מסוגל לעשות כזה מאבק.

    אלי ישי וש"ס?

    על כן, ההתרחשות הפסימית היא, לצערי, סבירה ביותר.

    אני בטוב. לומר את האמת מידי פעם, בסתר לב וכעת מעל הדף הבלוגי הזה, מברך על הקשיים שהיו לי בישראל; קשיים אשר הכריחו אותי למצוא מקום בקנדה. קר כאן בחורף וטוב כאן כל השנה. מסתבר כי הדרך חכמה יותר מההולך עליה.

  • סוג של טרול  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 7:45 pm

    הני שלום.
    יש לי משחק מחשבתי להציע לך.
    נניח שהייתי מציע לך שבבחירות הבאות אשכנזים לא יצביעו.
    רק למזרחים (שלדבריך התקרבו מאד אל הערבים לאחרונה) תינתן זכות בחירה. מה דעתך? האם תוצאות הבחירות יקלעו לטעמך הפוליטי? יכול להיות שההיפך הוא הנכון?

    • hani24  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 8:43 pm

      הי סוג של טרול, 1. אני לא מסכים כי זו גזענות ואני נגד גזענות! 2. גם רומא לא נבנתה ביום אחד — ואני מבין לאן אתה חותר 3. כיצד אתה יודע מהו טעמי הפוליטי? רבים נישו ונכשלו! אני מוכן שתשאל פעם חת ואני מבטיח לענות בנכון או לא נכון!

      חייבים להבין כי המינוח אשכנזים לא מתייחס לכל מי שנולד באירופה, זוהי הבנייה חברתית, יש גם אנשים ממוצא אירופאי שלא עשו כל רע, ואינם גזענים, הכוונה באשכנזי היא לממסד הרקוב שמשתמש באותן תמות שייבאו לכאן אנשי עלייה ראשונה שניה ושלישית — שדרך אגב השתמשו בהן על מנת לנגח גם ניצולי שואה!
      לדוגמאות ראו כאן:
      http://hazatetet.wordpress.com/

      רק בריאות והנאה…

  • סוג של טרול  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 9:10 pm

    הני,
    לא טענתי כלל שאתה גזען, אבל אם אתה משתמש בשם התואר "אשכנזי" על מנת לתאר כל דבר רקוב, אז אולי דווקא יש בזה משהו. אני אשכנזי, מאלה "שלא עשו רע", ונמאס לי שמשתמשים במילה אשכנזי כמילת גנאי. אני בטוח שאתה מבין את הסנטימנט הזה שלי.

    • hani24  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 9:16 pm

      אני מבין, אבל אתה יודע מה, לא נורא…הייתי מוכן להיות בצד של התרבות הדומיננטית ושישתמשו במושג מזרחי לתאר כל דבר רע, איך זה בשביל החלפות? תחשוב על זה בתור איזהשהו תרגיל מחשבתי….וגם תעשה קצת קריאה על מה שנקרא "הון תרבותי" מושג שהגה סוציולוג צרפתי בשם פייר בורדייה….

      וחוצמזה שני הבנים המדהימים שלי חצי אשכנזים וכשכתבתי את זה לא התכוונתי לכך בשום אופן רע….

      הייתי מציע לעשות קצת קריאה על הבניות חברתיות ודומיננטיות פוליטית…

  • ג'מאל זחלקה  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 11:03 pm

    "ערבים אזרחי ישראל הבינו כי השמאל הבורגני המשוקע בתפיסות יורו-צנטריות לא יבוא את הגאולה,"

  • ג'מאל זחלקה  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 11:07 pm

    http://www.youtube.com/watch?v=UAw4r6_RE_s#t=3m25s

  • מאיר עמור  ביום נובמבר 6, 2011 בשעה 11:34 pm

    כאשר אזרחים פלסטינים של ישראל יוכלו לרכוש אדמה ו/או לבנות את ביתם באופן מובן מאליו, כאשר מספר הפרופסורים/ת ממוצא לא אשכנזי (מזרחי ופלסטיני) יהיה דומה לייצוגם בדמוגרפיה הישראלית וכאשר עובדים/ת יוכלו להתפרנס, לחנך ולהעניק לילדיהם חלק מהמפתח לעתיד נוכל לדבר על שינוי חברתי. מדדים יחסית פשוטים להבנה ולמדידה, גם למתקשים ביותר.

    מאיר עמור

    • hani24  ביום נובמבר 7, 2011 בשעה 10:29 am

      מאיר, אתה חושב פשט מידי…אפילו זה לא ברור לאנשים והם יטענו: "על מה אתה מדבר, מי שטוב מגיע….."

  • אבנר  ביום נובמבר 7, 2011 בשעה 10:58 am

    אולי בכל זאת תוכל להסביר למה לפי דעתך ישראל היא "ארוצנטרית"? במה זה בא לידי ביטוי – במוסיקה? במאכלים? בלבוש? בסגנון הבניה? בשפה? במנהגים? בצורת הויכוח? באופן החשיבה? באיכות הסביבה?
    מהפעמים הספורות שהייתי באירופה לא הצלחתי למצוא קווי דימיון, אולי תוכל להאיר את עיננו

    • hani24  ביום נובמבר 7, 2011 בשעה 11:12 am

      אבנר, אבחנה יפה, אכן אין כל קשר בין מה שבישראל מכנים אירופאיות לבין אירופה…אולם יש דברים כאן שמפרידים בין אלו המתכנים "אירופים" או אשכנזים בשפת העם ובעיקר בתמות שאלו החדירו לתוך מוסדות השלטון. עד היום זכו אלו לכינויים שונים כמו: אחוסלי"ם (ברוך קימרלינג) גי"א (ויקי שירן) אליטה (יונתן שפירא) ועוד…אםפשר לקרוא את הספרים הללו בעיקר ממולץ הספר של ברול קימרלינג (אשכנזי במוצאו אבל לא בתודעתו) מהגרים מתישיבים ילידים הנה לינק http://www.am-oved.co.il/htmls/page_665.aspx?c0=14317&bsp=20005
      להבנה טובה יותר של העניין.

      התפיסה היא בעיקר כזו של הון תרבותי (בורדייה) שונה שעומד בבסיס הגישה למבנה ההזדמנויות בחברה…את הבסיס לכך ניתן למצוא בבלוג המצוין החדש הצטטת: http://hazatetet.wordpress.com/

      כמו כן, ניתן לקרוא עוד כתבים אקדמיים וחצי אקדמיים בבלוג זה ומעוד מקורות שונים.
      אני מקווה שזה היה מספיק על מנת ללבן את הנקודה.
      הני

    • עומר  ביום נובמבר 7, 2011 בשעה 1:17 pm

      פירוש המילה "אירו-צנטריות", מספקת את ההבנה: התפיסה הרואה באירופה את מרכז העולם. התפיסה מתבססת על כך שההגמוניה האשכנזית-ישראלית רואה עצמה כחלק אינטגרלי מאירופה (המערב), גם אם "האירופאיות" הישראלית היא דבר מומצא ומנותק הרבה פעמים ממה שראית באירופה. מכאן, ההגמוניה רואה את מרכז העולם בתוכה, כך שבעצם מדובר בתפיסה צנטרליסטית קלאסית (שחילחלה היטב למצב הקוגנטיבי הישראלי וקיבלה מעין פרשנות חדשה – כאילו ישראל היא מרכז העולם וכל העולם שולי ואנטישמי).

      דוגמא לתפיסה, היא כאילו כ-ל היהודים האשכנזים מוצאם מ"תרבות מערבית" של פרופסורים מכובדים ולא נגיד מרבי שוייחט בשטייטעל בתחום המושב, בעוד כ-ל היהודים הערבים מוצאם מפושטי יד ולא נגיד מסוחר אמיד הסוחר עם קצוות עולם ומקום מושבו בקזבלנקה או בקהיר.

      נ.ב.
      למה נבחרה לי תמונה של בחור בלונדיני? האם הבלוג הזה מכוון לזיהוי ביומטרי-אתני? 🙂

      • hani24  ביום נובמבר 7, 2011 בשעה 4:59 pm

        הי עומר אכן כן ויש עוד רבדים שלא ניתן לעמוד עליהם בתגובה אחת. לגבי התמונה יש מצב תראה את שלי עם שער שחור מזרחי כזה….

  • אבנר  ביום נובמבר 8, 2011 בשעה 9:17 am

    מכיון שגם המגיבים מסכימים שאין שום דימיון וקשר בין התרבות הישראלית לתרבות האירופאית , הרי שהמשפט "התרבות האירו-צנטרית השולטת בישראל" הוא פשוט לא נכון , הרבה יותר נכון להגיד שהתרבות הישראלית היא בעלת קווי דימיון רבים לתרבות הערבית(למשל בשני מרכיבים חשובים של תרבות כמו אוכל ומוסיקה) ולכן גם אם ה"הגמוניה האשכנזית" רואה את עצמה כחלק מאירופה הרי המציאות בפועל היא הפוכה שמראה על השתלבות הולכת וגוברת במרחב שבו אנו חיים.

  • מאיר עמור  ביום נובמבר 8, 2011 בשעה 3:58 pm

    ישנם כאלה שלומדים היטב בשיעורי גיאומטריה להגיע למש"ל. למה שצריך להוכיח. ככה עובד ההגיון של "אם זה לא זה, אז זה מוכרח להיות זה". אבנר, זהו נקרא היגיון מלאכותי וסכמתי. היגיון זה רחוק מההיסטוריה מרחק רב ביותר.

    בישראל יש שליטה של אנשים אשר הוריהם וסביהם הגיעו מאירופה. הוריהם וסביהם לא אמהותיבם וסבתותיהם (נכון לא רק שליטה אתנית ולאומית אלא גם שליטה גנדרית). בנוסף, האתוס הישראלי של "הטובים לטייס" לא יכול היה להתפתח בשטאטל של מזרח אירופה מהסיבה הפשוטה שלא היו שם – בשביל לסבר את האוזן – מסלולי נחיתה למטוסים. גם לוחמים אמיצים לשייטת לא יכלו להתפתח שם. גם לא בינימין נתניהוים (כי לא צריך היה לנווט בין בית הכנסת למקווה). פשוט כי המציאות ההיסטורית והחברתית היתה שונה.

    בישראל, בתהליך היסטורי שכולו ישראלי, נוצרו אשכנזים ומזרחים. לאשכנזים יש סיפור של הצלחה. למזרחים יש סיפור של כישלון. את הסיפורים הללו כתבו אלה שיש להם שליטה ב"אמצעי הכתיבה של ההיסטוריה". הכלכלה והפוליטיקה לא היו בידי המהגרים. ובדרך כלל העיתונים, האוניברסיטות ובתי הספר לא היו בשליטה של המהגרים, שהגיעו זה מכבר. לבטח לא בידיהם של המהגרים אשר הגיעו "מארצות לא מפותחות" כגון מרוקו. (לעומת פולין או רומניה שאחרי מלחמת העולם השניה שהיו מפותחות ביותר וכל היהודים שם הלכו ללמוד באוניברסיטות של בוקרשט ושל וארשה – כמובן לפני הנאצים).

    בקיצור, ההיסטוריה שמספרים לילדים הישראלים בגן הילדים ובבתי הספר היסודיים (וכנראה זו ההיסטוריה שאבנר מנסה להוכיח לנו, מש"ל) רחוקה מרחק רב מהמציאות ההיסטורית שהתרחשה איפה שהו על כדור הארץ ליהודים.

    הפער הזה – בין המציאות לפנטזיה – לא מפריע לעלית הישראלית שהיא ברובה אשכנזו-צנטרית לספר סיפור של הצלחה אודות עצמם. כי הם כן התחנכו באוניברסיטאות, וכי הם באמת "דומים" ל"עולם המערבי" עד כדי היותם "מערביים".

    מי שלא מאמין לטענת הדימיון ארוך השנים בין אשכנזים ועולם מערבי יכול ליסוע למאה שערים ולראות עד כמה יהודי מזרח אירופה דומים היו למנהיגי המהפכה האמריקאית והמהפכה הצרפתית. אין שום ספק שבשטאטל (ובמאה שערים) גדלו וגדלים הרבה רובספיירים וושינגטונים ממש כמו שגדלו וגדלים שם הרבה בינימין נתניהויים ואהוד ברקים. על סיפורי הבדים הללו בנויה הפריבליגיה האשכנזו-ישראלית של ישראל.
    מש"ל.
    מאיר עמור

  • hani24  ביום נובמבר 8, 2011 בשעה 4:56 pm

    אבנר מצטער אין לי מה להוסיף על דבריו של מאיר….

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: